Die hard 4.0 - Legdrágább az életed

írta human, 2007. június 28. 0:10, 93 hozzászólás

Az van, hogy húzhatnám a sok betű végéig, de minek: John McClane jön lát és győz. Minden félelmet el lehet felejteni, a film kibaszottul jó, minden ellenkező híresztelés ellenére is. Egyszerűen nem kell hinni nekik. Úgy elrepült a film több mint két órája, mintha egy 30 perces valamit néztem volna. Egész egyszerűen vége volt, és az ember csak nézné tovább. Ebben a még még még érzésben azért benne van gyermekkorun kalapvetése, a Die Hard 1.

Bruce Willis és Justin Long - Legdrágább az életed

Persze persze, sokkal kevesebb vér, nincs egy 3. rész liftes jelenet kaliberű vérengzés sem, és a káromkodások is el lettek vágvahangeffektekkel, de a trailerben szarnak kinéző poroltós jelenettől kezdve teljesen ott vagy a filmben, egészen a végefőcím előtti legutolsó képkockáig. Mellesleg, ha jól hallom, a szinkronosban káromkodnak, de a "minden megvan" helyett valami kisköcsögös mondatot fordítani azért gáz. Erről a végén inkább.

John McClane ezúttal terroristákkal veszi fel a harcot, vagyis hát nyilván pénztől van szó. Amúgy meg senki nem tanul? Tegyük fel hogy rosszfiú vagy, feltűnik McClane és beleköp a levesedbe, erre jól megnézed az aktáját, ahol látod miket művelt eddig a családja védelmében, erre nyilván nem kezded a család ügyet feszegetni akkor, baze! Nyilván... Amúgy a Legdrágább az életed leggyengébb részei egyenesen az új Hitman-hez kötődnek, aki bizony rossz volt gonosznak (ugyanaz a csóka játssza aki majd hitmant teljesen kopaszon.. izé, csak úgy mondom).

Ha túltesszük magunkat az epic történeten akkor egy dologra jövünk rá, Bruce még mindig jól osztja, akkor is ha az elején nagyon ráncos a nyaka. Justin Long-nak meg baromi jól megy ez a buddy szerep, és hatalmas poénokat ereszt el.

Ez meg a másik amúgy, teljesen klasszikus akciófilm érzésem volt, annyira repkedtek jobra balra a jó beszólások és a poénok. Egyszerűen a sok lövöldözés között jobbakat lehet röhögni mint egy átlagos vígjátékon (például Justin Long-én, az Accepted-en). Külön pirospont mindenkinek aki értette a Johnson ügynökös poént. És nem a tisztitószerre kell asszociálni, annyit segítek. A Star Warsos is komolytalan volt. Meg.. sorolhatnám még azért rendesen.

Legdrágább az életed értékelés

Ez bizony egy zsíros 8/10 lett. Lehet, hogy csak az ős Die Hard rajongók felének jön be majd a film, a másik fele meg panaszkodni fog a kibaszott kevés káromkodásra, de ez megérdemel minden pontot a 8-ból. Láttunk tavaly tökösebb akciófilmet, viszont itt Bruce az aduász.

Végül a feliratról. Néha baromi jó megoldások voltak benne, néha viszont ez a idegesítő ellentetjét mondom dolog ("szép vagy" helyett "nem vagy csúnya", ez amúgy tipikus fordítói kerülő általában), főleg amikor rosszul jön ki miatta a jelenet. ezen kívül kettő hiba maradt meg, ezek pedig: land line = stabil vonal a vezetékes helyett, ki használja stabilként? A másik pedig a kihűlt nyomunkat helyett üldözik a farkunkat vagy mi lett. Lehetett volna sokkal elegánsabban. De összességében szerintem jobban sikerült, mint mondjuk a Karib Tenger 3 felirata.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 93 hozzászólás érkezett!

winnie 2007. 06. 28. 0:21

jófajta múvi volt, érdemes.

kíváncsi leszek, hogy a fiatalabbaknak mennyire jön be az oldszkúl. 5.5/10

Kiskis 2007. 06. 28. 0:37

Ezek szerint

Káromkodások és vér eltörlése+gumiCGI-s szarokat készítő rendező+Trendi szűrőésvágás+Kompjútörhekkör ellenfelek+Puhapöcsűség+kevinszmisz=Oldszkúl?

Köszönöm, hogy rávezettél, Winnie. Még jó, hogy értesz az oldszkúlhoz.

Btw, eszem ágában sincs megnézni ezt a szart.

dave 2007. 06. 28. 0:43

Azért én megnézném inkább eredetiben kivágott káromkodások nélkül, úgy biztos meglenne a fílingje.
Asszem a Karib 3 előtt láttam a moziban a trailerét, hát kegyetlen jónak tűnt, egy-kis supermanes beütéssel, de nem baj, john halhatatlan! :D
winnie: még csak most leszek lassan egyetemista, de nekem legalább 7-8/10 körüli a film...

winnie 2007. 06. 28. 0:48

kiskis :) az eksön, az oldszkúl. a film maga nem. az egész egy nagy filozófiai alapvetés, höhö. a régi világ (mcclane) vs az új kütyük. jól meg is mondja, hogy nem ért hozzá. és ki nyer? back 2 basic(s):)

dave: akkor van remény. csak tartok a fanboy reakcióktól.

greenwar 2007. 06. 28. 0:51

mióta hazaértem moziból egész nap ezt a postot vártam, és főleg a kommenteket

hatalmas dumákat ereszt el a "buddy" (megnyomta a hajad... meg hogy Az enyém zárva van:D)

vannak benne nagyon poJénos részek és persze a faxa akció, sajnos Vidéki vagyok szóval maradt a szinkron, ami azt kell hogy mondjam nem volt annyira rossz, persze Bruce papának szokásos faxa hang, a többieknek pedig nem volt olyan hangja ami úgy elsőre nagyon elütne.

voltak részek ahol angol felirat megmaradt, és azokat a részeket is szinkronizálták eröltetett akcentussal...

SPOILER

a film nagyon rendben volt csak a végén az autopálya kamion és a lebegő cucc volt kicsit unbelivable, meg bruce kibír sok golyot, de a fpgeci meg egytől meghal...

szvsz diehard 3(.0) feelingje volt
úgy voltam vele én is mint 300-nál, tudtam volna tovább nézni :)

Arc 2007. 06. 28. 0:52

Tényleg minden páratlan részben páratlan a főgonosz (1és3) és minden párosban (2és4) ilyen haragos/gonosz fejet vágó színész akarja eljátszani az előző rész főgonoszát...

GreenWar 2007. 06. 28. 0:54

hát majd egy uncut HD-t még rongyosranézek :)

human 2007. 06. 28. 0:55

azt mondják az okosok, hogy kevés a CGI a filmben (azért a repülőgépes csak az lehet)

Kiskis 2007. 06. 28. 0:56

Winnie: akkor a film tanulsága jól ellentmond a film körüli hercehurcának, ahol ugye a jó modern kiherélés győzött.

