Oscar. Jelöltek. 2009-ből.

Nos emberek, megérkezett A Lista. A Málnával szemben itt már tényleg előfordul az Avatar. Amúgy most dől el, hogy jó érzés-e a legjobb film kategória 10 főre növelése, mert hiába okés, jelöltek pár filmet aminek amúgy nem lett volna esélye, de pont a “listaírás” szépsége tűnik el, amikor a legjobbakat is ritkítani kell, hogy csak a krém krémje maradjon (wait for the créme). Na nem pofázok tovább, lássuk.

Ja de, még valami: a legjobb 10 filmből 4-et mutattak be eddig itthon. Erm. Mondjuk jobban állunk mint tavaly, amikor a kihirdetés időpontjában még egyik filmet sem láthattuk a legjobba kerültek közül.

Legjobb film:

  • Avatar
  • The Blind Side
  • District 9
  • An Education
  • The Hurt Locker
  • Inglourious Basterds
  • Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
  • A Serious Man
  • Up
  • Up in the Air

Rendező:

  • Kathryn Bigelow – The Hurt Locker
  • James Cameron – Avatar
  • Lee Daniels – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
  • Jason Reitman – Up in the Air
  • Quentin Tarantino – Inglourious Basterds

Férfi főszereplő:

  • Jeff Bridges – Crazy Heart
  • George Clooney – Up in the Air
  • Colin Firth – A Single Man
  • Morgan Freeman – Invictus
  • Jeremy Renner – The Hurt Locker

Női főszereplő:

  • Sandra Bullock – The Blind Side
  • Helen Mirren – The Last Station
  • Carey Mulligan – An Education
  • Gabourey Sidibe – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
  • Meryl Streep – Julie & Julia

Férfi mellékszereplő:

  • Matt Damon – Invictus
  • Woody Harrelson – The Messenger
  • Christopher Plummer – The Last Station
  • Stanley Tucci – The Lovely Bones
  • Christoph Waltz – Inglourious Basterds

Női mellékszereplő:

  • Penelope Cruz – Nine
  • Vera Farmiga – Up in the Air
  • Maggie Gyllenhaal – Crazy Heart
  • Anna Kendrick – Up in the Air
  • Mo’Nique – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire

Feldolgozás forgatókönyv:

  • Neill Blomkamp and – District 9
  • Nick Hornby – An Education
  • Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci and Tony Roche – In the Loop
  • Geoffrey Fletcher – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
  • Jason Reitman – Up in the Air

Eredeti forgatókönyv:

  • Mark Boal – The Hurt Locker
  • Quentin Tarantino – Inglourious Basterds
  • Oren Moverman and – The Messenger
  • Joel and Ethan Coen – A Serious Man
  • Pete Docter and Bob Peterson – Up

Idegen nyelvű film:

  • Ajami – Israel
  • El Secreto de sus Ojos – Argentina
  • The Milk of Sorrow
  • Une Prophéte – France
  • The White Ribbon – Germany

Animált film:

  • Coraline
  • Fantastic Mr. Fox
  • The Princess and the Frog
  • The Secret of the Kells
  • Up

Operatőr:

  • Maurio Fiore – Avatar
  • Bruno Delbonnel – Harry Potter and the Half-Blood Prince
  • Barry Ackroyd – The Hurt Locker
  • Robert Richardson – Inglourious Basterds
  • Christian Berger – The White Ribbon

Vágás:

  • Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron – Avatar
  • Julian Clarke – District 9
  • Bob Murawski and Chris Innis – The Hurt Locker
  • Sally Menke – Inglourious Basterds
  • Joe Klotz – Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire

A kevésbé fontos díjakat is meg lehet nézni errefelé.

human
írta
2010. 02. 02. 17:43
megjelenés
157
hozzászolás


157 hozzászólás a “Oscar. Jelöltek. 2009-ből.” bejegyzéshez

  1. Avatarnak négy jelölés. Ha bevételben meg is verte, az Oscaron a Titanic marad az uralkodó.

    Legjobban A hercegnő és a békának szurkolok!!! Utána District 9, Inglorious Basterds és végül HP.

  2. Avatar a legjobb film kategóriában, bööö… max legjobb technika /vagy trükk, nem tom mi a neve a kategóriának…

    van egyáltalán még ember, aki ad ezek véleményére?

  3. Nincs nagy meglepetés, talán annyi, hogy az Invictus és a Nine egy kicsit szerényebb a jelölések tükrében, mint azt vártam volna, valszeg 0 díjasok is maradnak. Precious-nek repül a mellékszereplői díj,és kb ennyi.

    A verseny ezúttal 4 esélyes (Avatar, Hurt Locker, Up In The Air, Basterds). Utóbbi szerintem megakad a forgatókönyv, mellékszereplő díjnál, pedig szurkolok neki, és a másik fix pont, hogy az Avatar viszi a technikai díjakat. Up In The Air lehet a fekete ló talán, mert majdnem az összes komoly kategóriában kapta a jelölést, de van egy olyan érzésem, hogy elosztják a zsugát, és a Hurt Locker megkapja a rendezést (mégis csak valami extra, hogy nő nyer), az Avatar meg elviszi a filmet (bár szerintem nem feltétlenül azt kéne díjazni).

    Ja és az Up-nál zsebben látom a filmzene díjat is, sőt még lehet, hogy elrontja Tarantino estélyét is, ha kapja a nyomást a stúdiótól.

  4. UP, mint legjobb film? Ez nagyon szép!

    Amúgy is örül a szívem, mert az Up in the Air számos fontos jelölést kapott.

    Lesz tippelős poszt?

  5. Ez a lista több sebből vérzik, mint Krisztus a keresztfán. Up In The Air? The Blind Side? Sandra Bullock? 9 sehol? Bullshit. (Vagy megint én vártam túl sokat az Oscartól.)

  6. AVATAR kilenc jelölést kapott, persze a technikai dolgokkal együtt. És igen van, aki ad az ilyen díjakra, aki nem filmbuzi, csak casual mozibajáró, nem olvas filmes blogot, stb.

  7. Csak ne Avatar legyen legyen a legjobb film. Szép mese volt meg minden, de díjazzuk inkább ilyennel az igazi, és ne a rajzfilmeket. A rendezés lehet az övé.

  8. Ahol van Basterds ott annak adnám a díjat, mondjuk a mellékszereplő amit minimum kapnia kéne, de azért a legjobb filmet is megkaphatná.
    Amit viszont nagyon hiányolok az a The Road. Szerintem eszméletlen jó film lett, és emiatt eléggé meglep, hogy semmire sincs jelölve.

  9. dicséretes Up best movie-nál való szerepeltetése, végre bemerték vállalni.
    Avatar technikai díjakkal együtt 4-5 díjat besöpör, az már szép eredmény
    amúgy ez a top10 best movie, sztem se okés

  10. Ha már ez a “tippelős post”, akkor:

    Legjobb film: AVATAR
    Legjobb rendező: THE HURT LOCKER
    Legjobb eredeti forgatókönyv: INGLOURIOUS BASTERDS
    Legjobb adaptált forgatókönyv: UP IN THE AIR
    Legjobb férfi főszereplő: JEFF BRIDGES (Crazy Heart)
    Legjobb női főszereplő: SANDRA BULLOCK (The Blind Side)
    Legjobb férfi mellékszereplő: CHRISTOPH WALTZ (Inglourious Basterds)
    Legjobb női mellékszereplő: MO’NIQUE (Precious)
    Legjobb idegennyelvű film: DAS WEISSE BAND
    Legjobb animációs film: UP
    Legjobb filmzene: UP
    Legjobb betétdal: CRAZY HEART
    Legjobb operatőri munka: DAS WEISSE BAND
    Legjobb jelmez: NINE
    Legjobb smink: STAR TREK
    Legjobb díszlet/látvány: AVATAR
    Legjobb vágás: AVATAR
    Legjobb hangvágás: AVATAR
    Legjobb hang: AVATAR
    Legjobb vizuális effekt: AVATAR

    Hangsúlyozom ez nem a véleményen, de szerintem így fog alakulni :S

  11. szerintem vesztett az ertekebol az Oscar. ennyi.pont. District 9?? Up?? jok voltak de nem ennyire!

  12. Ha már itt tartunk D9 sokkal jobban megérdemli az Oscart mint az Avatar, kár hogy nem így lesz.

  13. Meryl Streep 1982-ben kapott utoljára oscart. Miért hánysz tőle? Azóta mindig elvitték előle (11x).

  14. mert egy ideje semmi meglepetés nincs a színészetében, mindenhol ő meryl? Ez alól mundjuk pont a Julie volt kivétel, ott egész jó volt.

