Az esemény (The Happening)

írta human, 2008. június 19. 15:46, 174 hozzászólás

Mi történik? Miért? És ki nézi meg ezt a filmet? Az IMDB-n már 6 pont alatt van, és most, így megtekintés után csak azt mondhatom, hogy nem véletlenül. Innen is gratuláció mindenkinek aki megúszta spoiler nélkül, mert én besz*optam sajnos. És nem a trailerekre gondolok, hanem a filmbeli tényleges dolgokra. Nézés közben el sem hittem, hogy ezt valaki így leírta 2 hónappal ezelőtt. Akkor azt hittem poén, most meg egy kicsit dühös vagyok, bár a film mindenféle előzetes tudás nélkül is durván közepes.

Happening kritika

A történésekről igazából nem akarok túl sokat írni, mert minden egyes megtudott infó csökkenti az élményt. Legyen elég annyi, hogy a film címe teljesen a tartalomra utal. Valami történik, és emberek halnak meg. És akkor erről ennyit, oké?

A megvalósításról meg azt akartam mondani, hogy éljen az R besorolás, mert ezt vér nélkül elég nevetséges lett volna megcsinálni. Mondjuk Shyamalan kijelentette, hogy ilyen B-filmet akart, persze csak akkor, amikor már megjelentek az első negatív kritikák. Előtte meg a stúdió a filmen, és a sajtónak nem mutatták be, csak pár nappal a tényleges mozibakerülés előtt. Jó döntés volt? Szinte biztos vagyok benne, hogy igen. Ahogy feljebb említettem, az imdb pontszám folyamatosan esik, ahogy a trailerek által megetetett nép (a boxoffice eredmények alapján nem is kis tömeg) kijön a moziból és fellép a netre.

Az biztos, hogy Zooey Deschanel klubtagságomat megújítom majd a következő évre is, mert azok a szemek rabul ejtenek. Mark meg hozta a szokásos formáját. Annyira sokat nem kellett színészkedniük, lásd még a B-filmnek tervezte dolgot, így még a gyerekszínészek is könnyedén megbirkóztak a szerepükkel.

Az esemény értékelés

Ez részemről 4/10 lett. Ha tényleg semmit nem tudsz előre, akkor talán több lesz, bár a csattanó ígyis-úgyis katasztrófa. A 4 pont a film első harmadában levő baljós hangulat miatt jár, de onnan durva lejtmenet következik. A kommentek között valósznűleg rengeteg spoiler lesz. Ezúttal semmiképp nem tudom garantálni, hogy másképp alakul, így csak olyan olvassa el őket, aki már látta a filmet. Mondom, minden megszerzett infó csökkenti az amúgy sem túl magas élményt.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 174 hozzászólás érkezett!

Boudica 2008. 06. 23. 12:19

Hatalmas csalódás, mert a trailerben minden benne van. Talán csak Mark Walberg az,aki elviszi a vállán az egész filmet. A párbeszédek elnagyoltak, Mark pedig egy agytröszt, ha pillanatok alatt kiszagolja, honnan is ered a vírus. Pedig milyen jó filmet lehetett volna belőle csinálni...

ElEvEn 2008. 06. 23. 15:39

9/10

The Humungus 2008. 06. 23. 16:26

Shyqamialian vagy hogy a pocsbe irjak ,egy hulye sztarolt buzi..(es ez az en szemelyes velemenyem)

Gabesz83 2008. 06. 24. 13:50

Ez a film pont olyan, hogy az ember az elején érzi, hogy nagyon rossz, de végig várja , hogy esetleg egy fordulat, egy csattanó annyira megdobja a filmet, hogy mégsem érzi a jegyekre, üdítőkra stb kiadott 4000 Ft-ot feleslegesnek.

Na most ebben a filmben annyi a fordulat, mint pápusztai sajt szagában a köszönet.

Boralmas párbeszédek, semmit mondó jelenetek. Gyenge női főszereplő ( bár a szemei tényleg igézőek).

NAGYON SZOMORÚAN JÖTTEM KI A MOZIBÓL. 100 szor többet nyertem volna, ha megnézek valami langyos vígjátékot 4 egész poénnal a film alatt.

3/10 (alá)

Heydrich 2008. 06. 24. 16:36

Nem tudom miért van ilyen felhajtás emiatt Shyamalan gyerek miatt.A 6. érzék is végig unalmas volt csak a vége volt baromi jó,de 107 percből ne csak hét legyen jó.Egymás vérét szívjátok mikor vannak jobbak(Ethan & Joel Coen,Quentin Tarantino,David Fincher,Christopher Nolan).Ők ritkán hibáznak.Egy közepes indiai forma közepes filmekkel.Go to the Bollywood!

Anonimus 2008. 06. 24. 18:53

hát sztem eléggé csúnyán írsz a legutóbbi írásodban :)

Robby 2008. 06. 24. 19:14

Aki nem érti annak csalódást, és nemtetszést fejez ki. Sajnos... Pedsig nem ez volt a cél..

Anteus 2008. 06. 24. 23:11

Emberek. Eddig mindegyik Saja, akarom mondani Shayam. ÁÁ mindegy. Szóval eddig a rendező mindegyik filmjét nagyon vártam és nem is csalódtam bennük - na jó az előző kettő sem volt már az igazi -, de ez? Angolul néztem, felirat nélkül, de meg tudtam érteni. Semmi csattanó a végén, már a film közepén lelövik a poént. Ez kaksi volt.
Szerintem Shya-nak - vagy ki :D - újra Bruce-val kellene filmeznie. AZ talán jó is lesz.

mindegy 2008. 06. 24. 23:57

Én is többet vártam, az ajánló elég korrekt volt.
A színészek hiteltelenek, az aláfestő zene nem illik oda, a kameraállások nem erősítenek rá a fosatásra, ráadásul a trailerben ellőtték az összes gyilkosságot.

SPOILER

Csavarra nem vártam, pedig jó benne az indie, hanem legalább egy drámai befejezésre. Volt már valaha olyan vírusos film, ahol mindenki megdöglött?:D
Tele volt tipikus B-filmes elemekkel..
Szél elől futás, lassított puskalövés, bioszóra, őrült néni, terhességgel van vége, kiterjed a világra a cucc.

A műházat ki értette? Miért volt az benne?:D

SPOILER VÉGE

Ennek ellenére nem mondom, hogy szar volt, az ötlet elvitte az egészet a hátán. Nem adnék rá 4 pontot, nálam a Darkman vagy a Twin Peaks film kapna annyit kb, ez megér 7-et. Kár, el lett kapkodva a forgatókönyv.

paranoir 2008. 06. 25. 0:44

Hát ezt max. letölteni érdemes, moziban egy petákot se adjon érte senki, letöltve is csak szörnyülködni jó. Színészi játék nulla, Mark bioszórája olyan mint egy '70-es évekbeli propagandafilm, és utána is csak riadtan tud nézni, a csajban meg annyi élet van, mint egy traktorgumiban. Az életszerűség full nulla, bemondják mindenhol, hogy terrortámadás, de a népek nyugodtan sétálnak az utcán, a pályaudvar majdnem üres stb, stb. (spoiler innen)Mikor a feka kissrácot fejbelövik, ökölnyi lik a fején, de Mark föléhajol és azt mondja: túl fogjuk élni. A kisvárosban pánik, hullák lógnak a fáról, de a menekülő csapat gyalogtempóban autózik. meg ezer ilyen, kétpercenként. A nyanyás jelenet láthatóan egy negyedórás forgatókönyvbeli űrt hivatott kitölteni, funkciója semmi.
Az operatőr egy fakezű barom, hangulattalan, fakó, semmitmondó képek, a zene jelentéktelen, egy jó ötletből egy vasárnap délutáni tévéfilm készült. Ócska.
(És aki ebbe mögöttes tartalmat, öko-bizbaszt akar belelátni, annak nyilván a Knight Rider is egy filozófiai tétel.)

salmalaj 2008. 06. 25. 1:05

1/10 kb a film első 20 perce. Onnantól értékelhetetlen...

