Oscar: 2014 legjobbjai

Akkor lássuk, hogy éjszaka kinek adták a díjakat. Itt van a teljes jelöltlista, lehet dühöngeni, hogy ez vagy az miért lett mellőzve, de persze lehet örülni is!

A Birdman elvitte, komolyan mondom, tegnap megnéztem én is, és megértem miért, bár ha a Whiplashé lett volna, akkor sem szomorkodnék. Talán a Boyhood miatt kicsit, de oda meg járt volna rendezői esetleg. Lehetne clickbait, de minek. A nyertesek.

Legjobb film: Birdman.

Legjobb rendező: Alejandro G. Iñárritu – Birdman
Legjobb forgatókönyv: Birdman
Legjobb adaptált forgatókönyv: Graham Moore (The Imitation Game)

Legjobb férfi főszereplő: Eddie Redmayne (The Theory of Everything)
Legjobb női főszereplő: Julianne Moore (Still Alice)

Legjobb idegen nyelvű film: Ida
Legjobb férfi mellékszereplő: J.K. Simmons (Whiplash)
Legjobb női mellékszereplő: Particia Arquette (Boyhood)
Fényképezés: Emmanuel Lubezki – Birdman
Legjobb trükkök: Interstellar
Legjobb vágó: Tom Cross (Whiplash)
Legjobb animációs film: Big Hero 6
Legjobb animációs rövidfilm: Feast
Legjobb filmzene: The Grand Budapest Hotel – Alexandre Desplat
Legjobb betétdal: Glory from Selma
Legjobb dokumentumfilm: Citizen Four
Hang: American Sniper
Hangkeverés: Whiplash
Production design: The Grand Budapest Hotel
Legjobb rövidfilm: The Phone Call
Dokumentum rövidfilm: Chrisis Hotline
Costume Design: The Grand Budapest Hotel
Makeup and hair: The Grand Budapest Hotel

human
írta
2015. 02. 23. 06:09
megjelenés
52
hozzászolás


52 hozzászólás a “Oscar: 2014 legjobbjai” bejegyzéshez

  1. Én sajnos nem értem ezt a Birdman őrületet! Nekem nagyon nem jött be, pedig elég komolyan forgok a filmekben, nem vagyok az a Sandler Ádám típusú vígjáték beállítottságú, de szerintem a GBH sokkalta jobb film volt, sőt a Theory of E. és az Imitation Game többet vehetett volna.
    Birdman-nek összesen a kamera / fényképezést adtam volna, de hogy ennyit… :-/

  2. interstellar jobb volt visual effects-ben mint a guardians of the galaxy vagy az x-men? illetve h makeup-ban a grand hotel budapest jobb volt mint a guardians, ahol mindenki naponta 5 órákat ült a smink szobában?

  3. Felhőatlaszt nem is jelölték sminkre anno, az Ironladyért meg adtak (Meryl Streep -> Margaret Tatcher, nagy teljesítmény). Ne keressünk logikát benne.

  4. Sajnálom a Boyhoodot, Keatont és Wes Andersont, de sajnos nem lehet mindenki díjazott, így sem tudok nagyon belekötni a végeredménybe. Nem nagyon nyúlt mellé az Akadémia, igaz ilyen erős mezőnyben ez nehéz lett volna.

  5. A Whiplash-t sajnálom, egyrészt, hogy kevés jelölést kapott, másrészt, hogy csak Simmons tudta behúzni a fontosabb kategóriát. A Birdmanben mindenki színházi jelleggel túljátszotta a szerepét (tudom, valaki majd megmondja: hisz ez volt a cél), miközben ugyanazt a sztorit mesélte el, mint a Pankrátor 5 éve. Na mindegy. Inarritunak mondjuk örülök, ha nem is ezért a filmjéért jár volna az első elismerés, meg annak is, hogy a Boyhood nem tarolt.

  6. egyedül Redmayne miatt savanyú a szőlő – jó volt, szó se róla, de egyrészt én személyesen az ilyen sérült, Oscarra gyúrjuk alakításokat nem szeretem, másrészt amit a Jupiterben művelt, azért nem hogy instant vissza kéne tőle venni a szobrot, de még szilánkosra is törni vele az összes forgó részét az embernek.

    Carrell hidegrázó alakítása, vagy Keaton önreflexiója sokkal jobban megérdemelte volna.

  7. “Legjobb film… Egy szűk rétegnek talán.”

    Vegre!!! Koszonjuk, orulunk is neki, hogy hosszu evek utan egy olyan film nyer, amit nem Oscarra gyurtak es ami vegre meg is erdemli. Szolhat szuk retegnek, de ha ilyen mesterien teszi, mint a Birdman, annak dij jar.

