Batmanre várás? Plusz az első rész buktája itthon..

írta human, 2008. július 12. 19:52, 82 hozzászólás

Foglalkozzunk még egy kicsit vele, meg ideje tisztázni valamit. A kérdés az, hogy a környezetedben mennyire várják az emberek a The Dark Knightot? Elvagyunk itt a filmbuzin a Lovaggal, meg rengeteg olvasó kommentel a Dark Knight cuccoknál, de nyilvánvalóan mi geekebbek vagyunk kicsit, mint a "pistike". Ez nem leszólás, mert ő meg másra van rákattanva, ez egyszerűen tény. Bár tudom, hogy általában a környezetünk érdeklődése valamennyire közös halmaz a mienkkel, de mégis érdekel, hogy az ismerőseitek közül mennyire várják sokan.

A másik dolgot amit tisztázni akartam, hogy a Batman: Begins itthon bizony bukta volt. Páran ezzel tisztában voltunk, de egy-két kommentelő alapján arra következtetek, hogy nem mindenki. Hiába na, nem segített titeket akkor még a filmbuzi, mert ilyesmikről nem írtam (ellenben a filmről igen. Nem a legjobb írásom, butaság is van benne bőven (fejlődök), de az volt az első cikkek egyike, amiben könnyedén mentem 3000 karakter közelébe.) Tehát a B:B bukott itthon. 12 362 nézőt szippantott be a mozikba, míg az ellene menő Mr és Mrs Smith (ami szép lassan tűnik el a süllyesztőben..) pedig 34 005 nézővel bírt az első hétvégén. Kemény ellenfél, itthon simán lenyomta Batmant. Idén viszont úgy látom nem követik el ezt a hibát a hazai forgalmazók, és nem nagyon tettek ellene nagyágyút.

Azt viszont továbbra sem tudom megérteni, hogy miért kell várnunk 2 hetet rá. Az idei Hulk rögtön jött, erre fel csak 10 949 embert csábított be itthon a mozikba. A zöld szörny miért jöhetett rögtön, féltek a negatív visszhangtól? A Batman-nek pedig megadják az előnyt, hogy a külföldi éljenezés beszivárogjon? Wrong! A Külföldi kurvasok spoileres kritika fogja ránknyomni a bélyegét, és rombolni az élményünket. Még további hasonlításnak felhoznám a Wanted-ot, ami 17 309 nézőt hozott az itthon szinte nulla ismertségű képregényes hátterével. Ez bizony már jobb adatnak számít.

És ha már itt tartunk, akkor a Batman kapcsán megemlítendő, hogy egyáltalán nem biztos a The Dark Knigh hazai IMAX élménye. Legalábbis ebből az index cikkből nekem az jött le. Nem 3d-s a film szerintem, egyszerűen csak a nagyobb vászon meg jobb képminőség miatt lenne fasza IMAX-ban nézni. Még én is eltipegnék érte, pedig nem szeretem azt a környéket.

Akkor visszakanyarodva az elejére, vajon az első rész óta eltelt évek alatt sikerült-e akkor rajongótábor kiépítenie az új Batman-sorozatnak, hogy 20-30 ezer embert hozzon? Az durva előrelépés lenne itthon a 12 ezerről, de a kintit nézve már 48 millió dolláros első rész nyitányhoz képest jelenleg 130 körül tippelnek a második részre, azaz ~250%-os növekedést.

Hú, nem akartam erről ennyit írni, ilyen sok adattal, mert ezek a posztok nem annyira népszerűek, de hát izzadva az utóhőségben most így sikerült.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 82 hozzászólás érkezett!

Marion Crane 2008. 07. 12. 20:41

nem várom különösebben, azért valószínűleg moziba nézem meg, de pl. a lakótársnőm azt sem tudta, hogy lesz..

ilovebubbles 2008. 07. 12. 20:50

Én tuti nem megyek el rá, pedig tudom kicsoda Batman:)

gyusi 2008. 07. 12. 20:51

A Batman begins-t én se vártam különösebben, nem is moziban néztem meg, és ennek igen egyszerű oka van. Az első két Burtonost imádtam (különösen az elsőt), de az utána következő Mindörökké Batman és Batman és Robin katasztrófa volt. Erre jött a Batman begins, ami az előző két förmedvény után már nem is izgatott. Később olvastam róla, a kritikusok imádták (ami nem sokat jelent), és a barátoktól is szinte csak jót hallottam róla. Úgyhogy megnéztem. Sokkal jobban bejött mint a Burtonos filmek (pedig mondom, imádom őket). Véleményem szerint nagyon sokan így voltak ezzel. Joel Schumacher (remélem jól írtam) egyszerűen hazavágta az egészet, hogy aztán Mr Nolan feltámassza a sorozatot. A sötét lovagot már egészen biztosan moziban fogom megnézni, és aki látta az első részt a moziban (vagy később DVD-n) tuti ugyanígy tesznek. Egyszerűen nem bírok várni a DVD megjelenésig. Biztos vagyok benne, hogy az első hétvégén legalább 30 ezres nézőszámmal kell számolni. Nos, néhány hét és kiderül, hogy jól gondoltam e.

ward 2008. 07. 12. 20:57

Amíg nem nyomják a trailereket Győzike, és a Barátok Közt között, addig minden nem romantika/"vígjáték/kalandfilm bukó lesz sz.tem. Az én ismeretségemben ( nem túl szűk kör ) pl senki nem tudja, hogy lesz ez a film, mint ahogy azt sem, hogy lesz Transformers2, Max Payne, TD The Earth stood still stb...

