Cloverfield kritika

írta human, 2008. február 14. 23:39, 191 hozzászólás

Hát ez is megjött, és bár baromi sokat tudtam előre a filmről (az egyik meglepetést is), mégis ütött. Ellenben mindenképp azzal kezdeném a posztot, hogy aki szerint a Bourne-ban idegesítő volt a kamerarángatás, az szerintem ne is próbálja megnézni ezt a filmet. Ha már a Bourne-t hoztam fel, akkor akár úgy is mondhatnám, hogy az padlóhoz rögzített kamera ehhez képest. Főleg, mert itt egy amatőr tartja, akinek ugye ez a szerepe is. Azaz rengeteg 45 fokosan megdöntött kamerával felvett beszéd, meg meg 30x zoomon mutatott jelenet van itt. Pont ahogy mindannyian csinálnánk, életünkben másodszor kamerát fogva a kezünkbe.

Még mielőtt a filmre térnék, egy figyelmeztetéssel is jönnék. Ezt most csak azért írom le, mert én például szeretek a "filmben ülni", azaz 6. sor környékén. És nem, sosem fáj a nyakam, vagy kell jobbra-balra forgatnom a fejem, hanem pont kitölti a valóságot a vászon. Namost a Cloverfieldnél ez felejtős, ne mondjátok, hogy nem szóltam. Bár tudtam előre, és hátra ültem kivételesen, de hátha valaki nem figyelt eddig véletlenül.

Cloverfield - buli a háztetőn

Szóval, az van, hogy a sok előzetes infó ellenére is ütött a Cloverfield. De ezt már említettem. Az egész "egy digitális kamerával készült". Nyilván nem, de érzésre így rántanak be minket, mintha egy teljesen átlagos New York-i fiatal kerülne a csihi-puhi közepébe, egy búcsúztató buli kamerázása közben. Szépen rögzíti a bulit, amikor megremeg a föld, erre egy kicsit magasabbra mennek, hátha látják onnan, hogy mi van, ekkor egy hatalmas robbanás rázza meg Manhattant. Az egész film arról szól, hogy mi is csak annyit tudunk, mint a menekülő fiatalok. Olyasmi, mint a Világok harca, de szerencsére még nem kopott el az a formula.

Tudom, hogy J.J. Abrams neve egyesekben heves rángást okoz, de nem kell félni. Bár a film lényege az, hogy semmit nem tudunk, mintha mi is menekülnénk, és csak pár elkapott híradó tudósításból tudnánk meg pluszinfókat, de a szörnyet azért fogják mutatni. Amíg ez nem történik meg, addig sem unatkozunk, van történés ezerrel, hiszen hőseink gyarló emberként persze hogy nem követik a kiürítési tervet, hanem mást csinálnak inkább. Hülye amerikaiak? Én nem tudom hogy döntenék hasonló helyzetben.

Van egy jelenet, ami különösen tetszett. Tudjátok, a trailerben is bennevan, hogy az utcára dobja valami a szabadságszobor fejét. Full káosz van, erre csomóan odamennek és lefotózzák a mobiljukkal, meg ilyesmi. Mennyire készek már az emberek?

Cloverfield - mondj valami széplány

Mivel további poénokat nem akarnék lelőni, ezért inkább a CGI-re dobnék még pár jó szót. Nekem eszméletlenül bejött az egész, ahogy sikerült többnyire tényleg valóságosra csinálniuk. Nem hiszem, hogy ez így kézikamerára szabva bármivel is könnyebb lenne, de végig olyan volt, hogy az odacgi-zett tárgyak, meg lények, tényleg ott is voltak. Szinte érezted a fizikai valójukat, nem pedig súlytalan CGI cucc volt. Remélem sikerült jól leírnom, hogy sikerült a valóságérzetből nem kirázniuk vele, ellentétben pár filmmel, ahol menekülnek a kétgrammos szörny elől, és vicces az egész.

Cloverfield értékelés

This is how it went down. 8/10, ezt köszönheti annak is, hogy 80 perc az egész, és addig szinte nincs is megállás. A Cloverfield 2-t viszont nem tudom ésszerűen elképzelni, vagyis mindenképp "hagyományos" film kell hogy legyen, nem pedig ilyen kamerarángatós. Vagy talán pont a más szemszögből mutatjuk be ugyanezt vonalat fogják követni? Na majd meglátjuk, vagy ilyesmi. Ellenben vicc, hogy ez a film PG-13-mat kapott. Itthon már 16-os a korhatár, és absz egyetértek vele. Szerintem amerikának is kéne valami köztes kategória, az R elé, de hogy a 13 éves ezt nyugodtan nézheti, az vicc.

Átugrotta a Cloverfield a vírusmarketing által generált hype segítségével magasra tett lécet? Bár épphogy, de szerintem igen. Pont azt hozta, amire számítani lehetett már a kezdetektől, nem többet, de szerencsére nem is kevesebbet. Ezzel zárnám is, szerintem ne hagyd ki, ha a kézikamerázással ki tudsz békülni.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 191 hozzászólás érkezett!

Cellpax 2008. 02. 15. 0:02

Nem csak a kamerarángatást kell megszokni. Hanem még 1-2 hülyeséget:
1. a legfontosabb a kamerázás, még akkor is ha fejedre dől a város, rohanni kell, satöbbi...
2. a kamera meg a batterije god mode-ban van

Amúgy korrekt film.

human 2008. 02. 15. 0:23

azért aki azon nem tud túllépni, hogy vagy "10 órát ment a kamera", azt nem szabad filmek közelébe engedni :)

scorn 2008. 02. 15. 0:27

Cellpax, a battery miért ne bírná ki a 2 órát?
vagy nem tűnt fel hogy nem 8 órás a film, hanem ki-be kapcsolgatják a kamerát?
az ilyen embereknek mint te olyan "edition"-t kéne nézni ami csak 10 perces, mert a film elején széttörik a kamera..
inkább fog fel hogy a "reality feeling" ellenére is, ez csak egy film, még pedig az igen jófajtából!

human 2008. 02. 15. 0:32

ez tök jogos scorn, hiszen annyit ment a kamera amennyit felvett. mondjuk film alatt engem nem zavart a god mode, de belegondolva nem is volt god mode, max fizikailag bírta jól

agyas 2008. 02. 15. 1:03

amúgy nem is oly drágán simán lehet kapni 5óráig is kitartó aksikat, legalábbis jó pár éve még lehetett ;)

18Évi 2008. 02. 15. 1:06

Elég a kamerákból.

Én émelyegtem a mozi után.

Jóvolt.

Real Trebitsch 2008. 02. 15. 1:23

Én nem merem megnézni moziban... :( Tengeribeteg leszek a kézikamerázástól.
Bár furcsa, hogy nem is a Blair Witch-en voltam legszarabbul, a dogma-filmek eddig valahogy mindig még émelygősebbek voltak. Pedig Lars von Trier a király!

Ja, meg a 28 grammon még rókáztam is, de valszeg inkább amiatt, mert szörnyen másnapos voltam. :)

Szóval kézikamerásat csakis képernyőn, kikapcsolhatóan nézek. Sajnos...

