21 - Las Vegas ostroma

írta human, 2008. május 5. 20:34, 60 hozzászólás

Ostrom? Inkább állóháború. Valami ilyesmi gondolat fogalmazódott meg bennem, amikor még csak a film felénél tartottunk. Merthogy összecsapások nem voltak, de még a marhaokos matekzsenik között sem. Az a helyzet, hogy Las Vegas ügyben újat mondani nehéz, így max a cool faktorra lehetne rámászni, de az meg marhára nem sikerült a rendezőnek. Egy biztos, maga a lapszámolás marhára nem izgalmas. De térjünk a történetre, csak előbb némi kép.

21 - mennek nyerni

A filmre ilyet mertek ráírni a merketingesek: Megtörtént események alapján készült történet 5 tanulóról, akik megváltoztatták a blackjacket örökre. Nem pont így szóltak a reklámozók, csak nincs kedvem kikeresni a magyar taglinet, így az angolt ideferdítettem. Na most a filmből ez a megváltoztatták marhára nem jön le. Egyrészt mert a lapszámolás így 2000 körülre annyira nem újdonság, másrészt meg miben változtatták meg, abban hogy összedolgoztak? Gondolom kétfélte számoló van, az egyik amelyik emeli a tétet amint javul a pakli, a másik pedig aki így csinálja ahogy ezek a diákok. A társuk ül és számol, amikor javul a helyzet akkor meg jelez a haverjának, aki jön kaszálni. Mert ezt csinálta ez az csapat is. El tudom képzelni, hogy mondjuk a 60-as években ez a módszer újdonság lehetett, nade a film a jelenben játszódik...

A történet annyi, hogy a srácnak kell kb 300 ezer dollár, mert felvették a Harvardra, de nincs pénze megfinanszírozni a tanulását. Nos mivel ha az embernek kell pénz, akkor jön a lehetőség is, így itt is ez történik. A matektanára felajánlja, hogy szálljon be a lapszámoló-szakkörbe, és keressen marhasok pénz nem illegálisan - de a kaszinófőnökök által utált módszerrel - Vegasban. A bonyodalmakat meg mindenki képzelje bele. Csapaton belüli ellentétek, persze, és biztonsági szolgálat is kiszúrja a lapszámolást.

Az egészben talán az volt a legrosszabb, hogy tök amatőrnek tűnt a csalás bemutatása. Lehet, hogy a buta nézőkre tervezés miatt, mert ugye egy osztó vagy egy kamerákat bámuló biztonságis a napi 1000 játékos között nem szúrja ki könnyen, de ennek a tömegben elrejtőzésnek az érzékeltetése nem sikerült. Olyanokra gondolok, hogy a kicsit üresnek tűnő asztalnál levő kis tétekkel játszó számoló hátrafordul a haverjához, aztán látványosan összefonja a kezét a háta mögött. Hát betojok, hogy ilyen bénán jeleztek egymás felé. A másik negatívum, hogy voltak benne ilyen "cool" betétek. Azért idézőjel, mert látszott, hogy lazának tervezték, de marhára nem jött le semmi az érzésből. Ilyen amikor költik a szereplők a megnyert pénzt drága dolgokra. Az kéne, hogy megértsük miért nehéz kiszakadni a csillogásból, miután megvan a 300 ezer, de ehhez be kéne rendesen mutatni a csillogást. Hát nem sikerült (azért a narrátor motyogva próbálkozott vele). Az a helyzet, hogy ennél még a kispénzes Las Vegas sorozat is sokkal lazább, nemhogy egy Ocean's 11.

A 21 éves szereplő huszonegyezik

A minap winnie a bevételi adatokat látva azzal fogadott, hogy ez 2008 Disturbiája. Hát sajnos minőségileg marhára nincs ez így. Talán ha a grandiózus, több mint 2 órás játékidőt lemetszették volna 85 percre, akkor nem lett volna ennyire unalmas. Nem azt mondom, hogy a Disturbia filmtörténeti mérföldkő, de kevés pénzből egy egész szórakoztató mozit dobtak össze, szinte tök ismeretlen arcokkal. Ez utóbbi itt is stimmel a főszereplőinkre, bár egy Kevin Spacey és egy Laurence Fishburne beugrott két kisebb mellékszerepbe. A kevés pénzből készültség is valamennyire illik a ide, a minőség viszont semmiképp sem. A 21 nem szórakoztató, poén alig van benne, izgalom pedig még kevesebb.

