Harry Potter és a félvér herceg (Harry Potter and the Half-Blood Prince)

írta human, 2009. július 29. 15:04, 139 hozzászólás

Tehát vannak ezek a tinik, suliba járnak, csak épp varázslósba, aztán össze-vissza szerelmesek. Mindezt olyan komor hangulat mellett, ami egyáltalán nem tinifilmhez illő. Van még ez a főgonosz is, akinek most nem írom le a nevét, és azon munkálkodik, hogy... valami sötét dolgon. Ennyi történt több mint két óra alatt.

Potter vonatkozgat

A könyvet továbbra sem olvastam, ez úton hidegen is hagy, hogy miben tér el tőle a Félvér herceg, egyszerűen csak filmként nézve meg épphogy, de fogyasztható. Az új Potter-mozi konkrétan egy tinivígjáték, felesleges ezt kerülgetni. Lehet pont emiatt nem tetszik pár embernek, de rengeteg helyen lehet nevetni rajta (plusz pár sornyira tőlem egy baromira furcsán vihogó pasi ült, így az még adott a humorfaktornak). Ezek a lányok és srácok esetlenek, zavarba jönnek szerelmesen, durcásan és féltékenyen elvonulnak sírni, vagy épp baromi túlzón udvarolnak, többször olyan arcot vágnak, mintha orálisan elégítenék ki őket, plusz állandóan azt mondja valaki, hogy elő a varázspálcával. Mindezt a főszereplők 3, azaz három fajta arckifejezéssel játsszák el:

  1. Átlagosan figyelős, érdeklődő
  2. Iszonyat bután mosolygós
  3. Komolynak tűnni próbáló
Sőt, Emma Watson ebből kizárólag kettővel bír. De hogy ne csak a tinivígjáték részről legyen szó, térjünk a kivitelezésre, ami meg egyszerűen gyönyörű. Az egész film alatt 2 percet ha süt a nap, végig komor feketeségbe vagy ködbe burkolózik szinte minden és mindenki. A kviddics meccs alatt zuhog az eső, aztán hirtelen tél van, amikor mindent köd borít, vagy csak sötétedéskor beszélgetnek a diákok, vagy csak gyertyalágnál. Mindezt továbbra is elfogadható trükkökkel, szóval mind az operatőr, mind pedig a többiek, akiknek a látványhoz közük volt, vállonveregethetik magukat. Az, hogy a tényleg komoly történéseket 30 percben is el tudták volna mondani, az már nem rajtuk múlt. Mint ahogy Draco Malfoy béna megzuhanása sem, amikor rajtakapják valamin. Simán elhiszem, hogy betűkben korrekt volt, de ez a 13 éves szintű tipikus "na most kiszúrták, hogy rosszat csináltam", amikor Potter tényleg kiszúrja, az szintén a vicces kategóriába lökte a filmet.

Harry Potter és a Félvér herceg értékelés

Tudom, ez most szentségtörés lesz, de néha tök jó lenne egy olyan nagy vágott videó az eddigi filmekből, amiben csak a főszállal foglalkoznak, a sötétség feltámadásával és legyűrésével. Így is szórakoztató volt, legalábbis 6/10-nyire, de újranézni soha nem fogom, max a mégjobban tömörített verziót. Tudom, hogy kicsit túlzásokba estem feljebb, de csak infantilisen lehet írni egy ilyen gyerekes filmről. Valójában ezt a jelzőt nem hátrányként tettem hozzá.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 139 hozzászólás érkezett!

blade78 2009. 07. 29. 15:38

Nekem tetszett a film, csak tényleg azzal nem foglalkoztak hogy a könyvnek miért is ez a cime. Az öcsémnek meg annak a pár embernek ez a rész nagyon tetszett 20-25éves ahogy a "varázssulit" bemutatják. Sajnos ha mindenre kiterjedő figyelemmel csinálták volna meg ez a rész is legalább 4 órás lenne.A hangulata, a látvány és igen a humor is ott volt csak azok szive sajgott kik a könyvet is olvasták. De majd a következő talán... remélem mikor kijöb a dvd verzió lesz egy vágatlanabb is.

hannah 2009. 07. 29. 15:43

Én ma nézem meg, addig nem is szólnék hozzá a dologhoz, viszont van egy olyan érzésem, hogy mélyen egyet fogunk érteni:))

mchn 2009. 07. 29. 15:54

Ez egy rakas tragya volt, bar az otodik reszt nem sikerult alulmulni, igy joindulattal ez egy 1,5/10
@1 akkor legyen 4 oras, vagy szedjek 2 reszre vagy csinaljanak belole minisorozatot, de ne ilyen szart. Nyilvan a szineszeket mar nem lehet levaltani, de en komolyan nem tudom elhinni, h ennyi film alatt nem tudtak megtanulni legalabb kb szineszkedni.

kd 2009. 07. 29. 16:03

Az a baj, hogy a komoly történések elmeséléséhez kevés lett volna 2 óra is, ehhez képest felet sem szántak rá. Összecsapott forgatókönyv volt ez nagyon.

Pr13m 2009. 07. 29. 16:04

Én elég nagy HP fannak tartom magam, de sajna ez a film hót gyenge lett.
Még akkor is ha elvonatkoztatok a könyvtől, de hogyha még azt is hozzáveszem...ááá.

SPOILEREK, LEGKÖZELEBB TÉNYLEG JELÖLÖM

Mikor végignéztem azt mondtam oké, egyszeri megnézésre most jó volt, de minél többet gondolkoztam rajta annál több hiba jutott eszembe.
Bellatrix miért támadja meg az Odút ha Harryt csak Voldi nyírhatja ki.
Dumbledore nagyokat pislogott a Horcrux szó hallatán, mit kerestek éppen abban a toronyban malfoyék amikor visszahopponáltak Harryék. :D
De a sok negatívum ellenére, értem itt h csak tinisírások voltak, és Voldi élete teljesen háttérbeszorult, volt benne pár nagy pozitívum még a könyvhöz képest is. nagyon bejött h mutatták végig Draco próbálkozását a szekrénnyel. A könyvben kb 2 mondat van róla, és egy a 2. könyvben ha jól emlékszem. A látvány és a színek szebbek voltak sztem a Főnixben, de még ez is magasan veri a többit.
Összességében várom DVDn: 6/10 nekem is.

Remélhetőleg a végső 2 film ütni fog, és direkt nem csináltak ide a végére harcot. (legalábbis így hallottam)

sandor8206 2009. 07. 29. 16:13

Könyvet nem olvastam, nem is érdekel! Így értékelve, egy nagyon unalmas hoki film! Nem vagyok HP-fan, sőt egyszer megnéztem mindegyiket és elég volt, de ez a legrosszabb az összes közül (3. rész azért kifejezetten jó film volt, sőt remek), végig nem nagyon történik semmi, végig vártam, hogy lesz valami, de nem lett. Képi világ stb. nem lenne rossz, de a forgatókönyv ganéj! Nem tudom könyvben, hogy van, de a címe Félvér herceg, de azzal nem nagyon foglalkozott film miért ez is a könyv/film címe! Nem tudom, könyvben hogy van?!
Trailerek megint jól átbas*ták az embert, én egy darkos-eksönös-leszámolós HP filmet vártam (reménykedtem, hogy újra hozza a 3. rész színvonalát), de ez egy tini-cucc, de ez még nem is lenne baj, DE a filmben nem történik semmi! Szóval filmként 2/10, adaptációként értékelje aki olvasta, kíváncsi lennék, hogy a könyv ennyire hoki vagy a készítők.
Még szerencse, hogy befizettek, komolyan mondom sajnálnám a lóvét így utólag.

dimitrij 2009. 07. 29. 16:19

valszeg alulpozícionáltam magamban a filmet, mert én valami szarra számítottam, viszont egy kellemesen szórakoztató alkotásra ültünk be. az alapvetés a HP filmeknél, hogy a 500-700 oldalas könyveket lehetetlen beleszuszakolni egy akár két és fél órás filmbe, így alkut kell kötni, hogy miről mondjanak le a készítők. (épp az angyalok és démonok esetében követték el azt a hibát, hogy mindent bele akartak zúzni a filmbe is, így a film olyan lett, mint egy tartalomjegyzék...) szerintem ebben az esetben jó választottak, egységes egész volt a film, számomra szórakoztató volt a tinik csetlése-botlása, bénázása, és a sztoriból sem faragtak ki annyit, hogy ne lett volna érthető. látvány és hangulat szempontjából okés volt, a történet kicsit összecsapot ugyan, de elment. nálam sima 7/10.

Riogirl77 2009. 07. 29. 16:26

Sziasztok!

Ma hajnalban néztem én is meg az új filmet,és bár már hallottam h tényleg elég sötétre siekredett a képi világ,nem gondoltam volna h tényleg a tiniknek szánt filmet,ennyire elsötétítik,szegény gyerekek beülnek rá a szülőkkel,hát néznek egyet sztem.
Am nekem a legjobban esküszöm Helena Bonham játéka tettszett (Bellatrix) aki már a Sweeney Toddban,meg a Terminatorban,Charlie és a csokigyárban és az új Alice in wonderlandben is játszani fog,a hideg is kirázott tőle,sztem nagyon jó színésznő,jól játszott,meg ahogy mindig suttogva halkan beszélt,sztem tök jól átvette a szerepét.
Meg a hülyegyereknek tűnő szőke csaj,neki nagyon jó szinkronhangot találtak.:)
de tettszett a fiatal Tom Denem jelenetek is,a kiscsávónak igazi kis gonosz feje volt.
és Ronon énmég mindig elmosolyodom,tudom eleve ez a szerepe,de sztem nagyon jól áll neki,vörös haj,vicces fej,kis összevissza gyerek,de jópofa.
Hermione gáz,nagyon......,én nem tudom mit esznek ezen a csajon mint "színésznő",már a kezdetektől is csak az járt a fejemben h szép az arca de ennyi,sztem tőle mindenki jobban teljesít.
csak az a bajom a filmmel h lehet találni benne jó jeleneteket,meg a látvány tényleg fantasztikusra sikeredett,szóval nézető a film,de úgy egészben nézve néha kicsit unalmas,viszont vannak benne poénok is,én az előző részben alig találtam,ezen javítottak,pluszpont érte.
én arra jöttem rá,lehet h hülyeség,de az első részkor ugye a nézők gyerekek voltak,ahogy teltek az évek,nőttek a színészek és az egykori 10-12évesekből is ma már 18asok lettek,nekik is szól a sötét hangulat,az első rész kis vidám napsütéses jelenetei még jók voltak a gyerekeknek,de ma már más kell nekik,meg a 10en évesek is már akkor érzik menőnek magukat ha valami húú de félelmetesre ülnek be mert az olyan cool.

Nodaba 2009. 07. 29. 16:29

Hat ha ez is nyuzott akkor az utolsoval mi lessz ha 2 filmet forgatnak belole.

Nekem is kezdet nyuzotnak tunni a HP de azert megnezem.