FeroxX 2008. 02. 15. 3:36

hehe..én egyel kevesebb csillagot adtam a cuccnak, de tényleg jó, bár moziban kegyetlen zavaró lehet a kamera rángatás. O_o

és most ocsmány mód más oldalán hírdetem magam ->

feroxxkritika.freeblog.hu/

Najó igazából csak kiváncsi lennék, hogy kritizálják le a kritikáim. :)

pukkandur 2008. 02. 15. 4:30

jó a cikk de tök olyan mintha a mozi után beültetek volna sörözni ami durva piálásba torkollott ami után hazamentél és megírtad volna ami eszedbe jutott. és most ez pozitiv kritika az ilyenek miatt nézkélem az oldalt már ideje. emberi az egész nem nagyképű sznob kritikus lófasz.

de bocs a kicsit offért. A filmet én is megnézném mozibe, de az átlag filmnéző, mozibajáró erre vhogy nem gerjed és nemtok senkit elránngatni. ez a hype amcsiknál durva lehetett itthon nemsok mindenkihez jutott el.

Szürkeróka 2008. 02. 15. 6:27

Csak nekem volt utána olyan Blair Witch utáni "mármegintátb*sztak" érzésem? Bár az még be is jött... Nem rossz de ez a kézikamerázás... Én azt akarom élvezni, ahogy egy vérprofi operatőr betölti a "szín"-t a képeivel, nem pedig egy ilyen 'mű-amatőr' baromkodást. Pedig a Bourne-ban bejött. Remélem a második rész-t egy kézikamerás, éppen szabadságon lévő születettzseni operatőr szemszögéből mutatják be, aki éppen filmet forgatott mikor beutött az 'eset', különben a közelébe sem megyek.

scorn 2008. 02. 15. 8:07

egyébként én is vegyes érzelmekkel jöttem ki a filmről, de ez nem gáz..
amiről úgy jössz ki, hogy k*rvajó volt, azt lehet hogy 1 hét után elfelejted..
ez meg ez a "minek nevezzelek", "tetszik-e vagy nem" érzés azt eredményezi hogy az ember agyal rajta, agyal rajta, és még mindig agyal rajta....

benington 2008. 02. 15. 9:37

Abszolút egyetértek a kritikával. Nekem is nagyon ütött. A barátnőm parázott rajta rendesen, de sztem még mindig kevésbé mint az I'm Legend-en.
A legviccesebb az h lehet h ugyanakkor néztük meg a filmet mert én is az Arénában voltam tegnap :-)

jani 2008. 02. 15. 9:45

volt szerencsem(?) tegnap latni a filmet
erdekes en nem voltam rosszul :) meg poenok is voltak benne, vagyis en jokat rohogtem a kameras srac probalkozasain marlenanal :D amikor feljottek a metrobol es elkezdodott az a nagy harc az baromira tetszett..

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!44444444444444négy

nem volt rossz, de engem megis zavart, hogy nem derult ki kifele mifele ez a szorny, honnan jott miert es megis mi a fenet akar, hogy pusztitottak el stb. mert a vegso bombazast is siman tulelhette, ha elotte annyit kibirt...

Newcastle 2008. 02. 15. 10:28

Tegnap megnéztem, nekem nagyon tetszett. Úgy látom, a képről, kameráról esett szó, a hangról még nem. Ugye nem volt zene, max az elején a partyban. Ebben a filmben egyáltalán nem is hiányzott. Két kiemelkedő részt említenék meg: az egyik a metró alagútban hallottak, amikortól már lesz "night-vision" :P (csakhogy ne spoilerezzünk :), a másik pedig egy olyan rész, ahol kiérnek egy nyitottabb területre (asszem amikor megérkeznek a helikopterekhez). Elsőnél ámuldoztam, hogy lehet ennyire ÉLETHŰ hangot kreálni, másodiknál is flasheltem, szinte éreztem, hogy körülöttem történik az egész. Lehet, követem Human példáját, és megnézem a 6. sorban is... :D Nekem kellett ez a sok inger egy ugyancsak városos, szörnyes I am Legend után. :P

Amúgy jah, olyan 8-9-et érdemel, bár én 10-et szórok rá. Haverral annyira átéltük, hogy film után kerestük, hová bújhatnánk itt Szegeden, ha vmi mégis kijönne a Tiszából és betámadná a dómot... :D:D:D

Trisztin 2008. 02. 15. 10:44

én csak azt szeretném tudni,hogy ez milyen tipusú kamera volt :) Mert elég jól birta az eséseket :)

Nem mondom,hogy rossz volt,de szerintem nem nézem meg többször ...

Madness 2008. 02. 15. 10:56

Jani, illetve a többieknek is szól akik majd csak ezután nézik meg a filmet:
Érdemes kivárni a Creditset mert az útcsó bekezdésben lévő dologra választ kapsz. Legalábbis a második felére. :-)) Amúgy aki lemaradt róla az youtubon is utánanézhet. ;-)
Amúgy hatalmas film, profi hangvágással. Nagyon hajaz a Világok harca hangeffektjeire. :-) Kíváncsian várom a második részét.

frenk1234 2008. 02. 15. 11:39

Tegnap láttam a filmet, és elsőre csak ültem, ültem és vártam hogy bevillanjon az énem kritikai oldala. Csak másnapra kristályosodott ki az egész és az egy szóval foglalható össze: ETALON

Eleinte hiányoltam a magyarázatokat, a hagyományos értelemben vett befejezést, bántott a felvétel rángatózása ugyanakkor nagyon elragadott a hatáskeltés! Csak később jöttem rá, hogy miről is volt itt szó: ez nem is film, hanem egy "kézikamera felvétele". :D Ne értsetek félre tudom hogy ez csak egy film és azt is tudtam kezdettől fogva hogy ez egy kézikamerás felvételt vázol. Én arra céloztam, hogy aki erre a filmre beül az ne egy filmre üljön be, hanem képzelje el, hogy a kezébe kerül egy ilyen felvétel és most elöször megtekinti....

Ebben a tekintetben a film még egy jelzőt kiérdemelt:

FENOMEÁLIS!!!!

Ez a véleményem....

benington 2008. 02. 15. 12:27

Madness-nek üzenem h én láttam a filmet és volt egy olyan érzésem h a feliratok végéig ott kéne maradnunk de barátnőm siettetett :-)
pontos youtube.os linket megköszönném! érdekelne...

human 2008. 02. 15. 12:33

youtubeos: hát ez alapján felesleges volt várni, annyi az egész, hogy volt a végén egy "help us help us" és Lost-osan megfordítva a szöveget azt lehetett hallani, hogy "it's still alive"

jack24bauer 2008. 02. 15. 14:52

Nekem bejött a Cloverfield. Azt hozta, amit elvártam tőle. A kézikamerázás, ugyanúgy bejött, mint a Bourne filmeknél, meg az Ideglelésnél. Észrevette valaki, hogy a főszereplő srác ugyanolyan öltönyben volt mint Jack/Matthew Fox a Lost pilotjában????Vagy csak én vagyok túl Lost-fanatic???J.J.Abrams egy isten..Lost,Alias..Forever..Bár ehhez a filmhez nem sok köze lehetett, rábólinthatott a skriptre, kiválasztotta a haverját rendezőnek..oszt csá. Mindenesetre a film sokkal jobb, mint Emmerich Godzillája volt még 98-ban.10 csillagból 10 jár neki,mert ahhoz képest hogy 30 millába került eszméletlen látványos kis filmecske. A világok harcánál is jobban bejött, mivel itt nem voltak idegesítő gyerekszereplők a'lá Dakota Fanning,Justin Chatwin.

