Harry Potter & the Deathly Hallows-előzetes

írta human, 2010. június 7. 13:12, 61 hozzászólás

Tegnap lement a legprofibb komolytalan show a tévében, az MTV MOvie Awards. Nemsokára írok róla, csak megnézem én is a felvételt. A lényeg, hogy reklámszünetre érkezett az 1 perces trailer a Harry Potternek. Hát gyerekek, ez elég látványos lett.

További információk: az írást tényleg human követte el.
Ha jobban érdekel a téma, akkor nézz körül errefelé:
Megosztanád a bejegyzést?

Eddig 61 hozzászólás érkezett!

fringefan 2010. 06. 07. 13:41

Az a baj, hogy a trailerek mindig jok... Igy volt ez a Felver Hercegnel is: olyan latvannyal, hangulattal operaltak, hogy kirazott a hideg. Az elvarasok (a Fonix rendje utan, ami ugye korrekt volt) az egekben voltak, es a film egy gyenge kozepest nyujtott. Most visszafogom magam, hatha pozitivan csalodok :)

Ernesto 2010. 06. 07. 13:59

Ha a könyvet olvastátok, akkor biztosak lehettek benne, hogy nagyon ütös kis akciómozit lehetne összehozni vele, de ezzel a David Yates rendezővel tényleg ratyi lesz (csodálom hogy a sárkányos kép kivételesn jól nézett ki), mert az 5-6-ban is olyan jó jeleneteket cseszett el, hogy sírni tudtam volna.

rvtul 2010. 06. 07. 14:02

azt lehet már tudni, hogy hol szakítják meg a storyt?

inhaleexhale 2010. 06. 07. 14:15

Remélem nem lesz elb.szva mint a 6. rész..

Bob 2010. 06. 07. 14:35

Na azért David Yates tud ha akar! A Főnix rendjében Dumbledore vs. Voldemort nem kicsit odabaszott!

fotomán 2010. 06. 07. 14:51

A félvér herceg már művészi szinten mozgott, nagyon kíváncsi vagyok.

Melkor 2010. 06. 07. 14:55

Remélem pont olyan jó lesz mint a könyv.
Meg azt is hogy ezen érződik az irónia.

fringefan 2010. 06. 07. 15:02

Ernesto
Szerintem az 5-os vege megtette a hatast. Gondolok a Joslatok termere, a csatajelenetre, meg a Dumbledore VS Voldemort harcra. Siman leglatvanyosabb jelenet a HP-ben latott jelenetek kozzul :)

szendroib 2010. 06. 07. 15:11

Én anno a könyvet abbahagytam a 4. rész után, ott elvesztette az érdceklődésemet, és az utolsó 2 film is elég unalmasra sikeredett, de ez a trailer egyelőre jónak tűnik. Nem olvastam az utolsó könyvet ugye, de remélem, hogy a könyv első fele nem unalmas bevezetés csak, mert akkor nem sok értelme lesz a filmnek. Azért reménykedem, hogy valami jót hoznak össze, mert a fantasy a gyengém, és ugyan a harry pottert inkább gyerekmesének tartom, de a lényeket mindig szerettem benne, és a sárkány most is jónak tűnik:)

szpojleres mókus 2010. 06. 07. 15:17

----- Na azért David Yates tud ha akar! A Főnix rendjében Dumbledore vs. Voldemort nem kicsit odabaszott! ------

Ezt most komolyan gondoltad, vagy csak irónia? Én speciel szörnyülködtem azon, hogy összekapcsolódik a két varázspálca sugara, és közben sörhabot lönek ki

Papi92 2010. 06. 07. 15:19

én már nem merek bizakodni, hogy jó lesz a film.:S

Bob 2010. 06. 07. 15:27

Nekem tetszett. Sörhab ide, sörhab oda. Nem tetszhet mindenkinek. Ez van.
Amúgy én is komolyan aggódok, bár ezt a részt szerettem a legkevésbé a 7 közül, úgyhogy nem fog nagyon szíven ütni, ha rosszul sül el. De a félvér herceg után, nem biztos, hogy moziban nézős lesz...

new-york-islanders 2010. 06. 07. 15:29

A harmadik film utániak mind borzalmasak, a könyvekhez képest pedig az első három még éppen hogy nézhető kategória.

Úgyhogy a bizakodást már feladtam évekkel ezelőtt én is.

