Kiosztották az Oscar szobrokat

Lássuk kik vitték haza a kis aranyszobrot. Az éjszaka krónikája a másik posztban, ezek csak a tények. Nagyjából a Gravitáció tarolt, bár a legjobb filmet és főszereplőt nem vitte el.

“Nincs harag, haver.”

Főszereplő – Matthew McConaughey in “Dallas Buyers Club”
Mellékszereplő – Jared Leto in “Dallas Buyers Club”
Főszereplőnő – Cate Blanchett in “Blue Jasmine”
Mellékszereplőnő – Lupita Nyong’o in “12 Years a Slave”
Legjobb animációs film – “Frozen” Chris Buck, Jennifer Lee and Peter Del Vecho
Fényképezés – “Gravity” Emmanuel Lubezki
Kosztüm – “The Great Gatsby” Catherine Martin
Legjobb rendező – “Gravity” Alfonso Cuarón
Legjobb dokumentumfilm – “20 Feet from Stardom” Nominees to be determined
Legjobb rövid dokumentumfilm – “The Lady in Number 6: Music Saved My Life” Malcolm Clarke and Nicholas Reed
Vágás – “Gravity” Alfonso Cuarón and Mark Sanger
Legjobb idegen nyelvű film – “The Great Beauty” Italy
Makeup és frizura – “Dallas Buyers Club” Adruitha Lee and Robin Mathews
Filmzene – “Gravity” Steven Price
Betétdal – “Let It Go” from “Frozen” – Music and Lyric by Kristen Anderson-Lopez and Robert Lopez
Legjobb film – “12 Years a Slave” Brad Pitt, Dede Gardner, Jeremy Kleiner, Steve McQueen and Anthony Katagas
Production design – “The Great Gatsby” Production Design: Catherine Martin; Set Decoration: Beverley Dunn
Animációs rövidfilm – “Mr. Hublot” Laurent Witz and Alexandre Espigares
Rövidfilm – “Helium” Anders Walter and Kim Magnusson
Hang vágás – “Gravity” Glenn Freemantle
Hang keverés – “Gravity” Skip Lievsay, Niv Adiri, Christopher Benstead and Chris Munro
Látvány – “Gravity” Tim Webber, Chris Lawrence, Dave Shirk and Neil Corbould
Adaptált forgatókönyv – “12 Years a Slave” Screenplay by John Ridley
Forgatókönyv – “Her” Written by Spike Jonze

human
írta
2014. 03. 03. 06:50
megjelenés
73
hozzászolás


73 hozzászólás a “Kiosztották az Oscar szobrokat” bejegyzéshez

  1. Hát ez nagyon egyhangú Oscar volt… A Gravity minden díjat megérdemelt (talán a legjobb filmet is neki kellett volna kapnia) Leot marhàra sajnálom. Tele lesz memekkel a net

  2. Leo várható volt, de MM is rászolgált.

    Gravitáció 7 díj… Asszem be lehet zárni ezt az egész rendezvényt innentől kezdve…

  3. Szuper ez a kép, legalább olvasni sem kell :(
    Miért az kapja az Oscart aki negyven éves koráig zömében gagyi filmekben, gagyi szerepeket játszott, majd egyszercsak magához tért és miért nem az aki negyven éves koráig zömében jó filmekben baromi jól játszott?
    Nem értem ezt a McConaughey hype-t, akkor sem, ha végre elkezdett játszani.

  4. nem értem mi a gond?
    az hogy nem volt meglepetés ?
    szerintem mindegyik szobrocska a megfelelő helyre került, egyedül annyi a gondom hogy kevés jó film kerül ki az álomgyárból…

  5. Matthew és Jared megérdemelte a kis kopaszt, és a “Rabszolgasors” is várható volt….viszont legjobb rendezőnek A.C.? hát nem tudom.

  6. nahát, ez kicsit hasonlít a BAFTA díjazására nem? Gravity-nek sok technikai, meg a rendezői, ami kb. egyértelmű, a rabszolgasorsnak meg a legjobb film. örülök a HER forgatókönyvének is.

    végül is papírforma lett így. Matthew-t meg jól megnyomták idén hehe, de meg is érdemli.

  7. Egyetértek Zsuzsival. Leo folyamatosan minőségi filmekben zseniális alakításokat fogot. Az igaz, hogy most Matthew úgy feljött mint a talajvíz nekem is nagyon tetszik az ÚJ Matthew akit a Truu Detectivbe látok és a Dallas Buyersben, de nem neki adtam volna.

    A GRAVITY meg egy VICC, hogy bármit is NYERT… ettől a filmtől én semmi olyat nem kaptam ami lázbahozna, elgondolkodtatna, vagy legalább egy kicsit megmozgatná a fantáziám. Megnéztem a filmet bár nem akartam, de az agyonmajmolása rávett és nagyon szép a képi világa, de kb ennyi.

    A 12 év rabszolgaságot még nem láttam, de abba biztos voltam, hogy már csak a témája miatt is nyer szobrokat még akkor is ha pocsék a film.

  8. Sokan a legrosszabb díjátadók közé sorolták ezt a mait. Azért nagyjából sejteni lehetett kik nyertek és meg is érdemelték mind szerintem. A Gravitáció a megérdemelt látványdíjat elvitte, hisz csak egy látványila kiemelkedő film, semmi több. :) Legjobb film díjjal nem értek csak egyet, azt a Philomenia vagy a Nebraska érdemelte volna ki legjobban, többi díjjal teljesen egyetértek. Nm volt ez rossz gála.