Ahogy human is írta ez nem konkrétan az ő hibájuk, de egyszerűen a magyar médiában a mai napig nem terjedt el az a szokás, hogy az embereket elcsábítsák mozikba pl. /OFF/ Szidják, hogy warez/torrent így meg úgy, de nem tudom mit várnak, ha nem tesznek ellene értelmes józan "ellenintézkedéseket", aminek a legjobb és hatásosabb formája lenne a moziba járás kultúrájának bevezetése. /ON/

ilovebubbles 2008. 07. 12. 21:01

Engem a Begins se tudott semmiről sem meggyőzni, szerintem elég gyenge film. Vagyis nem az, de nem is egy überállat valami. Gondolom mindenkinek azért tetszik mert valóság közelibb, de nekem pont ez a bajom vele.

hahakocka 2008. 07. 12. 21:01

Hát véleményem szerint jóval magasabbnak kéne lennie hisz sokan itthon is azt tették mint másutt. A Dvd-n nézték meg a filmet és akkor vált itthon is igazán sikeressé. Talán a Batman és Robin kételye és sötét emléke miatt nem mentek el annó annyian az első részre. (Nem tudhatták hogy partiban a Burtonos 1. résszel megkapják a legjobb Batmant :) )

Az elmúlt 2-3 évben vált kultfilmmé is a Begins nem amikor moziban ment.

Emellett az akciódúsabb vonulat és Joker karaktere és a Ledger rajongók számára utolsó teljesen befejezett filmje is egész nagy indok a mozikba menetelre.

Az eddigi kb. 45 teljesen pozitív kritika is elég meggyőző.

Szerintem összben (WW) akár hozhat 800 millió vagy afölött is.

Ja és sajnos az nem 2 hét csúszás hanem 3. :((( Aug 7.e ugyebár. És feliratos lesz megint ez a nagy lényeg.!!! :)

Darkoo 2008. 07. 12. 21:03

Az én környezetemben nem sokan látták a Beginset, és nem is nagyon érdekli őket a Batman. Vagy úgy vannak vele, hogy a Tim Burtonostól úgyse tud senki se jobbat csinálni, ami rossz hozzáállás..
A másik meg, az egyszerű Pistike és barátnője lapozgatja a műsorfüzetet, és látja hogy "A Sötét Lovag", talán azt hiszi, valami középkori kalandfilm lesz, aztán mennek valami langyi vígjátékot nézni..

A tévék is tehetnének róla, hogy népszerűsítség a Batman filmeket. PL a nagyobb kereskedelmi tévék közül még egyik se játszotta le a Batman Beginset.
Most is mit adnak le nemsokára??? A Macskanőt.. Na ha azt valaki megnézi, nem csodálom hogy elmegy a kedve a maskarába bújt denevérembertől..
Mert pl az Indy 4 előttt leadták az összes korábbi Indy filmet, hogy ráhangolódjon a közönség. A Shreknél meg a Shrek első részét. Star Wars 3 előtt meg a korábbi részeket.

Itt meg a The Dark Knight előtt leadja retek klub a Macskanőt. Hát gratula..

A másik meg. Sokan úgy vannak vele, hogy ez remake lesz, és panaszkodnak, hogy most minek kellett újra forgatni a Tim Burtonos első részt, abban volt úgyis a legjobb Joker, akit Jack Nicholson alakított..

Tájékozatlanság, előítéletek, rossz kampány itthon.

Nem gondolom, hogy kaszálni fog a film. De azért reménykedem.

Arc 2008. 07. 12. 21:03

Azért kíváncsi lennék, hogy az idelátogatók milyen megoszlásban film illetve mozibuzik?
Mert a kettő nem ugyanaz, jómagam inkább filmes vagyok, mint mozis. A TDK kapcsán gyusival teljesen egyetértek, meg kell nézni széles vásznon.

human 2008. 07. 12. 21:13

Darko: már lement a macskanő. Még azt a rosszat tehetik a Sötét lovaggal, hogy leadják a Burtonös Batmant.

Mr. Vertigo 2008. 07. 12. 21:16

Érdekes, éppen ma néztem újra a Beginst, - hogy kicsit vértfrissítsek - kb 20 perce hagytam abba, így pont friss a dolog. :) Korábban én vegyesen hallottam véleményt róla, laikusabb ismerőseim inkább fanyalogtak, unalmasnak vélték, komolyabb Batman hozzáértőknek/fanoknak pedig abszolút tetszett. Én személy szerint nagyon szeretem, mert bár sokszor érzem úgy, hogy néhol még elég bizonytalan lábakon áll és kezdetleges, de ahogy sokan mondják is, nagyszerű kis film, és ezzel az úgymond "felnőttesebb" Bőregér vonallal egy kiváló sorozatot nyitott meg, ami így a filmvásznon talán hű sorstársai lehetnek a Frank Miller féle The Dark Knight Returns és Batman: Year One szerű képregényeknek. És szerencsére Nolan eddig nem hagyott cserben, minden filmjét szerettem... Itthon van egyébként bármiféle TDK promotálás a moziban leadott előzeteseken kívül? Én még nem találkoztam egy darabbal sem... Ennek ellenére nem is tudom mikor vártam valaminek a megjelenését ennyire, hogy hetekkel előtte előszedtem a képregényeim, filmjeim, Begins zenéjét hallgatom, stb. Ártatlan életekbe fog kerülni, ha csalódva jövök ki a moziból, bár erre igen kicsit az esély :)

Darkoo 2008. 07. 12. 21:22

A mozikban ráadásul félre tájékoztatják a népet, mert az előzetes végén még július 24-et írnak ki. De az e legkevesebb. Tv spotokat kéne nyomatni. A tv2-s és RtL klubbos bulvármagazinokban rendszeres promotálni.

Meglepő volt, hogy itthon a 300-ra milyen sokan voltak kíváncsiak. A premier előtt a Fokuszban mondtak, amerikában mekkora siker stb-stb, és lám "özönlött" a nép megtekinteni a filmet. Én is telt házas vetítésen tekintettem meg.

winnie 2008. 07. 12. 21:31

"De az e legkevesebb. Tv spotokat kéne nyomatni. A tv2-s és RtL klubbos bulvármagazinokban rendszeres promotálni."

de ez nem úgy megy. hidd el, a forgalmazóknak vannak tapasztalatai. itthon kivétel nélkül buktak a nagyobb, gyerekközönségre is számottartó képregényfilmek (pókember és tsai)

ha a forgalmazó tudja, hogy valami esélytelen, akkor azon a reklám sem fog segíteni.

hiába nem nyomják máshol. van sok film, amit nem nyomnak sehol, mégis megnézik. ha azokat nyomnák, akkor azokat többen néznék meg, mintha a batman nyomnák. ergó, akkor sem a batmant kéne nyomni, hanem a többit.

