Cloverfield kritika

írta human, 2008. február 14. 23:39, 191 hozzászólás

Hát ez is megjött, és bár baromi sokat tudtam előre a filmről (az egyik meglepetést is), mégis ütött. Ellenben mindenképp azzal kezdeném a posztot, hogy aki szerint a Bourne-ban idegesítő volt a kamerarángatás, az szerintem ne is próbálja megnézni ezt a filmet. Ha már a Bourne-t hoztam fel, akkor akár úgy is mondhatnám, hogy az padlóhoz rögzített kamera ehhez képest. Főleg, mert itt egy amatőr tartja, akinek ugye ez a szerepe is. Azaz rengeteg 45 fokosan megdöntött kamerával felvett beszéd, meg meg 30x zoomon mutatott jelenet van itt. Pont ahogy mindannyian csinálnánk, életünkben másodszor kamerát fogva a kezünkbe.

Még mielőtt a filmre térnék, egy figyelmeztetéssel is jönnék. Ezt most csak azért írom le, mert én például szeretek a "filmben ülni", azaz 6. sor környékén. És nem, sosem fáj a nyakam, vagy kell jobbra-balra forgatnom a fejem, hanem pont kitölti a valóságot a vászon. Namost a Cloverfieldnél ez felejtős, ne mondjátok, hogy nem szóltam. Bár tudtam előre, és hátra ültem kivételesen, de hátha valaki nem figyelt eddig véletlenül.

Cloverfield - buli a háztetőn

Szóval, az van, hogy a sok előzetes infó ellenére is ütött a Cloverfield. De ezt már említettem. Az egész "egy digitális kamerával készült". Nyilván nem, de érzésre így rántanak be minket, mintha egy teljesen átlagos New York-i fiatal kerülne a csihi-puhi közepébe, egy búcsúztató buli kamerázása közben. Szépen rögzíti a bulit, amikor megremeg a föld, erre egy kicsit magasabbra mennek, hátha látják onnan, hogy mi van, ekkor egy hatalmas robbanás rázza meg Manhattant. Az egész film arról szól, hogy mi is csak annyit tudunk, mint a menekülő fiatalok. Olyasmi, mint a Világok harca, de szerencsére még nem kopott el az a formula.

Tudom, hogy J.J. Abrams neve egyesekben heves rángást okoz, de nem kell félni. Bár a film lényege az, hogy semmit nem tudunk, mintha mi is menekülnénk, és csak pár elkapott híradó tudósításból tudnánk meg pluszinfókat, de a szörnyet azért fogják mutatni. Amíg ez nem történik meg, addig sem unatkozunk, van történés ezerrel, hiszen hőseink gyarló emberként persze hogy nem követik a kiürítési tervet, hanem mást csinálnak inkább. Hülye amerikaiak? Én nem tudom hogy döntenék hasonló helyzetben.

Van egy jelenet, ami különösen tetszett. Tudjátok, a trailerben is bennevan, hogy az utcára dobja valami a szabadságszobor fejét. Full káosz van, erre csomóan odamennek és lefotózzák a mobiljukkal, meg ilyesmi. Mennyire készek már az emberek?

Cloverfield - mondj valami széplány

Mivel további poénokat nem akarnék lelőni, ezért inkább a CGI-re dobnék még pár jó szót. Nekem eszméletlenül bejött az egész, ahogy sikerült többnyire tényleg valóságosra csinálniuk. Nem hiszem, hogy ez így kézikamerára szabva bármivel is könnyebb lenne, de végig olyan volt, hogy az odacgi-zett tárgyak, meg lények, tényleg ott is voltak. Szinte érezted a fizikai valójukat, nem pedig súlytalan CGI cucc volt. Remélem sikerült jól leírnom, hogy sikerült a valóságérzetből nem kirázniuk vele, ellentétben pár filmmel, ahol menekülnek a kétgrammos szörny elől, és vicces az egész.

Cloverfield értékelés

This is how it went down. 8/10, ezt köszönheti annak is, hogy 80 perc az egész, és addig szinte nincs is megállás. A Cloverfield 2-t viszont nem tudom ésszerűen elképzelni, vagyis mindenképp "hagyományos" film kell hogy legyen, nem pedig ilyen kamerarángatós. Vagy talán pont a más szemszögből mutatjuk be ugyanezt vonalat fogják követni? Na majd meglátjuk, vagy ilyesmi. Ellenben vicc, hogy ez a film PG-13-mat kapott. Itthon már 16-os a korhatár, és absz egyetértek vele. Szerintem amerikának is kéne valami köztes kategória, az R elé, de hogy a 13 éves ezt nyugodtan nézheti, az vicc.

Átugrotta a Cloverfield a vírusmarketing által generált hype segítségével magasra tett lécet? Bár épphogy, de szerintem igen. Pont azt hozta, amire számítani lehetett már a kezdetektől, nem többet, de szerencsére nem is kevesebbet. Ezzel zárnám is, szerintem ne hagyd ki, ha a kézikamerázással ki tudsz békülni.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 191 hozzászólás érkezett!

Csigusz 2008. 03. 06. 23:05

Igaz hogy 1,5 hónap eltelt a bemutató óta, de szerda este westendben simán megvolt a terem 40%-a is.

Ennyire baszott kurvajó filmet nagyon régen nem láttam, ez vmi hihetetlen jó volt, első pár percben még a "WTF?" érzés, majd a 20. perctől amikor indul a zúzás... a végéig... sőt még mostis. beszippant és ott tart és nem enged.

ez akkora 10/10 amilyet ritkán látni

Viktor 2008. 03. 09. 22:17

Az első öt percben rendszeresen a szomszéd félig üres popcornos doboza felé kacsintgattam, ( a másik fele elfogyott a kb fél órányi reklám alatt)hogy azért mégse hányjam telibe az előttem ülőt, arról nem is beszélve, h a takarítónéni sem díjazta vna a dolgot. Viszont ahogy hozzászoktam a rángatózáshoz és beindult az akció, totálisan elhűltem. Nekem nagyon átjött az a pánik ami ilyenkor uralkodna a városon. Egy-két jelenetnél a hideg is kirázott. Lehet, h én vagyok túlságosan beleélős, de az utolsó szamuráj óta ez volt az első film ami után elismerően bólogattam, még a buszon is hazafelé:D Vannak hibái, de melyik filmnek nincsenek...

Cameron 2008. 03. 11. 8:35

Egyedül néztem meg tegnap este moziba:))) nagyon állat , ha a transformers is ilyen lett volna akor azt is dicsérném,

jah ésa kritika is jó h pozitiv lett erről a filmről, és sztem se hülyék az amerikai fiatalok...vagyis én se tudnám mi lenne a helyes ilyen helyzetbe de aahogy simerem magam én is kamerát fognék:)

Cameron 2008. 03. 11. 8:39

nem J.J. A. rendezte amugy hanem csak producer volt ha jól tudom

szergi 2008. 03. 15. 23:51

Minden eddigi szidás,dicséret után, ha a jövőben ez lesz a filmes trend akkor én is elkezdek forgatni. Ennél 100x jobbat dobnék össze. Egy pozitivum volt benne: A kamera, ha tudja valaki a tipusát irja le, amúgy egy vicc az egész. Kezdjük el nézi a magyar filmeket. Azok ehhez képest 5 oscaros alkotások.

ndavid42 2008. 03. 16. 22:32

Nna, szóval tegnap este néztük meg a filmet. Kritikákat direkt nem olvastam róla, bár a trailereket megnéztem.
A film nálam egyértelműen 10/10! Hihetetlenül berántott a világába, a cgi, a hangok, hatalmas élmény volt. Nem sokan voltunk a teremben, de a film végén szinte mindenki a helyén maradt, és elég lassan szedték össze magukat. Hát mi is. Azt mondom, megérte várni rá!

Cthulhu6 2008. 03. 20. 10:55

Már több hete hogy megnéztem a filmet és azóta is kristályosan ezt tartom a filmgyártás legjobb darabjának. Jó lehet hogy ezt valaki túl erős fogalmazsának tartja, de én akkor is kimondom. Ez az én véleményem.
Talán évtizedekkel ha nem egy századdal ezelőtt amikor a filmgyártás megfogant, akkor ronthatták el az egész metódust és most kezdenek néhányan rájönni, hogy ez a megoldási forma az igazi. Amikor a kamera szárnyal és egyszer innen egyszer onnan mutatja az adott jelenetet, abba ki éli bele igazán magát? Én mindig is azt hittem hogy a "film" mint műfaj sajnos már csak ilyen. Erre bedobják ezt és rögtön megértettem, hogy csupán a perspektíva hibázott.
Kit érdekel, hogy a kamera rángatózott... ha te lennél ott abban a szituban te is bizony rángatóznál!
Kit érdekel hogy semmi sem derül ki nagyléptékben... ha te lennél ott vajon te mire jönnél rá?