    Keatont sajnalom…dehat ha Rourke nem kapta meg, nyilvan neki se adjak oda. Megse retardaltat jatszott…

  8. 11. A Whiplasht nem kell sajnálni. Teljesen váratlan volt számomra, hogy az egyértelmű Simmons díj mellé még 2-t bezsebelt.

    Ritka jól döntött az Akadémia most (az elmúlt 3-4 miatt ideje volt). Külön örülök, hogy úgy nyert a Birdman a fontosabb kategóriákban, hogy a Boyhood nem kapott és nem rúgott labdába a rendező és legjobb film esetében.

    Eddie díja kicsit meglepő elsőre, viszont annyira nagyszerű volt a srác, hogy belekötni sem lehet.

  9. kicsit átgondolva nem tudok és nem is akarok igazán belekötni egy díjba sem, még az Interstellar GFX-et is elnézem, mert az a része tényleg hibátlannak tűnt és szép is volt és látványos is. és elvileg pontos.

    (igaz, én a majmoknak adtam volna, de ez csak én vagyok)

  10. Szerintem kb. mindegyik védhető, de hogy a legjobb animációs film nem a Lego movie lett, na az eléggé fáj. Nem láttam a nyertest, ezért nem akarok nekiállni nagyon hőbörögni, de a Lego kb. szintet emelt a műfajon.

  11. Idén tényleg korrekt lett a lista. Birdmannak nagyon örülök, Wes Andersont és Keatont picit sajnálom. Bár valamit kellett adni a szintén jó Kódjátszmának is. Whiplash is jó volt, JK tök megérdemelte, még ha az ilyen karakter közel is áll hozzá. Összességében hosszú évek óta először merem kijelenteni, hogy nem csalódtam a végeredményben.

  12. Bocsánat kis tévedés, a legjobb forgatókönyvet a Birdman helyett adtam volna a Budapest Hotelnek, hisz a madrember vitte a legjobb filmet és rendezést. Picit jobb elosztás lett volna, ezt leszámítva tényleg okés volt.

  13. Ida helyett simán Leviathan, már persze csak ha szereti valaki, ha a film alatt M.Tyson párszor gyomorszájon veri…

  14. 3 színésznek is szurkoltam, a negyedik kapta.. ez van. Mindenesetre Hawkingot tényleg nagyon jól játszotta a srác, ha már a film nem is volt valami jó. Remélem azért Keaton ismét kap szerepeket.

  15. Elkezdődőtt az elhatárolodás.Ami régen egy szép közös felvezetés volt,az ma már háború.Az Oscar ráröhög az előző két hónap eseményeire.Én vagyok az úr,kuss.
    Ki szólt be ezeknek a nyamvad birdmaneknek?
    Mert a hollywoodból kitett régi céh szavazók(birdmanek),akik a régi sikereikből éldegélnék fontos lényeg a szavazáson.
    Ők lehet a Boyhood-on elaludtak,téma is zavarta őket,az idő.
    Ellenben a Birdman-ben magukat látták,az egykori .aszt.

    Megérdemelt díjat a Birdman,de hogy a Linklatert ennyire megszívassák,hogy 3-ból egyiket sem,hanem mindet Innaritu,az meleg.
    Keaton se szimpi?

    Linklater,Keaton,az elmúlt kép hónap miatt,most leforrázva lehet.
    Linklater szarik Hollywoodra,de annyira elhúzták előtte a mézt,hogy így már zavaró neki is hogy 1 oscart se kap.

    Többi lényegtelen papirforma.
    Talán még hogy a Desplat megkapta,az a változás.

  16. Hát őszintén meg vagyok lepődve. Nem szoktam nézni a gálát, úgy feküdtem le, csak J. K. Simmons kapja meg, a többi nem érdekel. De ha nem számítom azokat akik nem kaptak jelölést, akkor is egyet tudok érteni a legtöbb díjjal. Persze az Oscar-ról vitatkozni elég nehéz, mindenkinek más jön be, így ami valakinek mestermű, az másnak csak egy közepes. Az én személyes véleményem szerint:

    1. Borzasztóan örülök, hogy az American Sniper nem kapott semmit fő kategóriában. Egyedül talán Cooper érdemelte meg a jelölést, de ne már egy ilyen propaganda mocsokért kkapja meg. Viszont Eddie Redmayne-nek nem örülök. Nem tagadom jó a srác, tényleg. Viszont egyet kell értenem abelh-el. Sérült embert játszani mindig előnyös. Nem azt mondom, hogy nem kell hozzá tehetség, de egy nagyfokú szimpátiát azonnal a magáénak tudhat. És bár a kornak semmi köze hozzá, valamiért én is osztom azoknak az embereknek a véleményét, akik szerint nem kéne az első jó alakításért azonnal minden fiatalnak Oscart adni, míg ki tudja, lehet hogy Keaton-nek ez volt a nagy esélye több évtized után. (Adja Isten, hogy ne legyen igazam és lássuk még így játszani)

    2. Legjobb trükkök szintén mellément. Wait for it… Az Interstellar eléggé megosztotta az embereket, de az biztos, hogy nagyon szép volt. Az űrös jeleneteken én is elmorzsoltam egy mentális könycseppet, pedig utálom a CGI-t. Ennek ellenére tartom magam ahhoz, hogy a Dawn of the Planet of the Apes-nek járt volna. Akármilyen szép volt az Interstellar, nem hiszem, az nagyobb teljesítmény, mint animált majmokat olyan szinten létrehozni és átültetni rájuk a szinész minden egyes arcmozdulatát, hogy ott néhány jelenetnél konkrét könycseppet kelljen elmorzsolni, annyira együtt érerztem Ceaser-el. Kornkrétan szavak nélkül olyan hatalmi drámát láttunk, ami mehetne a Game of Thrones-ba. Nekem ez a kimagasló vizuális teljesítmény, nem egy szép fekete lyuk.

    3. Big Hero 6. Az animációs kategória kicsitt vicc már számomra. Egy évben nem készül kb 5 olyan film, ami megérdemelten jelölést kaphatna. Ezért senki által nem ismert külföldi filmeket citálnak be (tudom Miazaki nem az). Nincs Lego, ez szégyen. De hogy ebből az ötből pont a legjellegtelenebb kapja az kriminális. Baymax-en kívül semmi nem volt jó abban a filmben. A történet tipikus Disney, a karekterek klisés sztereotípiák voltak, a történetben semmi csavar nem volt, amit ne tudtam volna előre. Bár a 2 külföldit még nem láttam, de ettől a HTTYD2 is sokkal jobb volt. DE LEGO FOREVER :)

    4. Legjobb női főszereplő WTF? Itt tör ki belőlem is a “senki véleménye nem érdekel” hozzáállás. Te jószagú ATYAÚRISTEN! Nem érdekel mennyire jó Julianne Moore, Rosemund Pike-tól még mindig a hideg futkos a hátamon ha csak rá gondolok. Nem volt az utóbbi években olyan karakter, akit ennyire élveztem volna gyűlölni. A sztori ismeretében még nagyobbat üt a film másodszorra, minden rohadt pillantása többet mond 1000 szónál. Az egy zsigerekig ható alakítás volt. De persze a beteg embert játszó szinésznő kapja a szobrot itt is.

    Ezektől eltekintve a többivel egyet tudok érteni, még ha nem is az általam legjobban preferált kapta is a díjjat. Ez a rohadt akadémia, amikor már teljesen el akarom felejteni az Oscart, mindig adnak éppen annyit, hogy kapjon még egy utolsó esélyt. Szóval várjuk mi lesz jövőre.

  17. Nagyon jó a Birdman! Örülök, hogy annak a filmnek adták ami nekem is a legjobban tetszett(Az Interstellar mellett, de azt tudtam, hogy úgyse kap).
    Viszont a filmzene: Hans Zimmer ott dübörög mindenki fejében, aki csak hallotta, egészen különleges volt ez a sok orgona meg minden. GBH…baromi jó film volt, de a zenéjéből egy hangra nem emlékszem..:D

  18. Jó ez, csak Particia Arquette-t nem értem, nem alakított azért akkorát. Mondjuk totálisan anti-Boyhood-os vagyok, a reggel legjobb híre, hogy nem vitte el a legjobb filmnek járó Oscart, hála az égnek.
    Eddie-ről meg annyit, hogy sérült embert játszani mindig nagy rizkó, a film tartolt, várható volt. J K Simmonsnak drukkoltam ezerrel, nagyon megérdemelte. A többi számomra abszolút oké, azzal csak egyetérteni tudod, hogy az American Sniper szintű propagandafilmnek nem szórják a díjakat. Tervbe vettem már a megnézést, biztos elég jó és kemény film, de eleget olvastam róla, hogy Oscart ne kívánjak neki.

