Terminátor: Megváltás (Terminator: Salvation)

írta human, 2009. június 6. 2:55, 277 hozzászólás

Ez egy pofonegyszerű film, amivel nem is lenne annyira nagy baj, ha nem 200 milliót lapátoltak volna bele és nem a Terminátor-mítoszt kéne kiegészítse. Mindig is a jövőbeli háborúra vágytunk, Kyle első "meséi" óta, hát most megkaptuk, de néha csak egy ehh, amit kivált. És hát ez baj.

Bale rutinból nyomja le a Terminátorokat

Az egész filmre amúgy az a kérdés illik leginkább, hogy minek? Nem arra gondolok, hogy minek készítették el, mert hát arra lehetne sorolni az indokokat a pénztől kezdve a rajongó rendező meg akármiken át a végtelenségig; a minek a főszereplők motivációira vonatkozik, mert egy pillanatra sem lehet átérezni igazán a küzdelmet és a reménytelenséget és hogy most miért is csinálják pont azt. Olyan, mint egy töltelékrész valami sorozatban, vagy urambocsá, mint egy B-film, egyenesen dvd-re, legalábbis ha a borzasztó forgatókönyvet nézzük. Nem annyira mozis minőség, nincs igazán katarzis, tényleg csak a minek villog a vörös kijelzőn.

De mindezek mellett igazából nem tudom a sárga földig lehúzni a filmet, mert látványban többnyire odavág, és hát a kiborgok aprítása remek dolog — ahogy ezt tartja a 21. századi népi rigmusok többsége. Ami durva, hogy szinte minden fasza cuccot lelőttek a trailerben, de tényleg, semmi nem maradt, csak azoknak a részletesebb kibontása, pedig a tv-spotok többségét és a 4 perces bemutatót is kihagytam, mégis ez a helyzet. Ezen túltéve magam visszatérnék a film első feléhez, amikor nem a beszéd dominált, így mind Marcus vándorlása, mind pedig a Connor által vezetett akció után örültem a fejemnek, mert hát remek volt. Onnan meg jött a lejtmenet. Például az olyanokon ki tudok akadni, amikor sima CB rádiókon dumálják meg a tervet, semmi kódolás vagy ilyesmi, mert a Skynet nem hallgat le ilyesmiket. Meg hát amit már említettem, a motiváció általában nevetséges, itt leginkább az ember-gép szerelemre gondolok, amin csak vigyorogni lehet, persze kínunkban.

Worthingtonra fognak egy pusit

Ha viszont ott tartunk, hogy mit szóltok Sam Worthingtonhoz? Ő alakította Marcust, és mintha új akciósztár születne tényleg. A forgatókönyv alávágott a dumás jeleneteknél, meg talán nem is instruktálták a legjobban, de amikor gyakni kellett, akkor egész jól virított a srác. Ellenben Bale-en a rutint lehetett érezni, azt hiszem nem John Connor életre keltése ez élete szerepe. Kiemelendő még Anton Yelchin, akit nagyon megtaláltak idén, hiszen legutóbb a Star Trekben kapott szerepet, erre pár hétre rá jött a következő blockbuster villantásával, méghozzá nem is gyengén. A többiek meg szürke katonatömeg, annyira nem vettek el az élményből, de tökmindegy volt a sorsuk.

A viszonylag jó kezdés utáni erőlteljes buktaszagnak a film vége adja meg a kegyelemdöfést, a szívről elejtett monológgal, amit egy jelképes cselekedettel meg is pecsételnek és kiárad a giccsfolyó. A film rossz szereplését látva a pénztáraknál, azt hiszem komolyabb összeggel mernék arra fogadni, hogy McG terveiből, miszerint a Salvation az új trilógia kezdete, semmi nem lesz. Legalábbis nem McG-vel. Remélem. Bár ritkán vagyok a reboot mellett, de annyi jó dolgot lehetne csinálni a jövőbeli háborúban, adja az ég, hogy kapjanak a kiborgok még esélyt és valami rendes forgatókönyv írót, meg rendezőt, bízzanak meg vele legközelebb.

Terminátor: Megváltás értékelés

Ha ez nem a Terminátor 4 lenne hanem egy semmiből feltűnő akciófilm, akkor béke és nyugalom uralkodna a lelkekben, csak akkor nem kaptak volna 200 milliót rá, de mivel a Skynetet szedték elő hozzá, így bizony magas a léc alapban, amit alulról sem tudott éreinten az McG által diktált film. Szerintem is csak 6/10, és hát az egyszernézős jelző egy Terminátor 4-nek, ami a jövőben játszódik végre, sajnos kevés. Ha adnék fél pontot, akkor hat és fél lenne, mert azért a Wolverine-hez hasonlóan gyenge forgatókönyv mellé ide babább látványt sikerült összerakni, de ennyi.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 277 hozzászólás érkezett!

Gamma Leonis 2009. 06. 07. 19:33

Csak azt nem tudom, hogy a Skynet honnan tud John Connor leendő apjáról, Kyle Reese-ről?
De jó, hogy nem néztem meg. Döglesztően unalmas a "szegény gyerek menekül a csúnya robotok elől" sablon.
Ráadásul a Skynet jövőbe látó.
Mit logikai hibák, az egész egy műanyag játékszer szintjén van.

Úgy látom, örökre a lángoló játszótér marad az egyetlen hiteles világvége hangulatot közvetítő jelenet.
A második rész a kedvencem. Az első is jó, pl. az egész rendőrállomás lemészárlása! Az új részek gyengék.

Bye!

Csaba 2009. 06. 07. 19:47

Végignéztem, közben cigarettát töltöttem, a film egyáltalán nem kötött le.
Nehéz egy terminátor kettőt folytatni, az abban az időben nagy durranás volt.

HUNAVi 2009. 06. 07. 20:17

SPOILER

Érdekes, hogy alapból Marcus nem vette észre magán, hogy pár száz kilóval többet nyom, mint legutolsó emlékei szerint. Bármilyen mozgásnál tuti szembesülne vele, vagy csak ha leül valamire.

Na igen, de hogyan ismerhető fel könnyen a terminátor? Nehéz, ezért elsüllyed a vízben. És mi nem süllyed el?

A kacsa. Tehát, ha Marcus többet nyom mint egy kacsa...

...akkor Terminátor!!

SP OFF

neokiller 2009. 06. 07. 20:33

Most néztük + és tetszik.

SPOILER

A rengeteg apróság amit beleraktak a rajongóknak vagy és a sok apró utalás a régi részekre nagyon ottvan, pl: a T2 elején Connor arcán ott van a sebhely amit itt szerez, Linda Hamilton képe, Kyle: ha élni akar velem jön:), Arnold frissen fiatalosan:), vagy Connor a végén: visszatérek, és ami a legnagyobbat ütött nálam a Gun's szám amikor lakapja a motort.

Összeségében nekem hozta a régi Terminator feelinget, mondjuk ha Cameron rendezi lehet hogy tökéletes lett volna, de igy is még párszor visszanézös lessz dvd-n remélem halárra extrázva és + jelenetekel jön.

Claire8310 2009. 06. 07. 21:35

Spoiler

Nekem tetszett. Bár voltak hibák, legnagyobb talán mégis az, hogy Marcust a végén ilyen kurtán-furcsán kirták a következő részekből, abszolút ellopta Connortól a központi figura szerepét. Kyle teljesen rendbe volt, abszolút elégedett vagyok vele:) Connor picit egomán messiás hajlamúba ment át, Marcus volt a szinpatikusabb. A helikopteres jelenet az elején iszonyat jó (a vágás nélküli lezuhanós)Marcus kilógó alkatrészekkel jelenet is baromi jó volt. Tényleg egy látványos film lett, teljesen élvezhető.
Favorit jelenet: John és a néger fickó kimennek a éjjel kipróbálni a jelet. Na az ahogy a sötétben, a sziklafalban ültek, na az volt a leghangulatosabb jelenet!
Meg a Kyle találkozik Johnnal, majd Kyle: "nem hagylak egyedül!" John "sosem hagytál"... ez nagyon tetszett.
Meg az ahogy azt a bizonyos sebet szerezte.
Összegezve: 7/10

Ubesz 2009. 06. 07. 23:40

SPOILEREK

Hát tele volt iszonyú logikai hibákkal sajnos... Akció az ok volt. Hát az hogy a terminátorok folyamatsoan dobálnak mindenkit pfff ekkora gyikságot... Villog az arcában folyamatosan hogy Primer program megölni John Connort! erre neeeeem az történik mikor elkapja hogy letépi a fejét vagy átnyúl rajta másik kézzel dehogy... ELDOBJA utána csoszog jó lassan nem sieti el végülis minek annyira nem fontos ,utoléri megint és megint eldobja! No az meg hogy tudja a skynet hogy bent van John connor a celláknál és kb 3 másodpercmulva még nem lövi égeti szabdalja szét egy armada robot az tényleg nevetséges.Úrsiten és kiszállnak a bázisról egy helikopterrel... HOL VANNAK A VADÁSZOK???? sztem még egy laza pikniket meg szinezést be lehetett volna iktatni a kis feka kislánnyal a SKYNET KÖZPONT TETEJÉN....Azon márcsak legyintettem hogy nem esik le marcusnak hogy ő cyborg... a támadó hapsikat leüti azok meg vérző orral elesnek a végén meg terminátor fejeket tép le tőböl...ja meg hogy a fő ember buvóhely meletti tó full tele van azokkal a kukac droidokkal de nem is sejti a skynet hogy ottvannak az emberek...Ja a skynet meg vhonnan tudja hogy Reese lesz az apja connornak... pfuh siralmas és egyben fájdalmas enyhe szúrást éreztem a tökeimnél a film végén.

Andree 2009. 06. 07. 23:48

Azért az nem olyan meglepő, hogy a Skynet tudja, hogy Kyle Reese lesz John apja.

hiram 2009. 06. 08. 2:25

iszonyatos "logikaki" bukták, a legtöbbet felsoroltátok, de nekem az fájt a legjobban, hogy

SPOILER
a skynet "connor tőrbecsalási terve" durván megbukik kyle reese-en, connor ugyanis őmiatta ment a központba - de könyörgöm, reese-t véletlenül kapták el, ez a bizonytalan tényező ugyan hogyan szerepelhetett egy ördögi tervben biztos pontként? mert connor amúgy nem ment volna oda ugyebár.
meg a skynet miért akarná elkapni connort meg reese-t, amikor nem tudja, hogy connor az ellenállás vezére, reese meg az apja?! és évtizedekkel korábban erre alapozta a tervét! vagy netán a t3 robotnője árulta el neki?
és odabent egy koszos robot várja connort, nem az egész skynet sereg? hát egyedül a harvester elintézte volna mindet, a full támadó ellenállást. erre egy prototípus áll neki ide-oda dobálni a fő célpontot, ahelyett hogy kettéharapná.
stb. stb. stb.
SPOILER VÉGE

na mindegy.
a film első 2/3-a kiváló, szemet hunyok az apró hibák felett és remeknek tartom. a végét és a "megoldást" meg igyekszem elfeledni.

7/10-es, egész jó akciófilm bosszantóan elcseszett sztorival és befejezéssel. de a begyűjtőrobotos jelenet és társai azért odabasznak.

kbence 2009. 06. 08. 3:48

Nem rossz, de én is többet vártam tőle.
Olyan semmilyen, komolyan mondom, hogy a sorozat fényévekkel hangulatosabb volt ennél. Itt van egy posztapokaliptikus világ, depressziós hangulat, sok terminátor, sok fegyver, ellenállók, sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle.
Már félek, hogy milyen lesz az 5. rész.
Motoros terminátor, tökömet, persze...

SPOILER!
McGenya azt tervezi, hogy a következő rész 2011-ben fog játszódni, ahova a gépek egy csomó terminátort küldenek vissza, és ott fognak harcolni. Ha tényleg így lesz, azt már meg se nézem... McG-t kéne visszaküldeni az időben, valahova a T-Rexek közé

rickeffe 2009. 06. 08. 8:10

Sok komment abból ered úgy látom, hogy:
1. nem ismeri a storyt
2. ismeri a storyt de baromira nem érti
3. szimplán nem érti az időutazást.

Hiram:
„meg a skynet miért akarná elkapni connort meg reese-t, amikor nem tudja, hogy connor az ellenállás vezére, reese meg az apja?! és évtizedekkel korábban erre alapozta a tervét!”
Tudja. Csak még nincs kész az időutazásra alkalmas technológia, Illetve nem évtizedekkel korábban alapozta erre, hanem majd fogja. Ha valaki a jövőből visszaküld valakit pl az őskorba akkor nem az őskorban találta ki a visszaküldést. Már más is írta, hogy nem érti Reese hogy lehetne Connor apja. Amíg ezek nem tiszták, szerintem nem kellene ilyen jellegű kritikát írni.