Master Tom 2009. 07. 29. 16:30

Olvastam az összes könyvet, fan vagyok, de mióta angolol rendezik a Potter filmeket (ugye Newell, és Yates a legutóbbi kettőt), azóta durvanagy mélyrepülés van. És Yates rendezi a 7. filmet is, egy nagy rakás trágya lesz, bármibe lefogadom. Etalon a harmadik film, jól mondja sandor8206, és a sorozat legjobb része is marad. Ez az új, ez szimplán a leggyengébb HP film, ennél sokkal jobban meg kellett volna csinálni.
4/10

Alfie 2009. 07. 29. 16:31

AZOKNAK AKIK LÁTTÁK A FILMET--->
Egy kérdésem lenne, hogy állítólag a végén elmarad a "Katarzis" mikor visszamennek a Roxfortba, valamint elmarad a filmben Dumbledore temetése. Igaz ez?

tüsmester 2009. 07. 29. 16:38

human: ha szereted a filmeket (mármint úgy általában), érdemes elolvasni a 7 könyvet, mert egyben látva a történetfolyamot óriási fless, mozi a fejben. Épp az a lényeg, hogy nem csak a "fővonal" van, attól jó, ahogy kibomlik, és megtudsz sokmindent a HP-világról. Le kell szarni a filmeket, 2 órában pont a lényeg veszik el.

Dusi - spoileres mókus :D 2009. 07. 29. 16:39

SPOILER

cipőfűzős jelentre mit szóltok ? :D

Bob 2009. 07. 29. 16:41

153 percnyi időpocsékolás. Unalmas. Nem történik semmi, de tényleg semmi. A könyvre csak halovány nyomokban emlékeztet. Az eddigi legrosszabb Potter film!

5/10

Bob 2009. 07. 29. 16:42

BOB VAGYOK, NEM FOGTAM FEL HOGY NEM SZABAD JELÖLÉS NÉLKÜL SPOILEREZNI

Katarzis és temetés pedig NINCS!!!

Noname 2009. 07. 29. 16:50

Ugyan ezt mondtam magamban a moziban, h ez egy kiba**ot vígjáték lett. Az addig okés, h JK Rowling elereszt pár poént a könyvben, mert kell is, de a filmbe szinte végig ment a poénkodás.... az utóbbi 2 moziváltozat, egyáltalán nem jött be.

iceblaze 2009. 07. 29. 16:53

Hát...ez nem lett valami nagy alkotás. Sőt! Senki nem ezt várja. Elvégre ez egy Harry Potter. Repkedni kéne meg varázsolgatni meg minden amit kell. Nem tinilove sztorit. Viszont ha Yates kihagy a hetedikből olyanoakt mint a Bankos rész (olvasók értik mire mondom) nah akkor nem csak nálam fog betelni a pohár. Ez a film majdhogynem semmi. 2/10

UEVCS 2009. 07. 29. 16:55

Nekem bejött ez a szerelmes bénázgatás, nyilván ezzel akarták oldani a képi világon uralkodó sötétséget. Látványos volt, vicces, tetszetős. Popcorn filmnek tök jó volt.
Aki meg igazi Harry Potter érzést akar, az maradjon a könyvnél. Nekem 7/10

new-york-islanders 2009. 07. 29. 16:56

Engem - aki szereti a könyveket - idegesít, hogy ilyen pongyola módon lettek adaptálva, szinte kivétel nélkül (és nem, nem azért mert nem fér bele 2 és fél órába).
Engem - aki szereti a jó filmeket - idegesít, hogy a látványvilágon kívül semmi pozitívum nem mondható el (már kábé a harmadik rész óta) az adaptációkról, hiába a remek - felnőtt - színészgárda, a gyerekszereplők és a balfax rendező mindig összehozza a közepesen szart.
Engem - akit nem áldott meg iszonyatos bankszámlával a sors - idegesít, hogy ezen az egészen a studió konkrétan rojtosra keresi magát, méghozzá úgy, hogy mind az egyszeri szórakozni vágyó filmbuziknak, mind a "végre már talán hű lesz a leírtakhoz" felkiáltással filmet nézni akaró rajongóknak részről-részre egyre rosszabb élményt kerekít.
:-(

human 2009. 07. 29. 16:57

Téged?

Escada 2009. 07. 29. 17:00

Human! egy hete várok erre az irásra, és nem csalodtam, én rögtön megnéztem, igy jött ki a lépés, egy könyvet nem olvastam, de mind1-ik filmet láttam többszöris. 3ik 4ik 5ik rész nagyon bejött, de ez siralmas. Semmi nem történik benne, de komolyan SEMMI. Jó a kritika énis egyetértek. én 10/5öt adnék szivem szerint, jah meg ezek a szerelmi szálak. Hányinger.

dimitrij 2009. 07. 29. 17:02

"Aki meg igazi Harry Potter érzést akar, az maradjon a könyvnél. Nekem 7/10"

asszem ez a lényeg. filmtől könyvélményt várni dőreség...

Ekoz 2009. 07. 29. 17:09

"..mintha orálisan elégítenék ki őket.." - ez azért nagy poén :)

Az arckifejezés, pedig stimmel a szereplőkre :)

Blake 2009. 07. 29. 17:15

A történek komolyságából semmit nem lehetett érezni. A poénokba elveszett a film... 10/6 is talán sok rá...

frus 2009. 07. 29. 17:18

tudom tudom. A KÖNY AKKORIS EZERSZER JOBB. és kb minden könyvbeli dolgtol eltért a film^^

mrbalage 2009. 07. 29. 17:19

Nekem tetszett a film, bár egy picit többet vártam.

SPOILER

Az hogy a kviddics meccsen 5en kergetik a kvaffot? Ez milyen sport? A Nagyteremben mióta ülnek a Hollóhátasok a Griffendél aszatalánál (Luna)? Lavander meg egy megint egy másik asztalnál. Roxfortban nem lehet hopponálni, még Dumbledore sem tud, punktum. A végén mi volt az, hogy leküldi Harryt, hogy buljon el? A buzgómócsing Harry Potter, aki a 7 könyv alatt egyszer nem csinálta azt, amit mondtak neki, majd 1 méterről nézi végig, ahogyan megölik a mentorát? Nem értem miért kellett ennyire megmásítani. A jelentben felfedeztem egy sötét sarkot, ahová még láthatatlanátévőköpeny nélkül is simán be Petrificus Totalus-ozhatta volna... Az Odús harc semmi nem volt, értelmetlen és unamas. Ha ezt rakták be a Roxforti harc helyett, bele se merek gondolni, milyen lett volna az. Cipőkötős rész szánalom.
Két kérdés hozzátok:
1. A Szükség szobájában elég sok jelenet volt, felfedezte vki a diadémot?
2. A végén Piton csendre inti Harryt jelenetet minek szánták? Piton elárulja, hogy a jó oldalon áll vagy csak átveri Harryt hogy akadály nélkül megölhesse egyel feljebb Dumbledoret?

SPOILER vége

mo 2009. 07. 29. 17:20

Múlt héten csütörtökön néztem IMAX-ben, kicsit beleszédültem, de nem volt rossz az a kb 12 perc, bár szerintem eléggé felesleges volt a 3D.
A film egyébként bejött, olvastam a könyveket, de már rohadtul nem emlékszem rájuk, ezért is lehet, hogy a harmadik HP után ez tetszik a legjobban.
A történet maga annyira nem adta vissza a látvány komor hangulatát, de ez nem zavart, mert nem is számítottam semmi világmegváltásra, élvezhető filmet hoztak össze. Kár hogy olyan sokat kell várni a folytatásra.
Lehet spoiler jön?
Az egyébként még a könyveknél megfogott, hogy hogy lehet, hogy Harry csak most vette észre azokat a lényeket (nem jut eszembe a nevük), akik felviszik őket az iskolába? Csak az láthatja őket, aki találkozott a halállal, de hát szinte minden könyvben meghalt mellette valaki, arról nem is beszélve, hogy az anyja miatt már első évesként is látnia kellett volna őket. No meg a többiek, hogy tudtak a hátukon megülni és elég hosszú távon repülni, ha nem is látják őket?

Dusi 2009. 07. 29. 17:26

Istenem, ne legyetek már ennyira hp hardcore fanok, engedjétek el magatokat

Ati7 2009. 07. 29. 17:37

Már nagyon vártam a kritikát és azt kell, hogy mondjam, teljesen egyet értek. Nem tartom magam HP-fannak, de az összes részt láttam már többször is, illetve olvastam a 6. és a 7. kötetet. Teljesen más lényeget ragad meg a film, mint a könyv. Kaptunk egy 154 perces alkotást az arcunkba, amiben a lényeges dolog kb. 70 perc alatt ki is merül. Az, hogy nem szól semmiről a film, az azért erős túlzás.. Bizakodó vagyok az utolsó részt, részeket illetően, mert ez a Félvér Herceg nekem egy jó felvezetésnek tűnik. Felvezető, de mint a 6. kötet adaptációja, úgy sajnos kicsit gyenge. Nálam még mindig a 3. és a 4. film viszi a prímet.
Ez pedig 6/10.

Llew 2009. 07. 29. 17:50

Szórakoztató nyári mozi. Nem vártam, hogy visszaadja a könyvet, így nagyjából elégedetten távoztam a moziból. Képileg, hangulatilag rendben van, a tini vígjátékos poénkodással sem volt bajom. Változatlanul a hármas film a legjobb. 6/10

SPOILER, VAGY OLYASMI

A címet végül is megmagyarázták, ha valaki figyelt, de lehet csak azért nem hiányolom a szájba rágást, mert olvastam és ott kicsit szembetűnőbb. Tudtam, hogy a történet végét levágták/megváltoztatták, ami nem volna baj (bár így fele annyira sem tragikus a befejezés), ha jól előkészítik. Ezzel a megoldással azonban csak azt érték el, hogy egész történetszálak, illetve karakterek lógnak a levegőben. Nem érted miért csinálta, kiféle, miféle, vagy egyáltalán mi a faszt keres ott. Ugyan így a betoldott jelenet is csak úgy van, hogy legyen valami látványos, de se füles se farka. Illetve olyan pontokon térnek el, amik szerinte kulcsmotívumai a történetnek, és amik előrevetítik, hogy a következő filmben sem próbálják majd a kapcsolódó jelenetet beletenni, vagy azt is erősen módosítva.

EZ KONKRÉTAN KIBESZÉLT JELENET SPOILER

A horcruxos témakör szerintem teljes hülyeség. Dumbledore már megsemmisítette a gyűrűt, de nem tudja, hogy az volt. Erre mikor Harry végre megszerzi az emléket, és kiderül, hogy a horcruxokról szól, akkor közli, hogy talált még egyet. Hogy keresett meg valamit, amiről nem tudta, hogy az? A film szerint csak úgy random keresgélte Voldemort cuccait a világban, míg a könyvben, ha emlékeim nem csalnak a megszerzett emlék inkább csak megerősíti abban, hogy Voldemortnak vannak horcruxai. Illetve a téma kapcsán egy mondatot talán érdemelt volna, hogy a gyűrű átka miatt az egész film alatt haldoklott.

futobolond 2009. 07. 29. 17:50

ez egy nulla!
IMAX-ben láttam!
az első tiz perc az nagyon ott van látványban!
és ezzel el is rontottak mindent!
az elején felviszik a színvonalat hihetetlen magasra, aztán csak megy le és ül le az egész film!
lassú, vontatott, unalmas!
ha a végén van a 3D talán javítottak volna rajta valamit!
Spoiler

én vagyok a félvér herceg!!! igen és, kérdezem én!
ezt nem igazán értettem!
számomra kidobott pénz volt!
1/10 de csak az IMAX élmény miatt!

Pickwick 2009. 07. 29. 17:51

mo, azon én is gondolkoztam, de hogy jön az 5. rész ide a 6. kritikájához?