KKKKK 2008. 06. 25. 14:15

Szerintem nem volt annyira rossz bár én nem a rendező miatt néztem meg ,de nekem tetszett .

teddike 2008. 06. 25. 14:34

Ez a film ott lett elrontva, és innen nagy spoiler következik: (persze lehetne a korábbi események miatt is lehúzni, de ha ezt a részt másképp oldják meg, akkor sokkal jobb filmnek mondanám/gondolnám)

Miután az öreg idegbeteg nő meghal, Mark ott osztja az észt, hogy nem akar úgy meghalni, hogy nem a csaj mellett van...drámai hangulat, teljesen korrektnek mondható képek, és csak várnám, hogy na akkor most fordul minden, és meghal valaki, a "három" közül....erre..bedobják az időt, meg azt a "ekkor már..." mondatot...és paffff....

Ekkor éreztem tényleg azt, hogy simán meg lehetett volna menteni az egészt, de nem, szegény kiscsaj is elveszti a családját, és ilyet dob, hogy "szeretlek alma néni"...semmi dráma...az egész egy nagy happy end, nem erre számítottam....

Reni 2008. 06. 25. 22:52

Nekem nagyon tetszett ez a film:) én hétfőn láttam és nekem nagyon bejött a film:) én ajánlom mindenkinek aki nem nézte még meg de látni akarja:)

bizzzzzz 2008. 06. 25. 23:55

pozitivum: félelmetes a mondanivaló, hangulat, jelenetek naturálisra vevése, zene,
negativum: amikor lelővik az egyik háznál a két srácot. akkor a dr és csaja, miért nem fut el onnan és miért a lelöttek mellett 1 méterre kell társalogniuk? sztem ilyen esetbe, nem hiszem hogy a romantikázás jutna az embernek az eszébe hanem hogy a félelemtől riadtan az életbe maradásért való futás. nagyon sok filmben ezt elrontják, ami igy hiteltelenné teszi a filmet:/

de Shyamalan egy rendkivűl tehetséges iró/rendező a kissebb nagyobb hibáival együtt.

sapi 2008. 06. 26. 9:10

Nekem nagyon tetszett a film! Előtte nem tudtam róla semmit, csak hogy "filmdráma", ehhez képest sci-fi thriller, szóval eléggé meglepődtem. :D
Nekem egyértelmű volt, hogy mivan, és eléggé beijedtem az alapötlettől. Igenis tisztelni kell a növényeket!! Az embereknek vannak jogaik, az állatkínzás büntetendő, a növényekkel ki törődik? Pedig körülvesznek minket... Egyszer majd tényleg megbosszulják.
A filmnek van néhány elhibázott részlete, a vége sem annyira jó, de nem is tudtam, mire számítsak, így összességében tetszett. Tény, hogy nem vagyok kritikus alkat, és szórakozni járok moziba. :) Ha ilyen zseniális az alapötlet, akkor az plusz élmény.

brianaspirin 2008. 06. 28. 12:34

spoileres
tetszenek az öngyilkosos jelenetek, de amit én láttam (távolkeleti felirattal :D ) abban nincs hajtús nyakonszúrás, viszont van oroszlán etetés, meg a szemüveges fószer érvagdosása is elég gyorsan elkerült a képről, meg a nigga gyerek búralövése is. akkor miért adnak le ilyen filmet ha agyonvágják? ehelyett játszák le azt ahogy krumpliszsákokat dobálnak a tetőröl és vasvillával döfködik őket.
de mindezek ellenére akkor is minden poént ellőttek a trailerben (pedig csak egyet néztem meg) ami elég gáz. nyomhattak volna bele még néhány jelenetet :)

brianaspirin 2008. 06. 28. 12:39

komolyan, a trélertől jobban borsózik a hátam mint magától a filmtől. amúgy amikor a vonat megállt abban reménykedtem, hogy egy iskolás csapat ráfeküdt a sínekre :D

winnie 2008. 06. 28. 22:06

"Mikis jelenetek (amiket kiszúrtam):"

nem olvcasom végig a kommenteket, de attól, hogy a gépész rosszul fűzi be (vagy mit csinálja a filmet), még nem a film a rossz.

azért ennyire ne tartsuk émának hollywoodot. a miki mindig ott van a kép tetején, csak takarva, ha jól csinálják.

(majd valaki elmondja nem konyhanyelven is:)

Kerub 2008. 06. 30. 18:41

Mindenkinek csak ajánlani tudom a filmet :) Nem csalódtam M. Nightban, eddig minden filmje bejött kivétel nélkül. Fura de pl nekem a 6. érzéke az a filmje amit a legkevésbbé tartok újra nézhetőnek és 1nél többször élvezhetőnek.
A Happening egy jó film, csak rossz marketingel. Az emberek nem kapták meg amit elvártak és a kötelező csattanó is elmaradtt (amit személy szerint én nem bántam, a Lány a vízben sem).
SPOILER!!!
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
Ez a film bemutatta milyen lenne, ha a temészetet nem úgy kezelnék mint a homoksátkot ami nem tud védekezni. Ahogy Bruce Lee mondta a Sárkány Közbelépben "A deszka nem üt vissza."
Ez a film megmutatta milyen az ha visszaüt :)

Még végezetül hozzátenném, hogy nagyon élveztem Marki Mark játékát és M. Night humora még mindig az egyik legjobb hollywoodban ;)

titi 2008. 06. 30. 21:07

ma láttam a filmet, és egész nap azon gondolkoztam hogy mi vette rá az embereket hogy elkészítsék ezt a filmet?

jó rendezőnek tartom Shyamalant, de a Lány a vízben-es bukása után szerintem most jön a második bukás.
-borzalmas párbeszédek -értelmetlen történet -rosszul választott színészek

nagy csalódás volt :(

Teppik 2008. 07. 01. 5:26

Maximum egy 4 fölé :\ Jobbat is ki lehetett volna hozni az 5letből szerintem.

zsezse 2008. 07. 02. 1:56

Én csak annyit kérdeznék, hogy van-e itt valaki aki próbált már szél elől menekülni és sikerrel járt? Nekem még soha nem jött össze.

wynarsky 2008. 07. 02. 14:23

Szerintem ez a film sz*r volt. Voltak benne biztató jelenetek, jól indult, de aztán Lány a vízben 2. Az a baj, hogy M. Night nem nagyon akarja felfogni, hogy neki nem kellene mindenáron történetet írni, filmet rendezni meg minden. Majd azt megcsinálja aki ért hozzá.Szerintem paráztatni nagyon tud, de ebben a filmben az volt csak félelmetes, hogy a semmiről szólt 1,5 órán keresztül.
De néha meg lehetett ijedni, csak ez így kevés nagyon.
Szerintem 3/10, de csak az öngyilkosos jelenetekért...
Lány a vízben 2 - The otherside of the swimming pool :)

biojezus 2008. 07. 03. 12:27

még 3 film és ő lesz az uj uwe boll:)

foskazal 2008. 07. 05. 14:28

nálam 0 pont!

ez a sztori, hogy jön valami gáz ami blokkolja az agynak azon részét ami azért felel, hogy ne tegyünk kárt magunkban... de ugyanakkor irányít is minket mert rávesz, hogy mássz fel egy 10 méteres fára és kösd felé magad. elveszi a fájdalomérzeted.... DE!! ha kis csoportokban békésen sétálsz akkor nem!!!!! A gondolkodó növények támadása. Lehetett volna ez a címe a filmnek és ezzel suvasszuk is el a videotékák polcainak mélyére, tartsuk jó távol a mozitól. Nem így lett. A sok balga megnézte... Ez a biznisz emberek. 0 db speciális effekt van benne. A valami ami öl egy gyenge szellő semmi más. Az egész egy röhej még egy 20-ad rangú scifi is felülmúlja.

Örülök, hogy letöltöttem netről és nem fizettem érte. A film felén valszeg dühödten mentem volna a pénztárba visszakövetelni a pénzem.

De cselesek az alkotók. A feléig még nem tudhatod mi lesz. Akkor meg már nem adjak vissza a pénzt sem.

Aki még nem nézte meg moziba NE NE NE NE! nézze meg ezután sem. Aki nagyon kíváncsi vegye ki majd tékából. De még azért is kár pénzt kidobni.

