Public Enemies (Közellenségek)

Valószínűleg túl nagy elvárásokkal érkeztem a filmre, eleve szeretem az 1930-as évek Chicagoját, a korabeli ruhákat, zenéket, atmoszférát, gengszterfilm-hangulatot, részben ismertem John Dillinger bankrabló valódi történetét, imádom Johnny Depp-et, a karakterposzterek gyönyörűek voltak, a rendező Michael Mann pedig olyan filmeket jegyez, mint a Heat vagy a Collateral, ami szintén bizakodásra adott okot. Úgyhogy azóta várom a filmet, amióta először hallottam róla. És nem volt végülis kifejezetten rossz film, csak olyan semmilyen. Unalmas.

John Dillinger a gazdasági válságot követő évek egyik híres bankrablója. Ugyan viszonylag rövid ideig tevékenykedett, azalatt számtalan bankot kirabolt és meglehetős hírnévre tett szert, részben a sajtónak köszönhetően, részben pedig az olyan húzásai miatt, mint például az, hogy a bankokban visszaadta az ügyfelek pénzét, csak a páncélteremben lévőt vitte el, vagy hogy bravúrosan szökött el többször is az igazságszolgáltatás kezei közül. A film többé-kevésbé a valós történetet meséli el, vagyis Dillinger utolsó hónapjait és ezzel párhuzamosan az FBI megalakulását.

John Dillinger (Johnny Depp) tehát bravúrosan megszökteti a börtönből néhány haverját, akikkel aztán bankokat rabolnak (a klasszikus, oldschool módon, tudniillik bemegy az ember a főbejáraton, pisztolyt ránt, közli az alkalmazottakkal, hogy ez egy bankrablás, majd zsákban elviszi a pénzt), klassz ruhákban élőzenés mulatókba járnak és prostituáltakkal hetyegnek. Dillingernek kétségkívül van stílusa, elegáns, vakmerő, kemény, ellenségeivel könyörtelen, barátaival a végsőkig lojális. Megismerkedik a ruhatároslányként dolgozó Billie Frechette-tel (Marion Cotillard), aki eleinte vonakodik ugyan, de szerencsére Dillinger pontosan tudja, mivel lehet egy nő szívére hatni (szőrmebundával). Sajnos valahol máshol eközben alakulni kezd az FBI, a chicago-i iroda élén a faarcú Melvin Purvissal (Christian Bale), akinek eltökélt szándéka, hogy felszámolja Dillinger bandáját.

Johnny Depp remek, mint mindig, komolyan, ahogy néz a szőrmebundás jelenetben, abban benne van minden, amit az életéről tudni lehet: hogy apja verte, anya nélkül nőtt fel, és nagyon akarja, hogy szeresse őt itt ez a nő, de amúgy meg kemény és vakmerő és nem lehet vele packázni. Marion Cotillard is klassz a kis öntörvényű ruhatároslányka szerepében. Egyéb kritikák helyette inkább Christian Bale játékát emelik ki, aki az én szigorúan szubjektív véleményem szerint egy dolgot tud igazán jól: kifejezéstelen arcot vágni, szerencsére a nyomozó szerepéhez ez valóban illik, szóval tulajdonképpen nincs vele gond.

Talán az lehetett a baj, hogy Mann nagyon valósághűre vagy dokumentumszerűre akarta rendezni a filmet, vagy más, nem tudom, mindenesetre rettentően hiányzik belőle a gengszterfilmekben azért alapkövetelménynek számító feszültség. Lassú, sokszor unalmas, gyakorlatilag egyetlen jelenetnél emelkedett meg egy kissé a pulzusom: amikor az egyik szökés közben megállnak a piros közlekedési lámpánál, akkor reménykedni kezdek, hátha mégis izgalmas lesz innentől, de nem.

A párbeszédek laposak, az akciójelenetek elnagyoltak és kidolgozatlanok — bár simán el tudom képzelni, hogy ez is a valósághűség érdekében történik, végülis a valóságban egy lövöldözés tényleg nem akkora kaland, csak két csattanás meg egy vérző seb, de filmben akkor is legyen feszes, legyen olyan, hogy izguljak, vagy legalább kössön le. Még a látványvilága sem volt olyan lenyűgöző, amilyenre számítottam, nem tudom, mennyiben köszönhető ez a digitális kamerának. Leginkább persze egy jó forgatókönyv kellett volna ide meg cool párbeszédek, de nem volt, anélkül pedig hiába a klassz ruhák, remek korabeli zenék meg Johnny Depp szúrós tekintete.

