Megvan az új Dűne rendezője

Peter Berg ugye nemrég jobbra el, úgyhogy felvettek egy kőkemény akciófilmest a helyére. Konkrétan Pierre Morelt, aki nemrég a Takennel tűnt fel a szemünk előtt. Hiába ígérnek könyvhű feldolgozást, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy nem tömik tele akcióval. A fejleményekkel majd jövünk.

human
írta
2010. 01. 05. 07:29
megjelenés
38
hozzászolás


38 hozzászólás a “Megvan az új Dűne rendezője” bejegyzéshez

  1. Hát, ha szigorúak akarunk lenni, még nem nagyon láttunk könyvhű (se jó) feldolgozást…bár ez általában nem az akció mennyiségén bukott el egyik esetben sem.
    Nekem az alap Dűne életem egyik meghatározó könyv élménye, szóval az elvárásaim minden bizonnyal túlzottan is magasak, de ha szórol szóra a könyv peregne le előttem, akkor talán nagy fintorogva tetszést nyilvánítanék:)

    De a realitás talaján maradva inkább csak azt várom, hogy szórakoztató és jó film legyen, ami visszaad valamit az eredetiDdűne szellemiségből…

  2. ambivalens érzéseim támadtak, nem tudom, hogy képes lesz-e a regényhez méltó filmet készíteni ez a rendező, akit egyébként sokra tartok. gondolom sokan leszünk így ezzel.

  3. Elsore majdnem leirtam, hogy nem tudom elkepzelni, hogy nagyon elternenek az alapmutol, akkora klasszikus, aztan beugrott, hogy a Dumas Harom testor-e is eleg nagy klasszikus, aztan a 93-as adaptacio milyen mar, nem csak a konyvtor ter el, de meg a tortenelem folyasaval is randan szembevizel.

  4. Történet valószínű át lesz írva, de ezt nem tartom nagy bűnnek. LotR se teljesen hű a könyvhöz, még is tetszik.
    Nehéz témának érzem a Dűnét. Meglátjuk, hogy birkózik meg vele. Azért bizakodok.

  5. A Dűne az egyik legnehezebb könyv amit elolvastam.. Az eredeti film eléggé visszaadta nekem a hatását. Lehet a mostani egy rendezőzseni aki máshogy mutassa majd meg bár a könyv nem igazán volt akciódús…

    Kicsit off Remélem senki nem akarja filmre vinni soha R.A.Salvatore Drizzt Dourden könyvsorozatát.

    Mondjuk a Batman Begins is jól fel lett dolgozva egész más látásmóddal mind a képregény mint az első NAGY Batman mozi.
    Reménykedünk.(Remélem az Avatar film technikája is használva lesz akkor legalább a látvány az adott, a történettel lesznek itt csak a gondok)

  6. hát így mostmár kiváncsian várom a filmet :)

    off: Salvatore – Vadászpengék trilogia…helyes kis gyuruk ura feeling mozit lehetne belole osszehozni szerintem…

  7. ha csak önmagában a Dűne első kötetét akarják filmre vinni, azzal még nincs is akkora gond, elég pörgős történet, némi akció is szorult belé, és külön érdekesek lennének a Kwisatz Haderach-á vállás lépései, illetve azok megvalósításai. de ha a folytatásokat is filmre akarják vinni, akkor kb. olyn problémával találkozunk, mint amikor az Alapítvány megfilmesítéséről lenne szó.

    off: R.A.Salvatore sötét elf sorozata szerintem eléggé rétegmű, akkor érdeklődésre nem tart számot, mint egy Gyűrűk ura, vagy akár egy Sárkánydárda (dragonlance) krónikák. persze érdekes volt olvasni (elsőre), de második olvasásra már elég kommersz volt.

  8. OFF:
    Régen sok fantázia könyvet olvastam és nagy kedvencem volt az első kötet amiből tényleg baromi jó film lehetne, de inkább ne erőltessék!
    R.A.Salvatore – Drizzt Dourden sororazta úgy lenne az igazi, ha első kötettel, az Otthonnal kezdődne, vagy legalább az első 3 kötetből megcsonkítva csinálni egyet, de az végig a mélysötétben játszódik, így képtelenség lenne azt visszaadni.