Mr. Vertigo 2008. 07. 05. 19:02

-1/10

evergreen976 2008. 07. 06. 19:47

...nem volt rossz...csak sajnos egyszernézős, míg az első három filmjét sokszor láttam és meg fogom még nézni...
(10-ből 5)

evergreen976 2008. 07. 06. 22:03

...bocs hogy megint , csak 2 perccel ezelőtt értem a végére a
"28 weeks later"-nek és viccesnek találtam hogy a záró képsorok mennyire hasonlóak...
...csalódott vagyok MNS úr munkásságában...
:(

-zs- 2008. 07. 06. 22:39

Imádom a Jeleket, mert mögé láttam a filmnek [hahh, nem vagyok nagyképű]. Szeretem A falut, mert szép film, valódi drámával, lenyűgöző zenével. A Lány a vízben mese a meséről, szerethető és könnyed.

Az esemény nézése közben kedvet kaptam ahhoz, hogy kárt tegyek magamban, izzadva számoltam vissza, meddig tart még ez a rettentő kínos, röhejes, elbaszott "alkotás". Fájdalom ezt írnom, de tényleg NE NÉZZÉTEK MEG. Nem ér meg sem pénzt, sem időt. Képtelen lennék pontozással értékelni.

aleck 2008. 07. 06. 23:30

Én vagyok az egyetlen béna, aki bírta a Lány a vízbent?

Mr. Vertigo 2008. 07. 07. 0:33

Én is bírtam a Lány a vízbent. A tv adta még régebben, egyszer délelőtt, én pedig egy légy zümmögése miatt képtelen voltam visszaaludni. Ezért bekapcsoltam a ventillátort, és végigbambultam :) Ehhez mérten, és hogy a film közben többször is azon gondolkodtam, a főszereplő bazi nő ronda-e vagy sem, egész pofás élményt nyújtott.

Malachi 2008. 07. 07. 9:10

Huh. Általában nem szoktam ilyen cizellált véleményt alkotni, de ez a film egészen egyszerűen borzalmasan szar volt. És erről ennyit.

dimitrij 2008. 07. 07. 10:40

ez egy elég gyenge alkotás lett, mondhatni fércmű... az alapgondolat nem rossz, csak már páran elsütöttek ilyet, vagy ehhez nagyon hasonlót (a kedvenc: Frank Schätzing - Raj című ne mrövid regénye).

a kivitelezés szar, a párbeszédek, meg a sztori vezetése gyermeteg, a befejezés meg szánalmas. végignéztem, mert ritkán jövök ki filmről, de rezgett a léc.

2 / 10

szandi 2008. 07. 07. 11:06

Szerintem az követi el a legnagyobb hibát, aki még a trailer megnézése után képes beülni a moziba!
Emberek! Legyünk képesek szelektálni. A trailer értelmetlen, abszolút érződik rajta, hogy csak hatásvadász, és hogy nem kifinomult alkotás. Miután megnéztem, az volt az első, de legeslegelső gondolatom, hogy : "mi ez a szar már megint?"
Már baromira unom ezeket a jönnek a természeti katasztrófák és/vagy Ufók tipusú filmeket. Ha mindenképp majmolni akarják egymást a forgatókönyvírók, legalább valami eredetibb szituációba helyezzék el a filmeket.
És szerintem ez a növényes dolog csak annyira horrorisztikus, mint a SPOILER....Mézengúzban a méhek-virágok dolog.

Gajdzsin 2008. 07. 07. 23:51

Ma megnéztem, többet vártam már csak azért mert olvastam egy riportot amit a rendezővel készítettek és az nagyon relytéjesre sikeredett.

A kezdés nem volt rossz a folytatás már gyengébbre sikeredett. A képsorok néhol sokkolók voltak de a feszültség és az izgalom hiányzott a filmből, kicsit unottan néztük mint egy dokumentum filmet amiben elmagyarázák hogy mikre is képesek a növények. Az igért csattanó elmaradt a film a végére ellaposodott. Borzasztó nagy szinészi játékra ne számítsunk. Talán nekem csak azért tünt nézhetőnek mert épp kint szélvihar volt és adott egy kis pluszt a filmhez.
5 esetleg 6 pont.

UEVCS 2008. 07. 08. 19:00

Hát kár ezért a fickóért me ígéretesen indított (6.érzék, Sebezhetetlen) aztán pont ez lett a veszte, olyan magasra tette a lécet, h ő se tudja átugrani, ami még nem akora baj, me attól még csinálhatna jó filmeket, a baj az h kétségbeesetten megpróbálja átugrani...újra és újra, de egyre gyengébb. Bár nekem a Jelek még tetszett, a Lány a vízben volt a mélypont, ahoz képest ez jobb, de még így is erősen vérszegény...

pisketi 2008. 07. 08. 23:39

Azert nem volt rossz, tolem kap 6ot a 10bol a tisztessegesen elvegzett iparosmunka miatt. Aki egy kis borzongasra es feszultsegre vagyik, nezze meg nyugodtan, mert nem fog csalodni.

SPOILER!

A csattano meg hasonloan szar, mint a Signs eseteben...

Moki 2008. 07. 10. 0:08

Egy igazi vérbeli mintathriller, a műfaj egyik ma élő legnagyobb mesterétől. Kőkemény szakmázás és remeklés. Shyamalan végre megint elemében van. Kétség kívül a legjobb filmje a Hatodik Érzék után. Ilyen alapsztoriból egy ilyen párját ritkító stílustanulmányt leforgatni... zseniális.

Angelo 2008. 07. 10. 13:00

A kommentek olvasása jobban lekötött, mint a film :)

A tömeges öngyilkosságok hiányoztak nekem. Pl különböző gyárak, erőművek mé' nem robbantak fel jobbra balra? Azt meg nem értem, miért nem próbált meg senki beszerezni pár gázálarcot... 9/11 után nem hiszem hogy nincs NY-ban bekészítve sehol. Vagy ez a cucc bőrön keresztül hat?

asd 2008. 07. 10. 16:54

Sztm a Jelek az fantasztikus volt. Mel Gibson hatalmasat alakít. az 5let is jo. Nagyonjo film.

Az Esemény az gyenge télleg, joval gyengébb mint a Jelek meg a többi film, de 1-2x meglehet nézni.
Mellékesen én továbbra se értem mért csak Amerikát érte a növényterror?

Gajdzsin 2008. 07. 10. 22:10

Mi van nem nézted végig a filmet?
A csattanó épp Párizsban csattant.

krz 2008. 07. 11. 1:42

nemtom mi a bajotok vele.. sztem jo film volt.. jobb mint a Lady in the water. bár a jelek és a sebezhetetlen óta elfogult vagyok Shyamalannal. De igy hajnali fél2 körül nekem bejövős volt.. csak így tovább

borcelan 2008. 07. 12. 9:36

Sziasztok!
Most néztem meg, és nekem (hogy kövessem a Pély-terminolófiát) teljesen átjött... És megintcsak - ahogy a Falu után is éreztem - az a véleményem, sokan félreértelmezik a Shyamalan-filmeket, pontosabban: rossz helyen keresik az azok élvezhetőségéhez vezető kulcsot.
Oké, hogy várunk valamit a sztoritól, meg a rendezőtől megszokott módon a végén valami csatatnót, de... nekem egyik filmje sem erről szólt. Még a Hatodik érzék sem, bár tény, hogy épp az a bizonyos "szellemes" fordulat volt az, ami feltette Shyamalan-t a térképre. Ami rendben is van, csak sajnos azt látom, hogy azóta is csak ez az elvárás maradt meg a filmjeivel szemben. Hogy feszültség alatt tartson, majd a végén jól pofánbasszon minket. Nos, ha így nézzük, akkor igen, valóban, ennek csak közepesen tudott megfelelni Az esemény (vagy a Falu)...
De szerintem a Shyamalan-recept inkább valahogy úgy néz ki, hogy 1. eredeti sztori, 2. folytonos, de azért szolíd paráztatás, 3. lassúság, ami a szokatlan helyzetben lévő szereplők reakcióinak a megértését szolgálja, 4. és csak a végén a csattanó... Szerintem a 3. az a pont, amire figyelmünk kell, ha befogadó nézők akarunk lenni.
Persze, ez csak az én véleményem, de mondom, én igyekeztem alkalmazkodni a rendező akaratához (ahogy azt én elképzelem magamnak)... Azzal, hogy összességében jó film-e a The happening, persze lehet vitatkozni, sőt, nézve az Imdb-s 5.4 pontszámot, akár ki is jelenthetjük, hogy aki nem tud mindenki számára élvezhető filmet csinálni, az nem jó rendező, de... azt hiszem a dolog nyertese mégis az a néző, aki képes meglátni minden filmben azt, amit az mondani akart. (Nem pedig azt, amit, és ahogy szerettem volna, hogy mondjon nekem!)

