Beowulf - a 3D moziélmény

írta human, 2007. november 29. 22:23, 74 hozzászólás
Ez most egy furcsa kritika lesz, hiszen az első 3d-s filmnézés fantasztikus tapasztalata enyhén szóval is elnyomja a rossz filmélményt. Tudom, hogy pár kommentelő felhördül, amikor azt mondom, hogy a Beowulf mint film 4/10, hiszen már megint egy lepontozás (az utóbbi 12 kritikából azért még mindig a pozitívak vannak többségben), de ha egyszer a filmnek magának ennyi jár, akkor nincs mit tenni. Ellenben nem szabad kihagyni a Beowulf megtekintését.

Beowulf filmkritik

Szóval alőször a filmről annyit, hogy picit átírták a legendát, és így Beowulf kavar is egyet az Angelina Jolie bombatestű démonváltozatával. De vegyük előlről. A dán királyságot egy démon fenyegeti, senki nem tudja legyőzni, amíg fel nem tűnik Beowulf, aki lenyomja mint a taxiórát. Ennyit az alapokról. A film érdekessége, hogy renderelt az egész, miután a híres színészekről levették a modelleket. Persze ha én lennék Anthony Hopkins, akkor pl nem vállaltam volna el, de nem én vagyok. Szóval a híres színészek 3d változata rohangál a vásznon, viszont sajnos az animáció gyenge.

Valahogy elnagyolt volt az egész, alig pár helyszínen játszódik, és amint nem motion-capture módszerrel kellett mozgást megvalósítani, rögtön mindenki 1 grammos műanyag bábuként mozog. Sajnos ez van. A motion-capture amúgy az, amikor emberek ilyen speckó ruhákban mozognak, és azt veszik fel gépre, aztán a rögzített mozgással felvértezik az elkészített számítógépes modelleket. Amik jelen esetben a híresebb arcok. Persze ezzel a technikával nem lehet kettétépett emberek testrészeit, meg 100 métereket zuhanók, meg 30 méternyire eldobott emberek mozgását megvalósítani, mint ahogy egy sárkányét sem, így ott el is véreznek a Beowulf animátorai.

Ezen kívül még negatívum, hogy túl hosszú. Végig olyan érzés, mintha el lenne nyújtva. Ja és a szépséges királynő végig olyan volt mintha épp bealudna, feltűnt, és rámtört az ásítás. A pontszámot fenn ismertettem, jöjjön a lényeg.

A 3D mint élmény

Ha sima mozira azt is mondom, hogy felejtős benne a Beowulf, akkor bizony (ezt most nem érdemli meg a westend, mert nem hívtak meg a hétfői sajtóvetítésre, pedig az egyik legnagyobb független filmes blog lennénk, hehe) a Westend 3-mas termére ez az állítás nem igaz. A jegy kurvadrága (1750) a real D vetítésért, legalábbis ha azt nézzük, hogy a film is gagyi, ellenben maga a 3d cucc ODABASZ. Egyszer mindenképp ki kell próbálni! Nem csak 1-2 dolog "lóg ki" a vászonból, hanem mindennek mélysége van. Látod, hogy hátrább van valami, mintha fizikailag hátrább lenne az asztal, a másik beszélő ember, ilyenek.

A legjobb az egyik olyan jelenetnél volt, ahol felénk lőtték a nyilakat, és repül bele az arcodba, ki a vászonról. Hatalmas! Még annyit, hogy speckó szemüveggel kell nézni, de nem sárga-pirossal, nyugi.

Ma láttam a jövőt, már csak itthonra kell. Nem is házimozihoz egyedül, hanem játékhoz. Ha belegondolunk, a gépnek csak kétszer kéne lerenderelni ugyanazt a képet és utána összerakni eggyé. Call of Duty 7. Várunk. Most pedig emelem aranykupicám Angelina Jolie testdublőrére.
További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést? Tedd meg twitteren vagy IWIW-en

Eddig 74 hozzászólás érkezett!

Arc 2007. 11. 29. 22:59

Ha ilyen a jövő... akkor nem kell, se ilyen filmek, se ilyen játékok.

Real Trebitsch 2007. 11. 29. 22:59

De ha szemüvegben kell nézni, akkor ez miben különbözik az eddig bemutatott 3D-s filmektől? Volt már ilyen pár nálunk is, pl. a Rodriguezes Cápasrác és Lávalány...

Egyébként meg egészségedre!
Mármint a kupicát! :)

ez a gyerek ez nem viccel 2007. 11. 29. 23:00

Csatlakozom. Jó cucc. Egyszer még sikerült meg is ijeszteniük egy felém vágódó dárdával.

Más. Ha igaz amit olvasok, és egyes filmekben Józsi eljátszik egy szerepet, majd az arcára ráégetik valami híres szinész képét, akkor eljött a mozik pokla.