  9. Tudjátok mi baszna oda: Avatar technológiával megcsinálni a filmet mondjuk Richard Kelly rendezésében.

    A Taken tetszett de teljesen más stílus, nem számítok többre jó esetben sem mint egy átlagnál okosabb akciófilmre.

  10. A Taken jó volt, ez így legalább garancia lesz egy-két jó akciószekvenciára a filmben, és ha Lynch-éknél kevesebbet pepecselnek a díszletettel, sminkkel meg a ruhákkal lehet, hogy még arra is marad idő, hogy kvázi itt-ott megidézze a könyv(ek) hangulatát a film.

    Mindenesetre ha ebből tényleg kihoznak majd valami jót (bevételileg), akkor elkerülhetelen, hogy csináljanak belőle egy újabb sci-fi franchise-t, az viszont nem lesz pozitív.

  11. Látom, mindenkinek van némi fenntartása, illetve mindenki reménykedik abban, hogy jó lesz…
    Én személyesen abban bízom, hogy nem lesz túlságosan “elgyerekesítve” a sztori..ill. jó lenne ha nem a 10-12 éves tábort céloznák majd meg. A Taken komolysága a rendező komolyságát is tükrözi valahol, remélem így lesz.

  12. Minden feldolgozás előtt ez van, elképzeljük mindannyian, hogy ilyen lesz meg olyan lesz…de a valóság sajnos mindig (hirtelen egy kivétel sem jut eszembe, pedig van) egy halom semmi. Erőltetjük a fantáziánkat jobbra-balra és kreatív gondolatok ébredeznek bennünk, de azok, akik ott ülnek hálivúdban, azok csak egy olyan filmet hoznak tető alá, ami után csak a középszer jut eszünkbe. Mindig ez van.
    Vegyük a könyvet…aki olvasta, annak van egy hangulat, érzelmi tónus diktálja a képeket, majd kaptunk egy Lynch filmet ami elénk vetítette a saját tónusait, elképeléseit. A feldolgozás megvolt.
    A feldolgozás feldolgozása erősen feleslegesnek tűnik, mert a benyomás, benyomásának újabb deformációja erősen mutáns jellegű (a klón klónja is egyre satnyább).

    Persze ott volt a TDK ellenpéldának, de az mégis más.

  13. milyen feldolgozás feldolgozása? A könyhöz nyúlnak nem a Lynch művet remakelik itt most.

  14. A Morell, meg két egykaptafa, soros sztori megvalósítása után, nem biztos, hogy egy ekkora sagát kell rendezzen. Lynch anno azért volt gondolatnak jó, mint rendező, mert a látásmódja egyedi, megteremteni egy univerzumot tökéletes (végeredmény erősen kérdéses, de egyedi). Írott világot kell képre festeni. Del Toro egyedi és alkalmas, vagy Cronenberg, vagy valaki újhullámos…
    Morellről a Leterrier (Szállító-Inc.Hulk)jut eszembe, ott se volt sok fantázia, csak iparos-munka.

  15. Nehéz téma ez a Dűne, de én szeretnék sok akciót látni.
    Méghozzá látványosat, hiszen ennek ma már technikai akadálya nincsen, mint talán anno a Sci-Fi féle minisorozatnál (ahol persze pénz se volt annyi). Nagy elvárásaim nincsenek a sztrori szempontjából, sztem azt úgy se lehet könyvhűen visszaadni. Aztán majd lehet jól rámcáfolnak.

  16. hát tőlem jöhet, nem az én pénzemből csinálják :-) de tényleg feldolgozhatnának már valami más klasszikus fantasy/sci-fi-regényt is már.

  17. Kérdés: elképzelhetőnek tartjátok-e, hogy esetleg kétfelé vágják a cselekményt, két filmet összehozva?

    Szerintem anyag volna rá, a Lynch-féle hosszú változat is 177 perces volt és a könyvből is futná cselekményre. Az első film az első könyvből, a második a másik kettőből készülhetne, mondjuk.

    Off: az ilyesmi akkor jut az eszembe, amikor ilyen 160+ perces filmet nézek. Amikor nem vágják ketté az egy átlag filmre kissé sok cselekményt, az miért van? A producerek addig nem bólintanak a második filmre, amíg az első nem biztos siker?

