Egy picit jobb Public Enemies trailer

A picit jobb alatt azt értem, hogy majd otthon megnézzük dvdn a filmet, kikölcsönözve, kap egy esélyt.

Sajnálom, az elején még reménykedtem, jól indították a trailert, aztán megint bejött a “barátok közt” kaliberü kamerakép (mozgásban fááj) amint lett egy kicsi fény a képen, és ez ellen cselekedni kell. Nem szabad megnézni moziban, nem szabad, hogy ilyen sztárgárdával sikeres legyen, mert akkor ezt nézhetjük évekig. És lehet digitális kamerával filmet forgatni, láttuk már vásznon, de ez így nem dokumentarista, se semmi, hanem Michael Mann házivideója. Innen lehet pozitívat csalódni, adja az ég.


Az előző trailer erre van amúgy.

37 hozzászólás a “Egy picit jobb Public Enemies trailer” bejegyzéshez

  1. Biztos bennem van a hiba, de engem különösebben nem zavar a kép…Továbbra is várom a filmet! :) Majd kiderül, hogy a film közben zavar-e.

  2. Amúgyén is rühellem az ilyen jellegű képet általában, mert egyszerűen elveszíti a film a varázsát.
    Talán először a Collateralban láttam, és kezdett idegesíteni. Utána jött az Apocalypto, de végül megbékéltem vele, mert a film bejött. Aztán Miami Vice trailer…ó bazzeg, megint HD?! Persze ezt is megnéztem moziban, picit zavart a kép, de legalább a reális akciójelenetek jól odab*sztak.
    Aztán múlt héten újra néztem a MV-t DVD-n, és rájöttem, hogy egyáltalán nem gáz, mert szemcsés az egész film, meg agyon van szűrőzve néhol, így alig látszik.
    Viszont sajna a Public E.-nél nagyon szembe tűnő, és ehhez a korhoz baromira nem illik ez a fajta látvány.
    Mindenesetre én nem határolom el magam a mozitól, de előtte mindenképpen elolvasok pár kritikát.

  3. Nem mondom, elférne rá egy kicsit “korhűbb” szűrő, mert van benne valami, amitől olyan “steril”. De lehet, hogy csak a megszokás miatt várom el a korhűbb színvilágot?! Mondjuk ha kicsit hajazna képileg a Body of Lies-ra szebb lenne. De ennek ellenére nekem tuti város. Meg különösebben nem is zavaró számomra a képi világa, így hirtelen.

  4. És tényleg a képi világ sterilsége ront el mindent. Eddig csak posztereket láttam az alapján valami film noir os sötét hangulatot vártam volna… Ez így ebben a formában nem kell, sajnos:(

  5. Nem igazán értem az aggodalmat a kamera miatt. Egyszerűen ezt a filmet kb nem lehet elcseszni, ilyen témával, korral, szereplőgárdával és rendezővel. Nem azt mondom, hogy ez a sterilség jó, de agyonszűrve zavaróbb lenne. Egyébként a letisztultság sötét jeleneteknél lehet előny (lásd Chicago például), és nem hiszem, hogy alkoholtilalmas, jazzkorszakos moziban olyan marha sokat sütne majd a nap. Aztán lehet, hogy csak az elfogult optimizmusom mondatja ezt velem, de nekem is alap mozis…

  6. Biztos bennem van a hiba de ez első trailer tizedszeri és ennek harmadszori megnézése után se vágom, hogy mi a fene a probléma ezzel a filmmel. Illetve a kamerával. Néha jó ha az ember vak. :)

  7. Digi cam miatt sajnos ugrott a film moziban. De kíváncsi leszek néhány jelenetre, hogy az izgalmasabb, “legendás” részek kerülnek be a filmbe, vagy az unalmasabb igazság!

  8. nemtom, oké hogy tartozik egy általunk megszokott “színvilág” a 20as években játszódó filmekhez, de igazából sosem értettem, hogy az honnan jön, hiszen akkor is pont olyan színek voltak a világban, mint most. szerintem egyenesen bátor és újító húzás, hogy nem tartják be ezt a kitudja honnan jött klisét, és próbálják úgy megmutatni a nézőnek a 80 évvel ezelőtti világot, ahogy maga is látta volna, ha akkor él.
    lehet, hogy tényleg elég tévéfilmes a hatás, de ez szerintem csak a kapcsolódó negatív élmények emléke miatt zavaró, egyébként egy rendesen összerakott film ugyanezzel a képi világgal még akár segíthet is a beleélésbe, ha el tudjuk felejteni tényleg a “barátokközt” hatást (nemtom, nekem sikerülni fog-e, lehet hogy nem).