Közellenségek értékelés

Kicsit csalódás, kicsit unalmas, különben nem rossz film, néhány klassz színésszel meg 30-as évek-hangulattal, de sajnos 6/10-nél többet én nem tudok erre adni. Kár, mert akartam szeretni.

63 hozzászólás a “Public Enemies (Közellenségek)” bejegyzéshez

  1. Ó. Pedig én is vártam, eléggé. A trailerek már kevésbé ütöttek, de még reménykedtem. Azért meg fogom nézni, de legalább nem számítok sokra.

  2. Én ezt a filmet egy korrajznak tartom, nem pedig vérben tocsogó gengszterfilmnek. Rendkívül hű, sok utalással. Amúgy miért degradálod így le C. Bale-t? Volt 1-2 komoly játéka (szerintem). Nálam a cucc 8/10.

  3. Szerintem nem rossz film, 6-nál többet ér azért. Bár a digitális kamerától kifolyt a szemem elég hamar. :D

  4. Tegnap néztem, nagyot csalódtam. 6/10 reális, nem volt teljesen gáz csak többet vártam. Nekem is pont az volt az érzésem, hogy lapos, mert nem akartak elrugaszkodni a valóságtól. Hozzáteszem, hogy négyünk közül csak én húztam a szám, a többiek hazáig áradoztak a filmről.

  5. En is sokkal tobbet vartam egy ilyen kaliberu rendezotol. C. Bale pedig pont akkora nulla antiszinesz mint ahogy leirtad. Legalabbis szerintem.

  6. SPOILER

    Spoilerrel valaki leírná, hogy benne van-e a filmben Dilinger börtönből való megszökése és az hogyan történik! Csak kíváncsi vagyok, hogy a filmben a legendás kamu szökés van benne, vagy az unalmas igazi :-)

  7. Michael Mann-ról most nem írnék sokat, nem ez a legjobb filmje, de az utóbbi időben ténylegesen a legsikerültebb. Ezért inkább a Közellenségek színészeivel foglalkoznék:

    Depp mióta jó 25 éve ollókezeket növesztett színészi tehetségét tekintve tudnivalón egy zseni, ez nyílt titok volt mindaddig míg mindenki számára egyértelművé nem tette kalózruhában, most kereplő Thomival a kezében, talpig eleganciában is levetkőzhetetlenül nagy talentum. Michael Mann-hoz hasonló mániákus profival talán még sosem dolgozott együtt, de kétségtelen, hogy így az egyik legösszeszedettebb Dillinger lett.

    Bale kiskora óta ismerős nekem, a legnagyobb gyerekszínésznek tartottam, akit filmen láttam egészen Haley Joel Osment megjelenéséig, és ezért a Tatum O’Neal, Anna Paquin rajongók kíméljenek meg a haragjuktól, őket is szerettem, csak…
    Körülbelül a Swing fiúk/mindhalálig felnőttszerepe óta tudom, hogy kinőhetetlen tehetség birtokában van.
    Az, hogy faarcú lenne nekem kicsit sántít – habár bizonyosan nem egy Marcel Marceau.

    Inkább szuggesztív, szenvtelen arccsontokkal és izzékony szemekkel, mérhetetlen küszöb alá szorított erő birtokában. Sajnos a Gépész óta egyedül a Harsh Times és a Rescue Dawn-ban mutatta meg miért érdemel tiszteletet, hogyan előzi meg kortársait szakmai alázatban (ebben ne az operatőrfaló és egyéb allűrjei hiányát értsétek, azok ott vannak persze), ahogy jobb szerepeihez viszonyul.

    Sajnos nekem megint csak nagyon kevés volt a Közellenségekben, akár a sikert hozó bőregér, vagy a poszt apokaliptikus megváltó Connor szerepében. Ha nem tesznek alá semmit ő sem tud csodát tenni, pedig lefogadom, hogy Mann kimerítő élveboncoláson kalauzolta végig a figurát illetően, hogy aztán mégsem adjon neki elég játékteret(?). A filmben nem jött létre újra a Heat kiegyensúlyozott párharca, Depp jóval hangsúlyosabb, talán a kritikusok ezért is respektálják a kevésből jól dolgozó “faarc”-manírokat Bale esetében, itt igaztalanul.