  9. A rabszolgákat még nem láttam (nem is érdekel különösképpen), de a többi az várható és megérdemelt volt.
    Leo-ról annyit, hogy a nem szabad fullba nyomatni a kretént egy kicsit érvényes most rá, ilyen elborult filmre nem adnak díjat a szmokingosok..
    Sajnos ez van, nácis, aidses, rabszolgás film még mindig instant win.

  10. Ez papírforma volt, én már hónapokkal ezelőtt mondtam hogy meg lesz osztva rendező cauron, legjobb film slave. Bár lehetett volna fogadni valahol…
    Egyértelmű volt hogy dicaprionak semmi esélye McConaugheyvel szemben, nem is értem miért csodálkoznak ezen az emberek.
    Az american hustle megérdemelten nem kapott semmit, az év csalódása
    az egész filmben Louis C.K. volt a legjobb:)
    A legnagyobb meglepetés-felfedezett tehetség aminek nagyon örülök:
    Lupita Nyong’o remélem hosszú karrier áll előtte.
    John Williams kivételesen nem spielbergnek csinált filmzenét, book thief csodálatos filmzene.
    A legjobb női főszereplő Cate Blanchett, nagyszerű szinésznő, de szerintem Meryl Streep jobban megérdemelte volna. Amit az Augusztus Oklahomában alakít, zseniális.

  11. Soha nem nyert oscart rabszolgás film, soha. Pont ez az, a gála nem díjazta ezt a szégyenteljes időszakát amerikának, eddig.
    Megérdemelten nyert a 12 év rabszolgaság. És a film is jó.

  12. Mindenki elvitte a megérdemelt díját, még úgy utólag a 12 évvel is egyetértek, mert a perfekt színészi játékok mellett kapunk valami történetet is, ellentétben az Amerikai botránnyal vagy a Gravitációval. Frozen is megérdemelte a legjobb anim. film díjat, hisz nem a semmiért lett 2013 2. bevételileg legsikeresebb filmje.

  13. A legjobban Matthew McConaughey és Lupita Nyong’o érdemelte meg a díjt. a 12 év rabszolgaság csak a téma miatt nyert elsősorban. A Gravitációnak pedig minimum kijártak ezek a díjak…

  14. “Miért az kapja az Oscart aki negyven éves koráig zömében gagyi filmekben, gagyi szerepeket játszott, majd egyszercsak magához tért és miért nem az aki negyven éves koráig zömében jó filmekben baromi jól játszott?”

    Azért, mert ez nem életműdíj, hanem az adott évben hozott teljesítményt (filmeb nyújtott alakítást) díjazzák. Márpedig MM nagyon jó volt, és meg is érdemelte.

  15. Papirforma jött be. Igazából nem lehet belekötni egyik nyertesbe sem, mindenki megérdemelten kapta a szobrot, bár én szívesen láttam volna a Gravity-t legjobb filmnek, csak hogy valami meglepetés is legyen és mert meg is érdemelte volna, legalább annyira mint a győztes film…

  16. Mondtam, még amikor kiderültek a jelölések, h legalább 6 oscar-t nyer a gravity.
    Human meg azt írta rá, hogy ő nem hinné… :D

    Egyértermű volt, hogy Caprio se fog idén se nyerni. Az viszon kellemes meglepetés, hogy Conaughey nyerte a legjobb férfit!
    Azt hittem a Ejiofor-nak adják.

  17. Ha csak a számokat nézzük, a négy nagy rivális film között, Gravity 7 oscar, 12YaS 3 oscar, Dallas Buyers Club 3 oscar, American Hustle 0 oscar a megoszlás…

  18. Borzasztó sablonos lett az oscar. A polkorrekt témákban már előre garantált a díj. Leot, és Amy Adamst sajnálom, az American Hustle legalább egyet kaphatott volna a tízből.

  19. Matthew McConaughey megérdemelte nagyon a díjat!De Dicapronak és Amy Adamsnak is kijárt volna már valami, na sebaj a Gravitáció megkapta a rendezőit:D!! Aki azt hiszi hogy az a mérvadó a rendezői oszkár kiosztásánál hogy rá milyen hatást gyakorolt vagy mennyire fordulatos a film története az téved!!!!! Nagyon megérdemelt minden díjat, gratulálok Cuarónnak és a többieknek, de innentől kezdve csináljon gyakrabban filmeket:D

  20. Szerinem az idei oscar teljesen korrektul sikerult, en csak egyetlen dijjal nem ertek egyet ez pedig a legjobb noi mellekszereplo, azt jennifer lawrencenek kellett volna nyerni, a mostani nyertesnek azert nem sok szerepe volt a filmben.

    Sokan hoborognek amiatt hogy nem Dicaprio nyerte az oscart, az iden MM-nek kellett nyernie. En nagyon birom LD-t, csak a Titanicot ne csinalta volna meg, de minden mas filmje nagyon jo, de iden MM sokkal jobb volt.

  21. NOOOOO!!! LEO MEGINT NEM NYERT!!! :D

    Lehet velem van a baj, de a győztes filmek közül egy se fogott meg igazán,hiába a nagy technikai/színészi/rendezői munka!