HeadHunter.86 2010. 06. 07. 15:38

Már bocs de ez hol volt látványos? :D

2ndSkin 2010. 06. 07. 15:44

Irónia? :D Bár ez már inkább cinizmusért kiált... :P

foreignmambo 2010. 06. 07. 15:55

spoiler
a madarát nem lelőtték már régen? Amúgy szerintem ennek a sorozatnak, van a legszarabb vége, ami potenciál volt Harryben, azt mind elrontotta Rowling, a szerelmi szálak kifeltésében, meg egyes alát neki, még szerencse, hogy tinisztori, amibe amúgy sem kell(insert sarcasm here).

oj05 2010. 06. 07. 16:05

Nem tudom, szerintem jó könyv volt. kis spoiler: Amikor Harry megy meghalni az erdőbe, feláldozni magát, azt nagyon-nagyon szépen írta le Rowling. Ahogy a szülei követték az úton. Aki nem érezte át, azt sajnálom, mert elég érzelemdús volt az a pillanat. SPOILER off
Egy LOST finálénál persze nem jobb, de míg azt több mint 100 órán át vezették fel, addig itt egy adaptációról van szó. Egy adaptáció sosem lesz olyan, mint az eredeti formátum. Könyvben Harry a nyerő, filmen a LOST. Bocsi a kis LOST-os offért.

LAckas 2010. 06. 07. 16:06

SPOILER veszély

Egyik ismerősömmel beszélgettünk erről, hogy hol lenne érdemes megszakítani az első filmet. Szerintem ott lenne a legjobb, miután kiszabadultak Malfoy házból, majd eltemetik Dobbyt és így legalább maradna a második részre is akció bőven meg történések, de itt ha jól látom, akkor az a sárkány a bankos részből lehet, amivel elmenekültek, az viszont már jóval odébb van, de lehet, hogy ez az előzetes így mindkét filmből szemezget.

SPOILER vége

Egyébként itt Mo-n játszották 3D-ben a félvért? Ha igen, akkor mennyire volt jó a minősége? Ha jól tudom, akkor konvertált volt és gondolom ez is az lesz, csak nem tudom, hogy mennyire érdemes arra menni, ha lesz.

Ernesto 2010. 06. 07. 16:24

Ja az 5.ben pont a Dumbledore vs. Voldemort párbaj még kivételesen elfogadhatónak mondható.
De pl. ott van a Gróp vs. kentaurok, a könyvben ahogy le volt írva, azt egy Peter Jackson-i King Kong vs. T-Rexek szerűségre minimum meg lehetett volna csinálni (nyílván "rá teszün még egy lapáttal" stílusban), de erre a filmben az egy borzalom volt, de még ott volt egy halom másik jelenet is, ami el lett baszarintva.
És pont ettől félek, hogy a hetedik is ilyen lesz, nagyon jó alapötletekkel van teli, hogy egy pörgös, üldözös movie legyen belőle, de szerintem a végeredmény nagyon lehervaztó lesz.

Gandalf 2010. 06. 07. 16:44

Teljesen mindegy, ki rendezi a Harry Potter-filmeket, mert mind a 8 film forgatókönyvét ugyanaz a Steve Kloves írta, így nagy minőségváltozásra nem számíthatunk történetvezetés, dramaturgia és párbeszédek terén, max. rendezői megoldások kapcsán.

hahakocka 2010. 06. 07. 16:56

Gandalf:
Az 5. részét ha jól tudom más írta kivételesen.

Látványosnak biztos látványos lesz a 2. Halál ereklyéi részre azt mondták a készítők, hogy egy effektorgia lesz tele harccal.

Blade 2010. 06. 07. 17:02

Dumbledore vs. Voldemort harcjelenet szerintem is a leglátványosabb volt a HP filmek között.

Pr13m 2010. 06. 07. 17:10

Blade egyetértek! A Főnix volt eddig a legjobb, de ha tényleg minden benne lesz szinte ami a könyvben, és miért készítenének 2 filmet ha nem ezért, akkor szerintem alázni fogja. jónak tűnik ez a kis trailer.

Alfie 2010. 06. 07. 17:26

Csak ne tegyenek bele plusz jelenetet mint a 6-ba könyörgöm!(Odú jelenet)
Bárcsak a 3. rész rendezője csinálta volna. Az annyira sötét volt és zseniális! A Roxfortot az a film mutatta be a leginkább a fúriafűzzel szemléltetve az éghajlatok változását vagy amikor várakozik Harry Hermionéval az erdőben és addig a denevérek ahogy átrepülnek és közben Csikócsőr elkap egy párat.