    A többi szereplőről tudnék és volna mit ecsetelni, de nem nyújtom, mind jól muzsikálnak azokon a snitteken, amik rájuk jutnak, ez pedig elvárható ettől a “patkányfalkától” (Rat Pack).

    Érdemes a figyelmetekre, a kevés említésre méltó gengszterfilm közül ez minden hibájával, amit fenn isolde találóan megnevezett, egy jobb fajta szórakozás!

  8. ejjha, ilyen hozzászólást nem lát minden nap az ember!

    én is azért nem nézem, csak DVD-n, mert szeretem a 30-as csikágós gengsztereket, Depp-et, és Mann-t is jó rendezőnek gondolom, de a trailer teljesen lelombozta az érdeklődésemet…
    most, látva hogy még unalmas is, és még ti is 6-ot adtatok, egészen biztosan várok még vele.

  9. Nekem tulajdonképpen tetszett a film. Elismerem, néha lassú volt, de egyszer sem néztem az órára, pedig utolsó előadáson voltam elég fáradtan, de végig lekötött.

    Depp nagyon jó, Marion gyönyörű, Bale nem kapott igazából jó szerepet, ezt bárkivel eljátszathatták volna.

    Amin viszont kiakadtam, az a felirat.

    *** Kicsi SPOILER ***

    Amikor Billie beszélget Johnnal, és mesél a szüleiről, majd mondja hogy “a férfiaknak nem szokott bejönni a származásom”, erre hogy lehet az a válasz, hogy “Nekem szok” ?!
    Illetve ezt követően nem sokkal sikerült kirakni egy olyat hogy “fain”. 1930-as években járva.
    Nem tudom ki készítette a feliratot, de f452korbácsot neki.

  10. pár törölt kommentelő: személyeskedni továbbra sem kell, ha nem értesz egyet akkor az érveket hozd, ahogy pl symor tette Baleről, bár igyekezzünk a Közellenségeknél maradni, szal aki a Gépészről akar csak beszélni az ne itt tegye.

  11. “aki az én szigorúan szubjektív véleményem szerint egy dolgot tud igazán jól: kifejezéstelen arcot vágni”

    végre vki :)

  12. SPOILER végig
    Szerintem nagy volt. Nem katartikusan, meg ilyesmi, de biztosan volt pár jelenet amire sokáig emlékezni fogok. És ami a legjobb volt, hogy a filmnek még az első harmada volt a leggyengébb, és egyre jobb lett. A záró jelenet szerintem filmtörténeti. Depp baromi jó (mongyuk ő mindig az), és nekem Bale abszolút pozitív meglepetés, mert szerintem ő is produkált. Cotillarstól nem vártam többet. A romantikus szál nem volt túldimenzionálva, a digitális kamera nem volt annyira zavaró (csak néha egy kicsit, viszont így a tűzharcok realisztikusabbak voltak) Jó story, és jó díszletek, és szerintem tök jó párbeszédek is voltak. A rendőrségre való belátogatás, a mozis jelenet, a little bohemia shootout, és a befejezés is fantasztikus volt. A film utolsó perce sztem nem egy embert megríggatott. (Good bye black bird…) A film csúcsjelenete viszont abszolút a moziból való kimenetnél amikor dilingert körbeveszik purvis emberei, és jól tudja dilinger h vége, de nem adja meg magát, hanem hátrafordul, és szemébe néz a kopóknak, és a fegyveres rendőrben egyszerűen megfagy a vér, ahogy ránéz depp… Nem hibátlan alkotás, de pár fantasztikus jelenettel bővelkedő film ez, nagyon stílusosan, okosan megcsinálva, fantasztikus castinggal 8,5/10-ből (picit többet adnak a karakterekbe, és többet beszél Depp már simán 9)

  13. Érdekel a film és mindenképp meg fogom nézni. Tudom, human hogy esküt tettél, hogy nem nézed meg (most), de azért majd a te véleményed is érdekel.

    Kicsit furcsa a kritikában, hogy isolde igazából nemtudom, hogy mit várt, mert ez egy ember története, nem lesz szarrá CGI-zve akármennyire is szeretnék azok akik egy Transformerses akciót várnak.