  9. celgane: Azért a színeknek és a látványnak többlet szerepe van amellett, hogy korhű-e vagy se. Nyilván korhűségről tényleg sutaság néha beszélni, ellenben egy-egy színvilág hangulatot áraszt, ahogy a képélesség is, meg még sok minden más. Amikor operatőrt, díszleteke, jelmezt, sminket meg ilyesmit díjaznak, nem csak arra mennek rá, hogy élet- és korhű-e a cucc, meg mennyire innovatív, hanem, hogy mennyire segít megteremteni a nagybetűs HANGULAT-ot, mennyire része a rendező által megteremtett atmoszférának, stb, stb, stb… Valszeg ezért ágál human is a digicam ellen…

  10. Ahogy kinéz a film, az nyilván alkotói döntés és nem csóróság, vagy igénytelenség, mert a profizmust azt érzem a jeleneteken, már amennyire egy trailerből meg lehet állapítani.
    Nekem tetszik, hogy olyan reális feelinget kapunk, és valóban ennek a filmnek a magítélése nem ezen kellene, hogy múljon. (persze számítson bele a pontszámba ez is, de én tartom a véleményemet, hogy izlésfüggő, nekem pl bejött. Van aki a BSG-ben is sír, hogy mért rángatják a (virtuális) kamerát az űrcsatákban, meg miért olyan sötét az egész…hát éppen azért mert BSG:))

  11. első trailert kb. minden nap megnézem, ez annyira nem jön be… digicam miatt nem aggódom, collateralt az dobta fel, attól volt olyan feszült és egyedi, szóval Michael Mann csinálja csak amit csinál, neki megy

  12. Csak azért néztem bele mert tudtam hogy nem fogok egyetérteni human-nel. És igazam lett. Nagyjából a feléig néztem de szerintem elképesztő hangulatot teremt ez a fajta kamerakezelés, ezzel a zenével szerintem tökéletesen működik. Csak moziban.

  13. Pont ugyanez jutott nekem is eszembe, barátok közt kaliberű a kép. Szomorú, mert a filmben láthatóan megvan a potenciál, és szerintem igényes és jól fényképezett is lehetne, de ez a kameramozgás engem is halálra idegesítene moziban.

  14. nem tudom mi ezzel a baj… nyilván minden filmben lehet kifogásolni valót találni (általában többet is), de most komolyan ez alapján döntitek el, hogy megnézzétek-e vagy sem?! Szerintem láttunk már sokkal rosszabbat is…

  15. én tuti premier napon nézem. nagyon bejött a trailer és nekem semmi bajom a digicammel.

  16. Mégha a Public Enemies Mann házivideója (Deppel és Bale-lel), akkor is moziban nézős nálam.

  17. Hááát, bármennyire is szubjektív műfaj a filmművészet, ez egyszerűen nem áll össze.

    Lehet azt mondani, hogy kreatívkodni szabad. Szabad. De ettől még nem válik jóvá. A Gettómilliomosban ezerféle kamerabeállás volt és mégis mindegyik ütött. Hozzá kell tenni ez itt egy trailer, tehát a vágások drasztikusak a “kézikamera” és a rendes között. Kérdés, h a filmben hogy jelenik ez meg…De valamiért mégsem koherens, a betűtípusokat sem használják következetesen.

    Olyan, mintha egy kelet-európai filmet néznék.

    u.i.: az a kép amikor Johnny kalapban áll mögötte a kerekajtós széffel pedig kiakasztó.

  18. nálam szintén moziban nézös lessz a múvie. abszolult nem zavar a kép :) de ez már izlések és fünyírók :D

  19. szokjatok hozzá, mert fejlődik a HD, és teljesen le fogja hagyni a filmes kamerát.

    Viszont ez itten egy kicsitse HD, úgy néz ki mintha elkérték volna átlagjános bácsi nyaralóskameráját, és azzal forgatták volna.
    Ráadásul rángatják is.
    Könyrögöm, tart már ott a kameratechnika, hogy ne kelljen ilyet kiadni a kezükből… persze, kurvadrága minden, de a színészek se ingyen jöttek.

  20. srácok, ez modern világban is szar kamera lenne, ilyen napos jeleneteknél, nem az a baj, hogy a régi időhöz nem illik

  21. Én azért kíváncsi leszek rá. Először meghökkentett,de azt gondolom talán már picit filozófiai kérdéseket vet fel a HD kamera, azzal hogy elveszíti a filmes mivoltát. Persze filmen sokkal szebb lenne, de lehet Michael Mann pont ezt akarja elkerülni és ebből a szempontból támogatom, hogy mer a formával is kísérletezni (miért ne tenné?) nem csak a sztorit akarja variálgatni.
    Talán ezzel a megoldással kicsit a színházi közeget hozza vissza – ugye megszünteti a néző és a néző között jól megismert film anyagát – és picit így realisztikusabban hat. Lehet tévedek de nekem ez jött le elsőnek. Legrosszabb esetben a film egyszernézős lesz, de legalább volt bátorsága kísérletezni.
    Az előzetes végén Terence Blanchard zenéje nagyon üt:)

  22. “…dvdn a filmet, kikölcsönözve, kap egy esélyt.”