    A Slave-et számomra tönkretette a Django, nagy kár volt egymás után nyomni őket..

  22. “Eddard says:
    2014. March 3 at 08:54
    a 12 év rabszolgaság csak a téma miatt nyert elsősorban.”

    Ha így van akkor magyarázd meg, hogy eddig mért nem nyert hasonló témájú film oscart ?

  23. Hát Gravity-nak örülök, bár több mindent és mindenkit sajnálok. Leo-t és Amy-t pl. Az jó pont, hogy a HER-nek is passzoltak egy szobrot. Viszont a rabszolgaság témájával foglalkozó filmek (szinte) automatikus díjazása nem feltétlen jó.

  24. Matthew McConaughey, és Jared Leto miatt maradtam fent. Mondanom sem kell, öröm-ujjongtam. DiCaprio ha kapott volna ezért… szerintem meg az lett volna a szánalom. Jót alakít, mint mindig, de egy vadbarom karaktert szerintem a legtöbb színész jól tud hozni. Mármint most gondolj bele, te is jobban eljátszod, hogy egy tahó vagy, mint azt, hogy haldokolsz és úgy vagy tahó. :D

  25. jky: “Azért mert ez nem életműdíj” LOL, szerintem ezt te sem gondoltad komolyan. :D:D (lásd Scorsese, Coen fívérek, stb…)

    Bandido: Pont azért, mert eddig nem nyert hasonló, nem egyszer volt már példa arra, hogy oszkár bácsi a szociális érzékenységét próbálta díj formájában kifejezni :D persze nem CSAK ezért nyert, de igen, FŐLEG ezért.

  26. De, komolyan gondoltam. Felesleges azon rinyálni, hogy X ember csinált már X jó filmet, ha az adott évben más jobb alakítást nyújtott. Leo kurva jó színész, nekem is az egyik kedvencem és sajnálom, hogy soha nem kapott Oscart, de attól még teljesen megérdemelten nyert MM. Lehet, hogy soha nem fog Oscart kapni, de attól még nem lesz kevesebb. Majd kap egyszer egy életműdíjat. :)

  27. persze tuti oscar bait az aidses téma, de ettől függetlenül abszolút megérdemelten nyert Matthew és Jared.
    Leonak tán az a baja (díjnyerés témában) hogy túlságosan popcorn filmeket vállal, azokkal nehéz nyerni, még ha jól is játszik benne.

  28. Minden tippem bejött – film,rendezés,és a négy színészi díj.Tegnap is írtam már: egyértelmű volt az idei év,az Akadémia elég kiszámítható szempontok alapján szavaz.A Her-nek külön örülök.

    Leóról: nyilvánvaló volt.MM az elmúlt három évben kib@szott jó,egy drogokat,megcsalást,az emberek átverését és a hatóság félrevezetését dicsőítő filmért pedig soha az életben nem fog OSCART kapni senki egy rabszolgasors,vagy egy (szintén igaz történet alapján készült) aidses dráma ellenében.SOHA.SENKI.Elég csak megnézni az Akadémiai tagok átlagéletkorát,csodálom hogy némelyikük nem kapott infarktust a Wall Street nézése közben.Az elmúlt két hétben tele volt a net “Miért nem kaphat Leo Oscart”-írásokkal,sajnos bejött.Értem én,hogy sokan örültek volna,de még mindig csak negyven éves,talán hülyén hangzik,de most fog eljönni igazán az ő ideje.

    Gravity vs. 12 Years a Slave – hétszázmilliós bevétel,végre egy eredeti,SAJÁT ötlet (nem folytatás,remake,franchise,reboot,stb..),látvány,Sandra,kint az ilyenre elélveznek.”Illett” hozzá vágni egy komoly díjat,Cuarón tényleg megérdemelte,az meg megint nem újdonság,hogy egy fekete rendező nem lesz a legjobb,de Amerika a saját lelkiismeretét is meg kell hogy nyugtassa,szóval rendezés ide,legjobb film oda,és mindenki boldog.(Jolie bánhatja,hogy visszadobta a szerepet,de Pitt legalább kapott díjat.Érdekesség hogy a Dallas Buyers Clubot már ő is filmre akarta vinni Marc Fosterrel vagy tíz éve,a Wall Streetért pedig ketten vetélkedtek Leóval nem kicsit,de végül Leó lelkesedése győzött.)

    Szóval nagyon MÁS gondolkodás,mi európaiak soha nem fogjuk igazán megérteni ezt az egészet.

  29. ha valaki nem látta a 12 év rabszolgaság c. filmet mert számára minden benne van már a cimben és ez alapján itélkezik a filmről az szomorú!!!!
    (nem értem még mindig hogy lett az Argo tavaly oscar d1jas film de az idén vissza nyertem picit a hitet)

  30. Leo is megérdemelte volna… Csak nem a Wall Street-ért.
    Semmi értelem/érték nincs abban a filmben. Nem véletlen, hogy USA-ban messze nem olyan népszerű mint a világ többi részén…

  31. Egy műsort néztünk human? :)

    Filmzenének csak szerette volna mindenki a Book Thief-et, de Gravity lett az is :)

  32. Bandido:

    ennek nagyon sok oka van,erre írtam fentebb,hogy mi ezt ne is akarjuk megérteni innen.Arra fogni,hogy “most érett meg rá az Akadémia és Amerika” óriási baromság lenne,de…ne felejtsd el,hogy egyrészt ezek a filmek mindig is szem előtt voltak az egyéb díjátadókon,ezért az Oscar-jelölésekkel úgymond kint is megtették,ami elvárt volt,hogy ne érje szó a ház elejét,másrészt egy pár évszázados beidegződést csak “adagolva” lehet enyhíteni,ha egyáltalán.Amerika szégyenfoltja az a kor,hogy úgy mondjam nem fogják dicsőíteni – mint a hülye rokon,akit dugdosni kell a többiek elől – és sajnos még mindig nincs vége (délen komoly ügyek vannak ebből manapság is).