SPOILER ON

mrbalage: jobb kérdés, hogy mivel ebben a filmben nem Harry dugta el a könyvet ott, hanem Ginny, honnan fog emlékezni rá Harry, hogy a Diadémmal jelölte meg a helyet? Honnan fogja tudni hogy egyáltalán ott van...

SPOILET OFF

Egyébként szerintem lassú a film, nagyon nagy negatívum, hogy szinte az összes emlékes-merengős részt kihagyták belőle... az adta meg a könyv igazi hangulatát, hogy egy csomó mindent megtudtunk Voldemort múltjáról. Így ez semmi nem volt, leszámítva a látványt, de a humorkodás nem ellensúlyozta ezt, hanem komolytalanná tette, és inkább azt éreztem, hogy ebben a filmben meg minek van ilyen komoly látványvilág.

Meg engem zavarnak az olyan kis figyelmetlenségek (?), hogy pl a "stupor" miért nem piros, a zöld derengés miért nem zöld, hiszen például szerintem teljesen beleillene a komor képi világba az élénk piros kábító-varázslat, a megfelelő helyen és időben. Aztán lehet hogy csak nem értek hozzá, és tényleg nem illik bele...

G@bee--> 2009. 07. 29. 17:53

én nem vártam a kritikát egyáltalán. gondoltam, ezt leírom, ha már más is. a HP6 merő unalom volt, tinidráma 2,5 órában, kiegyensúlyozatlan, mellőzi a kontinuitást, dinamika nulla.

SPOILER

csak azért láttuk, ahogy Malfoy machinál a szekrénnyel ki tudja, hány jelenetben, hogy aztán bejusson rajta 4 varázsló a suliba és - figyelem! - kirobbantsa az ablakokat és felgyújtsa Hagrid kunyhóját. COME ON! WTF? a félvér herceg kimaradt, letudták egy mondatban. kimaradt a hoppanálás óra, pedig az a következő részben fontos lesz. meg még sorolhatnám a fontos dolgokat, amiket a hülye nyáladzás helyett kellett volna berakni.

SPOILER VÉGE

elrontották ezt a filmet erőteljesen.

mortalus 2009. 07. 29. 17:54

HELYENKÉNT SPOILER
Sajnos olvastam a könyvet, illetve ez nem is lenne baj, ha nem néztem volna meg "háthezvégrejólesz" felkiáltással a filmet is. Reméltem végre összedobnak egy emészthető valamit, ha már két és fél órásra sikerült ereszteni a hosszúságot de a film fele ostobára sikerült szerelmi jelenetekkel ment el és még a maradék élvezhető részt is elrontotta a rengeteg "poén"... nem tudtunk meg gyakorlatilag semmit a film alatt, ha valaki megkérdezné tőlem miről szólt csak annyit tudnék mondani, hogy dumbledore meghalt. Szerintem megbocsáthatatlan ,hogy a végéről kihagyták a könyv egyetlen valamirevaló harcát, ezt vártam végig, dumbledore halála inkább nevetséges volt mint szomorú és piton "vallomása" szánalmas.

Znealk 2009. 07. 29. 17:54

Szevasztok!
Szerintem jó film volt!
9/10

Pickwick 2009. 07. 29. 17:55

SPOILER

Llew, (bocsi a duplázásért de amikor küldtem még nem volt készen az a komment) a végén nincs igazad, ugyanis az egyáltalán nem derül ki a 6. könyvből (se, és persze így a filmből se), hogy Dumbledore haldoklik, ezt a 7. végén tudjuk csak meg (és a SPOILER jelölés mellett sem írok erről több infót, mert egyáltalán nem ide tartozik). Engem inkább az zavart, hogy az "elfeketedett" kéz csak picit kormos volt aztán ennyi. A többi résszel egyébként egyetértek, elég gagyin volt a horcrux téma a filmbe beleszőve...

homer 2009. 07. 29. 18:00

Yates tényleg ő fogja elba..ni a végét(na meg a forgatókönyv írók), a legjobb lenne ha más rendezné az utolsókat, ez meg nálam: 5/10.

ciniminy 2009. 07. 29. 18:01

A látványvilágért felelős részlegnek pacsi, a hatalmas IMAX vászon meg még dobott is rajta, szal képi világra nincs panasz, pedig mikor beültem el se tudtam képzelni, hogy a kritikákban sokat emlegetett sötét hangulat és a tinivígjáték jelzők hogyan férnek meg egy vásznon…hát vhogy így…

Sajnos a széria alappillérei harmatgyengék, mint a főszereplők (személyes „kedvencem” az üres arcú Daniel Radcliffe, bár a Ron barátnőcskéjét alakító hölgyeményben találtam vkit aki őt is alulmúlja), a forgatókönyvíró, akinek csak azt tudom felhozni mentségül, hogy az 5.részt nem ő követte el, sajnos még csak nem is sejti, hogy mi a hangsúlyos a könyvben, a párbeszédek gyengék, a kapcsolatok ábrázolása a szereplők között smafu.

Nem várom el, hogy olyan legyen, mint a könyv, sőt, az első két részben kifejezetten zavart a könyvszag, itt is jólesett egy-két saját kútfőből kipattant ötlet, mint SPOILER az Odú leégése egészen addig amíg át nem mennek logikai hülyeségekbe pl. Potter kergeti Pitont, Piton lefegyverzi, akkor Piton mégis miért nem viszi el Voldemorthoz, ha már megölni úgyse ölheti meg?) SPOILER OFF

Szal nem a könyvet akarom én viszontlátni, de azt is elvárom,hogy azt a sokszínű, összetett világot, amibe az ember a könyvben beleszeretett, ne változtassák már át egy ki kivel kavar című szappanoperába (rajongó túlzásom nyilván, mert azért vmi perverz módon csak szórakoztatott is ez a rész).Pedig elnézve a felnőtt színészgárdát szárnyalhatna ez a sorozat

10/6val egyetértek, talán ha agyonlövöm a harrypotterkönyvbuzi énemet akkor egy 7es is belefér.

Szentkirályi 2009. 07. 29. 18:01

SPOILER + Könyv
Dámbüldórt megátkozta Voldemort gyűrűje és haldokolt. Éppen ezért, mivel amúgy is meghalna megkérte Pitont, hogy ő ölje meg. Így megmenekülhetett Malfoy lelke, aki a végső stádiumban nem ölte volna meg Dámbit.

SPOILER OFF
Kérdem én, hogy egy ilyen fontos, a végjátékot mozgató tényezőt miért bactak ki az ablakon? Rendben van, csináljanak egy tiniszart ebben a világban Harry Potter karakterével, de azt ne a Félvér Herceg néven adják el könyörgöm. :D

Ha HP addict lennék, most kiugranék az ablakon. Amúgy meg jól szórakoztam, mindentől eltekintve. Ennek ellenére 4/10-nél nem ér többet.

kla 2009. 07. 29. 18:08

Az a baj a HP-filmekkel, hogy olyan, mintha mindegyikhez teljesen más rendező, forgatókönyvíró és stáb nyúlna hozzá, és csak az adott részt olvasnák el, nem törődve azzal, hogy mi lesz a későbbiekben. Persze voltak rendezőváltások, de egyrészt - asszem - az írók ugyanazok voltak, meg hát a történet második felében a rendező is. Rengeteg történetszál, karakter, visszatérő motívum van a könyvekben, és mindegyik film mást akar bemutatni, de ennek csak az lesz a vége, hogy mindegyiknek csak a felszínét kacolják meg, és egyik szálat sem viszik végig rendesen. Például az előző részben a filmben is hangsúlyos volt a politika, ami ebben a részben is folytatódik (Scrimgeour), de most teljesen kimaradt. Lupin és Tonks is egyszercsak együtt vannak, pedig korábban semmi utalás nem volt arra, hogy van köztük valami. Szerintem elvárható lenne Yates-től, hogy az utolsó filmek kicsit egységesebbek legyenek...

SPOILEREK jöhetnek innentől

Ennek ellenére szerintem nem volt rossz a film, nagyjából azt kaptam, amire számítottam. Végülis a könyv sem más, csak egy felvezető a 7. részhez, és a Félvér Herceg könyvének sincs túl sok jelentősége, gyakorlatilag egy mellékszál, viszont nélküle nehéz lenne címet adni a könyvnek. A regény is tele van tinirománccal, szerintem a filmben sem volt vele gáz. Azt sajnálom, hogy kivágták az emlékeket, pont az lenne az érdekes rész - mondjuk ha blockbustert akarnék csinálni, akkor én sem erőltetném nagyon őket. Azért a horcruxosokból valamit meghagyhattak volna, gyakorlatilag az a fősztori, most meg semmit sem tudunk róluk.

A film utolsó 20 perce pedig szerintem az egyik legjobb jelenetsor volt az összes HP-film közül. A barlangos részt jól eltalálták, kár, hogy nem az megy IMAX-ban, mert Dumbledore elég jól nyomta. Az is rohadt jól nézett ki, ahogy Bellatrix rombol a Roxfortban, hatásos volt. A temetés helyett pedig szerintem elég volt a pálcás virrasztás - a könyvben volt idő kibontani, hogy ki hogyan reagál Dumbledore halálára, és részletesen be tudta mutatni Harry gondolatait, itt ez nem nagyon működött volna. Ráadásul magán a temetésen csak hivatalnokok szónokolnak, aztán meg odavarázsolják a fehér kriptát (amit mondjuk megmutathattah volna), akkor már ez meghatóbb volt. Az utolsó jelentben a "Ront mégsem zavarja, hogy Ginnyvel járj"-beszólást inkább hagyjuk...

Nem ez váltja meg a világot, de HP-filmnek jó, és reménykedjünk benne, hogy egyszer majd valaki csinál egy sorozatot az egészből, amibe mindent belerakhatnak.

És végül pár baromság a filmben:

1. Az nagyon durva hiba, amikor Luna a szemüveggel észreveszi Harryt, főleg a következő rész miatt.

2. Piton és Bellatrix miért rohannak keresztül az egész kastélyon (mellesleg észrevétlenül), ahelyett, hogy kimennének a volt-nincs szekrényen?

3. Harryról nagyon nehéz elképzelni, hogy mugli csajokkal flörtöl.

SPOILER vége.

kla 2009. 07. 29. 18:15

Őőő...azért a 7. rész fő "reveal"-jeiről talán jelzéssel sem kéne spoilerezni...

Kit-Kat 2009. 07. 29. 18:18

Nagy HP fan vagyok, mindegyik filmet láttam többször, a könyveket is ezerszer olvastam már, de ez lesz az a film, amit nem sűrűn fogok elővenni. Az 5. rész sem nyűgözött le igazán, de ezen szinte bealudtam. És a következőt is Yates fogja rendezni...ehh.

- SPOILER -

Megértem, hogy hosszú a könyv és rengeteg mindent ki kell vágni belőle. A baj csak az, hogy ennek a filmnek jóformán semmi köze nem volt a könyvhöz, ahelyett, hogy Denem múltjával vagy a horcruxokkal foglalkoztak volna többet (mivel ezek a következő részre nézve kiemelt fontosságúak), inkább ilyen ostobaságokkal húzták az időt, mint pl. az Odú felégetése, a cipőkötős jelenet, a pincérnős jelenet az elején, stb. Teljesen értelmetlenek voltak, az Odú felégetése különösen egy nagy kérdőjel számomra, aki olvasta a 7. könyvet, az érti, miért.
A rész címe "A Félvér Herceg", ennek ellenére 2 mondatban elintézték. Hol van Dumbledore temetése? A végső csata a Roxfortban? Igazából el sem hiszem, hogy ezeket kihagyták, a film első órájában gyakorlatilag semmi nem történt, ennél sokkal de sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle.