borcelan 2008. 07. 12. 9:39

u.i.: bocs az elgépelésekért... hanyatt fekve, billentyűzetemet hónam alá csapva írtam... :-)

Ember 2008. 07. 13. 11:43

Én úgy vagyok ezzel a filmmel, hogy jó pár "filmb*uzi" haverom mondta, hogy meg ne merjem nézni, páran biztattak, hogy megéri megnézni, hiszen Shyamalan!!! Aztán megnéztem... hát... oké... Olyan film, amit a jövőben egyszer-kétszer nézek meg... nem azért, mert olyan rossz, hanem azért, mert olya Shyamalan. Láttam a filmjeit, valóban többet vártam. Ettől függetlenül kreatív történet, néhol lecserélhető szereplők, érdekes, nem annyira érzékelhetően kiteljesedő a csúcspont. 7/10

Tiaro 2008. 07. 14. 1:03

Sajnos ez a film: szar. 100%-os gány munka. Ostoba történet, elég gáz színészi munkával, hamar lelőtt poénokkal, értelmetlen befejezéssel, nulla rendezéssel, nulla mondanivalóval. Nem tudom elképzelni hogy bárki is komolyan élvezhetné.
Legfeljebb a GreenPeace törzsgárda, vagy az, aki ott is mondanivalót keres, ahol csak kontármunka van a háttérben. A Hatodik érzék után legalább akkora csalódás, mint a Falu, de még az is élvezhetőbb volt.

katusbabus 2008. 07. 14. 14:04

szerintem csak annyi a mondanivalója,hogy ha ilyen ütemben szennyezzüka földet,akkor lesz majd valami védekező reakció..
ki tudja mire képes a természet
hazaviszem a biciklimet mielőtt dolgozni megyek
hazaviszem a biciklimet..........

Merkaba 2008. 07. 15. 6:37

Vártam a filmet. aztán jött a sok lehúzó kritika. Na mondom csalódok pedig eddig soha nem csalódtam Shy filmben. Megnéztem. Kurva jó volt! Nem értettem miért? Az a baj hogy a XXX, Penge, Feszt & Fjúriusz féle filmeken felnőtt és ezeket szinte kedvenceikké avanzsált emberek lehúzásának hittem. De hülye vagyok. Hogy a francba érthetik meg ezek az ilyen filmet.(sajnos ők a többség) Amikor a Falu bemutatója után ezrek vágták földhöz a bézbolsapkát meg az ókli szemüveget mondván "Bazeeeg!! Ebbe nem is vót szörny!!!" Pedig egy nagyon fasza és okos film volt. Dehát szar mert a bemutatóba volt szörny ésközbe az nem is az volt. Micsoda dráma! Na nemár. hova tarunk? Vagy a Lány a vízben esete. Senki nem fogta fel hogy az egy mese. Egy nagyon faszán összerakott és élvezetes MESE! (pedig abba szörny is volt...biztos nem sportkocsiból lőtt gépfegyverrel az volt a baja) Aztán itt van ez is! Benne van Shyamalan minden olyan felismerhető eleme amitől kurva jók a filmjei. És ez nem az hogy Hatodik érzékbe mutattak egy kipukkant koponyájú kisfiút és az már mekkora gore! És ez a baj hogy azóta ezt várják tőle. Pedig az sem erről szólt volna. Nagyon jó film volt ez is és még több Shyamalan filmet! egyik legjobb rendező! Végre valaki akinek nem az a fő szempont hogy végy 12 hekto vért 12 PC grafikust és basszálszétmindent. 8/10

Tiaro 2008. 07. 15. 12:11

Merkaba:

Csak összehasonlításképpen: A Hatodik érzékben volt jól felépített történet, okosan elrejtett utalások, amik csak a csattanó után válnak érthetővé, remek hangulat.
Ebben a filmben már maga az alapsztori nevetséges, kb az első egyharmadban lelövik a poént, utána sablonos, erőltetett az egész. Minek kellett belerakni az idős nőt? Semmi értelme. Minek kellett belerakni a kis házas jelenetet? Teljesen mesterkélt. Stb.
Ha nem így látod, nem így látod, mindenesetre itt csak a hülye nem veszi észre a mondanivalót, mert a szádba van rágva, ráadásul rosszul.
Egyetlen értékelhető momentum a természeti képek hangulatos vágása, egyébként az egész a tizenéves zöldaktivista srácoknak készült.

Jaroslav 2008. 07. 15. 12:29

Huhh, hát elég félve néztem meg ezt a filmet, hisz azt írtátok hogy ritka gyenge eresztés lett...

De nekem nagyon tetszett!! :D
Maga a sztori is elég meghökkentő, és egy érdekes megközelítést mutat. Szóval szerintem egy jó filmet láttam. Persze biztos biológiai valóságalapja nincsen a műnek, de akkor is egy tök jó gondolat volt. (Nézzátek úgy mint ha Science Fiction lenne...) ;)
Mondjuk az az idétlen színésznő aki a fő-női szerepet játssza, nem a szívem csücske, ha én rendezem, biztos nem neki osztom a szerepet, de a többiek jót alakítottak. Nekem 10-es skálán, 7-et ér... (7/10)

UI:
Merkaba hozzászólásával egyetértek.

tomiqa 2008. 07. 15. 15:07

Tiaro: neked tettszett már valaha film? :) :)

Merkaba 2008. 07. 15. 16:28

Tiaro:

(Spoiler is akad)
Azzal egyet értek hogy a Hatodik érzék egy aprólékosan megkomponált film volt tökéletes színészekkel, idegborzoló történettel és mindehhez méltó csattanóval. Mert ennek ez kellett. Ennek a sztorinak ilyennek kellett lennie. De a Happeningnél nem. Mindenki a trailer után ítélt egyből mint említettem a Falunál. "Szörny öl benne mindenkit! Fubaze megyünk!" Én is a csapdájába estem ennél is. Vajon mi a telibevert franc kergeti őket?? És nem derül ki! Sőt! Akármi lehet. Akármi! Ránk hagyja! Ezt akarta Shyamalan mondani ezzel. Mintha tényleg megtörténne. Ha igaziból lenne akkor se a végén csattanna el hogy "jaaaaa ez a szar irtotta ki a népet! Egy mutáns levéltetű! Még jó hogy Dr. Peretelobearlepulos kifejesztett egy mutáns katicát! Megúsztuk! Kér valaki csipszet?"(ez jobb egy vég lett volna már mi?) Hanem amikor elkezdődik akkor komám el is kezdődik rendesen, bármi az. Ennek értelme nem lett volna sejtelmes felvezető részt csinálni mert nem erről szólt és nem is ezt akarta sugallani ez a film. Hanem azt hogy "püff kiscsávó! Ez van ha nem találsz ki valamit szivás lesz!" A jelenetekről meg annyit hogy tipikus Shy jelenetek voltak. Az öregasszonyt én is egy mozdulattal kikönyököltem volna a klumpából, de bakkaer vannak ilyenek. Én is ismerek ilyet. Mit tettünk volna a helyébe? Maszkosgyilkost? Szadomazofamíliát? Mormotafészket? A kis házas jelenet meg szerintem azt szerette volna elmondani - és nem túlhúzva nyálasan - hogy figyeljünk oda egymásra mert lehet holnap már nem tudunk. (egyébként a tizenéves zöldaktivistál ezután a film után első sorba mentek esőerdőt írtani:))

deka 2008. 07. 16. 0:01

Nos, azt kell mondjam, a Happening egy (újabb) remek film egy zseniális rendezőtől. Shyamalan egyedi hangulatot hoz létre, ritka erőteljes, hosszan tartó feszültséget generál, de a mélyebb mondanivalót sem hagyja figyelmen kívül. Az életművébe tökéletesen beleillő alkotást hozott létre.

