30 Days of Night - A sötétség 30 napja

írta Mammut, 2007. november 30. 23:20, 27 hozzászólás

Bevallom, eddig is csodáltam, miért nem készítenek vámpíros filmet a sarkvidéken, az egy hónapos sötétség igazán kedvez nekik, kézenfekvő lett volna. No de végre megtörtént, az már más kérdés, hogy milyen kiszerelésben kapjuk ezt. Mert ez a képregény-adaptáció úgy tapasztaltam, nem lett a legjobb, teszem hozzá, a képregényt nem ismerem, de más horror comicokat azért már „átfutottam”, szóval azokhoz mérten vonhatom csak le a következtetést.

30 Days of Night főszereplők

Mert kezdem unni a manapság divatba jövő horrorokat, avagy rendezéseket. Egyszerűen nem értem, mire jó az R jelző, mikor lerí róla, hogy pg-13-at akartak először csinálni (nem tudom, hogy így történt-e, de nekem totálisan ez jött le). Iszonyat nagy vérengzés, és mást sem látunk belőle, mint bevillanó jeleneteket, és - mintha a híradót bámulnám valami felkelés tudósításánál, - légfelvételeket kis rohangászó és lövöldöző alakokról. Ha már horror, csinálják rendesen, pláne, ha végre nem gyerekmatinénak van kikiáltva a film. Miért nem merítenek ötletet, ha már vámpíros film, mondjuk az Alkonyattól pirkadatigból, vagy Carpenter Vámpírok című filmjéből? Lehet, nem akarták túlzásba vinni, mert Carpentertől átvettek más dolgot? Erre mindjárt vissza is térek. Mivel horror, és R, természetes, hogy azért valamit adniuk is kell, gondolom a későbbre szánt unrated verzió pár képsorát, össz-vissz 1-2 jobb jelenetet, no de ezzel nagyjából lecserélhetjük a tekercset a kétbetűs illemhelyen.

Persze, mondhatja most mindenki, hogy nem minden horror a vérengzésről szól. Igazat adok neki, az atmoszférával is meg lehet teremteni a kellő hangulatot, és itt jön képbe A dolog. Mert bizony a környezet adta lehetőségeket kihasználva, igen hasonlatos képsorokat figyeltem meg. No nem egy az egyben Carpenter filmjéből valóakat, de stílusilag annak erősen megfelelőeket. Csak egy gond volt ezzel, hogy bár valahol illett is a képve, többnyire inkább kilógott az egész a filmből.

Talán lehet, csupán azért éreztem így, mert sok helyen kicsit összecsapottnak találtam a dolgokat, az egymás után következő történéseket. A meglehetősen logikátlan dolgok, és következetlenségek ezt az érzetet csak erősítették bennem. És sajnos kevés kivétellel, de nem segített ezen a színészek játéka sem.

Josh Hartnett nem nyert meg anno a Halloween – 20 évvel későbben, viszont a Faculty – Az inváziumban már sikerült neki. Nos, itt megintcsak nem. Egyszerűen nem éreztem benne azt, hogy mitől ő lett a seriff, és miért nem az a fickó, aki a bárban ült ott hátul a filmben. Minden hiányzott belőle, ami egy seriffben meg kéne, hogy legyen, pláne egy kisvárosban, ahol az ő vállára nehezednek a dolgok. Persze, eldugott hely, kevés problémával, olyan helyen, ahol nem sok ember képes élni, tehát miért ne... mindenesetre sok más színészt inkább el tudtam volna képzelni a szerepre, de valszeg kellett Hartnett, főleg a film végéhez.

Ellenben Mark Boone Junior meglepett, sok filmben láttam már kisebb szerepekben, köztük a már fent említett Vámpírokban is, de sosem figyeltem fel rá úgy, mint itt. Igazán kellemesen hozta a figuráját, és már lesem is, milyen filmeket hagyhattam ki, amikben hasonlóan jól alakított.

Melissa George a Turistas és az Amityville Horror után ismételten egy horrorban találta magát, a szerepéhez méltóan hozta az alakítást, bár ez meglehetősen egy sablonszerep volt sajnos.

30 Days of Night - Danny Huston fejtetőig véresen

Danny Huston is megpróbált jó vámpír módjára kellőképpen félelmetes lenni, csak egy dolog nem volt világos számomra. Melyik volt az a bátor fodrász, aki elég közel merészkedett hozzá, hogy felnyírja a haját?