Persze akadtak jó pillanatok is, pl. Ron legtöbb jelenete egész szórakoztató volt, (legfőképp a szerelmi bájitalos részre gondolok), vagy a merengős részek Denemmel. Alan Rickman, Helena Bonham Carter és Tom Felton is nagyon jók voltak, a poénok szintén. A látványra, vizuális effektekre most sincs panasz, de mindez sajnos egy eléggé összecsapott forgatókönyv mellett egyáltalán nem volt elég, nekem legalábbis nem.
Sajnálom, pedig még a premiert is egy évvel elcsúsztatták, ennyi idő alatt azért már vártam volna ennél többet, és ha elvonatkoztatok a könyvtől, akkor sem jobb semmivel a helyzet, sőt.

- SPOILER VÉGE -

Összességében egy jóindulatú 5/10-re értékelném, unalmas volt, a jelenetek sokszor teljesen következetlenül jöttek egymás után és gyakran értelmetlennek tűntek. Mindenesetre aki az eddigi részeket látta/olvasta, azért ezt se hagyja ki, bár szerintem mint film és mint könyvadaptáció is a leggyengébb a 6 közül.

loveme 2009. 07. 29. 18:42

[a filmről írj, neked miért tetszett, ne a többieknek szólj be - a zerk.]

wice 2009. 07. 29. 19:07

SPOILER

az a baj, h az utolso harom konyv mar baromi hosszu (bar mar a negyedik se rovid), es rohadt sok minden tortenik bennuk, ami fontos a tortenet szempontjabol, amit ket-ket es fel oras filmekbe belegyomoszolni csaknem remenytelen. de talan meg sikerulhetne is (kicsit persze atgyurva a tortenetet, ahogy az szinte minden filmadaptacional egyebkent is szuksegszeru), ha nem probalnanak belegyomoszolni kismillio kevesbe lenyeges reszt is. rohej, h hany percen keresztul taglaljak a szereplok kulonfele szerelmi vivodasait, piton szonoklatat meg teljesen kihagytak a vegebol, beleertve azt is, h miert hivja magat felver hercegnek. pedig ha vki, hat piton az a karakter, aki a legfontosabb es legerdekesebb az egesz tortenetben, az o cselekedetei es motivacioi emelik vmivel az atlagmese szintje fole a harry potter sorozatot.

ehh.

DDavid 2009. 07. 29. 19:24

SPOILER

A filmmel sajna télleg az a baj h az ígért sötét hangulat helyett tényleg elment a vígjáték irányába (mégha az télleg vicces is volt, és humor terén az eddigi legjobb rész volt). Igazából ha 10 percet levesznek a tinilovesztory vonalból és 10-15 percet ráraknak a cselekményre meg a karakterekre akk egy tökéletes potter-mozit kaptunk volna. A vizualitás télleg nagyszerű, és egyáltalán nem öncélú, ami nagy plusz, a fényképezés, és díszletek úgyszintén pazarok. Sajnos télleg cselekménykibontásba nem lett adva elég, meggyőződésem különben, h a hosszú várakozás alatt eccerüen agyon lett vágva a film, és kimaradt sok nem is olyan jellegtelen részlet. A finálé azért sztem drámai volt, mint a barlangos részlet is, de lehetett volna drámaibb. A karaktereken belül Pythonra egyértelműen többet kellett volna adni, hisz főszereplője ennek a résznek, helyette kaptunk love storyt... Nekem azért ez annyira nem húzza le, mert tini rész, viszont télleg vicces volt, nem erőltetett, tele sok derítő és intelligens poénnal. Na mindegy a 4. és az 5. hajszálnyival jobb volt. Jöhetnek a finálék. 7/10

Nodaba 2009. 07. 29. 19:32

Na nekem az eset le hogy bar senkinek nem teccet azert odalakat tud mindenki odazni rola majd meglatjuk de 250 millat beleverni azert pazarlas vol sztem.

fotomán 2009. 07. 29. 19:59

Engem egyszerűen elvarázsolt, rég láttam ennyire hogyismondjam - elbűvölő mozit. David Yates az előző rész kapcsán nem igazán nyűgözött le, de itt annyira tudott hogy csak na. A gyerek színészek is meglepően jók voltak, hogy a nagy öregekről ne is beszéljek. A vizualitás ámulatba ejtő volt de sehol nem túlzó.

Ritka jó film. 10/10.

Carlisle 2009. 07. 29. 20:14

Moziba ülve untam, nem tetszett, egyedül csak a látvány jött be. De aztán hazafele, visszagondolva, kijelentem, hogy nekem bejön, és szívesen megnézem megint (7,5/10). Egyedül két dolog akaszt ki nagyon:

SPOILER:
1. Minek hagyták ki Dursley-ékat? Helyette kaptunk egy pincérnőt, na köszönöm, no comment...

2. A könyvben megvan az értelme, hogy miért kell megjavítani a szekrényt, de itt? Könyörgöm, bemegy 4 halálfaló, és csak állnak, meg KISÉTÁLNAK a kastélyből. Egyedül Hagrid kunyhóját támadják meg...

A cipőfűzös jelenet meg nagyon jóóó volt :D!

frz 2009. 07. 29. 20:15

hát szerettem a hp könyveket ez a több mint 2 óra is úgy eltelt hogy észre se vettem, szóval nyilván magávalragadó volt. Mint film tényleg nem a legjobb, aki olvasta a könyvet azoknak jobban fog tetszeni. Azokat a kommenteket meg nem értem akik a darkos hangulaton sírnak. Olvassátok néha HP 5,6,7 elég darkos már és nem kimondottan gyerekmese.

Lifa 2009. 07. 29. 20:17

SPOILER-VESZÉLY
------

Részben egyetértek Humannal, részben nem. Szerintem az első fele nagyon jó volt, mert sikerült végre eltalálni a könyv hangulatát valamilyen szinten, ezt a kettős komor-vidám világot. Viszont a forgatókönyv, a megvalósítás egyszerűen nevetséges. Hihetetlen szinten lebutították a 3. rész óta fokozatosan a történetet, szerintem aki nem olvasta a könyveket, azt sem tudja, hogy most mivan, miért ő a félvér herceg ésatöbbi. Cipőfűzős jelenetnél arra vártam, mikor kapja elő Harry a varázspálcáját.

Sokakkal viszont nem értek egyet. Én azt mondom, ha a színészek úgy játszottak volna, mint az előző részekben, akkor ez a film 2/10 lenne, így viszont, mivel szerintem ők viszik el a filmet a hátukon(sokat fejlődtek) és nem a látvány, simán 6,5/10. Hihetetlen, hogy a fél könyvet kihagyták az egészből. A 6. rész nekem a személyes kedvenc, itt bontakozik ki Voldemort alakja, személyisége és tulajdonképpen előkészíti a 7. rész hangulatát. A végén mikor elrepül Dumbledore főníxe, kb semmi említés nincs, temetésről nem is beszélve, vagy a végső csatáról és még sorolhatnám. Én azt hiszem, a készítők baszták el a HP filmeket és az írónő helyében nem adnám a nevem az egészhez, mert a HP világ esszenciája veszik el ezekkel a lyukas alkotásokkal.

- Spoiler(és komment) vége -

kori18 2009. 07. 29. 21:13

hy! ez a film részemről igazi nagy csalódás volt... már megbántam hogy kiadtam érte a mozi jegy árát! :S én olvastam az összes könyvet! a 6. résztől kezdet nagyon felcsigázni az hogy ez rész piszok jó lett könyv alapján ez az alapja tényleg a 7. résznek de a film az kész Káosz volt. ennyi mindent kihagyni.. már lehet hogy ezt is két részbe kellett volna megcsinálni mint a 7. részt is fogják! szóval ez a film részemről csak 5/10. nagyon sajnálom!

Aszusz 2009. 07. 29. 21:13

RANDOM SPOILEREK

Én nagyon szeretem a könyveket, és a film is tetszett. Igaz, volt hiányérzetem, amikor vége lett, de aztán rájöttem, hogy azért, mert annyira felvezeti a hetes könyvet/filmet, hogy legszívesebben néztem volna tovább. (a könyvvel is így voltam anno)
Tény, hogy sok fontos dolgot kihagytak, de azokat vagy megoldják másképp (horcruxok), vagy nemes egyszerűséggel átsiklanak fölötte.
Nekem tetszett a film kettőssége: a kinti dolgok darkossága és a kastélyban játszódó tini-vígjáték ellentéte. Remekül mutatta be, hogy kint durva dolgok történnek, de a kastélyban a normális élet zajlik, (hiszen Dumbledore miatt ez a világ legbiztonságosabb része), most konkrétan mindenki szerelmes, ez a könyvben is így van, szerintem jól megcsinálták ezt a részét. Az Odúra is emiatt lehetett szükség, kicsit unalmasabb lett volna, ha minden reggel olvassák az újságot, hogy kik haltak meg kinn (a könyvben így van)
Én személy szerint örülök, hogy Yates rendezi az utolsó két filmet is, és biztos vagyok benne, hogy jól eltervezték, hogy hogyan lesz, most végre lesz idejük minden szálat kibontani. A temetést szerintem átcsúsztatták a hetes elejére, itt már nem lett volna idő rá. Tény, hogy akció nem volt túl sok, a könyvben sem volt, de itt megint csak nem lett volna rá idő. Ha kihagyják az Odút, meg a tinivígjáték egy részét, akkor sem lehetett volna megcsinálni rendesen a végén a Roxforti csatát, kellett volna egy csomó felvezetés is hozzá, ezt itt nem akarom kifejteni részletesebben, aki olvasta a könyvet, érti.
Valamiért úgy érzem, hogy ezt a részt akkor lehet majd igazán értékelni, amikor már láttuk az utolsó két filmet is. Én csak annyit tudok most mondani, hogy a két és fél óra elröppent, néztem volna még tovább is, biztos megnézem megint, a poénok jók voltak, és volt egy csomó előreutalás a hetes könyvre is.

gabro 2009. 07. 29. 21:30

AZT HISZEM ELSPOILEREZEM AZ UTOLSÓ KÖNYVET IS JELÖLÉS NÉLKÜL, PARASZT MÓDON

Azt hiszem hogy :) a Harry Potter sorozat legjellemzőbb meghatározása az "Azt hiszed hogy..."
Azt hiszed, hogy a varázslók valahogy jobbak az átlagembernél csak mert ők varázslók, és kiderül hogy nem.
Azt hiszed hogy a tuggyukki keveri a ... kártyákat, és kiderül, hogy nem. Az esetek nagy részében a közelben sincs/köze sincs a történésekhez.
Azt hiszed hogy a történet úgy egészében Harry története, és kiderül -persze majd csak a legvégén, hogy nem, hanem. Ugye.
Azt hiszed hogy érted, mire utal az adott könyv címe, és persze Rowling erősen rájátszik, hogy e tekintetben is átver. Nem kicsit. (ki a félvér herceg, ugye)
Azt hiszed, hogy érted az egyes szereplők motivációját, és persze ez is tévedés.
Valahogy az egész sztori, a "Nem ismered az összes változót, ezért szükségszerűen hibás következtetésekre jutsz." De nem csak mint olvasó jársz így, a történet szereplői is ebben a helyzetben vannak.
Amúgy az 5, résznél éreztem úgy, mintha a forgatókönyv írás abból állt volna, hogy fogták a könyvet, és minden fejezet első bekezdését filmre vitték volna. Értsd, nem a fejezet leglényegesebb részét, hanem az első bekezdést, oszt jónapot. (de lehet hogy csak azért, mert azt a könyvet olvastam a film előtt, a korábbiakat csak filmen láttam)
Ezt a filmet még nem láttam. Olvastam, de már nem emlékszem a mellékszálakra.