Kiskis 2007. 06. 28. 0:57

CGI-ből mindig túl sok van.

human 2007. 06. 28. 1:00

amúgy: die hard első rész, mcclane hajt a nakatomi épülethez. Ha az nem agyonszűrőzve készült, akkor nem tudom, valami nagyon durva naplementében vették fel.

greenwar 2007. 06. 28. 1:03

winnie: ez a régi vs új cucc és a régi nyer szvzs nem ilyen 1szerű
...

hát a kis hekker(ek) nélkül elég korán leakadt volna...

Joe-ker 2007. 06. 28. 1:04

Kiskis, csak a harag beszél belőled :D

A film tényleg kurva jó, ahogy elkezdődött, azonnal megjött a Die Hard érzés, és végig ott maradt. Ahogy pergett a stáblista, éreztem, hogy ott helyben szét kell szednem valami terroristát, vagy felrobbanok :DD

Persze abszolút jogod van azt írni, amit akarsz, csak úgy lefikázni a filmet (ráadásul indulatból), hogy nem is láttad, azt olyan... hogy is mondjam, lámaság :]

Ja és még annyi, hogy nincs kiherélve, csak a mostani stúdióigényeknek felel meg (ahogy az előző részek meg az akkoriaknak). Bruce Campbell is köt kompromisszumot :P

winnie 2007. 06. 28. 1:05

kiskis: úgyis meg kell nézned:) csak van olyan vélemény nemzetközi vizeken, akiét csekkolva azt mondod, hogy bánja kánya. vagy totális DH4.0 absztinenciát fogadtál?

Kiskis 2007. 06. 28. 1:06

Baszki, Human, nem általában a szűréssel van gondom, hanem ezzel a bizonyos mai trendi "mindengecimódfakó" szűrővel.

human 2007. 06. 28. 1:07

akkor szorri, 1 helyen votl zavaró sztem a filmben a szűrő, amúgy nem egy michael bay kaliberű mennyiség és túlzottság volt :)

Kiskis 2007. 06. 28. 1:12

Joe: ennyi előzetesen számomra irritáló dolog elég ahhoz, hogy látatlanban fikázzam. Tudod, ha Májkülbéj rendezne egy filmet a krikettről CGI-sen bullettájmokkal a főszerepben Freddie Prinze Jr.-al és Lenin exhumált tetemével, akkor
valahogy nem lennének jó érzéseim :]

"nincs kiherélve, csak a mostani stúdióigényeknek felel meg"

Azaz ki van herélve :]

Win: pénzt és sávszélet nem költök rá. Más véleménye meg nyilván kurvára nem izgat :]

Joe-ker 2007. 06. 28. 1:18

"Azaz ki van herélve :]"

Ezzel mondjuk azért nem értek egyet, mert minden film tök más lenne, ha máskor csinálnák meg. Egy Proposition sem ütött volna így 20 évvel ezelőtt, az tuti.

SeSam 2007. 06. 28. 1:39

Poén, majdnem pont ezeket írtam én is pár nappal ezelőtt. :)

Bru 2007. 06. 28. 1:53

Hát ez király volt!! Most értem csak haza, de még mindig zsong a fejem!

A golyóállósdi még mindig fekszik Willis-ünknek :D bárki bármit mondhat. Én személy szerint rühellem az üres filmeket de itt még a maréknyi sztor ellenére is nagyon bejött!!
Amúgy meg a DH-os párosok legjobbika volt ez Justin Long-al! :D

SPOILER
És megint lett egy kira 'Best of kira jelenet' -em :D
Pl ezek közé sorolom a legendés Az ember gyermeke autótámadását és mostmár a DH 4.0 alagutas jelenetét is!!
Kirázott a hideg!! És még a pilácsot is lecsapták!! Nagyon ott volt!! Tessék megnézni!! :D

Ansell 2007. 06. 28. 5:07

Korrekt, nagyon pc eksönmúvi á lá 07. Nekem túlságosan gumiíze volt, sehol a 1-3 brutális vagánysága. Lehet, hogy én vagyok már túlságosan dzsánki, de végig 24-fíilingem volt, vártam is, hogy Cloe megjelenjen valamelyik nagyonhájtek command centerben. A terroristakamionnál meg azt vártam mikor alakul át görkorisóriásrobottá...
Timothy Olyphant nálam feliratkozott az antiszínészek listájára a mosthúdegonoszvagyok grimaszaival. Akciók rendben, feszültség kevésbé, McClane faszagyerek, a film pedig 6/10

HaDes 2007. 06. 28. 6:52

Megnéztem. Jó film. Bruce tényleg még mindig jól nyomja!

fanboy 2007. 06. 28. 7:28

Hát gyerekek, ez gyengus volt. A Justin Long figura meg manapság olyan, mint régen a kutya/gyerek adag a filmekben.
Olyphant nevetségesen súlytalan. A vadászbombázós rész gáz. A nem cigizős, nem káromkodós brúsz szomorúan steril. Kevin Smith betolása szánalom. A poénok erőltetettek. Egy jó volt, amikor walkie-talkiezik a lányával.
Nekem is volt egy kis 24 utánérzésem, főleg mert a film felénél megszólalt egy fickó mobilja a teremben, és hát CTU csengőhangja volt.

The Hedgehog 2007. 06. 28. 7:29

És naná, hogy az asszony a Harmadik Shrek-re akar beülni ma. Semmi gond... Holnap még gyorsan beugrom valamelyik haverral és Bruce papa akciózását is meglesem, mert kezdem magam puhapöcsűnek tartani, hogy nem voltam képes a premier napján látni :D

aeon_flux 2007. 06. 28. 7:36

repcsis résznél volt egy kevés cgi, de inkább miniatür modellel oldották meg.

padi 2007. 06. 28. 7:56

Die Hard 4.0

McClane visszatért ! Hosszú ideje készülök leírn e sorokat, Willis számos kitérő után visszatért, legjobb karakteréhez. A történetet nem kell sokat részletezni, Olyphant megakarja zsarolni az Egyesült Államokat, de egy tényezővel nem számolt, John"Yippee ki yay motherfucker"McClane-el.Aki csúnyán oda fog csapni (mivel ez egy pg-13-as film, nem írom azt, hogy "baszni"). Segítőtársa is akad, Justin Long személyében, aki tökéletes kiegészítője a főhősnek, gyakorlatilag ő mondja meg Willisnek, hogy mit tegyen, és hősünk azt meg is teszi.

McClane beszólások itt is vannak szép számmal, a fuckok hiányát szerintem a magyar közönség annyira nem bánja, a szinkronkészítők csak a 3. résznél ízesítették meg trágársággal eme kultmondatokat, az első két részben, elég visszafogott volt Mr. Koszos atléta dumája, de így is szerettük, nem ?:) McClane stílusa nem sokat változott, kinyírja a rosszfiúkat, és beszól párat, a mostani részhez pár giccses sor is vegyül, de ezek gyorsan elfelejtődnek, miután olyan jeleneteket láthatunk, hogy McClane szarrá veri a mára eléggé felkapott Maggie Q-t, vagy "lenyom" egy vadászgépet.Az akciójelenetek, profin vannak megcsinálva, a 90-es éveket idézik, de túlzott realitást azért nem kell várni tőlük.