  18. igaz akció rendező, de eddig még nem nyúlt mellé!
    részemről várós!
    de hogy őszinte legyek csak a Taken 2 után! :-))))

  19. “Az első film az első könyvből, a második a másik kettőből készülhetne, mondjuk.”

    milyen másik kettő? a Frank Herbert féle ciklus hat könyvet tartalmazott melyek 65 és 85 között jelentek meg. Brian Herbert és szerzőtársa (Kevin J. Anderson) további 8 könyvvel bővítette, bár utóbbiak eléggé megosztották a rajongókat.

    biztos egyáltalán, hogy a már korábban feldolgozott regény alapján készül a mostani film? van pár választási lehetőség, és ha new-york-islanders által hozzáfűzött gondolat (új scifi franchise teremtése) a cél, akkor más kezdőpontot is választhatnak.

    önmagában az akciófilmes szemléletmóddal nincs baj, és szerintem nagyon sok múlik a forgatókönyvön, az eléggé be tujda határolni a rendezőt, sok más mellett.

    (annak azért örülök, hogy a sokadik Dűne filmmel foglalkozó poszt is érdeklődésre tart számot.)

  20. Sajnos abban a nagy hátrányban vagyok, hogy a könyveket nem olvastam. (még…) Viszont a ’84-es “Dűne” mozifilm és a 2000-es minisorozat változat is nagyon tetszett. (Sőt a 2003-as “Dűne gyermekei” minisorozat is jó volt szerintem) Persze gondolom, hogy nem adja vissza teljesen a regényt, és nyilván sok dolog is maradt ki.

    Morel-t egyelőre nem tudom, jó lesz-e. Bízom benne, hogy igen. De én eddig csak két akciófilmet (B-13, Taken) láttam tőle, azok jól sikerültek, de azért a “Dűne” az más dolog…
    Mindenesetre bízom benne, hogy jó lesz.

  21. Human olvastad a könyvet?
    Szerintem iszonyat nehéz lesz belöle közönség kedvence filmet csinálni.Ez nem Star Trek… hanem inkább az 2001 Űrodüszzeia jó sok elmélkedéssel és önvizsgálattal.

    érdekességként a wikipedia szerint (ne nevessetek) a 2000ben készült sorozat jobban megközelitette a könyv szellemiségét.

  22. khm.

    Nem tudok elmenni a hír mellett, miszerint az ugróegér sztoriját ÚJRA megfilmesítik, immár sokadjára.

    A könyv nehéz, kemény mű.
    Nem az akcióról szól, de aki olvasta, az úgyis nekem ad igazat.

    Nálam a Linch féle mozgókép nagyon bejött anno Stingékkel, és a minisorozatot is végignéztem.

    Nem tudom, hogy kell-e újabb megfilmesítés.
    Pláne nem egy akciófilmestől, aki hozta a b-13-at és a Takent, amiktől nagyon ritka jobb filmet láttam eddig. Elsőt a freerunning részek miatt, a másodikat pedig a valósághoz leginkább közelítő hentelés miatt. Aki látta a filmet tudja mire gondolok. elbújós lelövős rész pl., és nem pedig facetoface pisztollero párbaj.

    No szóval én nem várok sokat, nem fogok így csalódni. Ha igen, akkor legalábbis kellemes irányba.

    Salvatore apó remekművéhez pedig csak annyit, hogy ha lenne egy film belőle, akkor bezony én beülnék rá, nem is egyszer. Megnézném Drizzt druszám ténykedését mozgóban is. A kedvencem, otthontól a végéig. természetesen mind megvan első kiadásban. :-)

    De ha már filmkérés, akkor inkább pár címet említek:
    – Richard A. Knaak: Tűzokádó sárkány (ebből mekkora hentelős filmet lehetne az avataros cgi-vel kreálni.
    – Robert Silverberg: Lord Valentine kastélya (hosszúságban biztos vetekedne a farkasos táncolós hosszított verziójával, és itt még sztori is van)
    – És a kihagyhatatlan: John Caldwell: Káosz ciklusa, amiből kezdetnek csinálhatnának egy sorozatot, mint a Star Trekből. Mekkora lenne már, mikor Skandar Graun végignyomul a Limbón! Apukám!

    Kár, hogy senki nem végez ilyesfajta kutatómunkát, hogy ki mit látna szívesen filmen.

    Ave.