  15. Hmm. Csodálom, hogy a 9 nem kerül be az animáltak közé. No, mindegy… Hajrá Foxy : )

    Jó lenne, ha a Hurt Locker is zsebelne egy-két aranyszobrocskát…

  16. Ezzel én nem akarok vitatkozni, mert nem láttam a filmjei 90 százalékát. Csak nem értettem, hogy miért “csak ne ő kapja”.

  17. Akkor én azt tippelem, hogy az Avatar megkapja a legjobb film és rendező díjat, Clooney pedig a férfi főszereplőt. A többire hiába írnék bármit, elszállna a vakvilágba, értelmetlen.

    Azt pedig szeretném, hogy a The Hurt Locker koppanjon és ne kapjon semmit. Nagyon szeretnem.

  18. Legjobb animációs film: AZ UP
    Ebben 100%ig biztos vagyok.
    Az Avatart talán még a legjobb filmnél.Sanszos…

    Na ez a nehéz eset,,,,legjobb vágás.
    •Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron – Avatar
    vagy.
    •Bob Murawski and Chris Innis – The Hurt Locker

    Ez még szerintem: Mellékszereplő ami még bejöhet szerintem.
    •Matt Damon – Invictus
    Többi tippem nincs… bármi lehet a végeredmény.

  19. jelentem alásan, ha az avatar kapja a legjobb filmet, fejbelövöm magam. már a golden globe-on is bekészültem…
    oké, hogy látvány, meg mekkora szám, de azért ne röhögtessük már ki magunkat.
    mondjuk az oscar-díj egy szánalom tud lenni, szóval m1. inglourious basterds & christoph waltz FTW :)

  20. A District 9, az Up, meg a basterds nem is értem hogy kerülhet ilyen listára egyáltalán. Razzie kéne oda nem oscar.

  21. cherry: nem érdemes ilyesmiben túlozni, mert még a végén valaki rákérdez majd, hogy na és hol a fejlövés

    Neeshka: na ez már viszonylag jó flamekezdeményezés, ügyes vagy, taps taps.

  22. Adäm: Na igen, azt kihagytam az első kommentemből, a kizsegereltek sorából. Abszolút helye lenne a listán, mint film és forgatókönyv mindenképpen.

  23. Mekkora már, hogy az Avatar nem kapott jelölést a feldolgozott forgatókönyveknél a Pochahontas remake-ért.
    Ez a “10 jelöltet legjobb filmhez” pedig nagyon a Pixar javára történt, mert az elmúlt 1-2 évben halálra dicsérték őket, és bebizonyították, hogy egy robot lejátssza az egész Slumdog Millionare-gárdát a színről. Nekik ez is siker, igaz, 10 közé bejutni sokkal könnyebb.
    Amúgy a legnagyobb győzelem Waltz-é lesz, higyjétek el. :)

  24. christoph waltz mellékszereplőnek??? ez kb. olyan szar mint 2-3 éve javier berdam-é… főszereplőként nem biztos h megkapná (?) mellékszereplőként meg ide a rozsdás bökőt tuti!!

  25. Akkor tippeljünk.

    Legjobb film: AVATAR
    Legjobb rendező: THE HURT LOCKER
    Legjobb eredeti forgatókönyv: INGLOURIOUS BASTERDS
    Legjobb adaptált forgatókönyv: UP IN THE AIR
    Legjobb férfi főszereplő: JEFF BRIDGES (Crazy Heart)
    Legjobb női főszereplő: SANDRA BULLOCK (The Blind Side)
    Legjobb férfi mellékszereplő: CHRISTOPH WALTZ (Inglourious Basterds)
    Legjobb női mellékszereplő: MO’NIQUE (Precious)
    Legjobb idegennyelvű film: DAS WEISSE BAND
    Legjobb animációs film: UP
    Legjobb filmzene: AVATAR
    Legjobb betétdal: CRAZY HEART
    Legjobb operatőri munka: AVATAR
    Legjobb jelmez: THE YOUNG VICTORIA
    Legjobb smink: THE YOUNG VICTORIA
    Legjobb díszlet/látvány: AVATAR
    Legjobb vágás: AVATAR
    Legjobb hangvágás: AVATAR
    Legjobb hang: AVATAR
    Legjobb vizuális effekt: AVATAR

  26. a 2008as mezőny azért jóval erősebb volt, ott mondjuk tényleg be lehetett volna válogatni 10 fasza filmet, de itt kb. még az 5-tel is gondok lehettek, nemhogy 10-zel…

    az Avatar története átlagos, a látvány lenyűgöző, de kicsit erős, hogy ez 2009 legjobb filmje.
    Up in the Airnek szerintem simán vinnie kell a főkategóriát, na meg persze Clooneynak a másikat.

    Animációsnál szerintem megkérdőjelezhetetlen az Up sikere, de azért szurkolok a rókának :)
    Secret of Kells? WTF?

  27. Legjobb film nálam The Blind Side vagy Basterds.
    Avatar látványban ver oda, de legjobb film? áááá

  28. Legjobb eredeti forgatókönyv : AVATAR -t kár hogy nem húzták meg, lett volna híre az biztos:P

  29. Érdekes, hogy mindenki (kivéve CyClotronic, mindig is bírtam az ilyen tippjeidet) azt szajkózza, hogy ez az Oscar mekkora hülyeség, most meg, hogy kijött a lista, a kommentekből pedig pont az látszik, hogy azért igenis számít mit mond az Akadémia, mert jóval ingerültebb mindenki, mint mondjuk egy Golden Globenál, vagy BAFTÁ-nál.

    Hát spec én tökre szeretem az Oscar-időszakot, tök sok jó film van ezen a listán is, és ugyan látom a hiányokat is, de azért mégiscsak: azok a filmek, amelyek ezen a listán vannak, többnyire jó filmek mind, nem? Nem azt mondom, hogy mindet láttam, meg azt sem, hogy ezeknél nem volt jobb film 2009-ben, de amit láttam közülük, az azért úgy maradt meg bennem, hogy “na ez egy jó filmélmény volt”.

  30. Legjobb film: Inglourious Basterds
    Legjobb rendező: Quentin Tarantino – Inglourious Basterds
    Legjobb férfi mellékszereplő: Christoph Waltz – Inglourious Basterds
    Eredeti forgatókönyv: Quentin Tarantino – Inglourious Basterds

    Részrehajló, de nem érdekel.Így gondolom. És ha az Avatar kapja a legjobb filmért, akkor…

  31. Nem, nem azt mondom, tökre érdekel, hogy kinek mi tippje/véleménye, azért is olvasom el a kommenteket. De most, hogy elolvastam a kommenteket, feltűnő volt, hogy mindenki mennyire indulatos.

  32. Hát valóban nem valami meglepő lista.

    Az meg tiszta röhej, hogy a jelöltekből alig mutattak be valamit.

    Én Waltz és a D9 (+ a Dr. Parnasszus látványának) győzelmében mindenképp reménykedek. A technikai jellegűek nagy része szerintem minden képen az Avatarnak mennek.

    Az meg durva lenne, ha az Up vinné a szobrot a legjobb film kategóriában.

  33. Akkor tippelek en is itt a flame közepette:

    Legjobb film: The Hurt Locker
    Rendező: Lee Daniels – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
    Férfi főszereplő: Jeff Bridges – Crazy Heart
    Női főszereplő: Sandra Bullock – The Blind Side
    Férfi mellékszereplő:Christoph Waltz – Inglourious Basterds
    Női mellékszereplő:Mo’Nique – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
    Feldolgozás forgatókönyv:Geoffrey Fletcher – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
    Eredeti forgatókönyv:Quentin Tarantino – Inglourious Basterds
    Idegen nyelvű film:The White Ribbon – Germany
    Animált film: Up
    Operatőr: Maurio Fiore – Avatar
    Vágás: Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron – Avatar

  34. Félek, hogy Tarantino és az IB lesz az este nagy vesztese, mondjuk a forgatókönyv és a mellékszereplő így is zsebben van sztem.
    Avatar viszi a technikai díjakat majd, mint a cukrot, de félő, hogy elhappolja a legjobb rendezés-legjobb film díjat is. (természetesen télleg jó film, de nálam az IB a befutó mind2őre.)
    Az Up meg ugyan bekerült a legjobb 10-be de ide a rozsdás bökőt, hogy nem kapja meg.
    •Jeff Bridges – Crazy Heart az is jónak tűnik.
    Animált fimet adnám a Róka papának, de mivel az Up nem fogja megkapni a legjobb filmet, így nyilván itt fogják kárpótolni.

