The Hurt Locker

írta human, 2009. június 20. 12:33, 60 hozzászólás

Na az ilyet imádom, bár a trailerrel megvezettek minket, de ez körülbelül a legjobb háborús film amit mostanában láttam. Olyan mintha fogták volna a Kingdomot, visszavettek volna az arcukból, meg fogták volna a Generation Killt, aztán hadd szóljon. De persze nem, hiszen most a bombaosztaggal megyünk, bár nem csak bombákhoz azért.

Hurt Locker - bombahatástalanítás

Ez az az osztag, ami még a katonákon belül is egyfajta nagyobb szopóág, meg persze drog is egyben. Nekik nincs egyszerű kiküldetés, ha ez a három ember kimegy valahova, akkor ott az esetek 99%-ában drótok vannak, bombák vannak, kaszáját köszörülő halál van. Ez az amit semmi pénzért nem csinálnék, kivéve ha azt szeretném, hogy a vérem helyén adrenalin folyjon. A film történetéről tulajdonképpen ennyit kell tudni, a specialistákat követjük pár bevetésre.

A trailer általi megvezetés mellet viszont tényleg nem mehetek el szó nélkül, mert szerintem ártott a filmnek. Egy pörgős, robbantgatós akciófilmet sugallt, közben meg boom-boom helyett olyan feszültség van a jelenetekben, hogy berosálsz. Durva, hogy ennyire férfifilmet egy nő forgatott, és egyben ezt nevezem visszatérésnek. Bizony. Kathryn Bigelow jelenetkezett, hogy nem csak a Point Brake-kel és Strange Days-szel akar szerepelni a filmgyűjteményekben, és hát nálam is felkerült a radarra most ismét. Na meg az író is, aki tényleg követett egy darabig egy ilyen osztagot.

You know you can shoot people here, you don't have to throw a wrench.
Egyszerűen azért működik a film, mert tényleg sikerül odarántaniuk minket a helyszínre picit, képzeletben. Erről a szereplőgárda is tehet, hiszen a fő-főszereplő Jeremy Renner iszonyat mit alkot, a két mellé osztott figura pedig tökéletesen asszisztál. Ebbe az osztagba nem illettek volna nagy nevek, mert úgy nehezebb lett volna beleélni magunkat a háborúba.

Hurt Locker értékelés

Olyan simán 8/10 legalább (sajnos a 9-hez nem kellett volna az egyik éjszakai kirándulás), hogy nem is nyekken.

Bár a főbb szerepeknél jó, hogy nem láttuk őket 100 filmben eddig, azért külön kiemelném, hogy tök nagy nevek cameo-znak — nem fogom felfedni őket, nyugi —, de úgy, hogy csak nézel és magadban kérdezed "ez most tényleg ő?" Itt a kerékcserés jelenetre gondolok konkrétan, majd meglátjátok. Mert hát meglátjátok, ha szeretitek a háborús filmeket.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 60 hozzászólás érkezett!

tomee 2009. 06. 20. 14:03

Régóta halogatom a megnézését, de a kritikán felbuzdulva szerintem még a hétvégén megejtem.

Ferencke 2009. 06. 20. 14:58

csoda zsinorba 3 jó film egymásután (he Last House on The Left , The Hangover és most ez?) hát remélem fojtatodik

kaito 2009. 06. 20. 15:17

nekem is bejött nagyon, sőt egyik idei kedvenc. a városban rohangálós jelenet az tényleg nagy butaság volt, de hát voltak helyette olyanok, hogy szó szerint harapni lehetett a feszültséget.

pisketi 2009. 06. 20. 15:40

Éppen olyan jó film, ahogy az a kritikában le van írva. Csak annyira unalmas, amennyire a háború...

vaz 2009. 06. 20. 15:46

Király film!

totoro 2009. 06. 20. 16:02

Bigelowtól nekem ez kevés. (A Near Dark-ot is említsük meg tőle, az egyik legjobb vámpírfilm) Ez a film viszont klisé-klisé hátán.

vaz 2009. 06. 20. 16:20

Mobdjál már 1 klisét a filmből.:)

evergreen976 2009. 06. 20. 17:06

Kathryn Bigelow-nak kemény filmjei vannak (amennyire jól emlékszem , most a STRANGE DAYS-re gondolok) és eléggé jók.
Nagyon várom , remélem ütős lesz.

bitlisz 2009. 06. 20. 17:18

Szerintem épphogy izgalmas volt.
A feszültség a toppon.
De nekem 10/7.

duckit 2009. 06. 20. 21:10

Végre hosszú idő után valamiben egyet értek veled.
Simán 8/10.