    Azért ez egy kicsit erős,ennyire ne húzd már le a trailere alapján…szomorú…habár mind1 az én kedvemet úgy se tudod elvinni tőle ^^

  23. pedig én is bemegyek a moziba, attól meg nem félek, hogy mostanában váltaná le a digitális technika a filmet… azért a legtöbb rendező még mindig a celluloid mellett teszi le a voksot. Mann meg digizzen ha úgy tartja a kedve. megteheti. és ahogy elnézem a kommenteket jópáran megyünk a mozibabe:)
    ja a barátok köztös hasonlatot meg kikérem magamnak, mert ott nem csak a beállításokkal és a kameramozgatással van a baj hanem a világítástól kezdve mindennel. az egy igazi szenny. a televíziózás és a filmkészítés legalja.

  24. nem tudom, szar monitoron alacsony felbontással meg h még a nap is belesüt, így semmi bajom vele, de még megnézem rendesen.. nekem a sztori miatt megéri, h moziban lássam. én becsülöm ezt a filmet, mert nem mindennap készül ilyen(akármilyen szar a kamera), főleg deppel és ballel.. szóval ha mellényúlt mann, akkor mellé, az télleg gáz, de mondom így szar monitoron ez nekem továbbra is jó. (amúgy a dokumentarista stílus egyelőre nem jött le, kevés a közeli, meg azért vannak sima totálok, ahol nem ráng annyit a kamera)

  25. Michael Mann most vagy megint nagyon belenyúlt a tutiba, vagy oltári nagyot fog bukni ezzel. A megosztottság már megvan – persze senki nem a sztori miatt, vagy a szereplők, a kosztümök, Depp akcentusa miatt, hanem az a fránya kamera. Van akinek szúrja a szemét, nem kell őket bántani, ők majd megnézik DVD-n, semmi baj nincs belőle. Viszont azért azt ne kívánja senki, hogy bukjon bele az egész film, mert neki nem tetszik pár snitt egy 2 perces kisfilmből. Ez olyan mintha Michael Mann szólna egyet, hogy hiába vagy remek ember, remek fogalmazási készséggel, de a filmbuzi bukjon el, mert ő nem szereti ezeket a fajta kritikákat :)
    Egyébként az előző trailerben és a mostaniban is egy dolog szúrta ki a szemem: a néhol egészen fantasztikus (Bale tommy gunos uccsó momentuma az elsőben pl) kameraállások!
    Én bízok Michael Mannban…

  26. rothrock: depp akcentusa már csak azért sem lehet baj, mert szinte az összes filmjében (a szerepek elvárása szerint) más akcentussal és hanggal beszél, többek között ettől is olyan jó színész sztem, h képes erre.

  27. Nálam nem gáz a trailer.

    Továbbra is várós a film.
    Depp, Bale, Mann, gengszterek.
    Kell még ennél több?????

    Szét fogom nézni az agyam a filmen.

  28. Beszarás, h pont a slumdog millionaire-rel jöttök! Mekkora merészség már ugyanazt a kameramozgást produkálni, amit a trainspotting 1996-ban (!) megvalósított?
    Ami még érdekes, hogy mindenki áhítozik az újra, nevetséges hype-utáni csalódások minden héten, elegünk van a klisékből, erre jön egy zseni (Mann), aki végre progresszív módon gondolkodik a filmről (majdnem abbahagyta a filmezést, mert rájött, h a számítógépes játékokban sokkal több kreativitás rejlik), és előre elássátok (hadd segítsek: realizmus ≠ valóság).

  29. Nem értem mit fanyalogtok, sztem teljesen elfogadható a képi világ, bár egy kicsit tényleg szokatlan, de pont ezért lesz jó, mert nem átlagos.Legalább lesz hangulata…
    Egyébként nézzétek meg többször a trailereket teljesen szokható az anyag.

  30. hmm hát mellé is lehet nyúlni a dolgoknak új technikával, de sztem nagyon jó dolog is kisülhet belőle, a neo-westernek amik nemrég mentek mozikban mind nagyon jók lettek, és valamennyire kiemelném a jesse james meggyilkolását, ami épp azért lett erős sztem, mert nagyon bátor és szokatlan megoldásokat hoz egy westernhez képest…ha ez a film is megcsinálja uezt, akkor csak hajrá

  31. Nekem teljesen bejön ez a képi világ. Mondjuk én noob vagyok filmekből csak nézem őket, nem vagyok szakértő.

  32. én örülök a NORMÁLLIS képi világnak. Manapság a legtöbb film ugy néz ki mint vmi rajzfilm a sárga éggel, piros úttal zöld felhőkkel meg kék szinű emberekkel.

  33. [törölt komment, mert még a siteon sem nézett szét, mennyi minden van éltetve – a zerk]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.