  23. A helyzet szerintem, hogy minden adott eleve az alapműben egy fordulatos, egyedi, emészthető és nem utolsó sorban hatalmas rajongótáborral rendelkező, tehát biztonsággal bevállalósra ugrasztott adaptációhoz. Ráadásul van egy olyan eszmeisége, amire a műfaji előzmények, “gondolkodjál” trendek (there’s no spoon, stb.) már a nem annyira fogékony népeket is felkészítették.
    Ha egy IMAX 3D homokférget föléd tesznek, úgy, hogy áthat a fűszer) az megtanít tisztelni egy majd 40 éve ütős képi világot.
    A saját filmünknél úgysem lesz jobb, de megérdemel egy tisztességes feldolgozást végre.

  24. Azt gondolom, hogy a filozófiai részt, alaphelyzeteket nem lehetne nagyon autentikusan átadni a vásznon narráció nélkül, de sok ilyen “kiállás” viszont csak bezavarna az egész ritmusába (ahogy a Lynch-féle Dűnében is zavaróak számomra) és szájba rágná a mondanivalót.
    A film elsősorban vizuális műfaj, próbáljanak inkább a képekben beszélni hozzám, ha jól csinálják akkor úgyis sokaknak átfognak jönni a dolgok, a maradékot pedig majd minden kíváncsi mozilátogató megkapja a könyvekből.

    Példa (lehet nem a legjobb, de nekem annyira adja magát):
    George Lucas – mikor még tudott rendezni, kábé az első Star Wars idején – mennyi mindent beletudott zsúfolni abba a jelenetbe, amikor Luke a kettős naplementét nézi.
    Abban a másfél percben egyszerűen minden benne van, ami érdekes lehet – és tudnunk érdemes – evvel a karakterrel kapcsolatban (jó az nyilván nincs ott hogy Vader az apja, de az elvágyódástól a tatooini paraszti lét elviselhetetlenségén át az egyedüllétig piszkosul sokat elárul a karakterről, pedig hát Mark Hamill ugye nem nagy színész).
    És ezt azért mondom, mert a Dűnében (szinte az összes kötetben) egymást érik – vag legalábbis nagyon adják magukat – az ilyen Binary Sunset-es módon tömör és megkapó jelenetek, amiket bizony egyre másra ki-kispórolnak a filmváltozatokból, hogy helyette történelmi és techblablát meg monológokat hallgassunk végig, pedig néha a kevesebb az bizony több.

    Ez az aránytalanság jellemző a Lynch filmre is, ahol bekerültek jelenetek, amik meg sincsenek írva a könyvben, és kikerültek olyanok részek, amiknek kulcsszerepük van (miért iszik Paul az Élet vízéből – a filmben ez egy fél mondat stb.)
    Elhiszem, hogy sokan féltek, félünk attól, hogy a mondanivaló kárára fognak akciózni, de számomra egy ilyen pörgős, feszes mozikat előállító rendező garancia arra, hogy ha más nem, legalább az a része rendben lesz az egésznek (nem beszélve a ritmusról).

  25. En meg mindig a 2000-es miniseries-t akarom megvenni eredetiben, de iszonyu draga. E-bay-en es amazon-on is 20-40 font kozott mozog. 1 film. Azert ilyen sok ido elteltevel erre en is mondhatom, hogy azert erdemes elgondolkodni, vajon nem-e eri meg feldolgozni meg egyszer. Anyagilag biztos megeri.

  26. Hollywoody film sikeres (=nyereséges) KELL legyen. Következésképpen, a kőkemény rajongóknak nem fog tetszeni, hiszen minél inkább “könnyen emészthető” kell legyen – a regény nem az (nem 12-14 éveseknek való).
    Ráadásul azt a sok magyarázatot, amit a szerző hozzáfűz a regényhez a fejezetek elején nehéz lesz úgy elmondani, hogy ne unjuk magunkat halálra… Bár, előre lehet teríteni az információt.
    Akció mellett muszáj lesz a köztes történéseket is bemutatni.
    Egyébként az én kedvencem az Atreides család által adott első vacsora a Dűnén, szerintenm ez az egyik fő esemény – itt kezdődik minden “harc”. Ezt nagyon ki kellene hangsúlyozni.
    Na, majd meglátjuk.

