Nem lehet mindent megnézni

Az előbb linkelt cikkben van még egy érdekes adat ám, csak azt külön akartam kiemelni. “Last year 610 films were released in America.” Tehát megtudhattuk, hogy tavaly 610 film jött ki csak Amerikában. Ehhez jön még a kelet meg nyugat meg Európa meg ki tudja még mi, és kijelenthetjük, hogy több mint 1000 film készül évente a világon. Lehet nagyon alulbecsültem, hiszen csak itthon több mint 50 hazai lett, pedig kis ország vagyunk. Legyen akkor akármilyen többezres szám. Na az ilyen adat miatt mosolygok mindig, amikor valaki egy tényleg nagyon szar filmnél azzal jön, hogy “vizsgáljátok be és utána mindeki döntse el maga”. Nem és nem, egyrészt aki ezt írja sem látta az összes idén kijött filmet, valami alapján szelektált, másrészt nem lehet minden szarra időt szakítani, amikor van olyan ami már távolról is jobbnak néz ki.

Szelektálni kell

Ebben segíthet az IMDB, amit lehet utálni, de 5 pont alatt nagyon sok film van (vagy akár 6 alatt), és nagyon kevés kivétellel gyenge mind, de akár egy torrentnél is az általános negatív hangulat. Ahogy a kedvenc rendezőnk, forgatókönyvírónk és színészünk is segíthet a döntésben, hogy ne csak a lebeszélő indokokat említsem.

És tényleg nem az Avatarról van most szó, azt vizsgálja be mindenki maga, hanem az Apám beájulna, Álom.net vagy Kis Vuk kaliberű mesterművekről. Szóval ha valaki legközelebb azt az indokot akarja felhozni, hogy mindenki nézze meg és döntse el magának, az kezdje ezzel a három filmmel amit az előbb említettem.

human
írta
2010. 01. 04. 18:43
megjelenés
49
hozzászolás


49 hozzászólás a “Nem lehet mindent megnézni” bejegyzéshez

  1. sőt ha már sok plakátot vagy borítót láttál, van olyan hogy ránézel a design-ra és sejted, hogy ez most gagyi vagy nem. persze kivételek mindig vannak, de nálam az esetek nagy többségében a borító/plakát alapján nem nagyon csalódom (persze, amit te is írtál, hogy színész, rendező stb, azok is ott vannak rajta, nyílván ezek is segítenek)
    Imdb meg szerintem elég sokszor keresztezi a közízlést, szóval azért nem elvetendő.

  2. nekem a mostani kiakadásom tegnap volt, amikor valaki leírta, hogy “nem egy kiemelkedő film, de ettől még érdemes egyszer megnézni”. WTF? miért kell ajánlani az embernek olyan filmet, ami nem kiemelkedő? hiszen egy randomjózsi jó, ha heti 1, max 2 filmet megnéz és annyiba nem fér bele, hogy csak “jót” lásson, ha egy csomó remek film volt az idén is.

    (ezért alaptétel az, hogy az “egyszer meg lehet nézni” véleménnyel bíró film azt jelenti, hogy “nem szabad megnézni”. mármint annak, aki nem heti 4-5 filmet néz, évi 200-250-et. aki keveset néz az nézzen “ez kurta jó” értékelésekkel bírókat, ne “egyszernézőseket”. (meg persze nézzen olyasmit, ami érdekli őt, hiszen a fenti kitétel csak arra vonatkozik, aki más ajánlása alapján szeret filmeket felfedezni.)

  3. Szerintem, hozzáadhatjuk egy kritikus vagy blogger ajánlását is. Pár kritika után ki szokott derülni, ha az ember ízlése hasonló.

    Nekem a halálom, ha valaki azt mondja nem is vagy igazi filmes, mert ezt a filmet PONT nem láttad.

  4. Az van, hogy különbözünk.
    winnie igazad van, én is több ajánlást kaptam olyan emberektől akik nagy ritkán néznek filmet, hogy ez így meg úgy odab@sz, és hát megnéztem mert amit ajánlanak azt megnézem, és azt kellett mondanom, hogy apám, ez szar volt.
    Egyébként én sem nézek meg mindent, valóban befolyásol a sztori, a poszter, a színészek, rengeteg minden. Ezért jó élmény rátalálni egy olyan filmre amire nulla hozzáállással ültem be, és nagyon kellemesen csalódok a végére.

  5. én imdb-t max. arra használom, hogy olyan filmeket találjak, amiket alulértékeltek, a 2-3-4 pontosakat szeretem megnézni, néha igazi gyöngyszemekre bukkanhat az ember :)

    én távolról szoktam amúgy szelektálni, megnézem a műfajt, belelesek a rövid tartalomba, és ha már azt unalmasnak, elcsépeltnek találom, akkor a filmet is hanyagolom általában

    kritika miatt elég ritkán nézek filmet, max. akkor jöhet jól, ha nem tudtam, hogy adott film kijött végre

    winnie:
    de ha kritika alapján néznél filmet, és olyasvalaki írja, hogy egyszer érdemes megnézni, akiről tudod, hogy kb. pont az ellenkezője az ízlésetek, akkor te erről a mondatáról tudhatod, hogy érdemes bepróbálni neked is a filmet, mert valószínűleg tetszeni fog valamelyik gyíkságod miatt, következésképpen hasznos volt a hozzászólása, minden csak viszonyítás kérdése szvsz

  6. Mammut: akkor neked is segít az IMDB, csak másik oldalról :) Ahogy a kritikusnál is, igen, nekem is van ilyen ember, akinek tudom, hogy ha nem tetszett valami normálisnak kinéző film, akkor valszeg jó lesz.