    Depp meg (gondolom) jó h hangsúlyosabb, mert róla szól az egész. Bár azért sajnálom, hogy Bale nem a legjobb.

  14. Bale ebben a filmben is megmutatta, hogy hatalmas színész. És nemcsak akkor dolgozik keményen, amikor főszerepet kap, hanem mindig. Nem csoda, hogy vannak ilyen súrlódásai: [a hangfelvétel agyonkilett beszélve már a filmbuzin, keress rá és ott lehet dumálni róla – a zerk]

  15. szerintem picit elszámítottad magad, valamiféle kúl kaszinós, vagy nagymenős filmre vártál, ami amúgy nem gond, én is ezeket szeretem a legjobban, ehelyett kaptál egy mostanában divatos, hosszúra nyújtott dokumentarista filmet. sztm istenkirály volt a film, a maga nemében. a pörgős, humoros maffiózós filmnek ott lesz mindig a kaszinó, meg bármilyen film, amiben deniró meg pacino bekerül, mint szereplő. :)

    ez egy deppiánus művészfilm vót :)

  16. Olyan volt mint “egy napos csirke cselszövése”.Egy két vágóképben lehetett látni fantáziát,de nem volt olyan mint amire számít az ember.A HD kamera elég gond,de hogy még rángatni is kellejen azt kézzel,mint egy lóf..szt… Korhűség ide vagy oda egy ilyen rendező akkor is
    ledirigálhatná lendületesebben a filmet.A legjobb jelenet pedig az amikor a mozivásznat bevágják és különböző nők köszönnek el Clark Gable-től(fekete fehérben).Nem hittem volna,hogy látok ilyet moziban:)

  17. Engem továbbra sem lehet eltántorítani, nagyon érdekel a film.Lehet, hogy kevesebbet fogok várni, de majd kiderül milyen lesz.Az meg, hogy Bale nem a legjobb…erre is azt tudom mondani, hogy kíváncsi vagyok.Viszont a 3 főszereplő remek színész, aki nem így látja az csemegézzen a filmográfiájukból!

  18. hm? azt írta Bale jó volt a szerepre, azt hoyg az ilyesmi szerepek jól mennek neki.

  19. Én megnéztem a filmet.Rajtam kívül még 10 ember ült a moziban.
    Nagyon igényes és nagyon jó film volt.
    Nagyon jól ki n dolgozva a történet,a színészek,alakítások szuperek és a HD nagyon durva….

  20. Én tegnap néztem meg és egyáltalán nem csalódtam.Egy kicsit pörgősebbre számítottam,néhol kezdett egy kicsit leülni a film,de utána mindig újra beindult.A legjobb jelenetek pedig a bankrablások.Hihetetlen lazasággal mennek be és rabolják a bankokat tényleg 2perc alatt és ahogy mennek be megszólal Otis Taylortól a 10million slaves áhh….
    Nekem nagyon bejött a film és 8.5/10-et érdemel.

    Jah Depp zseniális…

  21. Ami érdekes, hogy én egy kicsit nagyobb sikert vártam a filmtől, (mintha csak 60 millánál tartana kint 2 hét után…), de azért is tisztelem mannt hogy be merte vállalni a hd kamerázást, mert végre hozott valami kis újat a filmvilágba, nyílván gyerekcipőbe jár ez a dolog még, picit néhol ráng télleg a kamera, de például a tűzharcok, a thompsonok ropogása nagyon élethű. A kép néhol szép nagyon, néhol fura, de sztem sokat lehet ezen csiszolni. És bát kicsit sterilnek is tűnik az egész, de be kell vallani h a mai kosztümös filmek meg inkább túl vannak szűrőzve. Persze mégis ez a technika marad az alap

  22. Elég nehéz szerintem úgy megítélni egy színész teljesítményét, hogy a film egészét véve szinte nem is volt szerepe. Bale szerintem nagyon jó színész, de a Közellenségekben nem sok szóhoz jutott Depp mellett. Nekem mindössze azért volt komoly csalódás a film, mert egy az egyben egy ’30-as évekbe ágyazott Szemtől szembent vártam, és a macska-egér jelenetek valahogy elmaradtak. A HD kamerás felvételek szerintem jók, tetszik, hogy Mann mert kísérletezni, így a néző úgy érezheti, hogy ez nem egy film a 30-as évekről, ez egy film a harmincas években.