Olyphant tűrhető gonosz, jól tud rosszfiúsan nézni, de hadd ne említsem egy lapon Rickmannel vagy Ironssal. Kevin Smith szerepén nem kellett sokat agyalni, gyakorlatilag magát alakítja, de azt nagyon jól :)

Felirat, eléggé rászoktam Dörnerre Die Hard kapcsán, de azt kell mondjam angolul se rossz :) A felirat nagyon jól sikerült, az eredeti szöveget, még ki is toldották pár extra káromkodással, és a kult yippee ki yay is bekrült töretlen formában (eddigi szinkronos megfelelői: Már hogy ne lenne te szarházi, jó hogy leszoktam a dohányzásról, nesze neked te halálmadár)

9/10 Ha még nem láttad, azonnol indulj megnézni, különben kihagyod az év egyik legjobb filmjét :)

Apropó, Stallone 2008-as visszatérése állítólag lefogja alázni, a Die Hard 4-et. "Rambo, az egy buzi."

chabba 2007. 06. 28. 8:56

Igen, a Rambo szomorú módon le fogja alázni a DH4-et.

Viszont nem tudom, kinek mi a véleménye, de az első részben intenzíven használt "jerk off" és tsa-i alapján nekem nem az jön le, hogy az első rész visszafogott lett volna.

Olyphantnál egyébként még William Sadler is fényévekkel jobb. Meg aztán William-nek legalább karakteres arca volt.

Justin Long pedig valóban a kutya-gyerek szerű kötelező kiegészítő, sokszor eröltetett poénokkal.

A film zenéjéből pedig kiveszett minden hangulat, hiába sokszor ugyanaz, vagy ugyanazokból a motívumokból építkezik, mint az első részé. De ez mondjuk már a harmadiknál is így volt, de ott kárpótlásként ott volt Irons.

A film egészében pedig túl trendy lett, túlontúl eltúlzós jelenetekkel. Persze a korábbi részek sem a realitásról szóltak, de azokban volt valami olyan plusz, ami miatt nem kellett szándékosan előidéznem a "suspension of disbelief-et". Ez a plusz hiányzik a negyedik részből, végig arra kellett koncentrálnom, hogy ne kezdjek el tudat alatt tiltakozni, pl. a városi vadászgép jelenetnél. A túlzott trendysége okán csak ebben az évben és max jövőre tekinthető jó filmnek, és hamar a süllyesztőbe fog kerülni, mert a megoldásai divatos máznak tűnnek és elavulnak, amint jönnek az új trendek, közben pedig nincs meg mögötte az őszinte szórakoztatni vágyásból fakadó hitelesség - a túlzott profizmus mesterkéltté teszi. Ellentétben a korábbi részekkel (különösen az első rész), amelyek esetében hiába jönnek az új trendek, mégis remekül elszórakoztatja azt is, aki nem a bemutatás éveiben látta először (pl. mint az unokaöcsém, aki egyszerűen imádja az első részt, pedig csak 12 éves. Nagy bánatom, hogy a dh1-et nem lehet kapni eredeti szinkronnal, akkor talán mégjobban tetszene neki)

Persze amíg a trend a DH4.0 stílusa és megoldásai, addig jár neki a 8/10, de csak most. Míg pl. a DH1 10 év múlva is meg fogja kapni a 8/10-et, addig a DH4.0 10 év múlva max 4/10-re lesz jó, és csak akkor fogják megvenni blueray disc-en, ha a négy rész kizárólag egyben lesz kapható.

etiop 2007. 06. 28. 9:30

Én csak annyit mondok, hogy látványfilm, akinek ez kell, az nézze.

ez a gyerek ez nem viccel 2007. 06. 28. 10:11

"Üldözzék a saját farkukat volt". Amit más emberek inkább kergetni szoktak. Illetve a "we have it all" lett "kis pondró". Meg a "not today"-ből lett valahogy "mától nem". És volt valahol egy komplett jelenet, ahol össze-vissza szólt a két nyelv.

Tyler 2007. 06. 28. 10:42

Human, leírtad mindazt amit én is írtam volna. A gyökerek fanyaloghatnak, ez akkor is kúrva jó lett, a hangulat már az elején magával ragad, és nem ereszt el. Kábé olyan érzésem van, mint a Halálos Fegyver 4-nél, annyira megkönnyebbültem, hogy nem baszták el, sőőőőőt, újítani is tudtak, úgy hogy a régi hangulat megmaradt. Azt meg hogy Bruce túl öreg a szerephez azt el lehet felejteni.

vtec 2007. 06. 28. 11:47

ahh, atomkiraly volt szerintem. Ez kell majd HD-ban is :)

Mx 2007. 06. 28. 13:17

Hát nekem inkább volt ez két tűz között 2, mint Die Hard. Vhogy a die hard hangulatát egyetlen másodpercig sem tudta hozni, nem is igazán értem, hogy miért... De én hála az égnek, nem DIE HARD4-et mentem nézni a moziba, hanem egy jó kis Bruceos eksön múvit, aminek marha jó volt, bár a repülős jeleneténél felvisítottam a röhögéstől :D

Azért egy vaskos 7 pont a 10ből mindenképp jár!

Fanyuvo 2007. 06. 28. 13:50

Nekem 8/10. Bejott a film. Akciofilmet vartam es azt is kaptam.

SPOILER:
Erdekes, hogy minden telefon lehalt, de a BMW-ben siman mukodott az assitance :)
De mivel auto csak 1 van, ami BMW, ezert annyira nem zavart :)

Real Trebitsch 2007. 06. 28. 15:44

Minden elismerésem mellett továbbra sem értem, miért kell ez a pontozósdi. Írsz egy tökjó kritikát egy filmről, ami láthatólag tetszett, és a végén adsz rá 8 pontot a tízből...

Biztos meg tudnád magyarázni, miért, de miért nem írod le inkább a cikkben, hogy mi miatt nem tetszett, ha pedig leírtad, minek kell még számszerűsíteni is, és a 10 kategóriából begyömöszölni az egyikbe?

human 2007. 06. 28. 16:17

az a baj, hogy nem 10/10? kevés filmnek adtam annyit

Real Trebitsch 2007. 06. 28. 16:47

Nem, a pontozás a baj. :)

Ha jól írsz meg egy bejegyzést, akkor aki olvassa, az tudja, hogyan értékeled, mennyire tetszett, és hogy ez alapján neki mennyire fog tetszeni. És ezzel nem szokott gond lenni, jól átjön a véleményed.

Szerintem nincs értelme mindenáron számszerűsíteni a minősítést; úgy tűnik, mintha kevésbé lenne szubjektív, mint a szöveges, de egyáltalán nem így van. Ugyanakkor szövegesen sokkal árnyaltabban (és mindenki által érthetőbben) lehet kifejteni a véleményedet, és kevésbé izzadtságszagú, mint az iskolában szokásos számszerű értékelés.