"Meglepő volt, hogy itthon a 300-ra milyen sokan voltak kíváncsiak. A premier előtt a Fokuszban mondtak, amerikában mekkora siker stb-stb,"

ha valami siker, azt miondig mondják. a 300-at sem a tévé adta el. az mindenhol érdekelte a népet. ha a batman 2 siker lesz, mondani fogják.

a vasember siker volt. mondták. a kutyát sem érdekelte itthon.

Pan 2008. 07. 12. 21:34

Én is nagyon várom ezt a filmet, bár mástól még nem hallottam, hogy meg akarja nézni. Sajnálom, hogy nem szinkronos lesz, mert ha felirattal nézek valamit, nem tudok olyan jól figyelni a képre. :D (Bár tudok angolul valamennyire.) Szóval szerintem az átlagember szívesebben néz meg olyan filmeket, amik le vannak szinkronizálva. (A tévében is ezért ritka a feliratos film.) És a Batman begins-t is jól lefordították.

Darkoo 2008. 07. 12. 21:35

"Meglepő volt, hogy itthon a 300-ra milyen sokan voltak kíváncsiak. A premier előtt a Fokuszban mondtak, amerikában mekkora siker stb-stb,"

ha valami siker, azt miondig mondják. a 300-at sem a tévé adta el. az mindenhol érdekelte a népet.

A magyarokat mindig is jobban érdekeltél a történelmi, kosztümös látvány filmek, ahol nagy mamutok, hatalmas seregek vannak:)
A 10.000 Bc amerikában megbukott, itthon mégis özönlöttek rá. Valahogy ez így alakult ki..

Pizsama 2008. 07. 12. 21:37

Azért a Ledger-rajongókról se feledkezzetek meg, biztos lesz egy-két leányzó aki miatta nézi meg a TDK-t!

Seraphin 2008. 07. 12. 21:40

soha nem érdekelt a Batman. unalmas a sztorija. ismerőseimet sem érdekli szerintem.

Challenger 2008. 07. 12. 21:47

Én a Beginst is moziban néztem, pedig asszem trailert sem láttam róla (de, mégis. moziban egy másik film előtt). A lényeg, hogy akkoriban még nem is volt netem, egyedül a Vox mozimagazinra támaszkodhattam filmes téren.
De tutom, hogy valamiért mindenképpen akartam látni az akkori Batmant. Lehet, hogy Bale miatt. Az általam 2003 őszén felfedezett Equilibrium óta hatalmas kedvencem. És azóta egyre színvonalasabb filmeket készít.

Amúgy, a környezetemben nincs akkora nagy Dark Knight láz. Tudják, hogy hamarosan lesz, majd megnézik (vagy letölti!!! némelyik), de nincsenek bezsongva.
Én viszont tuti, hogy ott leszek a vetítés első napján :)

Mr. Vertigo 2008. 07. 12. 21:51

melyik sztorija unalmas? mert az 1939-es felbukkanása óta van neki 1-2 :DD

Cameron 2008. 07. 12. 21:52

engem nem érdekel h mit néznek, hol nézik a barátaim a filmeket, vag ymit várnak, moziba is egyedül megyek mert igy szeretek vagy néha a barátnőmmel de akor olyan filmekre amiet ő választ, legjobban itthon szeretek kis laptopomon egyedül nézni felmeket:) nálam város , bár ezt prágába nézem meg:) ugyhogy még az angolra (felirat hiánya ) is figyelnem kel ..valószinű már mozi előtt megnézem tudom h rontja az élményt de sajna annyira nem vágom az angolt még..

gyusi 2008. 07. 12. 21:53

Mr. Vertigo: a 2 Joel Schumacher féle...

norti 2008. 07. 12. 21:55

Rétegfilm. A legtöbben úgysem moziban nézik (itthon), hanem majd dvdn, de ott sem lesz kasszasiker. Ez van. Akinek tetszett a begins, az ezt is megnézi, akit az hidegen hagyott, az nagy valószínűséggel ezt is kihagyja.

thomas_art 2008. 07. 12. 21:59

A Batmant én is csak később vettem figyelembe. Pedig akkor még járatott Cinema magazinban is 100°-ot kapott.

De legutóbb mikor moziban voltam a Harry Potter 5 néztem meg, mivel tuti biztosnak véltem a 3 és a 4 után. Mondanom sem kell utána nagyon dühős voltam miatta.

Ebben az évben már a sötét Lovag a biztos mozifilm. Mivel elég húzós manapság a mozijegyek idén csak ezt az egy alkotást akarom megnézni (régebben én is kb. havonta 3-4 filmet néztem moziban). De nagyon várom. A munkatársaim körében nem annyira ismert. De ők a Tv kívül nem is néznek mást.

Az öcsém is már hülyét kap a várakozástól. De ez van nekünk ez az év mozi eseménye.

Mi biztos ott leszünk.

zsoty27 2008. 07. 12. 22:04

Hát Hogy őszinte legyek , eddig legyintettem erre az egész Batman dologra.A batman beginsre meg erre a dark knight-ra is.
de most felcsigáztál, holnap meg is nézem a batman begins-et, és már várom a Dark knight-ot is.
amúgy a szomszédom is várja a dark knight-ot.de sajnos általánosságban nem ismerik... :S

Heistmonkey 2008. 07. 12. 22:07

Én speciel csak azért fogom valószínűleg megnézni a DK-t (sajnos minden bizonnyal itthon), mert te itt hájpolod már fél éve, kedves Human. :D Meg anno az első trélerben nagyon tetszett Heath Joker Ledger nevetése ofkorsz.
Az első részt nem igazán mondanám, hogy láttam, mivel akkoriban még nem voltam nagy filmnéző, illetve amikor tavaly előtt szent este lenyomták HBO-n, csak fél szemmel néztem, a közepén lementem csillagszórózni, meg ilyenek.
A baráti körömben kb. fingjuk nincs, hogy létezik ez a film (mármint a DK), de mondjuk nekik úgy általában semmi hasonlóról nincs fingjuk se, és le vagyok szólva, ha félórákat beszélek egy-egy kiváló filmről, és úgy kell elrángatnom őket moziba olykor-olykor. :) Most mondjuk a Wanted bemutatóját véletlenül látták a tévében, ezért arra kicsit pörögnek, szal van esély, hogy széles vásznon láthatom...