21 - Las Vegas ostroma értékelés

Amikor kijöttem még öt pont körülin gondolkoztam, de azóta eltelt 2 nap, leülepedett, és 4/10-nél többet nincs szívem adni rá. Az 5 már olyan, hogy nem bánod a megtekintését, de én már bánom ezt. Tuti le leszek oltva, mert imdbn is 10 ezer szavazat után 7/10-en áll, de ez a film nem jó, nem ajánlott.

Amúgy ide a végére meg a nagy professzorlenyűgöző valószínűséghez egy kis magyarázat azoknak akik látták, de nem tudják elfogadni. Az a lényege, hogy végig ugyanannyi marad az ajtókon a százalék, nem változik csak azért mert a játékvezető kiejt egyet. Ezért kell ajtót váltani. Nekem az a példa szemléltette legjobban, hogy tegyük fel 1000 ajtó van, és a játékvezető kilő 998-at, te pedig választottad mondjuk a kettest. Mennyi az esélye, hogy elsőre eltaláltad az ezerből a jó ajtót? Azaz hiába van a végén 2 ajtó, nem változik 50%-ra a döntésed. Lehet nem jól mondtam el, ez van. Adtak beszédtémát a nézőknek. Ez elvileg valami absz minimális matekos példa, azaz hogy az egyetemi tanárt miért nyűgözi le, azt nem értettük kifelé menet.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 60 hozzászólás érkezett!

Bateman 2008. 05. 05. 21:30

Borzasztó ratyi ez a film. Hangulat alig, a rendezés mellőz minden dinamikát és a főszereplő gyerek is nagyon gyenge. Spacey meg egyenesen szánalmas a szerepében, kár volt ezzel "visszatérni". És Kate Bosworth sem látszik meztelenül... :P A táblás dologért pedig neked jár a pont!

Mefi 2008. 05. 05. 21:32

Hát, én már az előzetesnél tudtam, hogy ez a film lesz az, ami kimarad az életemből. Ezekszerint nem döntöttem rosszul...

bachterman 2008. 05. 05. 22:09

kár érte. :(

Lumiere 2008. 05. 05. 22:23

Az igazat megvalva Aaron Yoo miatt vártam ezt a filmet XD. A Disturbia-ban nagyot alakított és tetszett, bár itt nem jut sok szerephez... A film nekem bejött, bár voltak benne tényleg érdekes és feltűnő dolgok... Meg persze az elején már sejthetted a végét. A "...a nagy professzorlenyűgöző valószínűséghez..." egyszer ugyanez volt a Gyilkos számokban (nub3rs), de nem tudom melyik részben és azt se h mennyiben hasonlit vagy tér el az itteni 'előadás'tól.

All in all:
Nekem bejött, de ha valakinek nincs kedve megnézni és kihagyja a filmet... Nem fog összedőlni a világ!

Trib 2008. 05. 05. 22:52

Bakker, pedig vártam ezt a filmet, jónak ígérkezett a Teaser alapján. Kár érte...

.gr7 2008. 05. 05. 23:01

ugyanez a helyzet :C
mozifanatikusok ejszakajan kb minden film elott lement a trailer és nagyon megtetszett mindenkinek a társaságból.

ezekszerint viszont felejtős :C

valaki 2008. 05. 05. 23:03

Ez az ertekeles nagy faszsag!!Semmi koze a filmhez...szerintem kurva nagy volt. Most neztem es nagyon odabasz!!!Ugy ellszallnak vegasban mint allat..Amint lehet megnezem ujra, es mindenkinek ajanlom!Igazi kikapcsolodos laza film. Ne hallgassatok erre a baromsagra..