Amúgy gratula a Goldenblokkos kategóriába kerüléshez, részemről jön egy szavazat - a napirajzon gondolkodtam még, de annak már kijutott a dicsőségből, most jusson a filmbuzinak is! :)

winnie 2007. 06. 28. 17:17

a pontozás a legfontosabb, szerintem. ebből legalább meg lehet ítélni, hogy ugyanolyan jó film, mint a knocked up, egy fokkal pedig veri az astronaut's farmert. valahogy súlyozni is kell, hogy a negatívumok mennyit vestnek le egy 10/10-ből, nem? (a szöveg árnyal, ezért kell, de a szikár számok is sokat jelentenek, mert abból veszi le az ember azt, amit esetleg előtte félreérthetett.)

(OFF: komoly, hogy nincs a főoldalon "köv. lap" link? vagy csak én vagyok vak)

human 2007. 06. 28. 17:21

off: freeblog nem tud olyat.

Knocked up rosz példa, mert ez a 8/10 az akciófilmek között helyezi el, így lehet a Mission Impossible 3 is 8/10. Mondjuk szórakozás faktorban tényleg olyan szint mint a kncoked up, csak úgy nem egyértelmű a skála.

iceshark 2007. 06. 28. 17:26

A héten még én is felmászom Pestre egy eredeti nyelvű verzióra! Ezt nem lehet kihagyni! Kritikák lapján meg még úgy se(kiskis-t is belevesszük a kalapba, de még mindig több a pozitívum mint a -) :)

Merengő 2007. 06. 28. 18:32

Ha te vagy a "filmbuzi.hu", akkor miért csak olyan filmeket adsz ki az új filmek ismertetésében, amelyek neked tetszenek. S miért nem azt, ami valójában kijön? (Csak kérdés volt, nem oltás!!)

human 2007. 06. 28. 18:44

azokról írok amiket láttam, mostanában jobban válogatok így kevesebb negatív írás van, az tény. Egyelőre még nem vagyok annyira menő, hogy megnézés nélkül kibökjek filmekről írást.

Brumi 2007. 06. 28. 19:32

Die Hard 4.0

John McClane ismét a mozikban! Sly után Willis is visszatért a gyökerekhez és nem okozott csalódást. A Die Hard 4.0 egy vérbeli akciófilm, ami az elejétől a végéig kőkeményen pörög, egy percig sem unalmas és a 130 perces játékidő még a felének sem tűnik. A PG-13-as besorolás kicsikét megnyirbálta a káromkodásokat, de azért így is vannak benne tökös dumák és kemény beszólások.
Bruce Willis hamiskás félmosolya még mindig működik, Justin Long pedig kellemes meglepetés, eddigi szerepiben többnyire irritáló figurákat alakított, itt legalább tudja hol a határ. Timothy Olyphant a leggyengébb láncszem, vannak jó pillanatai, de az előző részek rosszfiúitól jócskán elmarad, viszont a Miami Vice-os "gonosz programozó"-tól jobb karakter (bár őt felülmúlni nem valami nagy kihívás). Kevin Smith se maradjon ki a sorból, egy Star Wars-fanatikus, képregényőrült különcöt alakít, vagyis saját magát. Maggie Q a Mission Impossible III után a Die Hard fényét is emeli, jó végre egy dögös nőt harc közben látni.
Minden szép és jó lenne, de a trailerben is mutatott elhajolok a fejem felett repkedő autó elől dolog mellett még volt egy másik rész, ami jobban zavart a kelleténél (épp dőlne el a kamion, amikor Willis annyira rángatja a kormányt, hogy az egész behemót visszaáll a helyére).
Az operatőrt se dicsérem meg a kék szűrő miatt, egyáltalán nem ilyen hideg ez a számítógépes világ, az ötletes főcímet jócskán gyengítette ez a kellemetlen megoldás.
Marco Beltrami zenéje se dobogtatta meg a szívemet, többnyire jellegtelen, nem sokat segít a hangulat fokozásában.
Mindent összefoglalva a Die Hard 4.0 egy korrekt folytatás, bár nem váltja meg a világot, azért kellemes szórakozást nyújt a műfaj és a franchise kedvelőinek. Az idei folytatásözönből Rocky után McClane a legjobb, az ogre és a pók meg menjen csak szünetelni.

Értékelésem: 7/10

norti 2007. 06. 28. 20:28

Annyit tennék még hozzá, hogy nálam a feeling a sok poénnal hozta a Beverly hillsi zsaru, 48 óra, Halálos fegyver stb. akciósorozatok "klasszikus" hangulatát, kicsit talán a történet volt egyszerű. Mondjuk ha egy csontkemény, poén nélküli Jack Bauert formáltak volna Willisből, akkor hánytam volna. Így viszont tényleg az van, amit a mi generációnk szeret az akciófilmekben. A new generation meg nézzen művészfilmeket, h anem találja meg a hangulatot a filmben :D

filmbuzi.hu/archives/2007/06/21/heti-mozi-bemutatok-junius-21/#comment-1326849

Gábriel 2007. 06. 28. 21:03

Na figyeljetek csak! Dörner Gyuri a magyarhangja? MERT ELŐSZÖR UGYANIS ÍGY NÉZEM MEG. Tudjátok... az old school-érzés miatt.

dave 2007. 06. 28. 21:44

Dörner. És olyat hoz, hogy befosol a röhögéstől:

Instant klasszikus nálam a "levehetős" kifejezés.

Plusz legjobb:
"Ezt buktad tündérke, na add a főnököt."

Ezt csak dörner tudja, aki willishez hasonlóan nem öregszik. :)

Gábor 2007. 06. 28. 22:02

Jól van haver! Ugrás a sugár!

millAh 2007. 06. 29. 1:16

Hát most értem haza a moziból, ez valami kibaszottkurvajóvolt! :D De a live free or die hard jobb cím akkor is. (tudom hogy volt már, decsakazértis: www.youtube.com/watch?v=OTyw6cq86kY )

JB 2007. 06. 29. 1:45

Fasza egy folytatás ez, a legjobb az ideiek közül.

...és megint itt vannak a mélyen tisztelt fikázók, meg az ő szentséges véleményük...
Fika a 300, fika a Die Hard 4, de Uwe-elbaszott-Boll Postalja jó lesz, mert láttam belőle 3 elborult agyú előzetest is. Ja persze!
Akinek nem tetszik a Die Hard az nem csak idióta, de még izlése sincs. Nézzé helyette egy Gyöngyössy Bence remekművet, vagy a már említett germán-geci valamelyik "gyöngyszemét".
Mi a halálpékfaszát várnak az ilyenek egy amerikai akciófilmtől? Világmegváltást? Pubi, érd be azzal, hogy kapsz max két óra szórakozást. Ezt pedig a Die Hard 4 igencsak jól teljesíti.