    Én a sajtóvetítés után 7,8-at adtam neki, annyit bőven ér, a hat kicsit túlzás, nyilván nagyon sokat vártál tőle, és ezért lett ilyen alacsony a pontszám. Amúgy korrekt írás;)

  23. szerintem meg a 7,8 a túlzás, na most mi lesz? Ja hogy felesleges más pontszámáról ítélkezni mert hát teljesen szubjektív mindenkié? (kivétel a mindenre 10/10-et adók, mert ők komolytalanok)

    Durva, hogy ennyire tizedes pontossággal adsz pontot amúgy.

  24. szerintem 8/10. korrekt életrajzi/korrajz film manntól, remek színészekkel. természetesen nem lehet a 10/10-es heathez hasonlítani, de még mindig messze jobb volt, mint az idei agyonvárt filmek. azok szinte mind csalódást okoztak nekem, ez hozta az elvártat…

  25. human: Miért lenne komolytalan a 10/10 valaki részéről egy osztályzat. Lehet hogy valakinek nagyon bejön. Én még nem láttam a filmet, még nem tudok nyilatkozni. De miért ne lehetne valakinek a kedvence, ha nagyon bejött neki.

  26. head: ezekre az emberekre értettem “6/10!!????????? hülye vagyafilm 10/10 legalább mert nagyon jó”, ez meg komolytalan. Egy normál érveléses 10/10 az nyilván más.

  27. Human:

    Persze, hogy szubjektív a pontszám megítélése, de nem hiszem, hogy ítélkeztem volna Isolde írása felett, csak elmondtam, hogy – hangsúlyozom – szerintem kicsit több pontot adhatott volna rá. De mivel mindenki másképp él meg egy filmet, egy zenei élményt vagy egy könyvet, tök mindegy, hogy ki hány pontot ad az értékeléskor, a lényeg, hogy Neked mi jön le a végén az egészből. Ennyi erővel totálisan felesleges a pontozás, hiszen magánvéleményt tükröz, a filmet meg úgyis én magam fogom megítélni, nem pedig más véleménye alapján állítom össze az összképet.

    Amúgy eddig nagy összhangban volt a véleményetek az enyémmel, a Közellenségeknél akadt ez az eltérés, ezért is ragadtam klaviatúrát, véleménycserét úgyis csak itt lehet folytatni a kommentek között.

  28. Shifty: de miért kéne többet adnia, hiszen abba kötöttél? Bevallom én amikor először olvastam, még a 6-nál is kevesebbet vártam a végére, legalább egy ponttal. De a lényeg úgyis az, hogy kinek mi jön le a szövegből, ezért felesleges abba kötni, hogy 5-6-7 vagy akármi van a végén. Mert nekem negatívum a kamera ezért mondjuk 5/10-et adnék (majd meglátjuk a dvdnél:), másnak meg nem zavaró, ezért el tudja dönteni mit akar.

    De ez már off, szerintem fejezzük be.

  29. Én láttam a filmet és 10/10 adok rá!Pedig nem vagyok komolytalan.Nem azért,mert Bale a kedvenc színészem vagy,mert Mann a kedvenc rendezőm.Imádom ezt a filmet.Imádtam a terminátort is.És azért,mert nem voltak elvárásaim.Nem próbáltam összehasonlítani a szemtől szembe c. filmmel.Ez más mint az.Más az év és más minden.Én úgy mentem el megnézni ezt a filmet,hogy egy új dolgot fogok látni.

  30. A Public sztem nagy filmélmény, csak nem katartikus, nemjönnek a képkockák be álmodban még két héttel később, nem ismételgeted még 1 évvel később a film sorait (why so serious…:)), nem változtat meg. Sztem ezért nem 10/10, vagy 9/10. De persze ezek a dolgok azért mégha nem is abszolút, de azért eléggé szubjektívak.