Szóval továbbra is nálam ez a film az egyetlen 10/10 amit valah is láttam. Egyszerűen tökéletes.
És ne higgyétek hogy filmipari provokátor vagyok :D egyszerűen csak filmrajongó és eddig ez a NO. 1 nálam.

human 2008. 03. 20. 10:58

hidd el, ha mindenki ezt használná akkor nem ezt tartanád az egyetlen és igaz útnak. Viszont így hogy alig van ilyen, simán marhajó volt, egyetértünk.

bunny|man 2008. 03. 24. 17:20

én is émelygek a film után. Nekem is nagyon bejött!!
szegényeknek milyen hirtelen vége lett.. A mozi nem akart felállni és kivonulni nem eszmélt senki. jó volt! ;)

karcos 2008. 03. 28. 15:10

Csupán annyi okosat tennék hozzá a fentiekhez, hogy:

aki arra figyel, hogy a kézikamerát lehetőség szerint bekapcsolva tartsa, az arca előtt, hogy mindent láthasson, miközben épp mellette dől romba a fél város, ahelyett, hogy zsebrevágná, és menekítené a szaros valagát amilyen messze csak bírja, az sikeres ember lehet-e?

human 2008. 03. 28. 15:32

aki még mindig sikeres emberezik (főleg egy filmnél) az borzasztó. Csak ennyit tennék hozzá.

nexus6 2008. 04. 03. 0:46

Ma ott voltam az utolsó mozi vetítésen a Sugárban (tudtommal holnaptól sehol nem játszák).Egyedül, du. negyed háromkor. Kb. 7 ember volt rajtam kívül. Szívem szerint, állva tapsoltam volna a végén. Egészen tegnap estig azt sem tudtam, hogy létezik ez a film. Valahogy teljesen elkerült. Valami rémlett még télen, de átsiklottam rajta. Talán a King Kong volt az utolsó olyan film amítől többet kaptam, mint vártam, ebben a témában. Hiteles és beleköthetetlen. Talán egyedül ez az SD kamera bizonyíték zavar. Az elején SD kamerát ír a "főcím" a filmet meg ugye szalagról nézzük. Igen nagy lehet az az SD kártya amire ráfér 80 perc tuti minőségben. Ezért van HDD is az SD kamerákban. Már most elvonásom van. Leülök és megnézem a Godzillát aztán a Blair-i boszit. :) ....és várom a folytatást

human 2008. 04. 03. 1:54

miért? mondjuk 4 gigás kártya, az 1 dvd minőségű filmet jelenthet, vagy h264-el tömörítve még többet. De ezen sztem felesleges fennakadni.

A lényeg h tetszett

Sphinx 2008. 04. 04. 22:35

Szerintem is teljesen élvezhető volt ez a film, ahogy haladt előre én úgy közeledtem a képernyőhöz. :P

És utána, ahogy olvastam, hogy lenne egy második rész, annak még inkább örülök. Ha nem lenne, akkor, azért túl sok dolog maradna a levegőben amit nem szeretek. És egy jó (háttér)történet szükséges egy ilyen filmhez, nem elég a kivitelezés meg a hangulat (ami itt jó volt). Egy más szemszögű epizódban majd esélyük lesz kibontani a történetet, amit itt a kézi kamera miatt nem lehetett belevinni. Vagy persze elkúrhatják az egészet, de mindenesetre jól eltudják majd adni.

Ami nem tetszett az az idegen lények kinézete, lehet hogy szépen oda voltak varázsolva, de az art design-erük szar lehetett. Semmi különleges nem volt bennük ami egyedivé tenné. A bogarak mintha egy az egyben HL2 játékól lennének, a nagy darabban meg tényleg semmi fantázia.

Aki meg az olyan apróságokat piszkálja mint a kamera stb., azok őszintén szánalmasak, egyszerűen nem értem az ilyen embereket. Csinálj te egy filmet amiben egy tök élethű bevásárlás lesz. Ez szórakozásra van, és ha nem szórakoztat akkor csinálj/nézzél mást.

A film a menekülésre koncentrált és nem a támadásra meg a háborúra. A szereplők viselkedése és döntései pedig jó életszagúak voltak. De annyi minden mégsem történt benne, hogy beteljek vele.
A film így magára 7, a második rész pedig még javíthat.

RangerOne 2008. 04. 07. 1:34

Előre is mindenkitől bocsánat kérek akinek tetszett, de most egy negatívabb kritika fog követekzni... Ne vegye senki személyes sértésnek pls! :)
Maga az alaptörténet nagyon jó lenne. DE! Az első 15 perc teljes halál, de egész a film alatt végéig az órát néztem, hogy még mennyi van belőle hátra, számomra annyira unalmas volt. A valódiság hatását elérni akaró, de ugyanakkor agyon vágott, de még így is rendkívül vontatott storyvezetésen túl, annyira idegesítő volt a sok klisé és idiótaság is (pl. bekapcsolom az infrát és ott vannak a lények; véletlenül sem repülünk olyan magasan a helikopterrel, hogy túléljük; stb stb), hogy az valami borzalom.
Sorry, de ez számomra teljesen hiteltelen volt.
Alapvetően imádom a sci-fiket, fantasy-ket, meg jóformán minden jót, Children of Men például nagy kedvenc, de ez meglehetősen hulladékra sikeredett szerény véleményem szerint...
Értékelés: 3/10.

znono 2008. 04. 07. 8:50

Teljesen rendben volt a film.Megérdemli a 8/10 et.Amivel nem vagyok kibékülve az a szabadságszobor feje.Nekem nagyon kicsinek túnt ott az utcán.Majdnem olyan magas volt mint egy ember, holott ugye turisták elvileg fel tudnak menni a fejbe és onnan bámészkodhatnak.Tehát ez elég aránytalan volt.

Diesel__ 2008. 04. 07. 21:34

Nem értem azokat, akik erre azt mondják, hogy szar. Nállam 10/10. Nem kell semmi féle tudományos értelem a film mellé, ez nem akarja megmagyarázni, honnan is jöttek a lények (mert ugye az sem derül ki, egyálltalán csak 1 van e a városba?), nem adtak neki semmi kitalált hülye nevet a tudósok (akik hál isten nicsenek is a vásznon). Ez a film maga a valóság, ha ez megtörténne valójában a földön és ezt valaki amatör véletlenül felvenné, az pont ilyen lenne. Te pedig ezt látod, nincs mit ezen nem megérteni. Az egyetlen történet, hogy a kazettát megtalálták és az amcsi hadsereg arhívumából kaparták elő, te pedig megnézheted. Ennyi a történet, a többi már cselekmény. Ehez képest a többi katasztrófa filmet amit láttam már semmire sem tartom. Mert túl mázasak. Végignézed őket, aztán jaj de jól nézett ki a szörny, milyen jók voltak a hangok. Milyen jól megcsinálták a majmot (King Kong), mekkora állat ez a Godzilla stb.
Itt viszont teljessen a flmmel együtt voltam, mintha a srácokkal együtt menekültem volna, végig magával tartott és nem eresztett. A végén pedig a CNN-re akartam kapcsolni, hogy akkor most tényleg megtörtént ez? NA EZ A JÓ FILM!

mcmester 2008. 04. 08. 1:26

most néztem meg. élveztem a filmet az elejétől a végéig, olyan világok harcához hasonló élményt adott. a kamera az elején egy kissé furcsa volt, de kb 5 perc után már azon járt az agyam, hogy bár hasonló filmet már csináltak, ilyen rohadt jól összerakva még egy sem volt. mintha én tartottam volna a kezemben a kamerát, bele voltam süllyedve a székbe és csak a végén vettem észre, hogy a karfát szorongatom. :) nálam 10/10.

willykirály 2008. 04. 08. 21:22

És Diesel-nél a pont! Nem kell ide tudományos magyarázat a lényekről! Aki télleg ilyenekre van ráhangolva annak ajánlom figyelmébe a Hullajót! Na ott aztán van magyarázat a zombik létére!:)))

Twister 2008. 04. 08. 22:17

Ebben a filmben engem egyvalami fogott meg a HANGULAT, na az nagyon ott van. Lehet itt vitatkozni a good batteryről, meg hogy béna az operatőr, meg miért nem magyaráznak meg semmit,stb...De egy a lényeg, hogy ennek a filmnek piszkosul ott van a hangulata, misztikus, látványos, feszültséget gerjeszt, gondolkodásra késztet. Ennyi.Pont. Nekem ez a fontos egy filmben, hogy átérezzem, együtt verjen a pulzosom a szereplőkkel és ez itt nagyon-nagyon megvolt. Nálam is 10/10!

cikória 2008. 04. 09. 2:18

szomorú, hogy ennyire lehurrogják azokat, akinek nem tetszett a film. mintha mindenkinek kötelező lenne szeretnie. és persze, ha valaki nem értékeli, akkor bizonyára vele van a baj, mert nem érti a film lényegét. pfff. így nincs is kedvem kifejteni, miért nem tetszett. de azt jelezném, hogy én sem voltam megelégedve vele. a film nem hiteles, néha saját maga paródiájává válik erőltetettségében és teljesen kiszámítható, ezerszer látott kliséket használ. na tessék, most lehet leugatni engem is. a szokásos agresszív módon. :(

cikória 2008. 04. 09. 2:29

a pontszámom pedig 5/10. tényleg, miért kell ilyen szélsőségesen osztogatni a pontokat? ha ez a 10-es, akkor az aliens, blade runner és a többi hányas? és akik 1-est adnak rá, azok mínuszt adnának a reszkessetek betörőkre? :)

human 2008. 04. 09. 2:38

a normális véleményeket nem szokták leugatni, de ha a nem felsorolt ellenérveid egyike a kamera nem bírhatta végig, akkor az tuti kapna. Nem a te filmed, ennyi.

cikória 2008. 04. 09. 3:56

amúgy, ha a filmet szórakozásként nézzük, akkor tökéletesen megfelel a célnak. én mondjuk ennél többre vágyom, de ez legyen az én bajom.

pisketi 2008. 04. 11. 16:17

Unalmas volt, kar erte:( Pedig nagyon vartam mar, hogy megnezzem, viszont figyeltem, hogy ne legyenek nagy elvarasaim. A REC sokkal hitelesebb volt, a Cloverfieldet szerintem tuljatszottak a szineszek. Mutathattak volna tobb csihipuhit, hisz kb. a party az elejen tovabb tartott mint a szornyes felvetelek.
Kiadhattak volna ket verziot, az eredetit, meg olyat, amibe csak az akciot rakjak bele, megsporoltak volna nekem 60 perc asitozast.

