A pankrátor (The Wrestler)

Mostanában a visionary lett a marketing bűvszó, aggatják is minden jöttmentre, pedig elég kevésre illik. Ebbe a rövid névsorba tartozna Darren Aronofsky, de nem kicsit, elég csak a Fountainre gondolni, vagy a másfél órás hullámvasút videoklipre, amit Requiem for a Dreamnek hívtak. De semmi jó nem tarthat örökké, ezúttal teljesen földhözragadt művet vitt vászonra, így a vizuális drogunkat nem szállítja a Wrestler.

Rourke feltápászkodik a WrestlerbenEllenben egy lehúzó drámát meg igen. A történet egy padlón levő kiöregedett pankrátorról szól. Padlón karrierileg van, hiszen régen hatalmas sztár volt, most max párszáz ember előtt csinálja a showt, töri egymást a többi pankrátorral, de nem tudja abbahagyni. A régmúlt csillogó kísértete, a sport szeretete meg ilyesmik nem eresztik. Sőt, csak ezek tartják életben a mindennapi robot közben, hiszen a showból már nem tud megélni, így robotolnia kell a lakbérért. Olyan tipikus mocsokból való felemelkedés történet is lehetne, de nem lett az.

Valójában a visszafogott rendezés meg kamerával mászkálás meg ezek teljesen illenek a témához, csak nem sikerült mégsem elkapniuk teljesen. Ami megmaradt az Rourke, aki tényleg élete egyik legjobb alakítását hozza. Ahogy megpróbálja helyreállítani a kapcsolatát a lányával, ahogy megpróbál igazi kapcsolatot létesíteni egy nővel, nem csak kufircolni a vakvilágba, ahogy nem tudja abbahagyni a pankrációt, mind-mind átjön, miatta fogunk valamennyire emlékezni a filmre, és hát ez is valami.

A pankrátor értékelés

Ez nekem sajnos csak 7/10 lett végül. Mert ennél valami frissebb nézőpont kellett volna. Így hiába végtelenül negatív a film (nekem az), vagy hiába durván véres (megdolgoztak vele a srácok), a teljes berántás elmaradt.

48 hozzászólás a “A pankrátor (The Wrestler)” bejegyzéshez

  1. engem teljesen berantott, abszolut ott lett volna a helye az oscar galan a legjobb film kategoriaban, mert a readerre merfoldeket vert

  2. “Ez nekem sajnos csak 7/10 lett végül.”

    Ezt úgy mondod, mintha kb elnézést kérnél. Ne tedd, ez egy elég magas pontszám. Én is ennyire értékelném, de nálam dráma eleve nem kaphatna többet, mert sajnos nem vagyok oda a műfajért, nem szeretek “búslakodni”. Ettől függetlenül jó volt, mindenképpen ajánlott darab.

  3. Valóban nem sikerült “elkapniuk teljesen”, mintha nem tudták volna eldönteni, hogy most doku-drámát vagy sima drámát forgatnak. Viszont a nyers, naturalista történet és a színészek alakításai szerintem behozzák a “lemaradást”. Régen hatott meg annyira egy film, mint a Wrestler. Szomorú filmélmény. 9/10

  4. Szégyen, hogy az Oscar Penn rutinbuziját többre értékelte, mint Rourke szétgyúrt alázatát a szerepbe ölt életet és tehetséget illetően. Fogalmam sincs hogyan lesz tovább Mickey számára, mert ilyen tisztán még szinte senkit sem lehetett megítélni szakmai pályája alapján, amikor valaki mint színész elvesztette már minden felszínes vonását, szépségét, allűrjeit, lehetőségét a reklámfigurává válásra és nem maradt más csak az az út számára, amit a talentuma értéke alapján tehet sikeressé. Rourk-nak nem maradt más csak a tehetsége és bár ezért nem kötelező mindenkinek szeretnie, tisztelni a kitartását viszont megérné.

  5. engem pedig épp a realizmusa kapott el. a mindennapi bajok egy nem mindennapi emberrel. szinte éreztem a lakókocsi penésszagát…

  6. allitolag Springsteen ingyen irta a filmhez a dalt, csak mert Rourke-al haverom, es amikor Aronofsky megkerdezte, hogy miert tette, Springsteen csak annyit valaszolt, hogy szeretne, ha Mickey visszakerulne oda, ahova valo, a nagy sztarok koze

  7. A földhözragadt nagyon jó jelző a filmre. Mindent megtettek, hogy a legvalósághűbb legyen a történet, és nekem pont ezért volt talán unalmas. De objektív szemszögből mindenképpen jó film.