Bright 2009. 06. 08. 11:49

A forgatókönyv és a párbeszédek nekem agyoncsapták az egész filmet, 10/2. Ennél még a harmadik rész is nézhetőbb volt.

netro 2009. 06. 08. 12:00

185. hiram : Reeset megakarta ölni a Skynet.. és nem biztos h azért mert tudta h az apja Connornak..

kettőköb 2009. 06. 08. 12:19

Tegnap néztem meg a filmet, úgy, hogy előtte az összes hozzászólást elolvastam itt. A bemutató rövidfilmben nem lőtték el az összes puskaport, egyébként pedig a CGI és a vágások valóban erősen érzékelhetőek.

SPOILEREK

Sokan lehúztátok a 3. részt, ahogy ezt is, pedig szerves egységet alkot általa a 4 film. Connor és Kate éppen, hogy meg tudnak bújni egy óvóhelyen. Connor-ról senki nem tud akkor még semmit. A Megváltás mutatja be, hogy tulajdonképpen hogyan, mikor, milyen körülmények között lesz belőle az a férfi, aki vezeti az ellenállást. A 2018-as időpont is jól passzol ehhez. Itt még Connor-nak felettese van, de már előbújt a hegy gyomrából, viszont még az anyja hangszalagjait hallgatja: hátha azok elősegítik saját lelki fejlődését. Azok hallgatnak rá, akiket hozzásegített a túléléshez valahogyan. Végtére is ő volt az egyetlen, aki fölkészülten tudott válaszolni az első segélyhívásra a 3. rész végén.

Jól látható a filmen, hogy átgondoltan illesztették az eddig látható Terminátor-jelenetek sorába, tehát az írók átgondolták a dolgot:

SPOILER-es!!!

1. a háború még nem indult meg olyan totálisan, ahogy a korábbi filmek "emlékezős" jelenetei azt mutatták

2. valahogy találkozni kellett Reese-nek Connor-ral, és ez volt az egyik legvalószínűbb: kemény katonává úgy vált Reese, hogy túl kellett élnie, és a coyote-os beszólása alapján lehet érezni, hogy az ellenállás mítosza tartja életben a lelkét. És az első részből tudjuk, hogy Reese-től származik a "jöjjön velem, ha élni akar".

3. ami Marcust illeti: a film végéig azt sem tudja magáról szerencsétlen, hogy nem ember. Így magyarázatot nyer egy csomó minden (mitől olyan erős a végén a korábbiakkal ellentétben - valójában a végső összecsapása az első T-800-al adja meg számára a lehetőséget, hogy felfogja EMBERI ésszel, hogy mire is képes valójában.) Érezni az elszólásai alapján, hogy tudja: valami nincs rendjén, de még nem jött rá, hogy mi az ("Olyan régóta vagyok már halott...")

4. a legtöbb jelenet életszagú: a "hidraulikus meghibásodás" pedig egyszerű emberi kapaszkodás valamibe, ami talán még fogódzó lehet a túléléshez. jusson eszetekbe, hogy a legtöbb ellenálló valójában nem katona, mert az élet és a túlélés sorsa hozta úgy, hogy ellenállóvá kellett válnia - de az éjszakai támadás során a Cobretti-napgép valóban gáz, még akkor is, ha segít tompítani az atomvillanást hat óránál.

5. Ironside-ék viszont valszleg reguláris erőknél szolgáltak korábban is - az rájuk jellemző, hogy a háttérben maradva irányítanak, és mivel ők biztonságban érzik magukat, nem is érdekli őket a többiek sorsa. Csak legyen már végre vége...

6. A sivatagi szívcsere. Láttatok már működés közben tábori kórházat? Tudjátok mi az, hogy engedményes medicína? Nos, ha nem, akkor menjetek el a Vöröskereszt véradótáborába a Szigeten, és vegyetek részt középfokú elsősegélynyújtó képzésen, és akkor már nem is fogjátok olyan távolinak és lehetetlennek ítélni azt a jelenetet. Az az igazság, hogy légkondis multiplex-fotelekből nem lehet megállapítani, hogy milyen döntésekhez és cselekvésekhez vezet a szükséghelyzet, és az egyetlen lehetséges megoldás, valamint az elkeseredés.

7. Sok volt az utalás a korábbi filmekre, de ezek inkább tisztelgésként foghatóak fel: úgy készültek egyes jelenetek, hogy emlékeztessenek az első 3 filmre, de egy kicsit korszerűsítették őket - ilyen pl. a főcím is, ami az első részére hajaz; vagy a lezuhant helikopter környékén deréktől fölfelé egyben maradt T-600-as csúszása-mászása most éppen Connor felé; de mondhatnám akár a forró fémes jelentet, vagy éppen az ajtó/mototermi meghekkelését. És lehet, hogy csak nekem tűnt fel, amint Connor közli gyermeke anyjával, hogy "visszatérek"?

Bevallom: vártam a helikopteres jelenetet (tényleg ütött) és a motorosat a Guns'n'Roses-dallal (azt nagyon jól fogadta a közönség, és én is). Ez utóbbin azonban feltűnő, hogy egy olyan helyzetebe csalja Connor a gépet, amelyben az már nem tud másként dönteni, mint hogy belehajt a kötélbe. Azt viszont elvártam volna, hogy a két roncsot magával tépi egy kicsit a lendülettől.

Az viszont feltűnt, hogy a begyűjtő milyen hangos volt, miután kiszedte az idős hölgyet a benzinkút épületéből, előtte meg semmilyen hang nem hallatszott. A fehér fogakról pedig annyit, hogy valóban közegidegennek hatnak, viszont túlélési technikákból tudható az is, hogy ha nagyon éhes vagy, egyél meg egy marék homokot, hogy a gyomor éhségreceptorait lenyugtassa - a homok pedig megcsiszolja ám a fogakat rendesen... Arról nem is beszélve, hogy az Ítélet Napja után nagyjából nem maradt semmi étel, csak amit valamilyen körülmények között meg tudtak termelni maguknak - és ez a világ jelenlegi állása szerint ezek a zöldségek, gyümölcsök, na meg persze a döghús. Jellemző egyébként a fogyasztói társadalomban felnőtt Reese-re, hogy fogalma sincs, hogy kell hűtő nélkül tartósítani a húst...

A látvány szerintem éppen olyan megfelelő, amilyennek várható: fakó és poros (Kb. az első Mad Max óta ilyenek a posztapokaliptikus filmek). A kijelzők nagyon 52. századiak, és ez sajnos a gépekre is igaz - pedig az első alkalommal a vörös hátteres DOS-os szöveg is épp elég volt, most meg a korábbi szériáknak jobb a belső leképezési rendszerük (arcfelismerés, célpontkövetés), mint a várva várt Schwarzinak. :(

Hogy a rendezés és a dramaturgia milyen? Nos biztosan lehetne jobban instruálni a színészeket, de McG-től ezt ne várjuk - ismerve a korábbi filmjeit. Bale-nek pedig a Sötét lovag és az Amerikai pszicho után csípőből jött az egész film, szerintem. Sam jól hozta a figuráját, és a hithű fekete első tiszt is jól állt Barnes-nak.

És végül: a gépek elleni háború Hollywoodban nagyon megy. (Matrix, Star Wars, Terminator stb.) Érdekes, hogy ennek a filmnek is a végén egy gép mondja ki, hogy az emberi erő a szívben lakozik. Ez is mutatja, hogy valójában egyfajta viselkedési minőség megnyilvánulási formája a gép, míg a másiké az ember. Így sikerül ezt az egyre kiéleződőbb mindennapi ellentétet egyértelműen vászonra vinni. Jó érzés azt látni, hogy a végkifejlet béke (Matrix), felismerés (T4) illetve a gépek részéről csalódás, ha tovább mennek azon a pusztító úton, amin járnak (SW3).

Röviden a T4 passzol a folyamba, látni rajta, hogy lesz folytatása, és valóban egy DVD lesz a többi mellett a polcon.

7/10

mayhem 2009. 06. 08. 12:48

SPOILER

rickeffe:
"Tudja. Csak még nincs kész az időutazásra alkalmas technológia, Illetve _nem évtizedekkel korábban alapozta erre, hanem majd fogja_."

+1

hiram:
„meg a skynet miért akarná elkapni connort meg reese-t, amikor nem tudja, hogy connor az ellenállás vezére, reese meg az apja?! és évtizedekkel korábban erre alapozta a tervét!”

A T1-2-ben a Skynet még nem is létezett, mégis "tudta", hogy John Connor lesz az ellenállás vezetője. Vagyis majd _tudni fogja_, ahogyan azt is, h akkor a gépek már nem győzhetnek, Connor nélkül is megnyernék az emberek a háborút. Ezért küldte vissza a terminátorokat az időben, 2018-ban pedig már csak nevekre volt szükségük, így vehették célba ezúttal a fiatal Kyle Reese-t és rajta keresztül John-t.

Ettől függetlenül a film ezer sebből vérzik, de ezt már sokan leírták. Egyetlen előzetest sem néztem meg, nem voltak túlságosan magas elvárásaim vele szemben, mégis, számomra óriási csalódás volt. Szomorú, de amikor felkapcsolták a lámpákat, az volt az igazi MEGVÁLTÁS.

Kevin 2009. 06. 08. 13:18

<<< Spoileres >>>

Tegnap láttam teltházban - ok vasárnap nem nagy cucc. Nekem is tetszett, és igen FAN vagyok. De ajánlom EGY KÉT embernek a prológus comixet, meg az eredeti filmek megnézését, mielőtt ilyen hülyeségekben vállal még szörnyen hülyébb álláspontot mint az időutazás, meg az XY teghnológia/ terminárot miért nincs benne, meg hogy azért szar a film mert logikátlan... USB csatlakozó? majd valószinü, ha megönek egy gépet megy a szeméttelepre, nem próbálják kiszedni mi van benne. Az hogy egy csatlakozó volt, bármi lehetet USB 10.0 bármi. T1000 / TX sookkal későbbi, ha nem jöttél rá egyedül, olvasd el a kommenteket. vagy csak néz meg a első két részt újra.

Ami baromira tetszett: az tényleg az ilyen apró dolgok megmagyarázása korábbi motivumok megjelenése pl Sebhely, Shotgunra a zsinór rárakása, stb :). Nem kellett volna erőltetni: a régi beszólásokat, a GnR zenét, a T2bö la motoros-faltörős leugratós jelenetet. Megjegyzem azért az orosz srác szájából nagy votl a "Come with me" :)

Még jó ho Conorra mennek a gépek amikor minden este leadja az infót a harcról/ lelkesíti a kis gerillákat, meg a bujkáló "pór" népet, és még szép hogy nem kódolják, hogy Józsi bácsi is értse aki bujkálva és valami elhagyatott farmon, hogy verje fejbe a t600ast ha tudja, aztán fusson. Nem hiszem, hogy a parancsnokságok sima BC-vel kommunikálnak, kb már a WW2-óta kizárt vagy ha igen akkor rejtjelel.

A jel az CSAPDA volt - ezt sem hiszem, hogy meg kellene magyarázni, mégis előkerült a kommentek között... Nem tudom, egy két ember kijött a film felénél? Ó vajon miért engedték feltölteni a jelet a központba, már rögtön felrobbanthatták volna az egész kupit az elején...

A Kyle az nekem is zavaros, honnan jött rá a gép hogy Conor Apja, miért kereste. Vagy csak irdatlan szarul volt összevágva/ és a forgatókönyvíró is GYP-s volt: "You and me, we've been at war since before either of us even existed. You tried killing my mother, Sarah Connor. You killed my father, Kyle Reese.", DIRR, emlékek memennek a gépbe a szinkronizálással onnantó Skynet üldözi Őket. De hogy előtte meg mi volt ez az Kyle Reese az első számú célpont a listán...

BTW: Nem tudom ki követte a a TSCC-t, mert annak BÁR nincs köze a filmekhez, de ott a végén a kabátos jelenet, meg itt, hogy Conor ráadta, hogy kiérdemelted, hát az nagyon adta, de legalább is egy széles mosoylt megért. TSCC: "My brother's back, and you're wearing his coat." 7-8között/10

Andree 2009. 06. 08. 13:30

Végülis valahol logikus, hogy ha az időutazás miatt John már ennyi mindent tud a gépekről és a jövőről akkor a Skynet is tudhat valamit róla. Azt már az első részből tudjuk, hogy Kyle volt a gépek foglya korábban /még fasza kis tetkója is volt róla/, szóval valószínűleg tudták a nevét is meg minden. Így akár az első rész Terminatora is felismerhette. És mivel a Skynet-et annak a T-800asnak a chipje alapján alkották meg így akár szert is tehetett erre a tudásra.