Bauer 2008. 04. 11. 18:15

Én tegnap este néztem meg,hát én abba a táborba tartozom akinek nagyon bejött a film,abszolút nem volt zavaró ez a camos cucc.Teljesen beleéltem magam a filmbe,azon gondolkodom megnézem mégegyszer,nagyon nagy volt!!

Héé 2008. 04. 12. 21:24

Már nem azért, de miről szólt ez a film? Az még rendben lett volna, hogy nem a lény van a középpontban és nem tudjuk meg az előzményeket, de könyörgöm, legalább az derült volna ki, hogy túlélték-e a főszereplők.... A Világok harcát ez a film meg se közelíti, 3/10, egy jó befejezés még legalább 3 pontot dobott volna rajta.

human 2008. 04. 12. 22:14

szerinted nem derült ki mi történt a főszereplőkkel? Te milyen filmet néztél? Egyedül az első helikopteresek sorsa kétséges

prof.chaos 2008. 04. 17. 0:27

Na nekem ma sikerült megnéznem! Előszöris "Héé", te tényleg teljesen h@lye vagy ha nem tudod mi lett a főszereplőkkel!:)

Nekem a film abszolúte bejött, az elejétől a végéig odapaszírozott a képernyőre, nagyon beleéltem magam és sajnos ez nagyon ritka mostanság! A kézi kamerás felvétel, a rángások egyáltalán nem zavartak, sőt nagyon nagy feelingje volt! A vége meg főleg tetszett, bár gondoltam, hogy ez lesz, de akkoris! Az film egyetlen hibája, hogy 80perces!:) Mindenképp meg fogom majd nézni még1x HD-ben és házimozin!:)

Nálam 10/10!

Rogen 2008. 04. 20. 16:03

Ez elég.... Többet nem nézem meg. Anyját! Elszédülök, majdnem okádok, és még semmit sem ad? Csak rohangálnak mint pók a falon, és nem derül ki s**r se! Nem azt mondom, hogy rossz volt, de hogy nem 10/10 az szent, aki meg ezt mondja az mondja csak... Ezt a filmet úgy lehetne megmenteni ha a második rész katonai, esetleg orvosi szemszögből játszódik ahol majd tényeket is közölnek a kiba**ott szörnyről, és ütős lesz a film. Így meg semmi... Mind szép és jó, hogy ezt civileken keresztül mutatják be, egyszer nézhető, de nem erre vágyik a néző, egy mesében sem a leggyengébb lovagról van szó, hanem az emberfeletti erőt birtokló hősről.Ugyanez a modern filmekben : emberefeletti inteligenciával bíró tudósok, akik birtokában vannak valami infónak és ezért bajba kerülnek. Ez kell, mert mindenki ilyen akar lenni, nem krva filmező egy krva kilátástalan helyzetben, másrészről meg a szereplőkről sem tudunk megszinte semmit, ígyhát beleélni sem tudod magad igazán. Ez mind szép és jó, de mintha a rendező inkább el akarta volna kábítani a nézőket ezzel a kamera tecnikával amíg beültetnek nekik valamit.... Mert, hogy történet sehol az szent.

Godzilla, szerintem hatszor jobb 8/10. Világok harca is hatszor jobb... Hát nem tudom... Nehéz helyzetben vagyok,ugyanis nem nagyon találok olyan filmet aminél ez jobb (kivéve a nagyon-nagyon gagyi, alacsonyköltségvetésű xarokat). Igazából nem maradandó, pontosan azért nem mert nincs vége, nincs eleje, az egészben az a poén, hogy tényleg mintha elmennél haverodhoz és hírtelen BUMMM ott vagy a közepében és leszarod a tudományos magyarázatot, csak élni akarsz, futsz és menekülsz, DE, még ez sem jött be a filmben!Mert elbaxták, belekeverték ezt a hülye szerelmi szálat ami egy kidolgozatlan fos, könyörgöm, ha nem ért hozzá ne tegye már bele... Akkor lett volna egy oylan sztori amiben mindenki menekül, nagyon jó kis film lehetett volna belőle, mert éreztethette volna, hogy nincs menekvés, mindneképpen elkap,és te csak futsz, de valami mindig visszaránt... Ez azonban nem jött be. Szóval a történet 1-es, izgalom 9, hatások 10 (mivel maga a film elég hatás-vadász ez legalább bejött), összességében 5.

zsocsa 2008. 04. 21. 0:09

Na ez kész!
Most írok a filmbuzira először pedig már olvasgattam itt párszor. Ami most mégis rávett, h írjak az az, h zavar, h sok embernek nem tetszett idióta okok miatt, mert nem tudták átélni, beleképzelni magukat. De leginkább az, h annyira egyet értek Cthulhu6 véleményével és Frenk1234 69. hsz-vel, főleg a 4.es pontjával, h na! Kiegészíteném azzal, h aki már volt igazán szerelmes - és most nem akarok csöpögés lenni - az igazán megértheti Rob reakcióját, h visszamegy a csajért. Hud meg így leginkább egy "féllúzernek" karakternek tűnt, aki miért is ne menne el azzal a 3 -valószínűleg egyetlen életben maradt - ismerősével megkeresni a csajt, sőt Marlena nagyon húzópont számára. Marlena mondta is, h ott sem kellet volna lennie, vagy vmi ilyesmit, hát neki most már mind1 maradjon azokkal akiket ismer. Lillynek is csak a barátja bátja maradt. Ti nem azokkal maradnátok hasonló helyzetben akiket ismertek, legalább egy kicsit is?
Ja és azis tök érthető, h mondjuk a buli után miért nem kapcsolja ki a kamerát Hud, h könnyebben tudjon menekülni. Mert már egyébként is nagyon ráizgult a buliban a kameraman szerepre és aztán mindent meg akar örökíteni, ami vele (velük) történik. Egyfajta természetes reakcióként is felfogható, mint ahogy ha vmi érdekes, különös dolog történik az emberrel megpróbálja egyből megörökíteni azt - mint ahogy előkapod a telód és elkezdesz kamerázni ha meglátod leesik a szabadság szobor feje.

És ami végleg megindított, h írjak azok a hangok. Én ahogy néztem a filmet és hallottam a szörny hangját pláne a kicsikét a metróban, hát iszonyatos half life feeling kapott el és csodálkoztam, h majd 80 hszen keresztül senki meg sem említi. A HL-ban a kis ugribugri szörnyeknek tök olyan hangjuk van mint a filmbéli "bolháknak" a nagy szörnynek meg a HL2 episode 2-ben a nagy lépegető szerű monsztanak van hasonló hangja.

Ha a következő rész tényleg másnak a szemszögéből lenne, az már nagyon HL, de nem lenne baj.

Összességében egy "húbazmeg film", átjött aminek át kellett és megmaradtak a kérdések amiből lehet egy kövi részt készíteni, vagy akár egy trilógiát. 9/10

human 2008. 04. 21. 0:28

"Most írok a filmbuzira először" Tartsd meg jó szokásod és üdv itt.

Sang 2008. 04. 21. 15:45

Megnéztem, bejött. 8/10 nekem. Összességében nagyot üt, tegnap láttam és még ma is a szemem előtt vannak bizonyos látványosabb jelenetek. Csak kötözködésből néhány dolog, ami furcsa volt, vagy én máshogy rendeztem volna:

- A Half-life párhuzam valóban borzalmasan erős, nekem is azonnal a rovarok ugrottak be a játékból. Teljesen ugyanolyan a felépítésük, a szájuk, csáprágójuk vagy micsoda... Az az igazság hogy elég durva lopásnak érzem a dolgot, nem tudom nem lesznek-e copyright viták itten...

- A hangok nagyon zúznak, viszont nekem pont hogy a kis lények hangja nem jött be, szerintem borzalmasan idétlen volt, amikor ott vágdosták rájuk az alagút ajtót.