    (Madcows, neked meg jó kis baráti köröd van.) :D

  8. Nem szerettem, most se kedvelem a Mickey Rourket.
    Semmilyen.
    2 dolog volt amiért tetszett a film , a kameraképek és Marisa Tomei miatt.

  9. nekem simán 9/10. csak azért nem 10/10, mert azt tényleg a legkülönlegesebbekre tartogatom. de majdnem… :)

  10. Én is többre számítottam. Tulajdonképp ctrl+c; ctrl+v-zhetném is Human postját, mert pontosan azt írta le amit én gondolok. 7/10

  11. SPOILER

    Egyetértek a kritikával. Én is valami többre számította, és a végén a nagy-durranás nem volt meg kellő képpen, de Rourke az viszi a filmet rendesen. Én neki adtam volna Oscart.

  12. Túl hosszú volt. De arra emlékszem, hogy a boltos jelenetben, amikor kissé elpattant az agya, akkor jött át az egész érzés. Volt olyan alkalmi munkám nekem is, amikor azt hittem, hogy foggal szántom fel a falat idegességemben.

    8/10. Soundtrack meg piszkosul jó megint.

  13. SPOILER

    @11 Sztem nagyon nem, de ez egyeniszocprob. tudom.

    A film sztem kivalo volt, az egesz operatori megvalositas jo volt, a befejezes ritkan ut ekkorat (azon filmek kozul amiket mostaban lattam, talan csak az Oldboynak meg a Klassnak volt ennyire utos befejezese), Aronofsky pedig sztem eddigi legjobb rendezeset nyujtotta (a tobbi filmjeben nekem mesterkeltnek tunt a rendezes). A tortenet sztem meg igy is elegge valosagtol elrugaszkodo (bar teny, h egy atlag hollywoodi filmhez kepest meg igy is “foldhoz ragadt”), de sikerult tavol maradni a tulzott dramai szentimentalizmustol.

    7,5/10, nekem nagyon tetszett.

  14. erős 8as. Aronosfky számomra első igazán élvezhető alkotása, minden negativitása ellenére.

    Rourkeról meg csak elismeréssel és tisztelettel tudok nyilatkozni. a pali, aki a 9ésfél7 loverje után egy ogre bőrében képes eljátszani a valódi szenvedést. nyílván nem véletlen a párhuzam Rourke valódi életével, de akkor is. ez all-in volt a részéről. de bejött.

    8per10.

  15. Nekem ez max 5/10 nagy csalódás.
    A film második felétől olyan érzésem volt hogy ezt már láttam, csak más szereplőkkel.

  16. Elég kevésszer értek egyet human véleményével, de ez esetben százszázalékosan egyezik az összképünk. A Pankrátor sokkal mélyebb, és sokkal erőteljesebb film is lehetett volna – egyszerűen a drámát engedték elfolyni és kifutni, nem bírtak úgy gyomorszájon vágni vele hogy megrökönyödve maradjak a film végéig. A hatása alá sem kerültem annyira, mint amennyire mondjuk a trailer alapján reméltem. Ilyen szempontból a Reader igenis megérdemelte az Oscart, ez nem. Azért Rourke mesterit játszott, de hát ezért jó színész. Tomeibe meg még 40 felett is szerelmes vagyok.

  17. Ez már a sokadik alkalom hogy kb. szó szerint leírtad a véleményemet csak én nem adnék rá 7et se, max. 6ot :( Pedig nagy Aronofsky fan vagyok de tényleg mást vártam. Vártam hogy a vége után megint olyan óráig bámulok a fejemből kifelé. (Pi, Fountain, Requiem) :D

  18. @19 Termeszetesen tiszteletben tartom a velemenyemet, de szerintem a Wrestlerben meg pont sikerult visszafogni annyira a dramat, h ne valjon nevetsegesse, a Reader azonban annyira csordogalt, hogy az egesz elvezhetetlen lett.

    human: koszi, h beirtad a Spoilert a hozzaszolasomba, megmondom oszinten eszembe se jutott. Bar igazabol a megtekintes utan sem esik le egy csomo embernek, h mi a spoiler abbol amit irtam :D

  19. Engem teljesen lenyűgözött a film. A rendezés és az operatőri munka miatt (ahogy követi a kézikamera) szinte teljesen azonosulni lehet Randyvel, teljesen átéreztem a sorsát, és kegyetlenül megsajnáltam. A világban és kis hazánkban sok sok ezer “Randy” éli az életét, akiket nem szeret a világ, akik “menekülnek”, akik próbálkoznak. A film nem szentimentális, kellően visszafogott és pontosan emiatt nem lesz giccses. Mickey Rourke alakítása nálam bekerült az all time top 10 be, az utolsó kép az arcáról gyakorlatilag örökre belémégett, nem felejtem el soha.