Bateman 2008. 05. 05. 23:10

Asszem 'valaki' éppen most győzött meg mindenkit, hogy ez a film pont olyan, ahogy human megírta... Köszönöm mindenki nevében.

geri 2008. 05. 05. 23:39

Nemnemnemnemnem! Ez nem így volt. ;) Nem tudom, hogyan sikerült Ben Mezrichnek több változatban megírnia ugyanazt az - elvileg... - igaz történetet, de abban a változatban, amit én olvastam - Busting Vegas, nem pedig Bringing Down the House - egyáltalán nem lapszámolásról van szó, sőt, azt le is szólják, mint primitív gagyit, hanem három másik, sokkal rafináltabb technikáról.

Az eredeti főszereplőről, Semyon Dukachról a Wikipédia is tud.

A Busting Vegas sztorija szerint a srácok nem csak Vegasban kopasztják meg a kaszinókat, hanem kiruccannak Arubára, Londonba, Barcelonába és Monte Carlóba is, bár több helyütt csúnyán pórul járnak. És nem egy MIT-oktató kavarásáról van szó. Érdemes elolvasni, sokkal ütősebb sztori.

A film szvsz úgy születhetett, hogy Mezrichnek megérte átdolgozni a témát Hollywood-friendly formába, hogy aztán jó pénzt kérhessen a forgatókönyvért, a kaszinók meg jó kis reklámlehetőséghez jussanak. A Planet Hollywood, ahol a szereplők többször megfordulnak, tavaly lett átépítve egy régi gagyiból, és bár elég jó helyen van a Stripen, biztos kellett neki a hírverés... (Még Aladdin korában laktam ott, a munkálatok idején, CES ürügyén.) A Rio nevű kaszinót jelenleg a Wiredben is hirdetik, de szintén B-listás, rém béna még a plakátja is.

Az autistáknak való lapszámolásról meg csak annyit, hogy a kaszinók megkopasztására tényleg alkalmas trükköket Dukach a könyv végén maga írja le az olvasónak. A nagy blackjack-balhé után ugyanis szabaszoftver-őrült lett a fazon, és magáénak vallja az elvet, hogy amit a kaszinóipar elvesz tőlünk, azt vegyük vissza, amennyire csak lehet. A módszer, amit leír, hivatalosan nem csalás, de nagyon sok gyakorlás kell hozzá, a kiötlőjét pedig - ha hihetünk még ezek után a könyv szerzőjének - fej nélkül találták meg valahol anno a nyolcvanas évek elején.

geri 2008. 05. 05. 23:41

Ja, és azt elfelejtettem hozzátenni a fentiekhez, hogy ezek után rém kiábrándító volt a 21, mint film, mert a Busting Vegas sztoriját vártam, ami tényleg elég meredek... ellentétben ezzel a hiteltelen gagyival. Pokolra Ben Mezrich-csel, de tényleg.

teddike 2008. 05. 05. 23:48

Még éppen időben olvastam el a kritikát. Na nem változtatok azon, hogy megnézzem, mert ettől függetlenül kiváncsi vagyok, viszont az elvárásaimat szépen csökkentem.

Sajnálom egyébként, hogy ennyire sok negatív kritika van, mivel, nem tudom megmagyárázni miért, de város volt a film.

SMC 2008. 05. 06. 0:14

Elmondanám akkor én is a kis véleményemet.
Az alapötlet nem rossz, a kártyázós részek elmennek, viszont a körítés nagyon rossz hozzá. Tele van sablonos amerikai filmes "klisékkel" ha élhetek ezzel a kifejezéssel. Pl a fiúk kosárlabdázás közben beszélik meg az élet nagy dolgait, és senki nem talál be a palánkba. Úristen, ez már annyira elcsépelt gagyi, hogy lehet ilyen szart belerakni 2008-ban egy filmbe?
Aztán a karakterek is nagyon sablonosak, van "jófej" japán srác aki kleptomán, meg bulihuligán rocksztár akit ki is dobnak a csapatból végül.

