Érted már?

Még egy magyarázós rajongói poszter az Inceptionnek. Természetesen spoileres.

human
írta
2010. 08. 05. 05:48
megjelenés
50
hozzászolás


50 hozzászólás a “Érted már?” bejegyzéshez

  1. Nem spoileres sztem annyira annak aki még nem látta. De a vége miatt fel is van adva hogy fejezzük be gondolatban és ebben alkotott nagyot Nolan. GG

  2. Miért van az első szinten lévő Cobbtól húzva a vonal a limboba? Miért van elválasztva egymástól a 4. szint és a limbo? Ha tényleg két külön szint, akkor Fischer hogy került a 4. szintre?

  3. Ez szvsz rossz, ahogy Cherry is írta. Nincs lvl4, ugyan az a Limbo (a város, amit Cobb és a nője épített.)

  4. hajamat tépem, hát senki nem értette meg a filmet aki magyarázni akarja? :D (tisztelet a kivételnek pl. itt a kommentekben) Mondjuk a reality cobb és a limbo cobb gondolom azért van összekötve mert ő vszínüleg már a lvl1-en megfulladt tehát ő onnan kerül limboba közvetlenül (igen a többiben meg felrobban és hasonlók de azok ugye az előző szintre építkeznek így a legfelső amiben meghal, az számít), de ez meg már teória.
    komolyan mostmár én fogok nekiállni csinálni egyet…

  5. A 4. szint az már a limbo. Azért került mindenki oda, mert Arthur elmondja, hogy egy ilyen összekötött álomban mindenki annak a limbo-jában köt ki, aki már járt ott… Cobb meg már járt ott a feleségével…

  6. Mit nem lehet ezen érteni… Én 15 éves vagyok és simán megértettem. Vagyis.. majdnem simán.

  7. De ha a negyedik szint már a Limbo, akkor a Saito miért nagyságrendekkel öregebb, mint a Cobb? Cobb előbb ment le oda..

  8. Saito azért nagyságrendekkel öregebb mert ő hamarabb halt meg mint Cobb, és magyarázták hogy ilyen alacsony szinteken mennyivel lassabban telik az idő.

  9. Szerintem a szintek terén jó a plakát, csak úgy van értelme, ha a negyedik szint még nem a Váró, és valóban, Saito nagyobb mérvű öregedése a fő érv – és az, hogy ő meghalt, míg Cobb és Ariadne csak elaludtak, így ők értelemszerűen nem a Váróba, hanem egy szinttel lejjeb kerültek, aztán ott már meghalt Cobb is (bájos neje leszúrta, igaz?), és ő is a Váróba került, de percekkel, tehát évekkel később, mint Saito. Ez mindenre magyarázat, csak a film nem rágja szájba.

  10. Mostmár csak az rossz hogy cobb (másodjára) és saito a lvl 1-ből csatlakozik a limbora nem lvl 3-ról

  11. Én vagyok az egyetlen akinek kezd tele lenni a töke az Inception magyarázgatásával?
    Ha egy filmet utólag ennyit kell magyarázgatni az rossz… ééértem?

  12. Itt szimplán arról van szó, hogy amit az ember ismer és megért, azt szívesen magyarázza a többieknek. Se több, se kevesebb. egyébként meg stílusos képek szerintem, nincs velük semmi gond.

  13. Áhh nekem ez eddig nem volt tiszta, hogy Cobb visszamegy még level1-re és ott direkt megfullad h Saito-hoz jusson. De így utólag minden megvan.

    Novbert: végre egy film, amit nem értettem elsőre és mégsincs benne logikai hiba. legjobb!

  14. Láttama filmet 2 szer is, de hogy ezeken a képeken mi a spoileres az nem nagyon jön le. Aki meg nem látta, annak fogalma se lesz róla, hogy ez mi.

  15. Szerintem érthető a film! Diagramm nélkül is, bár van aki hasznát veszi szerintem, főleg az, aki nem figyelt végig a filmre, ami mondjuk szégyen ha így van. :D

    Találtam egy hibát az eredetben, egy röpke másodpercre a stáb és a kamera feltűnik a filmben, 4 nap alatt 3x láttam mozian. :D De ennyi belefér Nolan munkájába.

  16. ha már a hibáknál tartunk, amikor Saito haldoklik az inge alatt nem a művéres patront tartó ragasztócsíkok láthatóak?

  17. Hát szerintem az előző ilyen “megmagyarázós” kép sokkal érthetőbb volt, de spoileresebb is.
    Ez olyan kis egyszerű.