sydharta 2007. 06. 29. 2:29

Hááát...
Nem unatkoztam, de mély nyomokat sem hagyott bennem.
Úgy a 2. rész szintjén van, de koncepciójában a 3. kívánja vele az összehasonlítás és abban rendesen alulmarad.
Forgatókönyv gány
Bruce cool
Akció okés
Lehet, hogy ráfért volna Jhon McTiernan...
vagy a f*** tudja
Élveztem de nem igen fogom újranézni.
Összefoglalva
1;3 rulez
2;4 hát-hát
P.S.
Annyiban hasonlit még a 2. re, hogy az elefánt gyerek teljesítménye nem mérhető össze Jeremy Irons vagy Alan Rickman karizmatikus alakitásával, akárcsak Franco Neroé
Tán majd az 5. rész :)(persze inkább ne)

daybreakfan 2007. 06. 29. 6:41

Msot nem azert,de marhara nem ertem azokat akik jonnek itt hogy bezzeg az elozo reszek, meg hogy ez mennyivel gyengebb es eltulzott (pl autopalya - vadaszgep szitu)

Leszogezem elore, Die Hard es Bruce Willis rajongo vagyok, barmikor szivesen megnezem akarmelyik reszt, de probalok objektiv maradni.
Az elso ket reszt mar eleg regen lattam. Emlekeim szerint a Die Hard 1 nem volt ennyire elrugaszkodott, de talan abban is volt 1-2 "erdekes" szitu "real life" szemmel nezve. A masodikban tobb volt mar, ra kell tenni mindig egy lapattal, de a 3-ik resz legtobb akcio jelenetenek sincs tobb koze a realitashoz, csak fogom a fejem ha latom. Csak nehany ami epp eszembe jut:
1. metro felrobbanasa utan csak ugy kiszall a szerelvenybol
2. menekules a viz elol a domperrel, majd egy kis szorfozes a tetejen
3. amikor a kocsival leesnek a teherhajora
4. es a legjobb, mikor felrobban a hajo. nekifutasbol, dobbantoval es nagy joindulattal, roppalyat beszamitva, meg kis hatszelet, max 5 metert ugorhattak, messzirol meg mutatnak egy akkora robbanast amirol egybol Hirosima jut eszembe.
5. es persze a vegen azt a kabelt csak ugy ellovi a csuzlijaval.

Ne mondja senki hogy a 4-ik resz akcioi hihetetlenebek mint a 3-ik resze.

Szerintem jo dumakat nyomtak, porgott a film ezerrel es bar en is huztam a szam mikor ez a PG-13 dolog kiderult - es milyen kellemesen csalodtam - , de nehogy mar attol legyen egy film jo mert minden masodik mondatban fakkolnak egyet meg ugy mutatnak egy fejlovest hogy az agydarabkakat az arcodon erzed :)

Persze azert remelhetoleg kapunk egy R verziot DVD-n, de szerintem hozta az eddigi reszek hangulatat.

Ez bizony egy izmos 8/10 :)

Real Trebitsch 2007. 06. 29. 10:06

Winnie: Meg lehet ítélni? Tényleg? Nézd meg, Human következő hozzászólását...

Talán meg lehetne, ha lenne egy nagyon egzakt, pontos definíció mindenre, mire hány pont jár, milyen esetekben lehet több vagy kevesebb - de marha unalmas lenne végigtanulmányozni minden kritikánál egy (jó esetben) több oldalas pontozási rendszert is, ami ráadásul még így is úgy is szubjektív lesz. Egyrészt maga a rendszer, hiszen az hogy mi ér pontot, mi nem, a rendszer felállítójától fog függeni, más ember más rendszert állítana fel. Másrészt ha azt mondja, hogy a főszereplő játéka ér 1, 2 vagy három pontot, attól függően, hogy mennyire volt jó, akkor az megint csak személyfüggő lesz, mennyit ad rá.

Viszont ha jól megírt a kritika, akkor ez úgyis mind kiderül, és ráadásul még azt is eldöntheted, hogyan viszonyulsz hozzá. És legalább nem erőltetünk mindenféle kategóriákat, és látszatobjektivitást.

Hm, ha ezt folytatni akarjuk, mi lenne, ha átköltöznénk az üzenőfalról emailbe? Végülis elég off...

human 2007. 06. 29. 14:49

pedig tényleg, kategórián belül helyezi el a pont. Ez amúgy parttalan vita, mert már cosmón jelezték, hogy kell a pont, mert ami 6 alá kerül nálam azt nem nézik meg, ami meg 7 fölöttit kap azt minél előbb beiktatják.

Diego46 2007. 06. 29. 22:25

Erre mondják azt, hogy: "Eeez igen!" No én most szólok egy olyat, amit még senki: sztem kicsit hasonlítottak az akciók, leginkább a közelharc a Casino Royale-ra.

Ghostika 2007. 06. 30. 3:07

Valaki elárulná mi volt a Johnson ügynökös poén:) plz:D

a film egyébként nagy királyság lett sztem, régen élveztem enynire egy filmet...

daybreakfan 2007. 06. 30. 8:40

Ez egy kis kikacsintas volt a rajongok fele. Az elso reszben volt 2 darab Johnson ugynok. Es nem sok szep emlek fuzodik McClain papanak e nevhez, azert nezett olyan furcsan. :)
Ja es azok a Johnson-ok nem voltak rokoni kapcsolatban :))

Dob 2007. 06. 30. 9:10

Szerencsére annyira különöbzik az izlésem, hogy nem adok az oldal kritikájára, és attól függetlenűl nézem meg (vagy nem) a filmet. Nálam Dia Hard 4 7/10

human 2007. 06. 30. 11:50

annyira különbözik, hogy majdnem ugyanannyi pontot adtál rá :)

Dob 2007. 06. 30. 13:56

Így van... vannak véletlen egybeesések

dragon1986 2007. 06. 30. 22:04

DH -ra azt hittem desperate housewives, nem hiába sorozataddiktság:D Nekem tetszett, végre egy film amit nem untam.

Olyphant magyarhangja nem a psychos főszereplő pali szinkronhangja volt ? :)

jack24bauer 2007. 07. 01. 13:10

Én is hardcore Die Hard fan vagyok.
Mindhárom rész ott figyel Dvd-n a polcomon. Klasszikus akciómozik, akár a Féktelenül, a Bad Boys,a Halálos fegyver 1.-4.,és a Szikla.
Bármikor meg tudom őket nézni. A Len Wisemen dirigálta negyedik rész nem hoz szégyent a sorozatra. Az akciók nagyon jók. Hála isten kevés Cgi-s akció rész volt benne. Semmi bajom a számítógépes trükkökel, csak miért használjuk, ha egyszer élőben is meg lehet csinálni kellő tapasztalattal,és előkészülettel.(Gondolok itt pl. a Mátrix 2. Neo-Sok Smith ügynök csatára.A moziban már a Joystick-ot kerestem:-))A B-13-at(Cyrill Raffaelli itt is rulezz), meg a Casino Royale-t idézik az akciók. Bár a Bond film vágása egy hangya*asznyit jobb volt. Nicolas De Toth, honfitársunk van még mit tanulni, de fejlődsz fiam. Én is várom az R besorolású Dvd-t.....Olyphant jobb gonosz volt a Sikoly 2.-ben, meg a Szüzet szüntess!!!-ben.
Justin Long-ban tényleg kellemeset csalódtam. Lehet meg fogtok kövezni, de én megnéznék egy Jan De Bont, Richard Donner, vagy egy John Mctiernan féle 4.részt.Ki tudja megmondani mennyibe került ez a movie??????Az imdb nem írja!!!!!!!! Ha már pontozunk, a régi trilógia fényében 8 pont a 10-es skálán.

