Az AVClub összerántott egy 13 szereplős listát azokról az írókról, akiknek műveiből mozifilm készült, és hát nem voltak oda érte. Attól érdekes valemnnyire a lista, hogy például a Forrest Gump is szerepel rajta, pedig az jó film, ellenben kiszúrtak az alapot íróval durván.
Szeretem az ilyen cikkeket…Nagyon érdekes volt, köszi.
Egyetértek Kinggel: nekem is jobban tetszett a tvs Ragyogás :-P
haaat a tv-s ragyogas egy rossz vicc volt, oke, hogy Kubrick nem volt hu, de egy zsenialis filmet alkotott
Kubrick féle ragyogás az igazán jó
Forrest gump-on meglepődtem
Lemnek nem igazán értem a reakcióját a Tarkovszkij féle solarissal ( az újjat nem láttam), kicsit lassú volt helyenként, de a nyomasztó hangulat ami a könyvben is igencsak megtalálható, átjön, bár a legvége…
jó könyvadaptációk is egy jó kis téma nállam mindig: gépnarancs, harcosok klubbja/a könyv és a film különbözik annyira egymástól hogy mindkettő remekül megállja önmagában helyét; ugyanez igaz a parfümre is/, és ezt a meg a rossz adaptáció listát lehetne folytatni sokáig…
ha meg már nemrég úgyis volt az egyik al-oldalon fent: Vonnegut, na őt nem szabad filmre vinni, nem lehet!!!!
hmm…igy olvasva H “íroka akik utálták a moziváltozatott…” Nekem egyből Hank Mody (David D.) Califorgia sorozata ugrott be:D
Cameron
“Rakerultem Hollywood nagy locsere, es elkezdtem szivni, mint egy jo ribanc :D”
interjú a vámpírral! Forest Gump! Ezek rosszak? Egészségükre:)
Forrest Gumpot kérjétek ki könyvtárból, tényleg nem azonos az élmény – az alapanyagot a forgatókönyvírók messze kiherélték, de a vásznon pont ettől működött a történet.
A filmben sokkal didaktikusabb lett a narrálás, de cserébe élvezhető kalandsorozattá lett összefűzve az egész, míg a könyvben inkább idegesítő sztorizgatás folyt Rejtő Jenő stílusban, de nem Rejtő Jenő színvonalon.
Az egyik legnagyobb poén (Nixon kínai órákkal bizniszel a klotyón) viszont kár hogy kimaradt a filmből, mert azt megnéztem volna.
Homer, olvasd is el a cikket: az Interjú.. esetében az írónő Cruise castingolása miatt volt kiakadva, de a film utólag tetszett neki, a Forrest írója pedig a pénz miatt panaszkodott, merthogy b***tak neki fizetni.
Azért szerencsére pár film megérdemelten van a listában: Szahara pl., meg a Moore-adaptációk (egyik képregényét sem lenne szabad bántani..).
A könyv (Forrest) jóval korábbi a filmnél, nem lennék meglepve, ha valakik már ideje korán meglátták volna benne a fantáziát, és vicces összegért megvették az írótól a megfilmesítési jogokat, majd évek teltek el mire összeállt a forgatókönyv, green light, stáb és utána amekkorát kaszált – persze hogy mindenki szart az eredeti szerzőre, neki már nem sok köze volt a végeredményhez.
Szerintem ez az a rész amiről ő sem szívesen beszélt.
Az hogy milyen szerződeése volt a stúdióval lényegtelen – egyszerűen nem hiszem el hogy – salary ide vagy oda – az ügynöke vagy a könyvelője nem homályosította fel, hogy Hollywood-ban nem ismerik a netto nyereséget.
Azért King is legtöbbször a színvonal vagy a látásmód miatt panaszkodik, ha panaszkodik – ő valahogy tud szerződéseket kötni, mert a legratyibb novelláiból készült bukott filmeken is keres pénzt, nem keveset.
Kinget szeretem mint irot, de a Shining fikazasa miatt legszivesebben fejbe rugnam. Kubrick jobb filmet csinalt, mint King legjobb regenye, hat szegeny Kiraly ur igy jart.
Lem nyilvan mas iroi minoseg mint King, de Tarkovszkij szamomra szent tehen, talan a valaha elt legnagyobb rendezo, es igaz, h a Solaris talan annyira nem jo mint a legtobb filmje, de igy is sokkal jobb mint a filmek 99%-a. M2 esetben az a problema, h az irok szo szerint szerettek volna a regenyuket a vasznon latni, ami meg egy ordenare nagy baromsag (a shining eseten lathattuk mi lett belole….).
A Forrest Gump pedig abszolute erthetetlen, szar konyvbol keszult egy remek film, inkabb orult volna az iro….
Az Interjú a vápírral forgatókönyvét is Anne Rice írta nem? Szóval nem mondhatják, hogy úgy írták át, hogy az író nem is tudott róla. Szerintem, a film meg ezerszer jobb, mint a könyv. A könyvben Luis (Brad Pitt) egy idegesítő hisztis kislány, Lestat (Tom Cruise) meg szánalmas. A könyvben egyiken sem érzem a “vámpír tartást”. A film meg bearanyozta a gyerekkorom. És amikor köd, meg árnyék alakban rohangálnak, nagyon szánalmasan van leírva. Kb mint egy délutáni horror paródia! Szóval, ha rosszul tudom és valaki más írta a forgatókönyvet, akkor is fényévekkel megelőzi a könyvet. Persze ez csak szigorúan a magán véleményem.
csak ismételni tudok:D
. madcows
2009. 05. 27. 22:30
Cameron
“Rakerultem Hollywood nagy locsere, es elkezdtem szivni, mint egy jo ribanc :D”-Hank Mody
egyébkét Anne Rice jobban huzzhata volna a száját a Queen of the damned miatt…(abból csak Jonathan Davis volt jó:D)
Egyszer olvastam egy interjút, hogy az Amerikai szépségnek se ilyen lett volna pont a befejezése, hanem Lester(Kevin Spacey) megdugta volna Angelát(Mena Suvari). A producerek írtatták át.
Végülis érthető, mert bár egy bármilyen férfi ilyen helyzetben biztos hogy dugna, de pozitív hős nem szokott pedofilkodni a vásznon. Bár szerintemn így is ugyanolyan jól jött ki a történet, vagy talán még jobban.
Alan Moor azért várható volt, és szerintem igaza van, kivéve a Watchmen-t illetően, ami elég jól sikerült vásznon is. Stephen Kinggel viszont teljes mértékben 1etértek, ugyanis Kubrick kasztrálta a ragyogást, ráadásul még a heréit meg is etette vele. És ezen Jack Nicholson sem segített. Persze ez csak magánvélemény.