JayJay 2009. 06. 20. 22:14

Hát én ezt a filmet már lassan 1-2 hónappal ezelőtt láttam - pontosan nem tudom mikor, összefolynak a napok munka közben :D - de imádtam.

SPOILER ALERT*

Azok a jelenetek, amikor a pasi lefut papucsban egy szál elemmel a kezében... komolyan... vagy amikor kialakul az a mesterlövész ütközet a sivatagban... nameg a végén az újra ennyi nap van hátra. Egyszerűen annyira bemutatja mivel foglalkoznak odaát igazán a katonák. A halállal. Nem tudom hol forgatták a filmet, de teljességgel élethűen ábrázolt mindent... helyszínt, érzést, halált.
Gratulálok Bigelow hölgyeménynek, mert ízlésemnek nagyon tetsző filmet alkotott. Hollywood felnőhetne már lassan ilyen szintekre... :) Nem csak a DVD-s piacon kellene ezeket meglátni utólag...

SPOILER FIN*

HeadHunter 2009. 06. 21. 3:38

nekem tetszett. 8/10 simán jár neki, valami ilyesmi adtam neki én is.

NFR 2009. 06. 21. 4:21

"JayJay" Tökéletesen megfogalmaztad minden gondolatom! Engem anyura megragadott és lekötött, hogy 9/10! Ahogy a végén sétál a halál torkába nem tudom irigylem vagy sajnálom a fickót!

"totoro" Ez a film viszont klisé-klisé hátán.

Erre pedig csak úgy reagálnék: közöd sincs a filmekhez barátom.

evergreen976 2009. 06. 21. 11:29

...éjjel sikerült meglesnem (ha nem írtok róla , lehet sosem látom) és nagyon tetszett (nem semmi a szereplőgárda...
...nekem 10-ből 9-es...
...kibaszott szar egy meló ez...
:(

Mr.StaggerLee 2009. 06. 21. 12:05

hmmm, a kritikától összefutott a nyál a számban. akkor most megyek és megnézem.

Bruti_ 2009. 06. 21. 14:05

Nagyon jó film, de néha azért voltak üresjáratok.

sejk 2009. 06. 21. 16:36

jo volt, teccett. de azert valahogy nem tudnak egy olyan igazi irakos filmet csinalni, mint a szakasz anno.

d1 2009. 06. 21. 18:49

sztem naon jó film! a kritikaval 1et értek és erösen ajánlom! :)

Piemaker 2009. 06. 21. 19:41

Én megmondom őszintén,csak ritkán nézek háborús filmeket de ez tényleg nagyon bejött.Megérte kivételt tenni vele.
A témája miatt tűnt érdekesnek és nem csalódtam benne.Nálam is szintén 8/10

meneghwo 2009. 06. 21. 20:48

Sziasztok!
Már egy ideje olvasom a blog-ot,de
első komment.Azért igyekezni fogok. :D

No, ma néztem meg az a a hangulatában szerintem elég egyedülálló filmet. Sok háborús filmet láttam, régit-újat vegyessen.

Őszintén szólva nem szeretnék még egy olyan filmet, mint a Szakasz. Az arról a korról szól, talán egy korlenyomat.
Irak-Afganisztán a mi korunk témája, ergo erről az időszakról, mai rendezők, mai stílusában szeretném látni.

SPOILER ALert- De nem nagyon.

A főhős karaktere kifejezetten tetszett. Tetszett, h nem egy Superman, aki minden helyzetet megold 1-3 mp-el a robbanás előtt.- Lásd a film végén a kényszer öngyilkos merénylőt.

A cameo szerepek is teszettek, kifejezetten az SAS kommandósok Vs Iraki lövészek szitunál.

9/10- de csak azért, mert megint az irakiak a rosszfiúk, miközben ők a megszállókat irtják...

alma 2009. 06. 21. 20:55

Jo volt latni ujra hasonlo filmet mint a Generation Kill volt es az Over there. Azt mondanam szinte teljesen beleillett a ket film hangulataba. Kosz hogy irtal rola azthiszem az budos eletben nem talalkoztam volna vele.

Noname 2009. 06. 21. 21:12

Tényleg nagyon jó film. Ide télleg nem kellettek nagy nevek, birom az ilyen filmeket mostanában, ahol szinte senkit nem ismerek és kurvajól eltudják játszani.