Raven Seldon 2007. 07. 01. 17:24

Well well well... what do we have here?
Én kicsit csalódott vagyok. Felirattal néztem, de mivel ez egy olyan film amelynek összes részét szinkronnal láttam kb 100x, lehet hogy nem fájt volna annyira a dubbed verzsön Dörner papával. Mindenesetre jóindulattal egy 7/10-et adok rá. A történet még úgy ahogy, de ezek a technikai blablák, hát szóval... Baromi hiteltelenek voltak egy csomó ember szájából. Meg ez a webcam-os dolog a kommand szenterben is béna volt. A Human által említett Bruce mindent túlél az is idegesítő volt kissé.

===SPOILER===
Pl. a gázrobbanás. Mitől égett a cucc egyáltalán? Átviszi a betonfalat a kocsi a lökéshullámtól? Mindeközben a tolóajtó nyitva, tehát ha ez tényleg olyan erős robbanás volt, brúszt úgy kellett volna lekaparni a kisbusz faláról.
A másik a helikopteres üldözés a városban. Kb 5 percen keresztül lövik a rendőrautót, és hőseinket egy árva golyó nem találja el. Az még oké, hogy miközben össze-vissza szlalomozik, nem lövik őket szitává, de mikor egy helyben áll, illetve egyenes vonalban közeledik, akkor ne vicceljünk már... Egy olyan fegyver egy lövéssel átvisz egy 10 centis betonfalat... Jah és ne mutatták volna az alagút bejáratot előtte. A beengedő kapu oszlopai kb derékmagasságban kezdődtek, megnézem hogy hogyan ugrat fel rajta...
No és akkor a vadászgépről nem is tettem említést :)
===SPOILER OFF===

A régiekben tényleg az volt a jó, hogy nem volt elrugaszkodva a realitástól különösebben. Valaki itt említett pár ellenérvet ezzel kapcsolatban. Ehhez csak annyit, hogy:
1. A metrokocsi nem robbant fel, a bomba ugyanis ki lett dobva a szerelvényből. Simán túlélhette, hisz maga a metrokocsi nem sérült olyan mértékben.
2. Miért ne menekülhetne a víz elől a dömperrel? Persze a víz lehet hogy durván leszakította volna Bruce-t deréktől lefelé a létrán kapaszkodva, de ez még mindig nem annyira biztos mint hogy

===SPOILER===
ha 10 lövést beleeresztenek egy autó motorblokkjába (amely kvázi fel is robban a filmben, ennek hatására), akkor az a kocsi nem fog gyorsulni túlzottan (főleg hogy Bruce ki is ugrott, tehát a gázt sem nyomhatta...)
===SPOILER OFF===

Nagyon ritkán éreztem ugyanazt mint a régebbi DH-k közben, nem volt meg annyira a hangulat. Akciófilmnek önmagában egész jó volt, de izgalom sem különösebben volt. Túl nagyok voltak az elvárásaim, talán ez volt a baj :(
===SPOILER===
A robbantásos kamu azért nagyon jó volt:)
===SPOILER OFF===

PS: mi ez a sok önjelölt kritika-író itt a kommentekben? Írjanak saját blogot basszus...

seven 2007. 07. 01. 22:54

hát. részemről egy gyenge 8/10, végig jót szórakoztam, de a film vége egy kis ürességet hagyott bennem(persze emellett még akartam volna nézni tovább)... de a film többi részére nem panaszkodhatok. persze, volt némi kiszámíthatóság, és elefánt bácsi nem a legjobb gonosz, de szerintem azért elment.

az egész hekkertéma a film elején kicsit cheesy volt, de aztán megtetszett. nem hozott szégyent a 4.0 a dh sorozatra, bruce is jól tartja magát, ha lesz 5, legalább ilyen legyen!

Gábriel 2007. 07. 04. 19:12

Köszönet nektek, hogy vagytok és hozzászóltok. Neked is kösz Human Insect, hogy folyton nyomatod a newságot.
Annak külön örülök, hogy vannak rajtam kívül is "rigolyás" emberek, akik rendszabályoznák vagy rendszabályozzák a tahókat a moziban. Jó lenne veletek, moziszerető emberekkel beülni egy várva várt filmre. Ezt amúgy is meg kellett osztanom veletek, de a következő véleményem előtt mindenképpen, mert nem akarok haragot. Tudom, hogy szubjektív dolog ez a tetszett-nem tetszett dolog, de a fenti film megtekintése után megsértettem volna mindenkit közülletek aki dícsérte. A kérdésem a következő: akkor is 8/10 lenne az értékelésetek, ha nem a Die Hard franchise keretében készült volna el a film és mondjuk az lett volna a címe, hogy " A hekker" ? Habár az előzetes alapján és a mai Hollywood-i tendenciát figyelembevéve nem számítottam egy csúcsmozira, de azért mégis "Drágán add"-lázban égtem.
Egy megfáradt, a sikert percenkénti robbanásokkal, lövéssel elérni akaró produkciót láthattunk, amit már szerintem Bruce is unt. A hatásvadász elemek egymást érik, mivel a számítógép körül forog a történet és mint tudjuk, az álomgyár szívesen használ effektet még egy disc behelyezéséhez is. Kifejezetten idegesítő volt a mindent elérek palmtopról, meg a sok kézenfekvő megoldás kipattanása Mclane fejéből:kizuhanok az ablakon egy ismeretlen épületből? Nem baj! Majd felmegyek dzsippel mert az gyorsabb és tudom az utat! No meg a helyenkénti szűrő és digicam lásd:tömegkarambol az utcán, illetve maga az a kibaszott vadászgépes jelenet, a híd összeomlásáról már nem is beszélve. Gondolkodom még, de a másik borzadály nem jut eszembe. Olyphant aki szimpi nekem, játszhatná Billy Bob Thornton fiát, csak előtte elmondanám neki, hogy most ne feszítse be az alsó szemhéját. Az értékelés? Nekem ötös listám van, igaz az nem ad akkora szabadságot a pontozás terén. Tehát legyen a Ti szabályaitok alapján. 4/10

fodi 2007. 07. 05. 20:33

5 dolog, amit a die hardból megtanulhatunk:
www.cracked.com/index.php?name=News&sid=2172

nevtleneke 2007. 07. 05. 21:48

Nagyon jó film !
Mondjuk a 3.-at nem übereli...Bár azt nem is lehet. :D

Lobster 2007. 07. 06. 11:07

Tegnap láttam a filmet, és nagyon mókás volt. Hihetetlen akciójelenetek, jó dumák, szal minden amit az ember egy Die Hard filmtől elvár. A 8/10-el, teljesen egyetértek. Cheers!
Én szinkronosan láttam, és bár nem szoktam ilyet mondani túl sűrűn de teljesen jó volt. Hangok is stimmeltek, mintha egy kicsit több káromkodás is lett volna benne amit az ember egy PG-13-től elvár. Egy furcsaság volt de ezt majd remélem megtudja valaki válaszolni. A Yippee-ki-yay Motherfucker, magyarban Yippe-ki-yay baromarcú lett. Ez az első Die Hard szinkronjában is így volt, vagy csak nem tudták jobban fordítani?