  7. Nekem egy időben volt egy aranyszabályom, miszerint ismeretlen rendező/forgatókönyvíró/színészgárda esetében vagy 2.0 alatt vagy 7.0 felett vagyok hajlandó filmeket bepróbálni. Persze az IMDb se szent, de abból a szempontból reprezentatív, hogy ha a magas számok mögött nem valami agyonhypeolt blockbuster orgia lapul, az többnyire 7.5-ön túl valami értékkel is bír. Nem 100%, hogy tetszeni fog nekem is, de legalább olyan film lesz, amin azt értem, hogy másoknak miért tetszik. Elvétve tudok csak mondani olyan filmet, ami nekem ráfért a képzeletbeli 25-ös/30-as/akárhányas listámra, és 7.0 alatti az átlaga.

  8. human:

    persze, mindenképpen segít a döntésben, de ugyanakkor zsigerből utálom is, mert sokszor qva jó filmeket pontoznak le, voltaképpen pont azt teszik, amiről még régebben beszéltem itt egy kommentben, hogy beszorítják a b-filmeket a 2-4 pontok közé, aminek szvsz semmi értelme, mert korántsem igazságos… kéne egy trash-imdb is, csak b-filmekkel, ott lenne számomra értékelhető pontozás, már persze ha a műfaj kedvelői járnának csak oda :D

  9. Én az imdb-t max. annyira használom, hogy a filmek érdekességeit (Trivia) megnézem, és ennyi. Az összes kedvenc filmem (Mousehunt, Oscar, For richer or poorer stb.) kb. 5 csillagon vannak, pedig a hetet is megérdemelnék.
    Amúgy design alapján (poszter, DVD)én nem igazán döntök. Összekaparhatnak egy jó designert egy sírósan sz*r filmhez, attól nem lesz jobb, de vacak/átlagos borítók mögött is szokott jó film rejleni.
    A human által javallott három remekművet én is ajánlom mindenkinek, és megtoldanám a Szuperbojzzal, mert én olyan megrögzötten értelmetlen filmet még nem láttam.

  10. khm.

    Nos, nem tartom magam sokfilnézős, de éviegyfilmes emberkének sem.

    Azt kell mondjam, hogy minden embernek más az ízlése.
    Van, akinek az álom.net jön be, ki tudja miért, van, akinek az avatar ütött át a két füle között.
    Van aki a twilight filmektől fekszik ki és vannak olyanok, akik az In Bruges féle moviek-on álmélkodnak egy estén át.
    Nos én amolyan In Bruges féle pacák vagyok.

    Nem használok IMDB-t, meg hasonlókat.
    Én fellépek ide, megnézem a friss híreket, érdekes bejegyzéseket és szelektálok.

    Merem állítani, hogy a Where the wild things are c. szösszenettel össze nem futottam volna a büdös életben sosem, ha nem bogarászok itt.
    Vagy az In Bruges-zsel. És még sorolhatnám.

    Tény, hogy vannak egyszer nézhető filmek. Tény, hogy nem biztos, hogy mndenkinek egyszer nézős. És jó, ha van ilyen ajánlat is, mert lehet, hogy ami másnak 1x-i, az nekem pont sokx-i.
    pl. a 500 summer-t felmagasztaltátok, nálam nem jött be. És akkor mi van? Semmi.
    Viszont az erőszakik – de egy hülye magyar cím, pfuj – egy élmény volt.
    és a vadas film is.

    Szelektálni kell. igen. mindenki magának.
    Továbbra is olvasni fogom a filmbuzit, mert jó, hogy van egy ilyen oldal. Jó kritikákat és hozzászólásokat olvasok itt. Sokszor felhívtátok a figyelmem jó filmekre és tény, hogy azért volt egypár olyan is, ami mellényúlás volt. De hát nem mindenki egyforma.

    Human, és a többiek. Ne foglalkozzatok senkivel, twilight-fanokkal, alom.netesekkel, meg hasonlókkal, csak véssétek a véleményeteket nyugodtan úgy, ahogy van. Nem az a lényeg, hogy kinek mi tetszett, hanem hogy lesz a sötét tömegeknek némi rálátása a filmek töméntelen kavalkádjára. És mindenki szelektáljon magának, mazsolázzon kedvére.

    További magas látogatottságot kívánok az oldalnak:
    With

  11. SAjátos filmválasztási eljárásom (tudom senkit se érdekel, de pont ilyenkor szeretem megosztani, amikor senki nem kiváncsi rám:):
    – nethalászat (ide-oda olvasgatás, cikkek, vélemények és fürkészés a filmcímek között – ne legyen horror, romantikus vígjáték… legyen valami elborultság a dologban, nem árt ha ismerek a stábból valakit, de nem “ja ez az az izé, na mi is a neve…na az a svájcinéger, vagy ki, nem a sztállóne” szinten, hanem “te ez a csávó, aki 5 éve írta azt a filmet, ami nagyon beteg volt, de azóta sem sikerült neki kijönnie a nyomás alól és egy filmje meg is bukott” típusú)
    – rá zommolás, ha van egy infó (név, cím alapján beazonosít imdb-n, mert ott legalább jó esetben látok egy képet, plakátot, meg átfutom a teljes stábot, és ha ok, mert nem pitedugás, akkor irány a feliratkeresés:))
    – DVD rendelgetés vaktában, alsó polc, de fenti zoom ott is megvan
    – van hogy végigzongorázok egy alkotót és minden (nem)normálisnak tűnő darabja jöhet
    Ami nem:
    – blockbusterek hanyagolva (heti 2-3 filmet nézek, az nem TF2, nem Herli Plottyer vagy Ráspoly VIII, mert na, tudom úgyis kikapcsolnám 2 perc után; szóval rétegfilmes kicsit) elviselek évi 4-5 nyári nagyfilmet.
    – leragadtam kicsit a nyolvanas évek közepe, kilencvenes eleje hangulatban. nincs tv-m, de ha véletlenül tv elé kerülök, akkor nem vagyok képes megnézni benne semmit, csak egy dáj hárd 2-t német nyelven, mert abba maradt a fiatalságom, meg a kommandóban (svarci még nem basic angolban káromkodott:) Szóval a szocializációm az ilyen kommerszben pácolódott, ezért ott ragadtam, a mai filmeket nem vagyok képes újranézni.
    – ha valaki azt mondja nekem: “te én most néztem meg a moziban ezt, meg azt, nagyon állat, mert oan trükkök vannak benne, teee, meg a földnek annyi, mert teeee, de a csávó repülővel pont el repül a két összedőlő toronyház alatt, teeee! Nézzed megfele!” – azt nem nézem meg, jó ha nem mondja akkor sem, de utálok mások hatására megnézni valamit (van kivétel:)
    – szar technikai minőséget (kamerás, meg ilyenek) nem vagyok hajlandó.