UEVCS 2010. 06. 07. 17:53

Alfie!
A 3. rész rendezője,Alfonso Cuarón azelőtt pl az Anyádat is című erotikus drámát is letette az asztalra, ami nem kicsit volt sötét és jó.
Amúgy én is azt mondom mint sokan: a trailernek nem szabd bedőlni, van benne lehetőség, jó lenne, ha nem b***ák el, de láttunk már karón Félvér herceget.

N3O 2010. 06. 07. 17:57

Jó gyenge előzetes... Remélem nem lesz olyan vontatott mint a 6. rész, amúgy még mindig nem hiszem el, hogy ennyi rendező váltás után pont David Yates maradhatott az utolsó részre........

symor 2010. 06. 07. 17:59

Ez alapján jöttem rá, hogy én mennyire szeretem Pottert, Ront és Hermionét! Nem szégyellem, ez így van :)

Hihetetlen rég velem van a történetük, sírni nem fogok ha véget ér, de kap egy mély, elégedett sóhajt. Teljességgel megnőtt a szememben az értéke, más itt ki nem mondott, le nem írt könyvsorozatok és feldolgozásuk mellett :)

Részről részre javult valamiben, annak ellenére, hogy el is rontott valamennyit önmagához képest, de mindvégig kedves maradt. Kedves, ártatlanul rajongott, nem fanatizált. Mindvégig empatikus, küzdelmes és érthető felnőtté válási utat bejáró szereplőket bemutatva.

Szeretem a Potter-könyveket, filmeket, megvethetnek érte, ugyan nem fenntartások nélkül nézem, olvasom(tam) a részeket, hibáik ellenére volt mit szeretni rajtuk.

Ez az 1 perc ezt hozta elő belőlem, némi nosztalgikus elismerést.

Wickers 2010. 06. 07. 18:43

Szerintem az első 4 rész jó volt, bár a 4.-ből kihagytak pár dolgot de legalább nem a lényeget mint az 5-ből a 6-ot meglehetett volna csinálni normálisabban is ha nem raknak bele Plus jeleneteket feleslegesen azok helyett rakhattak volna a könyvből fontosabb dolgokat.Am én is úgy gondolom hogy

SPOILER

a Malfoy kúriás szabadulás után lesz vége az első felének.

LNF 2010. 06. 07. 18:45

A HP pont az a sorozat, amit nem lehet filmre vinni megfelelően. Mindegyik részben van egy-egy jelenet, amit jól megcsináltak, jól eltalálták a hangulatot, de igazából mind el van rontva. A 6. rész szerintem könyvben a legjobb rész, talán a 7. az utolsó hozza még azt a színvonalat. De azt egyszerűen nem lehetett rendesen vászonra vinni. Főleg, hogy a történettől már teljesen eltértek és lebutították, kihagyva egy rakat szereplőt.

tiaz 2010. 06. 07. 19:12

Jól látom, hogy elengedi Hedviget Dursley-éknál? >< könyvben megölik.

bebop 2010. 06. 07. 19:44

még keresem a látványt

srác 2010. 06. 07. 20:05

Ki a rák volt a trailerben a vonat előtt az a tag?:O:O:O

amugy kib.szott kíváncsi vagyok^.^ én mind1ik részt könyvben vagy 12x elolvastam és mindig tetszett bár már nem vagyok 10 éves... szerintem ez a könyvsorozat nem egy egyszerű mesefilm, ami elsősorban gyerekeknek szól. Szerintem ennek a könyvnek tanító szerepe is van, nem csak hadonásznak a vesszőkel:) és aki ebben az egészben csak azt látja, hát azt szánom.

márcsak 5 hónap xD:(

Pickwick 2010. 06. 07. 20:13

tiaz, a spoilert nem kellene jelölni? Amúgymeg már rég megszoktuk, hogy teljesen átírnak dolgokat a filmekben, szóval ez teljesen apróság azokhoz a változtatásokhoz képest, amit korábban láthattunk.

LNF, de, szerintem rendesen filmre lehetett volna vinni, ha az első résztől kezdve ragaszkodnak a könyvhöz, és nem hagynak ki teljesen szereplőket, sztoriszálakat. Szerintem a sok rendezőváltás sem tett jót a széria folytonosságának (bár azt nem állítom hogy jobb lett volna ha colombusnál marad végig), bár a legélesebb stílusváltás kétségtelenül a 2. és 3. rész között volt, változott a kastély, a szereplők megjelenése... ráadásul egyre jobban eltávolodtak a kezdeti elképzeléstől, a talároktól, engem pl marhára zavart, hogy a végén már simán mugliruhában voltak... meg sok hibát fel lehetne még sorolni, amik ártottak a széria szerethetőségének úgy egészben véve... a könyvek jók, a filmek gyenge másolatai, nem tudom, olyan ember véleményét kellene hallani, aki semmit nem tud a könyvekről, csak a filmeket látta...