Amúgy a film még mindig jobb, mint az eredeti Beowulf, ahol a három részből felépülő sztori a felénél megszakad, míg a szóban forgó mozifilmben összekapcsolták az egészet.

ez a gyerek ez nem viccel 2007. 11. 29. 23:02

+1: Van mélyebbre. Ha a szinész eljátssza a szerepet, majd a testére ráégetik a saját számítógépes képmását. "Sometimes you just have say 'what the fudge?'"

daesu 2007. 11. 29. 23:13

Én is megnéztem ma, 3d ütős, tényleg sokat dob az élményen - filmről elég vegyes érzelmek kavarognak bennem; ott van ugye a részben Gaiman által írt szkript, mely nem tudta feloldani az ősi eposzok stíluseszközeiből fakadó dramaturgiai döcögést, ugyanakkor az önreflexió (a már általad is említett fordulat az eredetihez képest, majd a tengerparton lejátszódó, két síkon értelmezhető párbeszéd) zseniálisan kivitelezett, és a főszereplő karakter is kap általa némi színt. Az animáció nekem a trailerben nagyon szúrta a szemem, itt azonban kifejezetten bejött - persze lehet, hogy 2d-ben már kevésbé tetszett volna (megjegyzem, a végén a sárkányos balhénál -különösen a szakadék szélén játszódó jeleneteknél - egy az egyben olyan kameranézeteket választottak, mintha egy tps hack'n'slash játékot látnánk :))
Összességében én pozitívat csalódtam, mert tényleg kihozták, amit az alapanyagból ki lehetett - az más kérdés, hogy sajnos ezek az eposzok mai műként már nem állják meg helyüket, ezért ez így is csak 6/10.

human 2007. 11. 29. 23:16

Arc: ha a Beowulfot fel tudta dobni, akkor egy tényleg jó filmet mennyire megdobhat.. bele sem merek gondolni.

winnie 2007. 11. 29. 23:21

beowulf ász. valamikor az első harmadban bealudtam vagy kómáztam, affene tudja, de amikor éber voltam, akkor totális film volt.

lehet, hogy a 3D nyomta el bennem a negatívumokat, passz, de abszolút bejött. 8/10 - és tuti, hogy soha többet nem nézem meg. nem az a film, de a második és a harmadik harmad abszolút magával rántott.

és 2d-ben vétek megnézni:)

winnie 2007. 11. 29. 23:23

"De ha szemüvegben kell nézni, akkor ez miben különbözik az eddig bemutatott 3D-s filmektől? "

azt vártad, hogy szemüveg nélkül lesz 3D?:) annyi a difi, hogy más a projektor, a módszer, a frekvencia, tudom is én:) ott a wikipedian a leírás.

Mr SR 2007. 11. 29. 23:28

Engem ez a felulre tett felirat azert sokkolt rendesen :)
Amugy marha jo ez a real D csak a film ne lett volna ilyen gagyi.

winnie 2007. 11. 29. 23:29

ja, még egy:) láttam a régi realD filmeket 2d-ben, monster house, robinsons. azok is annyira 3d-re voltak optimalizálva, csak nem vettem észre?

mert a beowulf annyira az apró gimmickekre ment rá, annyira a 3d-re, hogy el nem tudom képzelni, hogy 2d-ben hogy nézhetnek ki ezek, a beállítások vagy kameramozgások.

winnie 2007. 11. 29. 23:30

"Engem ez a felulre tett felirat azert sokkolt rendesen :)"

furcsa is lett volna, ha alulra kerül :O

human 2007. 11. 29. 23:32

nemtom, robinsons fasza volt 3d nélkül is, de áh, jó lehet úgy is. ellenben beowulfot én csak 2d moziban kihagytma volna az valószínű.

Joe-ker 2007. 11. 29. 23:34

Most akkor megint jól kib-sztak azokkal, akik amúgy is szemüveget hordanak :D

ignion 2007. 11. 29. 23:43

na ez az mi van ha alapbol szemüveges vagyok?

winnie 2007. 11. 29. 23:45

"nemtom, robinsons fasza volt 3d nélkül "

persze, de én eleve nem úgy néztem, hogy 3d. ha tudom, akkor lehet, hogy meglátok olyasmiket, amiket itt is.

human 2007. 11. 29. 23:48

ignion: akkor ráhúzod, már ha nem nagy batárod van.

bachterman 2007. 11. 29. 23:54

cineplex, googleplex, multiplex. és az imax. lassan tényleg szó szerint bele fog gyógyulni az arcunk a képernyőkbe/mozivászonba.
aki szemüveges, hordjon kontaktlencsét. arra vehet fel real d szemcsit. meg napszemüveget is nyáron. okos.

zLk 2007. 11. 30. 0:20

El tudoom képzelni ahogy mindenki ott figyel ezzel az igazi Nerd szemüveggel :D
De most nem úgy néz ki?! Mindenkiből Nerd lesz.

dbazsi 2007. 11. 30. 0:34

ez a gyerek: sw:revenge of the sithben jópárszor volt ilyen "ráégetés".

Mammut 2007. 11. 30. 0:39

bachterman: irritálja a szemem a kontaktlencse, és a napszemüvegem szemüveg is egyben :P
asszem avatart nézek először ilyen áron... bár még eldöntöm, gondolom, nem veszik le holnap a műsorról

Oscee 2007. 11. 30. 1:40

Real Trebitsch: gondolom te is észrevetted, hogy ez nem a piros-kék féle szar 3D cucc, ami jól széttorzítja még a színeket is. ez egy bazi nagy kamerával két szögből felvett és a két tekercset egyszerre vetítős móka, azért kell a pápaszem, mert a szemed magától nem tudná megkülönböztetni a kettőt, és összehegeszteni 3D-be, hogy leegyszerűsítsem.