Csigusz 2008. 02. 15. 15:42

Meg szabad kérdezni h a Bourne meik részében és hol van kézikamera???
mert akkor ott megnézném, és ha attól nem vok rosszul akkor elmeek és moziba nézemm ha már az is sok lesz akkor nemtom :D

human 2008. 02. 15. 16:01

jó, nem kézikamera, csak rángatás ezerrel. a kettő-háromban

djohny 2008. 02. 15. 17:39

Szóval. Akit érdekel, hogy honnan jött a monster, annak érdemes még egyszer megnézni a filmet, mert a végén, amikor az óriáskeréken ülnek és videózzák a tengert, ott látszik valami érdekes. Aki nem akarja megnézni, annak leírom, de aki igen, az most a következő sort ne olvassa:
***A lény az űtből jöhet, mert a vízbe esik bele, nem messze egy hajótól. Tehát egyértelműen földönkívüli.***
A film pedig nagyon ütős volt. A legjobb szerintem nem a CGI, hanem a hanghatások. Moziban kell megnézni, vagy egy felsőkategóriás házimozin. Majd. :)
De gratula a CGI-seknek is! Ilyen filmet nem nagyon csináltak még. És 30 millió dollárból?
Jaaa, és a színészek. Sokan fikázzák őket, mert nem nyújtottak olyan teljesítményt, mint Al Pacino a Sebhelyesarcúban pl. Azoknak mondanám, hogy a film egy áldokumentum, tehát ne várjunk magasztos színészi teljesítményt, mert nekik úgy lett kiosztva a szerep, hogy egy átlagembert játszanak el. És azt nagyon is jól csinálták.
Bakik. Hááát volt benne egy pár, de szerintem tudatosan tették bele. Pl. amikor a tetőn vannak (nem árulok el nagy titkot, a trailerekben is benne van), akkor a robbanás hangját egyből lehet hallani. Ami ugye azért érdekes, mert a hang sebessége 300 m/s kb. :) Nem tudom milyen messze lehet a detonáció, de biztos nem 2 háztömbnyire. Bár ez a rész szerintem inkább közönségcsalogatásnak lett szánva, mintsem a film lényeges elemének.
Mindent összevetve: üt, szúr, hasít és nagyon durva! Tízből tíz!

human 2008. 02. 15. 17:48

spoiler

** és ott lapult vagy 1 hónapot a tengerben mire elszabadult? szerintem inkább te nézd meg a felvezető kapmányt újra -> www.freevlog.hu/video/10284.html

valszeg itt ébresztik fel épp, vagy tart amerika felé, nem pedig Coney Islandnél esik a tengerbe és ott pihen 1 hónapot **

Sparrow 2008. 02. 15. 18:33

Fú, én is megnéztem, nagyon jó. Tényleg rángatják a kamerát, homályos meg ferde, de nem számít, mert éppen ettől lesz hiteles. Mindent a hitelességnek rendeltek alá, és nem cseszték el, jó lett a végeredmény. Állat, nagyon. Őszintén, ezt a történetet nem lehetett volna normálisan elmesélni, mert akkor übergagyi lenne, Godzilla-utánzat. Jön egy szörny, rombolja a várost, és lövi a hadsereg: ennyi a lényeg, és ezt látjuk is. Ami naggyá teszi a filmet, az a kézikamera, és a 100%-os hitelesség. Imádom.

marvin 2008. 02. 15. 19:57

Filmek... inkább nem is mondok semmit.

keihun 2008. 02. 15. 21:29

lehet, hogy SPOILER

Az eddig általam látott kézikamerázós filmekben van egy retenetesen elrontott, közös jellemző. Egyszerűen nem tudnak mit kezdeni a végével, mert ugye köti őket a kamera... és mindig marad a legkézenfekvőbb, emiatt leglaposabb megoldás.

Lehet, hogy csak nekem van problémám ezzel, de örülék, ha az ilyen filmek utolsó egy perce nem lenne előre lejátszott. Bízom benne, hogy a Diary of the Dead kinövi ezt a gyermekbetegséget.

Ettől eltekintve a Cloverfield élvezhető.

jani 2008. 02. 16. 0:27

Human Insect
tudnal meg adni linkeket ezekhez felvezeto videokhoz? ha van meg
mert nekem ez a furotornyos teljesen uj..

human 2008. 02. 16. 0:29

erre van a cloverfield címke a cím alatt ennél a bejegyzésnél is. Ottvan az összes cloverfield írásom, mindenfél kiszirvárgott cuccal meg vírusmarketing agymenéssel.

renaissance 2008. 02. 16. 1:37

SPOILER

Kérdés: mi lett a lánnyal akin karmolás volt és egy kis sátorba berángatták a katonák? Kikelt belôle valami a sátorban rögtön, vagy mi? Csak lelôtték mert fertôzött volt vagy mi?
Köszi

Syl 2008. 02. 16. 1:48

Hááát, ez nagyobb rakás sz.r mint a lost. 3/10

seven 2008. 02. 16. 8:50

lol syl, ezen jót nevettem
én ma nézem, de már sajnos szinte mindent tudok elpőre :)

Fiti 2008. 02. 16. 9:58

Megnéztem én is tegnap. Nagy film, látvány odabasz, kézikamera nem zavaró sztem. Egyetértek a kritikáddal Human.

Hitman 2008. 02. 16. 14:29

Jó film. Kib****ott élethű. Kicsit zavart hogy nincs történet de jobban belegondolva nem is naon kell. 9/10 mert kicsit rövid volt nekem...

djohny 2008. 02. 16. 16:20

Human Insect! Én ezt a magyar blogon olvastam, hogy valami bele fog esni valamibe. Meg a jutúbon is láttam egy videót, ahol ezt mutatják. És moziban is észre lehet venni, de csak akkor ha előtte megnézed a neten, mert úgy nem fogod tudni, hogy hol keresd. Lehet, hogy pont nem a szörny az, de akkor minek mutatnák a tengert?
Kíváncsi leszek a C2-re. Lehet, hogy az is kézikamerás lesz, de szerintem uncsi lenne megint egy amatőr szemszögéből. Jó lenne, ha mondjuk híradós lenne. Vagy olyasmi. Amiből többet megtudhatunk. Bár a hadsereg sem tudja mi az, hát akkor egy riporter? Mindegy. Úgy olvastam, hogy a második rész is ugyanabban az időpontban játszódik, csak más szemszögből. Mondjuk elég is volt a házibulikból. :)

Sparrow 2008. 02. 16. 19:35

djohny:
Tök jó lenne megint látni a szörny megérkezését + a rombolást ezúttal egy másik szemszögből, de én arra is kíváncsi vagyok, hogy mi történt az első csata után. Hogy igaz-e, amit a suttogó hang mond a stáblista végén. Fú, remélem, hogy jól megcsinálják, és hamar. :)

quacky 2008. 02. 16. 23:20

ha jól tudom Abrams mondta hogy ami beesik a vízbe az csak egy műhold, de az éleszti fel az évezredek óta "alvó" szörnyet
a neten meg olyan teóriák mennek hogy szándékos volt, és az egész mögött a Slusho (az italgyártó cég, ők vették fel Rob-ot) áll
en.wikipedia.org/wiki/Slusho

nagyon jó film volt szerintem amúgy, viszont nem tudom hogy kéne a következő részt...előzmény/folytatás? kézikamera/rendes? bár ahogy olvasom ugyanez lesz csak egy olyan ember szemszögéből aki a híd másik oldalán volt

chabba 2008. 02. 17. 0:09

Ez volt az első olyan film, ami után a 3/4-ig teli moziteremben mindenki a helyén ült méla kussban, miközben már vagy 1 perce ment a stáblista.