Cheers 2009. 06. 08. 14:54

Én csak annyit mondanék: ha egy filmről ennyit kell magyarázni (mint pl. kettőköb is tette, bocsi) akkor az mindig "gyanús". A jó filmet megnézed és egyszerűen megállapítod, hogy jó, az Indynél is meg ennél is meg magyarázzuk az esélyeket, meg a logikusságot, holott mindkettő trutyi (szerintem persze). :-(((

Cameron 2009. 06. 08. 14:59

Hát nem tudom ti mit néztetek de ez geci jó film volt nálam simán 9 pont...olyan akció jelentek voltak h azta meg áááá , a történet meg Terminátoros ..mellesleg megjegyezném aki nézte a sorozatot az vágja ha 2. rész után játszodik igy a 3. mozifilmet McG is semmisnek tekinti hiszen a sorozatban ugranak az időbe 7 évet(valóban utaznak ők is 1999-be 1992-ből) Így lehet az h idősebb Connor az apjánál is.. na mindegy nekem nagyon bejött , meg a végén Swarci is feltünt csak h érezzük h ez is a Termiator filmekhez tartozik:)

Supul_et_Flow 2009. 06. 08. 15:35

SPOILER

Oké, hogy szükséghelyzet, meg modern technológia, meg nem értünk mi itt a sivatagi műtétekhez, de azért mégis csak szerencse, hogy Marcusnak és Connornak ugyan az volt a vércsoportja. Persze egy a párhoz az esélye, de azért örülök, hogy így alakult, mert ha pl engem átdöfnének hátulról bordákon át egy vasrúddal, én is csak fél napig húznám.

SPOILER OUT

A film amúgy még mindig nagyon tetszett, és az ÖSSZES kommentelővel egyetértek, pro-kontra.

human 2009. 06. 08. 15:39

loool Cameron, leoltod az embereket h nem vágják erre bizonyítod, hogy nem vágod miért idősebb Connor mint Kyle, gratulálok.

hiram 2009. 06. 08. 15:45

kedves rickeffe!

nem azt nem értjük, hogyan lehet reese connor apja, ezen mindenki túllépett már rajtad kívül.

SPOILER!
azt nem értjük, hogy a skynet honnan tudja ezt? merthogy a jövőben tudni fogja, hiszen connor az ellenállás vezére lett, ez oké, de most 2018 van, és swarci még nem ment vissza, merthogy swarci még csak most készült el - ő prototípus, aki megint elbukik connorral szemben a skynet központban.
reese 2018-ban nem szerepel sehol, mint connor apja, hiszen 1984-ben senki sem tudta, hogy ő ejtette teherbe connor anyját. (nyilván sarah connoron kívül.)
a terminátor chipje meg a skynet alapjául szolgált ugyan, de csak a technológia, nem a rajta lévő infók, mivel a chip tönkrement.
tehát a "connor apja reese" infó nem lehetett meg a skynetnek még 2018-ban.
nagyon erőltetett magyarázat esetleg az lehet, hogy:
1. a t3 terminátor csaja adta át az infót a skynetnek.
2. reese jelenlétéről 1984-ben tudhatott a skynet, hiszen a rendőrségen kivallatták ugye reeset és ő ott mindent elmondott a jövőről, emlékszünk, és a skynet így összerakta logikailag, hogy ő az apja (ami persze akkor is csak feltételezés, és erre egy logikusan gondolkodó gép nem építhet bombabiztos tervet.)
SPOILER vége

anyhow, ha ez a film nem terminátor folytatás volna, nem bukott volna meg.
ezt a szerzőpáros meg egyszerűen sosem szabadna forgatókönyv közelébe engedni a jövőben.

yosha 2009. 06. 08. 16:29

NOfene, itt már mindenki mindent elmondott, én azok mellett vagyok akik a látványt részersitették előnyben, de a több sebből vérző forgatókönyvet nem.
Az akciójelenetekért emgérte, de istenemre mondom brutálisan megérte. Ujra gyerek voltam. Aztán a bázisos duma jeleneteknél persze álmos felnőtt.

Sok olyan jelenet volt amit komolyra akartak, de csak egy egyemberként felnevető közönség volt.
Viszont az univerzum PFFFFFF *homlokon csap saját magam* jelenetét itt megtekinthettük:

SPOILER , legalábbis a poén kedvéért.
Amikor Connor elinul a Skynetbe egyedül, és a bige megkérdi, hogy mit mondjon a többieknek. Ilyen lazán visszafordul: Visszajövök.
Szinte az egész mozi egyszerre csapott a fejéhez, ilyet én még nem láttam.

Mindegy, a gépekért érdemes volt. Az elején a Connort támadó torzónak milyen hangja volt már...

betegesh 2009. 06. 08. 16:41

kettőköb: tök jó volt elolvasni az elemzésed.. nekem plö. feltűnt a "visszatérek", ezt én is 1értelmű utalásnak/tisztelgésnek véltem a 2-re. a fogak fehérségére meglepő de tejjesen érthető magyarázatot szolgáltattál. csak ha monnyuk a csajra nézek és a villogó fogsorára, nem jutna eszembe, h "biztos homokot eszik" : )

Rozsomak69 2009. 06. 08. 17:47

Asszem Spoiler hegyek lesznek:

Kevésbé erőltetett magyarázat. Láthatóan J.C. Techcom csapatában sokan tudják John múltját. Valakit elfogott a Skynet. Kikínvallatta. Elmondta a lényeget. A Skynet Connor lépéseiből már rájött hogy ő legveszélyesebb ellenfele és kihasználja azt hogy keresi Reeset.

A dobálás még mindíg érthetetlen. A T-800-as vs. John csak a rosszfajta de féligmeddig jól elsült hatásvadászat miatt kellett.
Reese azonnal meg nem ölése már inkább magyarázható azzal hogy a Skynet nem bízhatott abban hogy Connor honnan szerzi az infóit és az utolsó pillanatig-lsd. a filmben-nem is akarta megöletni.
A végső megszállásnál én is vártam a csatát és valóban vicces volt hogy csak besétáltak kisétáltak. Jah. Connor után nem mentek be a hűséges emberei? (A főnök megoldja!)
Igaz ez a megszállós dolog olyan hogy Marcus is állíthatott valamit a biztonsági rendszeren.
Amúgy meg a sok belemagyarázás azért kell mert a szőrszálhasogatók alig várják hogy legyen mibe kötni. Miért ne?! :)

rickeffe 2009. 06. 08. 19:08

SPOILER

Ez most csak egy kis gondolat :) :
Szerintem azért értelmetlen belemenni az időutazásos dologba, mert ha azt nézzük, hogy a visszautazó gépek múltja a jövő, illetve a rendőrségi felvételek és jegyzőkönyvek nyilvántartásba kerülnek Reese-t is faggatják, videóra veszik ezek után Sarah bekerül a Pescaderoba ahol nem kevésszer meséli el a világégést, mesél Reese-ről, John-ról, terminátorokról, Skynetről amiket szintén nyivántartásba vesznek, rendőrök halnak meg, tehát elég nagy volt a felfordulása "múltban" aminek nyoma marad nyilván a jövőben.
Az első chip ami visszakerült a fejlesztés alapja, a Skynet az egész földi hálózatot ellenőrzése alá tudja vonni, gyakorlatilag az összes adat a birtokában van akár a Kis Jolán TB száma is. így előfordulhat, hogy tudja kik a célpontok még az előtt, hogy a célpont megszületett volna. Mondjuk most így nekem sem jut eszembe semmi arra, hogy viszont az arcáról honnan tudta azonosítani :) Bár a kamerába beszélt az első részben, a csontok elhelyezkedését kiszámíthatta és így készíthetett egy sémát ami alapján kereshette. De lehet, hogy elmesélik ezt majd részletesen a következő részekben, ha lesznek és az egész nem is így van :)))
Ez pont olyan, mintha te tudnál róla, hogy kiskorodban kaptál magadtól egy csokit a jövőből akkor a jövőben mindegy mit akarsz csinálni mert akkor is visszajössz hozni csokit. Itt már relatív, hogy mi a múlt és jövő. Ha meg párhuzamos idősíkként kezeled az utazások által létrejött torzulásokat akkor az nem hat ki a te jövődre (jelenedre), hanem egy másik jövő alakul ki. Node az meg miért érdekelne hiszen az nem a te jelened (jövőd) változtatná meg. Mert ha megváltoztattad akkor a jövőben miért döntenél úgy, hogy visszagyere, hiszen már nincs okod, nem is létezik az ok maga.
Többnyire ezek miatt nem lehetne izgalmas filmet készíteni szerintem, mert a hurokban el van döntve előre minden. Ergo hiába izgulsz. :)
Ezért pl itt is megkérdezhetnénk minek keresi a Skynet Reeset, hiszen visszaküld majd gépeket. Vagy például mindegy, hogy hány évente küld vissza gépeket pl 1 évente 1-et, küldhetné mindig ugyanoda, pl. az első részben szereplő időpontba és lenne 10 különböző fejlettségű terminátora valamelyik csak elintézné már ha egyszerre támadnak. De itt is bejön, ha kinyírják Sarah-t akkor minek küldené vissza a gépeket, hiszen Sarah meghalt... és így tovább. :)
Persze ez is csak egy meglátás ez meg csak egy film :)
Mindegyik részét meg lehet magyarázni szerintem, csak más szemszögből, bár lehet hogy az meg egy másik részt üt, de ez ilyen :)

A film szerintem is inkább látványfilm, kultfilm, nekem bejött, kicsit lassú volt talán. Illetve elég nagy volt az elvárás a folytatás iránt.
Az is lehet, hogy a T2-t ugyan így lehúznák ha most készült volna.
Vannak logikai buktatók, úgy mint pl. az Időzsaruban is volt bőven, de ez így lett sztori, néha beleteszik hogy fogyasztható legyen.
Emberek, BÉKE! :)

Madness 2009. 06. 08. 20:16

hiram 2. pontja mindent megválaszol arra, hogy honnan tudott a Skynet Reese és Connor kapcsolatáról. Minden rá lett kötve ugyebár a Skynetre. Az irattárból/adatbankból kinézni a korai jegyzőkönyveket nem nagy kunszt volt neki.

Amúgy nálam ez a negyedik rész túl is lőtte a kedvenc első részemet. Nagyon ott volt a hangulat, a látvány és a sztori. :-) Simán túl is ugrotta az elé támasztott elvárásaimat. Nem is akartam, hogy az első háromra hasonlítson, hogy újfent valami kliséhalmaz legyen mely az első részen lovagol. Itt már teljesen más volt a szitu, háború volt és annak megfelelően lett elkészítve az új trilógia első része.

Zsütz 2009. 06. 08. 21:29

Madness, végre valaki. :D Én is úgy gondolom, hogy el kéne vonatkoztatni kicsit. Ez egy új trilógiának készül, ami igazából csak az alapokat fogja az első 3-ra helyezni, és azon túl folytatódik a sztori és nem visszanyúl. Remélem legalábbis.
Nekem tetszett, kicsit amcsis lett, ezzel a robot-ember lávszerűséggel, de igazából érthető is ez a dilemma meg "jaj, nekem szivem van, bár gyilkos vagyok, de akkor is ember, stb.". Sam Worthington meg sztem ezzel elég nagyot robbantott a filmiparban. Legalábbis remélem. Nagyon jól játszott, pláne a mimikája, meg a mozgása volt jó. És hát az eredeti hangja is fantasztikus, csak azt nem élvezhettük, de a trailerekből kiderül. A kedvencem a "Look at me". XDD De a szinkron sem volt rossz, nagyon szeretem ezt a búgó magyarhangot,nagyon kifejező ez is, de ami most nem is jut eszembe kié... O_O Széééégyen... :D
Nálam 8/10 volt. Jó akciófilm, jó annak is , aki szidni akar vmit. Hajrá, mindenki, moziba be!!

Zsütz 2009. 06. 08. 21:37

Meg egy kis érdekesség: elég sok baleset történt a forgatás alatt. Egyik ékes példája ennek a "Blair és Marcus a tűznél"-jelenet, ahol Sam W. jobb kézfeje körül egy csúnyapiszkos kis kötés van. Mivel eltörte a kezét. :D Meg Bale is, meg kaszkadőrök is sérültek keményen, dehát ez egy ilyen filmnél nem is meglepő...

sandor8206 2009. 06. 08. 23:04

Cameron, McG le is nyilatkozta, hogy a sorozatot teljesen figyelmen kívül hagyták. T3-at sztem nem pl: az üzemanyag cella ha jól emlékszem ott lehetett látni csak, itt pont ugyanazt használták robbantáshoz.

hami 2009. 06. 09. 9:27

Hm. Szerintem az idei blockbuster szezon eddigi meglepetése. Lehet, hogy már túl alacsonyak voltak az elvárásaim, de ugye az X-men ciki, az angyalok és démonok totális katasztrófa, a Star Trekben meg annyi logikai ostobaság volt, hogy ezekhez képest a Terminator egy kifejezetten kellemes és jól összerakott darab minden hibája ellenére. Látványban pedig kifejezetten erős.