Copkuler 2009. 06. 22. 13:43

megnéztem én is, de nem is tudom miért gondoltam, hogy egy nő kellően letudja festeni filmen milyen is a háború. Tele értelmetlen helyzetekkel, sokszor a realitástól igen-igen messze áll a film. Adrenalin éhségre hivatkozva belehajszolja a főhöst olyan dolgokba, amit alapból semmilyen humanoid nem tenne meg kivéve, ha őrült az egyed.

A két nagy nevet meg minek tették bele? csak a kinyírásra? Inkább abból a pénzből fogadtak volna egy script doktort.

ezektől függetlenül voltak jól megfogott dolgok, de ez kevés. Humannal nem értek abban egyet, hogy a Kingdom gyengébb darab.

norbucso 2009. 06. 23. 10:36

Belepörgettem, erre pont a Gears of War-t tolták a konzolon a katonák. Még a pályát is felismertem egyből. Ja hogy ne legyek off, a film tényleg nagyon szuper.

Írtam egy listát otthon, hogy mit nézek majd meg a nyáron és ez lemaradt, pedig láttam a trailert is, de valahogyan kimaradt. Köszi Human a kritikát, így nem felejtettem el.

DelMare 2009. 06. 24. 0:49

kibeb@aszottul el lett ez találva. mindenbe bele lehet kötni, wazz, csak kérdés h van e értelme. ez nem egy blockbuster popcorn, hanem egy keményen realisztikus háborús filmélmény. annak minden előnyével, hátrányával. eltúlzott szituációk? muhaha. pont ez a kvázi értelmetlenség a mondanivaló lényege. a katona, akit beszippantott a végnélküli háború világa. segítséget nyújt benne, miközben, mint drogtól függ ő is tőle. welcome to the real world.
8/10 osztom.

Clave 2009. 06. 25. 16:19

Copkuler erről szól a film, hogy ezt a szakmát csak úgy lehet jól végezni, ha szenvedélyedé válik , mert az ilyen munka közben elég sokszor kerül az ember irreális helyzetbe. Ezzel az "őrülettel" azért az élet más területein is találkozunk , például elég irreális, és adrenalin vadász dolog, egy fadarabon meglovagolni több tonnányi vadul hullámzó vizet, és vannak emberek akik mégis ezt csinálják, pedig tudják, hogy könnyen az életükbe is kerülhet. És még sorolhatnánk...
Mindegy, hogy milyen nemű a rendező, számomra tökéletesen lefestette azt a hangulatot, amit én is elképzeltem az ottani "háborúról".Vannak az idegen katonák, és vannak a hazájukban élő emberek, akiknek bármelyike lehet ellenséges, és ezt már csak az utolsó pillanatban tudják meg a katonák, amikor támadólag lép fel. A hangulat, azt hiszem ezt a feszült helyzetet elég jól visszaadja.
A két nevesebb szinész rövid ideig való szerepeltetése nagyon jó húzás, mert így a néző teljesen elbizonytalanodik a többi karakterek jövőjével kapcsolatban.

Szerintem jó kis film, a tényleg értelmetlen éjszakai jelenet ellenére!

Pizsama 2009. 06. 25. 16:52

SPOILERES!!!

Én is elmulasztottam volna a filmet, ha nem ír róla Human, pedig tényleg remek. Persze közel sem tökéletes, vannak benne itt-ott hibák (az papirtologató katona sorsa pl. annyira kiszámítható volt), de ezek ellenére tényleg jól megoldotta a feladatot a rendezőnő, mert feszültség az van. Kedvenc jelenetem pedig ahogy a főhős áll az áruházban a gabonapelyhek előtt, és nem képes dönteni, ő, akinek olykor másodperceken múlik az élete, megaLOL!

7/10

dzsordzso 2009. 06. 27. 8:32

Többek között ezért is érdemes olvasni a filmbuzit, köszi Human baromi jó filmet ajánlottál.
A hangulat nagyon ott volt, a lassítások gyönyörűek voltak és a zene is teljesen illett az egészhez. Meg a sok por és homok és a feszültség stb. stb.
Jók voltak a karakterek, Beckham is jól adta.
9/10 mert a mellékszálak kicsit talán gyengébbek lettek.
Nagy élmény volt, köszönöm még egyszer. Tuti, hogy előveszem még.

dave 2009. 07. 03. 22:47

sztem nem volt nagy szám, a végét már úgy pörgettem végig, mert nem tudtam végigülni.... érdekesnek érdekes volt, mert ilyen filmet se láttunk még.... a kamera rángatás az maga volt a halál és hát unalmas volt na nem tok mást mondani (:

Bob 2009. 07. 06. 9:59

8/10

SPOILER

DE! A halálpontosan célzó iraki "ezer- éve- itt- rohadok- a- sivatagban" snipert egy kicsit valószerűtlennek éreztem.

bettynova 2009. 07. 08. 14:16

Mindig megnézem a filmeket, amiket imádtok.
Ez is nagyon tetszett.
Jeremy Rennert én már megjegyeztem egy nagyon béna tinifilmből, és tök igazam volt, mert jó színész!
9/10et kap nálam.

dimitrij 2009. 07. 20. 15:46

nem volt rossz, de nekem valahogy hiányérzetem maradt a film után. kicsit dokumentarista stílusú volt, ami nem baj, ls tényleg jó volt a két nagy név szerepeltetése is. a történet íve az, ami valahogy nem fedte az én ízlésemet, a realizmusa, illetve amilyen képet festett, meg ami bennem kialakult az iraki hadszínterek kapcsán, az eléggé egybeesett. jó volt az angol csapat felbukkanása a mélysivatagi jelenetben, és überkirály volt a sniperek mérkőzése is. összességében jó volt, nálam egy erős 7/10.

norbi2k 2009. 12. 08. 17:57

jo film volt, de jobb is lehetett volna...

SPOILER
mondjuk pont a sniperes rész annyire nem tetszett.. először is az angolok nem értem miért nem azzal kezdték hogy kik ők, miért kellett megvárni amig pattanásig feszul a helyzet...mikor rájuk támadnak és kilövik a snipert, a nagy nevű szinészt, a társai mintha szarnának rá, mikor a robbantosok beszélnek rola, csak állnak és néznek, semmi riadalom hogy meghalt az elit osztag vezetője.. aztán a néger srác bemászik az m82 mögé, nem ismerem a mesterlövész taktikákat, de számomra annyira egyértelmű lett volna hogy poziciot váltok és nem ugyanoda fekszem ahonnan az előbb könnyedén kiszedtek valakit...
az utolso éjszakai utcai résszel nagyon elbaszták..értelmetlen volt, még akkor is ha a csávot nagyon hajtotta az izgalom, a társai hulyék voltak hogy vele mentek, ráadásul NV nélkül??
vvolt egy rész, mikor az arab autos behajtott a lezárt részre... nem is értem mit akar.. és azt se hogy miért nem lőtték le azonnal...

Action 2009. 12. 19. 9:57

Nemrég láttam, és szerintem is nagyon jó film. Izgalmas, pörgős, az akciók is nagyon jók, színészileg is ott van, szóval ajánlom mindenkinek. A 8/10 masszívan jár neki.

balazsneve 2010. 01. 02. 15:55

SPOILER

Szerintem is írtó izgalmas film volt, bár kicsit sajnáltam , hogy Guy P-nek nem jutott több szerep a filmben, de talán ezért is volt meglepő fordulat a halála...

SPOiLER OFF

M76 2010. 01. 03. 17:10

Én majdnem kikapcsoltam 10 perc után.

1: Kamerarángatás divatbuziság, idegesítő.

2: 25m-re mondja a killzone-t, 25m-nél tart amikor elkezd elsprintelni a bombától eltellik legalább 10-15mp a robbanásig, és mégis meghal, full védőöltözetben, hát anyátokat nézzétek hülyének buzik.

mercenary 2010. 01. 03. 21:01

bettynova után szabadon:
Mindig megnézem a filmeket, amiket imádtok. Ez se tetszett.

:D:D:D

SPOILERES LEHET

Nem néztem utána, hogy így van-e, de mintha egy vagy több ember emlékiratából ollózták össze a legrázósabb sztorikat, kicsit Tvrtko módra. Ez így önmagában azonban még vajmi kevés, valami cselekményt is odarittyenhettek volna azért a random küldetések közé. Így kicsit olyan volt, mint egy rosszul sikerült Modern Warfare kiegészítő. Egymás után nagyon hasonló pályákat kellett a főhősnek túlélnie, ez pedig - az autentikus légkör és a tapintható feszültség dacára - a sokadik bomba után már baromira unalmas volt. Közelébe sem ért a Jarhead-nek.