INNENTŐL SPOILERHEGYEK, VIGYÁZAT

Nekem néhány fordulat is teljesen valószerűtlenek.
Meg ez a szövetséget kötök a "gonosz" biztonsági emberrel, és aztán összefogunk együtt... Meg a jóbarát akit le se szarunk amikor elszáll velünk a ló, de visszafogad minket amikor igazán szükség van rá..
És valóban sok benne ez a "kúlság" erőltetés, ami nem jön össze. Egy apróság ami nekem szemet szúrt: amikor a lány az ujjai között forgatja a zsetont... látszik, hogy életében elöször most van ilyen a kezében. Persze lehet, hogy tényleg nagyon buta embereknek készült a film, vagy a nagyátlagnak, vagy én érzem magam túl okosnak, de véleményem szerint ez egy óhatatlanul béna nagyon sablonos amerikai film. És hosszú.

Morph 2008. 05. 06. 1:01

"A "...a nagy professzorlenyűgöző valószínűséghez..." egyszer ugyanez volt a Gyilkos számokban (nub3rs), de nem tudom melyik részben és azt se h mennyiben hasonlit vagy tér el az itteni 'előadástól."

A filmet még nem láttam, de megfogom nézni, a numbers-ben igazad van, ugyan ez volt benne, bár nem tudom, hogy a filmben hogy adták le ezt a matek részt, és nem teljesen úgy van, ahogy human a végén kifejtetted, mert a lényeg hogy ha többször megismételjük a játékot és mindig cserélünk akkor a várható érték nagyobb lesz, mintha nem cserélnénk.valami ilyesmi:), nemtudom már pontosan, pedig nem bonyolult, rég volt már valószínűségszámításom:P

human 2008. 05. 06. 1:04

igen, 3 ajtónál úgy is el lehet magyarázni, hogy több esetben nyersz a váltással, de nekem az ezres példa a személeletesebb.

bobbyperu 2008. 05. 06. 8:05

jó, h szólsz, 2 órát spóroltál az életemből.

zertu 2008. 05. 06. 9:02

"szerintem kurva nagy volt. Most neztem es nagyon odabasz!!!"

Ez az ertekeles nagy faszsag!! Semmi koze a filmhez... Gyenge a film.

tttt 2008. 05. 06. 9:11

szóval tényleg nem egészen sikerült elmagyarázni az ajtós témát...
mivel te 1000ből 1-et akarsz eltalálni, 1/1000 az esélyed, hogy sikerül. ha viszont úgy akarod eltalálni a jót, hogy váltasz, akkor kezdetben a rosszat kell jelölnöd, így tudsz a jóra váltani. arra pedig 999/1000 az esélyed, hogy az elején rosszat választasz. ebből következik, hogy 999/1000 az esélyed a végső győzelemre, ha váltasz.

ennyire egyszerű. ezen tényleg nem csodálkozna egy matektanár... a filmet nem láttam, de nem is érdekel ezek után.

mate 2008. 05. 06. 16:05

Kivalo. Ezzel az erovel azt is mondhatnatok, hogy ha ruletten 36-szor nem jott nulla, akkor erdemes a nullara rakni mert 37-re tuti az jon.

Ket ajto kozul valasztani es eltalalni a helyeset 50% valoszinuseggel lehet. Ez teny. Ha mar jatekban maradtal akkor 50% lesz nyerni. Tok lenyegtelen hogy mit valasztottal eloszor hogy megtartod vagy sem.
Ami valtozik, (es ez nem egyenlo a valasztassal) az a nyeresi eselyed. Elso esetben 1:1000 volt masodikban pedig 1:2 hoz.

dimitrij 2008. 05. 06. 16:27

a fentiek alapján: talán majd rtl-n nézős. :)

Tyler 2008. 05. 06. 19:01

Eennel fogom magam, és kiállok a film mellett. Mert egyáltalán nem olyan rossz ez. Azon kívül, hogy kaptafára készült, és kiszámítható, semmi baj nincs vele. Volt benne pár poén, szinészekre nem lehet panasz, és a téma szerintem érdekes volt. Egyszeri kikapcsolódásnak tökéletes. Még a 6-ost is megkockáztatnám, mert bár döcögősen indult a végén a hangulat is átjött. Aki várta már, szerintem nyugodtan elmehet rá a moziba. A világot nem váltja meg, de ugyan ki a fene várta tőle.

tttt 2008. 05. 06. 21:55

mate: egyáltalán nem igaz, ami írtál. persze az is lehet, hogy én sem magyaráztam érthetően... igaz, akkor sem úgy kéne válaszolni, hogy a hülyeségre még azt is állítod, hogy tény...