    És a legjobbak a kivételek, amikor nem a fentiek szerint alakul:))
    (bocs a terjedelemért)

  12. #9: Az oldschool vígjátékok mindig 1-2 ponttal le vannak pontozva átlagban az IMDb-n, nem tudom, hogy ennek mi az oka (talán kevésbé archívum darabok, amiket kint előásnának az emberek, vagy megoszlik, hogy melyik országban minek lett kult-státusza, vagy csak a szinkron ad neki más szájízt). Pl az Oscar-nál nem árt tudni, hogy kiemelkedően jó lett a magyar szinkron, Stalone viszont nem tud angol, és beszélni se tud, és eredeti nyelven ez biztos illúzióromboló. Vagy ott van egy hatalmas kedvencem a Vaklárma, amit megintcsak a szinkron húz fel. Furcsa de alapesetben szinkron ellenes vagyok, az 85-95 közötti víjátékokon viszont rengeteget dobott az akkori szinkron. Például abban is biztos vagyok, hogy más országokban kicsit más a Bud Spencer / Terence Hill filmek státusza is, mint itthon.

  13. Bocs mégegyszer a rizsáért.
    Vagy amikor olvasgatom a kommenteket és valaki bekérdez: “nem látta valaki a Bronson-t?”
    És akkor abból az lesz, hogy megnézem mi is ez. Kiderül, hogy angol újhullám, Tom Hardy a főszereplő (Mad Max sztárja lesz), erőszakos, groteszk, eredeti, de mégis átjön a Mechanikus narancs fíling….és megnézem és elégedetten hátradőlök, na megint egy gyöngyszem!
    Szóval így is lehet filmet választani.

  14. Én általában a filmbuzi alapján döntöm el, hogy melyik filmeket érdemes nézni. :)
    Maradékra imdb vagy rotten tomatoes

  15. van olyan film, amit a csak a filmbuzi miatt néztem meg, és nagyon tetszett. máshonnan azóta sem hallottam felőle. ilyen pl. az ember a földről, meg az eden lake. és mindkettő kurvára tetszett.
    másfelől általában én is úgy szelektálok, hogy a már bizonyított rendezők/színészek filmjeit próbálom ki, akkor általában kevés csalódás ígér, de így is mellé lehet nyúlni. legutóbb wesley snipes “a detonátor” című filmjével jártam így. csípem a fickót, mert ugye penge, 57-es utas, pusztító stb. de ez a film konkrétan olyan szar volt, hogy 20 perc után kikapcsoltam pedig nem vagyok az a film abbahagyós.
    találtam úgy is jó filmet, hogy haver ajánlott, és nagyjából mindkettőnknek azonos a filmbeli ízlésünk. ilyen volt a dög.
    természetesen vannak előítéleteim is sajnos. pl. a titanicot nem bírtam, és nem is fogom megnézni, kizárólag caprio miatt. többen mondták, már hogy hülye vagyok mert egy nagyon jó filmet hagyok ki, de a tejbegrízt sem enném meg hiába szeretem, ha beleesett egy darabka szar. ellenérzésem volt sokáig a harry potter miatt is. kizárólag a hype miatt (ilyen most a twilight) de ahogy kicsit csendesült a harry potter láz, rászántam magam és megnéztem őket. végülis nem rosszak, egyszer megnéztem mindet, de többször szerintem nem fogom. nincs velük semmi bajom, csak nem értem miért van ennyire körül rajongva.
    aztán vannak az olyan filmek, amik zsigerből taszítanak és hat lóval se tudnának elhúzni, hogy megnézzem őket: sex és new york, mamma mia, a disneynek az a táncolós musicales izéje stb.
    akkor vannak olyan filmek, amiket akkor is megnézek, ha tudom hogy szar. pl. avp1-2. azért mert két régi nagy néven alapszik és hát egyszerűen muszáj. elismerem, hogy mindkettő el lett szúrva (nekem is hatalmas csalódás volt) de úgy vagyok vele, mint a tanár a kedvenc tanulójával, ha egyszer-egyszer nem remekel túl jól felelésnél és egyszerűen nem tudok rá haragudni.
    és végül vannak azok a filmek, amik érdekelnének, de nem jutok közel hozzájuk. itt is olvastam néhány ilyenről, de most cím nem jut eszembe. először megnézem, hogy torrent bácsi mit mond. aztán, megnézem hogy az internetes dvd áruházaknál megtalálható. ezután tesco, spar, alexandra vadászat. amazon-ról nem rendelnék, mert olyasmire nem adnék ki több pénzt amit még nem láttam, így marad a várakozás, hátha elém vetődik a film. van úgy, hogy már el is felejtettem, hogy ezt megakartam nézni és egyszercsak szinte belebotlok (tesco 999 ft),de van úgy hogy teljesen elfelejtem.