- Ezeknél a lényeknél az se volt annyira szimpi hogy simán elbántak velük halálra rémült fiatalok. Marlena könnyedén lezúzza az egyiket (jó, közben megsebesül), a felhőkarcolóban meg belenyomnak az egyik fejébe (?) egy baltát oszt kész.

- Az rendben van hogy nem tudnak meg semmit, de a katonáknál azért néhány információ-morzsát elhinthettek volna, nem lett volna tőle kevesebb a film szerintem. A csajszi halála után ti nem kérdeztetek volna legalább két mondatot hogy ugyan már miért nyiffant ki? (vagy miért kellett megölni, számomra nem világos melyik történt).

- Bár baromi rövid a movie, nekem azonban a vége felé már mégis hosszúnak tűnt, mindig azt hittem hogy "jó, most akkor vége", "na jó de most akkor már tényleg", "na jó, de most már le is zuhantak a helikopterrel, most már biztos nem élte túl senki" és mégis...

- A végén, mikor megmutatkozik a nagy lény teljes valójában, azt is olyan furának éreztem, kissé teátrális jelenet volt. Unottan áll, körbenéz, a folyamatos rakétázás persze ekkor szünetel, felkelti a figyelmét egy csávó, mikor egész éjszaka millió ilyet pusztított el és felhőkarcolókat rombolt...

- A sikátoros nagy támadást se igazán vágtam, amikor két tűz közé szorultak, hogy a csákó inkább a katonákat veszi a kamerával... Ti őket vettétek volna és nem a szörnyet..? Nooormális..?

Na de ezek csak szőrszálhasogatások, amikből most így hirtelen ennyi jutott eszembe. A lényeg: a film pipec, még többször is meg fogom nézni.

Furu 2008. 04. 21. 15:50

Hat en eppen tokioban vagyok, es csak bevagodtunk a moziba, azt sem tudtuk mit nezunk, csak a cimet (azt is kezdes elot 10 perccel).
Szoval mi aztan tenyleg olyanok voltunk mint akik a filmben voltak, kanyarban semmit nem tudtunk. Az angol miatt neha-neha kicsit bekavarodtak a dolgok, foleg a szereplok, de nagyon otletes es "oszinte" volt. Ilyen kameras filmet most lattam eloszor, nem tudom mi vele a baj. Kell vmi valtozatossag nem lehet mindig a minden-szogbol-mutatom-a-tokos-fohost filmet nezni. A szornyfilmeken pedig nagyreszt rohogok de ez nagyon jo volt! 8/10 az en nezopontom szerint is. Mindenkiek ajanlom :) Na meg tekintve hogy manhattant romboltak foldig, tokioban maszkalva valahogy nagyon is jol atjott az egesz, jo nagy panik lenne itt is, nem tudom mit csinalnek..

Gedus 2008. 05. 22. 23:22

No, Kedves Hozzászólók, Mélyen Tisztelt Human!
Ezt a filmet is a filmbuzi kritikája alapján néztem meg, és azt kell mondjam, elégedett vagyok. A film nem túlkomplikált, nem világmegváltó, nem is túl eredeti, de JÓ. Érdemes volt végignézni, végig pörög, nem zavaró, inkább hiteles a FPE, és a néző bele tudja élni magát a helyzetbe. Ezért is üt ekkorát. A kritikával egyetértek, habár én nem valószínű, hogy még egyszer végignézem, de jó élmény volt otthon, 5.1-ben. Csak ajánlom minden filmbuzinak...

KisLaci 2008. 05. 30. 2:05

Amikor megnéztem a filmet, voltunk kb 7-en, 8-an a teremben. A kezdés után 10 percel már mentek is ki páran. És megtudom érteni Őket. Csak azért maradtam végig, mert megvettem a jegyet. Illetve vártam, hogy végre legyen valami izgalmas is a filmben.
Nagyott tévedtem. Végig dög unalom, a kameramozgás meg egyenesen iszonyatosan s**r. Senki ne mondja nekem azt, hogy amikor ott van az ember kezében egy kamera és egy óriási szörny van előtte pár száz méterre, akkor a 2 méterre tölle lévő haverját filmezi! [Annál a résznél, ahol a kamerás az utca egyik oldalán volt, a haverja meg a csaj a másik oldalon, közöttük pedig katonák és egy harci jármű halladt el a szörny irányába, miközben a szörnyet lőtte.]

Kevés filmre szoktam azt mondani, hogy iszonyatosan rossz, de ez szerintem az.

Bálint 2008. 05. 30. 21:53

a boltban a csávó telefon és kamera aksit hozott ki. ugyan ezt gonndoltam, és mikor 3adszorra néztem akkor láttam csak!!

lacee83 2008. 05. 31. 0:15

A kézikamerás módszer miatt halogattam, és mert azt mondták nem látni benne semmit. Érdekes lehetettt látni benne elég részletet hogy átérezzük mi(k) elöl menekülnek. Ha rendes (átlagos) nézetekből vették volna fel akár a Godzilla 2 is lehetett volna a címe. Persze nem mondom hogy ugy rossz film született volna belőle. Persze csak ha nagyon komoly képekkel valami izgalmasabb sztorival, eszméletlen jó zenével kellett volna pluszba megspékelni. Így viszont elég volt pár részletkép, néhány elcsípett híradós felülnézeti kép és egy szokásos menekülös sztori. Ja és persze nem volt a már elcsépel "jön egy tudós és mindent elmagyaráz képletekkel meg diagrammokkal, stb)
Az egyetlen negatívum az hogy talán lehetett volna hosszabb is, a stáblista a 72. percnél kezdődik:(

pali12 2008. 05. 31. 1:30

szerintem nem nagy szám film,pocsék volt

Lefty 2008. 06. 01. 0:12

Hát valami iszonyat film volt, sajnálom hogy elpazaroltam 80 percet erre...
a látvány jó volt, de semmi egyéb nem hozható fel a mentségére... gyenege karakterek, gyenge játék, idétlen történet, láthatóan bekészített kellékek, helyszínek.
Lehetetlen szituációk, itt most nem a felhőkarcolórombóló alienről beszélek, hanem a helyzetekről és ahogy lereagálják azokat.
Nekem ez a film max 2/10

djohny 2008. 06. 01. 15:53

Akkor azoknak, akik nem figyelték a filmet, csak bambultak a moziban: szerintetek miért lesz második része a filmnek? Valószínűleg azért, mert akkor tudunk meg több infót a szörnyről, Manhattan sorsáról és hasonlók. Ez ugyanolyan, mint pl. a Gyűrűk Ura trilógia. Ott sem egy rész alatt dől el a főszereplők sorsa, ott sem tudjuk meg az első részből, hogy mi lesz a folytatás és sorolhatnám, mégis egy tűrhető film. Itt felfoghatjuk ezt az első részt, úgy mintha tényleg velünk történt volna meg és majd a következőben kapunk választ, hogy mi a fuck is volt ez. A szeptember 11-i terrortámadást sem tudtuk először, hogy mi...

djohny 2008. 06. 01. 16:06

Bocsi, megint én. :)
SPOILER
Megint csak a bambulóknak: Marlena-t nem ölik meg a katonák, hanem a harapás miatt megfertőződik és szétrobban a gyomra. Amikor mennek be a mobilbázisra a katonákkal, akkor lehet látni egy embert (vagyis ami maradt belőle), hogy viszik a hordágyon és neki sincs már pocakja és még mondják is az orvosok, hogy: "még egy harapás". És amikor Marlenanak vérezni kezd a szeme, mondja hogy nem érzi jól magát, akkor is harapást ordítanak az orvosok. Egy ilyen helyzetben természetes, hogy karanténba viszik. Szerencsétlenek nem tudják, hogy mifene ez a szar. De igazatok van. Én ilyen szituban hívnám a jó öreg Bruce Willist meg Chuck Norrist és kettőt finganának, a szörny pedig már sehol. Szóval ennyi.
SPOILER
Tényleg figyeljetek oda, ez nem John Rambo, ahol elég ha nyitva van a szemed. Itt egy kicsit gondolkozni is kell. :)

rick 2008. 06. 01. 16:50

A látványvilág elsőosztályú. Hangok is jók. A légpumpás mutáns óriásdenevér kicsit gáz szerintem és az említett HL monszták is. De nagyon valósághűen összepakolták, eyecandynek mondható.
De:
-Iszonyatosan vontatott a film eleje
-Hihetetlen emberi reakciók (felveszem a baltát mert tudom, hogy kell mert azzal tudok csak védekezni de amint leölök egy mansztát rögtön le is teszem hiszen BIZTOSAN nem jön egy másik amikor tele van velük a város)
-A helikopterrel miért kell várostnézni amikor vészhelyzet van? Döglött oroszlánba nem rúgunk, először is mert nem illő másodszor pedig lehet, hogy nem döglött.
-A B2-es szőnyegbombázása gyakorlatilag meg sem kottyan a szörnynek
-Mivel evakuálták az egész várost, midnenki meghalt a város romokban és az anyagi kár ilyenkor már nem igazán számít, vajon miért nem dobtak le egy két olajbombát ami gyakorlatilag mindent elpusztít?

elpy76 2008. 06. 02. 11:49

Sziasztok!