"Annyira sokat nem kellett színészkedniük" - ez vicces mert M. W. egyik legjobb alakítását láthattuk.

"Fájdalom ezt írnom, de tényleg NE NÉZZÉTEK MEG." - erről szokjunk le, majd ÉN eldöntöm, hogy megnézem-e.

Ja és nyers leszek, de még valami:
"a csattanó ígyis-úgyis katasztrófa." - el kéne már felejteni azt a ki....ott csattanót! Nem az a lényeg...

üdv
deka

dybo 2008. 07. 16. 0:06

Szerintem jó film volt ez is, mint ahogyan az összes Sali által rendezett filmet szeretem, de úgy látom ezzel csak én vagyok egyedül.
Sebaj, remélem még sok filmet rendez, hogy örülhessek neki!

SaJtka 2008. 07. 16. 13:37

Annyira szapuljátok a filmet, hogy most már kiváncsivá tett és megnézem :D

Tiaro 2008. 07. 16. 14:04

tomiqa:

:) Igen, sok film, ráadásul nem vagyok válogatós a műfajokban sem, a kedvenc filmjeim között éppúgy van anime, mint thriller, dráma, vagy vígjáték. Ráadásul a Hatodik érzék pont köztük van, ezért vagyok ilyen kritikus a rendezővel.

Merkaba:

"Vajon mi a telibevert franc kergeti őket?? És nem derül ki! Sőt! Akármi lehet. Akármi! Ránk hagyja! Ezt akarta Shyamalan mondani ezzel."

Hát, szerintem elég egyértelművé tette. Pont ez a baj. Növények kommunkálgatnak egymással? Fussunk el a szél elől? Minden faj hirtelen pillanatok alatt megváltozik, vagy egy volt olyan elterjedt, hogy mindenütt ott van? Miért lett hirtelen vége? És ami a leginkább zavaró (mivel az az alapötlet, hogy bármikor megtörténhet egy ilyen), a jelenség hatása elég banális, legalábbis egy percig nem tudtam komolyan venni.

"Még jó hogy Dr. Peretelobearlepulos kifejesztett egy mutáns katicát! Megúsztuk! Kér valaki csipszet?"(ez jobb egy vég lett volna már mi?)"

Nem, ez sokkal rosszabb lett volna. Az alapötletből az egyetlen elfogadható vég, hogy lezárják a területet, imádkoznak, h ne terjedjen tovább, vagy valami.

"Az öregasszonyt én is egy mozdulattal kikönyököltem volna a klumpából, de bakkaer vannak ilyenek. Én is ismerek ilyet. Mit tettünk volna a helyébe? Maszkosgyilkost? Szadomazofamíliát? Mormotafészket?"

Hááát, nem tudom. Persze, h vannak ilyenek, de olyan érzésem volt, hogy csak azért került bele, mert nem volt senkinek jobb ötlete. Kifejezetten erőltetett.

"A kis házas jelenet meg szerintem azt szerette volna elmondani - és nem túlhúzva nyálasan - hogy figyeljünk oda egymásra mert lehet holnap már nem tudunk."

Ezt elfogadom, csak jobban szeretem a kevésbé szájbarágós mondanivalót, ha már van benne.

"(egyébként a tizenéves zöldaktivistál ezután a film után első sorba mentek esőerdőt írtani:))"

Na ebben van valami, a film felénél már azon gondolkoztam, miért nem locsolnak körbe benzinnel egy kis mezőt, ha már nem tudnak merre menni.

Mondjuk belegondolva bevallom, rég láttam már olyan katasztrófafilmet, ami tetszett volna, lehet, h ez tényleg nem az én műfajom.

gyusi 2008. 07. 16. 21:58

Merkaba: teljesen egyetértek veled. Egyáltalán nem tartom kontár munkának, mint ahogy igen sokan teszik ezt. Megmondom őszintén nekem A Falu a kedvenc filmem a rendezőtől, de Az esemény is az élvonalba tartozik.

zsocsa 2008. 07. 16. 22:39

Én úgy ültem le a film elé, hogy nem tudtam róla semmit, csak a rendező nevét és így az első tíz perc elég waddafak élményt nyújtott onnan már vitt a film magával. Szerintem csakis így érdemes megnézni, ha már mesélnek róla akár annyit is, hogy ---SPOILER öngyilok van benne SPOILER--- az már ennél a filmnél spoiler. Tényleg vannak benne hülyeségek és talán még érhetett volna a forgatókönyv, de nem rossz film - ha úgy nézed meg, h nemtod mi lesz benne.
Sztem a Falunál jobb film, nekem egy
7.8/10 élményt nyújtott.

lowfast 2008. 07. 17. 8:40

Én a felétől végig azt hittem hogy az fog kiderülni, hogy az emberek termelik a mérget, ha elérnek egy kritikus tömeget, afféle self-destruction módra. Így lett volna értelme hogy miért nem lehetnek többen együtt... Nem volt jó film. 4/10

Kesneme 2008. 07. 17. 10:21

Ez a film egy rakás guánó! Komolyan nem hiszem el hogy ezt tudták kitalálni ami a film sztoria! Na de ha tudom hogy a falu rendezője csinálta akkor tuti nem nézem meg! Akkora egy gagyi film hogy nagyon... Én bánom azt a másfél órát amit a megnézésével töltöttem! botrányosan rossz film.

Kesneme 2008. 07. 17. 10:25

Ja ez lemaradt:

Nálam a film 2/10 Sok mindenből tevődik össze ez a 2 pont.
Először is, a főszereplő szajtól a hideg kiráz! Mértkell ilyen riattarcú fegyosszemü csajt belerakni? riasztó a csaj a kék szemeivel, nem természetes! Sajnos a film a trailer egy bővitett változata. Semmi olyan nem volt benne ami fasza jelenet lett volna! nuku izgalom, semmi jó helyszin...
Egyszerüen unalmas és gyenge sztori. Jóindulattal 2/10

Merkaba 2008. 07. 17. 13:20

Ez a baj...hogy úgy ítélünk meg egy filmet hogy "A kiccsajcika csúúúúnya volt benne" meg hogy semmi jó jelenet nem volt a fimben. Nem tom. Pl a 10000 BC teli volt "jó" jelenettel és mégis egy akkora kapufa az a film hogy még maguk az ősemberek is sírva szaladtak volna neki a barlang falának, de nyakam rá hogy arról sokkal többen jöttek ki kidüllesztett mellkassal a moziból. Mert persze volt benne egy cgi tigris. WÁÁÁÓÓÓ!! micsoda tutkóság! és tudnék még mondani pár ilyet. Sajnos ma már csak nézni ülnek be az emberek filmezni. De érteni, értelmezni, kicsit aprólékosabban belemerülni...az már büdös. Arra megyünk el amibe egy nagy zöld számítógépes effekt ver szét egy várost. Vagy tökmindegy...egy számítógépes effekt verjen, lőjön, sexeljen, vérezzen, nyálkázzon össze mindent. me abba van a tartalom hölgyeim és uraim.

amy 2008. 07. 17. 17:36

Most néztem meg a filmet, de őszintén szólva, nekem teccett. Elolvastam előtte a kritikát, sokkal rosszabbra számitottam 4/10 alapján. Az első öt percben rengeteg dolog történik, elkezdődik az "esemény" és utána, a bioszóra se volt uncsi...Szóval szerintem jó volt, bár a végén az a "szerelmesekegymásratalálnak" dolog elég gagyi lett..Vagyis h ÉPPEN akkor lett vége az ESEMÉNYNEK..
Elgondolkodtató film :)
7/10

Balee 2008. 07. 18. 12:35

eleinte imádtam a rendező filmjeit, kezdve a hatodik érzékkel, a hatalmas csattanóval;aztán jött a Sebezhetetlen(nekem ha lehet ez még jobban tetszett); majd a személyes kedvencem a Jelek(akármit is fikázták sokan az film volét a javából bár a csattanó kicsit erőltetett volt már de annyi baj legyen:); a falu még elment szódával, de már kezdett kilógni a lóláb, valahogy már a film közepén motoszkált bennem hogy mi is a vége és igazam lett:P; aztán Shyamalan betette a zaciba a tehetségét és csinált egy teljesen értelmetlen, zagyva filmet, aminek semmi mondanivalója nincs csak úgy van( Lány a vízben); és most ez..., személy szerint ezt mérföldekkel jobbnak tartom az előzőnmél, de ez még b filmnek is gagyi, unalmas, feszültség semmi, a történettel hogy növények miatt potyog a nép, fusson ki merre lát még semmi bajom nem lenne, szerintem egy filmnek nem kell hogy legyen valóságalapja, a lényeg hogy legyenek benne viszonylag értelmes összefüggések és legyen hangulatos, szórakoztasson. Örülnék neki ha Shyamalan visszatérne a gyökereihez, mert ennél unalmasabb filmet rég láttam(volt egy két jó jelenet, de ez kevés sajnos) a színészekkel meg az ég világon semmi baj, amit a szerepük megkövetelt azt teljesítették maximálisan.