mo 2009. 07. 29. 21:31

@ Pickwick igazad van, bocsánat, egy nap néztem az 5. és a 6. részt, összekevertem elnézést, de azért a kérdés még mindig él :D

Nina 2009. 07. 29. 21:40

Hát igen... olvasni kéne a könyvet... a film csupán filmes szemszögből nálam is valahol 6-7 között mozog a 10-ből. Azért olykor beremegett a karfa és dübörgögtek a halálfalók! Jók vagytok, fiúk!;)
Ami tény,hogy iszonyú összefüggéstelen (a könyv is), kapkodós (a könyv nem), és elsikkadnak fontos részletek.
Tehát: elolvasni a könyvet, human. ;P

Gamma Leonis 2009. 07. 29. 21:44

Fölösleges elvárni a filmesektől, hogy egy túlírt történetet filmre vigyenek. Ez a két óra is sok a félvér hercegből. Hiszen a lényeg bőven elmesélhető lenne másfél órában.

hannah 2009. 07. 29. 21:49

SPOIERES UTALÁSOKKAL DUGIG TÖMÖM, NEHOGY A JÖVŐBEN LEGYEN MEGLEPETÉS

Rengeteg negatív kritikát olvastam, főleg a rajongóktól, így ehhez mérten minimális elvárásokkal ültem be a filmre, és maximális lelkesedéssel jöttem ki.
Én olvastam a könyvet, de volt annyi eszem, hogy a film előtt nem vettem le újra, tekintve, hogy sokan azon akadtak ki, hogy ez nem így volt benne, az nem úgy volt benne. Elég rég olvastam ahhoz, hogy ezek az apró részletek kiessenek, és ne érdekeljen, hogy mi hangzott el SVK órán stb. Ahhoz viszont elég volt az olvasmányos ismeretem, hogy a történetben hagyott réseket sikerüljön kitölteni.

Elismerem, hogy aki nem olvasta a könyvet annak az eleje eléggé kapkodó és zavaros lehetett, sok értelmetlen és felesleges rész is volt benne, annyi tény.
A herceg személyét viszont egyértelműen tudni lehetett a történet eleje óta, ahogyan valószínűleg a herceg jövője sem kérdéses azok számára sem, akik nem olvasták a könyvet.
Én személy szerint egy kicsit úgy éreztem, hogy a történetben a szerelmi szálak itt-ott már egy kicsit túltengtek, de nyilván fontosak voltak, nekem speciel nem annyira. A hiányosságokat például humorral próbálták oldani. Említhetném a klasszikus: "Szia cica" beszólást, vagy az "Ezzel most megalapoztál magadnak egy havi büntető munkát" klasszikust, illetve a "Tedd le Bella, mert ami nem a miénk, ahhoz nem nyúlunk" zseniális, és gúnyosan kioktató szólamot.
Amit én erőtlennek éreztem, az Narcissa volt. Egy pillanatig sem volt számomra hiteles az aggódó anya szerepében, ráadásul a színésznő sem volt egy jó választás, hiszen tudjuk, hogy Narcissa egy hideg szépség, akin ugyan megakad minden férfi szeme. Nem tudom, a pasik hogy voltak vele...
Az ellenkező pólus a Bellát játszó Helena Bonham Carter. Na, róla elsőre elhittem, hogy hibbant csajszi, zseniális volt.
A gyerekszereplőket ne említsük, nem tudnak még mindig játszani, és az ember azon kapja magát, hogy Ginny és Harry, illetőleg Ron és Hermione között annyira nincs vibrálás, hogy borzasztó, ellenben Harry és Hermione között megvan az a plussz, ami mindkét párosból hiányzik...

A színészek közül 3 színészt emelnék ki:
1. Alan Rickman Pitonja. Keveset van a vásznon, de amikor ott van, akkor az egészet betölti. Ha a háttérben áll, akkor is őt figyeled, mert egyszerűen vonzza a tekinteted. Lesed a rezüléseit, minden apró mozdulata árulkodó. Egyenletesen jó, zseniális. Végig méltóságteljesen játsza a szerepét, egyetlen pillanatra sem zökken ki belőle. A kivonulása a kastélyból pedig egészen egyszerűen királyi (nem véletlenül használom ezt a szót), ahogya lobog utána a talárja, csodás.
2. A Lumpsluckot alakító Jim Broadbent fantasztikusan oldotta meg a feladatot, és hozza a kissé bogaras, de koránt sem együgyű, sötét titkokat rejtegető professzort. Kellő humorral és elaganciával áll a dolgokhoz, és ez meg is látszik végig.
3. A fiatal Voldemortot alakító színész, akinek a tekintetében már az első pillantban megbúvik a gonoszság. Tudod, hogy ő lesz a főgonosz,de ha nem tudnád, akkor sem lenne kétséged a jövőjét illetően.
A többiek felejtősek sajnos. Talán a gyerek mellékszereplők közül a Lenvendert alakító csaj az, aki még említést érdemel, és persze Luna, aki hozza a kötelezőt.
Kövezzetek meg, de számomra Draco is túl erőltett!
Tonks-Lupin teljesen felesleges volt ezért a 3 mondatért, de megmutatták magukat, hogy ott vannak, éljen! Még szemet is hunyunk afelett, hogy csak a film végén kéne összejönniük, annyira nem zavarnak semmi vizet.
Tudjuk azt is, hogy az Odú felgyújtása sem szerepelt a könyveb, és ez csak áthidaló megoldás volt, hiszen a háború a következő részben lesz, és nem akartak mindent előre ellőni, ezért maradt ki a Roxfort ostroma. Majd megkapjuk később:)

A látványban egyet értek human-nal, az gyönyörű, kitettek magukért az alkotók, és végre a zenék is passzolnak az adott jelenetekhez, ami nem utolsó szempont.
Vol viszont valami, ami nekem hiányzott, és a következő film szempontjából lényeges lehet. Aprócska dolog, talán ezért is nem került bele a filmbe. Nem tudom már hányadik könyvben volt: " Nem létezik szerelem mardekáros és griffendéles között. Voltak, akik megpróbálták, és csúfos véget ért az egész." Nem pontos idézet, de végülis, nem is lényeges.

Összességében egy szórakoztató filmet kaptam. Persze, volt némi hiányérzetem, de nem lehet belesűríteni mindent egy 152 perces filmbe, és talán a következő filmben választ kapunk sok kérdésünkre, ami most felmerült bennünk.
Nekem ez 10/8, de csakis a három kiemelt szereplő alapkítása, és a látvány miatt.

Bocsánat, ha kicsit bőlére eresztettem, de azért remélem, tudtam segíteni annak, aki még nem látta, és egy kicsit elbizonytalanodott a sok negatív kritika láttán.

Shifty 2009. 07. 29. 21:50

Akkor ezek szerint nemcsak én éreztem úgy, hogy a korai magömléses romantika erőltetése is nagyon előtérbe került, és az egész néha Amerikai pite hangulatot árasztott. A könyveket nem olvastam, és bár viszonylag koherens a sztori, azért kicsit több izgalmat el tudtam volna viselni a 150 perc alatt.

human 2009. 07. 29. 22:30

gyerekek: marhára jelöljétek már a spoilereket, mert van aki nem olvasta a 7. könyvet, van aki még nem látta a 6. részt. Csak biggyesszétek oda, hogy miről SPOILEREZTEK, meg amúgy is, maradjunk már ennél, a 7.ről majd beszéltek ott amikor kijött a film. vagy írjátok ki, a könyvesblogon biztos van róla valami poszt
konyves.blog.hu/2008/07/07/ezt_olvassuk_harry_potter_es_a_halal_ereklyei

hihetetlen taplóságnak tartom a sejtető utalgatást és a jelölés nélküli spoilerezést, higgyétek el, semmi extra tudást nem birtokoltok, nem kell felvágni vele, csak elolvastátok az utóbbi évek legnagyobb sikerkönyvét. Ugyanúgy vannak oylan művek, amiket meg más tudna elspoilerezni számotokra, és nem örülnétek neki.

petke 2009. 07. 29. 22:32

8/10 (szubjektíven). a könyvhöz nem mérem a filmeket, mióta beelőztem a témában a könyvekkel a filmeket :)
kellemes 160 perc volt és még mindig a 3. a favoritom.
A végét azért sajnáltam, hogy cselekményben ennyire eltért a könyvtől a film... na bumm.

Jones 2009. 07. 29. 22:42

A Harry Potter könyveket fanatikusan imádom, ezért már egy ideje a filmet úgy nézem meg, hogy... semmi köze a könyvhöz. Az ötöshöz képest még kellemes volt.
De nem ezért írok. A látvány, az szép volt, de utólagos munkálatok szerintem... zavaróak és lehangolóak. Néhol ködös, álomszerű, homályos a kép jelenben történő eseményknél (főként Draco), máshol teljesen más a kontraszt... Nem vagyok olyan, aki ezen kukacoskodik, sosem figyelem meg, de most konkrétan megtörte számomra a film menetetét, hogy egyszer ilyen, másszor olyan színmélység és a többi. Inkább legyen az egész hullakék mint a Twilight vagy tudomisén, de ez így nekem nagyon zavaró volt.

lostos 2009. 07. 29. 23:13

WTF?!? Én megmondom őszintén nem nagyon értettem a lényegét ennek a résznek, bár a poénok jók voltak benne ... de amugy nem jött be
!!!SPOILER !!! -Végén mondja Piton hogy "én vagyok a félvér herceg" WTF?!?! Ezt qvára nem értettem... na mindegy, lehet azért, mert köze lesz a utolsó 2 részhez, és a végén fogjuk megérteni. De 1 biztos, tuti nem fogom megnézni még1x !! :D:D

Ron 2009. 07. 29. 23:15

"Illetve a téma kapcsán egy mondatot talán érdemelt volna, hogy a gyűrű átka miatt az egész film alatt haldoklott." Ez csak a 7-ben derül ki.

Lordviktor 2009. 07. 29. 23:32

Én pont azért szeretem a Harry Potter filmeket mert egy kiccsit mások mint a könyvek, akik azt akarják olvassák el.
Örülök neki hogy két különböző Harry Potter sorozat van aki mélyeben akarja tudni a dolgokat az a könyvet olvasa aki a moziba akar kikapcsolódni egy néhol jó néhol nem jó filmen
SPOILER TALÁN :D (WTF cipőfüző???) annak jó a film is.

petke 2009. 07. 30. 0:13

SPOILER, UTOLJÁRA ÍRTA BE HELYETTED

@lostos
Azon én is csak a végén döbbentem meg, hogy ezt a dolgot mennyire slendrián módon kezelte a film. Inkább hagyták volna ki... de hát az a film címe volt :) szóval jobban ki kellett volna emelni, mint a könyvben. Tényleg csak odaköpte a végén Perselus. Ez van... ettől még tartom a fentebbi véleményem :D

Bence 2009. 07. 30. 0:22

A 6 herri potter...már... az előtte lévő ötöt mind láttam, de ha megvernének se emlékeznék egyik filmre sem talán a bölcsek kövére de arra is csak azért mert többször láttam , mivel valahogy valamikor megvettem DVD-n vagy megkaptam vagy találtam vagy ilyesmi, és többször is láttam. Az összes film, mind az 5, amit eddig láttam totál felejthető kategória számomra, talán Spielbergnek volt igaza, úgy tudom ő rendezte volna eredetileg az első részt sok éve, de csak úgy lett volna hajlandó ha olyan a forgatókönyv ami a 4 könyvet egybe veszi és egy filmben rendezheti le (gondolom akkor ennyi könyv volt kész épp)...lehet hogy neki volt igaza?