dimitrij 2008. 07. 12. 22:07

moziban láttam az elsőt, egy haverral néztük, ő erősködött, hallgattam rá, jól tettem. :) jó volt, végre azt nyújtotta egy batman film, illetve egy képregényből készült film, amit vártam tőle. abszolút kedvenc, a műfaj legjobbja, számomra. a baráti kör jó része nem látta, de akinek ajánlottam, az megnézte, zömében szintén kedvenc lett.. nekem a fentiek okán nagyon várós a film, de az augusztusi bemutató lelomboz.

a burton félél anno tetszettek, inkább az első, a második már nem annyira. a többiről szót sem vagyok hajlandő ejteni... viszont a begins után újra se tudtam nézni a machael keaton-os részeket, egyszerűen komolytalan volt. (érdekes dolog, mert pl. a Dűne esetében pont fordítva volt, az eredeti 84-es Lynch féle verzió után az újabb, talán 2000-es változat volt a gagyi...)

ja, és szerintem igaza vannorti-nak, rétegfilm. de nem is baj, jól van ez így. :)

superr0x 2008. 07. 12. 22:15

nos én is ez elöttem lévőkkel egyetértve, valóban a begins elötti batmanek kb kiétették a bennem lévő batman lázt.

bár volt internetem akkor amikor kijött, nem ismertem még az ilyen junki/buzi oldalakat és igy trailerekhez se jutottam hozzá igy nem tudtam h a begisnben mire számítsak

aztán egyszer letöltöttem (izé)

és pofám leszakadt, nekem annyira bejött h utánna még 1szer megnéztem, sajnáltam h ki hagytam a mozit, azóta nagy geek vagyok, sokat járok olyan oldalakra ahol kritikákat irnak és nézem az apple traileres oldalát... nha meg mindig eljárok moziba :P

n-drew 2008. 07. 12. 22:42

A baráti körömben nem várják különösebben, (igaz, mást sem) de mivel én döntöm el, hogy mit nézünk, ők sem fogják megúszni. :-) Én többször is megnézem majd.

Remélem, hogy itthon lesz annyi esze a forgalmazónak, hogy Batman: A sötét lovag címen küldi moziba a filmet. Az xpress.hu-n már előrendelhető a dvd, ott ez a címe.

@Vi 2008. 07. 12. 22:43

"Remélem nem egy derék tűzoltó volt" ;)

Nem is értem ezt a magyar nézettség dolgot. Vagyis hát sejtem mi lehetett az okok mögött. 1. Nem hypeolt (annyira) a filmbuzi :D 2. A legutolsó Batman filmek után szerintem nem jött le, hogy nem a hülye bohóckodós, élénkszínes cukormázat kapják, hanem valami sokkal érettebbet.

Én kétszer néztem meg egy héten belül moziban a Beginset. Sokak panaszkodtak a hosszúságára. Hát szép! Talán kicsit többet kellett volna mutatniuk a bunyóból, de úgy az egész Batman-univerzum a szemünk láttára épült fel. Kellett hozzá az idő, ennyi. Az zenék meg k*rvajók.

Úgyhogy TDK moziban nézős, főleg hogy már hallom esténként magam körül azt az őrült nevetést :DD Heeheehaahaahaa!

Gábriel 2008. 07. 12. 22:51

A pórnép még nem is nagyon látott előzetest. Ha meg igen, akkor a mobilját némította, vagy kukoricával egyensúlyozott.

madcows 2008. 07. 12. 23:07

azt hallottam,h a burger king mo.-n dk figurakat osztogat az egyik menuje melle, egyik magyarorszagon elo haveromtol hallottam, en erdelyben elek...

Selina Jade 2008. 07. 12. 23:10

Csatlakozom néhány előttem szólóhoz, RETTENTŐEN VÁROM EZT A FILMET!! Számomra ez az év filmje, amit én azóta várok, hogy az elsőt megnéztem, ami egy nagyszerű kezdet volt, és az eddig olvasottak és látottak alapján a TDK (reményeim szerint)méltó folytatás lesz (és ha szerencsénk van még tovább is fog folytatódni). Az biztos én minden ismerősömet elviszem moziba, aki még nem látta azzal már megnézettem az első részt és nem volt ellenvetés a második mozis élménye ellen!

De szerintem sokan már magáért a főszereplőért (gondolok itt persze a fantasztikus Christian Bale-re) szóval már miatta sok néző lesz, hiszen az elmúlt 2-3 évben olyan színészi magasságokba tört, és népszerűségre tett szert, hogy az hihetetlen. Az ő nevével manapság bármilyen filmet el lehet adni (nem véletlenül!!) Jó párszor eszembe jutott már nagy mozirajongó lévén, hogy mi lesz ha már nem lesznek köztünk a színészmesterség régi nagymesterei (Al Pachino, Robert de Niro, Jack Nicolson, stb) akik évtizedek óta kényeztetnek minket a játékukkal, mert hát (sajnos) ők is csak halandók. De mikor egy ilyet mint az isteni Christian Bale látok feltűnni a vásznon, kicsivel jobb kedvre derülök, hogy na!, mégsem fogunk profi nélkül maradni, mert abban már most biztos vagyok, hogy ez a fiatal színész (sok mással ellentétben) valóban kiérdemli majd pályája végén a halhatatlan jelzőt ebben a műfajban!

Szóval én csak ajánlom mindenkinek ezt a filmet, és bár valóban nem tesznek sokat a médiában a reklámjáért, hát tegyünk mi és kapjuk össze a barátokat, ismerősöket, és vigyük el őket moziba! Annál nagyobb reklám nem kell, mint mikor egy rajongó népszerűsíti kedvencét a köreiben :-)

pisketi 2008. 07. 12. 23:18

A kornyezetembol egy embert ismerek, aki biztosan moziban nezi majd meg velem egyutt, bar nekem szemely szerint egyik Batman film sem jott be igazan. Meg a regiek se, pedig akkor meg kissrac voltam. Mindezek ellenere nagyon varom, bar a trailert elnezve megint nem leszek lenyugozve. Megis varom. Varom, mert Batman.