Scorpion82 2009. 06. 09. 11:22

SPOILER

Én a történetben sem találtam logikátlanságokat, már persze azon a szinten, ahol a Terminátor filmek mozognak.
Motiváció hiánya, meg mit miért csináltak a szereplők? szerintem ez azért egyértelmű, nem értem, human miért ezt hiányolja.
1.Alapvetően le akarják győzni a gépeket.
2. Connor szinte az egész filmben a szignállal van elfoglalva, amivel ki lehet kapcsolni a gépeket. Ez csak akkor változik meg, amikor megjelenik Marcus, és Kyle Reese a képbe kerül.
3. Connor nem akarja, hogy lebombázzák a Skynet-et Kyle-lal együtt, hiszen akkor ő is meghal, mert meg sem születik. Ez eléggé érthető motiváció.
4. Marcus-t pedig a Skynet akarja felhasználni, hogy elkapja Connort, de nem sikerül neki, annak meg lelkiismere-furdalása van az öccse, meg Kyle miatt, akit mellőle raboltak el. Ez is tiszta sor.
Szóval szerintem ilyen szempontból minden ok a filmmel. Az említett hülyeségek, mint pl. a rádiós kommunikáció, meg néhány balul sikerült párbeszéd, meg giccses fordulat, az nem ront akkorát a filmen, hogy bukásnak lehessen nevezni. Reméljük, lesz folytatás, ahol kiköszörülik a csorbát, mert van még tartalék, amit ki lehet hozni ebből a témából.
A korábbi terminátorokkal nem lehet összehasonlítani, de szerintem nem is kell. Azok a filmek 1984-ben, meg 1990-ben készültek. Ha a 3 új Star Wars epizód is olyan lett volna, mint a régiek (pl. billenőkapcsolós BKV-szerű űrhajók, Bee Gees -frizura), valószínűleg csak röhögött volna mindenki.
A harmadik résznél meg sokkal jobb volt.
Én várom a rendezői változatot is.

Tibi 2009. 06. 09. 17:44

Én részemről megnéztem, a T2 alt. befejezését, a Cyberdine megsemmisült(!!) mindennel együtt, nincs ítéletnapja, se 70 éves svarci, se buta modell-terminátor, se érzelgős emberi szívvel ellátott izé, se a többi okleveles baromság.

!!SZPÓJLERES!!

Ja, és eszeveszett nagy baromság volt az is, hogy le akarták bombázni a Skynet-et. Nem fogta fel az a b-kategóriás hadvezér, hogy nincsen központi számítógép, a hálózat maga a számítógép. A nevében is benne van SkyNET.
Összehasonlítás képen, az internetet sem lehet lebombázni :) (hirtelen beugrott az egyik SP epizód ahol egy nagy router volt az internet, akkor itt meg Helena B. Carter)

Azért megérte megnézni a filmet amikor az egyik t-800-as ránéz John Connor-ra, ("Én vagyok John Connor" kb 22x a filmben, mintha nem tudná senki.) de azt már lelőtték a trailer-ben.

Rozsomak69 2009. 06. 09. 19:12

Vicces volt ez a elvitték a Skynetbe dolog. Most akkor ha a gépek elvisznek valakit akkor ez rá a szleng vagy csak félrefordítás. Az alternatív befejezés keresztbe tesz mindennek de lehet tényleg ott kellett volna behagyni a filmet és a jövőbeli háborút csak egy HBO-s sorozatban mutatni be.
Skynetet lebombázni nem lehet de a központjait igen. Itt tényleg nem vágom hogy sülék voltak a fordítók vagy a forgatókönyvírók voltak hülyék (sztem utóbbi).

dino62 2009. 06. 09. 20:17

T. Rozsomak69! A mai mozijegy árak mellett igazán kár a pénzedet ilyen filmekre pazarolni, főleg ha egy kukkot se értesz az egészből.

Azatoth 2009. 06. 09. 20:37

Na megnéztem. És igazatok volt - el lett kúrva.
Emlékeztek még a T1 vissza/előre/gondolós jeleneteire? Amikor a túlélők baljós zenei aláfestés mellett patkányt kergetnek, egy család semmibe révedő tekintettel bámulja a tévében lobogó lángokat, aztán a kutyák elkezdenek ugatni...
Na az a pár perc többet ért mint ez a film. ANNAK volt hangulata, AZ posztapokaliptikum volt. A T1 volt az igazi Terminátor, azon még nem röhögött fel a közönség a moziban egyszer sem, a baljós hangulat végig megvolt. A T2 pörgősebb volt és megvolt ugyan a hangulat is, de már beszurkáltak ilyen f@szságokat, hogy hasta la vista, baby.
De ez az új - ez még sima akciófilmnek is gyenge.

Madness 2009. 06. 09. 20:38

SPOILER

Nem magát a Skynetet akarták ezzel a csapással elpusztítani, hanem a San Francisco-i robotgyárat. Az már egy más kérdés, hogy az Ironside féle vezetők azt hitték, hogy a jel kibocsájtásával többet is elérnek és hamar véget tudnak vetni a háborúnak. Csak ugye rábatytak, mert a Skynet jól beetette őket az elejétől fogva.
Másrészről meg a második részben a Skynet csak egy automatizáló egység volt a bombázóknál ( Arnold meg is említi ugye Dysonnak is), szó sem volt a világra kiterjedő hálózatról. Az csak a megváltozott jövő miatt alakult ki. Sokaknak látni is kéne a filmet nem csak nézni. ;-)

Madness 2009. 06. 09. 20:43

Azatoth. Emlékszel amikor Kyle patkányhússal(?) kínálja Marcust? ;-) No meg arra, amikor még a szétszórt ellenállócsoportok a benzinkút pincéjében bújkálnak?
Ha már nem alagútban vannak nem is hangulatos? Ugyan már. :-)

Rozsomak69 2009. 06. 09. 20:50

K. dino62: Kíváncsi lenne hogy mitől is tűnök annyira értetlennek?

csncz 2009. 06. 09. 21:00

4/10

Néha klassz a látvány, de ennyi. Rettenetesen hiányoltunk egy normális, közhelymentes forgatókönyvet. Bale nagyszerű színész, de a film valahogy nem működött. Egyébként pedig nem vagyok a szép nők ellen, de ide a jelenlétük teljesen felesleges volt.

hami 2009. 06. 09. 21:13

"Én részemről megnéztem, a T2 alt. befejezését, a Cyberdine megsemmisült(!!) mindennel együtt, nincs ítéletnapja, se 70 éves svarci, se buta modell-terminátor, se érzelgős emberi szívvel ellátott izé, se a többi okleveles baromság."

Ja, meg ugye ez esetben John Connor is megszűnik létezni 10 évesen, és neki is el kellene tűnnie a film végén. Ugyanis Connor csakis az Ítélet napjával és Skynettel együtt születik meg és létezik, akkor és csak akkor, ha Kyle Reese visszajön a jövőből 1984-be. Szóval, ha azt nézem, hogy ezt át se gondolták a T2-nél, akkor ehhez képest a mostani film hibái semmiségek.

Shagrath 2009. 06. 09. 21:21

Nem tudom ,miért fikázzátok!Mert talán mindenki azt teszi?!
Szerintem ,kibaszott nagy film lett, látványra is történetre is!De hát mindenkinek más az ízlése! Nekem nagyon tetszik!

Rozsomak69 2009. 06. 09. 21:31

"Ja, meg ugye ez esetben John Connor is megszűnik létezni 10 évesen, és neki is el kellene tűnnie a film végén. Ugyanis Connor csakis az Ítélet napjával és Skynettel együtt születik meg és létezik, akkor és csak akkor, ha Kyle Reese visszajön a jövőből 1984-be. Szóval, ha azt nézem, hogy ezt át se gondolták a T2-nél, akkor ehhez képest a mostani film hibái semmiségek."

Erre próbáltam utalni ha kicsit sután is sikerült.
A helyesírásért bocs de aki gép előtt dolgozik egy idő után elfeljt rá figyelni.

Scorpion82 2009. 06. 09. 21:46

Divat lett minden filmet a sárga földig lehordani. Ám hozzá kell tenni, hogy Hollywood a 90-es évek eleje óta nem képes normális filmet csinálni. Ami mégis jól sikerült, mint pl. a Gyűrűk ura, ott is már adva volt egy regény, amiből megírták a forgatókönyvet, és ha nem cseszték el, nagyon jó lett a film is. Szóval én azt veszem észre, hogy mikor előkerül egy ilyen nagy cím, mint a Terminátor, mindenki hatalmas, drámai áttörést vár, aztán csalódik. Miért lenne éppen most, ennél a filmnél változás? Csak abban lehet reménykedni, hogy ismét megtanulnak a rendezők forgatókönyvet írni, és nem csak a CGI-re, meg a sokszáz millió dolláros díszletekre alapozzák a filmeket, mint ahogy teszik lassan már több, mint 15 éve.
Szerintem ha ezt nézzük, a Salvation kifejezetten jó film lett. Amik a hibái, azok általánosságban az egész amerikai filmipar hibái. Érdekes, hogy miért nem képesek ezt az "aprócska" határvonalat átlépni a rendezők, hogy TÖRTÉNET és FORGATÓKÖNYV IS kell egy filmhez a látvány mellé, valamint APRÓLÉKOS kidolgozottság.

sélli 2009. 06. 09. 21:53

NAGYON vártam. Megnéztem. Hümmm-hümmm.

Egy-két trélert néztem meg, utána megálljt parancsoltam magamnak, mégis szinte az összes ihaj-csuhaj jelenetet lelőtték előre. A film első fél órája kicsit unalmasra sikeredett. Jó persze, értem én, hog fel kell vezetni a sztorit, de pl Star Trekben az első 10 percben olyat zúztak, hogy leesett a fejem, itt meg...., inkább csalódás volt.
Ami iszonyú nagy: Arnie... hál Istennek ebbe nem futottam bele, uogy ütött.
Az akciójelenetek faszántosan meg lettek csinálva, a motoros terminátorok nálam mindent vittek. A nagy melák termik meg kicsit ilyen Világok harca feelinget váltottak ki nálam.
Teljesen egyetértek: ez a Sam gyerek simán lejátszotta nálam Bale-t, pedig nagy Bale mániás vagyok.
7/10, de csak azért mert volt Helena BC!

hami 2009. 06. 09. 22:00

"Csak abban lehet reménykedni, hogy ismét megtanulnak a rendezők forgatókönyvet írni"

Elég lenne, ha a forgatókönyvírók megtanulnának.:D

sélli:
he? Az első negyven perc majdhogynem a legerősebb része a filmnek. Na jó a vége kicsit jobb, de az elején is végig él a feszültség. A Star Trek pl. lehet, hogy zúzott, de hogy feszültség egy fikarsznyi sem volt benne az biztos.

human 2009. 06. 09. 22:16

Scorpion82: hm? még itt a filmbuzin is csomó film életetve van, nemhogy minden hollywoodi. Pl a startrek is CGI orgia és mégis tök jókat ír róla a többség. Most a Terminátornak nem sikerült, ez van, nem a világvége, és nem is minden filmet hordanak le az emberek divatból, hanem azt hordják le ami nem tetszik nekik és kész. Bár tény, hogy itthon is akad pár site ami a negatív hülyeségre megy rá, de ez itt nem az, így nem kell ilyesmin flame-elni.

