Blockbuster watch: Libabőrös bíborhegy és Tom Hanks

Hallooween közeledtével toporognak a szörnyes filmek, ami Jack Blacknek talán egy komplett rehabilitációval, Guillermo Del Toronak meg egy újabb pofonnal ért fel, surranópályán pedig két korábbi bevételi nagyágyú, Spielberg és Tom Hanks kapott egy üdvrivalgós gigalike-ot a kritikusoktól és egy sóhajtós ‘meh’-t a közönségtől.

Goosebumps-Movie-Jack-Black-Interview

A franchise-ok és csillámpónikkal tarkított színes szagos moziverzumok korában egyre kevesebb sztárt találni, akik a kamera egyik, vagy másik oldaláról csupán a nevükkel tömegeket mozgatnának meg. Hiába az ultimate kombó Tom Hanks – Spielberg kettős, izgalmas hidegháborús téma, Coen tesók forgatókönyve, és kiváló kritikák, a Bridge of spies lagymatag 15.3 millióval nyitott csupán az első hétvégéjén.

A Buena vista kicsit rákönyökölt a tutira, nem pörgették túl a reklámkampányt az alkotók nevében bízva kényelmesen várták a nézőket, ami a 20 millió fölé tippelt aktuális bevételen meg is látszik. Tom Hanks az A-listás sztárok igazi alfahímje volt a 90-es években, 92 és 2002 között 14 filmjéből 13 hozott csak Amerikában 100 millió felett, azóta viszont nem egy buktával kínálták már jól arcon, és a 20 pluszos csekkeit is csak a Dan Brown vonat szállítja. Spielberg neve meg valamilyen kikopott törzsi nyelven egész biztosan kasszasikert jelent, a rendező eddigi 29 mozis forgalmazásba került filmje közül (az inflációs összeggel számolva) 20 vette be a lélektani 100 milliós határt, ám a fennmaradó 9 közül, immár a Bridge of Spies-szal kalkulálva 4 az elmúlt 10 évből került ki, ami egy 40 éves pályafutás margóján elég vaskos lábjegyzet. Ettől függetlenül az új koprodukció zsákolhat egy raklap díjat és még simán elkúszhat 60 millió fölé, ami a 40 milliós költségvetés és nemzetközi bevételek mellett közel sem rossz, de sajnos nem cáfol rá a két zseni negatív bevételi tendenciájára.

Jack Black mozis karrierjét nehéz lenne egy-két szóval könnyen körbeírni, maradjunk annyiban, hogy végetért, még mielőtt elkezdődött volna. Kicsit fönt, kicsit lent éveken át, aztán 2010 karácsonyán Gulliver utazásai bevitték neki a végső gyomrost, amitől meg is pihent egy jó időre. Most viszont halmozottan belenyúlt a tutiba, Hallooween előtt kapot egy R.L Stine Goosebumps feldolgozást (az írót szerényen csak a gyerekkönyvek Stephen Kingjének becézik), ami a 23.5 milliós nyitás mellett könnyen a 100 millió közelébe kerülhet, a második részt állítólag már be is rendelték, Black meg a folytatások és a Kung Fu Panda szinkronszerződéseivel pedig megszedheti magát egy életre.

A Crimson Peaket gyakorlatilag a bejelentése napjától kezdve szerelmetes fangirlként ábrándozva várhatta a filmimádók tábora, Guillermo Del Toro egy kísértős házas horrorral, Lokival a férfi főszerepben, mi kell még?! Há’ pénz. A Bíborhegy csak centikkel előzte meg a negyedik hetében levő Hotel Transylvania 2-t és termelt mindössze 12.8 milliót három nap alatt, ami 55 befektetés mellett túl nagy veszteséget még odahaza sem fog jelenteni, de Del Toro kezét némileg előbb utóbb kötni fogja. A Pacific Rim buktája után ki tudja mennyire rezgett alatta a léc, de nagy kár lenne, ha Pinokkió már nem kaphatná meg tőle a maga elszállt remake-jét.

A toplista 9. helyére esett még be 4.1 millióval a vallásos, hívős, szeressük egymást, győzzünk le minden akadályt amerikai focis Woodlawn, ami állítólag hát nem rossz, de még review-t is alig találni róla. A kasszákat nem rengette meg, az tény. Két hellyel lejjebb viszont, kishíján top10-be csúszott 60 moziból a Jobs, hogy jövő héten 2400 vászon felett tegye már próbára magát, aminek a kimenete a Sicariohoz hasonlóan komoly kérdőjel, de 15 millió körül előlegezhetünk neki.

17 hozzászólás a “Blockbuster watch: Libabőrös bíborhegy és Tom Hanks” bejegyzéshez

  1. én azért kicsit többet vártam a Spiestól, meg a Crimson Peaktől is, kb 20-22 környékén.