    Minden idők egyik legnagyobb Oscar-fiaskója a Bíborszín – Spielberg ide vagy oda,tizenegy jelölés (!),nulla (!!!) Oscar.Nyolcvanötben.Viszont tizennégy “egyéb” díjat nyert.A Django öt jelölésből kettőt elvitt tavaly – ez nem összeesküvés-elmélet,tény.Csak a kettő között lett egy Halle Berry díjazott,egy Forest Whitaker főszereplőként,egy Denzel Washington főszereplőként,egy Mo’Nique,egy Jennifer Hudson,lett jelölve fekete rendező,lett jelölve fekete forgatókönyv (Precious).Ja,és lett egy Obama.Én a 12 Years a Slave legjobb film díjára a házamat feltettem volna,annyira egyértelmű volt,pont a fenti “tendencia” miatt.

    “Én láttam a jeleket.”

  33. “Semmi értelem/érték nincs abban a filmben. Nem véletlen, hogy USA-ban messze nem olyan népszerű mint a világ többi részén…”

    Elég erről kijelentés ez a tömegkultúra hazájáról:)

  34. clegane:

    Leo még fiatal.Nem jó érv,de van mire fogni.Tök mindegy mióta színészkedik,vagy hányszor jelölték (ötször),a legjobb férfi főszereplő nyertesek átlag életkora 46 év.A Szabadság útjai,a Viharsziget,a J.Edgar,a Django,az Aviátor,a Véres gyémánt miért popcorn-mozi?A legutóbbi ilyen jellegű (értsd limonádé) filmje a Kapj el,ha tudsz volt,az is tizenkét éve.Szerintem.

  35. Eddard
    “Leo is megérdemelte volna… Csak nem a Wall Street-ért.
    Semmi értelem/érték nincs abban a filmben. Nem véletlen, hogy USA-ban messze nem olyan népszerű mint a világ többi részén…”

    Semmi értelem és érték nincs benne? Konkrétan azt mutatja be a film ami a valóság. Ilyen emberek irányítják ma is a pénzügyi szektorokat javarészt, ugyan így átb*nak mindenkit és csak és kizárólag önös érdekeiket veszik figyelembe mást totálisan figyelmen kívűl hagyva. Caprio pedig zseniálisan játszotta el ezt a figurát, aki a sok birkát felkajáltatta a cégénél és aztán olyan életmódot folytatot ami igencsak reális a pénzügyi helyzetét tekintve. Sokan szerintem, úgy gondolkodnak erről a filmről, hogy a sok bulizás, drogozás amit mutatnak a filmbe az mekkora király már, van életük stb és teljesen elúszik a figyelmük arról, hogy ezek a kis pitiáner sz*rháziak amúgy, hogyan rabolják ki az átlag embereket és a pénzüket mire fordítják. Nem beszélve arról, hogy a történet nem kitalált és a valójában létező Jordan Belfort írta.

  36. Óriási pacsi a Her díjáért, az eléggé meglepő volt nekem :) Cuarón rászolgált a férfi színész nyertesekkel együtt. DiCaprio 2 év múlva bezsebel majd egy mellékszereplő Oscart az Atlanta-Olimpia filmmel, nem kell beszarni :)

  37. Márkosz

    Igen ezt mutatja a film és ezért nézik meg. Mivel a sok eszes, csak akkor tudja, hogy van érték valamiben, ha a szájukba rágják…

    It meg csak parti parti, csaj, csaj, kokó, kokó…

  38. Ööööhm, nem John Williams kapta azt az Oscart, hanem Steve Price a Gravityért

  39. “Sajnos ez van, nácis, aidses, rabszolgás film még mindig instant win.” Kurvára nem, legutóbb a Crash foglalkozott nyíltan rasszal. A Book Thief nem is votl jelölve pedig insta nácis és mondj egy Aidses filmet ami jelölve volt az utóbbi 10 évben

    “Viszont a rabszolgaság témájával foglalkozó filmek (szinte) automatikus díjazása nem feltétlen jó.” Mondom h nincs így

  40. Brad Pitt már már többet szerepel a film kapcsán mint McQueen. Ekkora része van a filmben?

  41. nem, producere a filmnek, és a legjobb film átvevésénél bizony a producerek vannak ott

  42. évrről évre meglep, hogy milyen gyenge filmek kapnak oscart…na persze azt nem mondom, hogy nem azok legjobbak, csak hát vakok közt a félszemű is király
    de egy gyenge év volt ez is, sok “szar” filmmel

  43. Amikor pizzát rendeltek, és mindenkitől szedte be a pénzt a host, a miramax főnöke Harvey Weinstein 200& dobott bele a kalapba, a többiek meg 20&. Az nagy volt.