  35. Remélem, a District 9 vagy a Hurt Locker nyer. Szerintem egy 3 órás tech demo nem érdemli meg. Ez csak egy vélemény, nem kell oltani…

  36. hát nekem a titkos tippem ami meglepetés lehet, hogy a tuti (talán az egyetlen) befutó C. Waltz (megérdemelné) helyett C.Plummer kapja az Oscart :-)

  37. Nekem is csak egy “Miért nem Summer??” kérdésem van, de az nagyon fáj. Avatar és Bastards kicsit érthetetlen számomra, mint az év filmjei, bocsánat.

    Mondjuk legyen három:
    Legjobb film: The Hurt Locker
    Legjobb rendező: Avatar – James Cameron
    Legjobb animációs film: Coraline

  38. én abból a négyből hármat láttam, és egyiket sem engedném az oszkár bábu közelébe.

  39. Avatar-.- Csak szerintem egy ótvarnagyhatásvadászunalmassemmitmondóaligélvezhető híg f.s? District 9,egyik kedvenc,de azért az tudom ,hogy “csak” egy jó akciófilm…erre meg se számolom hány jelölés…oscar….ajjaj:S

  40. na akkor tippelek

    film: Avatar
    rendező: K. Bigelow
    f. főszereplő: Jeff. Bridges
    n. főszereplő: M. Streep
    f. mellékszereplő: C. Waltz (titkos befutó C. Plummer)
    n. mellékszereplő: ez a Monik
    feldolgozás forgatókönyv: Jason Reitman – Up in the Air
    Eredeti forgatókönyv: Up
    idegen nyelvű film: The White Ribbon
    animált: Up
    technikaikban Avatar
    többi lényegtelen :-)

  41. egyébként azt meg tudja mondani valaki, hogy miért van ennyi (szerintem) felesleges kategória?
    komolyan a filmművészet legnagyobb elismerése jár egy betétdalnak vagy egy sminknek? miért különböztetik meg a hangot és annak vágását?
    meg a többi ilyesmi “kevésbé fontos díjat” miért nem szelektálják?

  42. maTThew: Ezek mind fontos elemek, sőt, részben ezeknek a sokoldalúsága mutatja meg, hogy nem egy rendezőből meg a színészeiből áll össze egy film. A felhozott példáid mind fontos kategóriák, hiszen hangulatfokozó szerepük van. A hang leginkább a hangkeverés fedi le, effektek, zörejek előállítását, alkalmazását, míg a hangvágás azok összepakolását és a filmre való pontos ráillesztését jelenti. Nyilván egy rendező, operatőr, forgatókönyvíró meghatározóbb a film minősége szempontjából, így “magasabb rendű” díj, de a többieket se kéne lenézni szerintem.

  43. Tippek:
    Avatar
    kap egypárat mert muszáj, legyen mondjuk
    4-6 között. Kicsi az esély a legjobb film kategóriára…
    de lehet behajolnak a nagy siker miatt.
    Hurt Locker
    bejött a PGA-nak, meg amúgy is imádnivaló
    hiszen megin hősiesen küzd az amerikai nép fia
    a gonosz terroristák földjén….hehe
    tehát legjobb rendezés + még 1(2?)
    ….
    a többi lila köd….

    IB-t nem láttam, bár szeretem Tarantinót…de
    a vért nem annyira….
    Ez az Up in the Air annyira jó?? Most kiváncsivá
    tett a sok örömködés…a trailer alapján nem
    néztem volna meg…szingli film
    azér lehet rápróbálok

  44. Ha már tipp:

    Legjobb film: Avatar (remélem – ha csak egy maradhat)
    Legjobb rendező: Kathryn Bigelow (bár nagyon kétesélyes)
    Legjobb eredeti forgatókönyv: BASTERDS
    Legjobb adaptált forgatókönyv: UP IN THE AIR
    Legjobb férfi főszereplő: JEFF BRIDGES
    Legjobb női főszereplő: SANDRA BULLOCK
    Legjobb férfi mellékszereplő: CHRISTOPH WALTZ
    Legjobb női mellékszereplő: MO’NIQUE
    Legjobb animációs film: Up (pedig a Fox is nagy volt)
    Legjobb filmzene: Up
    Legjobb betétdal: CRAZY HEART
    Legjobb operatőri munka: nemtom, de örömteli, hogy a HP is kapott jelölést.

    A többit nincs kedvem.
    Amúgy érdekes, hogy Lucastól Spielbergen át Tarantinoig, elég sokan mondják, hogy bizony Cameron is legalább annyira megérdemelné a rendezői szobrocskát, mint például Bigelow, ha nem jobban.
    Tudom, tudom, a sok dilettáns…

  45. Mindenek előtt, hajrá Christoph Waltz, örülök az Up-nak is, kiiváncsian várjuk :D

  46. az avatar azér fog sokat kapni, hogy még több pénzt húzzanak le vele…”Uhh menyit kapott, nézzük má meg!”
    történetileg egy nagy null szerintem.
    természetes a képi világ meg minden az egyedülálló

  47. azzal, hogy inkább visszamegy mert neki nem elég veszélyes a csatornapucolás?(ám jó film:D)

  48. CyClotroniC:
    nem nézem őket le, csak szerintem nem érdemesek erre a díjra, még akkor sem, ha amúgy tényleg ütős a betétdal vagy jól néz ki a smink.
    elhiszem, hogy nem rendezőből és színészből áll a film, és hogy a best boy is fontos tag, de más módon is meg lehet mutatni szerintem.
    ne vegyed kötekedésnek, de ezeknek a bevezetése előtt is volt oscar díj…
    egyébként pedig köszönöm a válaszodat!

  49. na akkor egy részrehajló tippelde:
    Legjobb film: Hurt Locker
    Rendező:Tarantino
    Férfi főszereplő: ááááá hát ide mindenképpen csak annyit, hogy 500 days of…
    Női főszereplő: fogalmam sincs
    Férfi mellékszereplő:Christoph Waltz – Inglourious Basterds(no komment, azt hiszem magasan)
    Női mellékszereplő:Mo’Nique – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
    Feldolgozás forgatókönyv:Neill Blomkamp and – District 9(valamiben kapjon már a D9 is)
    Eredeti forgatókönyv:Quentin Tarantino – Inglourious Basterds
    Idegen nyelvű film:őszintén bevallom, hogy nem láttam
    Animált film: Up
    Operatőr: Maurio Fiore – Avatar
    Vágás: Bob Murawski and Chris Innis – The Hurt Locker

  50. Mostanában eleg karcsú volt a ceremónia nézettsége…
    Az elmúlt években a Titanic évében volt a legjobb…
    Szal jót tesz az Oscar-nak…ha ilyen világsikerek
    is kapnak díjat….s úgy tudom egyenlőre ez a céljuk…
    nem pedig a szűk réteg és az elit…

  51. Érdekes lett az idei lista, bár sztem nem tartalmaz túl sok meglepetést.
    A Legjobb film listát sztem felesleges volt 10 jelöltre bővíteni, főleg, hogy olyan filmek kerültek be, mint District9 és The Blind Side. És oké, hogy az Up tényleg nagyon jó, szép, megható, stb.stb., de sztem ha már jelülték animációba, akk csak a helyet veszi el más filmektől a ebben a kategóriában. (Tudom ezzel nem sokan vannak így)
    Ami biztos március 7-re az Christoph Waltz győzelme. Nem tudom elképzelni, hogy akárki más kapja.
    Legjobb filmet pedig remélem a The Hurt Locker kapja. Oké Avatar, szép látvány, élmény, de azért legjobb film…? Ezt inkább ne. És örülnék Kathryn Bigelow győzelmének is, de félek, hogy azért kapott DGA-t, hogy így lelegyen tudva az elismerése és az Oscar menjen az exnek. (persze Cameron is megérdemelnáé, de mégis..)
    Inglouroius Basterds sztem még esélyes a eredeti forgatókönyvnél, az adaptáltnál pedig Up in the Air (vagy precious).
    Sandra Bullock körüli felhajtást én enm értem. Tényleg jó volt a BlindSide-ban, vagyis inkább hozta a figurát,ami le volt írva, de semmi pluszt, figyelemrefelkeltő dolgot nem láttam a játékában. Úgyhogy akkor inkább legyen Meryl Streep. Férdi főszerep pedig Jeff Bridges.
    Amit nagyon nagyon sajnálok az az Avatar jelölése a legjobb betétdalnál, az I see you című számmal. :(

  52. “Jó a kérdésem csak ennyi lenne: (500) Days of Summer??”

    Ott van ahová való. Sehol.