Kesneme 2008. 07. 12. 23:20

Pedig IMAX-ba milyen jó lenne, tutira megnézném!
igy is megfogom, de azért nem lenne rossz. :)

Cameron 2008. 07. 12. 23:24

nem tudom mit esztek ezzen a Bale gyereken..jó a nőket megértem talán, nekem nagyon nem szimpi, aza trükkös filmje tetszett de az sem miatta.. nálam inkább Jóker az aki megfog itt a filmben

SeaN 2008. 07. 12. 23:42

7 filmjet lattam, talan epp h a The Prestige-ben tunt nekem halvanyabbnak (marmint az o szintjen, altalanossagban atlagosnak -tudom, tudom meseszep aliteracio-), nekem legalabbis.

Brumi 2008. 07. 13. 0:03

A Begins itthon durván bebukta moziban, ez tény. De azért azt hozzá kell tenni, hogy a képregények hazai (el)ismertsége a béka segge alatt van és a feliratos kópia se buzdította nagyon az egyszeri mozinézőt a Nolan-féle verzió megtekintésére (Schumacher mítoszrombolását meg már ne is említsem). Hardcore filmrajongó- és mozifanatikus lévén premier délelőttjén néztem és két héttel később újból megtekintettem. Végre egy olyan Batmant sikerült vászonra vinni, akit mindig is látni szerettem volna. Nolan egy zseni, az első kritikák szerint a TDK még a Begins-t is felülmúlja, már alig várom. Haverok/ismerősök jelentős része erőteljesen rá van izgulva a TDK-ra, ami persze nem baj. :)
Bale szerintem még nincs akkora név itthon, hogy tömegeket vonzzon a mozikba, nem is miatta fognak az emberek a péztárakhoz tódulni. Heath Ledger tragikus halála és Joker karaktere lehet az, ami sokakat mozis megtekintésre buzdít. Ha lesz IMAX, akkor tuti befizetek rá, ha nem, akkor marad a "sima mozi" premier előtt. Iszonyatosan várom a filmet, de már leszálltam a hype-vonatról (ahogy Wall-E-nál is), túl sok élményt csesztem már el a túlzott várakozással. A TDK zenéje mindenesetre überkirály, James Newton Howard és Hans Zimmer megint odatette magát.

andras123 2008. 07. 13. 0:07

Szerintem a kérdés pofon egyszerű. Premier után semmit nem olvasok el, ami úgy kezdődik, hogy Batman. A film eleje résszel sem foglalkoztam pár nappal ezelőtt, és csütörtöktől már az ilyen kommentekben sem megyek be. A spoiler tönkreteszi az élvezetet, mert elvárást okoz.
Énmeg majd ott leszek a moziban a hunpremier napon, és nagyon fogok tapsolni, merthát a gyenge láncszemet, Katie Holmes-t kihagyták ugye. (bocsánat minden Dawson Creek-en nevelkedett társamtól, de Tom Cruise mindent elrontott....:)

tusi 2008. 07. 13. 0:09

hát én már meg vagyok őrülve és alig bírom a várakozás. mindenképp moziban nézős! körülöttem sajna hanyagolható számú embert érdekel a film. az a baj, hogy legtöbb ember akivel beszéltem már a Begins ről és/vagy a TDK ról azt hiszi, hogy ezek csúnyán remake ek, ráadásul olyanok, amik megváltoztatják a történetet (merthogy az eredeti Batman a Burton féle...). szóval a probléma szerintem ott kezdődik hogy legtöbb embernek megvan a keaton arca, és kifújt batman. úgyebár erre nem lehet várat építeni, szal lehetséges hogy bukta lesz. nekem igazából a lényeg hogy egyre közeledik a dátum, és valahogy túléljem addig :)

Llew 2008. 07. 13. 0:14

Én várom. A baráti kör szerintem nem. Már ha tudnak egyáltalán róla (majd hypolom kcsit augusztusig). Igaz nem is igazi filmbuzi a társaság.
Annó nem tudom hol hallottam az elsőről. Valószínűleg az egyik filmes magazinban, de azt is vártam. És nagyon tetszett. Nálam az a csúcs képregény film. Bale is jól játszott, de én a nagy öregeket is bírtam. Sajnálom, hogy Katiet lecserélték. Tudom, hogy nem egy tehetség, de a pofiját jobban csípem, mint ennek a Maggie lánynak.
Szerintem ez is bukfencezni fog. Hiába trükköznek a csúsztatással. Egyszerűen nincs akkora képregényes/geek bázis itthon, ami elvinné ezeket a filmeket. Örüljünk, hogy csak 3 hetet kell várni. Az az érthetetlen, amit a Hellboy II-vel művelnek. Pedig azt aztán be lehetett volna hozni időben és a hazai színészek jelenlétével, meg az itteni forgatással promózni.

betegesh 2008. 07. 13. 1:17

mai sztori: 3 srác dumált a héven arról, h +ebben a filmben a joker lesz a jó, nem?" ilyen 17 körüliek. ez a tájékozatlanság sztem, ha belőlük indulunk ki, akkor talán ők az 'úgy kíváncsiak, h nem hallottak semmit' a filmről.
környezetemben is csak azok hallottak róla, akiket már eleve érdekelt.. viszont közülük sem mindegyik követi az infókat róla. pedig hát,

a 2008. 07. 13. 2:19

[áthelyezett komment - a szerk.]

o_O 2008. 07. 13. 7:11

Már a legelső trailer felicsigázott és onnatól kezdve követtem az eseménykeket, és próbáltam nem megnézni human által belinkelt spotokat.Több kevesebb sikerrel.
Szóval várom, és próbálok rá időt és pénzt szakítani, hogy moziba nézhessem meg.

daniba 2008. 07. 13. 9:28

szeritnem sikerült a BAtmant kultuszt totál lerombolni a BEgins előtt, ráadásul egyébként se vagyunk egy nagy kom buk nemzet, de a Begins kivétel nélkül mindne ismerősőmnek nagyon tetszett, még menyasszonyomnak is, és én totál biztos vagyok benne hogy jóval többen mennek el erre.