  27. Itt is megy az a rendezés jogának átpasszolása, mint az első megfilmesítés esetén.

    Meg kell mondjam, én a 2000-es minisorozat hatására vettem meg a hat kötet (az utódokét -csak a Vadászokat vettem meg- odaadtam a könyvtárnak), és máig ez a saga áll az olvasmányélményeim dobogójának első fokán (különösképpen értékelem, hogy beleépített valamit a szúfi és zen buddhista szemléletből). A sagáról alkotott gondolataimmal nem terhelek senki, az index.hu Dűne-fórumában bárki csatlakozhat. :)

    Viszont ha a Lynch-féle változatot láttam volna, sosem olvasom el. Borzalmas, szerintem. Leto Atreides (nem, nem második) a kedvenc karaktereim egyike, és egyszerűen szánalmas, ahogy a karjában egy kutyát tart. Lynch a báró esetében ugyanazt a hibát követ el, mint az utód-“írók” (?) a Vadászaiban. Egy perverz, őrjöngő alakot alkottak meg, aki csak pusztítani és mészárolni akar, holott a báró nem ilyen. Egy hideg, számító és józan gondolkodású egyén (aki kiváló elme!) az ő általuk kihangsúlyozottak mellett. Nem értem, hogy sokan miért szeretik a Lync-féle rettenetet.

    Piettroval egyet kell értsek, a fejezetprológokban rengeteg olyan gondolat, “bölcselet” van, ami szükséges a megértéshez, ám ez egy filmben nem lehetne úgy ábrázolni, hogy ne válna unalmassá. Ugyanebbe a kategóriába esnek a belső monológok, gondolatok, amiket párbeszédekhez fűznek. A későbbi kötetekben olyan szinten fontosak ezek, hogy szerintem kár a vászonra erőltetni. Az Istencsászára és Káptalanház szinte csak elmélkedés. Az utóbbiban egy csata van, az Elágazáson, a többiről csak a hírszerzés által szerzünk tudomást, a megtörténte után.

    Visszatérve, nem tudom, hogy jó ötlet-e megfilmesíteni – újra. Olvastam, hogy Asimov Alapítvány-történeteivel is ez a cél. Ebben a sagában az utolsó két kötet a kedvencem, és ez a kettő ugyanabba a kategóriába esik, mint a Istencsászára és a Káptalanház, annyi különbséggel, hogy az előbbiek inkább a világegyetemet, technológiát és ezeken keresztül a társadalmat veszik górcső alá, míg az utóbbiak az “embert” (a belső világot, a reakciókat mozgató erőket), a történelmet, a vallást. A két világban ott állítható fel analógia, hogy mindketten olyan pontról indulnak ki, mikor egy adott világ válsághelyzetbe kerül, és ebből milyen folyamatok fakadnak.

    Ebből is látszik, hogy itt az elmélkedésen, a gondolkodáson van a hangsúly, nem pedig azon, hogy milyen CGI-orgiát képesek az IT-esek a vászonra festeni. Az Öszvér Asimov egyik legfantasztikusabb karaktere, és a felemelkedése nem igazán köthető semmiféle háborús eseményhez…

    Ha a Dűne első könyvét mégis megfilmesítik, talán szerencsésebb lenne, ha két három (és fél) órás részre bontanák, és akkor több idő lenne a történet kibontására vagy a new-york-islanders által leírt metaforikus ábrázolásra.

    A vacsora valóban az egyik leglényegesebb pontja a könyvnek. Remélem megfelelő színészeket találnak, remélhetőleg nem tini-lányok kedvence lesz Paul.

    Tervezem tavalyi “A próféta” című film megnézését; ennek kapcsán jut eszembe, hogy lenne lehetőségük arab színészeket szerződtetni, mert az iszlám világból való merítkezés igen egyértelmű; nem tudom be merik-e vállalni ezt Hollywoodban, mert a Fremen Dzsihad végig ott van Paul látomásaiban, és a terrorizmus “korában” (nem találva most jobb kifejezést) a fremenek (=arabok=szúfik) győzelme után a Dzsihad bekövetkezte milyen hangot váltana aki a közönségből, főleg, hogy a fiaik ott harcolnak Irakban és Afganisztánban. Nem azt akarom mondani, hogy van párhuzam, de Dűne-világa nem csak a sivatag és kifejezések mivoltából ered az iszlámból, és ez a későbbiek során még egyértelműbb.