Lobster 2007. 07. 06. 11:16

Ja, és egyre szimpatikusabb ez a Len Wiseman gyerek. A die Hard-ot is jól hozta, és az Underworld két része a maga enyhén Dzs kategóriás mivoltában is nagyon szórakoztató volt (azok nálam olyan 7 pont körüliek).

Chriss 2007. 07. 09. 2:53

A legjobb poén: "...amikor legutóbb láttam egy liftakna alján feküdt és egy jeep állt ki a seggéből. Na mi van elvitte a cica a nyelved?" xD ez nagyon komoly volt!

Desmond Wallace 2007. 07. 09. 19:14

Még csak ma sikerült megnéznem. Kezdetben nem sok jót vártam a 4. résztől, de hál' Istennek rámcáfoltak az alkotók, és egy nagyon jó akciófilmet hoztak össze. Szóval még mindig Jonh McClane a király. Ki az a Jack Bauer?

Desmond Wallace 2007. 07. 09. 19:58

Érdekes megnézni a négy rész szinkronját. McClane-re gondolok.

I. Vass Gábor
II. Szakácsi Sándor
III. Dörner György
IV. Dörner György

mrgarris0n 2007. 07. 11. 22:28

az elsőhöz 2 szinkron is készült, és a másodikban már ott is Dörner.

Desmond Wallace 2007. 07. 12. 12:25

Nekem videón vannak meg a részek, mtv-ről felvéve. Ott ezek a hangok voltak.

Bruce Wilis 2007. 07. 12. 15:44

én még százszor megfogom nézni!!!!!hát ez kurva jó film volt!!!!!!!!!!!!!!

Chrisdry 2007. 07. 19. 23:21

Egyszer nézhető film, oltári kevés realisztikával, de a humor sokat dob rajta, így jobb mint az RTL klub estére... de nem javaslom moziban sem, projectoros havernál későbbiekben inkább megéri megnézni (barátokkal, pop-cornokkal).
C.

ssss 2007. 07. 21. 23:55

rettenet, gagyi, a sorozat eddigi legrosszabb darabja..
a repülős jelenet a végén meg hipergagyi...

max 4/10

Bence 2007. 07. 22. 16:15

Hhetetlenül jó film fantasztikus volt mondjuk elfogult vok mert a kedvenc szinészem Bruce willis de akkor is nagyon fasza kis film sok humorral és látványos akcióval.Ajánlom mindenkinek.Te meg ssss ha nem tetszett a film akkor nem tod milyen a jó film talán a Micimackó?:)

ssss 2007. 07. 23. 21:46

Bence
namost a micimackó valójában tényleg nem olyan rossz, tigris angol humora például nekem kifejezetten tetszik :D
de ha jó filmet akarsz látni, javaslom pl a syriana-t, vagy a bourne filmeket..
de ha az ökörködünk, lövöldözünk, megmentjük a világot/kiirtjuk a gonoszt, miközben a szétzilált családi viszonyokat is helyreállítjuk kategóriában akarsz látni egyet, akár bruce willistől, akkor már inkább az utolsó cserkész. vagy tőle más jó filmek: sebezhetetlen, hatodik érzék, vagy a sorozatnál maradva a die hard 3.
a 4 tényleg ratyi, sorry, nagyon nem tetszett..

Koimbra 2007. 07. 27. 16:48

Nos szerintem a negyedik rész unalmasra sikeredett, hangulata nincs , az igazán jó kis ütős beszólások sincsenek, a negatív figura meg túl gyerekes.

Feji 2007. 07. 29. 19:28

Na megnéztem..Elég jó film lett, igaz nem adja vissza teljesen azt a fílínget amit az elöző 3 filmben meg volt.
A káromkodásokról meg annyit, hogy ez a dolog tette kultússzá az egész sorozatot, na meg persze Bruce Willis übercool lazasága, ami ebben a filmben már vénségére kicsit megkopott, de még mindig a toppon van ezerrel.

(Talán spolier, talán nem)
Mikor a végén elhangzik a legendás káromkodás: "Yippicae m*therf*cker" (sry nem tudom hogy írják a Yippicae-t), kegyetlenül elrontották magyarúl, ami igy hangzott el a filmben: "Jippijé baromállat". Hogy lehet így fordítani egy ilyen szöveget????
Meg amikor Timothy Olyphant nőjét szétszedi, akkor nagyobb dühre vártam, mint amit levágott, ehez képest..egy két morci fej..és kész..pff

A lényeg, hogy a mi John McClane-ünk hozta a formáját és New Y

U.I. Enyhe utalás az Armageddonra Justin Long szájából..LOL

Feji 2007. 07. 29. 19:28

Na megnéztem..Elég jó film lett, igaz nem adja vissza teljesen azt a fílínget amit az elöző 3 filmben meg volt.
A káromkodásokról meg annyit, hogy ez a dolog tette kultússzá az egész sorozatot, na meg persze Bruce Willis übercool lazasága, ami ebben a filmben már vénségére kicsit megkopott, de még mindig a toppon van ezerrel.

(Talán spolier, talán nem)
Mikor a végén elhangzik a legendás káromkodás: "Yippicae m*therf*cker" (sry nem tudom hogy írják a Yippicae-t), kegyetlenül elrontották magyarúl, ami igy hangzott el a filmben: "Jippijé baromállat". Hogy lehet így fordítani egy ilyen szöveget????
Meg amikor Timothy Olyphant nőjét szétszedi, akkor nagyobb dühre vártam, mint amit levágott, ehez képest..egy két morci fej..és kész..pff

A lényeg, hogy a mi John McClane-ünk hozta a formáját és New Yorkot szét kapja elég rendesen.

U.I. Enyhe utalás az Armageddonra Justin Long szájából..LOL

Feji 2007. 07. 29. 19:33

Ja, kihagyjtam valamit: A film összeségében elérte a hatást amit vártam tőle, megfelelő történt, karakterek viszonylag jók, szórakoztató..stb

Szal 8/10..
Amugy mi a fenéért tette ki kétszer a hozzászólásomat?:S

decoder 2007. 08. 01. 13:37

franya film volt, végre valami az oldszkúlból, ebből kellene több... 7.9/10

SelinaKyle 2007. 09. 07. 3:05

"a film nagyon rendben volt csak a végén az autopálya kamion és a lebegő cucc volt kicsit unbelivable, meg bruce kibír sok golyot, de a fpgeci meg egytől meghal..." - nekem is ez jutott eszembe rögtön ezeknél a részeknél. ^^'

Amúgy nekem nagyon bejött a film, éppen most néztem meg a gépen. Nagyon régen láttam az előző részeket, nem is mondhatom magam nagy DH fan-nak (és még az akciófilmekért se rajongók) de ez a film nagyon megkedveltette velem ezt a műfajt. Szinkronról annyit hogy tényleg elkerülik a durva káromkodások lefordítását, szerintem többször is beletehettek volna ilyet, végülis ez egy akciófilm és már ezerszer rámlőttek, még jó, hogy szétkáromkodom a fejem. :-S De ettől (ami nem nevezhető problémának) és az egyéb szinkrondolgoktól (totál mást mond az angol, mint a magyar szinron XD) eltekitnve tetszett nagyon. :-)

truthug 2007. 09. 20. 15:00

Human lattad h blu ray-en nem unrated lesz?
Hogy rohadna meg a Fox!!!!!