én is szemüveges vagyok (ami egyben napszemüveg is nálam is btw), de szerintem ez rámegy, legalábbis nem egy szódásüvegtalp az enyém :)

a film a trailer alapján nagy rakás szar, de szerintem megnézem 3Dben majd, már kaptam invitációt, nagyobb társaságban gondolom még nagyobb buli...

amúgy Jolie-nak volt testdublőre? nem csak eljátszotta és ráanimálták a lényeget? :)

Blasi 2007. 11. 30. 1:54

Én kb 5évvel ezelőtt Londonban az ottani IMAX-ban láttam egy 3D-s bemutató filmet, mindenféle prezentáció volt benne, de volt vmi vicces storyja is. Lényege az volt h bemutassa a technikát.
Az akkor hibátlan 3D-s hatású volt, azóta is azt várom, hogy ilyesmi legyen Magyarországon. Ez a Westend-es szerintetek u.az a technológia vagy más??

dr.agy 2007. 11. 30. 2:25

Jó tizeniksz éve egy vidéki moziban is tökéletes 3d látványt csináltak, igaz speckó vászon is kellett hozzá. Ha jól rémlik polarizációval oldották meg, a lencsék pedig polárszűrők voltak. Szal a technika elég régóta adott...

flimo 2007. 11. 30. 4:31

Majd jó lenne, ha egy szemüveges írna élménybeszámolót, milyen végigszenvedni a filmet rendes szemüvegre rátolt sztkkerettel, már ha rámegy egyátalán.

DCIJB 2007. 11. 30. 6:30

A rendes szemüvegre simán fel lehet venni a 3-D szemüveget, egyáltalán nem zavaró. Mindenesetre Real D-vel legközelebb akkor próbálkozok meg, ha James Cameron Avatar-ja vagy Spielberg-Jackson Tintin-je nem jön ki 2-D-ben. Hogy miért? Tegnap életem legnagyobb fejfájását éltem át a vetítés alatt. Amúgy a mögöttem ülőnek is fájt a feje, pedig elvileg a Real D nem okoz fejfájást, a korábbi 3-D-s technikákkal szemben. a nagy frászt! Így mindenestere a Beowulf 3-D verziója 1/10.

Nektek nem fájt a fejetek?

winnie 2007. 11. 30. 7:33

az első 5-10 percben max.

Pizsama 2007. 11. 30. 8:23

Én távolra jól látok, közelre viszont kell szemüveg. Milyen messze van a vászon? Első sorba ne üljek? :D

freak 2007. 11. 30. 9:14

Blasi, ez Real D, az IMAX 3D tudtommal picit mas technologiat hasznal, de a lenyeg ott is a polarizalt kep. Van egy masik IMAX 3D altal hasznalt technologia is, amikor LCD szemuvegben nezed a filmet, aminek ha jol tudom az a lenyege, hogy a bal szemed elott levo LCD panel elsotetul ha a jobb szemedre erkezo kep jon es vica versa. A ket kepet 96 fps-el kapja a szemed felvaltva, szoval nem veszed eszre a valtasokat.

Ha Londonban ilyen LCD szemuveggel nezted, akkor az nem ilyen volt :)

Tenyleg, nem tudja valaki, hogy az Arena Plazas milyen technologiaval fog mukodni (LCD szemuveg vagy polarizalt)?

Llew 2007. 11. 30. 9:44

Vidékiként nem fog nagy gondot okozni a magas jegyér, a szemüveg, az esetleges fejfájás meg a többi. Utoljára a Reveng of the sith miatt utaztam Pestre moziba, most egy darabig még kibírom a 3D nélkül.

ALIEN 2007. 11. 30. 9:56

A trailere se fogott meg ennek.Bár a 3D hatás miatt lehet megnzem.
Final Fantasy-nél jobb a grafikája a filmnek? (nálem jelenleg még ez az etalon, le is lehet emiatt hurrogni engem...)

Aribeth 2007. 11. 30. 11:23

Egyetértek winnie-vel, az eleje kissé unalmas volt (jajj, ne, jön a nagy hős, hogy oda ne rohanjak), aztán egyre kellemesebbé vált a film, a 3D pedig hatalmasat dobott rajta.
A megrajzolt szereplők felemásra sikeredtek, az álomkór királynét csak a film második felében tudtam értékelni, Hopkins, Winstone *khmm* és Brendan Gleeson végig jók voltak. A babaarcú mellékszereplők olyanok voltak, mintha a Shrek 2-ből kérték volna kölcsön őket.
A kevés helyszínen én is csodálkoztam, ha már kezükben a technológia, akkor miért nem használják ki? A számítógépet nem kötik az olyan apróságok, mint a bérleti díjak, a kellékek elkészítésének és tárolásának költségei, a statiszták fizetése és irányítása, és nem kell attól tartani, hogy egy vihar tönkreteszi a helyszínt.