Én nem tudom, hogyan kerülte el a figyelmem idáig, mindenesetre most hétvégén sikerült csak megnéznem.
Örültem a filmnek, végigolvasva a hozzászólásokat, úgy érzem, mintha egy TÜKÖR lenne, ami alapján (véleményeink, kritikáink alapján) elég sokat árulunk el magunkról is.
Úgy veszem észre kb. aki nyitott az újra, fantáziált már, álmodott ilyen nagy szörny elől menekülős feelinget, annak bejött, akit nem foglalkoztatott ezzel a témával, annak nem.

Rendkívül jónak tartom ezt a tendenciát, vagy akár divatot ami felé megy a mai filmipar. Talán a független filmesek által már régóta szajkózott utat egyre többen ismerik fel: újat mutatni! Fontos Hollywood ezen felismerése, hogy nem lehet már leültetni embereket a klisékből épitkező filmekkel. Gondolok itt - a szinte tucatjával leltári pontossággal szereplő jelenetekre : robbanó benzinkút kilassítva, sikeresen, agyafurtan leszámol a főszereplő a szörnyekkel, napnyugtában, szakadt ruhában, elsétáló, csókolózó főhős szerelmespár, stb...
Felfedezték, hogy ÚJAT kell mutatni. Rendhagyót, akár sokkolót. Igaz, hogy kiszámíthatalan ez a recept, benne van a nagy bukás de a nagy siker is. A filmipar már csak ilyen.

Az amatőr film, szubjektív plánra már voltak sikeres új húzások: gondoljunk csak bele, hogy anno a Blair Wich Projekt (Ideglelés) sokkoló hangulatát sokan "eredeti felvételnek" titulálták, vagy korábban a Kannibál Holocaust is a legmegrázóbb filmjeim közé tartoztak, erdeti felvételt sugallva szintén. A szubjektív plánt Spielberg is használta a Ryan közlegény megmentésének elejére, amikor ott vagyunk a harcmezőn, egy képkockányi nagytotál sincs, csak a sportközvetítések hangulatát idéző high speed shutter (rövid záridős) rázkodó kapkodó kamera. Csodálatos, nem zavaró, csak éppen annyira amennyire a rendező akarta. Hatása volt.
A REC (spanyol film) még szinte el sem készült, már le is csaptak rá az amcsik és forgatják az amerikai remake-t szintén nagyon finom kis anyag, ott egy profi TV stáb veszi az abnormalitást és tébolyt. Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e überelni az amcsiknak. Kicsit talán kevésbé rángatják a kamerát, mivel a történet szerinti profi stáb veszi. (Említem mindazt azok kedvéért, akik a cloverfield kameramozgását kritizálták)

A cloverfield nem egy átlagos film, megnézésre mindenképp javaslom, akinek szintén igénye van arra, hogy ne sémákból, klisékből épitkező tákolmányt nézzen, hanem újat és rendhagyót. Azért néhány dramaturgiai hiba engem is zavart:
- A szabadság szobor fejének aránya tényleg nem stimmelt. (mivel minden az eredetiséget és élethűséget célozza meg erre ügyelni kellett volna)
-A baráti társaság veszteségeinél nincs hiszti, túl simán veszik tudomásul az elvesztést
- Ha látom a szörnyet, miért nem őt veszem? Nagy füstnél, óriási katasztrófa jeleneteknél nagyon rövid ideig mutatják a füstöt, pusztítást, ehhez képest a szereplők kommentjeit és reakciói irányába túlságosan eltolódott a ballansz.
-Kinyírunk egy kisszörnyet, nem mutatom meg közelről, körbejárva? Hmm...
-Kazetta vagy memoriakártya? Én végig úgy tudtam, hogy kártyára rögzített, szereplők által felvett kamerából kiszedett memokártya felvételét látjuk. De akkor tényleg, hogy lehetnek meg a régi anyag foszlányai alatta?
-A kamera képe tényleg makulátlan, valami vérprofi masinával vették fel, kis kézikamera képe azért igen zajos sötétben és a sötét metróban is tévesztett volna az autofókusz. A filben az élesség végig túl jó. A zoom is néha brutálgyors, ez sem jellemző a kis kézi csodákra.
Persze a hang is makulátlan.

Az aránylag kevés szörny jelenet gondolom a csillagászati árak magyarázzák, szerintem képkockára bontott árak vannak, na ott dob nagyot a költségvetésen, amikor ilyen profin illesztik a környezetbe.

Hogy mi a vége? Hiszen kitalálhatjuk az elejéből, a kazettát (memokártát?) megtalálták, iktatták. A szörnyet gondolom lezúzták, de ez már csak a gondolatainkban szőjük tovább, mert a filmben nem kaptunk semmilyen feloldozást a mély pokolból.
Na nem kötözködök, nekem bejött, a dramaturgiai hibák ellenére is újszerűsége, hangulata látványvilága miatt egy 8/10-et dobok rá.

LP

jediweb 2008. 06. 05. 19:54

Na már bocsi de ekkora szart még nem láttam.
Mi ebben a jó ez nem film hanem nem is tudom mi annak lehet, hogy jó de filmnek NEM.
Kicsit HALF-LIFE érzet, ( a kicsi szörnyek) de semmi más.
Az első 17 perc zagyvaság és végül a többi is az.
Az jutott eszembe , hogy valami buggyant fest bvalami és már művészet is , holott értékelhetetlen.
Lehete nevezni akárminek DE FILMNEK NEM.
.

Kiba 2008. 06. 10. 22:47

Szerintem egy hatalmas film,A Kézi kamera pedig,én nagyon szeretem.A Diary of The Deadben is nagyon jó volt és Mint azt Romerotól már megszokhattuk próbálta fedezni az emberi szellemet.Ott is foggal körömmel harcolt a 'főhős' és itt is Had mindig magánál fogja a kamerát.
Igaz annyira azért nem volt reális ahogy írtátok a zoom,a fókusz,meg azért szerintem amikor rázoomolt 90xesen a szörnyre a remegés az hatalmas lett volna.

Egyébként,Nem az űrből zuhant le a szörny a vízbe.Szerintem (legalábbis nagyjából kinézet alapján valami tengeri cucc jöhet szóba vagy meg Chtuhlu :) )
Ami lezuhant az talán valami műhold volt és amilyen nehéz és amilyen sebességgel zuhan jó mélyre lehatolhat és az ébresztette fel a szörnyet.

Folytatás pedig mindenképpen kell,Nincs vége.Mondjuk az egy dolog mert sok filmnek nincs vége:) de ez nem az a szintű film volt.Plussz SPOILER SPOILER SPOILER
A Stáblista végén hallható valami recsegő szöveg ami olyasminek tűnik hogy Help Us
De,Ha visszafelé játszátok le;)
Tisztán lehet érteni hogy: It's Still Alive

szab1 2008. 06. 11. 0:06

NAgyon jó! Örülök neki, hogy úgy néztem meg hogy nem vágtam a trailert se, ez a keziamerás perspektíva odabaszott + az állandó fesztültség és bizonytalanság. Ezek a fiatalok abszolút ki voltak szolgáltatva a helyzetnek, úgy éreztem bármikor meghalhatnak és ez nagyon para érzés volt. a nagy szörny is jó lett meg a kicsik is. szinte 100%os vagyok hogy egy leendő folytatás már nem ütne akkorát mint ez, amúgy a színészi játék is tetszett, törődtem a szereplőkkel és aggódtam értük. summa: egyszerűen lenyűgözött a film és lefogadom nem fog hagyni békén még pár napig a látványvilág+hangok. 10/10

szab1 2008. 06. 11. 0:21

LP kommentjére válaszolva:
"túl simán veszik tudomásul az elvesztést"

na erre csak annyit szeretnék válaszolni, hogy szerintem annyira váratlanul érte ez a dolog őket ; most képzeld el, hogy ez történik a haveri körödben egy házibuliban: piáztok, szívtok ünnepeletek stb.. és full nyugodtan beszéltek az erkélyen pont úgy ahogy ők tették és történik ami a filmben is történik (plusz a hidas jelenet is) szóval annyi idejük se volt, hogy elgondolják mi a pálya mert folyamatosan menekülnek az életükért. ha túl is élnéd a helyzetet biztos hónapokig sőt évekig nem tudnád feldolgozni, hogy meghalt a testvéred, legjobb barátod, barátnőd stb.. de abban a pillanatban nem kérdőjeleznél meg semmit nem gondolkodnál csak futnál!

pisketi 2008. 06. 16. 13:21

Nekem se tetszett(javareszt a szineszek miatt), de februarban jott rola a kritika es meg mindig szuletnek hozzaszolasok, szoval le a kalappal a keszitok elott:)

Norbi987 2008. 06. 16. 19:20

Teccet a film, csak sajnos nem bírom nagyon azokat a fajta filmeket amiben nem derül ki h pontosan honnan is jött ez a szörnyeteg. Remélem lesz második része mert kíváncsi lennék rá, végülis annyira én se bírom a kézi kamerás filmeket de ez teccet.