5/10.

blady 2010. 02. 04. 1:24

kamerarángás kezdetben engem is idegesített, mert fájó szemmel ültem neki, de szakadjak meg, háborús filmbe kezdtem bele, kötelező elem :D és egy idő után már nem is volt annyira zavaró. Vagy csak azért nem zavart, mert baromira le tudtak kötni és csak ámultam, h egy ilyen bombaszakértőnek mit kellett átélnie.
Vannak filmek, amiket megérteni kell, nem élvezni..szerintem
8/10 mert tényleg voltak benne holtsávok, a hölgy filmjeire több figyelmet fogok szentelni ezentúl

yesname 2010. 02. 06. 13:40

Kezdem a végén: legjobb a végén a rockos zene volt. Porténak jó, de filmnek nagyon kevés. A feszültségkeltés pedig elcsépelt olcsó trükk megfelelő zenével támogatva, mégis ez az egyetlen ami megmaradt bennem 1 órával a megnézése után. Sajnos ez is csak az elején működött és kifulladt az egész. 10/5 jóindulattal a zene miatt.

Mammut 2010. 02. 16. 5:30

az első fele nagyon jó volt, de a művészieskedő lassú töltényhüvelyes résztől nem tudtam szeretni sajna

joker95 2010. 02. 18. 20:29

Nálam sem jött be nagyon ez a film, nem azt mondom hogy, rossz, mert nem az, de nem is a legjobb.
Az első fél óra az fantasztikus volt. Ez után már egyre jobban csak laposodott, laposodott,és néha már unalmassá vált, de azért a végét sikerült feldobni.
Nem tudom eldönteni, hogy 6 vagy 7 pontot adjak a filmnek, ezért a kettő között lesz, Tehát:
6.5/10

Outlier 2010. 02. 18. 21:45

SPOILER:
A "kapucnis pulcsiban setalok a varosban ejszaka, miutan az arab csavo elvitt egy fene tudja milyen arab csaladhoz, ahova bemegyek, aztan fegyvert fogok a haz urara, de a haz urnoje morci es mindent hozzamvag, ezert elmenekulok" jelenet utan mar csak becsuletbol neztem.
Az elve vagy halva poen hatalmas volt.

ádám 2010. 02. 19. 22:04

szentem bőven jobb volt mint 8 /10 sokkal jobb

csomi72 2010. 02. 20. 12:14

Nagy várakozásokkal futottam neki a filmnek (kritikák, imdb, oscar esélyek), és elég nagyot csalódtam. Jó a sztori, de nekem sok helyen unalmas volt. Realisztikus, talán ezért is uncsi - nem tudom. Nekem nem jött át eléggé a feszültség sem.

Spoiler on

A mesterlővészpárbaj beletellik néhány órába, ilyen esetben a légierő már az első fél órában odab****tt volna.

Spoiler off
A Kingdom nekem jobban bejött. Egy 7-est azért ér. Rossznak nem mondható, ajánlott megnézni.

csomi72 2010. 02. 20. 12:19

mercenary tök jól megfogalmazta, mintha hasonló pályákat teljesítettek volna egymás után. Na persze, ilyen a valóság, de a valóság sokszor unalmas.

Rkst-h 2010. 02. 22. 22:57

SPOILERES

nem volt ez rossz.bar par fura dolog nekem is akadt,igen pl az angolok faszan levadasznak 2 irakit a semmi kozepen de 1 sniper elintezi a csapatot hat azeeee na.es az uber soldat zsldosokat a bombaszakertok mentik meg...akik!!!3n orizet nelkul szinten egyedul furikaznak a sivatagban robbantgatni...naaaa..az meg mar csak az amcsiknak b@@@sz oda hogy a sniperek 1 kalaval lodoznek ok meg a hiper super puskival benaznak.elsore elmennek ezek de ha visszagondoljatok sok hiba van benne.igen az is amikor egyedul az ejszakaban jarkal a varosba..sztem kb 3 meterre jutott volna...amig szet nem szedik elassak megeszik soval behintik..:)nameg ma kiszurja a hidak mogott a fickot 25 marha kozt feketeben es meg el is talalja pedig alig latszott ki a feje o meg tiszta celpont volt.mondnom se kell szuper 1 lovesz tamasztek nelkuk sorozattal leszedte,nem is ertem miert nem a sniperek kozt szolgalt:)kicsit rambos volt az na...:P

Sparrow 2010. 02. 23. 9:11

Hát én kiosztanék egy nagy Arany Málnát az operatőrnek, de minden más tetszett. Nagyon stresszes film, és szépen bemutatja a film elején felállított tézist.

ALIEN 2010. 02. 23. 11:18

Végre megnéztem moziban is. Most is tetszett.
Sokan propaganda filmnek nézik, de a film elején kiírják egy mondatban, miről is szól.