  2. Azért sztem egy jo(bb) forgatókönyv összerakása nem feltétlenül pénz kérdése, és a Biborhegy sajna elég fantáziátlan lett…

  3. Ron:

    azt én írtam el, my bad. nem arra gondoltam, hogy költségvetésre nem volt elég pénz, hanem bevételi oldalon.

  4. Spielberg amilyen nagy mesemondó volt régen, annyira … nem is tudom, jellegtelen (?) lett … amilyen ‘csinálok valamit a szuperfanok kedvéért’ …. mérföldekkel volt a mezőny előtt, most meg csak kullog velük …

  5. Kicsit úgy jön le az írásból hogy csak a bevétel lenne fontos. Szerintem Spielberg és Hanks max annyira foglalkozik a bevétellel, hogy ne legyen bukás a film. Úgy gondolom, hogy náluk az a fontos hogy az általuk érdekesnek vélt storyból egy jó filmet csináljanak.

  6. “Kicsit úgy jön le az írásból hogy csak a bevétel lenne fontos. ”

    ezért blockbuster watch a rovat címe :P amúgy többször is kiemeltem, hogy kritikailag elismerésre méltó film, de azért tegyük hozzá, hogy lehetnek ők a minőségi filmezés védőszentjei, kizártnak tartom, hogy ne számítana nekik a bevétel – főleg annak függvényében, hogy a múltban sem kizárólag látványfilmekkel arattak baromi nagy sikereket. van itt egy komoly slip a bevételben mindkettejüknél, és ez nem írható (kizárólag) a minőség számlájára.

  7. Crimson Peak bukása nagyon nagy öröm, ideje volt már Del Toronak egy seggberúgás, felfújt hólyag a pali, holott nincs mire felvágnia

  8. Pacific Rim amúgy nem bukta szerintem, a folytatás is készül. Bár ha csak a domestic grosst nézzük, akkor kábé minden Del Toro opusz bukta. :D

  9. Rütyika: nem nagyon készül a folytatás, a stúdió elhalasztotta határozatlan ideig, bár Del Toroék még pitchelnek

  10. A Crimson Peaktől többet vártam. Bevételre is, meg sztorira is. Kár volt Halloweenra kitolni és horrornak eladni, így a néző úgy érzi hogy átverték. És át is. Ezt Valentinre kellett volna időzíteni, ezzel a harmatgyenge forgatókönyvvel.

  11. abelh: Igen tudom, hogy a rovat a bevételekről szól. Csak én úgy gondolom, hogy vannak olyan filmek amiknél máshogy kell kezelni azt hogy mennyeit hoznak, és Spielberg, Hanks filmjei mostanában pont ilyenek. Igen igazad van, ritkán hoznak nagy bevételt és régebben több ember ült be a filmjeikre, de ezek nem is olyan témák amik nagy tömegeket mozgatnak meg mostanában. Sajnos.

    Egy kérdés. Mi van Jobs filmmel, ez valami PR fogás kint, hogy eddig nem adták mindenhol? Ezzel próbálják jobban felkelteni a figyelmet?

  12. Érdekességnek jó ez a számokkal való bűvészkedés, de szerencsére nálam sem a mozibevételi milliók alapján válogat a nappalimban lévő jó kis házimozi.

  13. Persze a bevétel nem jelent magas minőséget. De manapság ez számít. Jó lehet, hogy x film nem sikeres, de díjakat nyer, akkor azt biztos elnézik. Meg szerintem vannak x rendezők, akiknek eltűrik, mert presztízs, hogy filmet szállít. De pl. én csípem Jack Black-et, ez a filmje nem érdekel, de örülök, hogy sikeres. Pl. a The Intern félig-meddig sikerességének is örülök, mert csípem a színészeket, noha maga a film és a rendezőnő annyira nem mozgat meg, de kell ez nekik.

  14. 13, 14 :

    benyelte a kommentem a gép, akkor még egyszer rövidebben.

    nem azt mondom, hogy a minőség mércéje lenne a bevétel, csak azt, hogy 10-15 éve, ha ilyen számokat hozott volna egy Spielberg – Hanks film, akkor elég nagyot nézett volna mindenki. senki nem méri a látványfilmek bevételéhez, a helyén van kezelve, csak egy ilyen kaliberű alkotógárdával játszó drámát nem ritkán szoktak átrugdosni 100 millión sem, ehhez képest a nyitás csalódás. a film minősége látatlanban a kritikák alapján alá lett húzva. period.

  15. mondjuk Spielberg bácsitól a Lincoln akkora bumfordi hányadék volt, hogy nekem is elment a kedvem attól hogy előre örüljek egy új filmjének.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.