Azatoth 2009. 06. 09. 22:19

Madness: Az összhatás hianyzott. A film atmoszférája nem fogott meg. Nem mindegy hogy tálalják a patkány/nem inkább coyote/vacsorát - mármint a rendezők. Borús hangvételű, komoly filmet vártam, ebben még a trailer sem bizonytalanitott el annyira. De ehelyett... Inkább igy mondom: egy jó erős kávéra ültem be, de egy szirupos-mézes gyümölcslevet kaptam, kacskaringós szivószállal meg rózsaszin CGI esernyővel. De lehet hogy csak én vagyok túl idős /vagy túl igényes/ ezekhez az új filmekhez.

sikishark 2009. 06. 09. 22:22

Itt a véleményem de ez nagyon szubjektív, és aki rám hallgat az minden filmnek ad egy esélyt:

Vannak rendezők, akik kevés pénzből sokat is ki tudnak hozni, és vannak, akik százmilliókból sem tudnak gazdálkodni. Döntsétek el MCG melyik táborhoz, tartozik.
Mcg nagy lehetőséget kapott, 2 órát szentelhetett annak, amit Cameron csak néhány kisebb visszaemlékezésben, snittben tudott csak bevágni a T1be és a T 2 be. Viszont ebben a két órában nincs annyi feszültség reménytelenség, mint abban a néhány jelenetben, amiben az első 2 részben bemutatják a nyomasztó kegyetlen jövőt, ahol halomra ölik az embereket. Pedig ott még nem volt technika, csak makett terminárorok voltak.
Na nem beszélve arról, hogy a címhez méltatlan az egész film, Terminátor= kegyetlen gyilkológép, ehhez képest MCG posztapokaliptikus filmjében inkább sintérminátorok voltak, akik begyűjtötik az elkószáló embereket. Hol vannak a robothadseregek, akik szakaszokba verődve koponyákon sétálva ölik az embereket????? Nem voltam igazán betojva tőlük. Míg az egyben mindig volt valami rossz érzés bennem amikor Arnoldot mutatták, nem beszélve a szadista Robert Patrik T_1000 éről…. alig vártam már hogy más jelenetre váltsanak. Persze ezek megint jól tükrözik, hogy a korhatárra is figyeltek. ( Egyébként itt adnék át egy Hűség az elődökhöz díjat Sylvester Stallonénak, a Rambó 4.ért, igen így kell ezt csinálni) Egyébként szerintem a Terminátor 5 szereplőit lehet kapni majd a Happy Meal mellé.
Emellett a történetben felelhető hatalmas logikai hibák miatt sem lehet élvezni annyira a filmet. Ezekről nem írok inkább, mert erősen spojler lenne. De az biztos, hogy néhány robbantás költségét inkább egy normális történet megalkotására kellet volna fordítani.
A baj egyébként az, hogy úgy kezdenek neki a folytatásoknak: Na ennek überelni kell az előzőt. Legyen benne sok bumm, aztán még több nagybumm és ennél is több megabumm azt kajálni fogja a nép.
Szóval szerintem előbb megvannak az akciójelenetek, mint maga a történet, az nem érdekli őket, hogy csak erőltetve tudják ráhúzni a filmre. Pedig aztán itt már nem is nyomaszthatta őket, hogy a megszokott, kötelező elemeket kellett volna lenyomatni (időutazás, találkozás a megvédeni kívánt személlyel, menekülés, valami értelmes dolog végrehajtása, a gonosz termi likvidálása)
Persze filmként nem rossz, látványos hangos, és két órán át várhatjuk ,hogy egyszercsak elkapjon minket a terminátor-feeling, de John Connorhoz hasonlóan nem ilyennek képzeltem a jövőt.

Gabesz83 2009. 06. 09. 22:51

**Spoiler lehet benne.**

Megnéztem kis késéssel a filmet, és nem vagyok elragadtatva a filmtől. Az akciójelenetek és a látvány oké. A monológok gyengék mint a harmatos lepkefing.

Az akciójeleneteken kívül az egyetlen nagyon pozitív dolog a filmben a Schwarzenegger kinézetü terminátor volt. Így akár egy teljes filmet is lehetne csinálni :D Arnie forever.

****Ami baromira nem tetszett****: Magyarázza már el nekem valaki, hogy egy Terminátor, aki gondolkodás nélkül öl. Egyszerűen, letisztultan, mi a fatért akarja felkenni a padlót John Connorral ahelyett, hogy csak simán kettétöri, mint egy ropit. A filmben többször mikor a kezében volt JC, és simán kinyírhatta volna, csak a falhoz vágta. HÜLYESÉG A KÖBÖN.

5/10 nekem mert sokkal jobbat vártam. Sima akciófilmnek 7/10 lett volna, de kérem ez mégis csak "A Terminátor".

Azatoth 2009. 06. 09. 22:53

sikishark: Pont ezt akartam mondani én is.
A Happy meal rohatt jó...én sem lepődnék meg ha az alien figurák mellé ezek után kiosztanának pár T-800-ast is a gyerkőcöknek. A T/Salvationt meg vasárnap délután fogja először leadni a TV2

dino62 2009. 06. 10. 10:16

Emberek! A gépeknek itt még nem az a feladata, hogy halomra öljék az embereket, hanem az, hogy begyűjtsék és dolgoztassák, mert a gépek még nincsenek azon a fejlettségi szinten, amilyenen majd 2029-re lesznek.
Igen itt még az a feladat, hogy az emberek gépeket építsenek a gépeknek.

Agrakos 2009. 06. 10. 10:28

Tegnap végre sikerült megnézni. Nem volt rossz, de sajnos nekem nagyon kevés volt a terminátorok (T-600-asok) vs. emberek harc a filmben.
Az A-10 pedig a kedvenc harci repülőm, de nem is értem, hogyan kerül ebbe az egészbe. Még, ha F-22-esekkel nyomultak volna, azt mondom oké.
A sok tűzrakás és rádiózás (Igaz, ha végig kézjelezték volna a filmet, azon nyilván mindenki kiakadt volna.) valóban vicces volt, ellenben nekem Bale nem volt rossz John Connor. Ami még zavart a könyvekhez képest, hogy az ítélet napja után 2018-ban miért van simán olyan világos, mintha csak ma játszódna a film. Kellett volna a félhomály és némi nukleáris tél a fílinghez, szerintem.

Tibi 2009. 06. 10. 10:57

hami:
"Ja, meg ugye ez esetben John Connor is megszűnik létezni 10 évesen, és neki is el kellene tűnnie a film végén. Ugyanis Connor csakis az Ítélet napjával és Skynettel együtt születik meg és létezik, akkor és csak akkor, ha Kyle Reese visszajön a jövőből 1984-be. Szóval, ha azt nézem, hogy ezt át se gondolták a T2-nél, akkor ehhez képest a mostani film hibái semmiségek."

Ha úgy gondolkozunk, hogy az idő lineáris és egy síkon fut, akkor igen. Ekkor futunk bele az időparadoxonba.
De ha azzal a cselekménysorozattal ami a t2-ben lejátszódik egy új "elágazás" nyílik az időben akkor semmi gond. Egy alt. idősíkban megy tovább az egész.

brianaspirin 2009. 06. 10. 12:09

kicsit jojózik a szemem, mert egybe olvastam el az összes kommentet. megpróbálom a már korábban megtárgyalt dolgokat kerülni.
én alapvetően jól szórakoztam a filmen, rosszabbra számítottam mint amit kaptam, és ez pozitívnak mondható.
SPOILERES
engem a kamionos résznél erőteljes mad max érzés fogott el, jó értelemben. valaki említette a zsinórt a puskára dolgot, moziban nem tűnt fel, de így már leesett. kösz hogy mondtad. :)
az időutazással kapcsolatban annyit fűznék a dologhoz, hogy ha jól emlékszem a könyvekből akkor nem tudnak (a skynet és az ellenállók) szabadon mindenhová visszaküldeni terminátorokat, hanem meghatározott időciklusonként meghatározott időcuklusokba tudnak utazni. ezért is van az, hogy az első részben nem rögtön egy t1000-est vagy tx-et küldenek, hanem egy akkor csúcsmodellnek számító t-800-ast. tehát valamilyen szinten megvan az időfolytonosság a részek között az időutazás ellenére is. több könyv és a tscc sorozat is foglalkozik a rossz időbe visszaküldött terminátorok történetével (az időutazás bonyolultságát példázandó).
a 4. résszel kapcsolatban még annyit, hogy marcust én nem nevezném robotnak, sokkal inkább cyborg. mondjuk mint a 600 millió dolláros ember :)

mike 2009. 06. 10. 12:30

T4:Ez mi a dick akart lenni?
Még a B-o-ját is nyűstölnie kell a sikerhez.
Őszintén,azért volt szarabb akciómozi is a történelemben,de pl a Halálos iramban 3-at is remekül kitették áprilisra és a 300 millió dollárt is elhagyta...
T4 pedig küszködik a nyáron.
Nézhető,de MCG nem tud akció drámát csinálni.
A charlie angyalaiba is a három nő pörgött össze-vissza(dramaturgia nyista).
Nem is értem miért lett siker.
Drew akkor még népszerű volt a B.o-ba(slágerekben játszott),és lehet a nőknek is kell csihi-puhi érzet?
Ki kell mondanunk,eddig Cameron Diazt pedig szereti a nép(EU is)
Most jöttem rá,amikor ez a Vegasi filmje is 200 millió felé ment.
Szóval ez a Terminátor azért nézhető,mert karakteres szereplők vannak,a pénz azért bement a látványba.
Drámai szegmens és a forgatókönyv,viszont leszerepelt.

mike 2009. 06. 10. 12:38

javitás.
A halálos iramszerű motorbögötésből is 4 volt.

Madness 2009. 06. 10. 13:34

SPOILER

Gabesz83
"Magyarázza már el nekem valaki, hogy egy Terminátor, aki gondolkodás nélkül öl. Egyszerűen, letisztultan, mi a fatért akarja felkenni a padlót John Connorral ahelyett, hogy csak simán kettétöri, mint egy ropit. A filmben többször mikor a kezében volt JC, és simán kinyírhatta volna, csak a falhoz vágta. HÜLYESÉG A KÖBÖN."

Kábé ugyanazért amiért az első részben ide-oda dobálja Matt-et. ;-)

Ilyen logikát ne keressünk már ebben a filmben, mert dög unalmas lenne.

sandor8206 2009. 06. 10. 14:12

Madness csak van egy apró különbség Matt nem volt célpont, JC meg igen. Persze azért ilyeneken felakadni hülyeség, nem ezektől lesz s*ar film a T4, hanem mert csak simán s*ar mint film, csak az hiányzik belőle ami a régi részeket + akármelyik klasszikus filmet naggyá teszi, eredeti ötlet, remek sztori, remek KARAKTEREK, remek párbeszédek, stb. nagy bada-bumm sok filmben van.

Madness 2009. 06. 10. 15:47

sandor8206
Pár szóban reagálnék csak.
Eredeti ötlet, remek sztori: Az első valóban az volt, a negyedik részig nagy kedvencem is volt. De a következő kettő, szinte lemásolta a forgatókönyvet. Nem szólom meg, mert azok is bejöttek, de eredetiség aztán ezekben már tényleg nem sok volt. Ugyanazokkal a klisékkel operáltak.

Remek karakterek: Nem tudok beléjük kötni. Én nem mély drámát, jellemábrázolást vártam, hanem nagyjából azt amit az első és második részben sejtettek velünk, hogy milyen a gépek-emberek közti háború. Sőt, szerintem mindenki ezt várta, ezért "sírt" mindenki a harmadik rész elkészültekor, hogy sehol sincs a háború.
Ehhez meg éppen elegendő volt az amit a karakterek sugalltak magukról, oks, lehet, hogy felszínes, de nehogy már a háború 14. évében arról szóljon a film, hogy pl Connor merengőn bámulja éjszaka a priccsen a plafont, vagy fürkészi a naplementét mély jellemábrázolás gyanánt. Az anyja kazettáit hallgatva úgyis tudjuk róla, hogy mik is gyötörték.

Remek párbeszédek: Én ezt meghagynám a Shakespeare-i királydrámáknak. ;)Amúgyis, a régi részek se vitték túlzásba a három szavas mondatokon túli monológokat. Másrészről miről pofázzanak? Mentek, tették a dolgukat, nem pedig pörköltrecepteket diktáltak egymásnak.

Nagy bada-bumm: Egy háborús film nyitódarabjának nehogy má' ez oly nagy hátrányává váljon ;)

T101 2009. 06. 10. 22:11

SPOILER

Üdv mindenkinek! A Terminátor 4 szerintem nem egy rosszul sikerült film... vannak benne hibák elismerem, de én nem mondanám rossznak :) nagyon fan vagyok nem kevésszer néztem meg az előző 3 részt... és ezt sem egyszer fogom. Örülök annak, hogy egy szálon fut a film így okozott meglepetéseket tetszik a történet, hogy egy új figura is képbe kerül. Egy kicsit bánt , hogy nem az játsza John Connort aki a 3. részben , de ki lehet bírni . Látványban is ott a film bár én eltudtam volna képzelni több robotot is. Jó , h figyeltek a részletekre , hisz bent van Kyle is, és hallgatja az anyja kazettáit John, amin a hang ugyan az és nem más a szöveg sem . Amin meglepődtem a moziban mikor a terminátor megsérti John arcát nem gondoltam volna, h ezt így megcsinálják, mert ha visszaemlékszünk már a T2-ben is látni az arcán a sebhelyet és a 3-ban is . Na meg ahogy berobban Arnold a képbe az sem lett rossz . Jól át lett vezetve a film egy újabb trilógia kezdetéhez. VÁROM AZ 5. RÉSZT... remélem még ütősebb és jobb lesz ... egy igazi TERMINÁTOR FILM

malleus 2009. 06. 10. 22:29

Én hiányoltam a háborút egy háborús filmből. Hiányoltam a hiteles karaktereket. Kaptam viszont egy Honfoglalás szintű háborús ábrázolást (persze jóval látványosabban). Én olyan harcokat vártam minimum, mint amilyenek az előző részekben voltak bevágva a jövőből. Abban csak titkon reménykedtem, hogy a harcjelenetek színvonala elérheti az Elit alakulatbeli szintet, dehát már erre a filmre is be akarjuk vinni az óvodásokat. Döntsük el, hogy matinéba szánjuk vagy felnőtt embereknek! Ti mennyi vért láttatok a filmben? Én kb. semennyit... Emlékszem, hogy annak idején nem engedtek be a moziba, mert a terminátor első része 18karikás volt:).Na mindegy...
Az egész nem hiteles. Ha olyan lenne az ellenállás, mint ahogy megjelenik ebben a fimben, akkor kb. egy hétig tarthatott volna ki...maximum. A skynetnek azt a városát, amit látunk benne kb hat terminátor őrizheti (a connor után induló emberek legalábbis nem sok ellenállásba ütköznek). Tudom, tudom kikapcsolta a tornyot, nade annyi volt az össz. védelem?
A Skynet is ostoba benne...merthát minek odacsalogatni connort, ha megölheti az apját? Persze akkor nem lenne film, nem igaz? :P
Nincs terminátor feeling, nincs feszültség, egyszer sem izgultam kb a film alatt, viszont nagyokat nevettem. Nincs háború. Alig vannak gépek. Rossz, oda nem illő párbeszédek...fölösleges karakterek...ésatöbbi'...
Folytathatnám még, de nem éri meg.
Maximum 3/10...az is csak azért, mert tervezik a következő részt...akár rosszabb is lehet majd.

seven 2009. 06. 10. 22:42

nem volt ez rossz. a 6/10 reális, bár én lehet hogy egy gyenge 7est megkockáztatnék.