  53. human: bocs, csak cikkeket olvastam róla és részleteket
    láttam. Nem kellett volna ilyen mélyre mennem….csak majd ha megnézem

  54. Érdekes lett az idei lista, bár sztem nem tartalmaz túl sok meglepetést.
    A Legjobb film listát sztem felesleges volt 10 jelöltre bővíteni, főleg, hogy olyan filmek kerültek be, mint District9 és The Blind Side. És oké, hogy az Up tényleg nagyon jó, szép, megható, stb.stb., de sztem ha már jelülték animációba, akk csak a helyet veszi el más filmektől a ebben a kategóriában. (Tudom ezzel nem sokan vannak így)
    Ami biztos március 7-re az Christoph Waltz győzelme. Nem tudom elképzelni, hogy akárki más kapja.
    Legjobb filmet pedig remélem a The Hurt Locker kapja. Oké Avatar, szép látvány, élmény, de azért legjobb film…? Ezt inkább ne. És örülnék Kathryn Bigelow győzelmének is, de félek, hogy azért kapott DGA-t, hogy így lelegyen tudva az elismerése és az Oscar menjen az exnek. (persze Cameron is megérdemelnáé, de mégis..)
    Inglouroius Basterds sztem még esélyes a eredeti forgatókönyvnél, az adaptáltnál pedig Up in the Air (vagy precious).
    Sandra Bullock körüli felhajtást én enm értem. Tényleg jó volt a BlindSide-ban, vagyis inkább hozta a figurát,ami le volt írva, de semmi pluszt, figyelemrefelkeltő dolgot nem láttam a játékában. Úgyhogy akkor inkább legyen Meryl Streep. Férdi főszerep pedig Jeff Bridges.
    Amit nagyon nagyon sajnálok az az Avatar jelölése a legjobb betétdalnál, az I see you című számmal. :(

  55. A Hurt Locker nem volt rossz, de kicsit többet vártam volna tőle, ráadásul volt benne pár bosszantó hiba. Az Avatar tényleg ne kapja meg a legjobb filmért járót, én az Up in the Air-re szavaznék ott. Amúgy a The Road kihagyása sztem üzenet berkeken belül, hogy ne csináljanak ilyen szomorú filmeket Hollywoodban – ez sajnálatos, mert pár jelölés már lökést adhatott volna a stílusnak. Remélem a Basterds megkapja a legjobb mellékszereplő díját, bár Matt Damon is elég jó volt. Kár, hogy az Unbelieveble kapcsán nem kapott jelölést.

  56. Az utobbi évek leggyengébb OSCAR esélyes filmjeit sikerült összehozni. Hol van a Shutter Island amit szinte az összes kritikus a legnagyobb esélyesnek tartott és a teszt vetitések alapján mindenki aki látta????

  57. Ja és még annyi, hogy védelmére kelnék a D9-nek, sztem igenis érdemes a legjobb 10 közé kerülére, végig izgalmasnak találtam – ellenben a “sima” 9, mint animációs film.. hát, örülök, hogy nincs a listán, azon még lett volna mit dolgozni.

  58. Mondhatni mostmár lassan, h Meryl Streep nélkül nincs Oscar gála. Hozzátéve, hogy jogosan. Sok sikert Tarantino remekművének, valamint nagyon örülök Stanley Tucci jelölésének, főleg természetesen az alakítás miatt, de nálam a The Lovely Bones, idén illetve tavaly mindent vitt. Szerintem simán befért volna a legjobb filmek közé, pl.: A Serious Man helyett.

  59. Ha az Avatar nyeri a legjobb film díjat nem nézek több Oscar-t. Up in the Air-nek szurkolok.

  60. Nálam egyetlen egy kategória van, ami egyáltalán nem kérdés mégpedig a LEGJOBB NŐI MELLÉKSZEREPLŐ: Mo’Nique – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire. Ha lenne olyan kategória, hogy a legjobb női mellék-mellék szereplő, akkor ott Mariah Carey lenne nálam a befutó.
    FILM: The Hurt Locker (Nem értem, hogy miért fanyarogtok a District 9 miatt, simán az egyik legjobb műfajötvözés, amit valaha készítettek: dokumentum, sci-fi, társadalomkritika….ha az Avatar befért:-P)
    RENDEZŐ: Quentin (de, ha az Avatar a legjobb film, akkor remélem Bigelow kapja)
    FÉRFI FŐSZEREPLŐ: nem írok senkit, mert vérlázító, hogy Mortensen nem kapott jelölést.
    NŐI FŐSZEREPLŐ: Sandra Bullock (Streepet én nem szerettem Juliaként)
    FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐ: Waltz…vagy Tucci…de inkább Waltz. De Tucci is jó volt, igaz Waltz is.
    ADAPTÁLT FORGATÓKÖNYV: District 9, azért nem a Precious, mert a D9 esetében szerintem nehezebb dolguk volt.
    EREDETI FORGATÓKÖNYV: The Hurt Locker, valószínűleg ez az egyetlen kategória, amit meg is fog nyerni.
    ANIMÁLT FILM: UP!
    A technikai kategóriákat nyeri az Avatar, pedig vágásban és kamerakezelésben a D9 illetve a the Hurt Locker sem volt rossz, sőt.

  61. Én sem nagyon tudok mást, elképzelni a férfi-mellékszereplő díjára, mint Christopher Waltz-ot…izgi lesz a díjkiosztó.

  62. Szerintem már uncsi vagyok, de muszáj leírnom: csak ne az avatar! :)
    Kapjon 7 oscar díjat nyugodtan, de a legjobb rendező és film díját oda Tarantinonak és a Basterdsnek!

  63. IB: végtelenül unalmas, és pofátlanul sértő
    Up: animációs.
    District 9: saját magára maszturbáló összecsapott izé

    Ezt a hármat (meg az 500 days of Bamba Ronda Lány) egyáltalán nem értettem év közbe sem, hogy hogy tetszhet bárkinek is. Az Up 7 éves kor alatt lehet élvezhető még, de a többi?? Mi a halált keresnek ezek bármilyen pozitív toplistán?

  64. inglourious basterds
    Érthetetlen ez a fene nagy rajongás a film után hisz a legkobb része nem is a brigantikról szólt. Kicsit Spoiler Hanem a mozis lányról. Ő hatalmasat alakitott a filmben , a kapcsolata a nácikkal és a sztár-katonával nagyon szépen lett kidolgozva.(7/10)
    A Brigantik azt a kis “coolságot” biztosították hogy az embereket becsalják a moziba.. leginkább a trailerben.
    Avatart meg aki f*snak gondolja… az nem látta valoszinüleg.(Sznobság nem felmentés a mocskolódásra)
    A dijakat elosztó emberek elég sok körülményt fognak megnézni és az ilyen számban egy film embereket vonz a moziba azt nem lehet dij náélkül hagyni az tuti.
    Nos a szereplőknél (talán nem lesz olyan baki mint Marisa Tomeinél xD -epic fail)
    •Jeremy Renner – The Hurt Locker
    vagy
    •Jeff Bridges – Crazy Heart

  65. tök igazad van neeshka, hiszen az upban a halál és a gyász az tök 7 éves kor alatt élvezhető csak. Vicces flamemókus vagy

  66. Kissé csalódott vagyok a lista láttán, és én is azok táborát erősítem, akik szerint nem volt túl jó ötlet a legjobb film kategóriát 10-esre növelni.

    A tippjeim pár kategóriát illetően:

    Actor in a Leading Role: Jeff Bridges in “Crazy Heart”
    Actor in a Supporting Role: Christoph Waltz in “Inglourious Basterds”
    Actress in a Leading Role: Meryl Streep in “Julie & Julia”
    Actress in a Supporting Role: Mo’Nique in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”
    Animated Feature Film: “Up” Pete Docter (de szerintem ez az egyik legszorosabb kategória idén)
    Directing: “Avatar” James Cameron
    Foreign Language Film: “The White Ribbon” Germany (bár én az “El Secreto de Sus Ojos”-nak is nagyon szurkolok)
    Music (Original Score): “Fantastic Mr. Fox” Alexandre Desplat
    Best Picture: “An Education” Finola Dwyer and Amanda Posey, Producers (az “Up in the Air”-nek győzelmének is nagyon örülnék)
    Writing (Adapted Screenplay): “District 9” Written by Neill Blomkamp and Terri Tatchell
    Writing (Original Screenplay): “Inglourious Basterds” Written by Quentin Tarantino

  67. Sandra Bullock tényleg ilyen jó? Ezt komolyan kérdem, mert még nem volt időm megnézni és nem mondom, hogy hihetetlen, hogy jól játsszon, de azért rendesen meglepődtem, hogy ennyire dicsérik.