Kit-Kat 2010. 06. 07. 20:26

A trailer rendben van, de az előző két résznél is az volt. hogy a legjobb részeket tették bele a filmből...Nagyon nem tetszik, amit ez a Yates fickó művelt az utóbbi két résszel, az 5. rész elsietett és felszínes volt sokszor, a 6. résznek meg semmi köze a könyvhöz, inkább egy középszerű tinikomédia lett belőle. Most csak az az egy vígasztal, hogy két részre lesz szétszedve, de inkább nem várok semmit, mert csak koppani fogok. Nagyon sajnálom, hogy nem maradt Cuarón a többi részre...

Raanu 2010. 06. 07. 20:30

srác:
-- Spoiler: --
nem lehet, hogy az a rész mikor Lunát lerángatják a vonatról a faterja miatt?
-- Spoiler vége. --

blady 2010. 06. 07. 20:31

de komor volt, ezzz tetszett mindig a komolyabb és jobban sikerült HP filmekben...ezt a részét legalább tuti megkapom :)
várjuk!

Blade 2010. 06. 07. 20:32

Pr13m:

Bár az már más kérdés, hogy lehetett volna hosszabb is.

vitaro 2010. 06. 07. 20:37

Eddig egyik film sem közelítette meg a könyvek színvonalát, ettől sem várok semmi jót.

human 2010. 06. 07. 20:40

Pickwick: olvasd el akkor az írásaim a filmekről, sosem olvastam Pottert.

Blasi 2010. 06. 07. 21:46

a filmek nagyrésze el van cseszve sztem (tisztelet a kivételnek, Cuarónnak)
sztem a HP könyveket vmilyen sorozat formájában lehetne kellemesen adaptálni, legyen az rajzolt, vagy forgatott.
Lenne idő minden szál kibontakoztatására, karakterfejlődésre, stb.
Minden könyv 1-2 évad, sok idő, sok pénz.
Ja és vki olyan fanatikus kezébe kéne adni az egészet, mint Jackson volt a LotR-el:P

TheManWithNoName 2010. 06. 07. 21:54

Én azon az állásponton vagyok, hogy már az elején nem volt valami rendben a filmekkel. A könyvekkel is, de az már más kérdés, Rowling végülis nem azzal a gondolattal írta meg, hogy ebből film is készül, megmaradt a szépirodalmiasabb vonalon. De rendezőnek szerintem az elején még úgy-ahogy jó volt Chris Columbus, de már a második rész is a Reszkessetek betörők 2 szerűen egy-az-egyben arra a sémára épül mint az első. Ezek után rögtön Tim Burtonnek kellett volna adni a rendezői széket, esetleg Peter Jacksonnak. Akkor nem ment volna át tinifilmbe, meg tizenkettő ey tucat fantasybe, meg dárkos sem lenne, inkább sokkal több lenne a szürrealitás.
Nyolc epizódon keresztül nehéz fenntartani a minőséget, Burtonnek se meint volna, meg persze max kétévente ki kell h jöjjön egy epizód. Épeszű ember bele nem kezdett volna, de azért itt is a pénz beszél. Szerintem az alkotók is tudják, hogy kaki, amit csinálnak.

spud- 2010. 06. 07. 22:48

ez látványos?legalább olyan szar mint az összes alkonyat előzetes,uncsi,semmitmondó...valszeg yates ezt is jól elbaszta mint a 6.-ot

N3O 2010. 06. 08. 7:00

TheManWithNoName: Jah, meg Steven Spielbergnek (amiről volt is szó amúgy még az első résznél) vagy Ridley Scottnak! Ugyan már... nem nagy neveket mondani, gondolván, ők biztos nem hibáznak. Főleg akkor, mikor a 3. részt Alfonso nagyon nagyon jóra összedobta.

Én a 7. részt adtam volna Guillermo del Toronak, főleg, hogy szerette volna is..

Horcsog 2010. 06. 08. 9:40

Jajj csak ne olyan szar legyen mint a 6.
Adja az ég, hogy ne legyen olyan szar mint a 6...