Bárki bármit mondhat erre a filmre, de ilyen közönség-reakciót még nem láttam. És emiatt 10/10.

HeadHunter 2008. 02. 17. 1:56

Gondoltam rá hogy megnézem, de ezek után hogy tudom hogy kézikamerás, kizárt dolognak tartom. A bourne-t is alíg bírtam ki.

toxichoney 2008. 02. 17. 3:45

spoiler

Vki mondja el nekem mit kell nézni a végén az óceánnál vagyis melyik oldalt nézzem ahol a szörny álítólag lezuhan :D youtuben voltam ott is van a videó a végéről, de ott se sikerült rájönnöm a kommentekből meg sokat értek:D amúgy télleg nagyon j ófilm pedig nem szeretem ha kamerát mozgatják ,de itt jó volt olyan élethű :)

jani 2008. 02. 17. 8:46

chabba:

amikor mi néztük 7en voltunk a mozi legnagyobb termében, és 2 ember kiment vége előtt 10 perccel :D ilyen reakciót nem láttam a boldogság nyomában óta :D

Malachi 2008. 02. 17. 11:09

Bennem nagyon vegyes érzelmeket keltett, először is hosszúnak éreztem a bevezetőt, aztán végre történt valami, utána rohangásztak ugye a városban, jöttek a katonák és ott volt a szörny is de a csávókám NYILVÁN a kis barátait filmezte megállás nélkül, na és a műszaki üzletben is amikor mindenki a TV-ben bámulta, hogy mi a franc is van ő NYILVÁN a főszereplőt utána meg az utcát filmezte...végül is tetszett, de néhány apróságon felhúztam magam, na meg a kamerarángatástól a végére megfájdult a fejem. Pedig lehetett volna sokkal jobb élmény is, de nem tudtam beleélni magam. Ez nem feltétlenül a film hibája. Hehe.

Avikuzin 2008. 02. 17. 11:41

Azt kell hogy mondjam elkapott a Húúúbazdmeg érzés. A szemeim jojóztak még egy fél óráig a film után de megérte elmenni moziba. Otthon biztos nem ütött volna ekkorát. :) Annak aki azon agyal hogy az aksi hogy bírta reggelig azoknak azt üzenem hogy gondolkozzanak el azon hogy a kézikamera mióta vesz 5.1-es térhangal? :)

djohny 2008. 02. 17. 15:32

Avikuzin ez igaz. Bár moziban tényleg nagyot üt. a trailerben nem lehet annyira élvezni a hangokat, mint egy moziteremben. A legjobb az a rész a filmben, amikor a katonák megtámadják egy sikátorban, vagy hol a szörnyet. Na, azt tényleg érdemes moziban nézni és hallgatni.
Még egy dolog. A kézikamerás megoldás azért hatásos, mert ez a technika adja vissza azt az élményt, mintha a kamera (bocs a hülye kifejezésért) a saját szemünk lenne. És ezért érzed azt, amikor nézed, hogy Te is benne vagy a filmben. Féltem, hogy moziban nem lesz olyan élvezhető, mint otthon mondjuk a tv-ben.
Valaki tudja kb. mikor jön ki a DVD?

djohny 2008. 02. 17. 15:34

Sparrow mit mond a hang a stáblista végén? Én nem vártam meg a végét. Bár ennél a filnél ez bűn. :) Itt minden olyan dolog új info lehet, amiről nem is tudsz.

human 2008. 02. 17. 15:35

djohn: olvasd el a kommenteket is, mivel leírtam mit mond a hang.

scorn 2008. 02. 17. 18:13

hihetetlen hogy az emberek nagyrészt még mindig nem fogja fel hogy teóriagyártás, "nem értem hogy..", meg egyéb agymenés előtt:

1) imdb-n faq olvasni
2) wikipédián szétnézni
3) ha már nem tudsz angolul akkor olvasd el a filmbuzin már írtakat

Hack 2008. 02. 17. 19:32

Akkor én most szembe megyek a többség véleményével: Szerintem iszonyat szenny lett a film. Semmivel sem kaptam többet, mint a trailer megnézése után. Sajnos borzasztó hülyeségekkel van tele. Inkább csak ideges voltam a moziból kijövet: erre volt az a nagy hype? Inkább forgatókönyv-írót kellett volna szerződtetni.

Hack 2008. 02. 17. 19:34

Remélem JJ Abrams nem cseszi el a Star Trek filmet, mert ez nagy csalódás volt és a Treket sokkal jobban várom.

Checkpoint Charlie 2008. 02. 18. 0:17

Ez a film nézhetetlen, GAGYI, kézikamerázás ürügyén nincsen benne sztori, nem tudsz meg belőle semmit, ráadásul nem is izgalmas.
Mekkora ötlet, hogy a nagy szörny szétrombolja a várost és a hadsereg nem tudja elpusztítani!Ilyet még nem láttunk!Eredeti!Kézikamerával meg sokkal jobb!
Nem hittem volna, hogy életemben egyszer leírom ezt a mondatot:inkább John Rambo...

human 2008. 02. 18. 0:25

Ki mondta hogy eredeti? Egyszerűen csak faszán felhasználta ami eddig volt.

Az a lényeg, hogy nem tudunk meg semmit, mert mi is ott menekülünk velük, erről szól. Nem a szörnyről, hanem a kis csapatról, aminek mi is kvázi tagja vagyunk, és ha kitörne egy ilyen, marhára nem tudnánk meg többet, ez fix.

seven 2008. 02. 18. 6:12

pontosan. áh, a feeling, a látvány, a hangok, a befejezés.. tökéletes :) 9/10 simán.

jöhet a blu ray-en :)

jani 2008. 02. 18. 11:24

nem tudom ki irta, hogy fent van az allitolagos erkezes a youtubon, ott latszik mikor a coney islandon vannak
egy linket kernek mert en nem talalom sehogy

wice 2008. 02. 18. 11:26

vicces, h szinte boritekolhato volt nehany ember reszerol az "ez egy szar volt, nem tudtunk meg a vegen semmit a szornyrol" reakcio. vannak, akik egyszeruen igenylik, h a szajukba ragjanak mindent.

btw, reszemrol a film olyan 7/10, ertem en a koncepciot, de nagyon kiszamithato volt (abramshez kepest kulonoskepp) a cselekmeny, a kamerarangatas ot perc utan mar nem izgi, csak idegesito, es ami a legfontosabb lenne egy ilyen szemelyes nezopontu filmnel, h egyutterezzunk a szereplokkel, az (nekem legalabbis) nem sikerult, sot, kimondottan drukkoltam erte, h vmi nyirja mar ki oket.

Checkpoint Charlie 2008. 02. 18. 12:26

Nem szeretem a szájbarágós filmeket, sőt kimondottan szeretem, ha nekem, mint nézőnek kell rájönnie bizonyos dolgokra, de itt még ezt a lehetőséget sem adták meg. Lehet fantáziálni, de az az érzése van az embernek, hogy maguk a készítők se nagyon tudták - nem is érdekelte - őket, hogy mi a fene folyik Manhattanben. Én elismerem, hogy a CGI nagyon jó volt, de a történet gagyi mivolta miatt azt se nagyon lehetett élvezni.
A film sokszor inkább kínos mosolyra ingerelt, minthogy a székembe préselt volna. Én többet vártam. -sok/10

djohny 2008. 02. 18. 22:33

Visszatérve a kamerás vitára. Az egyik nagy szórakoztató-elektronikai cég honlapjáról loptam ezt az infót:
"Akár 2 óra 55 percnyi nagy felbontású felvétel kivehető Memory Stick™ kártyára. "
A film pedig 77 perces...
És gondolom a búcsúbuli előtt Jason nem volt olyan hülye, hogy ne töltse fel az akksit.