PantheraF 2009. 07. 30. 0:57

SPOILEReket tartalmaz!

Hát... bíztam benne, hogy Yates összeszedi magát, de ezt a részt is ugyanúgy elcseszte, mint az előzőt. Szánalmas lett, pedig én nagy HP Fan vagyok, és eltudok rugaszkodni a könyvektől, de azért ez a film mégis csak azokra épül, és könyörgöm ez egy sorozat, ahol igenis fontos, hogy a cselekmény érthető legyen és "könyvhű" mivel összefüggőnek kell maradnia. Okés, hogy egy-két részt beleszőttek a történetbe, de ennyi bénázást...

Pl. a sokak által említett Dumbledore Horcrux-ra csodálkozása (a legelcseszettebb rész); a kimaradt Voldemort életének megismerése (merengős részek), amik visszautalnak a horcrux-okra, amik lényegesek a következő részben, a kutatások miatt; Harry egetverően buta, nem ide illő viselkedése miközben kinyírják az egyik legfontosabb személyt az életében (ezt ugyan már miért kellett megváltoztatni? jobb volt ez az eddigi részekben bátran, gyorsan, csökönyösen reagáló Harrynek ellentmondó bamba, tétlen viselkedés a sóbálvány átoknál?; a könyv végi csata elmaradása hihetetlen volt számomra (szerintem még a Roxmortsi lakók is meghallották Bella éktelen zajjal járó rombolását, nem hogy a tanárok és diákok...); a szintén elmaradt temetés megint csak minusz, ez adta volna meg a végső döfést, a felkészítést a következő részre; nem beszélve a végső képkockákról, az "elmaradhatatlan" erkélyes jelenetről, amit már jónéhány filmben eljátszottak, a hős hármas, barátok mindhalálig... nincs is akkora nagy baj ezzel, csak ez is érthetetlen, mivel az elmaradt Dumbledore és Harry közötti fontos beszélgetés (amiben Harry jövőbeni feladata, a horcruxok megkeresése stb... a téma) miatt kicsit értelmetlen; na és az egyik legfájóbb pont, hogy Pitont megint mellőzték, de úgy rendesen, nem értem, miért teszik ezt, pedig Rowling is nagy hangsúlyt fektetett Perselus jellemének megformálására, ő egy kulcsfigura, egy csavar végig mind a 7 köteten át, nem mellesleg ő a Félvér Herceg, nem ez volna a film címe is részben?! ...(azt a pár jelenetet viszont tökéletesen, teljesen ő uralta, zseniális Alan játéka)

Pozitívumnak talán a vicces jelenetek megfelelnek. Ron tényleg igyekezett hozni valamit, és Harry veritasserumos sétája is adta magát, és talán még Luna az aki unicum,na meg a fiatal Voldemort is jó választás volt.

5/10, de csak a képi világ miatt.

Mivel Yates fogja a következőt is rendezni én már nem várok csodákat. Amúgy is az utolsó könyvet szerintem még Rowling is összecsapta...

matep 2009. 07. 30. 1:06

human: A Mom Parkban nézted a filmet? Csak mert én ott néztem, és ott is volt egy fickó aki elég viccesen nevetett :D

Atlasz 2009. 07. 30. 1:58

Írták imdb-n, hogy eredetileg az összes merengős részt beletették volna, de a Yates mondta, hogy nem kell mind...

human 2009. 07. 30. 4:17

nem ott néztem

hannah 2009. 07. 30. 8:06

human, semmi spoilert nem írtam szerintem. Nagyon vigyáztam direkt, hogy semmi ilyen ne kerüljön bele. Nem tudom, mire gondoltál a spoilerrel kapcsolatban, de tényleg nem tettem bele semmit szerintem.

Denisa Wry 2009. 07. 30. 8:32

Pozítív csalódás lett a film számomra, igaz eleve mínusztól indítottam az előző filmekből okulva.
Így sem kap tőlem 5 pontnál többet, értékelem a látványt, a vicces jeleneteket és még a szinészi játékot is egyeseknél (Ron, Draco, idősebb Tom Denem). De aztán ennyi. Jó kis szórakozás volt de mára szinte el is felejtettem.

Spoiler lehet
A vége akasztott ki nagyon. Ront miért ültették félre, és a film utolsó mondata, hogy milyen szép ez a táj...izé mi volt ez? Nálam teljesen agyonvágta az előző megható jelenetet.
A félvér herceg kidolgozása csak annyiban tért el a könyvtől, hogy nem derült ki Piton miért is félvér herceg, bár lehet hogy ez a könyvben is csak a 7-ből derül ki erre már nem emlékszem. Egyébként Piton a könyvben sem szerepel többet. Alan Rickmann fenomenális csak miatta meg fogom nézni a nem szinkronos változatot is.
Daniel, Emma pocsék szinész de ennél a résznél nem zavart annyira, aki zavart az a Ron csaját játszó hölgy, az a vonatos rálehelős jelenet nagyon gáz volt.

bettynova 2009. 07. 30. 9:15

Uff...én nagy Harry Potter rajongó vagyok, de a filmek iszonyatosak, nemtom szerintem egyre rosszabbak. Nekem ez volt az utolsó próbálkozásom a filmekkel. Több HP filmet nem nézek. 1/10 nálam. Az egy csakis a képi világ miatt jár, ha az nem lett volna olya, amilyen nullát kapna.

Llew 2009. 07. 30. 9:24

A 6. könyvben én azt szerettem, hogy egységbe foglalta a korábbiakat, számos dologra visszautalt, és új színben tüntette fel őket. Látszott rajta, hogy a szerzőnek volt valami koncepciója a történet alakulásáról az első könyvek óta. A filmen ehhez képest szinte abszolút nem érződik, hogy a forgatókönyv írók egy sorozat darabjának tekintették volna.

KÖNYV ÉS FILM ÖSSZEVETÉSE SPOILER

A merengős részek kihagyásával kinyírták a főgonoszt, aki már hat rész óta ármánykodik. Itt végre megismertük volna, erre kidobták a karakter bemutatását, aki így marad egy sima csak úgy van főgonosz.

A csata lehagyásával totálisan felesleges Draco barkácsolása meg szenvelgése, mert az egyszeri néző megkérdezheti, hogy ha Piton végig ott volt, akkor miért nem nyírta ki Dumbledoret az elején? Illetve minek kellett a halálfalóknak bejutni, ha nem csinálnak semmit. A könyvben volt értelme, mert az iskola szétdúlásával, emberéletek fenyegetésével bemutatták, hogy Voldemorttól/embereitől még a legbiztonságosabbnak hitt helyen sem lehet senki biztonságban. A filmes verzióban olyan az egész, mintha egy hacker feltörne valami védett oldalt aztán, szólna, hogy sebezhető. Olyan csíny kategória.

A temetés lehagyásával meg Dumbledore alakja vesztett sokat, mert ott látszott igazán, hogy nem csak Harry vesztette el a mentorát, hanem a varázslóvilág is a bölcs öreg vezetőjét, és így jelentősen rosszabb esélyekkel állnak a jövő elé.

Teljesen jó, a könyvet amennyire lehet követő film lett volna, ha az új, illetve igazából nem olyan fontos jeleneteket (Harry és a pincér csaj, Odú felgyújtása, Ron kvidicsezése, ...) kihagyják, a tini szerelmi vonalat rövidebbre veszik, és több (nem kellett volna mind, mert fogadnék rá, hogy minden horcrux úgysem lesz ben a 7-es filmekben) merengős részt tesznek bele, meg akár rövidített formában - a tanárokat a korábbi jelenetből ebbe sűrítve - beteszik a végső csatát, plusz a temetést egy kétmondatos mágia ügyi miniszterrel. Ez simán bele fért volna 2,5 órába szerintem.

Blady 2009. 07. 30. 9:30

Első gondolatom moziból kijövet:
Nohát forgatókönyvírót meg kell csapkodni és feltolni a seggébe az irományát.
Másik nagy negatívum, h mindenkiből akartak mutatni egy kicsit, így az egész nem volt egész..vagy hogy mondjam? Szétesett minden, történet lapos, szinte semmilyen, karakterek elmosódtak aka itt a több kevesebb lett sajnos..
Nem olvastam a könyvet, nem vagyok fan, de szeretem a HP filmeket, mert mindegyikben találtam vmi jót, a sok rossz mellett.
És csak azért adtam rá 7 pontot, mert látványra nagyon kemény volt. Színvilág, képek, hang huhuuu na ebből a szempontból megvettek kilora!
+mert ott volt Helena Bonham Carter, a 11 és 16 éves Voldi (tökkomoly h előbbi Ralph Fiennes unokaöccse:D ezen csodálkoztam utólag..) ők azért ellensúlyozták azt, amit Harryék színészileg nem tudtak teljesíteni. Szerintem.
Nálunk is voltak mókás hahotázások, amik mentették a bugyuta poénokat..
Szal' nekem összességében tetszett. Legalább is 1x jó volt.

egy kérdés/kérés a főszerkesztő úrhoz (amit majd kivesz gondolom, de legalább tudom, h elolvastad:D)
Gran Torinoról is írhatnál kritikát, kíváncsi vagyok a véleményedre

hannah 2009. 07. 30. 9:32

Talán SPOILER

Én nem tudom elképzelni, hogy a hetes könyvet hogyan lehet majd megcsinálni 2 részben. Szerintem ez tipikusan az a rész lesz, amit össze lehetne sűríteni 2 órában, és még az is sok lenne belőle. Ha a 6os filmet ennyire elnyújtották, mi lesz a 7esben?

SPOILER VÉGE

Alan Rickman Pitonja zseniális, gyakorlatilag el tudná vinni a vállán az egész filmet. Csak egy icipicit adnának neki több szerepet, mert a karakter állandóan a háttérbe szorul, és nem csak itt, hanem az összes HP filmben is.

Manon 2009. 07. 30. 9:37

Nagyon vártam, hogy vége legyen. Csalódás a film, lebutították 5 éveseknek, már lassan a Teletubbies komolyabb....

brianaspirin 2009. 07. 30. 9:48

a poén az, hogy akármennyire is gyenge lett ez a film úgyis megcsinálják a következő két részt hiába fognak a hp fanok tüntetni, petíciót aláíratni bojkottálni, és akkor is gennyesre keresik magukat

barrystrepsil 2009. 07. 30. 9:57

Human!
Örömmel olvastam a kritikádat, mivel én sem olvastam a könyveket, de valami hasonlót gondolok a filmekről. Ezt a részt még nem láttam, talán meg se nézem. Egyre érdektelenebb nekem ez a sorozat. Alfonso Cuarón után megállíthatatlanul tart lefelé a színvonala, és tényleg kétségbeejtő, hogy a "színészek" egyszerűen nem fejlődnek azon túl, hogy kamaszodnak. A hozzászólásokat most nem futottam végig, mert láttam, sok a spoiler. Nem irigylem a munkádat: az ilyeneket utólag jelölni, mert a kommentelő valahogy mindig elfelejti...