    Az UP! az gyönyörű volt. fel sem tűnt, hogy ‘mesét’ nézek. Minden elismerést megérdemel.

    én már rég lemondtam arról, hogy megpróbáljak belelátni a szavazók buksijába, így nem is tippelgetek, szeretem a meglepetést..

    milyen furi, hogy 10 film van, de tök jó!!

  68. Ja és majdnem elfelejtettem a másik kedvencem a (500) days of Summer. Az meg például az Up helyett. Nekem is nagyon tetszett, de van neki külön kategória, amit el is fog vinni, a legjobb filmek közé, nálam inkább a Summer.

  69. Legjobb film: District 9
    Legjobb rendező: Kathryn Bigelow – The Hurt Locker
    Legjobb férfi főszereplő: Jeremy Renner – The Hurt Locker
    Legjobb férfi mellékszereplő: Christoph Waltz – Inglourious Basterds

  70. Basterdsnek vinni kel a forgató könyvet (és szerintem a filmet is) Pozitív meglepetés a District 9 jelölése, nem gondoltam volna, de jó hogy megtették.

    Waltznak vinni ke a mellékszereplőt, bár Tucci is nagy volt, Woody Harrelsonról már nem is beszélve, a Messengerben tényleg nagyon jó volt, mondjuk azért Ben Fostertről is illene megemlékezni, borzasztóan jó a Messengerben. Mindenesetre Waltz nyerése nem lehet kérdéses.

    Zene ügyileg, meg remélem viszi a Sherlock Holmes, baromi jó zenét írtak neki

    Látvány terv: Avatar viszi, pedig vagy a Holmesnak kellene vagy a Doctor Parnassusnak… Mindenesetre kosztümbe nyerhet a Doctor Parnassus

  71. Nekem ez évek óta a legkorrektebb oscar jelölés-sornak tűnik. Színvonalas lesz sztem az idei gála.
    Az Avatar meg amiér mindenki szidja nem kapott screenplay jelölést, és mégha az egyik legfontosabb kategória is, sok más is van (és más fontos is: rendezés, ami NEM egyenlő a forgatókönyvvel!!!, szereplők, filmzene satöbbi…). Tehát szerintem az Avatar jelölései teljesen korrektek. És bazz ha a the blind side befért akk nehogy már az avatar ne férjen be best picture-be…
    Az inglorious marhajó h ott van, sok drukk neki. Legjobb férfi mellékszereplő díjáért kb annyi izgalom lesz mint tavaly Ledger-éjért…:P
    A Hurt Locker, igényes és színvonala film (egy háborús filmnek minimálisan ien realitásfaktorral kéne rendelkeznie, és akk jóban lennénk…); de azért a 9 jelölés nagyon sok… Max 2-3at zsebel sztem be.
    Az up in the air, a precious, meg a the educationra meg 1 hónapom van h bepótoljam. Valahogy előre tudom, h mien filmek lesznek, és miről fognak szólni, dehát az esélyt meg kell adni…

  72. ha Waltz nyer, akkor nagyon úgy nézz ki az utóbbi években gonoszt játszani megéri. H.Ledger, J.Bardem

  73. District 9-nek és az Upnak szurkolok. Hurt Locker jó volt, de azt nem mondom hogy a legjobb film volt. Többit sajnos még nem láttam. Up in the Airt pótolom.

    Légyszi még vagy 20x írjátok le, hogy az Avatar rossz\unalmas\közepes film. Nem jött át az üzenet :)

  74. Én nagyon drukkolok a Basterdsnek. Nem láttam mind a tíz filmet a listáról, de a Basterds biztos, hogy jobb, mint az Avatar.

  75. Na akkor jon az en tipprovatom is, kivancsi leszek mennyi jon be:

    Legjobb film: The Hurt Locker
    Rendező: Kathryn Bigelow – The Hurt Locker
    Férfi főszereplő: George Clooney – Up in the Air
    Női főszereplő: Meryl Streep – Julie & Julia (nem akarom, de messze a legeselyesebbnek tartom, o ha szart csinal az akademia akkor is szeret)
    Férfi mellékszereplő: Christoph Waltz – Inglourious Basterds (nem sokkal valoszinutlenebb mint Ledger volt)
    Női mellékszereplő: Vera Farmiga – Up in the Air
    Feldolgozás forgatókönyv: Neill Blomkamp and – District 9
    Eredeti forgatókönyv: Quentin Tarantino – Inglourious Basterds
    Idegen nyelvű film: The White Ribbon – Germany (ez az egyetlen ahol nem a legvaloszinubbet, inkabb a legvagyottabbat rakom be)
    Animált film: Up
    Operatőr: Barry Ackroyd – The Hurt Locker
    Vágás: Bob Murawski and Chris Innis – The Hurt Locker

    Sokat tettem a THL-re, de elegge lehet bizni az Akademia dijhalmozo maniajaban, altalaban bejon.

  76. Hurt Lockert nagyon erősnek érzem ennyi jelölésre.
    Jeff Bridges, Christoph Waltz kapjanak oscart! Elég szoros lesz ez, mert csomó jó film van itt. D9, Avatar, Basterds, ezeknek szorítok.

  77. human arra a betonkemény 7 másodpercre célzol? Fú, azta, ezért igazán megérné az oscar. De nem is konkrétan a filmmel van bajom, nézze akinek ez jön be, de ne tegye már komolytalanná az egész oscar gálát pár ilyen fos.

  78. Nem érzek nagy problémát ezzel a listával. Van egy-két meglepő cím/név, de egyik sem az a “székről lefordulós”. Az elmúlt évek listáin pislogtam már nagyobbakat…

  79. A legjobb animációs filmek közül hiányolom a Mary & Max-et. Nem láttam mindet ezek közül, de pld az Up-nál jobb volt az biztos (az is jó volt egyébként)!

  80. @Viktor421: Legjobb filmzene/hang/hangvágás: Avatar? Arra azért nem tippelnék. Ezek inkább valami nyomokban “szerzői” filmnek jutnak majd, mint pl. a Sherlock Holmes, Hurt Locker vagy a Basterds. Legalábbis nagyon remélem, különben hallgathatjuk James Hornert és a Titanic témáit még 15 évig.

    Animációban a Fantastic Mr Foxnak szurkolok, de valószínűleg nem kap szobrot.

    @HomerSimpson: de, jelölték a Lovely Bonest, mégpedig a férfi mellékszereplő kategóriában. Mondjuk férfi mellékszereplőként jelöltem volna Jude Law-t a Sherlockért. (A Lovely Bones soha nem érdekelt, de ennyi negatív visszajelzés után most már kíváncsi vagyok rá :D)

  81. Jövök én is dühödten bégetni,

    (500) Days of Summer?
    Joseph Gordon-Levitt?

    Azért is sajnálom Summert, mert ha kapott volna rendes Oscar jelölést, esély lett volna rá, hogy itthon is megjelenjen a mozikban. Imádtam volna a vásznon is.

  82. @Neeshka:

    Az rendben van, hogy az ilyenfajta filmek (D9, Basterds, 500 days, Up, azaz ööö… a jellemzően amerikai filmek) neked nem jönnek be. Ez így szar, az meg úgy, hát lehet. De ha innen nézzük: hol érdekel téged a hű de komoly Oscar gála? Képzeld, az Oscar az egy jellemzően amerikai díj. Amerikaiak adják főleg amerikaiaknak, jellemzően amerikai filmekért.

    Zooey Deschanelt osztani meg nem menő.

  83. Amugy a TF2-nek is sikerult egy jelolest begyujtenie (igaz hangkeveres kategoriaban, de akkor is). Majdnem olyan szomoru lesz ilyesmit Oscaron latni, mint Az Avatar Globejat :(

  84. égenjárólukács:
    csak ezekkel van bajom a listáról, és bőven van még ott amerikai film, nemtom ebből te hogy vontál le következtetéseket

  85. nem értem teljesen azokat akik a nine-t hiányolják…valószínüleg nem látták a filmet, az ugyanis értékelhetetlen, filmnek sem igazán nevezhető…

  86. sandra bullock nyer.kezdett már eltüni,erre idén elképesztő szezonja lett.
    avatar és cameron nyer.nem létezik hogy a tanitványával(volt felesége),megfingatják.Bigelow.
    Jeff Bridgesnek jár.40 év a szakmában.
    Az a molett fekete újonc,meglepetés lenne.igaz,jennifer hudson is nyert.