Igazából leginkább az zavart, hogy többnyire egyáltalán nem karaktereket kaptam, csak színészeket, akik valakit megformálnak, de gőzöm sincs, hogy kiket. Maximum más filmekben láthattam egy-egy sablon alakot, aki hasonlított itt valakire, ennyi kötődés után meg komolyan, kit izgat, hogy az egyikük most él vagy hal? Valaki biztos, valaki meg biztos nem, ahogy az a horrorokban általában szokás.

Most okolhatnám a forgatókönyvírókat a következetlenségekért, a sablon szereplőkért, de minek? Egy 30 millióból a szó szoros értelmében összetákolt filmről van szó, naná, hogy nem estek túlzásba, a műfajra már így is rájár a rúd, ez már nem oszt, nem szoroz. Vajon Sam Raimi látta a forgatókönyvet, és inkább bevállalta a produceri teendőket, csak hogy ne ő rendezze? A képregényt nem ismerem, és most nem is igazán tudtam hozzájutni sem iziben, hogy legyen valami összehasonlítási alapom, de ha az is ennyire kidolgozatlan karakterek terén, valahogy nem is vagyok rá kíváncsi sem, nálam a karakterek sokat nyomhatnak a latba, és ha gyengék, általában a történetet sem tudom annyira értékelni. Valaki persze elárulhatná majd, hogy megfelelő lett-e az átdolgozás.

Mindenesetre a horror mivolt képregényben valószínűnek tartom, hogy ütött, ott legalábbis eddig úgy tapasztaltam, nem sokat teketóriáznak a durvább részleteknél sem. Persze mindazt, ami ott megvalósítható, elég nehéz lehet visszaadni vásznon is, élőben. Talán mégis jobb lett volna, ha Raimi rendez, ő talán David Slade-del ellentétben ki is hozott volna belőle valamit, ki tudja. Bár valószínűleg az anyagi háttér nem engedett volna neki sem túl szabad kezet, no de láttunk már csodát és Gonosz halottakat.

Hogy valami pozitívumot is mondjak, a film jól indult, nem lacafacázott, belecsapott a lecsóba, de igen gyorsan. Aztán jöttek a fenti negatívumok, viszont a második felében kezdtem volna megint jól érezni magam, kellőképpen feszültté vált a film, a karaktereket is most már kezdtem megismerni, már-már reménykedtem, hogy valami jó is kisülhet belőle. De aztán a vége végképp lerombolta minden reményem, egyszerűen, ha filmhez létezhet rossz befejezés (márpedig miért ne létezhetne), ez az. Tökéletesen az. Nem tudok sajnos neki többet adni, mint 3/10, pedig eléggé vártam a filmet, bár talán pont ez volt a baj. Persze, ha ilyen a képregény is, valószínűleg nem lettem volna nagy olvasója annak sem, no de ez már az ízlések és pofonok kategóriája, és a rajongóinak ez esetben a film is biztos tetszeni fog.

További információk: az írást tényleg Mammut követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 27 hozzászólás érkezett!

norti 2007. 12. 01. 9:20

Tegnap én is megnéztem. Már nem tudom hány perces, de a film utolsó 40 percéig untam magam, utána volt egy kis fröcsögő akció, de semmi normálisabb történet... Na meg a kamerarángatások a vérengzéseknél... Megérdemli a 3 pontot, nálam biztos nem lesz újranéző soha.

Viszont volt az a rövid jelenet, amikor a fehér havon felülről mutatták a vámpírokat a vértócsákkal, ez illetve a hintás rész tetszett :D

Efti 2007. 12. 01. 12:19

Én még nem láttam a filmet, de a képregény tetszett. Őszintén szólva az sem a karakterekre van kihegyezve hanem inkább a hangulatra és Ben Templesmith egyedi rajzstílusára, féltem is ettől hiszen azt nem tudják visszaadni egy filmben.

mrgarris0n 2007. 12. 01. 12:59

Mammut: volt svéd sarkvidéki vámpíros film, a Frostbiten, 2 évvel ezelőtt futott a Titanic fesztiválon Zúzmarás címen. Pont ez volt a konfliktus alapja, a hosszú sötétség, bár az ennek az alapjául szolgáló képregény asszem még régebbi, szal lehet hogy a svédek is innen "ötleteltek".