  16. Hát én 4 szempont szerint alapján szortírozok. Együtt természetesen.
    1; Téma, tehát érdeklejen a cucc: fantasy, sci-fi, western, régivágású akciófilmek, nálam ennyi csak :-) ezek jobban.
    2; Trailer: sok mindent ki lehet venni belőle
    3; Minimális lóvé legyen belerakva, tehát ne legyen indie cucc, tőlem lehet ázsiai is csak ott is az “igényesebb”, szeretem ha technikai értelemben is rendbe van a cucc, itt nem csak trükkökre gondolok, hanem inkább a kosztümök, színészek rendbe legyenek (az ottani jó színészek is pénzbe vannak) tehát megállja a helyét :-)
    4; Általában a színészek nálam már nem húzónevek DE egy-egy régi (“öreg”) nagykedvenc színészem még be tud rángatni a moziba :-) pl: majd most Gibson, Willis papa is általában, hál isten Sly is újra mozizik, meg úgy cakk-pakk régiekhez jobban húzok!
    Hát ez alapján sztem nem is csoda, hogy nekem könnyű szortírozni :-D

  17. Hogy hiányzik az az idő, amikor betértem egy videótékába, megkérdeztem a pultost mit ajánl és mikor hasonlította az aktuális filmet egy korábbihoz amit láttunk hosszú ideig eltudtunk csámcsogni róla. Kivettem a filmet, haverokkal vártuk az estét és még a legrosszabb film is a hangulat miatt nevetésre késztetett. Épp a múltkor ment a tv-ben az ünnepek alatt a “Denisz a komisz”. Az IMDB-n az 5-öt alig éri el közben simán én magam a 10et megadnám neki mert emlékszem mikor a mozikban a felnőttek is annyira röhögtek a Christopher Lloyd szivatásán, mint a gyerekek. Tehát SZERINTEM vannak filmek, amiket sokan éppen amiatt értékelnek, mert valami régi időt idéznek, és vannak akik a túlhypeolt filmeket imádják. Az őszintét megvallva a mai napig úgy gondolom az “immunizálódott” gondolkodásunk miatt döntünk az IMDB-n is a filmekről mert mindenből több és több kell. egy példa:”Ez jó film volt,de pár rész nem volt benne, pedig az előzetesbe berakták.” Tehát azért úgy gondolom, a “felkéne nőni” nem minden esetben azt jelenti, hogy csak példaként, de azért mert a “Remény Rabjai” az első ott ezért már mi is essünk hátra.De ez az én véleményem és nem akarok válasznak ilyet, hogy “Alfie te f@sz vagy” Köszönöm!

  18. Egyetértek, az előzetes szelektálás fontos. Másfelől néha nagyon jó dolgokra lehet bukkanni spontán módon is. Én pl. néha azt szoktam csinálni, hogy amikor van pár szabad órám és mozi fele járok, beülök az első filmre, ami éppen akkor kezdődik.

    Ezzel a módszerrel nagyon sok olyan filmet láttam, amit az előzetes felderítéssel tuti nem néztem volna meg, viszont utólag sajnálnám, ha nem láttam volna. Ilyen volt például a Memento, vagy a Vicky Christina Barcelona.

    Persze volt, hogy oltári módon mellément, pl. a 25 idegen igen. Na, annak a végére szószerint agyf*szt kaptam, utána nem is ültem be spontán sehova majd két hónapig.

  19. mindenkinek megvan a maga módszere a válogatásra, kinek hisz, kinek nem. az a néhány perc utánanézés bőven megtérül ha nagy átlagban sikerül elkerülni a megbánt mozijegyeket és megvásárolt dvd-ket. minden egyéb esetben ott a stop gomb és viszlát. én nem akadok ki senki véleményén, hogy istenít vagy kukába hajít egy filmet, inkább azon húzom fel magam, ha a filmet értékelők egymást kezdik el minősíteni.
    amúgy ijesztő ez a (sok)ezres szám, hány olyan lehet, amit imádnék, de egyszerűen el se jut hozzám a híre.

  20. Nálam:

    1. Elsősorban a színészek imdb-adatlapjain kutatok – színészcentrikus vagyok, rengeteg kedvencem van, egy életre ellátnak filmekkel. Utána jön a történet és a rendező leellenőrzése. Ha gagyinak tűnik, de mégis kíváncsi vagyok rá, akkor csak beletekerek, és ha megtetszik a hangulata, akkor félreteszem ínségesebb időkre.

    2. Érdekes téma alapján, ugyanúgy, mind sandor8206-nál és afterwardnál, sci-fi, fantasy, akciófilmek, a nyolcvanas és kilencvenes évek filmjei *én is leragadtam ebben a korszakban :-)*, történelmi, kosztümös adaptáció, kardozós-baszós-szandálos, romantikus komédia, stb.

    3. Alapműveltség jeligére igyekszem rendszeresen pótolni a filmes toplisták nagy kedvenceit.

  21. Felderíteni, szelektálni muszáj, mostanság rengeteg a szemét. Tényleg azok voltak a szép idők, mikor az ember lesétált a paneltízes aljában működő videotékába és kiválasztotta a nyersanyagot. : ) Egy jó ideje már megbízom a filmbuzis infokban is. Főleg mióta itt hallottam először a Dead man Shoes vagy a Brick című gyöngyszemekről, amik azóta is ott vanak a tízes listámon.

  22. hallottam egy fagylaltozóról Olaszországban, ahol csak csokifagyiból van 17 féle. természetes, hogy ha akarja sem tudja az összeset megkóstolni az ember, még ha kecsegtetőnek tűnik is, valami alapján szűkíti a lehetőségeit. az ordenáré képzavar után filmekre váltva vázolnám, hogy szerintem mely megoldások merülnek fel, ha van erre igénye az embernek.

    egyfajta sorrendet alkotva:

    – megpróbálod a készítők-forgalmazók-producerek által felkínált lehetőségek közül kiválasztani azokat, amik érdekesek lehetnek valamely okból (jó plakát, érdekes trailer, szimpi werk-film stb.), mely azt a kockázatot hordozza egyre inkább, hogy stúdiók gyorskezű vágói olan történettel csalnak be a filmre, mely legfeljebb nyomokban tartalmazza a mozis élményt.

    – nyomon követed egyes rendezők, színészek, stúdiók stb. szerepléseit, megnyilvánulásait, közleményeit, terveit, és azok segítségével próbálsz eligazodni a káoszban, komolyan kockáztatva, hogy bekebelez a bulvárvilág, celebritások (?) határozzák meg az ízlésedet, már ha az a tiéd marad ezt követően.