    Ááá, inkább azt mondom, remélem ennek a rendezőnek is beletörik a foga és hagyja a fenébe az egészet. Pont. :)

  28. Kiegészítés:

    A Lynch-filmhez még ennyit, hogy ő nem merte bevállalni azt, amiről előbb írtam, talán ezért is lett az a borzalmas vége a változatának, hogy Paul esőt fakaszt…

    (Virtuálisan lefejelem magam. :D)

  29. Off.
    Drizzt megfilmesítése: hát bazzeg 3 órán át a fekete
    vásznat bámulni kicsit koccos lenne :) Igaz így kevesebbet kéne áldozni speciális effektekre (nullát), és a rajongóknak cserébe olyan hanghatásokat (lopakodás, néma pengék suhogása) tudnának összerakni a megmaradt cirka 200misiből hogy mindenki a kóláspoharába vizelne :)

  30. khm.

    Úgy látom, itt írnak olyanok is, akik tényleg értik a dűnét, nem úgy mint én, aki csak amolyan ánblokk összességében ütött meg típus vagyok.
    Én nem látom át olyan jól a könyveket, mint az előttem szólók, nekem csak egy komoly sztori volt elég mély mondanivalókkal.
    Nálam amúgy a lincs féle változat a hangulatával jött be. Az a kis misztikus, aláfestő zenés, émelyítős dózis, ami a lincs féle filmekre jellemző.
    Az esőfakasztós jelenetre amúgy nem emlékszem, meg is lepődtem, hogy olvastam itt. De majd lecsekkolom újra a filmet és a könyveket is újra fogom olvasni, megígérem :-)

    Drizzt-hez még annyit, hogy el tudnék képzelni egy hasonló megvalósítást a Tron képi világához hasonló technikával Mélyközépre. Sztem ütne, de mélyen és gyomorszájig. :-) No és ott aztán tényleg lenne értelme a mátrix-féle lassítós jeleneteknek, mert másképp nem lenne értelme levezényelni a párbajos vívós jeleneteket. Amúgy meg drizzt-nek biztos valami macsó rockerarcot raknának be. Valami princeofperzsiásat. hehe.

    Amúgy jöhetne már valami új hős. Valami normális. Kicsit kezd elegem lenni a marvel figuráiból, meg a többi képregényhősből. Mondjuk nyomatna valaki egy Berserket movie-ban, vagy tényleg egy Drizzthez hasonló arc ütne be a széles vászonra. Annyira hiányolom azt, hogy kicsit jöjjön már egy olyan HŐS, akiért tényleg foggal-körömmel bemennék a moziba. Farkas, bocsánat, Rozsi lett volna mostanság ez az arc, de sajna már a névvel elvette a kedvem a magyar filmipar fenegyerekcímkitalálófordító rétege a mozitól, ezért nem is értékeltem olynagyon az egészet.
    Hiányoznak az olyan hősök, mint a Conan, vagy a Sólyom volt esetleg a Spawn anno. Mostanában csak a kliséket és a másolásokat látni minden filmben, legalábbis amiket én láttam ilyenek voltak. Csak a CGI, semmi sztoeri és kezdem unni már az egész filmkergetős mókát, inkább visszavissza térek a nagy öregekhez, mint a Willow, vagy a Krull bolygó.

    no, most ennyi, mert így is betűkaratét rendeztem.

  31. Sokan írtatok érdekes hozzászólásokat, jópárral egyet is értek, néhánnyal nem.
    Először is: aki még nem olvasta a könyveket, az sürgősen tegye meg, mert a sci-fi irodalom alapkövei. Nekem legjobban a 3. és a 4. kötet tetszett.

    Említette valaki az arabokkal való hasonlóságot. Örülök, hogy rajtam kívül ezt más is észre vette. Pl. a fűszer=olaj, csak a fremeneknek (araboknak) van és vagyonokat kell érte fizetni.

    A Lynch-féle filmnek csak a hangulata jó, és pár helyen a képi világa, de döbbenetes mértékben tért el a könyv cselekményétől. Kulcsmomentumok nincsenek megmagyarázva, vagy épp teljesen más a magyarázat. A jellemek nem egyeznek a könyv szereplőinek jellemével, és sok helyen teljesen más motivációk vannak.