  87. G. Sidibe az újonc.
    A mellékszereplőben jelölt Mo’Nique-ra gondoltam.Ott van esély.
    Jason Reitman irása berobban.
    Fiore a operatőrként.

  88. csak nekem tűnik fel, h a sherlock holmes-nak kevés ez a két jelölés??? film, férfi főszereplő, férfi mellékszereplő jelöléseket megért volna…

  89. Jeremy Renner/Cristoph Waltz duónak szurkolok, Avatar nem érdemli meg a legjobb film díját(nem csak azért mert nem tetszett, a D9 sem érdemli a kategóriát pedig azt imádom), viszont Cameron a rendezőit igen(mégiscsak “Best Achievement in Directing” és hát nem kis achievement ez :D). A legjobb filmet nem tudom kinek adnám ezek közül eddig csak 5öt láttam a 10ből de azok alapján Hurt Locker. Legjobb animált meg Coraline.

  90. Hát ha az Avatar megkapja a legjobb film vagy a legjobb rendező díjat, én többet nem adok hitelt ennek a díjnak, nem mintha most sokat érdemelne :S

  91. D9 meglepett, hogy ennyi jelölést kapott. Ha jól értelmezem human elgondolását, akkor itt tippelni kellene, hogy ki mit kap, és nem véleményt írni, hogy számomra melyik tetszett jobban.

    Legjobb film és legjobb rendezésen az Avatar és a Hurt locker fognak osztozkodni. Nem hinném, hogy ugyan annak a filmnek adnák ezt a két díjat.

    Film: Avatar
    Rendező: Kathryn Bigelow
    Férfi főszereplő: Jeff Bridges
    Férfi mellékszereplő: Christoph Walt
    Animált film: Up!
    Legjobb smink: Star Trekk

    Többi kategóriára nem igazán tudnék tippleni, elég sokat sajna még nem láttam. Technikai díjakból úgy 3-t saccolok még az Avatarnak. Összesen kap majd 4-t. (max. 5)

  92. Zane, ne már. 20 éve a Farkasokkal táncoló 7DB!!! Oscart kapott, akkor az Avatar miért ne kaphatna a technikai díjakon kívül még kettőt?

    De most komolyan, mondjátok már meg, szerintetek mit díjaznak egy Oscar-on? Melyik évben van az, hogy TÉNYLEG érdemes film kapja a legnagyobb elismerést? 3-4 évente egyszer? Ebbe a sorba tökéletesen beleillik majd az Avatar legjobb film és legjobb rendező díja. Nem azért, mert én azt mondom, hanem mert törvényszerű, hogy megkapja. Itt meg lázadoznak az emberek, hogy hú mi lesz ha megkapja, végítélet, tököm. Mert eddig mi volt? Na ugye.

  93. Sztem tök egyértelmű, hogyha van egy minőségileg elkészített blockbuster akkor simán kaphatja a díjat lsd: LotR 3, Titanic, Gladiátor simán megkaphatja az Avatar is.
    Néha azért meglepetések is vannak amikor pl: a szerelmes sekszpír elhappolta a ryan közlegény elől a best movie díjat, azért azon meglepődtem – már csak azért mert tökéletes Oscar best movie volt- sikeres, drámai, hősi amerikaias stb. Szóval azért néha születnek meglepetések, sztem most az lenne ha a Hurt Locker kapná, vagy ahogy tavaly a Slumdog.
    DE valahogy én verhetetlenek érzem az Avatart best movieban, sztem nem vállalják be + őszintén ha megkapja akkor se háborodhat fel senki, mert a többi jelölt is nyomi + rendesen összerakott film minőségileg, tetszés kérdése már ízlés dolga.

  94. Én azt hittem, hogy az ilyen díjkiosztoknak az a lényege,
    hogy azé izguljunk, hogy nyerjen a szívünkhőz legközelebb álló film
    nem pedig az, hogy azé izguljunk, hogy ne nyerjen a szívünkhőz nem olyan közel álló film.
    Bár a kárörvendésnek annyi előnye van, hogy annak a lehetősége 9 a 10-hez, míg a kedvencünk nyerjen, annak 1 a 10-hez.

    Egyébként az év legjobb filmje milyen szempontok alapján kell, hogy eldöljön?
    Mivel az Oscaron a mozit ünnepeljük, akkor szerintem azt is figyelembe kell venni, hogy egy film mennyire használja ki a mozi adta lehetőségeket (és itt nem olyanokra gondolok, mint a TF2, a G.I.Joe, vagy a HP6 szörmedvényekre).
    Bár az egészben az a poén, hogy az a 6000 ember, akik a díjat odaítélik, azok postán kapják dvd-n a filmeket, és otthon a tv-n nézik meg őket, tehát szép dolog így a mozit ünnepelni.

  95. Vágás: Avatar
    Operatőr: Maurio Fiore – Avatar
    Animált film: Up
    Külföldi film: Une Prophéte – France
    Eredeti forgatókönyv: Quentin Tarantino – IB
    Adaptált forgatókönyv: Jason Reitman – UITA
    Női mellék: Mo’Nique – Precious
    Férfi mellék: Christoph Waltz – IB
    Női fő: Meryl Streep – Julie & Julia
    Férfi fő: Jeff Bridges – Crazy Heart
    Rendező: James Cameron – Avatar
    Legjobb film: Avatar

    Minden másra ott a Mastercard (meg az Avatar).

    Hozzátenném még, hogy szvsz mind az Avatar, mind az Up in the air, de még a Precious és a Blind Side is nagyon felül van értékelve, de az akadémiai tagok csak ritkán tudják felmérni hol végződik a tisztelet (elismerés), és hol kezdődik a seggnyalás, szóval a tippjeim is kábé ezért azok, amik.

  96. “Kevésbé fontos”… Jaja, azok a semmirekellő sminkesek, díszlettervezők, zeneszerzők. Mire jók? ;)

    THL nyerni fog, nem is kérdés. Avatart inkább elismerik, mint szeretik, amit a várakozásokhoz képest szerény számú jelölés bizonyít. Az Up in the Air esélyét szószerint elvágták.

    Maggie Gyllenhaal meg honnan jött?

  97. @Gabi: Ha tetszik, ha nem az Akademia allasfoglalasa szerint is ezek a kiemelt dijak (sot, igazabol az 5 fokategoriat meg inkabb kiemelik).

  98. Kevésbé fontos kategória. Hmmm. Ami szerepel Oscaron, azok nem elhanyagolható részei egy filmnek. Pl. élethő sebet sminkelni se lehet túl egyszerű feladat.

    A legjobb titkárnő kategória, vagy hasonló már tényleg felesleges lenne…

  99. Jeremy Rennernek nagyon örülök – sztem egy tök tehetséges színész.
    Drukkolok a Hurt Lockernek as a Brigantyknak!
    Avatar részemről is max technikai Oscar- a többi kategóriában felejtős.
    Ja, és az Bigelow kisasszonynak is nagy HAJRÁ! Az első női rendező lenne, ha jól rémlik.

  100. Basterdsnek szurkolok. Elég sok az Avatar jelölés, és nekem eléggé szúrja a szemem. Egyedül a vizuális effektet adnám neki igazából. Bár forgatókönyvre jelölhették volna, mert akkor marhanagyot röhögök :D

  101. Nálam az Oscar ott már rég leszerepelt,mint “igazságos tejesítmény díjjazása” mikor a Julia Roberts az Erin Brockovich-ért kapta a legjobb női főszereplő szobrot 2001-ben pedig ott volt Ellen Burstyn a Requiem egy álomértban nyújtott FERGETEGES alakítása.
    Innentől kezdve bárki bármiért kaphat.

  102. Malachi!
    Nem kéne egy lapon említeni a Farkasokkal táncolót az Avatarral!!
    A Farkasokkal táncoló egy remek film volt ellentétben ezzel a látványorgiával ami 1szer nézős.
    1991-es Oscaron a farkasokkal táncolónak csak 1 igazi ellenfele volt a Nagymenők és sajnos nem kaphattak mind a ketten díjat!
    A másik 3 film(Keresztapa 3 már vérszegény volt,Az ébredésekben a De Niro-Willams páros pompás volt de a film nem az igazi,Ghost pedig kultfilm de nem Oscar szintű)
    Az pedig hogy ilyen sokat kapot a film (7db) azért volt mert,idézet:Kevin Costner elgondolkodtató filmje, amellett, hogy pazar tájakon keresztül a természet sajátosságait mutatja, az emberről és az emberi természetről szól – megfejelve egy jókora adag bocsánatkéréssel.
    Itt nem Kovbojok voltak a jók!!!!