DzsuliJoker 2008. 07. 13. 10:48

Én férfiasan bevallom (bár nő vagyok :D) filmbuzi vagyok! :D
Nekem a Begins is bejött, és mióta láttam az első trailert, remegve várom a filmet... :D Nagyon Állat lesz szerintem a TDK, szeretem Bale-t, Heath Ledger pedig elképesztő lesz szerintem :D nagyon lazák lesznek Ők kettecskén :D
én nem rombolom az élményem, úgyhogy 2 traileren kívül semmit sem néztem, dehát nagyon komoly a kampány :D
Az én környezetemben legalább 2-3 ember várja, 1-et pedig elcipelünk megnézni...:D

Seraphin 2008. 07. 13. 11:14

Mr. Vertigo:
úgy egészében a denevérruhába bújt igazságosztó sztori sokadjára, engem nem köt le.

jano 2008. 07. 13. 11:52

Mindíg is bírtam Batmant.Amióta B:B-t láttam azóta várom a folytatást. A TDK szerintem tuti siker lesz (bár tény, hogy itthon nem harangozták be úgy, ahogy kellett volna).
B:B-vel rendesen felrakták mércét de alighanem TDK überelni fog, legalábbis a trailerek alapján és a zene is nagyon ott van a szeren. És ami nálam plussz pont a filmnek, hogy nem lesz benne Katie Holmes (bocs ha valakit megbántok ezzel).
Ja és amíg mindenki Bale és Ledger nagyságát hangoztatja (félre ne értsetek tényleg jól játszanak mind a ketten és őket is nagyon bírom)de ne feledkezzünk meg Michael Caine-ről és Morgan Freeman-ről sem, mert a két nagyöreg is sokat tesz hozzá...

adamstarsky 2008. 07. 13. 12:06

sokan azt se tudjék h jön a folytatása a bbnek (aminek már a tréjlere elijesztett mindenkit az batmobil pff)nemhogy a külföldi spoiler kritika elijessze őket. Nem mindenki filmbuzi meg filmgeek mint ti...

Gambit 2008. 07. 13. 12:08

Sajnos az a baj Magyarországon, ami az én legnagyobb szívfájdalmam, hogy maga a képregény mint műfaj, és művészeti ág, soha sem vert úgy gyökeret mint a világ más táján. És itt nem a legnagyobb képregény gyáros USA-ra gondolok csak, hanem európai nagy múltú képregényekre is mint pl. a franciák "nemzeti hőse" az Asterix. A Japán Manga kultúráról meg akkor már ne is beszéljük.

A fent említett marketig hiánnyal pedig teljesen egyetértek. Az USA-ban nem hogy reklám kapány, de egy éven át tartó marketig hadjárat volt a TDK körül. Amiből csak egy apró példaként kiemelve a tucatnyi hasonló közül: volt megadott időpontban az USA több mozijában TDK trailer vetítés, amire akkor jutott be az ember ha teljesítette Joker feladványait az interneten. A szerencsésebbek pedig kaptak egy kópiát a második trailerből amit persze Joker kicsit átkozmetikázott.
Itthon sajnos nem hiszem hogy valaha lenne egy hasonló kampány bármilyen filmmel kapcsolatban, pedig azt hiszem egy hazai film esetében is nagyon nagy marketig fogást jelenthetne...

Tim Burotn első két filmje mai napig nagyon nagy kedvencem, de Nolan Batman-je sokkal jobban bejött, a komolysága miatt, és főleg a film első egy órája, ahogyan Bruce Wayne Batmanné változik.

Az ismeretségi körömbe rajtam kívül 3-an várjuk a Sötét Lovagot nagyon. Egyedül azért vagyok dühös az intercomra, mert ismét feliratosan küldi moziba a legújabb Batman filmet, holott a szintén képregény adaptációból készült idén bemutatott Iron Man, és Hulk is szinkronos volt, pedig azok sem dicsekedtek nagy nézettséggel itthon.

Winters 2008. 07. 13. 12:24

"...a környezetedben mennyire várják az emberek a The Dark Knightot?"

Annyira agyon lett hypeolva ezen a blogon, és mivel más filmekkel kapcsolatos oldalt nem figyelek így ezzel pont ellenkező hatást sikerült kiváltani belőlem. Egyszerűen nem érdekel, hidegen hagy, és egy kicsit már kezd is idegesíteni.

IMAX-ban, ha lesz, megnézem, de ott is csak az IMAX élmény miatt, ha meg nem, akkor megvárom DVD-n.

zero 2008. 07. 13. 12:39

100%-on áll a Rottentomatoes-on és máris a legnagyobb filmek méltó párjaként említik ..

www.rottentomatoes.com/m/the_dark_knight/

VVega 2008. 07. 13. 13:15

"...a környezetedben mennyire várják az emberek a The Dark Knightot?"

Én nagyon-nagyon, de a környezetemben nem igazán van film geek, aki meg igen az utálja a képregényfilmeket :S
Pár havert azért elrángatok majd rá magammal, de ők meg valószínűleg csak azért jönnek, mert akciózást várnak tőle xD
De a legtöbb ismerősöm abszolút nem várja, sokan azt se tudják, hogy lesz ilyen. Vagy ha igen akkor leszarják. Nem tudják mi a jó :D

hahakocka 2008. 07. 13. 14:08

Na végre leadták RTL Klubbon a .2. trailer felét kb. :) a forma1 magazinban. :) Ugye volt Toyota vs Batmobile.

zoofi 2008. 07. 13. 15:00

én nagyon várom, és már a Begins-re is rá voltam kattanva. a környezetemben szintén többen várják (egyrészt jó sok geek ismerősöm van :) ), szóval szerintem ebből is osztályszintű mozizás lesz.

t0mMy 2008. 07. 13. 15:30

környezetemben uncsitesóm meg haverja várja nagyon rajtam kivül, hosszú idő után ez lesz az a film amit megnézek moziban, vagy 4-5 éve voltam utoljára moziba akkor Star Warst néztem meg, inkább itthon szeretem filmeket nézni, na meg mozi nincs is vmi közel, de ezt tuti moziban nézős.