    – véleményformálók, kritikusok elemzései alapján próbálsz saját álláspontot kialakítani, és azt különböző közegekben illetve plénumokon sajátként eladni, nem egy esetben látatlanban bizalmat adva vagy éppen megvonva a neked valamely okból kedves, vagy éppen utált közreműködő, szereplő, megvalósítási mód, eredeti regényt jegyző stb. miatt, illetve elhamarkodott kijelentéseket téve poszter és/vagy előzetes alapján. kockázat a rendszeres csalódások okozta zavarodottság rossz véleményformáló választása esetén.

    – igazán elmélyedsz a filmek világában, megismered a történelmét és/vagy a különböző korszakok egyes vagy az összes technikai eszközének működésével is ismerettséget kötsz, dátumokat és dollár összegeket, mellékszereplőket memórizálsz, már a reggeli kávé előtt-alatt bekörmölsz egy bármilyen filmes blogra egy rövid elemzést, nem egy esetben komoly indulatokat váltva ki ezáltal más, a filmszakmában kevésbé jártas hozzászóló(k)ban. komoly kockázat a szembesítés egy korábbi saját, de ellentétes tartalmú hozzászólással, illetve a túlideologizáltság.

    biztos van más fokozata vagy csoportosítási formája is, a valódi geek pl., meg a “szakmán” belül is vannak ágazatok (tv-s, mozis, tévésmozis, underground, horrorfun stb.), de ebbe most nem mennék bele. van még egy nagyon érdekes fajta, a feliratot kérő és/vagy elkészült feliratok alapján torrentelős, a sorozatfüggő töltögetős, de asszem a legalsó kaszt. :)

    ja, és a gyűjtő, aki mindent vesz dvd-n, újabban bd-n, számos esetben tesco és egyéb áruházak 300-600-1000 Ft-os kínálatát bogarászva, aki a warez-t tabunak tekinti, melyről beszélni sem illik.

  23. Nekem is megvannak a szempontjaim. Tényleg jó ez a cikk, és szerintem sok dolgot jó szemszögből néz. Nekem is elég fontos lett a filmbuzi egy ideje, jó azért hogy nem kell az embernek teljes maga válogatni a dolgokból hogy mit tart értékesnek és mit nem, hanem ezek megkönnyítik a helyzetet. Ha valami érdekel, de nem vagyok biztos benne hogy megéri e rászánnom az időt én is először a stílus, színészek, trailer válogatási módszert szoktam használni. Ha már kijött azért többnyire a kritikákat is el szoktam olvasni, de ezeket is jó több helyről, mert azért mindig valahol középen van az igazság. Filmbuzit, Portot, Imdb-t meg Rotten Tomatoest szoktam nézegetni.
    Persze nálam is vannak kivételek és színészek akik szerepelhetnek bármiben én azt tuti megnézem.

    Viszont szokott bennem az az érzés keringeni, hogy annyira szinte felfoghatlan mennyiségű filmóra kerül nap mint nap a piacra, hogy egyszerűen képtelenség az embernek minden jót megnézni, hogy vajon mi jót hagytam ki. Meg aztán az én születésnapom előtt is készültek gyöngyszemek bőven, még azokat is pótolni kell. Szóval nagyon nehéz és szinte lehetetlen az embernek szerintem egy olyan szisztémát felállítani, hogy mindig csak azt nézze ami arra tényleg érdemes, de talán az egyre több film megnézésével és a tapasztalatokkal fejlődik az elsődleges megítélés helyessége. Ha úgy érzem hogy valami olyan lehet ez, ami valami újat mutat azt megfogom nézni továbbra is. Legyen az csupán a stílus, a történet vagy bármi más. Szóval jó dolog jó filmeket nézni, és továbbra is remélem meg fogja érni:)

  24. Kiindulási pontnak pont ezeket használom amit írsz. Az időt meg kell becsülni, ezért pár éve ha nagyon mellényúlok és csak szenvedek a filmen, nem várom meg a végét, inkább kilövöm félúton. Persze ritkán van ilyen, de ha becsúszik, nem vacakolok.

  25. Két-három éve kezdtem el úgy komolyabban filmeket nézni, és meg is volt a heti 4 szerintem lazán. Viszont az utóbbi egy évben a sorozatnézés erősen a filmnézés kárára megy, sőt az utóbbi időben szinte csak limonádé romkomokat meg blockbustereket nézek. Valahogy nincs most gyomrom a komolykodáshoz. A minap is a Natural Born killers-t szakítottam meg a Rodney Dangerfield-es trip közben, hogy “na ezt majd máskor”. :)
    Egyébként én elsősorban nyílván az aktuális bármilyen jónak tűnő filmeket választom ki (IMDn, Wikipédia, Filmbuzi alapján), régebbieket kivétel nélkül Wikipédiáról halászom össze, illetve ha valamilyen internetes írásban, vagy szitkomban popkultúrális utalásként találkozok egy címmel. (Caddyshack most ami beugrik.
    Haveroknak én ajánlok, úgyhogy ez kiesett. :) Kisfilmeket általában itt a ‘buzin találok, de persze egyre ritkábban. Ha meg tényleg kifogytam (ami ugye már 1 éve nem történt meg), akkor elindulok egy rendező/színész munkásságán. Így volt meg Scarlett Johansson teljes életműve mínusz az az angol történelmi, Coenék, Woody Allen utólsó 6-7 rendezése, stb.

    Egyébként én is osztom azt, hogy nagyon is hasznos, ha itt a blogon előkerül egy-egy talán kevésbé ismert film, amiket amúgy nem találtam volna meg. Ilyenek, hogy Blindness, Eden Lake, REC, Sex Drive, Choke és még jópár. :)

  26. Érdekes kérdés, régen én is sokat nézegettem imdb-n filmeket, olvasgattam kritikákat. Ma már sajnos kevés időm van, a legtöbb klasszikust már legyűrtem, és egyszerűen ritkán találok jó, mostani filmet.