Beowulf karaktere jóval árnyaltabb lett, mint amire számítottam, ezért piros pont jár. Maga a történet szerintem elmegy, kb. 6/10-es szintű. A közeggel kapcsolatban elfogult vagyok (Szörnyes-kora középkoros-havas tájas fantasy? Jöhet.), a 3D pedig az egészet feljavította, így a moziban nagy élmény volt. Legyen 8/10, de egy esetleges újranézéskor a tévé képernyőjén, az újdonság varázsa nélkül már csak egy erős közepes lesz.

Szemüveg-kontaktlencse kérdéskör: véletlenszerű, hogy mikor melyiket veszem fel, még jó, hogy tegnap a kontaktlencse mellett döntöttem, különben nagyot szívtam volna.
Ja, és még valami a 3D-élménnyel kapcsolatban: amikor épp az emberek/szörnyek belsőségei repkedtek a képernyőn (egyenesen a nézők fejére :-)), akkor nem bántam volna, ha inkább egy dimenzióban látom az eseményeket. :-)

okli 2007. 11. 30. 11:33

Azert az IMAX ennel nagyobbat fog utni. Mar csak a sokkal nagyobb, homoru vaszon miatt is.

Gábriel 2007. 11. 30. 12:09

A démonon meg tűsarkú van?!

Nekem már a Polar Express animációja sem tetszett. Koravén gyerekek, irritáló Tom Hanks.

human 2007. 11. 30. 12:58

Alien: bizonyos szinten jobb mint a final fantasy (spirits within), legfőképp a szereplőknél, viszont a helyszínek és tárgyak az FF-ben sokkal jobbak, és kidolgozottabbak. Szerintem.

bLL 2007. 11. 30. 14:59

Azt próbálta valaki, hogy ha letakarta az egyik szemét (ergo egy szemmel) ugyanúgy látta 3d-ben a dolgokat?

Sabee 2007. 11. 30. 15:19

Egy kerdesem lenne: most valoban kell hozza szemuveg, vagy anelkul is teljes a hatas; illetve ha kell, hol lehet szerezni?

dragon1986 2007. 11. 30. 15:24

Sabee: szemüveget adnak és meg is tarthatod, mégjó iylen jegyár mellett:D

ALIEN 2007. 11. 30. 15:31

Kösz. Szerinte megnézem, mert technikailag kiváncsi vok rá, részben szakmába vág:)
És igen a FF: SW-re gondoltam, a másik FF film nekem nem jött be, ahoz kellett volna játszak vele, hogy értsem is.

wice 2007. 11. 30. 16:48

nem hiszem, h barmely epeszu ember egybol zsenialis tortenetet varna egy 3d-ben vetitett filmtol. (emlekszunk meg a capasrac es lavalany c iszonyatra? ez piros-sarga szemuveges volt, latvanyilag teljesen elvezhetetlen (pl "szellemkep", konstans fejfajas), a tortenet meg egy vicc.) amikor a mozi, mint olyan elindult, az emberek azert fizettek, h megnezzenek egy kb ketperces vetitett jelenetet arrol, h a gyar dolgozoi kijonnek a kapun, v h a vonat megerkezik az allomasra (gyengebb idegzetuek ilyenkor sikitva rohantak ki). aztan eltelt nem egeszen egy ev, es mar nem lehetett ilyen blodsegekkel becsabitani senkit, ugyhogy a filmgyartas elindult a fejlodes utjan. bizzunk benne, h a 3d-vel is ugyanez lesz. kihagyni meg nem szabad, megiscsak az elso egeszestes, nem piros-sarga szemuveges 3d film magyarorszagon.

btw, van mar olyan technika, amivel szemuveg nelkul is lehet 3d-s kepet csinalni, raadasul magyar fejlesztes (bar vannak nem magyar megoldasok is). felkorben elhelyezett sok kamera kell a felvetel keszitesehez. sajnos csak tv, de annak bazinagy (kb ket-harom meter szeles kep). kereskedelmi forgalomba egyesek szerint kb harom ev mulva kerulhetnek ilyen tv-k. h mozivaszon meretu lesz-e, azt tudja a fene, elobb-utobb biztosan.

wice 2007. 11. 30. 17:11

megjegyeznem (ez csak egy ujabb, technikai jellegu elmenckedes), h amikor pragaban megneztem egy imax vetitest (vmi bena termeszetfilm volt, szandekosan olyan dramaturgiai elemekkel, amik jol mutatnak 3d-ben, hat igen...) akkor baromira zavart, h a teleobjektivvel keszult kepeknel (pl amikor elefantokat mutattak, messzirol "razoomolva") az objektumok ugyan terben helyezkedtek el, de mindegyik tok laposnak tunt, mintha papirbol lettek volna kivagva. ez nyilvan amiatt van, mert a ket kamera, amit hasznaltak a felvetelhez, a telézésnél is pontosan ugyanolyan tavolsagban maradt egymastol, mint a normal latoszognel, pedig el kellett volna tavolitani oket egymastol. szoval vannak meg problemak az eloszereplos filmekkel (a filmtrukkokrol most ne is beszeljunk, amiknek egy jo resze pont a 2d szembecsapos lehetosegeire epit), nem hiszem, h veletlen, h a 3d egesz estes filmek jelenleg nagyban tamaszkodnak a szamitogepgrafikara.

human 2007. 11. 30. 17:32

wice: de a beowulf csak itthon újdonság 3d-ben, szóval akkor amerikában mi adja el, ahol már jó ideje az imaxon élvezkednek :)

mellesleg néha itt is volt olyan 2d lapokat mozgatnak hatás, de nem sokszor. Pedig itt ugye a kamerát is ők renderelték akárhova.

fentebbi kérdés: Szemüveg nélkül olyan mintha szellemképes valmait néznél, mert minden vonal kétszer van a képen.