tehát még egyszer: hogy 1000-ből eltaláld az 1 jót, annak esélye: 1/1000. Hogy 1 rosszat találj el, annak esélye 999/1000.
Miután megmutatnak 998 rosszat, akkor már csak 1 rossz marad, és az 1 jó. annak az esélye, hogy te épp a rosszon állsz, 999/1000, mint már írtam (nem változik természetesen). viszont ekkor csak a jóra tudsz váltani, hiszen más nincs. érted?
így 999/1000 a valószínűsége, hogy váltással a jónál fogsz kikötni. váltás nélkül pedig 1/1000.
szerintem annyira nem nehéz megérteni.

(ott hibás a te gondolatmeneted egyébként, hogy nem veszi figyelembe, hogy 999 rosszból megmutatnak 998-at, és csak a te választottadat és még egyet nem mutatnak meg.)

human 2008. 05. 06. 21:58

ez az elmélet nem jó a rulettre, oda nem működik, nem arra való. Ott minden pörgetés új játszma, nem pedig folyamatosanf fedik fel a rosszakat, hanem midnen alakalommal döntesz egy ajtó mellett, és kiderül, hogy jól döntöttél-e, amikor megáll a golyó.

Vincent Vega 2008. 05. 08. 18:11

Sztem jó film volt, de többször nem fogom látni.

ablakos 2008. 05. 09. 0:10

Hogy volt az a mondás? Amire a film elején hivatkoztak, és ami többször elhangzott. Az legalább igaz? :)

isolde 2008. 05. 09. 18:48

ablakos: winner, winner, chicken dinner?

frog 2008. 05. 12. 16:13

Én nem bántam meg hogy megnéztem a filmet(nem úgy mint a táncoló talpakat xD)bár tény hogy nem volt valami ütős...az ajtós trükkről meg csak annyit:14 éves vagyok és a dolog még nekem is lejött...nem hiszem el hogy egy matekprof el lenne ájulva tőle...

Flo 2008. 05. 12. 18:52

Nekem tetszett a film:) végre kikapcsolódtam:D de a kritikákkal nem értek egyet annyira:S akinek nem tetszett az nem nézi meg többször és kész:)

rayman 2008. 05. 18. 16:40

Szerintem nagyon jó film. Én a Vasember után néztem meg pár nappal, és bennem valahogy a 21 maradandóbb élményt okozott. Persze ízlések és pofonok...

gbendzso 2008. 05. 21. 16:03

Szerintem is jó film volt, teljesen nézhető, igaz nem túl pörgős, de szórakoztató volt. A matekos példa pedig nem véletenül paradoxon néven van elkönyvelve, hiszen ahogy látható már itt is akadt pár hozzászólás után akinek fogalma nincs róla..:)
A film amúgy nálam is minimum 7/10, és egyáltalán nem bántam meg hogy megnéztem. (ha már szó volt róla, nálam bőven veri azt a harmatgyenge Disturbia-t)

Kardigán 2008. 05. 25. 21:56

na, azért hozzáírok én is egy magyarázatot, főleg mate kommentjére. Azért nem 50-50% a végén, mert kevin spacey választása nem független az enyémtől - ő azt akarja nyitni, ami mögött a semmi van.
Ha a második mögött van a kocsi, a három eset:
ha az elsőt választja: harmadikat nyitják ki -> megéri váltani
ha a másodikat választja, nyert
ha az harmadikat választja: elsőt nyitják ki -> megéri váltani
Tehát igazából az a 66,6%, hogy az esetek kétharnadában jó, ha átmegyek.