Malibu 2008. 06. 16. 19:42

Norbi987:
(Cloverfield és Mist-spoilerveszély)
A végén mikor a tengerparton lévő párt mutatják, látni egy csobbanást. Ez a srác japán munkahelyének honlapja szerint az ő műholdjuk volt, amint a tengerbe csapódott. Valószínűleg tehát ez keltette fel a szörnyet. (vagy csak elterelés az egész, és valójában itt is bekopogtattak egy dimenziókapun Lovecraft világába, és teázni hívták Dagont (vagy valamelyik haverját), mint a Mistben)

Vírusmarketing rulez :) Ja, és lesz második rész (én örülnék egy katona sisakkamerás megoldásnak is, látni lehetett amikor a katonák közt járkálnak, hogy van rajtuk), amivel kapcsolatban (?) a DVD-kiadás extrái közt van is egy rejtett video.

t0mMy 2008. 06. 19. 10:39

én nemrég néztem meg filmet, és nagyon bejött, pedig elég pesszimistán ültem le elé, mert nekem se a [REC] se az Ideglelés nem jött be ebbe a műfajba, de ez vmi baromi jó volt :-) 9/10

noname 2008. 06. 19. 18:05

errre a filmre igazán semmi, de semmi szükség nincs. a film producerei meg biztosan jót röhögnek a szerencsétlen nézőn, hogy befizettett erre a rakás kliséhalmazra. ez újabb példa a hálivúdi kreativitás kudarcára, mert mi a film lényege: jön a nagy monszter, menekülés, sikitozás aztán meg jön a juesz armi. mivel a nagy költségvetésü mozik nem hozzák már vissza a költségeiket (arany iránytű), ezért csináljunk nekik valami olcsó szart, amire majd tódul a nép, és amin megtömhetjük a zsebünket. Plusz: ezt már a blair witchel eljátszották.

Heistmonkey 2008. 06. 19. 21:58

Amikor márciusban (vagy hogy) néztem a filmet (sajnos itthon), az alábbi telefonbeszélgetés zajlott le:

Haverom: "Csá! Figyu, nem megyünk el tolni egy sört?"
Én: "Hú, hallod, még van háromnegyed óra ebből a filmből, majd utána."

Végülis nem lett belőle semmi, mert ő meg nem ért rá később.
Ez sokat elárul arról, hogy mennyire ragadott magával ott és akkor a film. ;)

human 2008. 06. 19. 22:26

annyit árult el h felveszed filmek közben a telefont...

Heistmonkey 2008. 06. 20. 12:06

De sörözni általában jobban szeretek, mint filmet nézni.

human 2008. 06. 20. 12:31

akkor ezt oda kellett volna írnod és akkor érhettük volna, hogy tetszett a film.

Rothrock 2008. 06. 20. 12:37

na megtekintettem énis, elég nagy késéssel és picit bánom, hogy anno nem néztem meg moziban, bár lehet egy fejfájásnál többel jöttem volna ki :) a "kézikamera"-nál elsőre féltem, hogy túlságosan is Blair Witch Project-esre veszik a figurát, de itt azzal ellentétben, sokkalta jobban fokozta ez a "stílus" az stresszhelyzetet. Abban igazad van Human, hogy nem egy heti 4x újranézős film, mint nekem pl a Heat vagy a Collateral, de évente egynek teljesen megteszi.

Azok, akik nem tudják elfogadni, hogy "honnan a francból jött a lény?" azoknak ajánlanám pl a Predatort... ha jól belegondoltok ott sem derült ki, hogy kicsoda-micsoda a ragadozó, mégsem nagyon izgattuk magunkat sztem :)

szecska-recska 2008. 06. 20. 13:22

Nekem nagyon bejött ez a film.Csak elég gügye megoldás volt ez a kézi kamerás dolog...de amúgy extrém volt:D

Szaky 2008. 06. 22. 23:08

Hát, nekem nagyon erős a HL érzés, de nem rossz értelemben,. Simán el tudom képzelni, hogy ez a sztori valahol a HL1 után nemsokkal játszódik. Hamarosan jön a többi monsta ;D De amugy jól hallottam, hogy terveznek valahol egy HL filmet?

human 2008. 06. 22. 23:19

nem terveznek, legalábbis a közeljövőben nem.

ZSV 2008. 06. 23. 14:03

Hát nem nézném meg kétszer. A vége nagyon gáz, azért vártam volna valami történést, semmi sztroja nincs az egész filmnek. Mindenki menekül és mindenki meghal, nagyon érdekes.

Crias 2008. 06. 23. 23:06

Hali!

Nekem is bejött a film.

Amugy írtátok hogy a félvér kiscsaj túlélte, hát szerintem nem mert látszot hoyg mielőtt a második kopter felszált akkor 1-et visszadobott a szörny szerintem az az első helikopter volt, bár lehet másik volt :)
De szerintem mindenki meghalt akinek megkellett és ez a lényeg jó kis akció disztroj :)

Ja majd elfelejtettem amikor 2 tűz közé kerültek akkor elég erőteljessen a fedezék mögött probáltak maradni ha a fejed fölött lövöldöznek szerintem te se szeretnél önszántadból felálni csak hoyg rázoomoljon arra aki/ami meg akar enni amuyg meg annyit mutattak a szörnyből amennyit kellett bár kétségtelen lehetetvolna több eksön.
Összességében szerintem jó volt 8,5/10 inkább 9/10

jclayton 2008. 06. 24. 8:56

Egy jó filmnél az az ember érzése, hogy direkt rakták bele a kis hibákat. Szerintem ez egy jó film :)

8/10

playerke 2008. 06. 25. 17:53

Engem rettenetesen zavar még amator felvételeknél is ha rángatják a kamerát. Az ha egy mozifilmben véges végig rángatják... Néhány betétnek elment volna a feeling miatt. De ha már az a kiindulás, hogy végig egy amatőr video felvétel, akkor könyörgöm, az automata zoom hol marad? Érdekes módon, ha közeli felvételről távolira ugrik folyamatosan éles a felvétel. Fel nem foghatom, mért kellet belerángatni azokat a relativ kis rovarszerű valamiket(mi közük a nagy szörnyhöz). Lehetne esetleg azzal érvelni, hogy annak élősködői, de hogy rögtön úgy meg is fertőzik a megtámadott embereket, hogy átalakulnak valamivé... nevetséges. A katonjai realításról:
adva van egy szörny, mely a fél Manhattant lerombolja, akkora, hogy egész felhőkarcolókat dönt össze. Kézi fegyverekkel lövik... Bár nem vagyok katonai szakértő, de én ráküldeném az egész légierőt, levegő-föld rakétákkal, de egy-két repülővel bombáznám. Apropó nem tudom létezik-e még a modern haderőknél hagyományos (nem irányított) bomba mint ebben a filmben. Engem az ilyen jellegű filmekben (Aliens, Predator, Terminátor....) mindig az zavar a legjobban, hogy a mai fegyver arzenál sokkal hatékonyabb mint nemegyszer a távoli jövőbeni. Egy kumulativ páncéltörő rakéta simán zétzúzná a legtöbb "legyőzhetetlennek beállított szörnyet.

lala 2008. 06. 26. 16:04

Egyet áruljatok el, többször is visszanéztem de nem volt egyértelmű. Amikor bemennek a sátorba, ahol rengeteg a sebesült és ott volt az a picsa, akit jobban megtámadtak a pókok vagy mik és elkezdett komolyabbaqn vérezni. Azt hirtelen elvitték, hogy harapás harapás ... A sátor árnyékában mi történt ? Szörnyek közé dobták ? Vagy katonák szétlötték a fejét ? A trailerben más volt mint a filmben.

Gajdzsin 2008. 06. 27. 23:40

Nekem bejött ez a film már csak azért is mert nagyon bele tudtam élni magam a sztoriba. Persze néha egy kicsit idegesítő volt a kamera rángatása. Szerintem a sztorival nem volt gond mint hogy páran kritizálták. Én 10-ből 8 pontot adnék rá. Szerintem jó film a hibáitól eltekintve is.

akropolisz2000 2008. 06. 28. 22:33

Bsplayerrel levittem a sebességet 50 % ra.
És tényleg a végén amikor a vidámparkban vannak bele esik a vizbe valami!!!!Az lessz a szörny

akropolisz2000 2008. 06. 28. 22:42

De a Blair Witch-et tekintve azt is nézzétek hogy abban nincs akció jelenet de közbe halálra féled magad(Este nézzétek meg).
Ez a film csaK 1 koppintás amibe több az akcio jelenet.
Meg a 2 világháborúba sokan nem a metro alagutban élték túl hanem a csatornákban!!!
Sok patkány oda huzza meg magát.Annyira ne éljétek bele magatokat

Ádám 2008. 07. 05. 18:19

pff a kamera az engem is meglepet de csak azért mert ez az első film amit így láttam :) de nekem még így is nagyon bejött grat