    A 2000-es film valóban közelebb van a könyvhöz, de zavart, hogy pl. Paul egy arrogáns és pökhendi alak, ráadásul nem 15-17 éves, mint a könyvben (Lynch Dűnéjében sem fiatal!), holott ez lényeges: a felnőtté válást hogyan éli meg egy idegen világban, miféle indíttatásai lesznek arra, hogy a fremenek élére álljon.

    Ebben a filmben is van pár kitalált jelenet, pl. az általatok sokat emlegetett vacsora az arrakeeni palotában: Irulan mi a túrót keres ott?!

    A másik pedig az iszonyú gagyi CGI… Ennél még a haza készítésű Star Wars: Sötét oldal is jobb volt 1999-ben, pedig azt házilag csinálta pár lelkes rajongó…

    Szóval, lehet szeretni vagy nem szeretni a filmeket, én azért bizakodó vagyok. Nem bánnám amúgy, ha 2 filmre lenne vágva, és megfelelően hangsúlyoznák a karakterek fejlődését.

  32. „Nem értem, hogy sokan miért szeretik a Lync-féle rettenetet.”

    Szerintem azért mert Lynch, és ugyebár micsoda dolog egy ilyen géniusz munkáját lehordani, még akkor is, ha vakoknak készült (más magyarázatot nem találok rá, hogy miért kell minden mozzanatot hangosan kommentálni és belerágni a néző szájába).

    Nagyjából olyan ez, mint amikor Jodorowsky „grandiózus” (olvasd: megalomán és elszállt), szerencsére soha meg nem valósult Dűne feldolgozását ajnároznák az egekig mert… miért is?

    Az új filmmel kapcsolatban, a mások által leírt okok miatt, én is elég szkeptikus vagyok, de a remény hal meg utoljára.

  33. Én is elborzadok, ha csak rágondolok a Lynch féle Dűnére, sorry mindenkitől akit megbántok:)

    Én azt mondom, a könyvet igazán hűen visszaadni talán tényleg lehetetlen feladat, legalábbis úgy, hogy még sikeres is legyen. De talán lehet találni egy középutat: szerintem a könyvhű feldolgozást váró “fanok” (utálom ezt a szót) esetében gyakorlatilag alapkövetelmény, hogy relative okos emberek legyenek. Na számukra biztos elég volna, ha sok dolog csak érzékeltetve lenne, az egyszeri nézőt nem zavarná meg nézés közben egy félórás monológ, de egy rövid jelenet, vagy egy szimbólum a rutinos öreg rókáknak egyből az eszébe idézne vagy 20 oldal fontos mondanivalót. És emellett persze nyugodtan lehet benne akció d9givel, egyébként is van benne sok, aminek nagy részéről inkább csak hallunk, viszont nincs rá ok, hogy filmen miért ne mutathatnák meg ezeket. Szóval azt nem mondom, hogy bizakodok, mert egyelőre még túl képlékeny az egész projekt, de talán mégsem annyira lehetetlen…

  34. Anno olvastam a 3 előzmény könyvet, még azokat tudnám elképzelni filmen. Akció dúsabb, bár az eredeti ismeretének hiányában kevésbé lenne érthető.
    Én kiegyeznék egy közép úttal, ami látványos, de még is átad valamit a könyv gondolataiból is. Egy ilyen kombináció még sikeres is lehetne…

  35. Amúgy ha 15 éve azt mondták volna, hogy megfilmesítik a Gyűrűk urát, nagyjából ugyanígy reagált volna mindenki – főleg, ha vagy 25 éve már lett volna egy elég vegyes megítélésű feldolgozás.

    Azonban a GYU ékes példája, hogy lehet valamit úgy adaptálni, hogy hű maradjon a könyvhöz (ebbe bele lehet kötni, mert sok helyen eltér), mégis visszaadja az egész hangulatát és mondanivalóját, kiváló karaktereket vonultasson fel és monumentális ábrázolással a székhez ragassza a nézőt.

    Ha Peter Jackson rendezné a Dűnét, akkor 100%-ig mellette lennék. Így, az akciófilmes múltú csávó mellett csak 80-ig.

  36. Ez is kezd egyre unalmasabb lenni.

    A könyveket imadtam 14 eves koromban, a filmet utaltam.

    Tavaly, vagy tavaly elött mar megcsinaltak a könyv 1:1 megfilmesiteset 3 reszes TV sorozatnak, amit nem neztem meg. Minek bohockodni megint?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.