  44. Márkosz:
    Ne gyere mar nekem azzal hogy ez egy oscart ero film volt, imadom Dicapriot es Scorseset is de ez a film nem volt annyira jo, tul vontatott es eroltetett, es ne gyere azzal hogy mit is akart bemutatni scorsese ezzel a filmel, mert baromira nem azon volt a fokusz vegig a filmben.
    sandor8206:
    Aha ez egy gyenge ev volt szerinted, szerintem meg baromira eros ev volt, reg volt olyan ev ahol szinte minden jelolet filmet meg akartam nezni mert minden sztori erdekes volt es jo szineszekkel volt tele.

    Szerintem ezek a dijak total korrektek volna kikeve a legjobb noi mellekszereplot. Cuaron megkapta a legjobb rendezest mert tenyleg valami ujat alkotott, aki latta 3Dben ezt filmet rajott hogy totalisan kihasznalta az adottsagait es eleg jol lemodelleztek a fizikat is. Gondoljatok bele hogy milyen nehez lehetett ezt rendezokent megtenni.
    A 12 ev hozta szerintem a legjobb sztorit es erzelmileg szerintem ez volt a legjobb film, bar a Dallas B C is kozel volt. Total megerdemelten nyert.
    MM es Leo-rol mar irtam, MM ugye ott volt a DBC-ban, a Wall Streetben hozott egy olyan jelenetet ami gyk osszefoglalta az egesz filmet es szerintem ove volt a legjobb jelenet. Es persze itt van a True Detective ami onmagaban egy mestermu.
    Jared Leto szobra total megerdemelt volt, amit a DBCben nyujtott mar a film kozepen odaadtam neki a dijat.
    Az egyeduli amit igazabol nem ertek az noi mellekszereplo dija, oke hogy Lawrence mmost kapott szobrot nem reg, de a 12 evben szereplo holgy sztem nem alkotott akkorat mint Lawrence aki iszonyatosan eljatszotta a buta hisztis lany szerepet. En neki adtam volna.

  45. Sok a fanyalgó, érthető is valamelyest. De gondoljunk már bele: Az éves teljesítményt értékeljük. Amellett, hogy a Dallasban nagyszerűt hozott Matthew, volt még egy Wall Street-es lehengerlő 15 perce, ahol lejátszotta DiCapriot a képernyőről, és a True Detectiveben leteszi az asztalra minden idők egyik legjobb sorozatos alakítását. DiCaprio megérdemelné már, igen, de nem a Wall Street miatt. Alakított egy tahó faszt, aki a film legvégén is tahó faszként ment a börtönbe. Se jellemfejlődés, se semmi lényegi karakterisztika. Valószínű, hogy nála nem sok ember játszotta volna jobban ezt a szerepet, de ez neki gyerekjáték volt. Matthew a Dallasban ugyanazt játszotta, mint Leo, csak láttuk, ahogy egy “ELPUSZTÍTHATATLAN VAGYOK” ember hogyan törik meg, és próbálja azt leplezni, és a többi. Ha bárki más kapta volna idén az Oscart, akkor az lett volna szégyen. És láttuk, hogy mi történik, ha összeeresztik kettejüket. Matthew elpusztítja a képernyőn DiCapriot. Úgy, hogy a szerepe felét ő maga improvizálta a vásznon. Van kérdés?

  46. lostfanka:

    Szerintem is erősebb év volt ez, mint a 2012-es. Azzal viszont nem értek egyet, hogy a 12YAS volt érzelmileg a legjobb vagy legerősebb film. Szeretem a drámákat, de belőlem sok érzést nem tudott kiváltani. A Django más megközelítésű volt, de ott éreztem, hogy igen, ott el vannak nyomva, ott szar volt nekik és stb. Ez nekem nem tudta átadni az érzést. Ahogyan a 12 évet sem tudta érzékeltetni.

    m76:

    Elmagyarázod akkor?

  47. True Detective nagyon jó, meg minden, de ne keverjük már ide, semmi, de semmi köze az Oscarhoz, így Matt díjazásával kapcsolatban sincs értelme emlegetni. Azt majd az Emmy után. ;D

  48. jky: Nem azt mondtam hogy a 12 evet a Djangohoz kell hasonlitani, szerintem nem is lehet, en a tobbi jelolthoz hasonlitottam. Bar lehet igy utolag vegig gondolva a DBC jobban megfogott foleg Leto miatt. A 12 evnel szerintem is elfert volna meg egy kis dramaisag, nekem a vege nem tetszett valahogy nem volt lezarva a tortenet, a wall street farkasabol adtam volna szivesen egy felorat a 12 evbe hogy azt jobban dolgozzak ki. A wall streetnek meg eleg lett volna 2 ora is.

    A True Detectivet meg azert kell ide keverni mert az akademiai tagok a szavazasi ido alatt gyk vegig minden heten kaptak az arcukba egy Rust nyomozot ami erosen emlekeztett oket hogy hova s kellene rakni azt az x-et:)

  49. Miért ne keverném ide? Itt most nem csak a Dallasról volt szó, hanem egy rettenetesen középszerű színész felemelkedéséről, ami a Dallasban csúcsosodott ki… :D DiCaprio már nagyon hosszú ideje a csúcson van, nem tud hova emelkedni. Mondjuk úgy átlépte az Oscar felső határát, ezért a büdös életben nem nyerhet. Ne a stagnálást díjazzuk már, hanem ha valaki olyat alkot, ami progresszív. Imádom Leot, de ezért megkapni inkább lett volna szégyen a karrierjére nézve.