Anak 2007. 11. 30. 20:31

Az én kérdésem még az volna ehhez a 3D-s élményhez kapcsolódva. Jól sejtem, hogy a film szinkronos volt? Mert ha még a kukkerem elé ezt a 3D-s cuccot fel kell szuszakolom, és még olvasni is kell garantált, hogy szétrókázom termet. De ezt már nem vállalom be. Ahhoz túl drága.

human 2007. 11. 30. 20:33

komolyan, olyan nehéz végigolvasni a kommenteket? feliratos volt, és a kép tetején van a felirat. Simán ki lehet bírni szemüveggel, de nyilván kontaktlencsével kényelmesebb. Vagy jó szemekkel :)

Anak 2007. 11. 30. 20:33

Márhogy a jegy drága.

Anak 2007. 11. 30. 20:37

Az összes kommentet végigolvastam, de a feliratozás valsz. elkerülte a figyelmemet...Bocs...Asszem bebizonyítottam, hogy ez az élmény nem javallott nekem. De azért köszönöm az információt.

Real Trebitsch 2007. 11. 30. 20:53

Kimoderálódtam, vagymi, pedig csak azt akartam mondani, hogy igazatok van, readonly vagyok, de most már tájékozódtam, vágok mindent, és köszi az infókat! :)

lenins 2007. 11. 30. 22:37

jó volt, zavart a szemüveg végig, valahogy belógott a képbe, nem vagyok házzászokva. a térhatés ledöbbentett.
külön köszönet annak a bugrisnak, aki 3 szor is telefonált
2 sorral lejebb.
itthon gépen, tv-n soha nem fogom újranézni.
ezt moziban kell, vagy sehol.

bobbyperu 2007. 11. 30. 22:42

apró megjegyzés wice kommentjére (ami valóban releváns felvetés a filmtechnika-történet szempontjából, tehát fontos ide hozni):

"az emberek azert fizettek, h megnezzenek egy kb ketperces vetitett jelenetet arrol, h a gyar dolgozoi kijonnek a kapun, v h a vonat megerkezik az allomasra (gyengebb idegzetuek ilyenkor sikitva rohantak ki)."

javaslom próbáljuk elfelejteni ezt a blőd filmtörténeti anekdotát (ezer helyütt bizonyították, h az emberek NEM ijedtek meg a vonat érkezésekor). csak egyre gondoljatok: hová helyezték a kamerát lumiére-ék? ugye, h nem a sínekre. ergó ez az anekdota azt akarja bizonyítani, h az emberek annó a peronon is beszartak, amikor egy vonat befutott az állomásra:) ha a sínre tették volna, esetleg, bár ne nézzük már le ükapáinkat:)) (és akkor még nem is vettük figyelembe a korabeli filmminőség illúzióromboló hatását...)

köszönöm a figyelmeteket. csak h ne legyek ennyire off, én is megnézem a 3d Beowulfot, bár tudom, h mint film egy kalap fülzsír

popszi 2007. 12. 01. 13:35

Sajnos én nem 3d-ben láttam a filmet (premier elött a westendben de nem 3d-ben volt:S). Na szoval igy a film nem hagyott mély nyomot bennem, az animácio néhol borzaszto volt meg reméltem ha már nem élőszereplös akkor legalább vmi látványos helyszineket csináltak volna de alig volt csak pár helyszin és azok is elég unalmasan néztek ki. A szereplöknek alig volt vmi mimikája és h hires szinészeket probáltak animálni az méginkább láthatóvá tette a hiányosságokat.
Azért kiváncsi vagyok 3d-ben milyen lehet, bár csak látványon tud segiteni a filmen nem.

Dave 2007. 12. 02. 1:14

Human Jó kritika nem hurrogok most :D

winnie 2007. 12. 02. 12:40

:) azért jó kritika, mert te is így láttad a filmet, vagy azért, mert remekül megvan írva.

ha az előbbi, akkor szerintem félreérted a műfajt:)

Dave 2007. 12. 02. 15:14

azért mert énis igy látam valahogy igy fogalmaznám meg,
egyszer mindenképp megkell nézni

deka 2007. 12. 09. 0:00

Ez a film kritikán aluli, szánalmas, 10 perc után azon gondolkoztam hogy kijövök - amit még sohasem csináltam - ha nem középen ülök, meg is teszem. 20 perc után már kínomban röhögtem...2/10, ja és nem háromdében néztem.