  31. sajnos nem lehet belekötni isolde írásába. azért sajnos, mert valahol én is egy elvesztett lehetőségként tudok rá tekinteni – szeretném én is, ha tudnám.

    de nem tudom: tényleg nem rossz film. nincsenek szemet szúró hibái. tele van csomó klasszis színésszel, a Heat rendezőjével, blabla. a probléma ott van, h jöhet nekem Kína legcsodásabb séfje vacsit főzni, ha nem jön be a kínai konyha. és most Mann kicsit kínai lett. értem én h jó, csak nekem nem izlik. osztom a 6/10et, egy kicsit lett volna csípősebb mehetett volna a 7es is.;)

  32. nahát, több ilyen hozzászólás kellene, mint amit symor kolléga követett el. mivel Mann filmről van szó, így korábbi filmjét is felemlegetném, a Heat-et. azon film kapcsán készült egy interjú anno Mann-nal, aki felhívta a figyelmet arra, hogy bár de Niro ls Pacino egyazon helyen tanulták a mesterséget, mégis jól kiderül a film egyik jelentéből, hogy de Nira az “arcával viszi a szerepet”, míg Pacino inkább csak a szemével, a pillantásaival. mikor az interjú után újranéztem a filmet, mondhatnók megvilágosodtam, baromira igaza volt… mindig ezek a mondatok jutnak eszembe, amikor Bale kapcsán valaki azt mondja, hogy faarcú. tökre nem értek egyet a kijelentéssel, szerintem csak nem az arcjátékán van a hangsúly. ezt a filmet még nem láttam, így nem nyilatkoznék róla, de a korábbi alakításai okán tőlem biztos kap bizalmat Bale is. :)

    azt viszont előre sajnálom, hogy komoly éjszakai városképes jelenet nincs a filmban, tudvalevő, hogy Mann az éjszaka megszálottja (Collateral, Heat jópár jelenete felötölhet az emberben), de ebből a filmből ahogy hallom kimaradtak az ilyen képek… legnagyobb sajnálatomra.

  33. Ma nézem meg a filmet. Várom, nem zavar a HD kamera, és a film langyos fogadtatása.

  34. Egyértelmű csalódás, pedig jó lett volna már végre egy régimódi gengszterfilmet látni. Nem is a sokat vitatott HD-kamerával volt probléma, ugyanis az operatőri munka a film egyik legnagyobb erőssége (az éjszakai jelenetek gyönyörűek, de ez egy Mann-filmben alap), sokkal inkább a kiszámítható, végtelenül egyszerű forgatókönyv okolható az elégedetlenségért. A színészek teszik a dolgukat (Depp egy hangyányit jobb a többiektől), de a karakterek szürkeségével ők se nagyon tudnak mit kezdeni. Nincsenek emlékezetes dialógusok, Bale és Depp közös jeleneteinél közel sem izzik úgy a levegő, mint Pacino és De Niro macska-egér játékánál, a szerelmi szál viszont tartogat jó pillanatokat, de csodát ettől sem kell várni. Rendkívül zavaróak voltak még a hang- és képhibák (ahogy olvastam, ez nem csak magyar sajátosság), egy magánnyomozót megszégyenítő precizitású rendezőtől ilyen bakik egyáltalán nem fogadhatóak el. Korrekt iparosmunka, de az American Gangster kivételével még mindig nem készült kiemelkedő hollywoodi gengszterfilm az új évezredben. 6/10

  35. Michael Mann legkorábbi filmje, amit láttam, az Utólsó Mochikán. Talán arra a legkevésbé jellemző, de akármilyen hihetetlen vagy hiteles dolgot visz vászonra, mindig pórbálja azt érzetetni, hogy ténylegesen megtörtént események szemtanúi vagyunk. Ezt a hatást fokozza az általam csak “rángatós kamerázásnak” keresztelt kézi kamerázással is.

  36. Johnny Depp a legjobb színész ezen a földön.(Nem a karib tenger kalózai miatt!)Szerintem jó volt a film,az zavart egy kicsit,h előtte nem tudtam semmit az igazi Dilingerről,igy nem tudtam eldönteni,h kellőképpen hiteles e a film,de ezt leszámítva pingvin fingnyi kétségem sem volt!Eleje egy pöttyet vontatottnak tűnt,egy kicsit lassúnak,de aztán szép lassan belemerül az ember és már csak akkor eszmél fel amikor meghallja azt a bizonyos,,Bye Bye Black bird” mondatot.Szerintem se Michael Mann-nek,sem Johnny Depp-nek nincs oka szégyenkezésre.Christian Bale szerepe számomra olyan üresnek tűnt,de nem akarom lehordani,jó szinész.Marion Cotillard…Hmm francia is,meg gyönyörű is.:P Szo:10/8-9
    Ja és akinek kedve támadna fikázni a filmet,az csináljon jobbat!;)

  37. Én csak annyit mondok – ami szigorúan saját vélemény: rossz meglátás, rossz kritika.