  50. Azért ne nagyon higgyétek, hogy az akadémiai aggastyánok a tv elé szegezik magukat, ha jön a True Detective. Az, hogy MMcC megérdemelte, nem kérdés, a szerepe is Oscar matéria, nem azért, mert a Wolf szar, vagy felszínes. Ilyen DBC-s szerepek jelentik a kihívást, jön érte egy szobor is, de iszonyat gyötrelem eljátszani, nem igazi fun. Aki színésznek megy, erre vágyik, ennek kellett nyernie, nem mozisztár imidzsnek. LDC is tud ezen a szinten, bizonyított már, de jobb szerep kell az oscarhoz.

  51. lostfanka

    Tudom, csak példaképp hoztam fel a Djangot, mivel mindkettőben a rabszolgaság volt a téma. Míg abban számomra érzékletesen/érzelmesen átjött a téma (Django bosszúja, Django felesége és annak kínzása, a feketék sorsa), addig a 12YAS esetében nem. Nem volt meg a kellő mélysége a filmnek és 12 év helyett akár rá is mondhatnánk, hogy az 12 hónap volt, akár, annyira nem érződtek az eltelt évek.

    Ha a többi jelölthöz hasonlítom, nálam akkor sem a legjobb, sőt… Pedig igazából egyikkel sem voltam teljesen elégedett, sőt, nálam azok voltak a legjobbak, akiket nem is jelöltek: Adéle élete, Inside Llewyn Davis

    Szerintem a True Detective hatását egy kicsit túlbecsülitek. :) A jelölések idején még csak 1 vagy 2 rész ment le belőle. Nem hiszem, hogy olyan sokat nyomott a latban a végső Oscar döntésnél, hogy MM addig 6 epizódban szerepelt egy TV sorozatban. :)

  52. Trolljaegeren:

    értem amit írsz,van pár észrevételem van, ha nem baj.

    Első: egy színésznek soha nem szégyen egy díj elnyerése (a karrierje szempontjából pláne nem),akár BAFTA,akár Oscar.(Kivéve a Razzie,he-he.)LDC eljátszott valamit,amiben hitt,amiért a produkciós irodája hat éve küzdött Brad Pitt produkciós irodájával,mert hitt benne.Ezek után ugye nem gondolod komolyan,hogy egy életen át mea culpázott volna,ha jutalmazzák?Ez a szerep beleillik a karrierjébe.Van fogalma bárkinek is arról közülünk,hogy mennyire nehéz eljátszani egy élő-lélegző f@szkalapot?Az autóba részegen beszállós jelenetre a Youtube-ról készült,több százszor megnézett egy videót,majd “lemodellezte” – csinálja bárki utána.

    Kettő: szerintem van jellemfejlődés a WoWS-ben,legalábbis hót normális a kezdetekkor,csupán gazdag akar lenni.Normál,kulizós élet,kedves feleség.Aztán amikor bekerül oda ahova,megismeri azt akit,rájön arra amire,persze hogy megváltozik.Remek példa erre amikor izmozik a rendőrökkel a yachton,pedig az már jócskán a film felénél van.A jelenet elején be van szarva,jópofizik,semmi extra,aztán amikor a jelenet felénél a zsaru rászáll,megváltozik,előjön a kapjátokbeaf@szom-attitűd,talán még neki is akkor esik le,hogy bármit megtehet – a jelenet végére pedig már a félelme is a múlté,dobálja le nekik a lóvét.

    Három: MM melldöngetős jelenete annyiban improvizáció csak,hogy ő így szokott “behangolni” a jelenetek előtt,ami Leónak megtetszett,és beleíratta a forgatókönyvbe.

    Az meg,hogy “neki gyerekjáték” volt,ne legyen érv.Minden szerep nehéz,neki ezek a karakterek mennek,de úgy gondolom megdolgozott érte,ha már lassan harminc éve filmezik.

    MM – valóban a Dallasban csúcsosodott ki,de nézd meg az elmúlt három-négy évet,plusz ahogy a karrierje indult,művészet volt onnan a középszerbe zuhanni.

  53. Most tényleg még mindig azon kell sírni, miért nincs oscarja Leo DiCapriónak?! Robert Dawney Jr., Gary Oldman, Ed Harris, Edward Norton, Johnny Depp, John Malkovich, Harvey Keitel, stb… Csak pár név, akik legalább olyan jó színészek és akiknek szintén nincs oscar-díjuk, a többszöri jelölések ellenére.

  54. Nem is nagyon tudok visszaemlékezni, mikor értettem szinte minden díjjal egyet. DiCaprio meg úgyis fog még Oscart kapni, az nem is kérdés, de most McConaughey nagyon megérdemelte. Zseniális, amit az utóbbi 1-2 évben letesz az asztalra. A Gravity díjait sem lehet elvitatni, bármennyire is igyekeznek egyesek, talán egyedül a legjobb film kategória, amin lehetne vitatkozni, de ez nagyon szubjektív. Én végülis örülök a 12 év rabszolgaságnak, egyáltalán nem nyert érdemtelenül, persze megértem, ha valakinek nem ez volt a legjobb idén. De az már vicc kategória, hogy minden fórumon azzal jönnek, hogy a témája miatt lett tuti befutó. Nem tudom azok az emberek, akik ezt mondják, hogy voltak az utóbbi években, vagy mágis miről beszélnek. A tények önmagukért beszélnek, mivel utoljára a Crash volt az a film, ami rasszizmusos témában nyert. De hát valakiket semmivel nem lehet meggyőzni. Jövőre meg remélem legalább ilyen erős lesz a mezőny, és akkor már jól jártunk.