Cthulhu6 2008. 02. 19. 11:53

Lássuk be, hogy aki azért fikázza a filmet, mert nem tetszik neki az egyesszám-első-személlyel járó nézőpont, a klasszikus bevezetés-tárgyalás-befejezés dramaturgia teljes hiánya és bosszantotta, hogy a karakter kétségbeesésében rángatja a kamerát és összevissza filmez ........ az a 100 évnyi filmgyártás megfásult és unalmas marhaságait majmolja. Ez a film egész egyszerűen etalon... csináltak már ehhez hasonlót, de ez az első igazi nagy dobása ennek a műfajnak.

Ezen túl szokványos értelemben a hangzás döbbenetesen jó volt. Én még mindig borzongok ha eszembe jut a jelenet, amikor a kis csapat éppen a metróaluljáróhoz siet és fölöttük bőg a szörny meg a csata zaja. Mintha én magam is ott lettem volna velük. A szék remegett alattam a teremben, és a dübörgés az agyamig zúzott!!!
Kit érdekel a kamerarángatás!!! Ki nem szarja le hogy semmit sem tudunk meg a végéig... én ezernyi filmet láttam moziban (pl Godzilla, Kör, Függetlenség napja stb....) de ennek a filmnek a csúcsjelenetei romba alázzák az összeset akármelyik viszonylatban.

Mindenkinek hello....

Checkpoint Charlie 2008. 02. 19. 13:27

Nem azt mondtam, hogy a Godzilla, Kör meg Függetlenség napja jó film volt (bár ez utóbbi persze sablonos, kiszámítható tisztelgős ami-gagyi, de '96-ban nagyot néztünk ahogyan meg volt csinálva, később persze, ahogy idősebb leszel, már látod, hogy mennyire kiszámítható az egész ), sőt kimondottan rosszak. Félreértés ne essék attól lehet egy film jó, ha nem tökéletesen lineáris a dramaturgia, ahogy egy formabontó elemeket tartalmazó film is lehet sz*r. Ez az utóbbiak közé tartozik.
A technika, a cgi, a hangzás szuper volt, de ez nem visz el a hátán egy filmet.

Checkpount Charlie 2008. 02. 19. 13:34

HELYESEN:Félreértés ne essék attól még lehet egy film jó, ha nem tökéletesen lineáris a dramaturgia, ahogy egy hagyomáynos elemeket tartalmazó film is lehet sz*r, és fordítva.

Na most már korrekt

punktum

SubZero 2008. 02. 19. 17:01

Mi az hogy nem tudunk meg semmit? Meg hogy nincs vége a filmnek? Néhány komment olyan mintha egy texasi redneck írta volna. :) Szerintem elég egyértelmű az egész, vagy ha valakinek nem az inkább történelem könyvet olvasson, az elég szájbarágós... 9/10

duplex 2008. 02. 19. 18:00

Nekem elég friss még az élmény, tegnap láttam moziban, még mindig a film egy két jelenete pereg a szemem előtt.
A 15 perces bevezetőre szükség volt, egyáltalán nem éreztem unalmasnak, és ami ezek után következett: OMG!!
Rég éreztem ilyen hatásosnak egy filmet, a 20. perctől beszippant, és a végéig nem ereszt, majd kapunk egy olyan befejezést, hogy órákig nézünk még: Mivan?
------SPOILER------------SPOILER----------------
Nagyon bejött a Brooklyni híd leomlása, ahol csak a farka látszik a lénynek, ahogy lecsap a hídon menekülőkre, amikor az egyik TV-s boltban mutatták egy helikpoter képéről a szörny pusztítását, a kis "pókszerű" lények megjelenése, a METRO-s jelenet valamint a film lezárása, amikor teljes nagyságában láthatjuk a monsztert.
----SPOILER--------------SPOILER----------------

Sokan fanyalognak, hogy nem lehet látni semmit, nem tudunk meg semmi infót. Ennek a filmnek az volt a lényege, azért hozták létre, hogy úgy nézzen ki, mintha egy személy vette volna fel az egészet egy kézi kamerára. Ha lett volna bármiféle magyarázás, csak elvesztette volna az egész a lényegét.
A mozgó kamera sem idegesített túlságosan, fejem sem fájdult meg tőle.

Mindent összevetve nagyon bejött a film, igazi csemege.

Részemről 9/10

Hemaka 2008. 02. 19. 18:47

Nekem tetszett, miért? Igaz, hogy az ilyen New York-os szörnyes, meg katasztrófás filmekkel tele a padlás, meg a pince is lassan, de mégis ez valahogy más. Épp a kamerázás miatt, tök egyedi, hogy "kézikamerával" lett felvéve, elején kicsit bántotta a szemem, de megszoktam egy idő után. És egyet értek, tényleg olyan, mintha velük menekülnénk, és mi is ott lennénk a helyszínen.
8/10

Cthulhu6 2008. 02. 19. 19:25

Nos kedves Checkpount Charlie!

A nevem is mutatja, hogy nagy Lovecraft rajongó vagyok :D tehát szeretnék némi Lovecraft-i pozitivumot felhozni az ellen amit te irtál.
A legtöbb horror műben (írott vagy film mindegy) azzal rontják el a hangulatot, hogy minden lineáris és követhető..... ugyanis az ember legmélyebb félelme abban van (és ezt bizonyítja számomra Lovercaft a műveiben), hogy az előtte álló problémának ismeretlen a háttere.
Másképpen fogalmazva nem azért félünk a sötétben jó néhányan, mert a sötétben természetszerűen több az ellenséges megnyilvánulás, hanem hogy nem vagyunk képesek információt gyüjteni a lehetséges veszélyforrásról.

Ezt azért irtam le, mert azzal a húzással hogy teljesen nyilvánvalóan DIREKT kihagyták a magyarázatokat a Cloverfieldből, ezzel megteremtették a titokzatosság légkörét. Hát ha nagyobbat ütött volna a vásznon a szörny hogy ha mindent tudunk róla, akkor Abramsék csak nem olyan hülyék, hogy kihagyják a tudósos-visszaemlékezsős részeket a filmből.....ami fényt derit a szörny kilétére.

És van itt még valami: Számomra egy mű pontosan akkor koherens és életképes, ha nem mond ellent saját logikájának. Ennek a filmnek a tökéletlenség szemszögéből de nagyon is realisztikusan és emberközelien bemutatott élet halál harc volt az alapvető eleme, valamint a megdöbbentés és a félelemben tartás.... nos én úgy érzem ezeknek a tételeknek a film egyetlen pillanatra sem mondott ellent, és minthogy hozzám közel áll a SciFi-kaland-horror elegye, ezért számomra a film nemcsak hogy 10/10-es de eleddig bevallom életem legjobb moziélménye volt.....

De persze ez csak az én egyéni véleményem.... kiki máskéépen gondolja és ezzel semmi baj nincs (A függetlenség napjha különben pont olyan volt ahogyan leirtad... eleinte nagyot nézős aztán visszazsugorodott az évek alatt egy amcsiüberes-tanmesévé a nagy amcsi büszkeségről..... csakhogy el ne felejtsük soha, hogy a maga idejében ez utóbbi film maga volt a NO. 1 minden korombeli akkor kb 14 évesnek.