  103. Hmmm, Becstelen Brigantiknál csak engem zavart, hogy rohadtul nem olvasott történelemkönyvet a Tarantino? Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy egy lightos középkategóriás film, nem több.
    A többi jelöléssel nagyjábol egyetértek.

  104. “Kevin Costner elgondolkodtató filmje, amellett, hogy pazar tájakon keresztül a természet sajátosságait mutatja, az emberről és az emberi természetről szól – megfejelve egy jókora adag bocsánatkéréssel.”

    James Cameron elgondolkodtató filmje, amellett, hogy pazar elképzelt tájakon keresztül a természet sajátosságait mutatja, az emberről és az emberi természetről szól.

    Tessék. És az Avatarban sem a kovbojok voltak a jók. De ebbe most ne menjünk bele. Ha te nem ezt láttad az Avatarban, aminek az alap sztorija 1 az 1-ben Farkasokkal táncoló (Pocahontas, Utolsó szamuráj) akkor felesleges belekezdeni.

    Fura, hogy mennyire kiveri a biztosítékot sokaknál az a hülye látvány. Én azt hittem, az is a mozi része, azzal együtt lesz teljes egy film.

  105. Malachi:
    nem, nem része a filmnek. Ugyan hogyan is lehetne a látvány a film része egy olyan műfajban, ami a vizualitásra épül? Vagy mivan, várjunk csak…

    Szerintem borzalmas (annyira azért nem ráz meg), hogy a közönség (kinek nem inge…) mennyire korlátolt, és még csak meg sem próbál nyitott lenni.
    Én a tíz filmből hetet láttam eddig, és mind bejött. Van amelyik jobban, és az Avatar a legjobban, de akkor is simán újranézném bármelyiket (ez már meg is történt sok esetbe).
    Más meg fennakad a Brigantik történelmi “hitelességén” (irreleváns, mert nem dokumentumfilm este 11 órás kezdéssel a spektrumon – ha a spektrum ad még ilyesmit két kajás műsor ismétlése között), vagy azon, hogy az Avatar sikeresebb, mint a saját kedvence.
    És ez van az Oscar témában is: NE kapjon Bullock, mert a TBS gyenge film, NE kapjon Cameron mert gyenge az Avatar sztorija, és NE kapjon az Avatar mert gyenge a sztorija. Ahogy néztem, a sztorinak van külön kategória, ahogy az egyéni alakításoknak is, mégis sokan (megin’ az inges közhely) megpróbálják már-már betegesen ráerőltetni egyiket a másikra. Tarantino dettó, igen, kijárna neki is egy szobor, de nem értem miért kellene egyfajta életműdíjban gondolkodni a nácis film esetében. Mégha az Oscar szokott is ilyesmit csinálni.

  106. sensas: Tarantino filmjei mindig mesék, soha sem a realitás talaján állnak, nem szabadott volna elvárnod a történelmi hűséget. Szerintem tisztában van, hogy miként lett vége a 2. világháborúnak…

  107. Malachi: de ha meg ennyire farkasokkal táncoló az avatar, akkor miért kapjon díjat? Már kapott :)

  108. human, a hófehérke akkor is jó mese, ha ezredszerre mondják el. és még jobb, ha egy kicsit políroznak rajta. :)

  109. Na énis írok akkor, szóval először is ez magánvélemény és nem kell leszólni:D
    Egyébként sajnálom, hogy 10-re növelték a legjobb film díját mert szerintem öt totál elég lett volna.

    Legjobb film nekem tavaly a Becstelen Brigantyk vagy az Egek ura… a District 9nek is örülnék, csak kár hogy tuti hogy az Avatar vagy a The Hurt Locker nyeri.. az Avatar nekem nagyon nem jött be.
    Rendező úgyszintén Quentin Tarantino (aki valószínűleg soha nem fogja megkapni, mint Hitchcock) vagy Jason Reitman.
    Férfi főszereplőt Jeff Bridgesnek vagy Colin Firthnek.
    Női főszereplőt nem tudom…egyik filmet se láttam szóval nem mondok véleményt.
    Férfi mellékszereplő Waltz! Csakis ő! Elveszteném az emberiségbe vetett hitem ha nem ő nyerné :)
    Legjobb női mellékszereplő…Mo’noique, úgy látszik a mellékszereplő díjak már “Legjobb gonosz”-ként is felfoghatók:D
    Forgatókönyvet a Basterds és az Up in the Air.
    A megmaradt látvány meg ilyen kategóriákban gondolom az Avatar nyer.
    De remélem a Sherlock Holmes zenéje megkapja, mert az nagyon ott volt:)

  110. Kedves Malachi!
    Talán hasonlít a két történet(Avatar-Farkasokkal táncoló) talán nem,de az egyik történelmi tény a másik mese!!!
    Ez olyan mintha a Vuk lenne összehasonlítva a 80 huszárhoz.
    A Vuk az egyik gyerekkori kedvencem,de ahogy telnek az évek a 80 huszár odaver neki!!!
    Az amerikaiak pedig rohadt nagy Patrióták és gondolom szar lehet azzal szembesülni,hogy 150 évvel ezelött terhes indián nőket és gyerekeket írtottak a nemzeti lobogó alatt!!!
    Ahelyett megnéznek egy hatalmas látványvilágú szájenszFIKSÖNT és odaadják neki az Oscart!!!!
    Nekem tetszett az Avatar nagyon jó kikapcsolódás de nálam nem Oscar díjas film ahogyan a Gyűrűk Ura sem az,sőt továbbmegyek az 1998-as Oscar gálán a legjobb film a Titanic volt pedig ott figyelt a listán a Szigorúan bizalmas(Az évtized egyik legjobb filmje) és a Lesz ez még így se is símán jobb a Titanicnál pedig a Titanic se rossz film csak volt nála jobb.

  111. Különben meg kár ennyit vitázni az Oscarról mikor képtelenség egyforma mércével megítélni egy Up kontra Up in the air-t!!!
    Győzzön az a film amelyiknek a producerei a legvastagabb borítékot adják a Filmművészeti és Filmtudományi Akadémiának!!!!

  112. Walter: aha, mert a Slumdogosok nagyobb csekket tudtak volna adni tavaly mint akármelyik másik film a kategóriában? Ne vicceljünk már, még ha az Avatar nyer ez akkor is baromság

  113. Nem gondoltam komolyan csak nem írtam oda a jelet(:D)
    Különben meg honnan gondolod,hogy egy indiai producernek nem lehet annyi pénze(már formula-1 ben is van csapata Indiának és sok gazdag van + ebben volt angol közreműködés is)?
    Valószínűleg igazad van és ez tényleg baromság,mert kis kötségvetésű film volt.

  114. Nem tudom ki mennyire gondolt már bele abba, hogy az akadémiának mekkora teher egy filmet abban az évben a legjobbnak titulálni. Gondolom ebből az apropóból növelték 10re a legjobb filmek kategóriáját. Hiszen mire v mikre emlékszünk az elmúlt évekből? Nem csak azokra v arra amelyik a számunkra a legkedvesebb volt az elmúlt években évtizedekben, hanem hogy “ja tudom az kapta akkor az Oscart”. Ez a dolog megmarad. A jelöltekre is hiszen valószínűleg azokat is rengetegen megnézik. És mint azt az előttem szólók már ecsetelték: Ez HOOLYYWOOD. Itt a legfontosabb mint Amerikában általában a lobbi alias pénz vagy éppen mint a tavalyi nép kedvenc Gettómilliomos. Tavaly nem kaphatta más a díjat. Nagyon sok összetevője van annak hogy egy film miért a legjobb. Az Avatar szerintem sem volt olyan jó film hogy a legjobbak közt szerepeljen de itt megint szólni kell arról hogy a fél világ látta és erről beszélt hetekig hogy “húú” meg “ledobtam az állam”. Ha nem kap szobrocskát v nincs a jelöltek közt az emberek szemében az Oscar elművészesedik és nem lesz akkora presztízse. Itt most az Oscarról beszélünk a populista Hoolywoodról.

    Szerény véleményem szerint azok közül a filmek közül amit láttam Oscar megfontolásból mondhatnám az én Oscaromat a Star Trek kapja. És nem azért mert ez volt a tavaly látott filmek legjobbja, hanem mert akármikor akármilyen hangulatban be tudom tenni. Meg tudom nézni nem terhel meg nem kell ráhangolódnom. Megnézem leköt szórakoztat és ha akarok mögé gondolok de ha csak látványra vágyom azt kapom. Igazi pop-corn.
    Ez az én véleményem. Szóval azt ne felejtsük hoolywood-ról beszélünk.