Első 20 perc elég hüm hüm volt, és aztán volt pár jelenetsor ami egész egyszerűen fillernek hatott, de nem baj, lekötött végig. Látvány volt, Sam Wortington fasza volt, fallout hangulat, király gépezetek, Arnie... mi kell még? :)

...egy erősebb script. :P

Sparrow 2009. 06. 11. 0:40

Én is megnéztem a minap, hát, borzasztó. Nem csak Terminátor-filmként, de filmként sem állja meg a helyét.

Brian82 2009. 06. 11. 9:45

Hát kérem, megnéztem másodjára is az évek óta várva várt múvit. Voltak azért a teremben bőven, szal szerintem dicső magyarhonon nem múlik majd a bevétel. :)

Akkor vágjunk bele, SPOILER:

Ami tetszett:
- A T-600 modellek, az őket körüllengő félelmetes atmoszféra. A hangulat, mikor feltűnnek a vásznon, a gőzgépszerűen nyüszítő hidraulika és gépmozgás egyszerűen tökéletesre sikerült. Amíg egy 600-as akció uralja a vásznat, addig az ember lélegzethez sem jut, mesterire sikerült mind a helikopterroncsnál küzdő félbeszakadt 600-as, mind az utcán tomboló 600-as fellépése.
- A film eleji elvileg "vágás nélküli", egy kameraállásból felvett Connor-os, helikopteres rész. Azért ha nagyon figyel az ember, észrevehet két pillanatot, mikor a mai technika rásegítésével éppen össze lehetett fűzni pár snittet. De lényegtelen ezen rágódni, nagyszerűre sikerült.
- Sam Worthington alakítása Marcus-ként. Az akciórészekben, egyszerű keménykedéseknél, vagy párbeszédekben, de akár a humán bázison, mikor lövöldöznek rá, nagyon jól hozta a karaktert.
- Christian Bale teljesen korrekt választás volt Connor szerepére. Az más dolog, hogy ő "csupán" egy igen jó színész (ezt számos filmben bizonyította már mindenkinek) aki amit tud, kihoz a neki írt szerepből, de ha az gyengén van megírva, nincs mit tenni. De például a film eleji akciónál elég karizmatikus vezetőként tűnik fel, még a háborgó tengerbe is belefrenkizik, csak hogy Ironside-dal tudjon egyet csevegni.
De úgy alapvetően, ennél a résznél legalább a casting tudta a dolgát: Connor nem drogos hülyegyerek, nincs tele idegegesítő, oda nem illő, rosszul válogatott arcokkal a film, mint a T3-ban. Talán egyedül a Kate Connor-t alakító színésznő minimál IQ-t sugárzó arca zavart.
- Szíj a shotgunra. :)
- A T-800-as felbukkanása (bár 2018-at kicsit még korainak érzem ehhez, de mivel legyakták a film végén a teljes 800-as készletet, eltelhet némi idő, mire a Skynet újra a piacra dobhatja őket), és megállíthatatlansága, akár az első filmben.
- A You could be mine és a Rooster felcsendülése. Valamint nekem bejön Danny Elfman filmzenéje is. Igaz, hogy nyomába sem ér Brad Fiedel mesterművének, sem saját korábbi klasszikusainak, de azért teljesen rendben van.
- Marcus sérült szövete, akár a testén, akár a fél arcán, teljesen profi munka. Elgondolkodtató, hogy manapság már semmiféle technikai korlát sincs a filmesek előtt, magyarán lehetne BÁRMIT, mégis ontják a szar filmeket. Ugyanis mostanra - ironikus módon - a jó alapanyag, a forgatókönyv lett technikai korlát...

SPOILER VÉGE

És akkor nagyjából ennyi. Minden másba bele lehet kötni, ilyen, vagy olyan szinten. Még akkor is, ha nem akarsz. Barátnőm is sorolta film után a számára is szemet szúró bakikat. Teljesen igaza volt bennük, ami azért meglepő, mert ő nem egy oszlopos Terminator fan.
Érdekes maga a tény, hogy ez a negyedik film fel akart nőni az elődeihez, tisztelegni előttük, nem pedig sokkal magasabbra helyezni a lécet. Ez ám itt a baj, ez a különbség. Cameron annó mit tett a második résznél? Tisztelgett az első rész előtt? Fenéket! Fogta magát és alkotott egy jobb filmet. Emlékezzünk, még Kyle Reese nyúlfarknyi jelenetét is kivágatta a végső verzióból, nem hagyta bent csak azért hogy a nézők felkapják a fejüket, hogy "jééé, ez meg az a csávó a izéa, tudod"... ÉS hiányzott nekünk belőle az effajta tisztelgés? Szerintem baromira nem. Egyszerűen csak csinált egy jobb filmet, mint a korábbi Terminator mozi és kész.

Vajon mi vár ránk a jövőben? Bízom benne, hogy behozza a film a remélt suskát (monnyuk 400 misi) és kapunk újabb folytatás(oka)t. Az egy másik, nem kevésbé aggasztó dolog, hogy ha újra tehetségtelen, vagy ha úgy tetszik szörnyenszar készítők kezébe kerül a film, mert a Warner nem akar sztáríróra és sztárrendezőre pénzt költeni. Ami azért érdekes, mert pl Elfman zenéje biztos nem 80 nettóra volt számlázva, illetve a filmregények megírására is nagyágyúkat vettek fel. Node alapvetően gyenge alapanyaggal sajnos ők sem tudtak már mit kezdeni.
Azért a filmregényt megveszem, meglátom mit tudott kihozni belőle Foster.

A magam részéről jóindulattal egy hetest fogok rányomni imdb-n, ezt is csak azért, meg elfogult gyökér Terminator fan vagyok. Meg azért lássuk be, jobb volt mint a harmadik rész.

radical 2009. 06. 11. 11:07

Borzalom és gyalázat ez a film. A logikátlanságok még nem is zavartak annyira, mint a ZS-kategóriás látvány-f.szságok. Amúgy meg ki a f.szom ez az emcégé? Miért engedték neki, hogy ezt művelje?

dwg 2009. 06. 11. 15:30

Legdurvább, mikor a Cyberdin-ben terelgetik a robotok a rabokat, van ott egy "őr-robot" kendővel a fején... Hát én ott le is fagytam egy időre. Azóta se tudom, hogy sírjak vagy nevessek...

startmenu 2009. 06. 11. 15:52

SPOILER

MCG. Mi a rákért rendez filmet egy rapper? Az mindig rosszul sül csak el. Mert ilyen neve másnak nincs és kész. A film a sok lehúzás után pozitívabb volt mint gondoltam, bár a nőnek túl sok lövöldözés volt, nekem túl kevés terminátor gyakás volt benne. Szerintem a következő részt el lehetne adni végig gépek háborúja akcióval, és kevesebb lelkizéssel. És Swarci tényleg gáz volt. Vicces, de nem ide való.

T101 2009. 06. 11. 16:38

SPOILERES

Suiasztok megint! Olvasgatom a kommenteket... sajnos elég sok rossz kritika van itt :S . Igen tudom a hibák.. vannak de nem túlnyomó részben, mert ez a film nem a háború csúcspontjáról szól hanem belevezet minket nézőket ami szerintem jól sikerült... itt még nincs kész a sok-sok terminátor ha nincs kész nem ölik halomra az embereket. Hisz még csak most fejlesztik ki őket az újakat , és láthattuk a filmben, h nem 1 terminátort készítettek, vagy volt készülőben. A rendezők amúgy is azt nyilatkozták jóval a film kiadása előtt, h ez nem az a film lesz amiben már egyből halomra lövik egymást, hanem h bevezessen minket. Írta valaki , h miért kell behívni Johnt a központa.. hát szerintem azért mert ha az apját megölik attól ő nem hal meg.. szóval harcol tovább vagy is szerintem.. igazából ebbe annyiféle köthetünk bele ahányan vagyunk hisz nem gondolkodunk ugyanúgy... a lények ha mind kettő meghal akkor tuti nem jelentenek gondot ez a legnyilvánvalóbb. Arról is volt szó , h a T2-ben már nem volt bent Kyle (nekem sem hiányzott) de szerintem jó, h bent voltak a kazik, meg a sebhely.. na meg, hogy megtanították Kyle-nak, hogy a fegyvert akassza a kezére (a T1-ben is úgy csinálja) Igazából ez a rész már nem lehet olyan mint a többi nem lehet az a filing hisz itt már a háború van. Ami azt illeti ha az 5. részben már nem lesznek kemény ütközetek és nem lesz sok terminátor az már úgy tényleg para lesz egy kicsit, de ez így még jó nekem 10-ből egy 7 vagy 8-as simán megvan.. ja mondjuk a 12-es karikát kicserélhették volna legalább 16-ra . Összesítve jó lett .. nekem bejön nem is kicsit :) én így látom ;) de nem lehetünk ugyan olyanok..

T101 2009. 06. 11. 16:44

Ja még annyi , hogy az az MCG tényleg para :S

T800-101 2009. 06. 11. 20:33

A T4 Magyarországon "16 éven aluliak számára nem ajánlott!" besorolású.

Scorpion82 2009. 06. 11. 21:33

Én is remélem, hogy lesz folytatás. Szépen kidolgozott csatajelenetek sok géppel,a Salvation-ből jórészt kimaradt HK-Tankokkal, meg az Ember gyermekéből ismert "kézikamerás" snittekkel (esetleg egy kis kamerára fröccsenő vérrel:) ) lehetne még fasza posztapokaliptikus háborút varázsolni.

SPOILER

A T1 meg a T2 jövőbeli jeleneteiben lévő reménytelenség,vagy kilátástalanság nekem nem is hiányzott, kifejezetten élveztem, amikor az A10-esekkel odab***tak a gépeknek. Sose voltam a túlzottan kiegyenlítetlen csaták híve. (Talán mert magyar vagyok, és mi majdnem minden csatának eleve vesztesként indultunk neki a történelemben...)

Malibugaben 2009. 06. 12. 2:59

Nos, én épp most néztem a filmet...hát..mit mondjak, elég érdekes, olyan sok új dolog nincs benne, persze Marcus-t kivéve, de egy dolgot nem igazán értettem: A dokinő az elején az ki volt akkor valójában?

Kbence 2009. 06. 12. 7:18

Lehet h spoileres

tegnap néztem meg és nekem személy szerint nagyon tetszett. De ha megnézitek, ez még az ellenállás eleje tulképp, itt vesztették el a helikopterek döntő többségét, a vadászgépeket, sőt még a tengeralattjárót is, szóval lehet ezután jön majd csak a reménytelen harc (márha lesz folytatás) 8-9/10 nálam

sikishark 2009. 06. 12. 10:56

kedves Scorpion82

Én is magyar vagyok és ismerem a történelmünket! A kilátástalanság és az egyenlőtlen küzdelem azért lett volna jobb mert így a végső győzelem sokkal nagyobb katarzist tartogatott volna.

Arról pedig egy külön kis topicot lehetne nyitni, hogy mi magyarok hogyan is állunk a történelmünkhoz, köszönhetően annak, ahogy tálalják nekünk.