Indy 2008. 02. 19. 20:53

Minden valamirevalo kameran van kepstabilizator. Ezt azert valamilyenszinten itt is szimulalhattak volna:) A film jo, de egyszeruen tul sok volt a sekikem. 6/10 (-2 a kameramozgas miatt)

Petya1974 2008. 02. 19. 20:56

Én tök véletlenül keveredtem be erre a filmre a moziba (valami mást akartam megnézni, de éppen nem játszották). Semmit nem tudtam róla előtte, csak egy gyors kritikát olvastam el a PE-ben. De nagyon bejött. Bennem végig megvolt a "húb*zmeg, most mit csinálnék" fíling.. És szerintem ez volt a fő cél. Nagyot ütött szerintem. A film után kifelé a moziból meg jót mosolyogtam a döbbent arcokon.

Westham 2008. 02. 20. 7:49

Tegnap láttam a témát,a János Rambót akartam de ezt korábban vetítették így erre másztam be.
Aszittem ratyi kis múvi lesz,de sztem nagyon ott volt,a hánytatás is majdnem sikerült mikor nagyobb tempóra állt a kameraman(Hud),de végeredményben még jót is tett a filmnek ez a doksi jellegű recept.
A hangzás meg odab*szott,dolbyból *-os 5-ös.
Nézzemeg mindenki,a Godzilla bekahatja.

Checkpoint Charlie 2008. 02. 20. 11:51

Kedves Cthulhu6!

Egyetértek veled, hogy a különböző horror-szerű művek leggyakoribb hibája a kiszámíthatóság. De erre tényleg az a válasz, ha nem is lehet megtalálni,megsejteni és még minimális támpont sincsen? Természetesen a titokzatosság fennmarad, jót tesz egy filmnek, de nagyon rossz, amikor láthatólag nem tudnak kikeveredni belőle ( látványos példa az X-akták, és lehet, hogy most sokan megbotránkoznak de a Twin Peaks is )
Más kommentelők meg nem tudják, hogy a tökéletesen gagyi szájbarágás és a történet és ötlet nélküliség között azért van még pár lehetőség...

Frenk1234 2008. 02. 20. 12:58

Én néhány részlettel állnék ki a film mellett:

1, A CGI minimum Transformers minőségű azaz minden más tényezőt figyelmen kívül hagyva ezen szempontból a film 8/10

2, A hangok még ennél is jobbak voltak, dübörgött,sivított,ropogott,bömbölt, de mindenek előtt szinte szétvetette a levegőt a teremben a történés mindenféle zaja. 10/10

3, A "kézikamerás" "benne vagyunk-os" dizájn akár jó akár nem, mindenképpen ritkaság ezért a film egyedi 10/10.

4, És a lényeg: Sokan mondják hogy a szereplők gagyik voltak, hát ez szerintem nem igaz: Ennél élethűbben játszani az egyszerű embert egy ilyen helyzetben nem is lehetett volna jobban. Engem az az ésszaerű és mégis romantikus jelenet ragadott meg (pedig a tanulatlanabb néző ezt észre sem veszi) amikor a futástól ziháló Rob üveges tekintettel azon töpreng, hogy meneküljön-e vagy elinduljon Beth-ért, még azt sem veszi észre, hogy körülötte áll a bál. Aztán szinte látni a felvillanó elhatározást a szemében, hogy ha a fene fenét eszik is ő bizony elmegy a csajért, bármibe is kerüljön.... és ezt mindenféle szóbeli magyarázat nélkül elsőre megértettem pusztán a csávó mozgásából és tekintetéből... A Sindler listája féle szimbolikus és agyonmagyarázott erőltetett, lélektelen hoolywood-i darabok pont emiatt kerültek ezen film mögé az én listámban. 9/10

5, Végül sokan mondják, hogy nem volt story.... Hát én nem tudom, de a Rómeó és Júlia arról szólt, hogy egy pár leküzdi a nehézségeket és végül mégis elbuknak és meghalnak.... Hát kérem ha ez Shakespear-ét naggyá tette, akkor a Cloverfieldnek is kijár a dijjazás...... 7/10

Minden összerakva a film 9/10

Cthulhu6 2008. 02. 20. 13:16

Abban igazad van, hogy végülis a filmnek hiányzik a mindenféle magyarázata, de szerintem ez szándékos húzás volt. Olyan könnyen találhattak volna egy egyszerű és mégis kielégítő fantáziamegoldást a szörny hátterére és a katonabázisos részben tehettek is volna a szereplők egy kurta kirándulást (Marlena kipukkadása előtt:D) miközben pár "fehérköppenyes" tudós statiszta tehetett volna nekik okos megjegyzéseket. A film mindössze 5 percel lett volna hoszabb és semmibe sem került volna Abramséknak. Miért nem tették mégsem?
Szerintem azért, mert az volt a koncepció, hogy a rajongókat (pl engem) azzal tartsanak lázban, hogy mindenféle önjelölt magyarázóként egymással vitatkozzanak. Feltettek a net-re néhány jelet, a film is habzik a rejtett jelektől, amik bevallom semmit sem mondanak és igazából csak az orrunknál fogva vezetnek, de a fantáziáló rajongók képzeletét gerjeszti. Ez egy ritka és kissé fura megoldás, de én oda vagyok ezekért. Ilyen volt a "Donnie Darko" is vagy a "Vanilia égbolt". Ezzel a húzással a 85 percnyi filmből néhány hónapon vagy éven belül egy könyvtárnyi rajongói vélemény és elképzelés fog születni. Így születik az igazi legenda.

Petya1974 2008. 02. 20. 15:02

U, bazz 'köppeny'??? :s És esső, jappán meg lükverc? Bocs...

teddike 2008. 02. 20. 18:31

Erősen tiltakoztam a film ellen a már említett kamera-rángatás miatt, illetve a rövidsége miatt, de...

Szóval ma megnéztem, és nagyon bejött, megadtam magam a hype-nak és nem tettem mindhiába. nagyon jó kis film lett szerintem, élvezetes végig, és annak is örülök, hogy semmilyen magyarázatot nem kaptunk a dolgokra.

Mármint Chulhu6 véleményét osztom, csak így lehetett azt elérni, hogy elég sok teória szülessen a filmel kapcsolatban, amik miatt, ha még elég erős fogalmazás, de így "születhet igazi legenda"!

RCS 2008. 02. 20. 19:02

Idézek: "Annak aki azon agyal hogy az aksi hogy bírta reggelig azoknak azt üzenem hogy gondolkozzanak el azon hogy a kézikamera mióta vesz 5.1-es térhangal? :)"

Válasz: van ilyen kézikamera, nem is egy, már régóta.

tufee 2008. 02. 20. 23:21

Az utóbbi évek legmozisabb élménye. Egyszerűen kirázott a hideg egy tucat jelenetnél, három nap múlva aztán újra meg is néztem és még akkor is ütött! :)

Bár durván gáz, hogy az Aréna Plaza után a Westend olyan, mint egy átlagos projektor - teljesen homályos volt az egész, kirakták szélesvászonra, és sötétebb volt, mint az Arénában, ahol 4:3-ban nyomták. Utóbbinál minden részletet láttam, Westendben meg úgy kellett figyelni most ki-kivel van, meg jé ott a szörny farka(?).