    A legtröbb blog ugyanaz, a blockbustereket írják le, úgyhogy feleslges egynél többet olvasni. Kivéve pár moziperverz embert, de azok meg ilyen elborult filmekkel jönnek.

    Az imdb 7.0-s átlag is egész jó támpont, de a legtöbb túlművészi film. És néha csak jól akar szórakozni az ember, egy jobb komédia vagy akció néha többet ér mint egy irodalmi műalkotás.

    És van amikor mind a véleményírók, mind az imdb nem segít, legutóbbi példa a GI Joe ami csontig bejött, lehet mert nem vártam sokat tőle.

    De zenében ugyanez van, nehezen találok új kedvenceket.

  27. CyClotroniC:
    Vaklárma az egyik legnagyobb oldschool vígjáték:)

    Amúgy én SOHA nem nézek meg csak azért egy filmet, mert xy azt mondta/írta róla, hogy jó. Engem a kritika hidegen hagy. Max utána elolvasom és vagy egyetértek vele vagy nem.
    Egyszerűen van ami megtetszik és akkor mindenképp megakarom nézni, és van amit képtelen vagyok. Vannak színészek akiket kerülök, mint a kutyakakit és vannak olyanok, akikért egy-egy kameo miatt akár egy egész filmet is képes vagyok végig nézni.

    IMDB-t én így még nem is néztem, hogy vajon hány pontot adnak a filmekre..

    de ide én is sokszor feljövök és a film megtekintése után én is szívesen kifejtem a véleményem:)

  28. Mivel szerencsére jól megy az angol, ezért én is IMDB-t használok, vagy egyszerűen beütöm a film címét plusz a “review” szót. Máris dőlnek az okosságok.. :)
    Meg persze az is fontos, hogy az adott kritikus mit dicsér vagy szid a filmben. Ha azért pontozza fel, mert csodálatos a morális mondanivaló, már lapoztam is tovább.
    Ha viszont szidja az agyatlan akciót, már tudom is, hogy megtaláltam ami kell. :)
    Egyszerű ez.

  29. winnie lehet hogy Te heti 2 filmet tudsz megnézni mert olyan “kurva kevés” időd van, de attól nézel mellette 63 sorozatot is… szóval nem kell ezt minden egyes portálon megjegyezned, hogy szegény winnie kevés az ideje.
    az egyszernézős filmeket simán megnézheti olyan, akinek van ideje, akinek meg csak évente 1x van 2 órája az meg nézze meg az Oscar nyertest, biztos nem fog csalódni!

  30. engival: a többség heti 1-2 filmet néz (már ha nem csak azt amit a tévében, hanem választ) és akkor tényleg nézhet jobbat, mint az “egyszer meg lehetett nézni” műveket. winnie pont hogy többet mint kettőt szerintem, pont hogy nem magából indult ki ott fentebb.

  31. Fentebb írta valaki, hogy különböző ízlésű emberek vannak, ami igaz is, de ne feledjük van akinek meg nincs ízlése. ;)

    Én szelektálni legtöbbször olyan módszerrel szoktam, hogy van egy pár hely, ahol elolvasom sok-sok jóember értékelését a filmekről. Mivel sűrűn benézek, nagyjából tudom, hogy ha X lehúzta, vagy Y dicsérte, akkor az nekem feltehetően jó vagy sem.

    Nyilván nem kell és nem is lehet egyformán pontozni a filmeket, hiszen egy jó, egyszer nézős, de szórakoztató popcorn moviet nem hasonlítgathatunk egy jól összerakott drámával, vagy sci-fi filmmel, stb. Vagy például lehet egy szuperül összerakott sport film, ha engem nem érdekel a sport, nem fogok megnézni pl. egy Nascaros filmet, attól még nem biztos, hogy leértékelném.
    A Pankrátor jó film volt, erősen túlértékelt, de jó film. Lehet jó a film a látványtól, jó történettől, színészi játéktól, jó vágástól és kamerakezeléstől, de ha ezekből csak egy van meg, akkor az már nehezen kap nálam 5 pontnál többet. Szóval lehet ezt ragozni.
    Van aki nem szeret gondolkodni filmnézés közben, van aki azon kívül sem, ők nem fognak mélységet keresni vagy találni a világ legjobban összerakott filmjében sem. Igaz ilyen alkalmakra vannak a Popcorn filmek.

  32. Velem az a baj, hogy eléggé hajlok/hallgatok mindenféle kritika felé mostanság. Például itt a filmbuzin, a porton, meg az Imdb-in. Amikor még régen nem volt internet, nem voltam ilyen filmőrült, azért a tv-ben láttam nagyon sok tökre ugyan olyan sablonokra épülő filmet, így útólag felfedezve amik tökre bejöttek. Ott vannak Adam Sandler filmjei amik nagyon levannak húzva és tényleg Sandernek mindig benne van a csajozós vonala meg hogy a végén mindig happy end van stb, de én szinte az összes filmjét végigröhögtem teljesen(Vizesnyolcas,Dilidiák,Kismenő,Apafej,stb.) Meg ott van a Vaklárma amit már említettek páran ami szintén ilyen. Bud spencer, Louis De Funes filmek. Sőt van még több ilyen, de többet nem sorolok. Szóval ezek a filmek amit Mammut mondott, hogy egy külön kategóriába kéne őket sorolni. Mert a maga nemükben kiemelkedőek.

    Akkor vannak a nagyon hánytatott vetett sorsú művész filmek amikre különösen oda figyelhetnének az emberek, például most az Inda videó jóvóltából ingyenesen megnézhetővé tettek jópár magyar rövid filmet vagy egy hosszabbat és rádöbbentem arra kibaszottul léteznek jó magyar filmek amiket szerintem biztosan nem láttam volna ha ez nincs.
    Akkor azért itt a filmbuzin is akadtam jópár szépségre: elég a család kicsi kincsére gondolnom vagy a forrásra amiket láttam is mostanában. Innen is válogatok mostanában.