  55. Azért a Djangóban elég sablon lett Foxx karaktere, Kerry Washingtoné meg gyak. nem is létezett, Waltz, LDC és Sam L. J. vitte a filmet, nem a fekete rabszolgasors szempontjából lett bemutatva a sztori. A 12 years ebben bőven odaverte szerintem, ha másban nem is. De nekem sem lesz klasszikus, mert kiszámítható, van benne pár üresjárat, olyan mintha jónéhány évtizeddel ezelőtti film volna. Mintha kirakat darabja akarna lenni a témának, nem mutat újat, nem tudom bármikor elővenni. Mondjuk idén egy ilyet sem láttam kiegyenlített mezőny volt.

  56. Legjobb doku hatalmas csalódás, valamint a The Great Beauty helyett is jobban örültem volna a Jagtennek.

  57. Egy vagy két díjat leszámítva kifejezetten elégedett vagyok. A 12 years a slave legyen boldog a három díjával- pont kettővel több díjat kapott, mint amennyit érdemelt.
    A vesztesek listájáról kifejetezzen csak a Jagtent sajnálom, abszolút megérdemelte volna a szovrocskát. És akkor mi van ha Dicaprio a csúcson van? Mint azt előttem is írták, ez nem életműdíj. Tavaly egyetlen egy jobb alakítás volt tőle: MM, és ő meg is kapta, halleluja.

  58. Hotstepper

    Szerintem akik a 12 év rabszolgaságról azt mondják hogy állandóan kisebbség nyer meg a melegek….. Azok az emberek gyűlölik a feketéket, és mindenféle kisebbséget, csak máshogy nem merik leírni.

  59. wildart

    Első: Persze, nem szégyen, ezzel csak annyit akartam kifejezni, hogy ő maga is tudja jól, nem ez volt az a szerepe, amiért meg kellene kapnia. És mindenki pontosan tudja, aki nem elfogult. Mondtam már, hogy imádom DiCaprio-t? Matthew-t pedig mindig is utáltam? Szerintem egy gazdag faszkalapot könnyű eljátszani egy színésznek, aki gazdag. Csak a faszkalapot kell hozzátennie, ahhoz pedig nem kell nagy tudomány. Egyszerűbben játszanál el te is egy faszkalapot, mint mondjuk egy sínylődő rabszolgát, nem? Leo-n kívül nem sok ember játszotta volna el ilyen zseniálisan, de ez nála egyáltalán nem kiemelkedő alakítás. Matthew is azt játszotta ez tény, de sokkal életszagúbb volt a dolog. Láttuk, ahogy végigmegy egy folyamaton, amin sok ember végigment már. Egy betegség bármikor bárkit levehet a lábáról. Egy normál ember így viselkedik. Igaz egy Wall Street-i figura nem normál ember, de olyan távol áll tőlünk az ilyesmi, hogy hiába zseniális, nem természetes. Az aktuális jelenet is. A valóságban el tudnád ezt képzelni? Még ha meg is történt…

    Kettő: Ez egy nagyon minimális jellemfejlődés szerintem. Dallasban sem volt túlzottan nagy, de itt meg aztán végképp nem. A hajós példát pedig nem értem, bocsáss meg. Először adta a jófiút, felhúzott egy maszkot. Aztán mikor rájött, hogy átlátnak rajta ugyanakkora tahó lett, mint korábban. Ez nem jellemfejlődés, ez minimális színészet, amire még én is képes vagyok, hiszen nap mint nap kimegyek az utcára fapofával, amikor nagyobb tömegben rosszul vagyok. Nekem is egy Oscart akkor, ennyi erővel.

    Három: Ez tény, ebben igazad is van, én voltam hülye itt.

    De ez akkor is gyerekjáték volt, és nem is volt annyira hihetetlen alakítás, hogy megérdemelje. Az ő szintjén nem! Szokták mondani, hogy DiCaprio már rég elhagyta az Oscar színvonalat, ezért nincs esélye se rá. Ezt valahol igaznak tartom, akármekkora szemétség. Már többen mondták, hogy nem életművet díjaznak, hanem az adott évben a teljesítményt. Akárhogy nézzük, 2013-ban DiCaprio nem alkotott maradandót. Korábban már többször is igen. Igazságtalan, ahogy az is az lett volna, ha idén ő kapja. Igazságtalanságra pedig ne válaszoljunk már igazságtalansággal.

    MM – MM karrierje? Neki nem is volt karrierje. Épp azért hozott valami olyat az elmúlt pár évben, de főleg idén, ami lehengerlő. Említettem, hogy mindig is utáltam. Amiben láttam, azt azonnal kinyomtam, mert egy tipikus felsőtest mutogató faszt láttam benne. Aztán láttam a Mud-ot…

  60. Azzal azért nem ártana tisztában lenni, hogy az Oscar-on, meg úgy az egyéb díjátadókon nem életművet, vagy karrierválasztást díjaznak (erre ott van az életműdíj), hanem az előző évi filmeket, és az azokban felmutatott munkát, eredményeket. Hiába 1000x tetszetősebb karrierje van Leonak, mint MM-nek, és hiába jelenleg 100x jobb színész, a tavalyi munkájuk alapján, és a jelöltek közül MM volt a legjobb… Nem számít, hogy ki mennyire érdemli meg. Itt az aktuális munkáról van szó.