Mammut 2007. 12. 01. 13:12

mrgarris0n:
aham, lehet, azt nem láttam sajna, mondjuk én a svéd horroroknál leragadtam annál a filmnél, ami egy suliban játszódott, és közben vmi időparadoxonos tv-közvetítés zajlott az iskola elől :D hbo-n ment
nem mondom, hogy rossz volt, tévében nézhető kategória, de nem győzött meg igazán, főleg a fakó képe miatt :)

szóval persze, lehet, simán megeshet, hogy volt még japán horror is a témában, de szélesebb körben ismert filmről nem tudok

Jemen 2007. 12. 01. 14:41

Azt hiszem a Hálózsákról leszedhető a képregény.

HeadS 2007. 12. 01. 19:32

Elolvasva a kritikád korrektnek tartom, de nem értek egyet vele. Több dolog amit negatívumként hoztál le szerintem abszolút nem az. Nem mennék bele a részletekbe, mert természetesen szubjektív, de amit kiemelnék a légifelvétel. Szerintem az egyik legtalálóbb az egész filmben. A káoszt kiválóan bemutatta. Josht én sem szeretem mint színészt, de szerintem abszolút hihető volt a karaktere és amit még kiemelnék, hogy nem voltak benne felesleges magyarázatok, nem voltak gagyi párbeszédek nem voltak erőltettett érzelmi szálak. (Ez az utolsó vitatható, de azért annyire nem volt erőltetett a kapcsolatuk na...) Szóval összességében én azon a véleményen vagyok hogy a film kiválóan megfelel arra a célra amire hivatott. Szórakoztatni a horrorrajongókat. Akit esetleg a kritika eltántorítana, annak akartam egy rövid alternatív véleményt vázolni. Riszpekt.

Mammut 2007. 12. 01. 19:57

"Szórakoztatni a horrorrajongókat."

ez együtt a légifelvétel kiemelésével viccesen hangzik :)

elismerem, az újkeletű "horrorok" között megállná a helyét, de nem, egyszerűen a nyúlásokat csapnivalóan helyezi el, nem áll össze, és tény, nem voltak gagyi párbeszédek, de így a karakterek bemutatása is igen gyengére sikeredett, mármint, egy mészárlós filmben oks, hukerz, csak legyenek gyilokok, no de ez a film pont ez az, hogy a feszültségre is megpróbál rátámaszkodni, de pont akkor, mikor nem is tudsz izgulni még a karakterekért, mert igazából alig tudsz róluk vmit, nem tudsz azonosulni velük, nincs kötődés

de persze, jöhetnek az ellenérvek, akinek tetszett, nyugodtan éltesse, egy kritika alapján meg ha vki nem néz meg egy filmet, az magára vessen, mint látható, pont ellentétesen láthatja két ember a részleteket is :)

HeadS 2007. 12. 02. 9:41

Nem fogok vitára szállni veled, mert a film ugyan nekem nagyon tetszett, de tiszteletben tartom a véleményed. (Igaz nem értem mi a bajod azzal a légifelvétellel. :D) Igazad van nincsenek bemutatva a karakterek, a nyúlások is nyilvánvalóak, de tartom véleményem. Én baromi jól szórakoztam rajta, és ha nem ez a célja egy filmnek akkor nemtudom hogy micsoda. Szóval nem a kritikádat kritizáltam, csak sajnos tudom hogy sokan elolvassák, látják eléggé lehúztad, és ennyi nem adnak neki esélyt. Ezért ítam hogy legyen ellenvélemény is. (Persze ha valami kedvencemet húznád le hajlandó lennék itt hetekig fröcsögni. :D)

Mammut 2007. 12. 02. 10:54

ó, félre ne érts, nem vitázni akartam :)

Killjoy 2007. 12. 02. 19:41

Jemennél a pont! A Hálózsákon ott a képregény. Én követtem el a beírást. És mivel nem láttam még a filmet, így csak a képregényről pár szót, címszavakban (na a végére rájöttem, hogy ezt nem tudtam betartani ;))