Emyke 2010. 06. 08. 10:55

SPOILER

Nagyon várom már a Filmet. A Félvér Hercegre én is dühös voltam, amiért elrontották, nem kicsit.
Tegnap olvastam ki újra a könyvet, és jó látni, hogy benne lesz pl Ampók és Ollivander is, és amikor az esküvőröl hoppanálnak, meg amikor Ron otthagyta őket. Hedvig mit csinált az elején? Aztán Ginny nem az odúban csókolja meg Harryt?
Most örülök, hogy nem mutattak részt a Herceg halálából(Sevim), szerintem ott fogom elbőgni magam, ja és a roxforti csatából sem látunk semmit.

Binci 2010. 06. 08. 13:40

Nekem olyan fura volt ez az egész történet. Az elejétől kezdve végigvezet néhány olyan szálat a könyvben, ami az utolsó részre teljesen eltűnik, és értelmetlen. Ezeket a filmből kihagyták talán szerencsére... Az utolsó rész szerintem elég rosszra sikeredett nekem egyáltelán nem volt szórakoztató, ezért túlzottan a filmet se várom. Bár úgyis megnézem majd...

tánod 2010. 06. 08. 15:38

Rájöttem hogy itt hol csokólja meg harryt giny. A roxfortban. Az emberek akik jönnek le a lépcsőn roxforti egyenruhában vannak.

horathius 2010. 06. 08. 18:34

elég hangulatos trailer lett, de a rendező ugyanaz, szal nem várok sokat

tiaz 2010. 06. 08. 20:51

WALL OF TEXT WARNING
Elmondom mindenkinek aki panaszkodik, hogy mennyire rossz volt a 6, hogy mi a helyzet. Emberek, az 5. részben több helyen tértek el a könyvtől mint a 6.-ban. Nagy HP rajongó vagyok, rengetegszer olvastam a könyveket is van amelyiket 7x :) fordítottam is a Deathly Hallows-t egy oldalon, ránk is írt az Animus...(ez van :D HP-val talán a dragon ball meg a LotR meg StarWars vetekedhet szememben) Namármost: Ranglista a filmekről aszerint, hogy mennyire követték a könyvet ami nálam meghatározó élményindex.

1. HP2
2. HP1
3. HP6
4. HP3
5. HP4
6. HP6

Indoklás:

HP1: Vékony könyv, ennek ellenére Columbus nem tömte ki zagyvaságokkal, ugyanakkor nem volt unalmas se; követte a könyv hangulatát, jeleneteit, nagyon kevés helyen tért el a könyvben leírtaktól és ezek elhanyagolható részeknél voltak. Hibájának csak azt lehet felróni mint a 2. résznek, hogy talán pár érdekes jelenetet nem vitt filmre a könyvből. Hangulatra ez vitte a pálmát, érződött rajta a mágia, mégsem volt tele esztelen-haszontalan boxoffice hajhász CGI-vel ami annyira jellemző a későbbi filmekre. Csak ami kell. (LotR-be Gandalf is alig varázsol, nincs is túl CGI-zve mégis érzik rajta, hogy hatalmas mágus... csak példa)

HP2: Ugyanolyan gyerekes stílusban van rendezve mint az 1. és kissé érzelemre hajaz a végén, de (DE) ennyi belefér és még illik is a képbe. Columbus itt szinte a könyvet nyomta ki a mozivászonra mintha scannelne. Ez a leg-könyvhűbb rész talán ha 4 helyen változtatott rajta a rendező. Egy hibája van - ami nem is hiba hiszen Harry 12 éves- , hogy nem elég komoly a rendezés. Hiába valósította meg pl a fiatal Denemet könyvhűen, valahogy nem jön úgy át a ravasz-gonoszsága mint mondjuk a 6. filmben (ahol kb ezt az egyet csinálták meg hangulatosan...) Ami viszont megemlítendő, hogy ebben a részben járt HP filmet vászonra emelő rendező a valaha legközelebb Dumbledore valós, könyvbéli énjéhez és itt érződött leginkább a híres röntgenszerű égszínkék szem pásztázó hatása.