  38. Nem teljesen erre számítottam. Ezt nem negatívumként írom, más fajta filmet láttam szemeim előtt a mozit megelőzően, mint odabent. Nem volt túlkomplikálva a történet, sok minden ki sem derült Dilingerről, voltak lasssú részek, de nekem most ez bejött. Az író/Mann ezt találta ki, ennyit akart elmondani (talán majd a 2. részben töbet megtudunk :D) és én bekajáltam, elkapott a hangulat.
    Depp még mindig mesteri.

  39. EZ AZ! Végre egy film a nyáron ami hozta azt amit vártam tőle. Mann írtó jól eltalálta a 30as évek “romantikáját”! A film hangulata elsőosztályú!
    A Heat és a Collateral után nálam ez következik a rendező legjobb munkái közül!
    Depp és Bale pedig még mindig az álomgyár legjobb színészei!

  40. sajna,még nem láttam de johnny,marion,christian…..
    Nekem ennyi bőven elég. Nem nagyon szeretem a gengszteres mozikat de a színészgárda meggyőző!!!!!

    Amúgy CHRISTIAN BALEtől az AMERIKAI PSYCHOt láttam videón valamikor még 2001-ben,LENYŰGÖZŐ VOLT! Szóval mielőtt világsztár lett(BATMAN)már akkor is nagy volt.

    Johnny Depp? nem hiszem hogy kellene bármit is hozzá tenni…Nagyszerű színész. Már várom az ALICE-t.

    MARION COTTILARD a SZERESS HA MERSZ óta kedvencem és örülök hogy ilyen színészek mellett szerepelhet.

    szóval így látatlanban: 8/10
    és a legrosszabb esetben is:7/10 ENNYI.

  41. Bale rossz színész, de legalábbis túl értékelt és nem érdekel hány kilót ad le egy szerepért.

  42. Hm… Nekem főként ez a dokumentarista operatőri- meg utómunka nem jött be. Én régimódi vagyok, gengszterfilm, akkor szépiás-szűrő, és szép fahrt-os snittek, nem pedig folyton kézikamerázás.

  43. “Kicsit csalódás, kicsit unalmas, különben nem rossz film, néhány klassz színésszel meg 30-as évek-hangulattal, de sajnos 6/10-nél többet én nem tudok erre adni. Kár, mert akartam szeretni. ”

    nos megspóróltál egy csomó felesleges agyalást a kommenthez, mert ez így ahogy van igaz. szó szerint. 6/10.

  44. “Még a látványvilága sem volt olyan lenyűgöző, amilyenre számítottam, nem tudom, mennyiben köszönhető ez a digitális kamerának. Leginkább persze egy jó forgatókönyv kellett volna ide meg cool párbeszédek”

    Szerintem te rossz filmre ültél be. Nem egy megszokott Hollywood-i gengszter fim volt az biztos, de talán pont ettől volt érdekes. Így tetszett ahogy volt, Johnny Depp nagyot alakított, egyáltalán nem untam. 8/10, de minimum 7/10.

  45. Ezen nincs mit megvitatni! JOHNNY DEPP nagyszerű színész a filjei tökéletesek mind az és azok is lesznek a többi is!!!!! Én imádom és aki rajtam kívűl is az nagyon nagyon jól teszi!!!!! I Love Johnny Depp!!!

  46. Na ez harmat gyenge volt. :S Sem Bale, sem pedig Depp nem nyújtott kiemelkedő alakítást. Az operatőri munka meg számomra itt zavaró. A film lassú, s unalmas. Nekem nagyon nem tetszett.

  47. Nekem nagyon tetszett a film. Lekötött végig, a díszletek szépek voltak, az akciók pedig valósághűek. A színészek is jók voltak. Kellemes szórakozás volt, az idő repült vele: először másfél óránál pillantottam az órámra. Pozitív csalódás isolde írása után.