    Valamint azt is figyelembe kellene venni, hogy a “12 Years a Slave” valójában nem a rabszolgaságról szól. Aki ismeri McQueen életművét, és témabeli érdekeltségeit, az könnyen rájöhet. A mozi egy vegytiszta művészfilm az emberi test és lélek rabságáról (csakúgy, mint az Éhség, vagy A szégyentelen), amivel bárki tud azonosulni valamilyen szinten. Semmiképp sem közönségfilm, akármennyire is próbálja a marketing annak eladni. A nagyközönség jelentős része nem is tud mihez kezdeni vele (az meg külön téma, hogy mennyire fejletlen manapság az emberek vizuális olvasókészsége [akinek nem inge…], de ebbe most nem megyek bele…). Hogy egy az USA számára kényes témáról van benne szó, az meg külön hab a tortán a készítőknek. De hogy McQueen nem erre játszott ezzel, az 100%: ő egy brit filmes, és elsősorban vizuális művész, több kiállítása van minden évben, valamint ezzel foglalkozik már ’90 óta, a mozi számára csak friss kitérő.

    Az a teória is bukik, hogy az Oscaron csak a kifejezetten oda készített filmek nyernek: a “Saving Mr. Banks” és a “The Book Thief” totálisan mellőzve voltak, pedig ezek a filmek pont a papírforma szerint lettek kihegyezve a díjszezonra.

  61. Trolljaegeren:

    nincs köztünk nézeteltérés,az idei LDC vs. MM csatát én is így látom – a győztesei pedig mi nézők vagyunk! :-) A hajós jelenetet én másképp gondolom,bár tényleg nem jó példa a jellemfejlődésre,nem is tudom már mit akartam kihozni belőle.

    Mattről: sosem felejtem el,anno Cinemában négy oldalas cikk volt róla a Ha ölni kell után,az új Redford,az új Brad Pitt,a legnagyobb reménység címszavakkal.Jól indult ő azért: Kapcsolat,Amistad,Newton Boys,U-571,és MINDENKINEK AJÁNLOM az egyik legjobb pszichothrillert,ami a műfajban létezik: FRAILTY,a magyar címe Isten haragja – beszarás az a film!Szerintem úgy 2002 körül pukkant ki nagyjából nyolc évre,hogy miért az örök rejtély marad.

    anthony711:

    sőt,jó pár film azért bukik,mert annyira egyértelmű,hogy az Oscarra készül.Ilyen volt anno a Rádió,a Kilenc (bár négy jelölést kapott,mégis mellőzték teljesen jogosan,pedig nagy durranásnak szánták),vagy pont LDC-vel a J.Edgar,de hosszú a lista. (Ezt nem én találtam ki,volt anno cikk róla talán Empire-ben,már nem tudom.) Az nem baj,ha egy film megpróbál odafigyelni bizonyos dolgokra a későbbi díjak reményében (vágás,zene,stb),de sajnos vannak kirívóan modoros,seggnyaló,díjért esdeklő mozik is,lásd fent.

    AMÚGY PEDIG: láttátok este Vajnát a Hír24-ben Bárdosnál?Kerek-perec megmondta: a 12 Years pol.korrekt döntés volt (Akadémiai tag mellesleg).És ő is elismerte:ebben a témában már voltak sokkal jobb filmek,egyszerűen idén díjazni kellett,ennyi.Én hiszem is,meg nem is,a film jó,aki akar két hétig még rugózik ezen,de szerintem felesleges.

  62. Caprio nálam egyenlő Clooney-val.
    Mindkettő egyarcú színész.
    Sosem szerettem Mettyú mek konogi-t, de ezt a szobrot megérdemelte.
    Itt tényleg megmutatta, hogy van a macsó stíluson kívűl más is benne.

    Gravity
    Ha másért nem is, de a fényképezésért, és a zenéért simán kijárt neki a szobor.

  63. Azért a Shame jobb film, mint a 12 years, attól függetlenül hogy az academy nem díjazta. Én mondjuk forgatókönyv/sztori függő vagyok, azt mondom a 12 years az adaptált díj ellenére sem eget rengető könyv. McQueen vizuális művész, rendben, de akkor a díj minek szól?Ha a művészetének akkor kéne hozzá a rendezői is. A filmje mindenhogy kiemelkedő, de többféle értelmezéssel találkoztam.

  64. friendsfan: Szerintem a Shame nem jobb film, hanem éppolyan jó… Fassy abbéli alakítása pedig minden idők egyik leghatalmasabb Oscar-snubja… És itt valóban nem a forgatókönyvről van szó, mert nem az a legerősebb a 12 years-ben, valóban a rendezés, de a Gravity-vel Cuarón egy olyan szituációt állított fel, amiben nem lehetett őt mellőzni, akármennyire is jobb filmet tett le az asztalra McQueen. Másrészt tudjuk, hogy az Oscar, amellett, hogy rangos és érdemes díj, rendkívül esetleges.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.