SPOILER

Rkst-h: Én nem kötnék bele a sniper dologba. Az egy Dragunov és gyakorlott kézben megfelelő fegyver.
Hőseink nem sniperek, ezért "bénáznak a hiper super puskival (Berett M82)". Az már más kérdés, ha azzal a tölténnyel valakit eltrafálnak, az nem fog az ablakon szembe kidőlni. Az egész házat átviszi az a lőszer. Egyedül a futó ipse eltarfálása volt hihetetlen, az elötte lévő "bénázás" után, de mázli is kell:)

Ha már bele akarunk kötni harcászati szempontból:
Útzárnál az autós fazont rommá lőtték volna a valóságban. Generation killben ezt jól bemutatják, bizonyos távolságon belülre nem juthat az autó.
A vége fele mikor a sikátorban szétváltak, az volt az igazi taktikai hiba...
Illetve egy apróság: mikor a M4 scope-on keresztül mutatták, mit látnak a katonák, nekem hiányzott a piros pötty a közepéről.

/SPOIELR

Összegében 8/10 megy neki, hibái ellenére.

Malachi 2010. 02. 23. 12:38

jó, akkor tessék

érthetetlen motivációk, halálosan unalmas sztori, ha ez az alak katona lenne, már régen nem élne mert vagy a helyi erők, vagy a társai nyírják ki. esetleg még otthon a laktanyában kiszórja egy pszichológus.

az alapötlet oké, amennyit tudok a bomb squad-ok munkájáról Irakban, az alapján azt mondom, sikerült valósághűen visszaadni azt a parát.

de ennyi, semmi több. nem tudom, egy katona nem így működik, egy férfi nem így működik. egyáltalán nem tetszett, szerintem egy óra után ki is lőttem. nem érdekelt.

tyarel 2010. 03. 08. 16:13

SPOILEREZEK ALAPVETŐEN JELÖLÉS NÉLKÜL

Asszem nemtom, de ez nagyon gyenge eresztés volt. Ugyan nézhető film, és az első felében még unalmas sem volt, de valójában tobzódik az érthetetlen hibákban , butaságokban. Pl. elején hogy is hal meg az a fickó, jön el a bombától, jó, öt méter, többiek dumálnak közbe fél percet, emberünk pedig távolodik a töltettől. 25 méter, hallatszik. Nem siet. Aztán kiszúrják a telefonos fickót, fú, gond lesz emberünk most már fut, legkevesebb 35-40 m re kellett jutnia a robbanástól, ehhez képest néhány kameraállásból 10 mnek se tűnik a távolság a robbanás pillanatában, az megint más hogy olyan védőfelszerelésben karcolás nélkül megúszott volna egy ekkora robbanást akár 10 mről is, nemhogy 40ről, mert biztos csak optikai csalódás áldozatai lettünk, vagy pedig nem mutatták hogy emberünk megfordul és visszafelé szalad, hogy a robbanás pillanatában végül mégiscsak hátat fordítson neki, ami valljuk be elég irreális. A robbanás ereje még csak el sem repíti, lazán hasra fekszik miközben sisakja arcvédőjére piros folyadékot köp, ja, szerintem is, szar volt a paradicsomleves köpd csak ki. Persze kapunk közbe pár hatásvadász lassítást is, de ez a jelenet akkor is sántít, és nem ez az egyetlen. Kár érte.

mk 2010. 03. 10. 14:47

Tudjátok mi a gáz? Ez egy simán átlagos (nem rossz, de annyira nem is jó) háborús dráma.. ha a csaj nem lenne Cameron exe és Cameron nem lett volna dettó jelölt egy nagyobb szabású filmmel, és Hollywood nem dönt úgy hogy most jól bemutatnak Cameronnak (Avatar amúgy tényleg csak a technikai díjakat érdemelte meg /amikből kettőt ez a shit kapott/ mert a történet sokadszori megnézés után már sírósan eccerű, mint anno Star Wars is az volt), akkor ez nem jut el még az Oscar "selejtezőig" sem.. Láttam sokkal jobb ilyen témájú filmet is és érdekes azok nem kaptak Oscart..

human 2010. 03. 10. 15:54

mk: miről beszélsz? de komolyan. A hurt Locker seperte a díjakat Oscar előtt, olyan díjakat ahol az Avatar jelölve sem volt. Ne gyártsatok már ilyen elméleteket.

mk 2010. 03. 11. 11:13

Avatar

Won:

Best Achievement in Art Direction
Rick Carter (art director)
Robert Stromberg (art director)
Kim Sinclair (set decorator)