Ja egyébbként én az ötödik részhez a Prisonbreak forgatókönyv író gárdáját ajánlanám bevéve a csapatba egy olyan személyt aki kivülről fujja a Termi-mitószt és rájuk szólna, ha valami egetverő baromsággal rukkolnának elő.

Ebbe is mehetett volna valami ütős cliffhanger a végére mint anno a PB részek végén, akkor biztosabb lenne a folytatás.

Artasz 2009. 06. 12. 13:05

Én inkább a LOST íróira voksolnék, komolyabb cliffhangereket varázsoltak aaz epizódok végére, mint a PB írói!

Necros 2009. 06. 12. 15:42

Nálam a Star Trek a legnagyobb csalódás, borzalmas az a film, de ez a Terminator is nagy csalódás, szorosan ott van a nyomában. Néhány jó dolog van benne, de ha valakit a jövőbeli Terminator harc érdekel, annak a magyar Halálosztó könyveket ajánlom, nagyon jók. Ez a film tényleg csak olyan 6-7/10 körül mozog, kár érte.
Egy rendes forgatókönyvvel, új rendezővel és operatőrrel elkészített folytatás viszont érdekelne.

Scorpion82 2009. 06. 12. 19:53

Tisztelt Sikishark tisztában vagyok azzal, amire célzol. Sajnos. A tudatlanság bizony áldásos lehet, jobb (kényelmesebb) lenne ilyenekről nem tudni, mert így csak a harag rágja az embert, de ez van.
Viszont én a Terminátor filmekben is keresném a hihetőséget (még a sztori képtelensége ellenére is), vagyis azt, hogy túlzottan nagy, hihetetlen csodák ne történjenek, hanem átélhető legyen a sztori. Ehhez szerintem kell az, hogy az ellenállás ne csak rongyos utcagyerekekből meg lyukakban gunnyasztó családokból álljon.
A Prisonbreak, vagy a lost alkotói tényleg lehet ütőset alkotnának. Abrams szerintem jól beletrafált a Cloverfield-be is. Ebbe is tudna feszültséget vinni.

norbi2k 2009. 06. 13. 10:03

andy vajna, mcg, meg ez a szerzőpáros = buko... nem igaz hogy ennyire hulyék ülnek ott fenn hogy ilyenekre bizták ezt a filmet...
a sok bakiról már nem is irnék, arrol sem hogy ilyen szar vágást már régen láttam, a rendezésről nem is beszélve...lehet tvbe szánták ezt a filmet néha olyan vágások voltak azt hittem reklám volt...
egyébként miért gyujtotték az embereket? ez nekem kimaradt...
Azért ugy megnéznék egy verziot arrol hogy a gépek győznek... és akkor mi van? :D Leülnek grillezni és megbeszélik mi volt, kikapcsolják az összes terminatort aztán lehet sakkozni a szupercomputerrel?

Berserker 2009. 06. 13. 11:47

"egyébként miért gyujtotték az embereket? ez nekem kimaradt..." - ha megnézed a Terminator első részét normálisan, akkor megtudod rá a választ...

norbi2k 2009. 06. 13. 14:13

ezekszerint te sem nézted meg normálisan kulonben leirtad volna most nekem, köszi a segitséget... tíz éve láttam talán utoljára az első részt, elhiszed hogy pont ez nem maradt meg a fejemben? de igazad van, ne spoilerezd el itt, akkora titok...

Rozsomak69 2009. 06. 13. 16:08

SPOILER!

A T1-ben Reese azt mondja hogy a hullákat pakolni gyűjtik be őket. Itt meg kísérletezés céljából. Bár igazából nem sokat lehet látni a kísérletezésből. :S

Süci 2009. 06. 13. 16:46

SPOILER is van.
Na ma megnéztem végre, sikerült eljutni a moziba. Ez a film a jegy árát simán megérte. Nekem nagyon tetszett. A T1 és T2 a klasszikus és megismételhetetlen. Ezt követtően a T3 csak annyit ér, hogy a T4-et előkészítse, amúgy katasztrófa - persze csak a korábbiakhoz képest, amúgy meg az is elmegy.
NA a T4 viszont szerintem tuti film volt. Ráadásul, amikor megjelent Schwarzi a filmben majdnem magam alá hugyoztam, annyira ütött a hangulata, csak kár, hogy gyorsan leégeti róla Conor a bőrt. De legalább ennyi volt. Szívesen megnézném a folytatásokat, csak kár hogy kétséges, hogy lesznek-e. A végéről meg annyit, hogy hát jó megkapta Marcus szívét. Annyi baj legyen - annyira nem gáz.

Nándo 2009. 06. 13. 22:13

"...minek?"

ŐŐŐ..., én meg azt nem értem, hogy te mit nem értesz! Hát nem elmagyarázta a Sky-net, hogy ez volt a PROGRAMja?

(bocsi, ha már valaki megírta)

Balee 2009. 06. 14. 11:27

Na végre sikerült tegnap megnéznem a filmet. Nem erre számítottam, de meg kell mondjam, egy percig sem unatkoztam. Kezdő jelenet a jövőben földhöz baszott rendesen.

Spoileres

Akik ki vannak akadva, hogy helikopterek és nukleáris tengeralattjárók vannak a filmben, valamint egyszerű lőfegyverek, azok segghülyék a haditechnikához és inkább a film más részeibe kössenek bele. A film 9 évvel a mostani jelenünk után játszódik. Időben lófasz ez a távolság. A hadászati fegyverek és járművek megtervezése és használata mindig évtizedekre szól, sőt a mai korra elért egy bizonyos pontot, amikor le is lassult. Tömegesen gyártott gépkarabélyok, tankok stb. Ezek a fegyverek apró változtatással létezni fognak 20 év múlva is. Pont ez volt nagyszerű a filmben, hogy ezeket a dolgokat figyelembe vették. Nem volt túl eredeti a történet, de ez egy akciófilm és valljuk be akció van benne bőven. A szinkron kivételesen idegesített engem is, de sebaj, majd dvd-n jobb lesz az eredeti hanggal. Végső harc kissé elcsépelt és buta volt, valamint idegesített, hogy a T-600-asok ennyire primitívnek lettek beállítva, mégiscsak mesterséges intelligencia van beépítve beléjük is.

Spoiler vége

Akik viszont az élő fába is belekötnek a filmben, azok anno a 2-t is csak kritizálták volna. Egyet értek jelen esetben Human kritikájával. Nem volt ez szar, de lehetett volna jobb is.

Motoszka Dani 2009. 06. 15. 23:50

Teljesen egyetértek human-el, de a jóindulat beszélt belőle az értékelésnél.
0 pontot adok rá. Semmi se lett jó ebben a filmben: A forgatókönyvíró, a rendező, a szereplőgárda.
Edward Furlong, Arnold Schwarzenegger, azért ilyen neveket hiányol az ember. Női TERMINATORokat belerakni egy kultfilmbe? Na ne vicceljünk kérem. Már a 3nál fogtam a fejemet, amikor Kristanna Loken-t betették főgonosznak.

Big Arnie 2009. 06. 17. 9:46

SPOILEREK

Tegnap végre „elérkezett az idő” ,hogy megnézzem ezt az új Terminátor mozit.
A kritikámnál próbálok „objektíven szubjektív maradni. Ezt a filmet kétféle síkon lehet értékelni. Egyik sík a T1 T2 T3 epizódokkal való összehasonlítás síkja, míg a másik a T4 önálló és minden előzménytől független filmként való értékelése. Ez lényeges megkülönböztetés, mert mindkét esetben más az eredmény. A Terminátor 4 jó film, még akkor is jó, ha egyébként össze sem hasonlítható a legendássá vált 1991-es Ítélet napjával. Mert nem lehet, nem szabad összehasonlítani vele. Aki ezt megteszi hatalmasat fog csalódni. Én is két emberként próbáltam végignézni ezt az alkotást és ennek függvényében két tökéletesen ellentétes véleményem alakult ki a filmről. Nézzük először a korábbi epizódokkal való összevetés lehetőségét. Ebben az esetben azt kell, hogy mondjam, hogy a T4 a T1 szintjét megközelíti, ami már jó hír. Viszont a T2 színvonalát fényévekkel alulmúlja. Ami pedig a T3 illeti, nos annál sokkal jobb , hisz A gépek lázadása egy idétlen Terminátor paródia, míg a T4 egy gépes, fémes, szürke és hitelesnek tűnő háborús, akciófilm, ami azért sokkal komolyabb érzetet kelt bennünk, mint egy meleg chip and dale srác tánca a Termi Schwarzi előtt. A T4 sok pontján analóg vagy legalábbis próbál az lenni a korábbi részekkel. Vannak pillanatok, mikor kicsit a 84-es halálosztó hangulata tör ránk, vannak pillanatok, mikor erőltetetten bár, de utalni próbálnak a Terminátor 2 cselekményeire, a T3-mal viszont minimális a párhuzam. Szerencsére. Amikor néztem a filmet az- az érzés fogott el, hogy egy világháborús történetet látok. Szürke, kopottas, hamufelhős jelentek, süvítő A10-esek, helikopterek propellerzúgása, robbantások, repeszek, kommandósnak tűnő ellenállók, romok közt bujkáló partizánok, tábortűz a szabad ég alatt, haláltáborszerű Skynet bázis és semmi csicsa, semmi Hollywoodias feeling ,helyette realisztikusnak ható jelenetek és kameramozgások. Ez a film nagy erénye, de aztán nincs is több. Viszont már ez is elegendő ahhoz, hogy megmentse a filmet a katasztrofális égéstől. Mert egyébként a színészi teljesítmény, a történet semmitmondó, szinte már hétköznapi. Bármelyik sorozatban még a Barátok köztben is jobb alakításokat látni. John Connor és Marcus, hát nem tudom. Bale elég életlen volt filmben, elvileg tökéletesen illett volna Connor szerepére, de a bagatel mondatai, a közhelyes, kiszámítható beszólásai miatt egyáltalán nem tűnik egy apokaliptikus superman-nek, aki megmenti a világot. Többet érdemelt volna ez a karakter, nagyobb mélységet, mert a filmben sajnos elég sematikus Connort láttunk. Marcus félig ember, robot elegyként sokkal izgalmasabb megváltó lehetne, mint John Connor. De most nem? Mennyivel érdekesebb lenne eltérni az eredeti történettől és mennyivel izgalmasabb lenne, ha egy félig gép-ember mentené meg végül a világot a teljes pusztulástól? Szóval Marcus karakterében szerintem sokkal több lett volna a lehetőség. De hát kiszedték a szívét és megpusztult ő is. A kis fekete pilóta csaj nekem szintúgy szimpatikusabb volt, mint amennyi szerephez jutott. Kyle karaktere egész elfogadható volt, csak Connorral nem voltam kibékülve. Egyszerűen többet érdemel ez a figura. Ha nem áldoznak rá többet az írók, akkor miért nem teszik már lapátra egy T800-assal és miért nem találnak ki valami új, Connor mentes sztorit? Nélküle is működne a Terminátor koncepció. Hisz van bőven ember akit ki lehet nyírni, nem csak John Connort. ( Obi Van Kenobit is kinyírta Vader, aztán Vader is átállt a sötét oldalra, mégsem dőlt össze a világ… )
Szóval a karaktereket, a történetet inkább hagyjuk, mert az harmatgyenge még akkor is, ha nem a T2-vel mérjük össze. És akkor jöjjön a látvány, jöjjön az akció. Hát, ha valaki nem látott Világok Harcát, ha valaki nem látott Transfomers-et, ha valaki nem látott Resident Evil 3-at, és nem utolsó sorban Terminátor 2 –t akkor azt mondom, hogy elsöprő volt a látvány. De én láttam mindet és ezért azt kell, hogy mondjam, hogy habár az effektek, a látványvilág nagyon tisztességes, realisztikus, azonban cseppet sem megható, mondhatni kissé szokványos. Ennél jóval többre képes a mai technika. Ha 91-ben olyan bombasztikus látványt és trükköket alkotott Cameron a T2-ben,akkor ez a film messze elmarad attól a látványvilágtól amire ma a CGI képes. Ha Cameron csinálja a filmet, szerintem mindenki maga alá húgyozott volna. Ráadásul tényleg érezni lehetett a más filmekből való burkolt ötletlopást és az eredeti ötletek hiányát. Sajnos ugyanez a helyzet a végső csatával is. Sokkal több lehetőséget kínált a Skynet bemutatásának ötlete. A T800 leleplezéséig sokkal nagyobb feszültséget lehetett volna teremteni a filmben, pl. azzal, hogy Connorék, a portyáik során mindig találnak valami kis bizonyítékot arra, hogy a Skynet valami nagy dologra készül, de nem áll össze a kép és ez a baljós hangulat a csúcspontját a T800 leleplezésével éri el. E helyett már a film elején kiderül, hogy Skynet új típust készít ez emberiség elpusztítására. Istenem micsoda baki, mekkora ellőtt puskapor.
Aztán persze megjelenik az izompacsirta T800-es Arnie barátunk, de persze csak animálva. Én azt mondom, hogy maga az ötlet jó és még jobb lett volna, ha Schwarzi lelepleződésig az előbb már említett feszültség adott a filmben. Így viszont úgy tűnt a dolog, mintha egy szimbólikus tisztelgés lett volna az egész: „Hahó én vagyok a CGI Arnold Schwarzenegger ,nézzetek már ide!!!” Tudjátok az igazi halálosztó, a testépítő legenda, akivel el lehetett adni a korábbi részeket. Ugye milyen brutálul nézek ki? Ha eddig szar volt a film, most tuti, hogy szeretni fogod ezért a pár másodpercért…”
Egyébként maga a trükk nem volt rossz, mikor Connor pofán csapta a puska tussal, akkor nagyon hasonlított a hús vér Arnoldra, de mikor megjelent, akkor kilógott a lóláb. Ezen még kellett volna finomítani vagy inkább hagyni a pi*ba. Aztán a bőrét vesztett T800 kinyírása is elég kiszámítható módon történt, szinte egy az egyben a T2 és a T1 eszköztárából nyúlták le a jeleneteket. Összegzésül : a Terminátor 4 egy tisztességesen megcsinált háborús, akció sci-fi, kiszámítható jelenetekkel, primitív dialógusokkal és történettel. Nem rossz, élvezhető, látványos és önmagában egy jó film. De sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle, hiányzott a sok egyedi ötlet, csavar, feszültség és félelem... Szóval jó kis szórakozás, de bárcsak ne láttam volna a Terminátor 2-t,mert akkor nem lennének ilyen magas elvárásaim…

baah 2009. 06. 17. 18:14

anyira nem volt rossz. n is láttam az előzőeket csak nagyon régen és kajak nem emlékezztem semmire. de a kép a hang az fasza volt.