Jamesch 2008. 02. 20. 23:46

Nekem is tetszett, egyetértek a kritikával, de sztem korántsem volt annyira zavaró a handycam mint várható volt. Haverok, akiket zavart a Bourne-ben is azt mondták bírható volt, szal emiatt ne hagyja ki senki.
Viszont csodálkozom, hogy még senki sem irta a film első percében szereplő kis easter egget: még a monoszkóp szerűségen felvillan jobb oldalt pár képkocka erejéig egy Dharma logó! Youtube-on se találtam, szal nemtom bitosra, hogy mi volt a közepén (így akár fengshui cucc is lehet. bár nyilván valszínűbb a Dharma)

Narg 2008. 02. 21. 9:42

Azt kell mondanom, hogy az idei évek egyik legnagyobb moziélményét nyújtotta, iszonyatosan jó volt a hangulat, és a látványtól néha tényleg padlót fogtam, annyira jól nézett ki a szétrombolt Manhattan képe. Mindenképpen ajánlom.

ps.: és csak nekem tűnt fel, h a szörnynek olyan a hangja, mint a Stridereknek a Half Life 2ből?

Cthulhu6 2008. 02. 21. 10:12

Nos én a halflife 2-vel nem játszottam soha, mert a gépem sajna túl régi példány hozzá :( és nincs pénzem újra, de a film egyes részeiben pont a half life 1 élménye villant föl. Pl amikor a metróban sétáltak, de valami oknál fogva még inkább amikor a félre dőlt felhőkarcolóban voltak. Már rájöttem, hogy a hangok (a pityegések és a szél hangja) és a megvilágítás (a villódzások) miatt volt így, valamint azért mert tipikus FPS nézetű maga a film.:D Különben is a katonák és azok akciói is mintha a half life-ból ugráltak volna elő. Eddig ezt mondani sem mertem mert azt hittem csak én érzem így :D

evergreen976 2008. 02. 21. 21:10

...én csak annyit írnék hogy eddig 5x néztem meg...
...és még mindig nem unom...
10/10

Pizsama 2008. 02. 22. 10:06

Tegnap este néztem. Nem akartam róla rögtön írni, inkább hagytam hogy kicsit letisztuljanak bennem a dolgok.
Hát először is, nem volt alaptalan a hype. Vagyis amit a mozi kampánya ígért, azt hozta is. Nem is értem azokat akik kidolgozott cselekményt vagy látványos karakterfejlődést vártak, mert akkor ők fél éven keresztül valami más promóciós anyagot kaptak mint én. Ez a film egyszerűen azért jó, mert "szórakoztat->kikapcsol"! Ezért találták ki a mozit. Hogy beleéld magad a főhős helyzetébe, és hát nem kell hogy mondjam, a Cloverfield-nek ezt maximálisan sikerült elérnie ezzel a FPE (First Personel Escape) nézőponttal.
A látvány persze valóban felkavaró volt (gyomor+fejfájás megvolt), de engem nem is annyira a kamerarángatás, mint inkább a zoomolás és a homályos-éles képek közötti fókuszálás szédített meg. De ennek ellenére nagyon "feelinges" mozi.

Pár !!!SPOILER!!!-es megjegyzés/kérdés:

- Nem tudtam nem észrevenni hogy az amcsi csajok nagyon szívósak, ha nem is pukkanásállóak! :D Ilyen sérülésekkel továbbmenekülni?
- Egy-két helyzetben viszont szokatlanul nyugisak maradtak (Lily pl. tök hamar túlteszi magát Jason halálán)
- Marlena halála durva volt és megrázott, talán az egyetlen karakter akivel végig szimpatizáltam.
- Hud halála viszont jogos volt, már vártam hogy kinyiffanjon, mert elég hülyén viselkedett bizonyos szituációkban (kivéve talán Marlena halála után a sikátorban)
- A helikopteres mentés utáni rész már nem tetszett, azt hittem csak szimplán megmenekülnek és elkobozzák tőlük a kamerát.
- Apropó, vajon Rob és Beth túléli a robbanást, és ki talája meg a kamerát?
- Jah, és ugye akkor Lily túlélte!
- Miért támad a szörny? Mi a célja? Élelemszerzés, fészekrakás (haha) vagy egyszerűen invázió? És miért robbanak fel azok, akiket megmarnak a kisebb lények?
- És hát Hud is elég hülye, hogy miután látja szörnyet a TV-ben, rákérdez mikor lemenekülnek a metróba előle, hogy "What the fuck was this?"

Na, ennyi! Bocs a sok spoilerért...

ALIEN 2008. 02. 22. 12:54

Megnéztem. Aki az első 10 percben meg tudja szokni a kameramozgást, az élvezheti is a filmet. Nekem bejött.

SPOLER

Ez a monszta nagyon strapabíró lett. Telibe bombázzák és semmi baja. Azt hittem, ott vége lesz, amikro felszállnak a helivel, erre a heli nem távolodott a szörnytől, hanem mellette repült. Ott éreztem, nem itt lesz vége a filmnek.
Szóval egészen addig a pontig tetszett, de szerintem nagyon elcseszték a végét.

Piszama:
"Apropó, vajon Rob és Beth túléli a robbanást, és ki talája meg a kamerát?"
Gondolom a katonaság, vagy a mentők. Valószínű kampec lett nekik, a végén rájuk omlik a híd, vagy micsoda.

Pizsama 2008. 02. 22. 14:21

ALIEN! Pont emiatt kérdem, ha a kamera túlélte hogy ráomlott, akkor akár más is...

Tooomika 2008. 02. 22. 16:14

Az milyen király Call of duty-s hangulat volt mielőtt lementek a metróba és a katonák lőtték a szörnyet hát az a pár perces jelenet ütött a legjobban ott igencsak profi volt minden még a kamerakezelés is(ami persze lehet tök véletlen:)

ALIEN 2008. 02. 22. 17:13

Pizsama: nem a kamera élte túl, hanem a szalag. Bár túlélhették, de nem úgy nézett ki a dolog.

Pizsama 2008. 02. 23. 10:11

Jah, tényleg. Pláne hogy nem szalag, hanem SD kártya volt a gépben!

ALIEN 2008. 02. 23. 12:15

Ha SD kártya lett volna, akkor nem marad régi felvételrészlet benne (szerintem). Ha SD kártya lenne, akkor file-kat ment és nincs olyan, hogy ottmarad beékelődve egy régi darabka. Meg mintha mondták vona, hogy kazetta. Még az elején, mikor meglérdezi a csávókám: "Ez nam az én kamerám?" "Cseréltetek benne kazettát?" de végülis mind1. Majd kiderűl a köv. részből, vagy sem:)

human 2008. 02. 23. 12:37

dv szalag volt szerintem is.

Cthulhu6 2008. 02. 23. 14:04

Ha nagyobb köveket egymásra dobálunk, bizony vannak közöttük akkora rések ahova szerencsés esetben befér egy kamera többé kevésbé sértetlenül. Engen inkább az érdekelt, hogy egy rommá bombázott városban mi alapján túrták fel éppen azt a kőhalmot, mikor senki sem tudhatta, hogy van alatta bármi érdekes dolog is. De ez is bőven magyarázható számtalan módon.

SPOILER

Én úgy állapodtam meg magammal, hogy a 4 fős csapat és Beth közül csupán Lily éli túl a történteket (persze ki tudja... remélem jól emlékszem ő volt a félvér csaj).