- a sztori ugyan befejezett, mert eljön annak a címben emlegetett 30 napnak a vége, de azért van jópár elvarratlan szál, amiket a későbbi képregények (The Dark Days (most kezdődött el a Zsákon is, Tomgrey tolmácsolásában) és a Return To Burrows) kicsit azért kibogoz
- a képregény a maga idejében hatalmas durranás volt, és azért erről szerintem nem az azóta kultfigurává vált Steve Niles története tehetett, hanem az a Ben Templesmith, aki valami hihetetlen vibráló és zavarbaejtő képi világot varázsolt a történet köré. Aki látta már a képregényt, azok általában két dolgot mondanak, vagy baromira megragadja őket vagy iszonyat rondának tartják. Nincsenek benne igazán szépen kidolgozott alakok, és még a klasszikus anatómiára sem nagyon figyelt a rajzoló, de valahogy az egész mégis akkoriban hihetetlen egyedi és zavarba ejtő volt. Nem volt sehol egy éles körvonal, az egész hihetetlen sötét és elmosódott volt. Akkoriban (2003-at írtunk akkor) nem igazán volt szokás Amerikában ez a stílus. Jellemzően nem is vállalta fel egyik nagy képregénykiadó sem (bár nem vagyok teljesen biztos benne, hogy Niles és Templesmith körbejárta-e a nagyokat), így ez a képregény az IDW Publishing kiadó gondozásában jelent meg és azóta is a 30 Days Of Night franchise (mert mára már jó egy tucat történet van, ami erre a világra épül) az egyik zászlóshajója az IDW-nek.

Szóval a képregény kult státuszban van, pedig még csak 4 éves a szentem. Hogy a film milyen lett, még nem tudom, de félek, hogy az én képregényfeldolgozás szentháromságomat (A holló (Brandon Lee - kizárólag csak az első rész!), Kárhozat útja (igen! Az a Kárhozat útja, amiben Tom Hanks játszik a Thompson gitáron), A pokolból (Johnny Depp zseniáááááális) - igen! annak ellenére, hogy nagyon jó lett, nálam a Sin City csak a negyedik ;) nem fogja megszorongatni.

Mammut 2007. 12. 02. 20:29

akkor bizony tényleg nem az én stílusom, ha rajzilag ilyen, még az is lehet, hogy anno bele is futottam, csak rögtön otthagytam, mint azt általában sokszor teszem, ha nem jön be rajzilag, de majd belenézek azért valamikor, mert tényleg jó lenne végre tudni, hogy mint átdolgozás, ténylegesen milyen lett :D

igazából, mint képregényfeldolgozás, nekem a hellboy jött be ilyen szempontból, mivel nagyon utáltam a képregényt :D iszonyat ronda, kész öröm volt a filmre nézni (a második rész első plakátja is mignola rajz volt, hányok tőle egyszerűen) :D a rajzfilmek ebből a szempontból még jobban, hiszen sokat is merítettek a comic storyjaiból
a sin city sem tartozott a kedvenceim közé, de a film sem annyira, a from hell viszont tényleg jó lett

Efti 2007. 12. 02. 22:35

Én elvből előre helyezem az elolvasandó listámon azokat a képregényeket amiknek csúnya vagy szokatlan rajzolása van, mivel manapság a szép rajz a tartalom rovására megy ez mostanában a kiadók üzlet politikája: "Legyenek benne cicik, vagány meg látványos akcíók és hú de szépen kidolgozott alakok, hogy vannak-e jó karakterek meg történet ugyan már kit érdekel?" A képregénypiac is kezd "Hoolywodosodni" :(

human 2007. 12. 02. 23:16

hát nemtom, y the last man és walking dead is rendesen meg van csinálva amellett h ütnek

Mammut 2007. 12. 02. 23:22

azért ezt nem igazán mondanám, vannak még mindig színvonalas comicok, amik nem is csúnyák, pl. devi, grimm fairy tales, stb. vagy ugyebár ott a buffy s8, hogy relatíve újabbak közül említsek párat, bár teszem hozzá, Whedon írását akkor is kiolvasnám, ha én rajzolnám a képeket :DD (gyk. közöm nincs a rajzoláshoz:)

és ugyanakkor régen is voltak csak külsőre menő comicok, mint ahogy filmek is

Efti 2007. 12. 03. 6:48

Persze vannak csak mostanában egyre kevesebb.Pl.: Az Y the last man se mai gyerek.