ALIEN 2007. 12. 10. 14:46

Egy dolog tudja eladni: Real D!
Sikerült így 3D hatásban megnéni. Technika jó. viszont a film, khm, izé, nulla történet, tele fura érthetetlen dolgokkal. Karakterek jól néznek ki, de élettelenek, mintha vakok ennének, környezet kifejezetten gyenge. Kb annyi helyszín van benne, mint egy színházi előadásban.
Technika: 9/10 (néha lassú kameramozgásnál akadozva életlen volt a kép)
Film: 3/10

Spoiler:
Na amit nem értettem: miután megszabadul a király az átoktól, mért lesz öngyilkos? Sárkánynak a torkában van a szive és akkora mint egy emberé? Karddal nem de kézzel eléri a szívét...lol? Sárkány simán rászállhatott volna a végén a két csajra és konyec.

Tolmi 2007. 12. 12. 10:51

Oh my God, hogy senki nem vette észre hogy teljesen direkt ilyen, amilyen, a kora középkori germán hőstörténeteket igyekszik vászonra vinni. Még a szövegezések is arra hajaznak. Pl. amikor Beowulf folyton azt ismételgeti, hogy "és én mondtam hogy én vagyok Beowulf". Saját magát narrálja.

Persze az tény, hogy ezek a hőstörténetek mindíg a jó győzelmével végződtek, soha nem volt "cliffhanger", emellett csomó dolgot megváltoztattak, gondolom hogy ehető legyen a segg amcsiknak is.

Egyébként látványban semmi pluszt nem adott ez a film, meg 3D meg ilyenek, egyedül a sárkánynál adta be, teljesen D&D feelingem támadt... Majd szóljatok ha valódi 3D-s vetítés lesz (RealD haha)

Krilin 2007. 12. 12. 21:24

HAllo mindenkinek!Mindenki azt ecsetelgeti h 3Dben mekkora film.Kb Nyíregyházán néztem meg Palace moziban 2Dben.És 2Dben is meg 3Dben is ugyanakkora ratyi film sztem.Tehát nem értem mi tetszett annyira.A történet nagyon ratyi volt.Nincs befejezése.Egyszer csak jelenben vannak egyszer meg már nem tom hány évvel utánna.Beowulf az állítólagos "főhős" meghal.Nekem ennyi a véleményem......Krilin

human 2007. 12. 12. 21:32

ha nem láttad 3d-ben akkor honnan tudod, hogy úgy is ratyi? A filmnek 4/10-et adtam, látod, szerintem is majdnem nulla.

árja 2007. 12. 14. 19:31

huhh mint film 10es skálán 0 gyakorlatilag egy 300 kópia. rengeteg látvány elemet és szinte teljes jeleneteket loptak belőle+ a szöveg is ugyanaz az elhíresült "this is sparta" itt most "I am beowulf" és stb. animációs filmnek is gyenge nem adja vissza a szereplők valódi énjét egyedül technikai ujdonságnak mondható bár a 10 évvel ezelőtti final fantasy animációs film is majdnem ilyen kidolgozottságú volt. bár ugyanaz a stúdió csinálta mint a 300 at de akkor sem kellet volna mindent erre építeni a zene a hangulat minden ugyanaz csak a történet más. látványnak jó semmi másnak és sztem totális égés ez Angelinának és Antoni bácsinak nagyon sok pénzt kaphattak hogy ezt bevállalják:):)

Buhi 2007. 12. 14. 20:27

most néztem meg, végigolvastam amiket írtatok. háááát na ja! 2d-ben... igazat kell, hogy adjak mindenkinek, de talán annyira nem volt szar:) (de:)) azon gondolkodtam, hogy a főkirályarc haverját nem a néma Bobról mintázták?:)) a legeslegszarabbul a lovas jeleneteket csinálták meg! pattognak mint állat! nemtok többet mondani, kérem kapcsojja ki!!

Deni 2007. 12. 15. 23:49

Szerintem nagyon jó film volt, és persze az Atya Úristenbe is bele lehet kötni, hogy nincs megfésülve a szakálla, de attól még jó....
A Beowulf felfogható művészfilmként... azon kívül nem tudom ki ismeri az "eredeti" sztorit; én nem, de megnéztem az 1999es és azt a "viking" változatot is. Nekem ez tetszett a legjobban.

Nevermore 2007. 12. 19. 14:32

Hajhó!

Ha valakit esetleg tényleg érdekelne:
Ez a 3D szemüveg úgy működik, hogy a két lencse egymásra merőlegesen van polarizálva, a vetített képek pedig ezekhez igazodnak.
A lényegi újítás az egészben, hogy itt nem két vetítő gép van, hanem csak egy! Egy optikával vetít, és amennyire én felfogtam, egyszerűen csak olyan gyorsan vált a két kép közt, hogy mind a két szem folyamatos mozgásként érzékeli a dolgot.

Viszont szerintem Brad Pitt helyében megfontolnám, hogy kipróbálom a feleségem testdublőrét is, ha lehet :)

ALIEN 2007. 12. 19. 14:44

Igen, jól fogtad fel. Egyszer a jobb képet, egyszer meg a bal képet adják le. De itt nem 24 fps van, mint a normál vetítőnél, hanem 72. Minden képet 3x vetítenek le. Így nem hat vibrálónak.