Nem volt türelmem most minden kommentet végigolvasni, deMerkabáét visszanéztem kíváncsiságból. Ne haragudj h ezt mondom de baromságokat írsz, persze mindenkinek lehet szabad véleménye(az enyém ez:P).

Merkaba 2008. 07. 18. 13:49

Akkor mitől lenne ez kisebb baromság mint az enyém?

Matti 2008. 07. 19. 17:19

Látom nagyon sokan lehúzták a filmet, és érződik, hogy többet várt, nem ilyet várt, és becsapottnak érzi magát. Szerencsére semmi előzményt nem tudtam a filmről, csak régebbről egy trailert láttam (amit el is felejtettem, csak annyi maradt meg, hogy ezt meg kell néznem), úgyhogy nem előítéletekkel vágtam neki a filmnek.
Amit még fontos leszögeznem, hogy előtte rágyújtottam egy jointra, ami, mint később kiderült, nagyon jó ötlet volt. Éppen ezért a film első fele kifejezetten jó volt. Emberek ugrálnak le a tetőről, sorra lövik fejbe magukat, és az egész olyan baljós hangulatot árasztott, hogy odaszögezett a székhez. És gyakorlatilag addig a pontig, amikor a kereszteződés után elindulnak a mezőre nagyon is jó volt. Viszont onnan mélyrepülés. Nem is azért, mert a szél elől menekülnek (elég logikus volt, én is ezt tettem volna a helyükben), hanem mert jött egy ház, ahol kilőtték a két kölköt (itt teljesen kiestem a hangulatból), aztán meg a z öreg hölgy, ami önmagában ugyan nem rossz, de nem ott, nem akkor, és nem is ebben a filmben (az nem kifejezés mennyire erőltetett volt). Az, hogy hirtelen végetér a dolog, az nem is zavart, de hogy pont azelőtt, hogy kimennek a vészjóslóan fújó szélbe és szépen megfogják egymás kezét, az kész volt.
A film "csattanója" kiszámítható C-kategóriás húzás, szóra sem érdemes. Egyébként sokkal jobb lett volna a történet, ha eleve azzal kezdődik, hogy a világon mindenhol ez történik.
Maga az alapsztori -bár sokan legagyizták- eredeti, de az áltudományos magyarázat nagyon nem kellett volna, elég, ha csak simán nem tudjuk mi a franc van.
Na nem is kertelek tovább, egyszer érdemes megnézni, van benne pár jól sikerült jelenet.
Első blikkre 7/10, átgondolva 6/10.

U.i.: A 4/10 kicsit erősnek tűnik, de gondolom a mérhetetlen csalódás okozta. Ha nem Shyamalan műve lenne, hanem valami noname elsője, akkor gyanítom többet kapott volna. De ízlések és stílusok, pofozkodni nem fogok :).

NBZ 2008. 07. 20. 23:14

Meglestem én is a filmet. Előtte direkt nem olvastam el semmit róla, csak a rendező, és a főszereplő kilétével voltam tisztában. Megmondom őszintén, így hogy semmit nem tudtam róla, azért ütött. Nézem a filmet, egyszer csak a szőke csajszi a hajtűvel torkon szúrja magát! WTF?! Egyetlen hiányérzetem volt vele kapcsolatban, hogy - szerintem - a főhősöket egy drámaibb végkifejlethez kellett volna vezényelnie a forgatókönyvnek, bár az is igaz, hogy a feszültség fenntartása azért nagyjából így is sikerült. Nekem ez a filmje is bejött Shyamalan-nak. Mindegyiket másért kedvelem, ebben az fogott meg, hogy igen jól ki vannak dolgozva a halálesetek (tetőről leugrás, szélvédőn kirepülés stb.). Ami plussz pont a rendezőnek, hogy nem mutatott felesleges erőszakot. Pont jó volt így, hogy rábízta az ember fantáziájára, ezeket a dolgokat. Szerintem egy 7/10, de akit nem fog meg, az simán oda juthat, hogy ebből még 6 lejön. :(

Jojó 2008. 07. 21. 15:28

Két napja láttam a filmet és azt mondom, hogy M. Night S. rendező/író/producer úr elfeledhetné azt a nem túl népszerű teróiát, miszerint olyan filmeket kell készíteni, amelyek csak sugallják a dolgokat. Egy-két puffanás és semmit sem látunk elv, már a 21. században nem igazán állja ki a próbát. Az összes filmjét láttam már, a Sebezhetetlen tényleg tetszett is, de... Valahányszor megnézem a filmjeit, mindig ugyanazt érzem: Dögunalmat.
Mindha minden egyes filmje egy nézőpontot képviselne, a sajátját. Jó lenne már, ha olyan filmet is tudna készítenik, ami szórakoztató, nem művészi jellegű. Ezért buktázik sokat és fog is még eleget, ha így folytatja.

Balee 2008. 07. 21. 19:05

Szerintem nem unalmasak a filmjei. Ez az ember egyvalamihez ért(ett) jól: kibaszottnagy csattanót eldurrantani a mozi végén, ami földhözverte a nézőt. De ez abszolút eltűnt az utolsó néhány filmből sajnos. Olyan történeteket talál ki amiknek szerintem ő sem teljesen érti a történetét, kicsit belebotlik a saját gondolataiba, zagyvaságokat csinál. Mikor elkezdett filmeket gyártani és min. 1 év kellett hogy kijöjjön a következő éreztem, hogy végre van egy rendező aki tud újat mutatni és csak minőségi filmeket produkál, ez megszűnt. Egyre gagyibb zagyvább filmeket csinál, amiknek még egy emberes csattanó sincs a végükön.

RexpecT 2008. 07. 24. 11:55

6/10 egyszer érdemes megnézni...

gator 2008. 07. 24. 14:32

Sajnos egyik okos baratom elarulta mi a vege. Igy nem lett valami nagy elmeny a film... Sajnos... Hiszen ha nem szolja el magat hogy ezeket a torteneseket mind a ..... okozzak, akkor meglett volna a "csattanoja" a filmnek. Mindegy maximum egy jo teli esti DVD filmnek elmegy. 5/10

Brumi 2008. 07. 26. 0:32

Ide már nem másolom be, itt bő lére eresztettem a gondolataimat:
aeonflux.freeblog.hu/archives/2008/06/24/kritika_the_happening_2008_2

Denisa Wry 2008. 07. 28. 8:10

Nem volt ez olyan rossz, igaz a Hatodik érzékhez és a Jelekhez mérve jó se, de simán egyszintű a Faluval, amit én azért nem favorizálok mert simén kitaláltam a végét. A sebezhetetlen nálam minősithetetlen a Lánya a vizben-t meg nem láttam.
Szóval egy 5 pontot megér nekem de többször nem fogom megnézni.