Pizsama 2008. 02. 23. 20:48

Human, nekem mintha rémlene valami SD Card felirat az elejéről, a "formerly known as Central Park" kiírásnál, de lehet rosszul emlékszem, na mindegy.

danzig 2008. 02. 24. 0:50

Spoiler várható:
Most végeztem vele de még nem vagyok túl rajta.
Kicsit leverve 38.5tel kezdtem el nézni és nem szédültem el, lehet mert már alapban szédelegtem :)

SD kártya az amiről mi nézzkük amire lementették a szalag tartalmát.

Aki tényleg tudni akarja hogy mi a bánat ez a lény az, hog stilusos legyek menjen oda egy kézikamerával és lesse meg :) Ha jobb felvételt csinál róla mint a srác akkor mehet is a stúdiókhoz vele kilincselni :)

Ez egy Godzilla mozi kicsit túl közelről, és igen is mondhatni szájbarágós, mert egy a végén a kamera még oda is bekerül és van ott némi nemű csócsa is :))

Ez a maga nemében tökéletes film, amiért érdemes lehet moziba menni, mindent megad amiért az egész filmezés műfajt kitalálták 10/10

Kamerarángatásos szédülésre még annyit hogy : Chaplin aranyláz :))

Janey 2008. 02. 27. 13:38

A maga nemében semmilyen film, inkább vmi survival reality féleségnek titulálnám.
CGI, hangok király, ebben ott van a film.
A történet inkább olyan ami jobban illene egy számítógépes játékba:

INNENTŐL SPOILEREKET ÍROK, ELSŐRE NEM JELEZTEM (mert minek!!!) DE HUMAN SEGÍTETT

Story:
A nagy szörny megtámadja a várost.
Primary mission:
Próbálj meg kijutni élve.
Secondary mission:
A hűtlen barátnő megmentése.
Endsequence:
Ketten maradnak és nem egyértelmű befejezés. Jóhet a C2 ami bigger, faster,better...stb,.stb.
Még a filmről:
Az angol nyelv változatossága semmihez se fogható:
Kb ezer OH MY GOD meg SHIT! (tudom, tudom pont azért mert ilyen helyzetben senki sem fog Shakespeare-i mondatszerkezeteket alkalmazni ha gyün a nagy SZÖRNY)
5/10 Egyszer nézhető délutáni mozi, minimális parafaktorral

Ferenc 2008. 03. 01. 15:18

Amúgy feltűnr nektek a film indulásakor (monoszkóp) a vászon jobb alsó sarkában a Dharma logo?:)

Mondtam is a barátnőmnek, meg, hogy tutira azért, mert a lostos csávó rendezte. És akkor a másik sorban egy srác: "Hú, tényleg ezt a lostos rendezte:)"

A sugárban néztem, este 21.15kor, kb 10en voltunk a termben és nagyon ütött a hangulat. Amúgy ha rakétatámadás érné manhattant, az ott lakók reakciója hasonló lenne szerintem.

Csigusz 2008. 03. 06. 23:05

Igaz hogy 1,5 hónap eltelt a bemutató óta, de szerda este westendben simán megvolt a terem 40%-a is.

Ennyire baszott kurvajó filmet nagyon régen nem láttam, ez vmi hihetetlen jó volt, első pár percben még a "WTF?" érzés, majd a 20. perctől amikor indul a zúzás... a végéig... sőt még mostis. beszippant és ott tart és nem enged.

ez akkora 10/10 amilyet ritkán látni

Viktor 2008. 03. 09. 22:17

Az első öt percben rendszeresen a szomszéd félig üres popcornos doboza felé kacsintgattam, ( a másik fele elfogyott a kb fél órányi reklám alatt)hogy azért mégse hányjam telibe az előttem ülőt, arról nem is beszélve, h a takarítónéni sem díjazta vna a dolgot. Viszont ahogy hozzászoktam a rángatózáshoz és beindult az akció, totálisan elhűltem. Nekem nagyon átjött az a pánik ami ilyenkor uralkodna a városon. Egy-két jelenetnél a hideg is kirázott. Lehet, h én vagyok túlságosan beleélős, de az utolsó szamuráj óta ez volt az első film ami után elismerően bólogattam, még a buszon is hazafelé:D Vannak hibái, de melyik filmnek nincsenek...

Cameron 2008. 03. 11. 8:35

Egyedül néztem meg tegnap este moziba:))) nagyon állat , ha a transformers is ilyen lett volna akor azt is dicsérném,

jah ésa kritika is jó h pozitiv lett erről a filmről, és sztem se hülyék az amerikai fiatalok...vagyis én se tudnám mi lenne a helyes ilyen helyzetbe de aahogy simerem magam én is kamerát fognék:)

Cameron 2008. 03. 11. 8:39

nem J.J. A. rendezte amugy hanem csak producer volt ha jól tudom

szergi 2008. 03. 15. 23:51

Minden eddigi szidás,dicséret után, ha a jövőben ez lesz a filmes trend akkor én is elkezdek forgatni. Ennél 100x jobbat dobnék össze. Egy pozitivum volt benne: A kamera, ha tudja valaki a tipusát irja le, amúgy egy vicc az egész. Kezdjük el nézi a magyar filmeket. Azok ehhez képest 5 oscaros alkotások.

ndavid42 2008. 03. 16. 22:32

Nna, szóval tegnap este néztük meg a filmet. Kritikákat direkt nem olvastam róla, bár a trailereket megnéztem.
A film nálam egyértelműen 10/10! Hihetetlenül berántott a világába, a cgi, a hangok, hatalmas élmény volt. Nem sokan voltunk a teremben, de a film végén szinte mindenki a helyén maradt, és elég lassan szedték össze magukat. Hát mi is. Azt mondom, megérte várni rá!

Cthulhu6 2008. 03. 20. 10:55

Már több hete hogy megnéztem a filmet és azóta is kristályosan ezt tartom a filmgyártás legjobb darabjának. Jó lehet hogy ezt valaki túl erős fogalmazsának tartja, de én akkor is kimondom. Ez az én véleményem.
Talán évtizedekkel ha nem egy századdal ezelőtt amikor a filmgyártás megfogant, akkor ronthatták el az egész metódust és most kezdenek néhányan rájönni, hogy ez a megoldási forma az igazi. Amikor a kamera szárnyal és egyszer innen egyszer onnan mutatja az adott jelenetet, abba ki éli bele igazán magát? Én mindig is azt hittem hogy a "film" mint műfaj sajnos már csak ilyen. Erre bedobják ezt és rögtön megértettem, hogy csupán a perspektíva hibázott.
Kit érdekel, hogy a kamera rángatózott... ha te lennél ott abban a szituban te is bizony rángatóznál!
Kit érdekel hogy semmi sem derül ki nagyléptékben... ha te lennél ott vajon te mire jönnél rá?

Szóval továbbra is nálam ez a film az egyetlen 10/10 amit valah is láttam. Egyszerűen tökéletes.
És ne higgyétek hogy filmipari provokátor vagyok :D egyszerűen csak filmrajongó és eddig ez a NO. 1 nálam.

human 2008. 03. 20. 10:58

hidd el, ha mindenki ezt használná akkor nem ezt tartanád az egyetlen és igaz útnak. Viszont így hogy alig van ilyen, simán marhajó volt, egyetértünk.

bunny|man 2008. 03. 24. 17:20

én is émelygek a film után. Nekem is nagyon bejött!!
szegényeknek milyen hirtelen vége lett.. A mozi nem akart felállni és kivonulni nem eszmélt senki. jó volt! ;)

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.