Arc 2007. 12. 19. 23:39

Te tényleg kritikákat írsz? Ezt eddig nem vettem észre, azt hittem, hogy csak blogolsz. Ez a srác annyira filmszakos, h még azt sem tudja, mi a kritika?

human 2007. 12. 19. 23:51

te tényleg csak negatív tudsz lenni? akár még bele is fér a meghatározásba ez, bár inkább élménybeszámoló -

"Kritika: magyar néven bírálat, valamely művészi alkotás (könyv, festmény, szobor, zenemű) tulajdonságainak, kiválóságainak és hibáinak megállapítása."

Lehet te kevered a mély- és műelemzéssel, vagy ilyesmi.

Goldfinger 2007. 12. 20. 1:32

Aki szemüveges, és aggódik: egymásra lehet tenni a két pápaszemet, nem zavaró egyáltalán. Az élmény úgyis leköt majd. Nekünk a fejünk sem fájt, szerintem ez inkább ritkább, mint gyakoribb jelenség.

Más. 2D-ben megnézni és utána pocskondiázni rendkívüli szűklátókörűségről árulkodik. Ezt a filmet 3D-re tervezték, lényege az újszerű hatás (ami egyébként magával ragadó), nem pedig a színészi játék, a cselekmény stb.. Aki nem szereti a fantasyt, annak egyébként sem fog tetszeni.

Én nem hasonlítanám "thisissparta"-hoz, az a karakter egy, a forgatókönyvírók által kitalált sablonröhej volt, itt pedig egy mitológiai hőst keltettek életre - szerintem meglehetősen élethűen.

Goldfinger 2007. 12. 20. 1:36

Pontosítok, mielőtt beleköt valaki: nem Leonidas volt röhejes és kitalált, hanem akit a filmgyárosok annak képzeltek el.

Pr0d16Y 2007. 12. 20. 9:23

mna koszonom filmbuzi,
elvittem a zasszonyt a 3Dre.
HATALMAS elmeny volt, picit azt fajlaltam hogy keves 3d "ijesztegetes" volt en abbol tobbet pakoltam volna bele :)
jah az asszonynak a film is tetsztett, azt mondta hogy jo kis mese volt. mondtam, h bezzeg a csillagpor az nem tetszett mi? abban urhajok voltak.... na ezt azota sem ertem :)

szal koszonom h felhivtatok ra a figyelmem.

/aki meg a 2dt "valasztotta" oszinte reszvetem :D/

Arc 2007. 12. 23. 0:44

Legyen élménybeszámoló, inkább, mint "Kritika: magyar néven bírálat, valamely művészi alkotás (könyv, festmény, szobor, zenemű) tulajdonságainak, kiválóságainak és hibáinak megállapítása." Azért, mert nem konzekvensen írsz a filmekről általában. Mert amilyen magyartalanul fogalmazol, inkább élménybeszámoló - de annak jó és érdekes. Ha filmkritikát akarok olvasni, arra vannak más oldalak.

Mira 2007. 12. 24. 18:33

A 3d élmény messze ezerszer jobb volt, mint az eddig látottak. Tényleg márföldkő, és fantasztikus vizuális élmény. Az alapötlet maga szintén jó. A film pedig botrányosan rossz, hihetetlenül vontatott és rettenetesen unalmas... Én kétszer aludtam el rajta miután magamhoz tértem a 3D élmény okozta bűvöletből. Továbbá részemről elég illúzióromboló volt Beowulf "A FŐHŐS" aki mellesleg egy szellemileg fogyatékos kretén volt, és nagyon szerette mondogatni a saját nevét. A karakter design rettenetesen szegényes, néhány kivételével minden arca ugyanúgy nézett ki.

És ami a legjobban zavart: Volt egy KICSESZETT NAGY sárkány, akinek a hős kretén belenyúlt a mellkasába és kiszakította a szívét, ami mellesgel akkora sem volt, mint egy szarvasé mondjuk. Ez szerintem egy ÜVÖLTŐ hiba. Ekkora szívekből legalább 60 kellett volna annak a dögnek, hogy ellássa vérrel. Ezért nem volt érdemes felébrednem, merthogy mindig a hihetetlen feszültséggel teli harci cselekmények alatt sikerült elaludnom...

Acchan 2007. 12. 26. 14:51

Az eredeti monda:
Beowulf ('Medvefarkas') egy gaut harcos (régi Svédo. területén élt népcsoport,akik összeolvadtak a svédekkel),aki kisegítette a dán királyt a bajban.Történt ugyanis,h egy Grendel nevű víziszörny sorra zabálta föl a király palotájában élő népséget.Mikor a király megelégelte a mészárlást,megjelent Beowulf 14 cimbijével,és természetesen nekik sikerült eltenniük Grendelt láb alól.Grendel mamija azonban nagyon bepipult fia halála miatt,és ő is elkezdett éjjelente belopózni a kastélyba népet ölni.Beowulf utána ment a tenger mélyére,és megölte.Mindenki,aki életben maradt,boldogan élt,míg meg nem halt. :D
A filmet sajnos nem láttam,de a monda ismeretében,és a filmkritikák elolvasása után nem is fogom megnézni...
Üdv
Acchan

shiZZle 2007. 12. 29. 2:23

Én megnéztem a filmet. Beowulf karaktere kicsit beképzeltnek tűnt. Attól még jó film, én személy szerint kevésnek találom az akciót benne.