    Szóval az ilyen különleges, művészi, elvont filmekre vagyok kíváncsi és azt általam kedvelt egyszerű, de mégis nagyszerű filmekre figyelek fel.

  33. Filmet választani a legegyszerűbb dolog a világon.Letöltöd, ha nem jó letörlöd.Ha meg valami k*rva látványos van a mozikban meg lehet nézni ott is.De, hogy a Nem vénnek való vidéket megnéztem miattatok azt soha nem bocsátom meg sem nektek sem magamnak.

  34. Jo a cikk!
    En is altalaban az IMDB alapjan valogatok, szepen honapokra/evekre levannak bontva a filmek, 2 nap alatt vegig is bongesztem a 2002-2009 es listat (csak 2002 ig van meg a “Now Playing” kategorianal)
    * Mufaj(kedvenc a scifi) alapjan pl nagyon sok filmet kivalogattam, irtam egy listat es szepen lassan nezegetem.
    Tortenet ami meg sokat szamitt (The Box, Curious Case Of Benjamin Button, Matrix stb.)
    Filmbuzin, Filmdroidon is talalok jo filmeket, amikrol mashol nem igen hallanek.
    A lenyeg, hogy szelektalni kell! :P

  35. Én tavaly több, mint 400 filmet megnéztem (napi egy szinte mindig megvolt, de volt amikor napi több is). Volt köztük jó is, rossz is és mindig segítséget nyújtottak a filmes oldalak a szelektálásban. Innen is kaptam jó néhány filmtippet, meg máshonnan is. Imdb nálam nagy szerepet játszik a filmválogatásban, de ez nem jelenti azt, hogy ha ott lepontoznak egy filmet, akkor tuti meg se nézem, persze ez is előfordult már. Ha x színészre, rendezőre vagyok kíváncsi, akkor is megnézem a filmjét, ha 5 alatti pontszámon áll. Ált be is bizonyosodik, hogy nem véletlenül kap ennyi negatívot. Amúgy nálam manapság az imdb szerepét kezdi kicsit leváltani a Rottentomatoes.com. Pontozásban véleményem szerint sokkal korrektebb képet ad egy filmről, mint az imdb, persze itt is volt már olyan, hogy meglepődtem egy-egy film eredményén, de mégis közelebb állnak hozzám a rottenes százalékok.
    Kritikát egy adott filmről viszont csak akkor olvasok, amikor már én is láttam. Így kialakul a saját véleményem és megnézem másé mennyire áll közel az enyémhez…

  36. VINNYOGÁS ALERT!

    Visszatérhetnének azok az idök, amikor a blogon úgy havonta egyszer felbukkant egy (számomra) derült-égböl-villámcsapás jó film (Finding Amanda, Wristcutters, a Brick all time top ten lett nálam, mondjuk a Bickfordtól még most is prüsszögök ha eszembe jut). Azért is szerettem meg ezt a blogot, mert human izlése nagyjából teljesen más, mint az enyém. Így olyan filmekröl is tudomást szerzek, amikröl egyébként nem. Valahol írtad, hogy azokat kevés ember kommenteli-ez így is van, de annak a pár embernek meg szerzel egy kellemesen eltöltöt általában 90 percet. Jó, hogy itt el tudjuk olvasni az összes “mainstream” hírt, de jöhetne pár írás a kevésbé ismert filmekröl is. Legalább néha:)

  37. Valojaban, ha belevesszuk India-t, marpedig az is a vilaghoz tartozik, akkor magasan lealazza az osszes tobbit egyutt veve.
    Bollywood termelekenysege eleri az evi 1.000.000 – igen egy millio – filmet. Ebbol mintegy 1-5 ha eljut nyugatra, nem veletlenul, legtobbje masolat, vagy egyszeruen elvezhetetlen a nyugati civilizaciok szamara, illetve nemes egyszeruseggel sz*r.
    Csak hogy en is dobalozzak adatokkal.

  38. pisketi: amiket mostanában láttam kisfilmek azok között kevés volt nagyon jó. Nyilván írok amint nézek, ebben nem befolyásol a kommentmennyiség igazából, még ha jól is esne több.

  39. azért a nagy számok törvénye alapján az imdb nem rossz támpont. büszke vagyok rá, hogy végigverekedtem magam anno a top250-en :) nem lehet azért egy kalap alá venni az “M, egy város keresi a gyilkost” és a Memento-t pedig mindkettő thriller, csak az egyik 1931-es a másik 2000-es. Ugyanakkor mindkettő jó film, ott figyel a polcomon eredeti DVD-n és a gyerekemnek is fogom ajánlani, ha már elég nagy lesz hozzá.
    Lehet szidni az imdb-t hogy kommersz stbstb, de a Twilight műremekek nem véletlenül büszkélkednek 5.8 / 4.6 ponttal, szerencsére nem a tinilányok véleménye az egyeduralkodó.
    Részemről van egy kis txt-m amibe folyamatosan írogatom a megszerzendő filmeket, leginkább a filmbuzi és társai ajánlása alapján, de természetesen rajta lógok pár traileres RSS-en, fórumozgatok, túrom az imdb-t és a rottentomatoes-t, ha megtetszik egy rendező / színész alkotása.
    Sajnos heti 6-7 filmnél több nem fér bele, így is az alvásidő rovására megy :) de annak örülök, hogy ez a szelekciós módszer 2009-ben elég sikeres volt, hiszen egy kezemen meg tudom számolni, hány “felesleges” filmet láttam.
    Köszönöm :)

  40. Általában hangulatomhoz válogatok filmet. Pihentebb vagyok, akkor jöhetnek a gondolkozós/depis filmek, viszont ha fáradt vagyok, akkor trancsír és piff-puff.
    Imdb-n a pont nekem nem mond semmit.
    Human vagy Mammut véleményéből könnyebben ki tudok indulni. Az alapján nem tudok dönteni. Bár volt egy-két film, amit csak azért néztem meg, mert alig kapott pontot. Ilyen volt az Alien vs hunter c. remekmű, vagy a 2001 Yonggary.