Szerintem amúgy szórakoztató volt, bár teljesen kiszámítható, az egyetlen nagyon kínos dolog a "ne tegyük a pénzt bankba, hanem tartsuk a szellőzőben, mert az olyan JÓ ötlet" - és értem én, hogy máshogy nem lehetett kb megoldani, hoyg ellopják, de hát ne már.

human 2008. 05. 25. 22:05

a tiedben 100% a nyerés :)

kid 2008. 05. 28. 20:51

3 hasonló film is volt mostanában a Deal, The Grand, meg ez a 21.
Ha egyben kellene véleményt mondanom,
5/10 mind a 3.
Ami plussz a 21-nél, az a zene.

sziszi 2008. 05. 29. 20:00

Komolyan mondom nem értem minek szidja mindenki. Sztem az idei év egyik legjobb filmje. Sztem csak az szóljon hozzá valami rosszat aki megnézte mert akkor lehet más véleményen lenne. Sőt biztos

zozinsza 2008. 05. 31. 14:18

lehet én értelmeztem rosszul, de a három ajtós témára én egészen más magyarázatot találtam.én arra jutottota, hogy ugye van 3 ajtó, tehát (mint az el is hangzott a filmben )33,333..% esélye van mindegyikre,h abban van a járgány. miután a játékvezető kinyitott egyet, és azt mondta, a csávónak,hogy válassza inkább a második ajtót, onnantól kezdve az eredeti ajtónak maradt 33,3333% esélye, az újnak pedig 66,66666%. mivel nem az érzelmeire hallgatott, hanem elfogadta azt a tényt, h a játékvezető ajánlja a második ajtót (anélkül h azon agyalt volna, hogy biztos átakarja vágni, mert ő tudja melyikben van a nyeremény), így nőttek a második ajtó esélyei az első (eredetivel) szemben.
hát nem tudom, lehet hülyeséget írtam.
egyébként a filmből a legjobb a filmzene volt szerintem, miután letöltöttem a soundtracket, akadtam rá a mgmt (korábbi nevén managment) nevü zenekarra és hihetetlen jó az albumuk. már csak ezért is megérte.

Cameron 2008. 06. 05. 3:07

na én ma néztem meg..szerintem ez egy jó film és enm értek egyet a kritikával...az utobbi időben kevés film kötöt le igy (a Jumper lekötöt mert végignéztem de az tényleg gagyi) és ennek sikerült , a főszereplő csaj elég csinos és még alait is benne a film meg inkább szól a személyiség fejlődésről mintsem a kártyáról(pókerezem :P bocsi) de attól még nem rossz:) jah és a film elején peddiga "példa" h 3 ajtó közül ...jobbat is kitalálhattak volna mintsem egy iylen egyszerű feladatott de mégis uyg magyarázák az egyetemen a filmben mintha mindenkinek uj volna:) mosolyogtam rajta miközben ez nálunk gimis 2.ikos anyag.. lényegében nézhető nagyon a film

Omerta 2008. 06. 05. 7:24

A kisautó nem megy sehova a paraván mögül, nem érdekli, hogy ki milyen döntést hoz kívül, egy matematikai fekete doboz, nincs rá befolyással, hogy vált e kint a csávó vagy nem.

GCX 2008. 06. 06. 23:20

A film nem rosz, bár télleg lehetett volna jó. Sztem a lelki mondanivalója sokkal fontosabb, mint a a látvány vagy izgalom. A mondanivalóra nézem akkor nagyon jó, ha pedig ugy mint egy szokásos akció vagy kaland vagy fantasztikus filmet aminek a látványa és az izgalmas részek számítanak, akkor az nem sok.

Na csá

GCX 2008. 06. 09. 0:34

Valaki elmagyarázza hogy hova lett a teljes kommentem?

GCX 2008. 06. 09. 0:35

Hát de szar ez az oldal, még a kva *ommentem se irhatom be, mert megszabdalják vagy törlik... FOff

human 2008. 06. 09. 0:45

baromságot írtál, de tényleg, és már kitárgyalt téma ezért kitöröltem a csoda elméleted az 1000 ajtóról.

Torres 2008. 06. 11. 0:36

A táblás valószinűség számítos cuccot, már 9.ben tanultam, és hát tényleg nem nagy cucc. A lényeg egyébklént az, hogy több infód van a másik tábláról..de mind1

A film szerintem korrekt, de nem egy nagy durranás, vannak benne feltünően buta dolgok, de pl a zenéje nekem bejött.
ettől függetlenül, meg lehet nézni. egy hosszú vizsgákkal teli nap után, feltűnés nélkül lecsúszik

dr.Fünke 2008. 06. 19. 3:23

Miért vagytok meglepődve hogy ilyen matek van a filmben? Kicsit fura lenne ha mondjuk a játékelméletben merülnének el a szereplők, a közönség meg csak nézne hogy mivan(habár a kommentekből ítélve itt sem mindenki fogta fel a dolgot). A film maga nálam hatos lenne, és tényleg jó a soundtrack, de a
Rolling Stones remix-borzalom miatt egy pontot le kell vonjak. Így nálam 5/10.