  20. Ha jól emlékszem, azt írtad korábban, hogy az oscar átadás elött daráltad le. Talán ha más körülmények között, egy csendes éjszaka nézed, jobban magával ragad. Persze nem biztos.

    Nálam mindenesetre 9 pontos simán, telibe talált!

  21. Nem figyeltem, hogy Aronofsky csinálta mind a Rekviemet, mint ezt, pedig nézés után az a film is eszembe jutott.

    Sokkal kiforrottabb a rendező munkája szerintem, ott még kellettek a drámai hatás eléréséhez a drogozás, pornó, stb. Ez viszont egy ember hétköznapi kis problémái, a folyamatosan érkező arculcsapások nagyon szépen vannak megjelenítve. És a hatás ugyanolyan erős, vagy talán még erősebb.

    Nekem utoljára a Schmidt történeténel jött át ennyire, hogy mennyire szar visszavonulni, az addigi sikeresnek gondolt életedből nyugdíjra váltani. Az erős kontraszt, hogy gyakorlatilag bármilyen sikeres voltál, azt instant elfelejtették, de a munkáért feláldozott emberi kapcsolatok hiánya megmarad.

    Rourke meg egyszerűen … annyira hiteles ebben a szerepben. Az a szétesett arc, felejthetelen. Inkább azzal kellett volna promózni szerintem, egy-két közeli kép róla nagyon húsbavágó volt.

    A pankrációról is megváltozott a véleményem, bár azt eddig is vallotam hogy egyáltalán nem könnyű sport, attól hogy előre megrendezett koreográfiája van.

    9/10, de csak mert először láttam. Ki tudja, pár év múlva talán a nagy kedvenceim közé is befér.

  22. Nálam elérte a 9 pontot. De nem számítottam rá, hogy ilyen jó lesz. Teljesen berántott.
    Amikor néztem az Oscart felfedézni véltem Mickey arcán a csalódottságot amikor kimondták, hogy Sean Penn-é lett a díj.

    Mickey Rourke visszatért méghozzá nem is akárhogyan. Imádom ezt a színészt, bármennyire bántják, hogy igy meg úgy néz ki és elszúrta a karrierjét. Mára összeszedte magát és ezzel maradandót alkott sztem és a kétkedők is beláthattáák, hogy van még keresnivalója bőven a színészi szakmában!

  23. Ez Aronofsky legjobb filmje. A bődületesen érthetetlen és eszméletlenül fárasztó giccses Forrás után, én nem is hittem, hogy ez az ürge képes jó filmet is csinálni. De, KÉPES RÁ…

  24. SPOILER

    A The Wrestler merőben eltér Aronofsky eddigi filmjeitől, nélkülözi a jól ismert rendezői stílusjegyeket (az erőteljes vizualitás helyett ezúttal dokumentarista képekkel operál), de a képi világgal együtt sajnos a forgatókönyv is jóval karcsúbb lett. Az önreflektív story tartogat pár meglepetést (a befejezés tényleg nagyszerű), de végső soron Randy csak egy folyamatosan rossz döntéseket hozó, szánni való figura, aki kizárólag saját makacsságának és ostobaságának köszönhetően jutott el oda, ahova.

    Hiányzik a történetből az igazi mélység, az apa-lánya szál bántóan vázlatos, Cassidy és Randy kapcsolatára is fordíthattak volna több figyelmet, valamint Randy fénykora is kaphatott volna egy bábútól és pár újságcikktől többet.

    Mickey Rourke játéka mellett nem lehet szó nélkül elmenni, tényleg hitelesen alakítja önmagát, ugyanakkor túlzónak tartom a körülötte lévő hatalmas hypeot, voltak nála jobbak is tavaly (Clint, Leo). Marisai Tomei még 40 felett is észbontóan gyönyörű, érzékeny alakításával méltó partnere tud lenni a pankrátornak.