  115. Walter Sobchak, félreértesz, én arra TIPPELEK mi kap majd Oscart, nem azt mondom, én melyiknek adnám.

    Utóbbi esetben nem lenne nehéz dolgom, mert

    legjobb film – Up in the Air
    legjobb ff fősz – Clooney
    legjobb női fősz – Meryl Streep
    legjobb rendező – Cameron
    legjobb adapt forgatók – Up in the Air
    legjobb operatőr – Barry Ackroyd (The Hurt Locker)
    legjobb anim – Up

    ennyiről tudok nyilatkozni

    de a 2 nagyot úgyis elviszi az Avatar. ezt TIPPELEM.

    Nem érted pontosan, hogy a sci-fi műfaj milyen. VALÓS alap problémákat helyez IDEGEN környezetbe és ott járja körül azokat. Az Avatar-ban épp annyi valóság van, mint a Farkasokkal táncolóban, csak az egyik történelmi filmként boncolgatja a problémát a másik meg elviszi az egészet egy idegen bolygóra és ott játssza le a meccset.

    Próbálj már elvonatkoztatni attól, hogy CGI az egész és lásd meg azt, amit Cameron mondani akart. Elmondták már előtte többen, másképpen, ő így akarta.

  116. Látom meg lett említve a Star Trek, szerintem az a film is bekerülhettet volna a legjobb tíz közé, mert ez a film is nagyon jól lett összerakva, de sajna úgy járt, mint tavaly a TDK.

  117. Akkor tippeljünk.

    Legjobb film: AVATAR
    Legjobb rendező: AVATAR
    Legjobb eredeti forgatókönyv: AVATAR
    Legjobb adaptált forgatókönyv: AVATAR
    Legjobb férfi főszereplő: AVATAR
    Legjobb női főszereplő: AVATAR
    Legjobb férfi mellékszereplő: AVATAR
    Legjobb női mellékszereplő:AVATAR
    Legjobb idegennyelvű film: AVATAR
    Legjobb animációs film: AVATAR
    Legjobb filmzene: AVATAR
    Legjobb betétdal: AVATAR
    Legjobb operatőri munka: AVATAR
    Legjobb jelmez: AVATAR
    Legjobb smink: AVATAR
    Legjobb díszlet/látvány: AVATAR
    Legjobb vágás: AVATAR
    Legjobb hangvágás: AVATAR
    Legjobb hang: AVATAR
    Legjobb vizuális effekt: AVATAR

    Fu*k Up AVATAR…
    inkább camron rendezte volna meg a titanic 2 3D-t….Jack is back…XD

  118. Akik az avatart mint legjobb filmet tippelik, azok másik avatart láttak mint én? vagy ennyire megvásárolható mindenki pár szép effectel?

  119. A tippeken még gondolkozok, helyette pár észrevétel a jelöltekkel kapcsolatban. Én is hiányolom az (500) Days of Summer-t legalább egy forgatókönyv jelölést kaphatott volna. A legjobb filmre pedig elég lenne 7 jelölt is, mer az öt tényleg kevés, ebbe is beleférne a legjobb animációs film + a legjobb látványmozi az adott évben. Amúgy meg a vizuális effektusok kategóriát is kibővíthetnék már 5-re idén: 2012, Transformers folytatás kimaradt de nem azért mer nem voltak jók a trükkjeik, tavaly ugyanígy járt a Caspian herceg, meg a Hellboy 2, a BAFTA-n is öt jelölt van ebbe a kategóriába, de ott néha nagyon mellélőnek, The Hurt Locker – Legjobb vizuális effektusok jelölés…öhöm, fura.

  120. ■ Legjobb film: gondban vagyok, mert hú de nagyon egyik sem tetszett. de ha mindenképpen csak ezekből lehet választani, akkor a The Hurt Locker.

    ■ Rendező: Ez már most rá van nyomtatva a lapocskára, kamerun neve szerepel majd rajta :D
    ■ Férfi főszereplő: Morgan Freeman
    ■ Női főszereplő: fogalmam sincs, gyászos nevek…
    ■ Férfi mellékszereplő: Christoph Waltz
    ■ Női mellékszereplő: Mo’Nique
    ■ Feldolgozás forgatókönyv: District 9
    ■ Eredeti forgatókönyv: Mark Boal – The Hurt Locker
    ■ Idegen nyelvű film: wtf
    ■ Animált film: Elég egyértelmű, hogy az Up. Bár azt azért sajnálom, hogy a 9 nem került fel a listára, még ha nem nyert volna, de akkor is…
    ■ Operatőr: Barry Ackroyd – The Hurt Locker
    ■ Vágás: Julian Clarke – District 9

    Ezek szerint az avatár, csak egyet kapna, amit talán megérdemelne, vagy nem. :D

  121. Igazad van. Nem csak az effekt.
    Más. Egy kérdés tudom hogy valaki említette már itt valamelyik hozzászólásában, de akkor tisztáznák, hogy mi is a különbség a:
    – Best Achievement in Sound
    – Best Achievement in Sound Editing – kategóriák között.

    Illetve, mi a különbség(ha van egyáltalán) a mostani:
    – Best Achievement in Sound Editing
    és a 2000-ben még ilyen néven futó:
    – Best Effects, Sound Effects Editing – kategóriák között.

    Engem érdekelne a dolog aki vágja az megírná, légyszíves.

  122. Am ha vki átnézné az elözö oscar díjazotakat elég felesleges ez a tűlzó rajongás és izgulás.

    Egy kis statisztika: 90 óta 4 esetben fordult elő csak hogy a legjobb rendező után nem a rendező által rendezett film kapta a legjobb film díjat.
    Általában pedig a legjobb film díja egyezik a Golden Globe-on díjazottal.

  123. Szerintem őnekik kéne kapni:
    Film:Up in the air
    Rendező:Kathryn Bigelow
    Férfi főszereplő:Jeff Bridges
    Női főszereplő:Carey Mulligan
    Férfi mellékszereplő:Stanley Tucci vagy Christoph Waltz
    Női mellékszereplő:Mo’Nique
    Feldolgozott forgatókönyv:Jason Reitman – Up in the Air
    Eredeti forgatókönyv:Quentin Tarantino – Inglourious Basterds
    Idegen nyelvű film:Une Prophéte – France vagy The White Ribbon – Germany
    Animált film:Up
    Operatőr:Maurio Fiore – Avatar
    Vágás:Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron – Avatar

    Szerintem ők fogják kapni:
    Legjobb film:Avatar
    Rendező:Avatar
    Férfi főszereplő:Jeff Bridges
    Női főszereplő:Sandra Bullock
    Férfi mellékszereplő:Christoph Waltz
    Női mellékszereplő:Mo’Nique
    Feldolgozás forgatókönyv:Geoffrey Fletcher – Precious: Based on the Novel “Push” by Sapphire
    Eredeti forgatókönyv:Quentin Tarantino – Inglourious Basterds
    Idegen nyelvű film:The White Ribbon – Germany
    Animált film:Up
    Operatőr:Maurio Fiore – Avatar
    Vágás:Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron – Avatar

    Az Avatar férfi,női,fő és mellékszerepekben azért nem nyerhet,mert nem merték megkockáztatni,hogy hupikék törpikék színű digitális párducemberek nyerjenek mikor olyan nevek kapták mint:Ingrid Bergman,Jack Nicholson,Marlon Brando,Michael Caine,Gary Cooper,Bette Davis,Daniel Day-Lewis,Sean Penn,Robert De Niro,Jane Fonda,Jodie Foster,Gene Hackman,Tom Hanks,Dustin Hoffman,Jack Lemmon,Jessica Lange,Anthony Quinn,Jason Robarts,Kevin Spacey,Meryl Streep,Liz,Taylor,Spencer Tracy,Peter Ustinov,Denzel Washington,STB.!!!!!!

  124. Én ezt szeretném: Legjobb film: Inglourious Basterds Rendező: Quentin Tarantino – Inglourious Basterds Női főszereplő:Meryl Streep – Julie & Julia Férfi mellékszereplő: Christoph Waltz – Inglourious Basterds Eredeti forgatókönyv: Quentin Tarantino – Inglourious Basterds Animált film: Coraline Operatőr: Robert Richardson – Inglourious Basterds Vágás: Sally Menke – Inglourious Basterds .
    Tarantino forgatókönyve majdhogynem jobb, mint a film. Még Peter Jacson új filmje is nagyon jó, a The lovely bones. Kár, hogy csak a férfi mellékszereplő díjára jelölték, mert azt kizárólag Christoph Waltz kaphatja. Remélem. Mert amit szeretnék, általában nem jön be. De sebaj, már úgysem ér semmit az Oscar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.