Toto 2008. 06. 20. 20:46

Ilyen egy szar filmet! Tele van az egész klisével a szereplők a történések egyaránt. A jelenetek 90%-át előre tudtam. A végén a csavar szánalmasan gyenge. Böfff..

brianaspirin 2008. 06. 29. 18:48

nekem pedig tetszett, igazán jó volt vasárnap ebéd után sörözgetve bambulva nézni.
a főmuff meg nagyon jó bige

???? 2008. 07. 03. 11:54

Nem értem miért húzzátok le így a filmet. Sztem jó volt, és engem lekötött. A zene jó volt. Persze, voltak kiszámítható jelenetek (ahogy már sokan mondták), meg a matekos feladat se túl bonyolult, de hát ez amerikai suli, ami annyira nem nehéz mint itthon, ezért van, hogy amit ott az egyetemen tanulnak, azt itt középsuliban.
Összefoglalva a film jó volt, talán nem az év legjobbja, de jó.

kisby 2008. 07. 03. 19:13

Én is most néztem meg, nem egy Disturbia az biztos (ha már az került szóba a kritikában), de nálam egy 6/10-re simán jó volt.

keymaker 2008. 07. 15. 23:23

Általában egyet értek az itteni kritikákkal de most nagyon nem értek egyet. Szerintem abszolút élvezhető a film, sőt kifejezetten ajánlott.

d 2008. 07. 17. 21:34

szerintem is jó film
nem kell mindig többet várni annál mint ami
teljesen jó úgy, ahogy megcsinálták

hjhj 2008. 07. 20. 12:00

sztem nem volt ezzel baj nekem még tetszett is gyorsan elment a film nm vártama végét nem kell minden filmnek 10 böl 20 asnak lenni...nem világ megváltó de jó

mm 2008. 08. 26. 21:22

A 10/4 értékelés köszönőviszonyban sincs a valósággal.
DVD-n érdemes megnézni!

Bree 2008. 08. 31. 14:40

Én ennek a matekos dolognak utánanéztem a wiki-n, mert mikor Charlie magyarázta a Numb3rs-ben, akkor értettem, de most összezavarodtam. Ennek vmi amcsi TV show az alapja (Let's Make A Deal). A lényeg, hogy 3 ajtó, kettő mögött kecske, 1 mögött autó. A host tudja, hogy melyik mögött mi van, de nem nyithatja ki se azt az ajtót, amelyiket mi kérjük, se azt, ami mögött a kocsi van.
Bármit választunk először, egy kecske kiesik.
Ha először azt az ajtót választottuk, ami mögött az 1-es számú kecske van, a host megmutatja nekünk a kettes számút.
Ha azt, ami mögött a 2-es számú kecske van, megkapjuk az 1-es számút.
Ha azt, ami mögött a kocsi van, akkor a host választ, hogy melyik kecskét mutatja meg.
Tehát annak az esélye, hogy cserével nyerünk, 2/3.