Best Achievement in Cinematography
Mauro Fiore

Best Achievement in Visual Effects
Joe Letteri
Stephen Rosenbaum
Richard Baneham
Andy Jones

Nominated:

Best Achievement in Directing
James Cameron

Best Achievement in Editing*
Stephen E. Rivkin
John Refoua
James Cameron

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score
James Horner

Best Achievement in Sound*
Christopher Boyes
Gary Summers
Andy Nelson
Tony Johnson

Best Achievement in Sound Editing*
Christopher Boyes
Gwendolyn Yates Whittle

Best Motion Picture of the Year
James Cameron
Jon Landau

The Hurt Locker:

Won:

Best Achievement in Directing
Kathryn Bigelow

Best Achievement in Editing*
Bob Murawski
Chris Innis

Best Achievement in Sound*
Paul N.J. Ottosson
Ray Beckett

Best Achievement in Sound Editing*
Paul N.J. Ottosson

Best Motion Picture of the Year
Kathryn Bigelow
Mark Boal
Nicolas Chartier
Greg Shapiro

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen
Mark Boal

Nominated:

Best Achievement in Cinematography
Barry Ackroyd

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score
Marco Beltrami
Buck Sanders

Best Performance by an Actor in a Leading Role
Jeremy Renner

Tessék human?

Én technikai díjakra gondoltam amit ez a a film nyert meg meg nem érdemelten.. forgatókönyvre Avatarnak Oscart én se adtam volna:) De ennek sem.. Meg hogy ez az év filmje.. nevetséges..

Jaja sepetre.. először megbukott Amerikában a mozikba, kiszúrták hogy Avatarnak a gyermekbetegségei /gagyi történet/ ellenére nincs ellenfele és előtúrták ezt, pláne mikor meglátták hogy a csaj még Cameron volt nője is..vááá.. Bontották is a pezsgőt, meg ódákat kezdtek zengeni a filmről, előtte meg azt se tudták hogy ez mi a Sz*r pedig 2008-as kreálmány..:D.. besepert mindent.. mert eddig nő még rendezői Oscar díjat nem nyert (tudnék 1-2 filmet mondani ahol a női rendező megérdemelte volna, ez nem lenne köztük:)

Tegyük hozzá hogy ha megkapja még azt a 3 technikai díjat amit ez kapott meg akkor "verte volna".. igazából azokat megérdemelten is kapta volna..:) Semmi extra nincs a The Hurt Lockerben.. ezt megint csak azért ítélték ennek mert hogy nehogy az Avatar "nyerjen" /kapjon több díjat/..:P

Lényeg a lényeg.. be akarták bizonyítani azt hogy egy kis költségvetésű, semmi újítást nem tartalmazó háborús dráma, ami nem emelkedik ki az eddig elkészült hasonló témájú filmek közül semmiben sem, és egy ismeretlen rendező meg tudja "verni" a világ legnagyobb bevételét generáló, a világon legalább tízezerszer jobban és többet nézett filmet és kész.. Ami végül is sikerült .. Csak mi lesz*rjuk..
És bevallom én az Avatartól se vok meghalva.. története olyan egyszerű mint a faék és ez nálam sajnos már alapba nem nyerő.. sokszor néztem moziban, de utsó alkalommal mikor már nem a látványra folyt a nyálam untam a cuccot..

Amúgy az Oscar egyébként se szól évek óta másról..

human 2010. 03. 11. 13:36

de ezt mondom vazz, az Avatar ellen bármit Oscarozhattak volna, a Hurt Lockert viszont előtte is nyert mindenféle díjakat máshol, ott ahol az Avatar nem is labdázott (ha már ennyire vágod az imdb-t akkor nézd mmár meg mennyi díjat nyert oscar előtt: www.imdb.com/title/tt0887912/awards ), szóval nem csak az Oscarosok döntötték el, hogy akkor HL-lel megyünk Avatar ellen, ugyanígy mehettek volna az Up In The Airrel, ami klasszikus film volt. A Sound editingről és mixingről mit tudsz amúgy? Meg tudod ítélni, miért kapta? Nézd meg a szakma miket adott neki, az operatőrök céhe, a rendezőké

A forgatókönyv az egyedüli ami necces, mert ott volt jobb :) De ez itt már kurva off, mert fél év múlva senkit nem érdekel ez a vita, csak a film. A Bukásról pedig durván a Summit tehet, akik a Twilight miatt verik a faszukat miközben ezt a filmet elhasaltatták.

mk 2010. 03. 11. 22:56

"A Hurt Lockert viszont előtte is nyert mindenféle díjakat máshol"