Louis Cyphre 2007. 12. 03. 20:44

A felnyírt frizura nekem is feltünt. :)

Lizard 2007. 12. 23. 22:11

szánalmasnak tartom h igy rágalmazátok a filmet,örülhetnétek hogy legalább még egy horrorar bővült a film világ,bezzeg ha magyarok csinálrák volna akkor "huu dejjó..nem semmii fejlödünk.."az ööszes vámpiros film közül ez volt a legjobb!

NBZ 2008. 02. 06. 11:51

Magánvélemény!

9/10

Meg is mondom miért:

1. Lizadal egyetértek hogy végre VÉGRE egy horror, amit nem 13 éveseknek akarnak eladni, hogy legyen bevétel, hanem réteghorror. El kell dönteni mit akarsz nézni - ha kritikát irok egy szerelmes filmről, úhy h horrorfan vagyok, akkor valszeg énis max 3/10 -et adok, nyitásnak behúzom azzal, h pl. nincs vér. Ember, el kell találni a kategóriád.

2. Manipuláció. Igaz az egész filmben csak 2 helyen + 1 említésszinten, de legalább volt benne, ami lényegi eleme egy vámpírfilmnek. A magasztalt Cranpenterünk EZT a lényegi elemet, hogy a vámpírok manipulálják az ebereket - alapból h elhitessék nem léteznek, apaltézise egy jó vámpírfilmnek. Vicces, hogy a Penge is próbálkozott ezzel. nem is xarul, hisz ott modernizálták a vámpírokat (bankárok, stb ), míg itt csak annyira tejedt ki az eszük h áldozattal hajtasanak fel áldozatot maguknak.

3. Vér mennyisége és elosztása - abszólúte nem mindegy, mert ebből látszik, hogy az alkotók mennyi energiát feccültek bele hogy megértsék az erejüket a természettfelettieknek, ez 80%osan van megvalósítva a filmben, negatívum, h néha sok.

4. Képi világ: tökéletesen illeszkedő, "Elegáns mint egy vámpír" illik. DE néha megtörölhették volna a szájukat evés után.

5. Terjeszkedés. Ideje h tisztában vannak a képességeikkel, és erre figyelnek is "Távolítsátok el a fejeket, nem változtatunk át senkit". ! Érdekes. Eddigi filmekben ez nem volt cél.

Összességében egy remek szórakoztatást nyújtó film volt, minden horrorrajongónak ajánlom, akinek elege van a Drakula2000 féle szemetekből, ahol a film végét az első 10 percből megmondom.

Toto 2008. 02. 09. 23:42

Pozitívum:
Majdnem tökéletesen visszaadja a képregényt.
Negatívum:
Kimaradt a filmből a képregény legviccesebb figurája a néger anyó és fiacskája.:)

Paladin 2008. 04. 14. 20:55

Ma jöttem rá, hogy ez a film nekem kimaradt, úgyhogy gyorsan be is pótoltam.
Nem vagyok horror-ínyenc, de azt kell mondjam, ez kifejezetten tetszett.
Tetszett hogy nem vigyázott az idegesítő korlátokkal (mint pl. gyerek nem hal meg soha, stb), és voltak tocsogósan véres jelentek.
Egyáltalán nem keveseltem ezeket - ha több lett volna, számomra öncélú fröcsögéssé vált volna az egész. Ez így volt jó - se túl sok, se túl kevés.
Végig fenntartotta bennem a hangulatot, főleg, hogy megkímélt a giccses párbeszédektől, és a hangulatgyilkos érzelgősködéstől. Egyszóval nemhogy horroron, de egyáltalán filmen is nagyon régen szórakoztam ilyen jól.

JDS 2008. 05. 13. 18:58

ki jött már DVD-n mert kéne nekem tetszik

bob 2008. 05. 15. 0:14

MoST ez nem lesz DVD-n vagy mi van? :( tavaly volt mozikban és még most sincs? mikor lesz?