Merkaba 2008. 07. 29. 6:13

Nagyon ajánlom Brumi írását mindenkinek a figyelmébe akik nem értik a filmet és csak fikázzák a kevés bél az elmaradt csattanó miatt. Ja meg mert nem volt benne szörny:) Egy filmet így kellene megnézni. Shyamalan nem romlott, hanem sok gyepagyú fölé kerekedett.

dimitrij 2008. 07. 29. 8:22

annak idején rengetegen beszéltek arról, hogy mennyire újszerű volt Tarantino Pulp Fiction-je, mert dramaturgiailag szinte folyamatosan magaspontra vitte a rendező a filmet, úgy lett megalkotva és összevágva a film, hogy mindig történt valami izgalmas, érdekes, eseménydús. na a kis kitérő után talán érthetőbb lesz a fő gondom a filmmel. ebben a filmben talán készakarva, talán véletlenül, de az első pár percben ellövik az összes dramaturgiailag kiemelkedő pontját a filmnek, ezt követően már csak szarul megírt dialógusok vannak, ostoba és hiányos feltárása annak, hogy mi is az esemény, milyen előzményei vannak, milyen hatásai.

lehet B filmnek akarta a rendező, és hogy sok változáson ment keresztül, de a moziban ülve nem azt látom majd, amit a rendező szeretett volna rendezni, nem azt a történetet fogom megismerni, ami lett volna, ha... hanem azt, ami lett. és ez egy igen gyenge alkotás lett, két pozitívuma van, jó témaválasztás (de a sztori már nem jól van eladva), illetve a kamerázás. a többi szót sem érdemel.
továbbra is 2/10...

human 2008. 07. 29. 12:30

Jaj a nem értettük duma..

Tiaro 2008. 07. 29. 16:11

Ezt akartam én is írni.
Biztos a teletubbik is azért tűnnek szarnak, mert nem értem a mondanivalóját a filmnek. Szerencsére van, aki tovább lát a gyepagyúaknál és mutatja az utat. :)

j_ronii 2008. 07. 29. 18:20

Ha sok ember nem érti a mondanivalót, akkor ugyanott vagyunk: a rendező/film nem érte el a célját, megbukott stb., hiábavaló mindeféle utólagos magyarázat...nem az számít...

niki 2008. 08. 02. 19:36

Én a cim alapján (az esemény) teljesen másra
számitottam, de hogy "minden" magyarázat nélkül kinyirják magukat. Az alaptörténet nem rossz, a film, izlések és pofonok.
Mivel Mark Wahlberg rajongó vagyok, minden filmjét megnézem. Ez a film nekem 8,5/10.

Itt-ott alakithattak volna még rajta, de összességében tényleg nem rossz és hát a rendezötöl nem is várhattunk
volna mást. :-)

Rob 2008. 08. 14. 13:02

Évzszázad bukása...marha nagy ötlettel...a gyilkos fű meg fa...ien buta rendezőt....

mesigez 2008. 08. 28. 22:12

Most néztem meg. Ezt a Sajalajamot addig ütném, amíg mozog. El kéne neki magyarázni, hogy csak azért, mert csinált egy (max. kettő) zseniális filmet, még nincs feljogosítva arra, hogy utána temérdek szart nyomjon le a torkunkon. Ha nem ő rendezi az eseményt, és eggyel alacsonyabb kategóriájú színészek vannak benne, elfogadnám, mint B-movie-t. Így viszont Shyamalannak csúfos bukás.

Egyébként nekem is eszembe jutott a párhuzam a Világok harcával, az is hasonlít, hogy a katasztrófát nem globálisan, hanem csak a főszerplő szemszögéből mutatja. De szerintem ez véletlen, nem tudatos a rendező részéről.

Ettől függetlenül 1-2 pontot kaphat a feszült hangulatért. Két pont mínusz a babáért az ágyon, meg a nyanyáért, aki előugrik Mark háta mögül. Már Freddy Kruegernél is kopott sablon volt az ilyesmi.

mesigez 2008. 08. 28. 22:17

Ja igen, néhány pillanatig azt hittem, az lesz a vége, hogy két embernél már hat a méreg, ezért Markék életük végéig csak a csövön keresztül beszélgethetnek. Még az is csattanósabb befejezés lett volna.

Seraphin 2008. 08. 29. 11:07

az ötlettel nincs baj, jó kis ökohorror lehetett volna 84-ben, tuti hivatkozási pont lett volna :)
amúgy a megvalósítással van gond, a színészek is gyengék voltak (bocs Mark), Zooey Deschanel feje volt a legfélelmetesebb a filmben... SOHA SEHOL TÖBBÉ EZT A NŐT!!!
10/3

Csigusz 2008. 08. 30. 0:41

Ez tényleg egy vicc volt, alapvetően nincs bajom a B filmekkel, ha tudom hogy épp egy olyan elé ülök le. De mivel itt tök mást vártam a trélerek miatt, ezért mégjobban esik a pontszám.
10/4

Stella 2008. 09. 04. 13:15

Nekem tetszett. Szeretem, hogy Shayamalan mindig aktuális témákhoz nyúl, és hogy mindig sikerül azokat úgy megfognia, hogy valóban elgondolkodtatóak lesznek.
Szerintetek tényleg nem elkondolkodtató???
Szerintem A faluval is pont ez volt! Nekem az is nagyon tetszett! Sh. filmjei arról tanuskodnak, hogy igazán érző lélek áll mögöttük! Hihetetlen, hogy mások nem ÉRZIK filmjeinek a valódi tartalmát... El kéne gondolkodni, és úgy figyelni a történéseket!
Ja, és szerintem a Jelek nem egy ufós film, nem az ufók a fontosak a filmben, hanem az, hogy minden egyes történésnek az életünkben van oka, semmi sincsen véletlenül.
Remélem valaki azért érti/érzi!

Azzal viszont egyetértek, hogy Sh. filmejit mindig máshogy harangozzák be, mint ahogyan kéne... Ez sajnos tényleg baromi nagy hiba...

NoX 2008. 09. 27. 1:12

Szerintem meg nagyon jó volt, és ha már ennyien pontoztok, akkor az enyém 8/10 lenne.
Tetszett végig a hangulat, nem éreztem most hullámvölgyeket, mint sok filmnél szoktam. Talán nem voltam kritikus hangulatban és rossz lelkiállpotban:) Lehet csak pont egy ilyen filmre volt szükségem, hogy kikapcsoljon. Kellemes élmény volt.

Azoknak az embereknek, akik komolyan el akarják hinni, amit a vásznon látnak, nem fikciós, hanem dokumentumfilmet kéne nézniük...

mettt 2008. 11. 02. 22:52

nemtom mikor láttam utoljára ien elcseszett filmet.. a poén, hogy ebből télleg nem lehetett többet kihozni.
2/10

Tyberius 2008. 11. 05. 21:47

Hát úgy vagyok vele, hogy egyszeri megnézésnek elment, a film eleje és annak hangulata marha jó volt, de a végén ott maradt az érzés, hogy ezt most miért forgatták le. Teljesen üres megfoghatatlan film. Azt meg rohadtul nem értem, hogy mi alapján szelektált az esemény, ki menjen és ki maradjon. A film eleje 8/10 az utcsó harminc perc 3/10. Az utcsó jelenet meg tök felesleges volt, még akkor is ha azt akarták volna csattanónak.

norbucso 2008. 11. 10. 10:07

Nekem nagyon bejött ez a film, nagyon ott van. Nem láttam a rendező eddigi munkáit, kivéve a 6. érzéket, de ez nagyon jó film volt. Mit vártatok, milesz? Wahlberg nekihajt buldózerrel a mezőnek, vagy előkapja a lángszórót? Sztem komolyan nem értitek a film mondanivalóját. A zárás pedig tökéletes: még nincs vége. Mark Wahlberg rajongó vagyok. Amúgy meg ha nem tetszik a film, de megnéztétek és szerintetek szar, akkor tartsátok magatokban. Véleményt lehet nyilvánítani, de hogy fikázni.