  41. Töltöm az Álom.net-et! Biztos sz*r lesz, de most human arra utalt, hogy “egyszer meg lehet nézni, vizsgáljátok be és utána mindenki döntse el maga” :D

  42. India? Nigéria? A kettő filmgyártása együtt biztosan megüti a 2500 film/év rátát.

  43. Azért szeretem itt olvasni a hsz-eket, mert itt mindenki önálló és különbözik másoktól. Értem én, egyediknek kell mutatni magunkat. De mi a francnak kell bizonyítgatni itt mindig, hogy mennyire nem nézek kommersz vagy közrajongásnak örvendő filmet? ‘Még azt is utálom aki nézi!’ hangulat van állandóan. (Persze kivételek vannak, szóval csak 9/10)

    Próbálnék meg dicsérni HP, TF meg hasonló filmeket…
    Tudtok blockbuster-eken szórakozni egyáltalán? Mondjuk egy fárasztó nap után csak nyugiban ülni és nézni mire képes az álomgyár?

  44. Nagyon jó ezeket olvasni, hogy ki-mit-miért stb.
    Magamat nem tudom hova sorolni mennyiségileg. Most, posztíráskor elgondolkoztam, de megsaccolni sem tudom az évi átlagmennyiséget. Van, hogy egy éjjel lenyomok gépen, DVD-n 2-3-at is, van hogy heti ennyit. De van hogy mozival együtt kijön a heti 20-is szerintem:o) És mennyi olyan van, mikor elkap a “retro feeling” és ledarálok BTF-et, Die Hardot, Keresztapát, Groundhogday-t, Meglógtam egy ferrárival, meg hasonlókat úrja…..
    Mivel említve lett a torrent, azzal kezdeném. Az alap, hogy XXXX számú seed esetén, ha az párosul 2-5 közti IMDB ponttal, na azt kihagyom. Ezeknek legtöbbször már a címe is utal arra, hogy valami ZS kategória, ezek a tini vagy éppen szép nő a borítón cuccok ugye, ilyen Amcsi pite 15. stb. Meg a horrorok amiket én nem nagyon komálok egy két kivételtől eltekintve. Ezt pl soha nem értettem, pedig nem ma kezdtem a netet meg az ilyeneket. Mindig ezeket szedik sokan, az aktuális blockbusterrek mellett…
    Azokkal is egyetértek, akik nem adnak az IMDB-re. Nagyon sok olyan film van (európai elsősorban) amikre soha nem fognak szavazni a nagy vízen túl. És mennyi olyan van ami mondjuk 7 pontos vagy feletti de csak 100-500 szavazat alapján. Ezek közt akad sok jó is.
    IMDB-t meg kell tanulni, ki kell tapasztalni és a saját ízlésünk szerint használni… Az IMDB nem csak a pontozás miatt hasznos egy filmbuzinak, sőt….
    Általában, nálam ez a sorrend, film címe, imdb (szereplők, rendező, és nem a pontozás) sasolás, ha van még esélye vagy érdekes a plot akkor keresek trailert, aztán döntök. Ha a listámon szerepel már egy film ami (várós) akkor eleve megnézem, ha csalódok ha nem. Ha ez a város blockbuster jellegű akkor mozi előtt Filmbuzi, aztán mozi.:o) Ha nagyon város akkor van, hogy neten felkutatom az összes vírus marketinges cuccot is, nekem nem szokta rontani az élményt pl. TDKnál. Van hogy én is tartózkodom ezektől meg a trailerektől is ilyen volt pl a D9.
    És valaki írt valami olyasmit, hogy azok a jók amire szinte semmi “előzetes” kutakodás, trailer nézés nélkül leülsz, beülsz, és üt, vagy legalábbis a saját pontozásod szerint ér vagy 7-8-at. Sajnos ilyenekbe egyre ritkábban szaladok bele….
    És van nagyon sok olyan “régi” általam nem látott cucc, amikre úgy akadok rá, hogy pl Human vagy valaki a kommentben leírja a címet én beszerzem és vááá.
    Volt egy korszak mikor szisztematikusan a színészek után mentem. Pl. Al Pacino, Mel Gibson, stb összest próbáltam beszerezni, neten, DVD, akár VHS és daráltam….
    És nagyon sok film van amiknek adtam esélyt és bejöttek, svéd, francia, orosz, szerb, filmek noname színészekkel.
    És mennyiről lemarad az ember ilyen dömping mellett..
    Bocs, hogy hosszú lett!

  45. Mindenki hosszan fejtegette a szemponjait előttem. Én egyszerűsítek:
    – Filmbuzi (ezért vagyok rendszeres olvasó) – “taste paste”
    – iMDB – ezért tartják
    – reklámok
    – (max “rohadt paradicsom”)
    Egy gyors pillantás esténként az RSS feedekre és az ember annyira képbe van, hogy az esti és hétvégi kis szabad idejét mivel üsse agyon, legyen az mozi, DVD vagy más.

  46. Igen, nagyon összetett, mi alapján döntünk/ök egy film megtekintése mellett. Imdb sokat alapoz, meg ha van benne valaki, szintén már említett színész/nő, rendező, zeneszerző, maga a téma stb. (És nem azért,de mára a filmbuzi nálam elért arra a szintre, hogy ha gondolkodom egy filmen, rákeresek, itt van-e róla írás.)
    Továbbá imdb pontozás alapján a mai kínálatban egy horrornál elegendő lehet a 6 fölötti (5.5 fölötti esetenként, ha nagyon horrorra vágyom), míg drámánál 7 alatt ritkán nézem.
    Ez ilyen, tetszik az írás :)

  47. Mammut!
    Még szerencse, hogy írsz egy népszerű filmes blogon, és elmondhatod milyen gyöngyszemeket találsz a b-filmek között! Engem biztosan érdekel!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.