Llew 2009. 07. 30. 10:06

barrystrepsil
Azért nem minden kommentelő paraszt spoilerező is egyben, jó páran maguktól is beírják.

Dolmund 2009. 07. 30. 10:15

ÜDV!

Én olvastam és ahhoz képest egy katymasz semmi mert olyan jeleneteket részeket hagytak ki amik megadnád egy normáis filmnek legalább az alapérzését...

Ha ha filmet magát nézem akkor egy emos szerelemcsata amibe Voldemort csak zavaró tényező......
MOndjuk a 3-dik résznél nem roszabb de sajnos ez elég szalagmunkára sikerült....

Bandido 2009. 07. 30. 11:10

Egyet kell, hogy értsek a kritikával.
Láttam az összes részt de azokhoz viszonyítva ez a rész elég lagymatagra/unalmasra sikerült.
Ezzel lehet, hogy csak én vagyok így de szerintem a kor előre haladtával Draco egyre inkább nevetségesebbnek mintsem "gonosz" nak néz ki. Főleg a szöszi hajával:) "ha értitek mire gondolok"

UEVCS 2009. 07. 30. 11:19

Üdv! Ugyan 1x már leírtam a véleményem 7/10
de mindeközben eszembe jutott 1-2 gondolat amit már mások is megfogalmaztak, vagy pedzegettek. (nem tom nem olvastam vissza mind a 80x kommetet csak kb a felét)
nah SPOILER SPOILER
az érdekelne, hogy így hogy a merengős részeket kivágták mégis mi alapján kezdi majd el felkeresni Harry a horcruxokat? Mert oké, hogy meghallottuk, hogy vannak, de Voldemort személyes tárgyai, múltja és kötődései a filmből kimaradtak (szinte teljesen) Még a végső barlang is csak 1 képen volt a falon oldalt a kis Voldi szobájában pff.
Nah szal, így hogy fognak utána menni a dolgoknak arra kíváncsi leszek. A másik meg felgyújtják az ODút minek és miért? Akkor hol lesz az esküvő, vagy nem lesz? Pedig fontos, ugye a Halál ereklyéinek jele (az öreg Xenophilliuson-vagy h írják) meg Dumbledore hagyatékát is ott kapják meg.
Minden estere a 7/10et tartom, de szerintem most nagyon nehéz helyzetbe hozták magukat az írók.

hannah 2009. 07. 30. 11:26

SPOILER?

UEVCS! Amikor Harry megérintette a gyűrűt, látomásai lesznek. Lehet, h ezzel fogják áthidalni a problémát. Nem tudom, de mivel már a film készítésekor tudtá, hogy mi lesz a történet vége, szerintem átgondolták a dolgot. Legalábbis, remélem:)

Ájem 2009. 07. 30. 12:43

Tény h jókat röhögtem én is a moziban,d ha tinivígjátékot akarok nézni akkor beülök vmi háj szkúl mjuzikel szintű cuccra,nem ilyet várok 1 hp filmtől. Meg kellett vna fordítani az arányokat,2 óra a történetre,fél erre a smárolgatós baromságra.Televan a film hiányosságokkal,amik később lényegesek lesznek,és dialógusban 3 mondattal meg lehetett vna oldani.én 1 vascső végére erősített sünös kúrát ajánlanék a kedves forgatókönyvíró hátsó felébe,de Rowlingnak is hogy ezt az égbekiáltó szart jóváhagyta.2/10, mert így adaptálták a kedvenc könyvem a sorozatból.

inferno88 2009. 07. 30. 13:20

Én is nagyon HP fan vagyok és nagyon vártam már a filmet,mert kíváncsi voltam,hogy mit tudnak kihozni ebből a könyvből,ami az egyik kedvencem.Személy szerint az utolsó 3 részt tartom a legjobbnak,mivel igazán sötét és akciódús volt és a karakterek is sokat fejlődtek!
Ellenben!!!
Ez a film egyszerűen semmit sem adott át az egészből.A karakterek megformálása,a "mi miért is történt" részek kihagyása szerintem alapból megöli az egész filmet.Aki nem olvasta a könyvet,azok számára talán még elmegy a film.De aki tudja,milyen az igazi HP 6,és akinek olvasás közben már leperegtek az események a szemei előtt 1x,az most nagyon morcos lehet hozzám hasonlóan.
Engem a látványvilág sem kárpótol.A filmen majd bealudtam.Ha nem társaságban megyek,akkor kimentem volna kb. a 40.percnél,hogy visszakérjem a jegy árát.A következő filmnél inkább a downloadra kattintok és ha tetszik,akkor megyek a moziba megnézni.
Nálam ez 2/10

zenka 2009. 07. 30. 13:21

Húú. Még nem láttam, de már nem is nagyon várok csodát. Hát a beszámolók alapján úgy érzem, a történet fő részeit szétcincálták, és már előre félek Hermione bárgyú mosolyaitól.
De azért a hangulat és Piton miatt meg fogom nézni.

monedli 2009. 07. 30. 13:26

SPOILEREK

én nagyon sokszor olvastam a könyvet, és tényleg volt 1-2 olyan jelenet, ami benne se volt, vagy eléggé eltért a könyvtől, de nem volt rossz film. sokan azt mondják ismerőseim közül, akik nem olvasták, hogy unalmas volt és nem történt semmi, és számukra sok jelenet értelmetlen volt, de tényleg csak azoknak akik nem olvasták. draco malfoy szerintem nagyon jó volt benne, és a végén a barlangos jelelent is. nekem az egész nagyon tetszett, szerintem az eddig legjobb hp film volt, bár a cipőfűzős és a vonaton üvegre lehelős jelent illetve az utolsó "nagyon szép a táj" mondat nagyon sokat rontott rajta...
a végén a csata azért maradt ki, mert az utolsó részben állítólag hatalmas és ütős csata jelent lesz és szintén ezért lett ez a rész kicsit vidám, mivel az előző meg a kövektezők eléggé komor hangulatban lesznek elkészítve. a zene és a képek szerintem fantasztikusak voltak, és nekem a színészekkel sem volt túl sok gondom...nem voltak rosszak egyáltalán, 1-2 kivétellel.
azt meg tudná nekem mondani valaki, hogy mivel nem Harry rejtette el a könyvet a szükség szobájába így nem látta a diadémot, hogy a fenébe fog rájönni, hogy mi is az és megtalálni?? ez nagyon érdekelne, szerintem ezt a részt nagyon elcseszték...
bocsi kicsit hosszú lett, ha valaki tud válaszolni nekem azt megköszönném :)

Bob 2009. 07. 30. 14:03

SPOILER

De a legdurvább az egészben, hogy ugye marhára nagy drámát akartak lekerekíteni Dumbledore halálából, erre mivel ér véget a film? Az a három fasz bambán bámulja a Roxfortot, erre Potter benyögi, hogy de szép a táj, és stáblista a Weasley ikrek vidám zenéjével!!! WTF? Fuck you Kloves!

Llew 2009. 07. 30. 14:38

monedli:
"számukra sok jelenet értelmetlen volt, de tényleg csak azoknak akik nem olvasták"
Egy adaptációnak pont az lenne a célja, hogy az is értse, aki nem ismeri a forrást.

rosickyz 2009. 07. 30. 14:42

SPOILER

Ami tetszett:
-Több a poén, mint az előző részeknél.
-Első alkalommal tetszettek az olyan részek, amelyek csak a filmben vannak (pl Weasley-ék házának megtámadása, Draco próbálkozásai a szekrénnyel)
-Az új szereplők határozottan jók voltak: Lumpsluckot, a fiatal Denemet és Lavendert játszó színészek jól tették a dolgukat,

Rupert Grint színészi teljesítménye sokat javult,de én az egész bagázsban továbbra is Tom Feltont /Draco/ és Helena B.Cartert /Bellatrix/ tartom a legjobb színésznek. Radcliffe és Watson játéka meg úgy fos, ahogy van. Na jó inkább a filmröl...

Ami nagyon nem tetszett:
-Hogy lényeges dolgokat hagytak ki- a medálos és poharas emléket, a csatát a végén, és a temetést.
-Hogy Dobbyt továbbra is mellőzik,ellenben a kvidiccset totál felesleges volt belerakni

Nem tudom... Van amikor úgy gondolom, 8/10, a következő percben meg már azt gondolom, hogy förtelem eza film.

cathy 2009. 07. 30. 15:04

régrég leszoktam arról, hogy a filmet összehasonlítsam a könyvvel. tulajdonképpen máig nem értem, miért kellett ebből filmet csinálni. talán a képi megjelenítésekért és az üdítő poénokért éri meg, de sokkal jobban csattan könyvben. a HP-t olvasni kell, ennyi. megnéztem, ugyanolyan mint a többi. nem ad, de nem is vesz el. felesleges. olvasni, olvasni, olvasni!!:)

Hybrid 2009. 07. 30. 15:07

Nemtudom te ennyi idősen mit csináltál az iskolába!!?? Ültél és a sötétségen kondolkodtál?? Nem röhögtél meg poénkodtál mint a filmben a szereplők?? Szép...

cellulóz 2009. 07. 30. 15:53

Egyszerűen borzalmas volt ez a film.

SPOILER

Azt már eddig is megszokhattuk, hogy sok mindent kihagynak a könyvből. Ez nem lenne akkora baj SŐT, de hogy a lényeges dolgok, amikre a következő epizód majd építeni fog, csak elejtett félmondatok formájában jelent meg, enyhén szólva aggasztó. Továbbá nagyon idegesítő volt számomra, hogy:
- Voldemort 16 éves alteregóját alakító kiskölök úgy néz ki mint egy jól lakott brit napközis.
- A vágói munka nagyon gyatra. A jelenetek egyáltalán nem kapcsolódtak, hiányoztak az átfedések. Azt, hogy a tanév közepén mit kerestek a vonaton, még mindig nem értem.
- Dumbledore temetése kimaradt, Aragog temetéséből meg poént csináltak.
- Az egész filmet úgy reklámozták, hogy "A háború elkezdődött" ehhez képest az utolsó nagy csata jelenetet kivágták és helyette beraktak valami kerti partyt a Weasleyéknél.
- Fenrir Greybackről nem derült ki, hogy véfarkas és Billt nem harapta meg.
- Az új miniszterről egy szó nem esett.
- A festményen lévő alakok nem mozogtak egyáltalán/olyan intenzíven mint az előző filmekben.
- Piton utolsó mondata, hogy én vagyok a félvér herceg egyáltalán nem ütött akkorát mint a könyvben. Valaki írta is feljebb itt a kommentjében, hogy azt a részt, egyáltalán nem értette. Ebből is leszűrhető, hogy mennyire jól sikerült ez az epizód...
Bottom line: Kizártnak tartom azt, hogy aki nem olvasta a könyvet, ebből a képhalmazból össze tudott volna rakni bármi értelmeset is. 2/10

Llew 2009. 07. 30. 17:18

SPOILER:

cellulóz:
Azért mindenért nem kéne a filmet okolni:
"Azt, hogy a tanév közepén mit kerestek a vonaton, még mindig nem értem. "
Lehet nem tűnt fel (bár az írásod alapján olvastad a könyvet), de kivételesen a suli helyett az Odúban töltötték a karácsonyt, vagyis a vonattal éppen "haza" utaztak a szünidőre. Utána jött a házfelgyújtós jelenet.