András 2008. 07. 07. 11:31

Egy kicsit idegesítő volt a filmben a valóságtól való elképesztő elvonatkoztatás, holott az egész lényege épp egy helyzet valósághű ábrázolása. Megnézném,hogy egy 54 kg-os irodista bige betonvassal átszúrt tüdővel meddig futna egy szörny elől. Szerintem ezt még egy Delta kommandós is feladná. Szóval a film király,de voltak benne elképesztő túlzások (a szörnyet most nem venném ide az a film lényege). Szóval én kaptam már pár bordarengetőt,de azoktól aludni sem tudtam. Ha valakit keresztül szúr egy 2cm-es betonvas az nem igen futkározik. Ezekkel miért kell elrontani? Lehetett volna a csaj lábán egy szekrény és kész. Megmarad a valóságérzet. Felesleges bakik egész sora volt a filmben felvonultatva. Vagy amikor a végén hárman vannak és a kamerást kettéharapja a szörny. Utána mégis hova tűnt, hogy a féltüdejű csajt és a hős szerelmest nem bántotta? Adott nekik baráti előnyt? GÁZ

viki 2008. 07. 08. 22:37

13 éves vagyok ... láttam ... mért vicc a 13??

evergreen976 2008. 07. 10. 19:01

...tényleg elképesztő hülyeségek vannak benne ez tény...
...nekem ennek ellenére nagyon tetszett, mert kicsit másképp ábrázolták az eseményeket...
(eddig már 10x láttam ... még szinkronosan is , de akkor nagyon úgy éreztem hogy olyat teszek a lemezzel mint amit a "kis aranyos" tett a várossal...)

mett 2008. 07. 11. 13:46

nem is tudom volt e olyan kritikád amivel ennyire egyetértettem volna...
nekem nagyon bejött és télleg 8/10.
Spolieres:
a kicsi dögöknél a CGI sztem nem volt tökéletes.
nem tudom h hol hallottam h 3 órányi anyagból vágták össze...
a vége kicsit sokkolt. nem is tudom talán másra számítottam?

mett 2008. 07. 12. 13:47

ja és ahogy olvasom a kommenteket ugy látom hogy az a baj a pontadásoknál h végletekbe mentek át. ez most nem humannak meg a szerkesztőknek szól, és en mcsak ehhez a cikkhez kifejezetten. v 9/10 - 10/10 egy film v cask 2-3 pontot kap...

Jhony Tapia 2008. 07. 13. 14:33

Szerintem ez a film nagyon jól sikerült, egyedien mutatja be a történéseket mintha a néző is ott lenne a szereplők közt. Nekem nagyon bejött ez a film.

Sandormaster 2008. 07. 14. 0:26

Nekem nagyon bejött a film, este későn kezdtem el nézni és az első pár percben engem is zavart hogy a kamera össze vissza mászkál a csákó kezében. De emiatt még inkább odafigyeltem és próbáltam minél többet kivenni a képekből és egyre többet tudtam meg a szereplőkről. A várost dúló szörny pedig előbb utóbb megmutatta magát szal megkapta néző amit akart. Ami viszont bejövős még nagyon, hogy annyit azért adtak az embernek hogy gdolkodhasson rajta mi a helyzet, hogy járjon az agyad hogy honnan jött az szörny, az internetes képek + a dvd-n fellelhető plusz infók még jobban gdolkodásra invitálnak. Az elejétől a végéig izgi film, 2 napja néztem meg, de még most is ezen agyalok(például azon a valamin ami a film végén a vízbe esett a háttérben LOL :)) Ezzel a netes kampánnyal meg csak ingerelik a nézőket, sztem a második rész még jobban fog ütni, kb Lost-os érdeklődést vált ki belőlem, azzal a különbséggel, hogy ez egy mozifilm...kiváncsi vagyok sikerül-e az érdeklődést fentartani a másidk részig, mert így nagy lovettákra lehetne szert tenni, ha sikerül felépíteni egy jó sztorit/jó marketingel :)
Nálam 10/10 a film :)

MusTanG89 2008. 07. 14. 17:16

Én sztem tök jó film! csak több minden is kiderülhetett volna.De sztem a vízből jött....

Matti 2008. 07. 16. 21:32

Telitalálat! Javaslom, hogy mindenki feliratozva nézze, szinkronnal elvész a film dokumentum-jellege. Mivel pro-kontra elhangzott már, nem is mondok mást, csak: 9/10.

Májk 2008. 07. 20. 10:09

Tegnap néztem fullhd projektoron a 1080p változatot. Brutál! A nagyon vicces az volt, hogy én az égvilágon semmit sem hallottam erről a filmről. Az első 10 perc után azt gondoltam, hogy vmi amcsi művészfilm lötyögés. Aztán beindult a scfifi-kalad-horror vonal :)) Bár a Lost engem kifejezetten idegesít a minden- részben- előjön- 10- új- kérdés- de- nem- válaszolunk- meg- semmit stílusával, de azt sem tudtam, hogy ugyanaz az ürge rendezte. Szóval ez tetszett. 9/10

Seraphin 2008. 07. 20. 15:29

Ilyen az igazi szórakoztatás mesterfokon 2008-ban. Egyszer nézős, de rohadtul megérte. 10/9
(szerintem még az anyaszörnyet is kár volt közelről mutatni, nemhogy elmagyarázni, hogy MZ/X küldte, vagy akármit... pont ettől üt)

d 2008. 07. 21. 23:36

Az naon jó benne, h ott vagy mindennek a közepében, másrészről viszont elcseszi azzal, h rohadtul nem hiteles semmi.A színészi alakítás hát.. csomószor csak röhögni lehetett a húdeizgalmas részeken.. max Hud jó benne :) (az alagutas poén kibaszott jó, meg a superman garfield :D , bár én nem viccelődnék így ha tudom h a fél baráti társaságom halott.. jó igen ez direkt van így benne..h ne vegyük annyira komolyan az egészet és így eltekinthetünk a túlzásoktól.. mindezek ellenére azt mondom, h túl sok benne a na persze, hogyne, biztosan így van történés :)
A transformersre azt mondom, h különösen jó, h poénra vették a dolgot, itt viszont némi hitelesség jól jött volna.. de lehet bennem van a hiba:)
egyszer nézhető 5/10

Wizboy 2008. 07. 24. 14:39

Nah végre a bemutató után kb 6hónapra meg is találtam ezt a kritikát!(ügyivagyok?)

Egyébként moziban néztem meg egymás után 3szor és természetesen itthon is megvan, de moziba fillingesebb
Bejönnek ezek a megoldások csak sajnos a mocsadék hollywoodika lelőtték egy nagy film álmomat azzala diary of the dead-el... énakarta iylen filmet csinálni!!!:**(

HayateLen 2008. 07. 27. 17:00

H y!

Lehet hogy --SPOILER--...
Szerintem ez a film tuti király, mondjuk sajnos nem moziban néztem... de így is nagyon tetszett. Nekem a kamerarángástól semmi bajom nem lett, és nekem tetszett a magyarázatok hiánya...bár a ,,Harapás, Harapás,, -ra kíváncsi lettem volna, hogy na mi történt a csajjal...
Van egy légből kapott elméletem erre. Amikor mennek be a katonákkal, a metro alagút után, a kis bázisra, ott visznek el épp egy katonát, akinek enyhén hiányzik a mellkasa...nos, lehet hogy a kis dögök harapása...olyasmit csinál, mint az Alien-ben, a ,,Arctámadók,, hogy beleültetnek egy másik lényt. Mert: ha a nagy dög nagyobbat harap szerintem mint a csávó mellkasa, és sok egyéb meg nem kaphatta szét ennyire a katonát. Tehát, lehet hogy a kis dögök, így szaporítják magukat..mert, ennyi jött volna a naggyal? az hogy magukat elszaporítják, logikusabb, hát, kössz, ennyi volna, hogy van-e hitelessége vagy sem...kiderül a válaszokból!

A film tuti siker, várom a folytatást, bármilyen legyen is!!

Üdv: Len

Nail 2008. 09. 05. 11:30

HI HayateLen!

Szerintem a "harapás" felkiáltás arra utal, hogy a kis lények fertőznek....
Persze ez szintén találgatás, hisz, mint említetted a katonának nem volt meg a mellkasa, ergo szét-ill, kirobbant belőle valami. Marlen-t látjuk egy függöny mögött, amint szépen eltávozik az élők sorából, de senki nem lövöldözik semmire. Sőt előtte elkezd vérezni a szeme is.
Tehát sztem simán megharapnak, megfertőznek, és valamit a véredbe juttatnak, ami után kidurransz, mint egy lufi...

Sesvsz 2008. 09. 25. 18:26

Hali!
Utana neztem ennek a harapas dolognak.
Az eddig olvasott elmeletek kozul az tunt a legelfogadhatobbnak, hogy a parazitak tenyleg fertozoek. A hatasara a szervezetben, erekben valamifle gazok szabadulnak fel, ezert nol a nyomas. Ez megmagyarazhatja a verzo szemet is (elpattant egy er). Majd vegul, mikor a test mar nem birja tovabb, egyszeruen szetrobban.

Nemhinnem h a keszitok belementek volna egy ilyen egyertelmu Alien koppintasba, h a lenyek igy szaporodnak.