  19. DonMaros:

    a legjobb női főszereplőnél szerintem lehet pont az játszik be, amit Eddie-nél fentebb írtál, hogy adjunk még egy kis időt a színésznőnek, aztán meglátjuk mi lesz belőle – ezért is maradt el Rosamund díja.

    másrészt, Julianne Moore-nak ez volt a 4. jelölése, ha tényleg annyira jó a Still Alice-ben (nem láttam), akkor ez neki már “járt”, gyakorlatilag annyira fix volt ez, mint Simmonssé. (ugyanakkor neki is volt egy Seventh Son, ami ront az összképen, de összességében neki ez már nagyon érett.)

  20. @abelh

    Ebben lehet valami. Sajnos egy oscarra jelölt filmjét sem láttam Julianne Moore-nak (mellesleg 3 főszerep és 2 mellékszerep jelölés), de az még jobban elkeserítene ha ekkorát nyomna a latba, hogy “már járna neki, kapja meg” ala Scorsese. Esetleg aki látta az említett filmeket (Boogie Nights, Egy kapcsolat vége, az órák, Távol a menyországtól)az mondana véleményt, hogy melyik volt a legjobb alakítása? De ha már járna neki vonal: DiCaprio 5/0, Amy Adams 5/0, Glenn Close 6/0 szegény Peter O’Toole 8/0. Vajon ők (kivéve O’Toole) mikor kapják már meg és mennyire lesz megérdemelt?

  21. Meglepően meg vagyokelégedve az eredményekkel és szerintem az elmúlt évek legkorrektebb díjazása volt az idei. (jó persze nem láttam még az összes filmet)Birdmannek és Simmonsnak nagyon szúrkoltam, még talán a GBH-nek a fogatókönyvért. Ha nem is értettem mindenben egyet, hosszú évek óta az anyázás helyett végre azt tudtam mondani az Oscarra,hogy “oké”.
    Ami a legnagyobb csalódás számomra az egyértelműen Rosamunde Pike mellőzése. Egyszerűen zsigerből hozta a karaktert,minden mozdulata, a játéka, de még a narrációja is…. egyszerűen félelmetesen jó volt.Sőt,hamár itttartunk azt sem értem a Gone Girl miért nem kapott jelölést. Jó, díjat mondjuk nem adtam volna neki (:D), mert sokkal jobbak voltak, de Fincher egy jelölést kaphatott volna a legjobb rendezésért legalább, vagy egy legjobb adaptált forgató könyvet.
    Ugyan ez a helyzet a LEGOval. A legeredetibb, legszórakoztatóbb és legmetább animáció volt számomra az elmúlt évek felhozatalából. Esküszöm az animációs kategóriában már csaka cukiság-faktort nézik.

  22. Valahogy úgy érzem Interstellar VFX kategóriagyőzelmét igencsak alul-értékelik. Szerintem nagyon is tiszteletre méltó, ha filmesek csakis ott használnak CGI-t ahol valóban szükség van rá. A vizuális effektek nem csak CGI-t jelentenek. Túl sok és teljesen hiteltelen a CGI például a Guardiansban. Teljesen érthető hogy miért nem Guardians nyert. Majd jön lassan az Interstellar extrástul, és talán megértjük miért is érdemelte meg teljes joggal a szobrot.

    Én a legjobb OST-t is Hans Zimmernek tulajdonítottam volna, minden ízében emlékezetes és maradandó az Interstellar zenéje.

    Amúgy: Ez “csak” az Oscar. Aki azt hiszi, hogy ér is valamit a szobrocska manapság, az csak gondoljon arra, hogy Jonah Hillt már kétszer is jelölték rá.

  23. Linklaternek simán odaadtam volna a rendezõit. Aki egy ekkora projectbe belevág és ilyen korrekten megcsinálja… azt gondolom mindenképp díjazni kellett volna. egy filmtörténeti alkotást rakott le az asztalra, azt pedig a legnagyobb filmes díjnak illõ lenne szoborral jutalmazni.

  24. Hogy Linklater nem kapta meg a rendezőit, az szerintem szánalmas. De lehet, hogy inkább a botrányos a jó szó rá.

    A legjobb filmet a Whiplash-nek adtam volna, a legjobb férfi főszereplőt meg Keaton-nak, persze ezek szubjektív vélemények.

    Házigazdának viszont NPH elképesztően jó volt, hívhatnák újra.

  25. Tegnap néztem meg a Grand Budapestet és esküszöm egy hangra nem emlékszem a zenéből, pedig tetszett a film. A Stephen Hawking-os filmet én nem díjaztam volna, a többibe nagyon nem tudok belekötni.