    Clint Mansell zenéje is jóval visszafogottabb, a háttérben meghúzódva mindig a legjobbkor szólal meg, Bruce Springsteen dala pedig Streets of Philadelphia-kaliberű.

    Ez a történet három órás játékidőben vagy két filmben (az elsőben az aranyévekre, a másodikban pedig a kiégett sportoló vívódására és magánéletére koncentrálva) tudott volna rendesen kibontakozni, ilyen formában csak egy korrektül kivitelezett sportfilm, ami egy remek dráma is lehetett volna.

    8/10

  25. Várakozással ültem le nézni, de aztán annyira nem tudott érdekelni a számomra teljesen érdektelen főszereplő nyomorúsága hogy fél óra után kikapcsoltam.

  26. Az utolsó jelenet a sweet child o mine -al omg, nagyon megható volt, rég nem éreztem ilyesmit filmnél.. totális katarzis
    Engem hívnak..
    10/10 részemről

  27. Brumi: “saját makacsságának és ostobaságának köszönhetően jutott el oda, ahova.”
    De ezt a hibát rengetegen elkövetik ezért jutnak sokan oda ahol vannak, ettől életszerűbb és reálisabb.
    Az apa-lánya szál pont azért vázlatos és felületes, mert valójában is az. Mert a kapcsolatuk szinte semmi, tehát nem is mélyülhettünk volna el jobban benne, mert már teljesen elhidegültek egymástól ezért érződik furcsának és szomorúnak. (a parton sétálós rész az egyik kedvencem a filmbből)

    A Cassidy-vel való kapcsolatban viszont egyet értek ott tényleg lehetett volna valamivel több.

    A fénykora azért jobb így, mert már elmúlt elillant és már réges-rég nincs meg, Randy ezt nap mint nap érzi is.
    Nem kellett nagyon a nosztalgia, mert akkor Randy boldogabb lett volna, de nem volt az. Így hitelesebb szvsz.

    Sztem akkora hype-ja nem volt, inkább csak elismerték, mert ha valóban akkora lett volna akkor nem Penn viszi el azt az oscart. (lásd mondjuk a Slumdogot na ott volt hype)

  28. Az apa-lánya szál pont nem képes arra, amire hivatott, érzelmeket kicsikarni a nézőből. Randy könnyes monológja már a trailerben is necces volt, a filmben sem jobb, két idegen beszélget egymással, én pedig képtelen vagyok átérezni a kettejük között lévő családi köteléket. Ilyen formában akár ki is lehetett volna hagyni ezt a szálat, annyira súlytalan, csak egy újabb indok a végkifejlethez.

    Nem jók a súlypontok, túl sokat kapunk Randyből, míg a számára fontos emberekből (Cassidy, Stephanie) pedig túlságosan keveset. Iszonyat nagy film lehetett volna, ha a már említett két szálat rendesen kidolgozzák és a dráma is olyan húsbavágó lenne, mint a ringbéli jelenetek.

    Rourke alakítása talán még a Slumdog-nál is jobban volt hype-olva, pedig annyira nem emelkedik ki a férfi főszereplők mezőnyéből, sőt.

    Így is jó film, csak zavar, hogy mennyi mindent ki lehetett volna még hozni belőle egy alaposabb forgatókönyvvel.

  29. Értem. Nálam elérte a célját és nekem baromira bejött.
    Sztem nem volt annyira hypeolva, de lehet, hogy te ezt jobban tudod, csak én annyira nem tudtam lehet v ilyesmi.
    Különböző vélemények…

    Engem megragadott. Az apa-lánya szállra visszatérve sztem abszolut nem necces, nekem tetszett.

  30. Szerintem jó film volt.
    Nekem nem lesz az egyik all time fav., de ennek ellenére tényleg jó film, de Rourke a legjobb benne ez biztos.
    Ekoz én veled értek egyet, szerintem nem volt mit bemutatni az apa-lánya kapcsolatból, mert annyi volt a kapcsolatuk, amit láttunk. Cassidyvel sem nagyon találkozgatott a klubbon kívül.