Monti 2008. 11. 26. 3:09

Fájdalom, de még a történet is lopott... Ha jól emlékszem, egy Stephen King könyvben olvastam. Csak ott nemcsak magukat, hanem az egészségeseket is hentelték. Mivel most hagytam abba a filmet, ezért élénken él bennem a két dolog, ami a legjobban zavart; egyrészt a zene - amit szerintem a fő erősségnek szántak - néhol engem kifejezetten idegesített. A másik, pedig a szereplők arcmimikája, és annak hosszan való mutatása. A King-érzést erősítették továbbá a thriller elemek (pl nagymama meg az ő babája), azonban sok helyen egyszerűen feltornászták a feszültséget, aztán hagyták lecsengeni. Sajnos én ezt általában nehezen fogadom, és a hintás jelenet lankadása után egy hangosabb 'Anyád' csúszott ki a számon. A vadászpuskával durrogtató háztulajdonos megint azt az érzést keltette bennem, mintha egy King könyv alapján készült volna (nem tudom miért). A két főszereplő arcrángásait szomorúan figyeltem (a főszereplőnő például kicsit többet csukva tarthatta volna a száját, illetve érdemes megfigyelni a főszereplő arcát, például, amikor előadja a gyógyszertáras-köptetős hülyeséget). A film csúcspontja nálam a két maszkot viselő, tv előtt kötögető nénike, illetve amikor a főszereplőnő (kb a film 2/3-ánál) abbahagyta a grimaszolást, és láthattam, hogy mennyire kellemes jelenség. A baljós hangulat az elején tényleg remek azonban nagyon gyorsan erőltetetté válik. Valahogy az egész engem egy nagyon elrontott Stephen King és Arthur Herzog filmre emlékeztet (bár eddig csak olvastam őket).
Az alapötlet nem lenne rossz, de sajnos kidolgozatlan és nincs továbbvezetve.

Amúgy szerintem felesleges a porhintés arról, hogy a negatív kritikások akciófilmet vártak, szerintem felesleges így beállítani. Én a pár mondatos bemutató (töredelmesen bevallom, hogy töltöttem) után félig-meddig (esetleg negyedig) egy dokumentumfilm-szerűséget vártam.

Egyébként, valaki elmagyarázhatná, hogy minek kell az embereknek hátrafelé szuttyogniuk, amikor elkapja őket a méreg? Minek kell ledermedni, nem összeesni? Továbbá, logikusabb lenne, ha egyszerűen meghalnának, nem? Másrészt, ha valaki fejbelövi magát, az biztos, hogy így néz ki utána? Homlokát szemlélve átsuhant a fejemen a kérdés, hogy vajon milyen kaliberű lehetett az a stukker? Hajtűt hordanak-e ebben a században? :D

Na, azt hiszem kiadtam magamból mindent, ami bennragadt:)
/OFF
Először is elnézést attól, akit esetleg sértene a kommentem, másrészt pedig szomorúan konstatálom, hogy csak az általam (nagyon, és indokoltan) rossznak tartott filmek után fogalmazódik meg bennem egy markánsabb kritika (lásd első kommentem, a Trópusi Viharhoz :D), nos, sajna ez van. Valószínű azért lehet, mert a jó filmeket csak élvezem, míg az általam rossznak tartottak olyan negatív visszhangot keltenek bennem amit muszáj kiböfögjek magamból.
/--
UI: Megtaláltam! Az alapötlet (ami nem is nagyon fog bonyolódni) nagyon hasonlatos King Mobil című könyvéhez. Esetleg ezt összepárosíthatjuk a Herzog-féle Rajzással, és már megközelítően jó eredményt kapunk.

Nah most már leállítom magam, üdv mindenkinek! :)

[A King köynvről van kritika, ahol a hasonlóságokról is szó van - a zerk]

Hibrid 2008. 12. 23. 23:23

Üdv

Nos a lényeg a lényeg amit írtatok mind igaz, néhol butaság, és lapos a film, de... az mindent egybe vetve ez kell a buta amerikai népnek, hogy normálisan valaki a szájába rágja " te hüle márpedig a világ bajban van, és miattunk "
Enélkül mégcsak el sem gondolkodnak rajta, és ugyanúgy veszik majd a nagy autót, vesztegetik az energiát...stbstb, és az a baj, valjátok be őszintén, hogy mégcsak ezek után, effektíve ezek előtt sem gondolkoztok/tatok rajta !!!!!

Ocsoa 2009. 04. 18. 17:27

Szerintem is nagyon kevés a film.
Egyszer meg lehet nézni. Viszont trailer miatt többet vártam. Hát sajna nem lett meg a hatás.

Aztán mikor megnéztem rendezőt, nem is csodálkoztam rajta.
Jelek, Falu, blőő

unleo 2009. 04. 24. 1:52

rossz film, de sötéten hangulatos, én végig parába néztem (mondjuk otthon, este és egyedül, gyenge idegrendszerrel megáldva)

with 2009. 04. 24. 5:27

Sajnos azt kell mondjam, hogy nálam nem jött be a film, pedig vártam.

Marky Mark Funky gyerek nagyon lefektet minden filmet, amiben játszik. Bocs a Walberg fanoktól, de a tény az tény. Egyetlen jó filmet láttam tőle, a focisat. De most még a címe sem ugrik be. Mindegy.
A lényeg, hogy adott egy jó sztori, amit sajnos rossz gárdával dobtak filmre.
Sokkal többet ki lehetett volna hozni a történetből mind látványban, mind hangulatban. Részemről kimondhatatlan nevű rendezőtől sokkal többet vártam azok után, amiket eddig letett az asztalra.

Ez van.
A Walberg gyerek meg inkább zenéljen.

Ochoa 2009. 05. 01. 12:14

Jah. Futballmaffia

pepe 2009. 07. 28. 16:44

Szerintem nem volt rossz. Azért gondoljatok bele, hogy milyen képet vág a színész akinek előadják, hogy "na figyelj, az emberek emiatt halnak meg...". Nem kis feladat ezt eljátszani.

Másrészt én erre a filmre egészen másképp tekintek, mint bármelyik másikra. Elgondolkodtam a rendező korábbi munkáiról (A falu, Lány a vízben) és azt gondolom, hogy még ha nem is sikerült átadnia jól a story-t, az attól még ott van benne. Úgy gondolom Shyamalan egyfolytában valami misztikus és nagyon meghökkentőt akar mutatni az embereknek és engem ez máris lázba hoz. Lehet, hogy ez nem sikerült annyira jól (vagy a Lány a vízben), de majd lesz másik (remélem). Amióta láttam a Falut, azóta várom, mikor jön tőle újabb mestermű.

Az az érzésem Shyamalan nem is történeteket akar elmondani, hanem inkább a létező legfurcsább hangulatot megteremteni. Én vevő vagyok erre.

Viszont ha mégeygszer statisztát/mellékszereplőt játszik, akkor -1pont mindenképp. :D

Eszter 2010. 08. 14. 20:28

Valószínűleg senki nem ért majd meg(a kommentekből ítélve tutira nem), de nekem határozottan tetszett a film. Ami azt illeti imádtam. Megvolt a szokásos feszült hangulat,és a zene is tökéletes volt. Lehet, hogy nem nagyon sikerült fokozni a feszültséget, de határozottan elgondolkodtató film.
Nem számít, hogy nincs benne vér, Shyamalan filmjeiben nem is szokott.
A film célja, hogy az emberek(azaz MI)elgondolkodjanak azon, hogy tényleg tönkreteszik a környezetet.
Amúgy a film logikailag teljesen rendben van, hiszen a növények tényleg termelnek olyan gáz, amely az emberi idegrendszerre hatással lehet. Csak az van, hogy nem bocsájtják ki.
Szerintem nagyon jó film. 10/10

winnie 2010. 08. 14. 23:34

miért ne értene egyet veled senki? azért ennyire nem vagy különleges több ezren, tízezren szeretik a filmet, bár azt nem hiszem, hogy sokan gondolnák, hogy ennél nem lehet jobb filmet csinálni - ellentétben veled (ld. 10/10).

"A film célja, hogy az emberek(azaz MI)elgondolkodjanak azon, hogy tényleg tönkreteszik a környezetet."

ezt ugye nem mondod komolyan? épp ez a leggázabb benne, hogy egy ilyen triviális dolgot rág az emberek szájába, kvázi hülyének nézve őket, feltételezve, hogy nem nincsenek tisztában ezzel. ez olyan, mintha azt írnád egy romantikus vagy csöpögős családi filmnél, hogy "A film célja, hogy az emberek(azaz MI)elgondolkodjanak azon, hogy a szeretet tényleg nagyon fontos"

Eszter 2010. 08. 15. 14:30

Nyugi, nem gondolom, hogy különleges vagyok. Tudom, hogy sokan szeretik a filmet, csak az itt olvasható hozzászólásokból ez annyira nem derül ki.
Csak a véleményemet írtam le, az meg ugye mindenkinek saját van. :)

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.