kiddy 2009. 06. 21. 1:53

Igen, mivel megszállottja vagyok az első két résznek, csalódás volt a sztori. A látvány viszont nem, sőt. Az akciójelenetek eléggé magukkal ragadtak (már amennyit láttam belőlük...). Örültem Arnie-nak, örültem a GN'R-nak.
De.
Rengeteg logikai baki van a filmben. Nekem megvannak a könyvek is (mind a három, de a harmadik rész harmatgyenge, szóra sem érdemes), rongyosra olvastam őket. Szóval az írásos dolgok szerint Kyle mindössze 19 éves, amikor visszautazik az időben, Sarah szintúgy. Ez az Anton meg most annyi, és még csak 2018-at írunk... Kyle az első részben megemlíti, hogy miért került a táborba. Dolgoztatták őket, halottakat kellett temetni, meg végsősoron gyári munkások voltak a kiborgok gyártása során. Volt lézeres vonalkódja, ez is kimaradt, pedig jó lett volna, ha szerepel. Aztán maga ez a napsütéses-növényes környezet. A CB-rádiózás, mindenféle titkosítás nélkül. Az, hogy az emberek kettesével-hármasával élnek a föld felszínén, valahogy nagyon sántít.
De ezt már mindenki leírta előttem.
Szereposztás: Marcus nekem is bejött. A többiek valamivel felejthetőbbek voltak. Akiket nagyon hiányoltam: Michael Biehn (ő volt a legeslegjobb színés az egész sorozatban, mellesleg egy félisten, bár szegénykém már kicsit idős lett volna Kyle szerepére, de van két ikerfia, akik nagyon hasonlítanak rá, valamelyiküket igazán felkérhették volna a szerepre), Edward Furlong (az igazi, őrült-dögös tekintetű John Connor). Tudom, álmodik a nyomor.
Ha lesz következő rész, jó lenne ezeket a logikai bakikat kiküszöbölni...
10/erős 7.

anteus 2009. 06. 22. 17:53

Tegnap végre én is megnéztem ezt a kegyesen is csak B-akcióként elkönyvelhető nonszensz baromságot...a Wolverine után ez is csalódást okozott. Bár igaz, hogy szerencsére ezt már nem moziban néztem. Sőt! Még a Wolverine tán jobb is volt, köszönhetően Jackmannek.

Én nagyon kedvelem Bale-t, már az Equlibrium és az Amerikai Psycho óta, de amit itt produkál...Bár én ezt sem az ő hibájának, hanem a borzasztóan rossz forgatókönyvnek tudom be.

Worthington nekem valahogy nem jött be annyira, bár talán ebben is az írók a hibásak...egyszerűen egyik színész sem tudott kibontakozni ilyen gyatra szerepekben.

Commonnak annyi dolga volt, hogy egy elszánt ellenállót játszon, míg Connor felesége is csak gyógyítgatott. Claire Danes és Nick Stahl jobb páros voltak!

Arnie is abszolút feleslegesnek bizonyul.
És ott vannak még az igazi problémák! Az ellenállás vezetői egy tengeralattjárón székelnek? Ilyet már láttam...Jeff Fahey és Lorenzo Lamas-féle B-akciókban!

SPOILER
A Skynet is rohadt béna: becsalogatják Connort, de nem tudják megölni, mert összesen vagy 3 kibaszott gép védi az egész helyet! A Chip is csak ott volt Marcus fejében,. olyan helyen, ahonnan könnyedén ki tudja szedni!

És a jéghegy csúcsa: A film vége; Connort átdöfik, és a végén Marcus felajánlja a szívét! Baszdki! Hogyan szedik ki? Lángvágóval? És hol helyezik be? A sivatag kellős közepén? És ki? nem tudtam, hogy a felesége már szívsebész is lett. ha jól emlékszem ő egy állatorvos volt.:D És persze ott van még az a tény is, hogy a szív könnyen kilökődhet. Ezt nekem nem tudják bemagyarázni azzal, hogy ez a jövő. valószínűleg a nézők többségének sem.

A végső poén az, hogy olyan flegma eleganciával repkednek az atomrobbanások közepette, hogy azt még Indiana Jones is megirigyelné.

Most abszolúte egyetértek a pontozással.

lecso 2009. 06. 24. 20:24

Azért kiváncsi lennék arra a szívre ami kibírja ha egy bazi erős robot széttrancsírozza. Szerintem én inkább azt nem ültetném át, főleg nem egy porfelhő közepette.

Malachi 2009. 06. 25. 11:06

Unatkoztunk, ezért mégis megnéztük.

SPOILER

A környezet remek, néha tiszta fallout3, tetszett. T600-as a városban durva, masszív. Azt nem értettem mondjuk, hogy miért csak 2-3-at láthattunk a film alatt. Repülő, guruló, begyűjtő robotok tetszettek, félelmetesek, GÉPEK. A-10-esek légiharcok, háborús jelenet az elején ász, székbe szegezett.

A többi egy rakás sz@r, egy órával a film után már otthon, nem emlékeztem egy párbeszédre sem. Semmire. Üres, értelmetlen bugyutaság az egész. Súlytalan.

Látvány - 8
Sztori - 0

kex 2009. 06. 27. 20:16

kiddy: most komolyan, Edward Furlong milyen felnőtt Connor lett volna? :D
Gyereknek még oké volt, de szerencsétlen kb. felnőttként is ugyanúgy néz ki, mint kisfiúként, csak magasabb :D Nem tudnám őt elképzelni.

Papa 2009. 07. 03. 22:09

SPOILERES LEHET

Ez a film szerintem borzalmas... :( Számomra a legfájóbb az, hogy a film "poénját", (A robot, aki azt hiszi magáról, hogy ember)egyszerűen lenyúlták az Imposztor című filmből... Semmi nyoma az apokaliptikus hangulatnak, és azt sem értem minek vannak ott A-10-es csatarepülők...

Meg az a 20 méteres robot a háznál... hogy ne hallották meg, hogy odarepült??? Szánalom.

És amikor megláttam a cicababákat. (pl: a pilótacsaj) azt mondtam ez a film kész...

Ja, és a végén félsüketen jöttem ki..

Üdv:
Papa

gabi930320 2009. 07. 13. 20:19

Lehet hogy nem lett olyan jó amilyennek mindannyian vártuk de azért nem lett olyan rettentően szar. Ez egy akciófilm és annak szerintem megállja a helyét..Ok ok lehet hogy Terminátorról van szó de akkor is szerintem jobb a 6/10-nél

scham 2009. 07. 23. 1:08

ide vajon még ír vki? :) én tegnap láttam, végre, mert csak a MOM parkban van felirattal, én pedig pécsi vagyok...

a kritika nagyon találó, egyet is értek vele nagyrészt. a sok giccses jelenet és "értékítélet" nagyon zavar általában, és ezekből itt elég sok volt.

és ami nagyon hiányzott, azok az emlékezetes, később talán kult státuszt is kiérdemlő jelenetek, amelyekből a 2. részben elég sok volt. olyanokra gondolok, mint a T-800-as-bárban-ruhát-szerzős jelenet vagy amikor John menekül már, mert azt hiszi, hogy egy rendőr keresi, aztán szembe jön vele Schw. és előszedi a becsomagolt virágból a shotgun-t, majd rátapos a virágra... a hasta la vista-s rész is kult, pedig simán lehetett volna komolytalan, de valahogy mégsem lett az. hiteles volt.

ebben az új filmben valahogy minden olyan gyorsan történik, össze-vissza, nem figyeltek oda, hogy egy jelenet üssön - nincsenek kidolgozva, elnagyoltak. vagy a beállítás fura, vagy a párbeszéd, vagy a vágás... furafurafura.

---SPOILER---
egy jelenet van, ami előtt fejet hajtok: az elején a Connor-os helikopteres cucc. ha jól emlékszem, az egy snitt volt: beszállt a gépbe, felszállt, repült kicsit, lelőtték, zuhant, fejre állt, kicsatolta magát, leesett, kimászott, jött a robot... annál eléggé néztem, annyira jól volt megcsinálva.

privateryan 2009. 07. 28. 14:53

Csak azt nem értem (többek között), hogy miért kell emberi külsejű robotokat gyártani? ha egyszer úgyis leigázzák az emberiséget, kiirtanak mindenkit, akkor mi szükség van az olyan robotokra, akiknek emberi arcuk van? Vagy emberi külsejük.
Sztem semmi értelme

John Rambo 2009. 08. 26. 3:38

Csillag... Csillaaag!!!! Csillag. Csillag? Most néztem meg, nagyon jó volt. 0/10.

Rebi 2009. 10. 17. 16:49

Szerintem jó film nekem nagyon tetszett... Mindig csak a kritika...igen, lehet(inkább biztos)hogy sok pénz ment bele de nem számíthattok mindig csak Arnold-ra...Oké, hogy eddig "alapkő" vol úgymond de egyszer ő is kiöregedik a szakmából... És nemtudom hogy mi a bajotok McG-vel...Meg amúgy is...nem lehet azt mondani hogy nem látványos meg minden:/

Blady 2009. 11. 18. 17:08

Directed by MCG. Homlokvakar. Ez így, ebben a formában engem nagyon elriasztott. Meg sem akartam nézni. Christian Bale sem győzött meg az első 5-10-15-20 percben. Az első órát konkrétan végigszenvedtem.
Szal első negyede, vége kuka, második fele már úgy ahogy, egész jó volt - nekem.
Sam Worthington mentette meg az egész filmet szvsz. Ígéretes..nekem szimpi..van benne egy icipici Matt Damon, lehet azért :D

Spoileres

Vicces volt a Schwarzi féle animáció :D meg a robotyok mozgása. Elején nem értettem, h minek egy robotra cipő? meg tuti rosszul láttam, mostmár nem keresem vissza, de mintha sapit is adtak volna az egyik örző-védő rabgyilkosra..hátmondom ilyen nincs.

Zenével sem voltam kibékülve. Nem tetszettek ezek a Transformers beütésű hadiindulók. Meg pl Dark Knightnál sokkal jobban játszottak a hangokkal azoknál a jeleneteknél, ahol a gonosz munkálkodik :)

Mi van még? Kidolgozatlan jelenetek/karakterek hada, irgalmatlan nagy baromságok, pl hősünk leveri a felé száguldó másik jóembert a motorról, majd lép fél métert, felkapja a mocit és go. NANE :D szemüveget cserélek inkább, az a biztos

ha simán Salvation lenne a címe és nem lenne köze a Terminatorhoz, azt mondom ok, de így h Terminator Salvaton. hááát.. Nem méltó utódja a jó öreg harci masinának. jaés Chris Bale nem illik John szerepébe.. megh 200 milkót fektettek bele?! jaj.........

5.5/10

szal egyetértek Human "papával"

KSz 2010. 08. 10. 12:37

Második nézésre így egy évvel később már simán megér egy 8-ast, pedig elsőre nem nagyon jött be nekem sem...

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.