HP3: A Warner Bros serdülést akart éreztetni, jött az új rendező, jött a "komorabb" hangulat. Az Azkabani fogoly persacc 75%-ban könyvhű. John Williamsről is le kellett mondani, neki csak az alapstílus megteremtése volt a feladata ... Megváltoztatták Hagrid kunyhójának (szerintem tökéletes) helyét, átírták a Kóbor Grimbuszt úgy ahogy van, talán Stan volt korrekt egyedül, átdesigneolták a fúriafűzet, gyerekes lett az egész (vérfarkas? hogynéz már ki naneröhögtess)arról nem is beszélve, hogy jobb dolga híján madarakat pöckölgetett az ágaival... súlyos könyv gyalázás. Az egész filmről áradt a baromság (pl Hermione Stallonés erőnléttel fél karral felkapja Harry-t és bevágja a Fúriafűz alatt lyukba mint szél a budiajtót)és érzőötdt, hogy elég durván fiataloknak szánják. Emlékszem én még arra a jelenetre mikor a Foltozott Üst-be megy a takarítónő, kinyit egy ajtót és valami fenevad meseszerűen kiordít, hogy a ruhája rázkódik a nőnek... WTF 1. Mi volt az? 2. Hogy kerül oda? 3. Könyben messziről nézve sincs ilyen 4. Ez nem vígjáték. De ez a stílus átszőtte az egész filmet, és szégyenítette a könyvet ahol csak tudta. A baj csak az, hogy ez a jelenet csak egy a sok közül, hadd ne említsem meg például a dementorokat: elk*rt design, és jég? WTF dementor nem mélyhűtő csak te érzed azt a jeges elkeseredettséget belül, plus föld fölött lebegnek nem cirkálnak 1km magasan... nade sebaj azt hittem több csalódás nem érhet hisz le is váltják a rendezőt mert WB rájött, hogy nem lesz ez így jó. Tévedtem, jött a 4. rész

HP4: Hátőőő. Mike barátunk jobban tette volna ha kinyitja egyszer a könyvet. Ifj. Kuportól elkezdve (aki mellesleg a film szerint kínozta a Neville szüleit, (plusz egy könycseep azoknak akik olvasták a könyvet), de sebaj rájöttek... 5. részben már Bellatrixot mondott Neville)a Kviddics világkupán át (amit szerintem definitely filmre kellett volna vinniük és nem nemlétező jelenetekre pazarolni a drága időt) a varangydudváig mindent átírtak (Dobby adta nem Neville). Jah és Mike, halálfaló nem= Ku Klux... Jah és Mike Lucius pajtásék nem tudnak repülni, meg füstölni mint a pipadohány. Repülni majd csak két varázsló fog tudni mint kiderül a 7. könyvből... Jah és Mike :) tanulj meg jól rendezni. A próbákat is elcseszték, nem úgy történtek a dolgok mint a könyvben és nem jött át az az iszonyatos hangulat sem. Mintha siettek volna letudni a dolgot. Pedig bomba egy filmet ki lehetett volna hozni belőle... kár. Voldemort iszonyatosan hulladékul lett megcsinálva... oké, hogy adott a színész de az isten szerelmére, hogy néz ez ki? Minimum the Emperor kinézetre számítottam :\ (ráadásul mondanom se kell a könyvben nem így írták le, meg nyugodtabbnak, hűvösebbnek nem ilyen Jim Carreynek aki sót dugott a seggébe... félelem? nem jött át) A régi Dumbledore-színész halála itt is nagyon otthagyta a nyomát, ez az új fiatalabb hevesebb, keményebb Dumbledore nem az igazi... távolról sem... de hajjaj majd az 5-ben :D

HP5 : Amit érdemes róla tudni, hogy ebben a filmben tértek el legjobban a könyvtől. Alig volt pár könyvhű jelenet. Utállom. Hanyag. Fos, elcseszett. Még annyit hadd írjak le, hogy a végén a párbaj brutálisan olcsó trükk volt én is megcsinálom az összekapcsolódós jelenetet After Effectsel, Trapcode Particular pluginnal. Ha úgy csinálták volna a Minisztériumos részt ahogy a "nagykönyvben" le van írva én lettem volna (meg még sok más) a legboldogabb ember a világon. Elgondolkoztam rajta miért kell ennyi mindent megváltoztatni. Azért, hogy izgalmasabb legyen? Negatív, könyvben izgalmasabb. Azért, hogy beleférjen a filmbe? Távolról sem. Azért, hogy költséghatékonyabb legyen? Nem feltétlenül, most nem mindegy az a pár millió ide vagy oda, nem mindegy az a 3 életre kelt hatalmas aranyszobor ide vagy oda, nem mindegy az a pár perc Cho az áruló-s jelenet ide vagy oda (nem ő volt a könyvben btw)nem mindegy az a pár perc munka míg kivágják a "Nincs semmi tanulnivalótok?!"-at ordibáló idegbeteg Dumbledore-t? Gyalázat... Pure szenny. Jah és Umbridge... őőő inkább le sem írom.