  48. Ez a film hatalmas csalódás volt. A szerelmi szál súlytalan volt, már már értelmetlen. A digitális kamera a jövőre nézve is felejtős, szörnyű volt. A színészi gárda rendben volt, de a történet rém unalmas és lapos. A 6os korrektnek látszik.

  49. Gyenge forgatókönyv, egyértelműen, ez a fő probléma. A korrajz okés, csak hát nincs benne semmi olyan igazi gengszterfilmes. 10/6

  50. Unalmas, gyenge, buta, gagyi, vontatott, értelmetlen, végbéltermék. 6/10-es értékelést én csak valami nagy mennyiségű csúszópénz ellenében adnék. Gengszter film? Tudjátok mi az? 1940 előtt készültek gengszterfilmek… Ez egy nagy nevekkel eladott, jól bepromózott és marketingelt hulladék. Nagy kár érte. Mindezt úgy, hogy Depp és Bale a két kedvenc színészem.

  51. Korrekt kritika. Annyit tennék hozzá, hogy a zene nekem furcsa volt. Gyakran nem illett oda, gyakran meg csak úgy elvágták.

    Nálam 10/7 (6.5+)

  52. nem rég néztem meg, de ahogy mondtad maga a film unalmas;
    egyik haver észrevette a macska-jaj-ból a csajt aztán utána néztem és tényleg az volt :) de ez csak úgy említettem;
    a képi világát tényleg szépen volt visszaadva, de nekem ez kamera nem igen tetszett, olyan amatőr film hatást keltett
    gondoltam, h élethűbb legyen az életrajz miatt, de nekem akkor se jött be
    ennyi :)

  53. Iszonyat rég írtak ide, gondolom rajtam kívül mindenki látta már a filmet, vagy hála a cikknek nem is vágott neki. Én nem tudtam végig nézni. Sajnos nincs annyi szabadidőm hogy bő 2 órát elfecséreljek, úgyhogy szűk óra után dobtam. Pedig én aztán mindenevő vagyok, de utálom ha nem tudnak dönteni egy filmről. Vagy legyen dokumentumfilm, vagy legyen akció, vagy dráma, vagy nem is tudom mi, de ne ez. Ez a digitális kamerás hülyéskedés meg már majdnem vicces. Nem mondom hogy hongkongi akciót akarok én csinálni ebből, de hogy ennyire steril semmit kapjunk? Bocsánatot kérek de már egy ismeretterjesztő adón is sokkal jobban feltupírozzák a valódi dokumentum filmeket is. Ha valaki ebben a kategóriában jó filmet akar nézni akkor nézze meg az Aki legyőzte Al Capone-t. Nálam a Közellenségek első fele(mivel tovább nem néztem) 4/10 és azért nem kevesebb mert azért én már iszonyat mennyiségű filmet láttam és azok között sok igazán borzalmasat.

  54. Érdekes, mennyi átlagos, de inkább rossz véleményt, kritikát kapott ez a film, pedig rám elég nagy hatással volt. Bevallom én ma néztem meg másodjára, de van egy olyan hangulata a filmnek, ami végig leköt, és nem enged elszabadulni a filmtől. A hangulat, és Johny Depp alakítása engem magával ragadott. Mellékesen hozzáteszem én Bale-t is fantasztikus színésznek tartom, leginkább az Amerikai Pszichó és a Harcos filmjei miatt. Szerintem ebben a filmben minden rendben volt, és nem voltak benne üresjáratok. Talán nem egy túlpörgős akciófilm, de nagyon korrektul fel van építve, a történet normálisan végig van vezetve, és a befejezés is tökéletes. Nincs összecsapva, elkapkodva, jók benne az akciójelentek is, (nekem tetszettek a bankrablásos részek), és az összes színész nagyon el letttalálva. Egyszerűen nem tudok belekötni. Van úgy, hogy egy film talán lassabb, mint amire számítunk, de ha az embernek sikerül beleélnie magát, felvenni a film ritmusát, akkor nagyon jó filmélmény jöhet ki belőle. Én így voltam ezzel, és nekem ez 9 pontos lett (a vége miatt), pedig eléggé kritikus vagyok…

  55. Teljes mértékben egyetértek a kritikával. Csak mégis nekem 7/10 az OST miatt:D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.