fannilány 2008. 07. 13. 16:20

Húha, ez nekem új hír, az rtl beújít. Én még nem tartok attól, hogy annyira rossz lenne a promóció, naivan olyasmiben reménykedem, hogy a külföldi siker után jönnek majd az előzetesek, talán.. egy-két hirdetés, persze, csak ha leszedik a tavalyi HP5-öt vagy a februári szánalmat (9 és 1/2 randi...) az utcai lámpáról, vagy még több Nesquik reklám, hátha a gyerekek ráharapnak a csalira, és hisztiznek a papának/mamának, hogy hadd nézzék meg Batman bácsi legújabb kalandját. A szülők pedig képesek lesznek bevinni, ami noha az értelmes, 10 évnél idősebb nézőket borzasztóan zavarja majd, hiszen ki is? 'pistike?' nem tud feliratot olvasni és megijed Jokertől.
Persze nem csak pistike, hanem istván bá' sem olvas szívesen mást a blikken kívül, és elhíreszteli majd, hogy bezony, az egy szar volt.
Rosszmájúak meg majd Heath-t szidják. Én persze legalább felvállalom, hogy egy vagyok azon leányzók közül, akik érte mennek majd be a moziba, de nem kell félnetek, nem visongatok majd hangosan és bőgni is igyekszem a zsebkendőmbe, nem a szomszéd széken ülő néni/bácsi szoknyájára/nadrágjára. (ez vajons személyeskedés és törölve leszek? :P)
De hogy az igazi kérdésre válaszoljak, én iszonyatosan várom a filmet, és megőrít a marketing, és a 2 vagy 3 hetes csúszás. Persze, a társaságom 95%-a nem is hallott a filmről, a fiúk csak tudják hogy lesz, majd közlik, hogy jah, én csak Ledger miatt nézem meg, biztos nem is lesz olyan nagy. A többiek, akik még tudnak róla, az én jóvoltamból már kívülről tudják az angol előzetesek összes jeleneteit és az összes idézetet, kritikát a sztorival, alakításokkal kapcsolatban.
De utálják, hogy hallgatniuk kell, szóval a TDK nekem marad a netes világomban.

Moed 2008. 07. 13. 16:26

Én ezt a filmet 2-szer fogom megnézni.1-szer haverokkal,másodjára egyedül...így jobban tudom élvezni az év legvártabb filmemre=)

beyondthejupiter 2008. 07. 13. 20:00

én a BB-t nem vártam nagyon, nem gondoltam volna, hogy jó lesz, de erre most tuti megyek és találn elcipelek másokat is. de igazából rajtam kívűl más nem várja annyira mint én.

DarkFater 2008. 07. 13. 20:14

én a Beginset kb egy hónapja néztem meg, annyire nem izgatott azelőtt, az előző Batmenek felejthetőek voltak, de ez sztem hatalmas volt, utána már dörzsölgettem a tenyeremet rendesen h jön a 2. rész is nemsoká.sztem az eddigi legjobb batman vilm volt a begins, akárki akármit mond, és ha akkorát fog ütni a TDK Ledger papával az élen amekkora a hype, akkor ez csak fokozódhat.de a magyar promót nagyon elk*rták szokás szerint...nemtom én még spec. egy tvreklámot nem láttam, de persze lehet én nézek keveset tv-t.

winnie 2008. 07. 13. 21:04

"nem figyelek így ezzel pont ellenkező hatást sikerült kiváltani belőlem. Egyszerűen nem érdekel, hidegen hagy, és egy kicsit már kezd is idegesíteni."

azért sajnálhatod, hogy nincs szabad akaratod és az alapjéán döntesz, hogy valaki hype-ol vagy sem:)

human 2008. 07. 13. 21:34

Bár ez off, de tényleg vicces. Tipikus sznob hozzállás a "túl sokat hypeolták akkor nem nézem meg". Bár most hétvégén tényleg többet batmaneztem, de mert már nyakunkon a premier lassan.

hahakocka 2008. 07. 13. 22:33

"Bár ez off, de tényleg vicces. Tipikus sznob hozzállás a "túl sokat hypeolták akkor nem nézem meg". Bár most hétvégén tényleg többet batmaneztem, de mert már nyakunkon a premier lassan."

Pont ez van néhány barátomnál és rokonomnál. Akkor sajna lehet hogy ők s sznobok. Sajna mindig ilyenek voltak nagyobb hírverésű filmeknél. Aztán néha koppant az az áll. :) Pont ma mondta unokatesóm hogy nem tudja miért hypeolják ennyire ezt a filmet igaz szinte csak a trailert látta. :) ÉS ezt az új reálisabb batmant sajna nem tartja már az igazi Batmannek max. az 1. Burtonost csak.

human 2008. 07. 13. 22:43

akkro ők is sznobok "nem közösködöm a tömeggel" szinten állnak hozzá ezek szerint ha a hype miatt nem nézik meg. ha meg ne hallottak róla eleget h megnézzék, akkor ott nicns semmiféle hyperól szó

Daprince 2008. 07. 13. 22:48

Az jutott eszembe, vajon ha tényleg jelölik oszkárra - márpedig nem is egy kirikus akár legjobb filmért járó oszkárt is adna neki - az vajon lenne valamilyen utólagos hatással az itthoni közönségre?

Vagy ennyire nincs alap amire építeni lehetne? Szomorú ez nagyon...

hahakocka 2008. 07. 13. 23:23

Hol olvastál best picture oscar jelölést már? Én max. Ledger jelöltetését olvastam nagyon sok helyen mert annyira jól játssza a Jokert.

human 2008. 07. 13. 23:29

én is csak ledgert olvastam. Kicsi esélyt látok egy szuperhősös akciófilm best picture jelölésében

2008. 07. 13. 23:34

Ismerek pár filmbuzit, akikkel hetedikén Vp-ből együtt megyünk fel Pestre a premierre.

DCIJB 2008. 07. 14. 0:38

Azt hiszem Richard Roeper mondta az "Ebert and Roeper" nevű műsorban, hogy lát esélyt Best Picture jelölésre.