Nail 2008. 05. 22. 23:35

Nem tudom miért baj az, ha egy vámpíros filmben fröcsög a vér?! Miért kell, egy majdnem trash horrornak ,kidolgozott szereplőstáb!? Miért kell egy filmet minduntalan valami kult, klasszikus esetleg, mint most, a képregényhez hasonlítani?!
Miért nem lehet hátradőlni, és csak élvezni?
Ez meghal, ez nem..ennek a karja hiányzik..ez pedig szenved. Horrorról van szó. És ez kifejezetten az volt. Nem kell mindig a hátunkmögöttegyhelybenállóhullaszínűszakadtruhásnénikre koncentrálni.
Ja, és még egy:
"Melyik volt az a bátor fodrász, aki elég közel merészkedett hozzá, hogy felnyírja a haját?"

Olvasd el a Vampire: Masquerade c. szerepjátékot, és rájössz egy-két dologra még ezenkívül...

winsZ 2008. 06. 01. 22:55

engem azért érdekelt volna h honnan is jöttek ezek a vámpírok. meg egyáltalán mit szerettek volna... akit odabilincseltek a cellaajtóhoz azis közülük való volt vagymi? utálom ha vmi nincs rendesen elmagyarázva csak jönnek gyilkolnak aztán végén mindenki azt képzel amit akar..:S eccernézős, pedig eleinte jónak tűnt.

KL 2009. 09. 02. 21:06

Megkérem a kedves olvasókat, hogy e kritika alapján NE ítéljék meg a filmet. Sokat foglalkozom filmekkel és filmkritikákkal, ráadásul szigorúan értékelem a filmeket(azt mondják, túlságosan is), de ennek a filmnek sokkal, de sokkal több előnye van, mint hátránya.

A cikk írója rendelkezik a kellő rálátással, semmi kétség, csupán szeretnék felhozni egy-két pozitívumot.

Először is ezen film és a Dolog közt annyi a hasonlóság, hogy mindkettő az Északi-sarkon játszódik és pont. Sablonokat manapság már minden filmre ráhúzhatun, ez viszont SEMMI ÚJAT NEM AKART MUTATNI. A történet valóban kidolgozatlan, a karakterekkel kapcsolatban is igaza van a cikkírónak, de azt másodszorra is említsük meg, hogy a színészek jók és igenis, vannak valódi érzelmeik.

Ami tetszett, hogy nem jellemzők a hülye párbeszédek, nem vitték túlzásba a CGI-t, nem nagyon vannak benne logikátlan jelenetek és jórészben azért tudunk azonosulni a karakterekkel. A vizuális trükkök szerintem nagyon jók és realisztikusak (végre nem egy csapással ütik le valakinek a fejét:-).

A vége egyébként nem rossz ötlet, szerintem a kivitelezést rontották el(Hollywood megint közbeszólt) és hát igen, honnan a francból jöttek ezek a vámpírok? Csak annyit tudunk meg, hogy utálják az embereket és terjeszkedni akarnak. De miért pont Északról? Semmi válasz.

A forgatókönyv szerintem úgy nézhetett ki, mint egy hatodik osztályos egyoldalas fogalmazása, de ebbe ne menjünk bele, mert nem értek hozzá.A forgatókönyv hiányosságai mellett Én hiányoltam még apró ötleteket, amik még izgalmassá tehették volna a filmet.Viszont előnyére vált, hogy nem sütötték el benne a lámpás sablonokat, kihasználva, hogy a vámpírok menekülnek a fénytől. Láttunk ilyet már a Darkness falls című borzalomban, meg a 22 évente sötétségben. Azért mondom, ez a film nem megteremtette a saját atmoszféráját és nem feltétlenül lopott máshonnan, inkább csak a műfaji kihasználtság fedhetetlen jelei látszódnak rajta.

Tudom, hogy gyenge érv, de nézzünk már körül a mai amerikai horrorfilmgyártás terén. Ez azért nyújtott valami mást hülye, sikoltozó cicababákon, meg gagyi félelemkeltési eszközök klisésorozatán kívül.

Egyszer mindenképp ajánlom.

sorger 2010. 03. 22. 6:07

Már több, mint 1 éve birtokomban volt a film, de valahogy elkeveredett és csak most néztem meg. Tetszett!
Szerintem szórakoztató, a célnak bőven megfelel, nem több, de nem is kevesebb, azt gondolom felesleges túlreagálni bizonyos kisebb-nagyobb negatívumokat ebben a helyzetben! A Dolog egy időtálló klasszikus, ez nem tűnik annak, de simán nézhető!

deller 2010. 04. 05. 20:45

Egy jó film a maga kategóriájában.

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.