  26. “amit a Jupiterben művelt, azért nem hogy instant vissza kéne tőle venni a szobrot, de még szilánkosra is törni vele az összes forgó részét az embernek.” csajom is pont ezt mondta :D

  27. Sérült embert játszani könnyű?
    Ja, Meg hülyét is. Meg pszichopatát is. Meg gonoszat is.
    Sőt, igazából mindent tök könnyű eljátszani.

  28. @dzsokole

    Kicsit olvass figyelmesebben. Senki nem mondott olyat, hogy sérült embert könnyű eljátszani. Azt mondtuk itt páran, hogy oscar szempontjából előnyös, mert jobban szimpatizálnak az emberek a karakterrel és ezáltal a szinésszel is, mint mondjuk egy lecsúszott, a régi dicsőségébe kapaszkodó, enyhén skizofrén karakterrel.

  29. Legjobb film Birdman,ha megnézzük elötte milyen filmek nyerték ezt a díjat(2011 és 2013 ami kilóg a sorbol) mégjobban nemértem…Hát gratulálok…Simmonsnak,mert megérdemelte.

  30. Nagyon örülök JK Simmonsnak: biztos voltam benne, hogy megkapja az Oscart. A Birdman kameramunkája is egyértelműen Oscarért kiáltott. Michael Keatont azért sajnálom. Azt érzem most iránta, amit DiCaprio iránt is minden évben. :(

  31. Elégedett vagyok az eredménnyel. Birdman nagyszerü film lett, vicces, drámai,egyedi. Végre olyan nyert, aki meg is érdemli. Interstellar meg külön öröm, Guardians is szép làtvànyilag, de tucatnak mondható manapsàg.

  32. A legjobb férfi fő és mellékszereplő, illetve a legjobb női fő és mellékszereplő díjaknál papírforma volt, megérdemelten vitték a díjakat. Viszont a Birdman-el nem tudok mit kezdeni, feldolgozhatatlan. A legjobb rendezői díjat egyértelműen Linklater-nek kellett volna nyernie. A legjobb vágást is a Boyhood-nak, egy 12 éven át forgatott filmet összevágni egy normális egésszé, ez nem lehetett egyszerű (természetesen a Whiplash is megérdemelte, de hát na). Egyébként már sejteni lehetett, hogy ezek után a legjobb filmet is elviszi a Birdman. Nagyon túlértékelt egy film. A mondanivalója nem egy nagy szám, és nincs akkora művészi értéke, hogy ezért Oscart érdemeljen, persze ez csak az én véleményem, ahogy az is, hogy ezt a filmet a színészek remek játéka menti meg egyedül, különben nézhetetlen lenne. Érdekesség: színész díjat egyet sem nyert a film. Indokolatlan.
    Legjobb smink: B. Hotel? ehh…Galaxis őrzői kérem, 100x jobban megérdemelte volna, ahogy Hans Zimmer is a zenéért az Oscarját.

  33. Thomas: maximum a főszereplő díjának elmaradása érdekes, mert mellékben Norton vs Simmons eléggé egyértelmű volt. A film pedig annyi mindenről szól, hogy nem tudom épp melyik “mondanivalóját” szóltad le.

  34. Baromira nem értem, hogy mi ez a Birdman-láz… Elismerem, rendezés, vágás, fényképezés, színészi játék ott volt. De a történet… Azt hittem, sosem lesz vége ennek a filmnek. Párom majdnem be is aludt rajta. Ez a film történetre nem több, mint egy agymenés.

  35. Én sajnálom Keatont. Talán az utolsó komoly esélye volt oscart nyerni. Emellett a Birdman a saját történetének csodálatosan pontos mása volt – a csattanó a végére, hogy nem kapta meg a szobrot érte.
    Összességében ez bánt a leginkább, a többi szerintem korrekt, sőt. Az elmúlt évek legjobb döntései, na.

  36. A Birdmanről jó lenne egy kritika+kibeszélő, mert én se nagyon értem ezt a Birdman mániát. Nem rossz film, sőt a végére már tetszett is, de nekem kevés volt. Aláírom, össze van rakva a film rendesen, színészek,képivilág,hang stb,ott van,értem nagyjából mit akar mondani a film, de nekem ez valahogy még is kevés. Nem vagyok nagy film szakértő,de én kifejezetten szeretem a komoly filmeket,drámákat stb,szóval jó lenne ha valaki elmagyarázná,mi velem a baj :D

  37. Gate: a magyarázatok mindig jól sülnek el, plusz tuti meg lehet változtatni az emberek véleményét egy filmről és hirtelen tetszeni fog :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.