luyi 2008. 09. 19. 6:13

Hat itt aztan mindenki mond mindent szep es jot:)
szerintem:
aki nem jatekos azt egy ilyen es ehhez hasonlo film a budos eletbe nemfoglya felingerelni.en az usaban elek es en egy vagyok a rengeteg jatekos kozul.csak azert szolok hozza mert van valami amit nemertetek,a kartyaszamolas az nem teljesen olyan mint a filmben.a filmben ezt nagyon gyengen vazoltak espedig mert egy olyan embernek a tortenete ez aki bennevolt egykor ebben a csapatban es van aki kozuluk meg mindig jatszik es nemakarta elarulni az igazi jeleket meg ilyenek a nagy jatekosok egyebkent mind 2 en jatszanak nem negyen meg oten meg az issten tudja a jatekosok kozott hatalmas az egyuttmukodes es nem ilyen idiota jeleket hasznalnak.las vegasban a securitys emberkek azt mondjak egymas kozott hogy a kartyaszamolokat kiloni a leg komolyabb dolog.en konkretan jarok vegasba is meg atlantic city be is.igen en egy kartyaszamolo vagyok de en nem nyerek milliokat es nem is arra hajtok.havonta egy hetvegen elmegyek es keresek kb 6-7 ezer dollart egy par oras jatekkal.ez nekem boven eleg fizetes kielegitesnek.sokszor 1 oran keresztul is egy olyan ember melett ulok aki szamol mint en de ensem veszem eszre,szoval nem egyszeru kiszurni.egyebkent a szamolas nem olyan egszeru dolog de nem is olyan tulnehez.ezzel csak azt akartam mondani hogy a film az annak erdekes aki jatekos aki nem az nemezzen ilyen filmet:)minden jot

(egy kishal az oceanbol)

N3o 2008. 10. 06. 18:54

Itt jön ki Human h szép befolyással vagy a emberek mozinézési szokásaira, mert a kommentek nagy része félig meddig "nem láttam de ez alapján akkor nem nézem meg". Pedig ennél jóval gyengébb filmeket pontoztál +3-4-el többre. Meztelen dobos :) De ízlés kérdése :) CSak megmosolyogtató h az 7, ez meg 4, és ég és föld a különbség, SZERINTEM a 21 javára.

dimitrij 2008. 10. 06. 20:17

off: milyen meglepő, hogy egy filmes blogon hatással van az író az írásaival. félelmetes. tiszta szerencse, hogy ha valakinek van véleméne, akkor elmondhatja azt, és ha képes rá, akkor érvelhet a véleménye kapcsán. feltéve, ha képes rá, tud érvelni, van releváns mondanivalója.

Shade 2008. 10. 30. 18:44

pff hát én csak a matekparadoxonhoz szólnék hozzá, ezt sztem rengetegen ismerik, én 15 vagyok és kb már 4 éve tudom ennek a megoldását, szerintem bárki aki kicsit is foglalkozik matekkal az tisztába van ilyen alapvető dolgokkal, ha egy egyetemi tanár nincs.... hát az elég ciki...

mellesleg az a tény hogy valaki egy teljesen szubjektív értékelésbe lehúz egy filmet, és ez hatással van egyes emberekre -akiket alapjába véve érdekelne a film- és ezért nem nézik meg, hát ez elég szánalmas... képtelenek önálló véleményalkotásra és mások gondolatait fogadják el igazságként...

Keepa 2008. 11. 01. 22:29

Szerintem jó film volt nagyon 2szer is megneztem -.- :)

N3O 2008. 11. 08. 18:27

"képtelenek önálló véleményalkotásra és mások gondolatait fogadják el igazságként..."

Hát pedig... sokan vannak így. Sajnos.

McChiver 2009. 04. 21. 21:52

Hát nem tudom. Szerintem a filmet szídó felszólalók BlackJack-et életükben nem játszottak! A film jó, van valóságalapja, nem úgy, mint annak, hogy a lapszámolás kitalálóját lefejezték. Nem is azért, de a kaszinók kezdetben megijedtek a stratégiától, de nagyon sok ember kezdett BlackJack-ezni, akik szarul számoltak és többet buktak, mint ha a szerencsét játszották volna. A kaszinók egyik legnagyobb profitja volt akkoriban!
A filmben max annyi hiba van, hogy attól, mert jeleznek akkor amikor +20 van, még nem biztos, hogy az osztó nem kap BlackJack-et, míg a játékos csak 20-at. Túl sok a rizikós jelenet.
Amúgy mindenkinek ajánlom ( a BlackJack-et is )!

p3to 2009. 05. 19. 20:35

Én ellentmondok ennek az értékelésnek, mert számomra nagyon bejött a film...sőt...:)

Sive 2009. 11. 14. 19:35

Aztarohadt ez egy kurva jó film és ajánlom mindenkinek valamikor kikéne menni Vegasba össze kéne állítani egy ilyen csapatot!!!!!!!!:D

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):

elég egyszer megnyomni


Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.