PAL 2007. 12. 29. 23:40

A hozzászólásokat olvasgatva én is a kábé-többséggel értek egyet. Ma láttam, 3Dben. Egyszer nézhető. Még ha 3D, akkor is. Másodszor én is csak akkor nézném meg a filmet, ha a mozi fizetne nekem...

Amúgy én is szemüveges vagyok, de nem volt semmi gáz a vetítés alatt, azért leírom a véleményemet, mivel 2Dben és 3Dben is volt szerencsém látni.

3Dben számomra néhol kissé követhetetlenek voltak az események és a jelenetek egy része, a 2D-hez képest. Helyenként kicsit lehet, hogy jót tett volna, ha direkt "belassultak" volna az akciók, hogy 3D-ben is életszerű legyen... ugyanis a nagyon gyors 3D-s részeknél kissé furcsa volt, mert mintha még hiányozna az emberi szemhez(vagy figyelemhez?) illesztett sebességű újfajta kamerakövetés, ezt pl. 2D-ben nem tapasztaltam, ott minden követhető volt, a történés sebességétől függetlenül, ahogyan eddig is (ez érthető végülis, a 2D-s filmeknek múltja van, szóval szerintem idővel a 3D-kamerakezelés is kiforrottabb és követhetőbb lesz.)

Mindenesetre az életben valahogy mintha én sem követném az ilyen gyorsan zajló eseményeket képkockáról-képkockára, talán... :)
Igaz a valóságban a sárkány sem támad, soha... vagy ha mégis, legalább nem ilyen hirtelen... :)
Szóval nem tudom, de az én szemem a gyorsabb jeleneteknél mintha nem, vagy csak alig érezné a 3D-t...
és 1-2 nagyon pőrgős jelenetnél "átkapcsoltam 2D-be" azaz ugyanolyan volt mindkét változat, vagy pedig néha szétesőnek éreztem a képet annyira, hogy képtelen voltam jól fókuszálni a tárgyakra (ez persze ritka volt, 2szer fordulhatott elő talán az egész film alatt, akkor is csak 1-2 mp erejéig... de persze lehet, hogy ez egyéni probléma) úgy hogy, ettől függetlenül azért, ajánlom a filmet mindenkinek, természetesen 3Dben.

Néhány szó még az eljárásról: A REAL-D ről annyit tudok, hogy a 3D hatást ők is a "cirkulációs polarizáció" elvén oldják meg. Az Imax-et nem ismerem. Ismerve a módszert arra én is kiváncsi leszek, hogyha egyszer kijönnek ezek 3D filmek DVD-n, akkor ezt az eljárást vajon hogyan viszik át az otthonokba, hogy otthon is a moziban tapasztalt 3D-élmény jöjjön le a vászonról...
Ez a módszer ugyanis tudtommal speckó vetítést ígényel, amit egy sima LCD vagy plazma TV nem tudhat. (A 3D megjelenítők (kijelzők,vetítők, stb.) ára viszont még ma is - a tévhittel ellentétban - sajnos horriblis...)
Szóval attól félek, hogy jóideig így is pont azoknak marad majd a mozibajárás, akik ezt a spáci milliós-háziprojektort nem engedetik meg maguknak otthonra, és vihetik majd jövöben a családjukat moziba, 1700 ft-os darabáron...

(még 1 mondat, az utánaolvasáshoz egy kis segítség, remélem nem mod-olják majd a linkeket...
(tripla-duplavé pont stereographics pont com)...azt hiszem, ők a REAL-D felelősök, aki ilyen cuccokról olvasna többet ezen az oladalon talál pl. autosztereoszkóp 3D-LCDmonitort(=ez olyan térhatású megjelenítő, amihez nem kell szemüveg, igaz jó drága, viszont nem csak egy szögből nézve ad 3d-s képet,hanem a nézők helyétől függetlenül) vagy itt van még egy másik: ez legalább magyarfejlesztés, és szintén megfizethetetlen... )(youtube pont com/watch?v=hJaYVC1qwvw)

hátén 2008. 04. 09. 22:21

Kicsit megkésve ugyan, de elmondanám (és nem a cikkel kötekszem hanem az egyik hsz-szel), hogy 3D-s szemüveg és 3D-s szemüveg között kurvanagy a különbség. Amit a képen is láthatunk, polarizált kvarckristályokat tartalmaz, és egyébként ugyanezt használják a számológépek LCD kijelzőjén is. A szemüveg trükkje az, hogy a két lencsében a kvarckristályok 90 fokos szögben el vannak fordítva egymáshoz képest, így a vászonra (pontosabban: vásznakra) vetített képet csak az egyik szemeddel látod. Az egyiket az egyikkel, a másikat a másikkal. Ettől lesz 3D-s. És nem ilyen
szar "piros-zöld" vagy "kék-sárga" ami élvezhetetlen. Az ilyen technikával vetített filmek igenis kib*szott valósághűek, és bőven megér annyit, hogy a moziba beülve teleszard a gatyád.

Zozo 2008. 05. 30. 23:25

Most néztünk egy Űrállomás3D filmet és nagyon zsír volt.... Remélem lesz háborús is meg a szex filmek is menők lennének :))))

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):

elég egyszer megnyomni


Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.