Bob 2007. 11. 28. 18:48

Az egy volt a legjobb. Klappolt minden, többször is újra lehet nézni, nem úgy mint a gumiarcú Terminatort...
A második se volt rossz, de a harmadikban egész jó ötleteket villantottak...
A négy bejött, az a walki-talkis rész nekem eszembejuttatta az elődöket, meg a történet is okés.
A szereplők mindent megpróbáltak, volt akinek sikerült, volt akinek nem.
Valahogy ezt az Olyphant vagy hogy írják nevü csákót, én nem tudtam komolyanvenni.
Ha nem lettek volna azelrablomalányodzsarollaktéged klisé, akkor nem fintorogtam volna, de ez magánvélemény...
Szerintem azért nem volt rossz film.

Raven Seldon 2008. 01. 01. 20:32

Nem tudom látta-e itt valaki az unrated-et is, mert én sajnos igen. Gyász.
Utólag külön felvett "fuck"-ok olyan vágások alá bejátszva, mikor Bruce feje nem látszik épp, meg hasonló "trükkök". A vér is utólagos CGI, amikor valakit szitává lőnek. Nekem kb ennyi jött le belőle. Semmit nem veszít, aki a simát látta csak, az legalább nem próbál keménynek látszani, miközben pussy. Najó, a jippikájé m/f az legalább élvezhetőbb így.

Hudson W. 2008. 01. 06. 2:12

Antilol!
Szőrnyűség!
Nem hittem volna hogy kap ez a film (?) annál jobb kritikát hogy egyszer nézhető.
Alapvetően félretettem minden előítéletemet amikor megnéztem mert egy barátom beajánlotta-így bízzon az ember a barátaiban. Nekem 2007 legnagyobb csalódása volt!
Az egyetlen elismerésre méltó dolog a flikkelő terrorista volt! Semmi hangulat! Willis bácsi helyében szégyelltem volna elrontani egy ilyen filmtörténetileg is fontos karaktert!
Unalmas,önismétlő,hangulatmentes csaklátvány akciófilmféleség ami már nem Die Hard többé!

tomika 2008. 01. 14. 19:57

Emberek ez a film egyszerűen HATALMAS

Seraphin 2008. 07. 09. 23:19

nem mertem sokáig a gyér kritikák miatt, de jobb későn, mint soha, mert... kurvajó akciófilm, non-stop csihi-puhi, a nem túl bonyolult sztorit, simán lenyomja a töménytelen akció meg Bruce hatalma. 10/9

Jimnastique 2008. 07. 28. 17:06

bár lehetett volna "die hard-osabb"
7/10

Spade 2008. 11. 16. 20:19

SPOILERES

Hát szerintem botrányosan rossz lett. Én nagy Die Hard rajongó vagyok, és pont azért tetszettek a régiek, mert a kellően sok akció mellett, azért igyekeztek a Földön maradni... Persze a régiekben is voltak erős jelenetek, de valamit meg tudunk bocsátani, ha moziba megyünk, ettől mozi a mozi. De ami sok az sok. Ebben az új epizódban a lehető legkevesebb sztory mellett, a legtöbb a logikai hiba, és szerintem a film végére a szuper hypertechnikából is elegünk lesz, hogy minndent mindennel össze lehet kapcsolni stb. Nagyon látványos és ötletes, ettől függetlenül kb olyan az egész film, mintha egy lövöldözőset játszó kisgyerek gondolatait látnánk, aki még nem tudja, hogy autókkal nem szedünk le helikoptereket, és egy felrobbanó erőművett nem élünk túl egy furgon ajtaja mögött...
Szerintem a Die Hard tipikus példája annak, aminek már az Alien is volt: trilógiának jó, nem kellett volna folytatni...
Spade

Spade 2008. 11. 16. 20:24

Ja és akkor még annyit hogy 5/10
(a látvány miatt:)

Motoszka Dani 2008. 12. 04. 0:25

Fanboynak, meg a többi emberkének, akik csalódtak a Die Hard 4ben!

Timothy Olyphant-et biztos nem tettem volna be erre a szerepre. Ez bizony kuka gonosz lett a Die Hard 4nek.
Az tetszett , amikor az elején szerencsétlenkedik a lányával. De olyan gyenge párbeszédek születtek, h sok helyen csak fogtam a fejemet. A robbantásokkal jól kezdődött a hangulat, de miután az amcsik épületbuzikká válnak, el lett cseszve az egész.
McClane-nek olyan hülye jeleneteket csináltak, hogy az már fájt.
A rosszfiúk hadserege gyenge lett. A sztori bődületesen gagyi.
Maggie Q-t miértis kellett a gonosz oldalára leszerződtetnie a filmeseknek? Mert nagyon hülyén nézett ki ez a felállás. Jobban el tudtam volna képzelni őt, mint az FBI sokat tapasztalt segédjét, aki különböző trükkökkel segíti Thomas Gabriel kézre kerítését.
Len Wiseman: "Ez a Die Hard sokkal hősiesebb lesz, mint a korábbiak!" Neki biztos az volt. Kár ezért a filmért. Egyszer meg lehet nézni

INNENTŐL SPOILEREK IS

McClane főnöke? Bowman felügyelő? Több mint felejtős színfolt a sztori szempontjából. Cobb felügyelő karaktere 600x jobb volt a Die Hard 3ban Larry Briggman-megformálásában.
FBI-Cyber részleg? Ugyanmár, mi ez a túlzott hivataloskodás? Nincsen semmi ereszd el a hajam benne, mint az előző részekben. Túl komolyra sikeredett.
Belelőnek McClane-be a végén? Na ne. Ez vicc Aztán még golyót is ereszt magába a jó befejezésért cserébe, ez nálam BETETTE A KAPUT. Illúzióromboló.
A gonoszok olyan hülyén szedik le az őröket is, h rossz nézni. A befejezés borzalmasra sikeredett. Csak az 5 jobb legyen és könyörgöm McTiernan térjen vissza. Az 1 és 3 az ő kezei alatt kiválóra sikeredett.
Amikor McClane elkezd hirtelen tolatni, mert rájön, h csőbe húzták őket a rosszfiúk? Sokkal jobbra megcsinálhatták volna azt is. A trailer qrva jó film látszatát adta, de maga a film el van szúrva. KATASZTROFÁLIS.
Wiseman ezt elbasztad…
Ja srácok, tanuljatok már meg helyesen írni és kijavítani a hibákat az elemzéseitekben, véleményeitekben, ha már ennyire Istenítitek 2007 egyik legszarabb filmjét.
Azért gratulálhatunk Len Wiseman-nek és csapatának. Sikerült porba hullatniuk egy igazi akciólegendát.

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.