Mellesleg a film nekem is bejott 8/10

chupong 2008. 10. 06. 13:18

Hát szerintem nagyon jó film bár éngem nagyon idegesíteni szokott a kézi kamerás rángatós szarság deh ez most naon ütős vollt és izgalmas meg minden, na meg kurva jól megvannak csinálva a szörnyek meg az efektek.

Sztali 2008. 10. 16. 20:58

nekem nagyon bejött ...

v3g374 2008. 10. 29. 1:56

Ajanlottak, ezert ugy donottem en ma megnezem. (Tanulni kellene, ugyhogy ez jo indok volt hogy ne tegyem.) :)
Nem tudom van-e meg ertelme ide irni, sokan sok mindent elmondtak mar, de azert csak leirom a velemenyem. (Ugyse olvassa el senki, de en legalabb ujra elolvashatom majd, es meglatom valtozik-e a velemenyem. :D)

Kezdem a pontozassal: kb. 5-6/10 pötty
Nem tudom mi van mostanaban az amerikai filmgyartassal, de csupa szemetet dobnak elenk. Vagy csak en lettem tul igenyes vagy "amerikaifilmellenes"? Mindegy, a lenyeg hogy ez a film is "tul amerikai" volt a szamomra...
...De a pontszam ellenere tetszett, ha moziban lattam volna a hanghatasok miatt talan 1 pöttyöt javulna is a pontszam.
Tehat, a filmek celja ugye minel nagyobb reteg szorakoztatasa. Ezt ez Cloverfield tokeletesen elerte, szerintem. (ez jo) ;)
Ha valakit zavarnak a kamerarangatasok, akkor ez nem az o filmje tehat ez negativumkent nem hozhato fel. Vagy tetszik, vagy nem. Nekem tetszett.
Viszont az nem tetszett, hogy telis-tele volt logikatlansagokkal vagy "jajnemar" felkialtasokkal a reszemrol es rengeteg jelenet (ami dramainak akart volna hatni) inkabb csak megmosolyogtatott.
Tehat nem ertek egyet azon velemenyekkel, akik azt szajkozzak mennyire "hudejo" film ez.
Nagyon sokat segitett viszont szamomra, hogy nehany jelenet jo kis Half-life-os hangulatot idezett. A legjobb jelenet, amikor beszaladnak a metro alagutba es hatulrol a katonasag tuzeli a monstrumot. Tobb ilyesmi kellett volna. Nem tetszett, hogy kinyirtak az egyetlen karaktert akivel szimpatizaltam. (Marlena) De ki kellett nyirni, bevallom. :)
Talan a legnagyobb negativumkent azt eltem meg, hogy ezek a kis szaros amerikai fiatalok milyen nyugodtak amikor egy ismeretlen szornyeteg pusztitgatja szeretett varosukat. Ha az en varosomban tunne fel egy ilyen szornyeteg,
a) kapasbol elajulnek
b) fejvesztve rohannek ki a vilagbol
c) teljesen elvesztenem az onkontrollomat
es szerintem az emberek tobbsege ezzel igy van ahogy en.

Tehat osszegezve, bar elerte a celjat a film, vegulis ez a 70-80perc szorakoztato volt, de alapveto hibai vannak. Ezert 5-6/10.

Ronnie Kaze 2008. 11. 03. 4:32

Ma megint megnéztem a Cloverfieldet,mert nem tudtam aludni. Az összes fikázás ellenére naggyon jóra sikerült! Moziban nem volt szerencsém látni mert lemaradtam róla,de amint kijött DVD-n megvettem és azt kaptam amit vártam. Először nézve az első 15 perc után tudtam h imádom és etalon lesz,legalábbis nekem biztos. Nem kívánok hozzá szólni a véleményekhez (amiket egyébként elolvastam,és jópár dologra rájöttem!) mert mindenkinek megvan a saját véleménye! Nem vitatkozni akarok,csak a véleményemet írom le. Remélem még van aki látogatja az oldalt én csak most találtam rá!XD
A film végig pörög,és az benne a jó hogy nemtudod mi lesz a következő percekben! A története jó lett,izgalmas és van benned egy kis para is legelőször. Akinek ajánlottam a filmet hogy nézze meg azoknak tetszett a és pozitívan álltak hozzá! Az oldal szerintem nagyon jó lett (eszemben sincs fikázni)!:D Várom a folytatást,remélem hasonlóan jól fog sikerülni!!

jAno 2008. 11. 03. 13:09

Én már átalakítottam smartphone-os verzióra is (hátha megnézem ha utazom, stb.) de eddig nem vettem még rá magam, csak belenéztem.)
Még feliratot sem kellett ráillesztettem [ált. nem szeretem a szinkronos filmeket.] mert -egyelőre- magyarul van meg...
De amit a South Park legutóbbi (S12E11) fikáznak rajta, az fergeteges: pont erről szól, hogy valaki ilyenkor kamerázzon, heheee!

myke7 2008. 11. 08. 11:38

Na megnéztem végre és nagyon bejött!! Nem volt gáz a kamera mozgása, bár az aksis dolog nekem is eszembe jutott, majd gyorsan el is felejtettem. Szörnyen mozgalmas a film, alig kapunk 1-2 lélegzetvételnyi szünetet. Még a lagymatag elejét is feldobják a későbbi történések. Nem rossz, nem rossz, remélem lesznek még ilyen kamerás őrültségek. Rec valaki?

Gtzoolie 2008. 12. 07. 22:20

Hali! Nagyot vártam, nagyot ütött! A kézikamerás felvétel még hitelesebbé teszi. Akksi dolog részletkérdés, nem para. Baromi jó hanghatások, vizuális effektek és jó sztori. Nagy nullát tudunk az univerzumról, bármi-bármikor megtörténhet a valóságban is. A Világok harcánál mindenképpen jobban sikerült alkotás, én mint sci-fi rajongó ajánlom mindenkinek, nem csak a műfaj kedvelőinek. Nálam 9-es, csak azért mert az elejét egy kicsit elhúzták. Abból mondjuk 10 percet még az izgalmak fokozására fordítottam volna.

Damien24 2008. 12. 18. 0:39

Ne akadjatok már fenn a videokemerán!!!
Főleg ne az aksin!Amit Magyarországon kaptok több százezerért,azt amcsiban a Nasa már rég korszerüsítette...ergo csak az ő és a CIA tulajdonában van olyan hiperszuper CAM,ami odaver mindent....azt amit ti tapasztaltatok Kameraként(ami sztetek a legjobb volt),az az emberi technológia csúcsához képest egy hipermodern űrcsúcsmodell.Ha van max. technika a földön,ti azt(és én sem és sennki sem)nem fogjátok majd a kezetekbe.Ennyi.

Oller 2009. 06. 12. 21:56

Szerintem az egész film elképeztően jó lett. Eltekintve néhány hibától. Mégpedíg a következők:

-A szabadságszobor fejes jelenetnél, kegyetlenül elcseszték azt, hogy a szabadságszobor korona részébe, bele lehet menni. Itt pedíg egy ember majdnem akkora mint a szobor.

-Nincsen második hiba. Esetleg az hogy a kamera mindent túlélt, meg hogy az a Hud nevű srác is csak a kamerázással volt elfoglalva miközben az a szörny szétverte a várost. De ettől függetlenül elképeztően jó, élethű és izgalmas film volt.

The Man Who Laughs 2009. 07. 01. 23:54

Most néztem meg DVdről a Cloverfieldet és nekem bejött, sokkal jobb volt szerintem mint egy Godzilla, szerencsére mellőzték az Amerikai giccset, hogy lobog a zászló és túlélők kijönnek a búvóhelyről miután kinyírták azt az izét.

A második részt viszont el se tudom képzelni, szerintem nem kéne.

Kb.: 2szer kicsit be is paráztam mert beleéltem magam a filmbe.

Malachi 2009. 07. 09. 23:03

Ez egy nagyon jó film. Teljesen rendben van, meglepően rendben. Jöhetne második rész, mert nagyon felcsigázott, azt már tuti moziban néznénk.

Oppuk2 2010. 01. 10. 13:46

Még csak most néztem meg szóval: Aki szereti az ide-oda rángatott kamerát, és az állandóan sikongató embereket annak kötelező. Az eleje halál uncsi, majd feljavul és lehet hallgatni a "what was that?" és "oh my god!" ordításokat. Látni továbbra sem semmit.. Nem biztos, hogy megérte megnézni..

legjoe 2010. 12. 24. 15:58

Egy jó film amit nem bírok végig nézni. Hihetetlenül idegesítő az operatőri munka. Annak ellenére, hogy profi.
Szomorú, hogy akár egy nagyon jól nézhető filmet is lehetett volna ebből csinálni.
Talán három négy nekifutásra sikerül végig néznem.
A történet izgalmas és várom a fejleményeket, csak nézni nem bírom, mert szétvet az idegesség :D a kamerázástól.

A film tényleg üt, csak nem úgy ahogy vártam.

alex 2011. 01. 08. 16:56

aki nem tudja, honnan jött a szörny, az tekerjen oda az utolsó jelenetre (hullámvasút azt hiszem), és nagyon alaposan nézze végig újra. a háttérben lesz a megoldás ;)

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.