  31. Nekem nagyon bejött a film:)
    sztem sok múlik azon hogy mennyit vár az ember a filmtől,
    úgy ültem le hogy kb semmit nem tudtam róla csak hogy pankrátor,Rourke,meghogy visszatért…semmit nem vártam tőle igy lett nálem 8-9,de igy hogy nagy elvárásaid voltak..talán azért lett “csak” 7:D
    Sztem semmi gond nem volt az apa-lánya kapcsolattal,
    igyvolt jó ahogy volt!
    csoki

  32. Rourke jó, sőt nagyon jó… frankón volt egy pillanat amikor elpityeredtem….

    Zene meg király. Állítólag ő személyesen kérte meg Bruce bácsit, hogy készítsen INGYEN zenét a filmhez..

  33. hát, sztem az egyetlen nézhető aronofsky film. a többi mélységesen unalmas.
    ebbe végre bekerült valami minimál sztori, az viszont remek lett.

  34. sokan emlegették hogy Rourke visszatért, meg hogy már megérdemelné az elismerést, meg a díjakat.
    néztem a filmlistáját, de egyikre sem emlékszem mint korszakalkotó film(kivéve talán a sin city).mi számított a fénykorának a 9 s fél hét-en kívül?
    ennyi erővel Michael Ironside-nak is követelhetnénk az elismerést, csak ő még nem kapott botox mérgezést:)

  35. Racoon:

    Sosem hallottál a Harley Davidson és Marlboro Man-ről?
    Nézd végig még egyszer a listát, mert ezen kívül még sorolhatnék olyan filmeket, ami ugyan nem korszakalkotó, de nézhető, de egyébként mellékszerepekben komolyabb filmekben is megállta a helyét már akkor is, és igenis nevezhető Rourke fénykorának, mert keresett és jellegzetes színész volt. A fénykora pedig a kinézetére és egészégi állapotára is értendő, és ezt szerintem nem kell magyarázni.

  36. Angyalszív, Francesco, Az étkezde. Ezek azért elég elismert filmek voltak. Nem mellesleg ezekben az alakításai is emlékezetesek.

  37. mickey rourke-ot eddig is imádtam, és ebben a filmben is oda meg vissza voltam tőle. a film lehet, hogy nem tökéletes, de az alakítás számomra kifogástalan volt. mocskosul elfogult vagyok, de ez van.

  38. Engem meghatott a film, tetszett, de olyan lehúzó, hogy csak egyszer néztem meg. Nem értékelek, mert nem szeretek érzelmeket számokká alakítani, de tetszett. Az viszont csak marketing rizsa, hogy “Mickey Rourke nagy visszatérése”, hiszen már a Sin City-ben is főszerepet játszott.

  39. SPOILERES

    Nagyon nagy film, és nem csak a többiek által említett remek befejezés miatt, hanem maga a tény, hogy ezt a filmet befejezték!(páran biztosan sejtik, mire gondolok)
    Rourke elképesztően hozza a formát, és a TNA/UFC/ROH rajongóinak kb. kánaán, ahogy Randy pacsizik és kurvajól eldumálgat az igazi pankrátorokkal/ketrecharcosokkal, mintha bevinne a kulisszák mögé. Kb. felcsillant a szemem amikor mutatták, ahogy a pengét gondosan elrejti, ahogy felkészülnek egy showra, a harcok pedig megszokottak, de hatásosak.
    A lányával és a táncossal való kapcsolatából is pont annyit ad, amennyit kell, és a civil munkája, elképesztő a figura, ott még röhögtem is :D (elképzeltem ahogy lemennék az éjjelnappali kisboltba és ott lenne várna a pult mögött Rey Mysterio maszkban és spanyolul magyarázna)
    Engem teljesen beszippantott ez a film, ott lesz a polcomon, és még ezerszer megnézem majd 10/10.
    A show rajongóinak pedig kötelező. (igyekeztem nem spoileresen írni, btw 2008as film)

  40. Nem szeretem ezt a sportot, ezért nem is vártam sokat a filmtől! De olyan szinten magával ragadt, egyszerűen remekmű! Amikor a boltban elvesztette minden reményét és ráébredt hogy vége ott szinte vele együtt zuhantam a kilátástalan semmibe! És ne felejtsük a filmzenét, nagyszerű lett 2szer is meghallgattam a végén a dalt! :D

    9/10 részemről!!

  41. Nekem csalódás volt ez a film, Aronofsky-hez mérve. Élveztem, nem rossz film és Rourke nagyon nagyot alakít.
    De ezt már mintha láttam volna a Rocky Balboában. Legalábbis a film után ez jutott eszembe.
    Korrekt alkotás, de számomra semmi több.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.