Tudom mert láttam és hallottam, csak nem értem miért ez a film lett kipécézve az idén.. mindegy.. amúgy igazából egyáltalán nem volt meglepő hogy ez ennyit kapott ebben igazad van, a csajnál már az átadó előtt jóval tudni lehetett hogy ő lesz a nyerő.. Bevallom neked nem is néztem ennél a filmnél pontosan a jelöléseket, csak a hölgyről tudtam hogy tutira Oscaros már jó ideje, csak az okát nem értem:) Nekem sajnos nem is lehet bemagyarázni azt, hogy mivel ez most Oscart kapott ezért mindenképpen jó film kell hogy legyen, mert nem az szerintem.. de ez szubjektív természetesen, ahogy imdb-re se szabad adni /azért meg szoktam nézni:) /.. pl. nekem anno a TDK se jött be...

Mindegy..

Szerintem inkább az a gáz hogy egyszerűen annyira kifejezetten jó film nem volt jelölve idén sem, annyira kiemelkedő egyik sem volt, mert mindegyik filmnél volt ezer dolog ami lehúzta az erényei ellenére is... jó, tudom, szarból nem lehet várat építeni, Oscart meg minden évben adni kell.. Vagy csak ahogy idősödöm én leszek egyre válogatósabb, és már nem elég a cgi meg egy közepes (vagy az alatti forgatókönyv) meg az hogy lövöldöznek mint az őrült és közben drámáznak, robbantgatnak is ahogy ezt majd mindegyik ilyen témájú filmben egyaránt megteszik..

Még az Up In The Airt nem láttam meg Bullock filmjét sem.. Az Egyek Ura nem is érdekel mondjuk, nem is fogom megnézni.. De a másik már be van készítve:)

human 2010. 03. 11. 23:26

de ezt már az oscarnal kéne öntened, mert itt marhára OFF, modnom, fél év múlva akia filmről olvas az csak pislog majd itt

Lethal Gene 2010. 03. 14. 0:30

Nem rossz filme, de a Kingdom kicsit pörgősebb...

f.fredericks 2010. 04. 11. 11:15

Tegnap néztem meg, mivel mostanában nem nagyon nézek új filmeket, mert mindig csalódok (maradnak a sorozatok). De az Oscar miatt megnéztem. Háát érdekes volt. Sanborn karaktere tetszett, a színész is nagyon jó volt, nem csoda, hogy megkapta a Jesse Owens film főszerepét. De valahogy nem állt össze az egész film. Egy nagy katyvasz az egész. Miniepizódok amik magukba jók, de nem nagyon vannak összefogva. A főhős idegesítő. Az elejéről meg már többen leírták, hogy mekkora bullshit. A végén meg semmi meglepő nem volt benne, mivel általában mindig ugyanaz a vége, ami itt is. (na jó Kate megjelenése meglepő volt, arra felkaptam a fejem). Ha már modern háborús film, akkor egyértelműen a Black Hawk Down, abban minden van. Ez egy erős közepes, de semmivel sem jobb.

black_dahlia_murder 2010. 04. 24. 12:17

szerintem simán 10/10. egy ilyen filmnél ne a nagy fordulatokra számitson az ember mert marhára nem azokra épít hanem a katonák begolyózásának és helyzetmegoldásának pillanataira ami szerintem fantasztikusra sikeredett.

Sz 2011. 01. 09. 20:44

Most láttam: a film túl van értékelve. Lehet, hogy ezt csak az amcsik értik, és mi nem, hogy még nem láttak ilyet vagy nincs hozzá fantáziájuk, és ezért agyondobálják díjakkal. Én a díjesőt csak ezzel tudom magyarázni.

*spoiler*

Vannak nagyon jó jelenetek, vannak tök felesleges cameok - engem RF kimondottan megzavart, sehogy se illet oda.
Az egész filmet két darabban tudtam megnézni, és ezt a koncepció hiányával tudnám okolni. Az első óra története meg volt írva, a másodiké nem. A remegő kamera pedig tinihorrorokhoz illik, nem komoly filmekhez IMHO.

Szeretem a háborús filmeket, nem baj, ha kőkemények, de őszintén, az a nő, aki Irakról forgat filmet csak férfiak szerepeltetésével, az vagy nagyon bizonyítani akar valamit, vagy nagyon el van tévedve. Épp ezért a film érzelmileg követhetetlen, nem derül ki, mit akart elmondani. Mármint bármi olyat, ami új lenne.

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.