"Aragog temetéséből meg poént csináltak."
Az szerintem eleve az volt, csak Hagrid vette komolyan.

"az utolsó nagy csata jelenetet kivágták és helyette beraktak valami kerti partyt a Weasleyéknél."
Inkább elhagyták, a kerti party meg a fentebb említett karácsony volt, és nem helyette, hanem csak úgy

"Fenrir Greybackről nem derült ki, hogy véfarkas és Billt nem harapta meg."
Utóbbit én is hiányoltam, és mivel a vérfarkas voltát sem említik, gyakorlatilag teljesen feleslegesen szerepel.

"Az új miniszterről egy szó nem esett."
Annyira nem hiányzott

cellulóz 2009. 07. 30. 22:31

@Llew

Igen, igazad van bocsánat. Tényleg nem voltam elég figyelmes (pedig itt csücsül angolul a könyv az asztalomon). A miniszteres kérdést az ötödik film végén megmagyarázták, felesleges időhúzás lett volna tovább foglalkozni a dologgal. Amúgy továbbra is fenntartom a véleményemet, hogy nem sikerült olyan jól ez az epizód.

speedle 2009. 07. 30. 23:11

látványvilágilag szép volt, semmi kivetnivaló nem volt benne. ezért kap 1 pontot.
de...
a vágónak, meg a forgatókönyvíróknak úgy eltörném a kezét.... a forgatókönyvet egy 13 éves gyerek is megírhatta volna, komolyan olyan tvájlájt utánérzésem volt - kövezzetek meg érte. semmit mondó párbeszédek, tini szarságok, UNALMASSÁG. ha nem harry potter lett volna a címe és mondjuk a neveket is megváltoztatjuk benne, akkor símán fogyasztható egyszernézős nyári popcornmozi, amire az ember beül haverokkal, barátnéval és egy jót szórakozik. de harry potternek nagyon gyenge. a vágó meg azért ne durvuljon már ennyire. olyan durva vágások vannak benne, semmi átvezetés és egyik jelenet aztán bumm hirtelen vmi teljesen más. nem tudom sajnos pontosan kifejezni magam.
színészek hozták a szokásosat, ron kifejezetten tetszett, főleg a bájital hatása alatt.
na majd tálán a következő rész, talán, de ha ugyanez a uwe boll szintű rendező munkálkodik alatta, akkor hiába lesz két részben, akkor is ugyanilyen semmi lesz, mint ez. az a legnagyobb baj, hogy akármilyen szart csinál, akkor is a moziba tódulnak az emberek milliói szerte a világon h megnézzék.

én már ha megérem a feldolgozását. mert lesz. az tuti. vmikor, ha megérem... akkor majd....:)

Bob 2009. 07. 30. 23:25

Amúgy elég sokan el vannak szállva Rupert Grint és Daniel Radcliff khm "játékától", amikor bájital hatása alatt állnak, de itt jegyezném meg, hogy narkós fejet vágni mindenki tud!!!

ostkin 2009. 07. 31. 0:19

SPOILER + azt hiszem nem lesz valami rövid:

Számomra ez volt az első Harry Potter film amiről elégedetten jöttem ki. Igaz hogy volt benne néhány dolog ami nem tetszett, elsőként az erőltetett szerelmi szálak - bár így utólag belegondolva annak is inkább a szélsőségeit mutatták meg, sehol nem volt boldogság tartósan. Volt féltékenység (ezért lehet többen megköveznek de szerintem az a rész amikor Hermione kirohant Ron smárolós jelenete után egész jó lett, nem a színészi játékra gondolok hanem a szituáció megrendezésére), rajongás, utálat, túlzások, Ginny meg aztán a magabiztosan kétértelmű helyzetek sorát teremtő nyomulós kis k...i se mondom minek a szerepében tetszelgett, igaz hogy a könyv szerint is magához tért, na de ennyire? Hiába próbálták valamennyire aranyosnak beállítani nem igazán jött össze, kár pedig amúgy a kedvesebb szerep jobban illett volna ahhoz is aki játszotta. De azért voltak a szerelmi témákban viccesebb jelenetek amiknél nem akartam lelőni a szereplőket, bár az elején, mikor a pincérnő közölte hogy hánykor végez, akkor majdnem falnak mentem.

A másik dolog ami negatívum lehetett, azt a könyvet ismerők tudják, itt le is írtak sok mindent. Engem nem igazán érdekelt hogy sok helyen eltértek, átírtak dolgokat, egyedül az zavart meg hogy Dumbledore csak a film végén jött rá hogy Voldemort horcruxokat készített, a többi felett el lehet siklani, mert amit összehoztak az jó lett, és ha belegondoltok nem is fért volna bele minden egy filmbe, már maga az emlékek sem, kellenek a kompromisszumok, így sem egy gyerekfilmet kaptunk. Ha eszembe jut egy régi részben amikor felpuffasztotta véletlen Harry a nagynénjét és teljes poénra vették valami idegesítően vidám zenével, na azzal ki lehet kergetni a világból. Szerencsére egyre komolyodott minden résszel, és elérte azt a színvonalat hangulatban amit nem is vártam volna, mégis összehozták. A hiányzó dolgok helyett pedig majd kitalálnak valami újat. Piton viszont elsőrangú volt, kár hogy nem szerepelt többet. Ami magyarázatok kimaradtak a filmből, azt a játékán érezni lehetett (a szinkron is nagyon illik hozzá), aki ismerte a történetet az pl. a mosdóban sok mindent kiolvashatott a testtartásából és abból ahogy Harryre nézett miután megátkozta Dracot, látni lehetett az arcán hogy mindent tud. Akik pedig nem ismerték a történetet annak szerintem nem is hiányzott hogy jobban elmagyarázzák a félvér herceg vonalát. Viszont az egy nagy plusz volt amikor Harry összerázkódott miután megérintette a gyűrűt és látomások villantak nála, annál az utalásnál szerintem mindenki aki olvasta a könyvet felkapta a fejét, ha ilyen új dolgokkal kárpótolnak majd a következő részben akkor nem féltem őket.

Aki félre tudta tenni a könyv miatti ellenérzéseit és elfogadta hogy nem 18+osra tervezték a filmet, annak szerintem nem lehetett nagyon oka panaszra, így is sokkal komolyabb volt mint amire számítani lehetett. Engem már a film elején rögtön megvettek maguknak és elégedett dőltem hátra hogy ez jó lesz. Kiemelték azt az egy dolgot ami egyedül tetszett az előző rész végén, rögtön visszahozták azt a hangulatot a visszajátszással, és a zene is elsőrendű volt, nem csak ott hanem a filmben végig. Folytatták aztán a halálfalókkal, ahogy elrabolják Olivandert és lerombolják a hidat, tették mindezt olyan komor hangulatban és látványvilággal hogy rögtön magával ragadta az embert. Többen fennakadtak hogy elment a film tinivígjáték irányba bizonyos részeken, erre csak azt lehet mondani hogy kellett bele a vicces oldal hogy oldja azért néha a hangulatot, sokszor jóízűen is lehetett nevetni korosztálytól függetlenül, azt pedig nem szabad elfelejteni hogy nagyon sok gyerek megnézi a filmet, szerintem nekik már így is sokkal durvább és sötétebb volt az egész mint ahogy az hozzájuk illene, kellett azért bátorság a váltáshoz. Nekem amúgy sem volt gondom ezekkel a részekkel, amikor már kezdtem úgy érezni hogy kicsit kezd sok lenni, rögtön váltottak vissza komolyra, de úgy adagolták az egészet hogy szinte fel sem tűnt. Lumpsluck karaktere jól el lett találva, sokat lendített a filmen, az is tetszett ahogy átírták azzal a kicsit giccses halacskás történettel a történetet amikor átadta a hiányzó emléket. A fiatalabbak közül viszont egyedül Draco tudta jól átélni a dolgokat, az ő jeleneteinél le tudtam olvasni az érzéseket az arcáról, a többiek pedig hát csak úgy voltak. De a felnőtt szereplőkbe nem lehetett nagyon belekötni, egyedül néha Dumbledort éreztem kicsit gyengének, plusz a célozgatásai Harry szerelmi életére, hát hogy az minek kellett én fel nem tudom fogni.
Ahol viszont remekeltek a filmben azok a durvább dolgok ábrázolása volt, az átkok hatása, és a barlang jelenet. Ahogy Katie felemelkedett a hóesésben és félig némán sikított szétvetett tagokkal, az kicsit sokkolóan hatott főleg a hanghatásokkal. Draco jelenetét is nagyon eltalálták, bár először azt hittem nem fogják mutatni. De az az elkeseredés ahogy amúgy is összetört már előtte, fájdalmában zokog a földön, vízben és a saját vérében feküdve, hát az világosan visszaadta Harry mit tett azzal az ismeretlen varázslattal. Azt már sokkal kevésbé szívesen vettem tudomásul hogy utána egyáltalán nem láttam rajta azt a színészi játékot hogy mennyire megrendítette amit tett vagy legalább igazán megijedt volna. De legalább Piton kárpótolt, de azt már írtam korábban. A barlanghoz pedig azt hiszem nem kell mit hozzátennem, már csak amiatt is megérte beülni a moziba, nagyon látványos volt főleg a lángtenger, Dumbledore magához tért méghozzá nem is akárhogyan.
Ha már látványról van szó akkor az emlékeket is nagyon jól eltaláltak, a ködös tintaszerű masszából összeálló képek, az elszínezés, Denem sziszegő háttérzaja beszédnél, a kiskölyökből pedig tényleg sütött a gonoszság. A film végén pedig Bellatrix rombolása Roxfortban jól el lett találva, elpusztított mindent ami jellemezte az iskolát, a varázslatos, mesés világ kellékeit, a csillárokat, a mennyezetet, minden köddé foszlott, ez is egy utalás volt hogy eltörölték Dumbledore-t, azt a vidám hangulatot ami amúgy hozzá kötődött régen. A temetés pedig kicsit se hiányzott, a zenei aláfestéssel a pálcák felemelése, a halálfalók jelének elűzése tökéletesen visszaadta a gyász hangulatát. Kár hogy utána agyonverték kicsit azzal hogy milyen szép a táj és Ronnak nem baj ám hogy Harryt befűzte magának Ginny, dehát ez van, gondolom valami pozitív hangulatot akartak a végére csak kicsit siralmas lett.
De ahogy hallottam a moziból kijövők véleményét úgy a film egészére vonatkozóan nem voltam egyedül, csak pozitívumot mondtak, ráadásul úgy éreztem az egész film fél órás sem volt, pedig nagyon sok mindent beleraktak. Még elnéztem volna kapásból a következő részt is.

Najó hát ennyi, nekem egy 9/10-et mindenképp megért, bocs a hosszúság miatt nem is tudom szabad-e ennyit írni.

Angelus 2009. 07. 31. 9:25

Bár magát a filmet nem láttam, a kazalnyi véleményből látom, hogy merre hajlik a dolog. Valami olyasmi zajlik itt, mint a Star Wars dupla trilógia hátsó felénél: a fantáziatörténet hangulata, komorsága a főszereplők életkorával együtt nőtt. A különbség, hogy a Harry Potternél ez a folyamat lassúbb: 3 év múlva kezdődik az a zárás, ami a Sithek bosszújával következett el amott. De ha a zárórész mindkét darabját zárórésznek fogják reklámozni, a következő film akár még meg is bukhat, szóval nagyon sokat kellesz agyalniuk a tálaláson.

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.