Vagyis a DGA jelöltjei, ami rövidítés a rendezők szakszervezetét takarja. Szerintük ők voltak 2007-ben a legjobbak közülük:
- Ethan and Joel Coen — No Country for Old Men
- Tony Gilroy — Michael Clayton
- Paul Thomas Anderson — There Will Be Blood
- Julian Schnabel — The Diving Bell and the Butterfly
- Sean Penn — Into the Wild.
Gondolom senkit nem lep meg, hogy ezek közül még egyiket sem mutatták be itthon. Bár a Michael Clayton és a Butterfly már csak 1 hónapnyira van, ha jól látom. De ez még változhat.
Hol nézed a amgyar bemutatókat?
Nem tudod, hogy az Into the wild és a darjeeling limited mikor mutatják be itthon? Vagy mikor lesz dvd-n kint…
Hát igen, a No country…-nak ott a helye, nagyon érdekes és különös film – a beszámoló alapos képet fest róla, egyetértek vele. Nekem Josh Brolin már az American Gengsterben is tetszett, ott jól hozta a korrupt zsarut-itt meg a tapasztalt veteránt. Javier Bardem pedig bizarr megnyilvánulásai miatt szerintem befér a filmtörténet klasszikus gonoszai közé (persze csak alternative módon, mert ez a film közel sem lesz/van úgy körbereklámozva, mint mondjuk annak idején a Bárányok hallgatnak – tehát nem látják annyian). Tempó, képek – minimál zene, minden a helyén van.
Coenék minden idők legjobb rendezői,szerintem.
A következő meg az lesz, hogy Coenéknak köszönhetjük a celluloidot és a mozit? Na ne már!
Nagyon jó rendezők, de a The Ladykillers és az Intolerable Cruelty ugyanúgy a filmográfiájuk része, mint a Fargo, a Miller’s Crossing vagy a The Man Who Wasn’t There. Azért nem minden arany, ami a kezük alatt készül. Az tény, hogy a No Country for Old Men nem nyerte el a tetszésemet, de ez legyen az én bajom, nem a tesóké.
Tony Gilroy egyébként mit keres itt? Tim Burton, Ridley Scott, David Cronenberg, Joe Wright hol vannak? Erős a mezőny, de van egy olyan sejtésem, hogy végül Paul Thomas Anderson lesz a befutó.
nem nekik köszönhetjük a cellulidot? o_O
azt nem értem, hogy közepesre pontoztad mégis ennyire kampányolsz ellene. Ha vlamai közepes, akkor olyan semmilyen, nézze aki akarja, vagy ne nézze, whatever. Te meg úgy oltod mintha 2/10 lenne, mindig amikor szóbakerül, következetesen.
Ez egy kurvajó mezőny, legalábbis a kritikai visszhangokat nézve nem semmi filmeknek tűnnek, valszeg ugyanúgy megérdemlik mint Ridley vagy Cronenberg érdemelné. Igen, a Coen-ék is.
Nem kampányolok ellene: “Az tény, hogy a No Country for Old Men nem nyerte el a tetszésemet, de ez legyen az én bajom, nem a tesóké.”
Csak szinte mindenki úgy állítja be, mintha tavaly 1 remekmű készült volna Hollywoodban. Bullshit. Csomó film van, ami megérdemelné a figyelmet és mégsem esik rúluk szó. Hol van Jesse James? Vajon hányan látták a The Man from Earth-öt? Vagy a fent felsorolt másik 4 alkotást? A hype gusztustalan módon el tudja rontani a filmélményt, nagy részben nekem is ez tette tönkre a No Country for Old Men-t. Egyszerűen csak azért írom le a véleményemet, hogy mások ne ringassák magukat álomvilágban a film tetszési indexével kapcsolatban. De rossz is lenne, ha mindenkinek ugyanaz jönne be…
A rendezéssel egyébként semmi bajom, nekem a forgatókönyv nem nyerte el a tetszésemet, úgyhogy ha mégis Coenék nyerik a díjat, akkor sem fogok harakirit elkövetni.
Man from earth mint legjobb rendezés? max forgatókönyvnél jöhetne szóba :) a fent felsorolt másik négyet meg godolom azért nem látták mert nincs jól elérhető helyen? (és még Arc is egyetért velem kivételesen, most vettem észre!)
Olvass a sorok között. :)
Filmekről beszéltem, nem rendezőkről.
akkor olvasd el a bejegyzés címét még egyszer.
mellesleg a there will be blood sokkal masszívabb hypeot kap lassan, ha nem is olyna populárisat mint esetleg a Coenék
Tisztában vagyok a bejegyzés címével, de ettől függetlenül nyugodtan írhatok a filmekről is (mint a 6. hozzászólás nagyobbik részében), mivel a rendezők ilyen jellegű alkotásokat készítenek. :)
Egyszóval győzzön PTA, de Sean Penn-nek is nagyon drukkolok (bár esélye kb. annyi, mint Tony Gilroy-nak).
Sztem, meg a forgatókönyv is zseniális, a párbeszédek v. monológok is a helyükön vannak, nincsenek túlírva. “A hype gusztustalan módon el tudja rontani a filmélményt, nagy részben nekem is ez tette tönkre a No Country for Old Men-t.” – hát öreg, akkor veled van a baj, minek foglalkozol azzal? Értelmesnek tűnsz, mégsem nem tudod eldönteni egy filmről (rendezés, szereplők, story stb. alapján), hogy érdekel-e és megnézed-e? Szükséges hozzá a hype, hogy felkeltse a figyelmedet?
“Szükséges hozzá a hype, hogy felkeltse a figyelmedet?”
Senki nem kívánja a hypeot, de ha nap mint nap böngészem a különböző filmes oldalakat, olvasom a magazinokat és mindenhol ugyanabba a címbe botlok, akkor azért csak megnövekednek az elvárásaim a filmmel kapcsolatban. Természetesen el tudom dönteni, hogy mi érdekel és mit nem érdemes megnézni, de azért van jópár film, amire az átlagnál jobban vagyok kíváncsi. Ezért kötött ki a tavalyi toplistám második helyén egy olyan film, amitől előzetesen semmit sem vártam (Rocky Balboa), a “nagy nevek” meg sorra elhullottak (Pan’s Labyrinth, Hot Fuzz, No Country for Old Men).
Jaj az Into The Wild az csodajo! Sean Penn jol rendez, Emile Hirsch jol jatszik…