HP6 : Itt már nem voltak elvárásaim, szemet hunytam a változtatások felett, nem vártam sokat David Yates-től és a trailerekkel sem spóroltam, megnéztem mindet, nem érdekelt. Így viszont a végeredmény annyira nem kínzott (najó talán az az odús jelenet, meg az elején a Dumbledore a metróban című móka). Igaz, hogy vontatott volt, de legalább a karakterek a helyükön voltak (talán Lumpsluck lehetett volna kövérebb), a hangulat átjött (gyerek Denem, Kviddics meccs, szerelmi szál, Felix Felicis, ami folyékony szerencse nem pedig szerencselé mint ahogy mondták, de ezekkel meg voltam elégedve)és a Horcruxos beszélgetés is nagyjából okés volt. Kár, hogy nem rakták bele mindegyik Dumbledore által összeszedett emléket viszont. A Végén volt pár szembetűnő eltérés a könyvhöz képest és így szerintem nem is volt annyira drámai: Harry csak állt és nézte ahogy Dumbledore-t körbeveszik és jol megkujakolják (most őszintén ilyennek ismerjük Harryt?), míg könyvbe az igazgató megdermeszti és kénytelen végignézni az egészet. És kihagyták a 6. rész legjobb jelenetét mikor Harry végigüldözi a Roxforton Pitont. Annyi szent, hogy ennél sokkal többet illene letenni az asztalra a 7. részben. Megérdemli.

Kijavítani lehet, nem vagyok sértődős :) Ez csak szerintem van

symor 2010. 06. 08. 22:49

Legalább annyira idegesítő azt hallgatni mennyire más a könyv, mint felfedezni, hogy tényleg más :)

Az irodalom, ez mozgókép.

Csupán túlságosan "korai" adaptálása ez a könyveknek, ez a friss élményhez való önkéntelen ragaszkodás és nem egyfajta objektív kritika fogalmazódik emiatt a legtöbbünknél. A felhördülésemet a változtatásokkal, kihagyásokkal kapcsolatban idővel csillapította egy másik epikus feldolgozás példája.

A Gyűrűk Ura, zseniális igaz (?!), de a könyvek megjelenésének, legnagyobb sikerüknek idején (jó 50-60 éve) ezt sokan nem így gondolták volna. Hamisnak és megmásítottnak érezték volna, még Jackson rendezői változatait is. Ez nyugtatott meg, és be kellett ismernem HP könyvszeretőként magamnak, a filmfeldolgozások tükrözik a történet leglényegét, többek közt a HP emberi szellemiségét.

Nem tudom, hogy fog kinézni a következő rész, de igenis, összességében eddig korrekt megfilmesítéseket kaptunk. HP a könyvben befejeződött, filmen egyre inkább felnőtt, jól láttatott, szerethető szereplőkkel, kidolgozott környezettel.

Várom az új részt!

zsoltie 2010. 06. 09. 8:03

Sajnos az utóbbi HP filmekben én is csak csalódni tudtam, bár valószínűleg én csak akkor lennék maradéktalanul elégedett egy HP-adaptációval, ha szó szerint a könyv lenne (ami sok pénz, sok idő, de szerintem ez érné meg a legjobban, és még a rajongók is megnyugodnának:)).

tiaz: teljes mértékben egyetértek a véleményeddel, illetve nosztalgikusan emlékeztem vissza arra - olvasva kommentedet -, hogy annak idején még valószínűleg én is a te "underground" fordításodat olvastam a 7. részből...:D

hannah 2010. 06. 09. 9:05

Aki sokat vár a 7. film első részétől, az ne tegye, tekintve, hogy a könyv első fele is csak alapozás a háborúra, ami a második részben lesz majd. Oké, kiderül, hogy ki az a két varázsló, aki tud repülni mindenféle segédeszköz nélkül (seprű stb.), meg folyamatosan keresgélnek és nyomozgatnak, meg őket is üldözik, de annyira nagy esemény nincs a 7esben. Legalábbis, emlékeim szerint.