Winters 2008. 07. 14. 0:43

Na végre a két "góré" lenyomta a trollt :D Egy filmmel(!) kapcsolatos hozzászólásból kiderült, hogy sznob vagyok, akinek még akarata sincs(érdekes kombináció).

Na most ehhez szólj hozzá! Hozzászóltam. Ez lett belőle.

Marsattack 2008. 07. 14. 0:46

A "Hype" dologról csak annyit hogy , tulajdonképpen csak "ilyen" körökben beszélhetünk hype-ról , ezen kívül nemhiszem.

Vagy olyan személyt ismerek aki kb. telibe szarja , de ha elé kerül DVD-n azért bedobja a lejátszóba ,olyat is aki csak Ledger miatt fogja megnézni, mert 15-16 évesen bele volt zúgva a Lovagregénybeli alakítása végett, vagy olyat aki totál rá van kattanva , képregény buzik , geek-ek.
2-3 ember biztos ott lesz velem a premieren,rajtuk kívül nem is ismerek mást aki "képben van" ilyen téren.

human 2008. 07. 14. 0:56

winnie itt nem góré, csak sima kommentelő mint ti. Ha a hype elijeszt, akkor ott gáz van, még ha nem is sznobság, vagy nem beismert sznobság.

de ez mostmár offtopik, tényleg törölni kéne. na majd innentől.

Emdzsé 2008. 07. 14. 23:01

bezzeg a mamma mia spotját kétszer nyomták le 1 óra lefolyása alatt amióta itt ülök a gépnél....

Tranquille 2008. 07. 14. 23:08

Az IMAX verzió háromdimenziósságával kapcsolatban: ha jól tudom, bár nem az egész film 3D, az öt nagyobb akciójelenet bizony az lesz, ráadásul, ha lehet hinni a pletykáknak, ez lesz az első mainstream mozifilm amit direkt IMAX kamerával vettek fel, nem utólag alakították át. Szóval nekem mindenképpen IMAX-nézős lesz (nem Mo.-on), vágom a centit...

scud 2008. 07. 16. 11:01

Én személyszerint reménykedem benne, hogy lesznek tv spotok
itthon.
Vagy Ledger miatt vmelyik bulvárműsorba berakják h mekkorát alakított...

Mondjuk én bizonyos közösségi portálokon szoktam linkelgetni
trailereket a népnek...hátha megnézik (két rendkívül intelligens üzenet közé simán befér)

s1e 2008. 07. 17. 1:07

Tranquille-nak! NE keverjük a szezont a fazonnal! Mert van "sima" IMAX megoldás és van 3D-s IMAX megoldás. A kettő nem ua. a TDK esetében a normál IMAX-os megoldásról van szó, vagyis sokkal jobb kép (nagyobb felbontás. jobb kép, stb..., ezt most nem fejtem ki) és hanghatás. Plusz nem ez az első film amiben IMAX kamerát is használtak (pl. Harry Potter 5). De ez nem kukacoskodás, csak helyesbítés.

Btw nekem nem jött be a B:B (én egyfajta szentségtörésnek tartottam a két Burton-film után (a Joel Sch-st én figyelembe se veszem), lehet hoyg az előitélet tette hoyg nem jött be), de a TDK-t várom már hónapok óta, szeretem látni, ahogy a gonoszok uralják a filmvásznat a színészi játékukkal :)

Tranquille 2008. 07. 18. 1:00

s1e: kösz a kiigazítást, ami azt illeti, kicsit meg is voltam zavarodva (mert tudtam, hogy van a sima IMAX meg a 3D-IMAX), csak azt nem értettem, hogy ez az "5-6 nagy akciójelenet ilyen meg olyan, de a film többi része normál" dolog mire vonatkozik akkor. Utánanézve kiderült, hogy valójában a film normálkamerás részében csak a hatalmas IMAX vászon egy része lesz lefedve, míg az említett részeknél "teljes képernyőre" vált és sokkol :)

kiskelgyo 2008. 07. 18. 2:00

na
ha minden igaz, asszem ma van a premier amerikában...
én asszem mostantól kerülöm a filmhíreket aug. 7-ig, nehogy vmi spoiler legyen, vagy befolyásolás.
és mindenkit óva intek attól, hogy a kiváncsisága eluralkodjon...
ne rontsátok az élményt...

kiskelgyo 2008. 07. 18. 2:03

ja és hogy a posthoz is hozzászóljak, elég fura volt mikor egy pár hónapja új fönököt kaptunk, és az ebédlőben udvariasan dumálgattunk, hogy törjön a jég, és a mozira terelődött a téma, és benyögte hogy ő az új batmant várja nagyon, és imaxban nézi meg minden... eléggé meglepődtem...

Mil 2008. 07. 18. 2:38

csak úgy kíváncsiságból rápillantottam imdb-re...

User Rating: 9.7/10 (4,591 votes)

hehhe:D

Scud 2008. 07. 18. 9:30

kiskelgyo: osztom én is....
Mindenhol spoiler veszélytől tartok.....

Angelus 2008. 07. 20. 14:29

"Halott?"
"Hét évig volt távol..."
"Halottnak nyilvánítottak?"

Igen, világszerte. És jómagam a Macskanő óta már nem Schumachert vádolom ezért, hanem a Warner vezetőségét. Legalább 10 éve kiábrándultam a batmanesdiből, mikor egyik este azt láttam a TV-ben, hogy egy fickót egyszer csak barlangi denevérek raja burkol be.
Másnap már a Neten kutakodtam az új film után.

vörk 2008. 07. 24. 12:12

hoppá,imdbn azóta pöttyet több júzer klikkelt:
user rating:9.5/10 (104 906 votes)
O_____O
durva-ez mozis lesz,mostmár tuti,eredeti szinkronnal ->MOM park...

BLaCkMoRe 2008. 10. 15. 15:30

Csak azoknak írnám, akik azt hiszik, ez egy Batman film. Pedig nem egészen. Ez egy JOKER film. És NEM azért, mert Ledger meghalt, hanem nézzétek csak meg, milyet alakít Bale és Ledger. Na egyértelmű ki a nyerőbb.

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.