cathy 2010. 06. 10. 12:20

nekem is tényleg már mindenem kivan, hogy orrbaszájba szidjuk az adaptációkat. ha a könyv jobban tetszik, ne nézd meg a filmet, vagy számíts rá, hogy nem lesz ugyanaz, úristen...naivitásból sokaknak jeles. szerintem a filmekkel egyáltalán nincs baj, a maguk műfajában igenis élvezetesek, jókat lehet rajtuk röhögni (a hibáikkal együtt, mert elismerem, sok van, de nem a "nem hasonlít a könyvhöz" dolog miatt)a tvájlájt is ilyen, csak míg ott a film minőségére is tesznek, addig a potternél lássuk be igencsak odateszik magukat. messze van az igénytelentől, és ezt a mai "limonádéfilmek" szféráján belüli fröccsöntött, gány alkotások mellett értékelni kéne....

symor 2010. 06. 10. 18:11

cathy: Köszönöm, már kezdtem különcnek érezni magam, ezúttal nem jó értelemben :)

Platschu 2010. 06. 11. 19:39

Nekem nagy elmeny most ujraolvasni a regenyeket es varni a filmes folytatasokat, hogy latom magam elott a filmbeli szereploket es a helyszineket, igy gyakorlatilag a fejemben le tudtam forgatni a "kimaradt" jeleneteket is. :)

evil9 2010. 06. 13. 22:59

tiaz:a 3ik rész egyedül ami értékelhető
1.2.=vicc kategória max 6-9éveseknek ajánlott
3=nem teljesen könyvhű ,de az egész,úgy ahogy van teljes,és nem véletlenül nagyon sok ember nagyon elégedett vele(az,hogy nem hozott annyi bevételt mint a többi film ,az többek között az olyan szépirodalmi művet még nem olvasott,jó filmet még nem látott "newmoonrajongóknak" volt köszönhető mint khm..egyesek)
4.5.6=összedobott zagyvaság,nem is értem,hogy engedték őket nagyközönség elé.Az minda3 végén az jutott eszembe,hogy:"hát ez szomorú" .

lilaszusz 2010. 06. 14. 13:48

Egy gondolat bánt engemet (najó, több is, de most erre térnék ki) hogy a fenébe lesz visszahozva dobby, amikor a 4. óta neville-el van szegény helyettesítve.(varangydudva, jösszmész szoba) SPOILER a 7.-ben kulcsszereplő, ráadásul számomra az egyik legmeghatóbb momentum is hozzá kapcsolódik a könyvben... Neville behopponál a malfoy házba? remélem...

g 2010. 06. 14. 23:21

Miért vitatkoztok?

Ne felejtsétek már el, hogy ez MESE...

:-)

Raven01988 2010. 06. 15. 11:40

Hmmm már nagyon várom a filmet,remélem jobban megcsinálják mint a korábbi részeket.A 6.ban picit csalódtam,rengeteg jó részt,csatát izgalmas jelenetet kihagytak belőle.

valusek16 2010. 06. 16. 12:52

Én szerintem is jó film lesz!
Ebben a Trlerben is látcik az rész mikor be törtne Grigonts banakba meg kévéházban vanak és sátorban veszkednek,kagylólak is benne van mikor dobyt tametik! tisztán mint a könyvben.

Susy96 2010. 08. 26. 15:12

szerintem is a 3-as rész volt a legjobb, de egyetértek azokkal, akik azt mondják egy könyvet nem lehet normálisan megfilmesíteni. ez van emberek!ahhoz képest nem is olyan rosszak a filmek, hogy sok részt kihagytak. Na most képzeljétek el milyen lenne öt órán keresztül ülni a moziban, vagy mondjuk azt hallgatni, hogy a főszereplő Hangosan gondolkodik! az lenne a kész vicc

Hozzászólás űrlap


Név (freeblogos bejelentkező)
(email címed, nem adjuk senkinek, nyugi)

Ezt mondom (offtopik=del):


elég egyszer megnyomni


Ha úgy érzed mindent jól adtál meg, de mégis hibaüzenetet kapsz, vagy nem jelenik meg a kommented, akkor írj levelet, ránézek.



Ezeket fogadod el a mehet gomb megnyomásával:
  • Személyeskedés pl. "hülye" "f@sz" és hasonló esetén törlés.
  • "Csináljatok jobbat" érvelés esetén törlés.
  • Ha random anyáznád az írót, és kommentben teszed levél helyett, akkor is törlés.
  • A linket tartalmazó kommentek 0-10 óra késéssel jelennek meg a sok spam miatt.
  • Az IP címedet megjegyezzük, de csak spamvizsgálathoz.
  • Ha kamu emailt adsz meg, és véletlen levelet írnék neked, ami miatt kiszúrom, akkor törlődik a kommented.