  18. de, hogy került az addig már halott fischer az egy szinttel lejebbi Cobb álomba (ami ugyebár csak a halála után jött létre)?

  19. a fekete hatteres grafikanal meg cobb a saját álmában hal meg? nem a vizbe esett autonal? hogy van ez ?:D

  20. Darkestar:

    Nem, szerintem az a kötés, csak ellátták vagy valami :D

    TylerD:

    a hiba ott van, amikor Cobb az álmot magyarázza, Ariadne-nak, pontosabban amikor kapnak még 5 percet, és sétálnak az utcán, háttal mozog a kamera, majd mielőtt kiérnek a sarokra (Ariadne mondtata: “hogy Te ellophasd őket”), az előtt egy kocsi mellett mennek el, amin visszatükrőződik a kamera meg a stáb is, kivehető egészen jól, majd a két szereplő halad el, és az ő tűkröződésük is látszik.

  21. Saito meghal a 3. szinten, tehát elvileg ő úgy kerül oda, hiszen be van nyugatózva a repülőn ugyebár, ezért kerül a váróba.
    Cobb pedig Ariadne-val direktbe megy le, mivel ő már járt ott, (mondja is , hogy Moll valóságnak hitte a várót), avagy eleve meghal az első (megfullad a hídról leesve), a második (liftben robban fel) és a harmadik szinten (felrobban az épülettel együtt).?????

  22. Az ábra alapján Cobb megfullad az első szinten a hídról leesve, és ezért jut el Saitohoz (aki a 3. szinten hal meg miután eldobja a gránátot)

  23. Nem tudom… A vegen a bugocsiga vagy mi nem azt jelenti, hogy a felesege alma az egesz? Elvegre nem Cobb totemje volt… Akkor viszont kene meg egy szint a repcsis fole…

  24. Sejk,

    a búgócsigát (totemet) az asszony találta ki, és használta, de a halála után Cobb vette el tőle, pontosabban a hotelszobában, mielőtt az asszony leugrott volna, felveszi Cobb a földről a totemet a hotelszoobában, ami a valóság volt, nem álom. 1:18 perc környékén van ez a jelenet a filmben kb.

    A végén pedig beomozog a totem, + a gyűrű sincs rajta.

  25. Huh, ezt nem vettem eszre…pedig 2-szer lattam ket nap alatt, igaz, kozben 2 napot nem aludtam… Eleg bizarr elmeny volt a masodik, amikor neha bealudtam es kulonbozo almokban ebdtem fel :) mar a filmvasznon futo almokra gondolok

  26. “A végén pedig beomozog a totem, + a gyűrű sincs rajta.”
    -nem tudom ki kérésére ez a kép ki lett merevitve a moziban hétfőn a lurdyban(csodálkoztunk is)… onnan gondolom én is hogy
    spoiler spoiler spoiler Soiler spoiler spoiler
    A “megbicsakló” totem 1sec re se volt talán mutatva de mintha eldölt volna :D

  27. A “megbicsakló” totem 1sec re se volt talán mutatva de mintha eldölt volna :D

    szerintem azert Nolanek ezt ezerszer kicentiztek, szoval tuti nem dol el :)

    De meg visszaterve ide, Cobb maganal tarthatja a felesege totemjet? nem arrol volt szo, hogy nem lehet megerinteni, ezt ki is emeltek Arthurnal meg a kiscsajnal. Akkor most egyaltalan relevans-e az, hogy mit csinal a bugocsiga a vegen? Lehet, hogy mar el is vesztette a “varazserejet”, vagyis mar a fene sem tudja, hogy mukodik-e, vagyis lehet, hogy egy alomban vagyunk, de lehet, hogy nem. Nem?

    Bocs, talan kicsit elkalandoztam a rajztol, de valoszinuleg ezt a rajzot lehet meg komplikalni

  28. Nem értem ezeket a magyarázó ábrákat. Szerintem a film tökéletesen érhető volt, csak kicsit gondolkodni kell rajta. A Limbo volt a negyedik szint, amikor az öreg Saito színe elé hurcolják Cobbot, az is a Limbo volt, amit Cobb Mal-lal épített. Saito azért volt öregebb, mint Cobb, mert Cobbot leszúrta Mal a Limboban, és ezzel kikerült a Limboból, de mivel az első álomszinten nem jött ki a kocsiból, megfulladt, és visszakerült a Limboba. Ez történt, és éppen ezért volt Cobb öregebb, mint Saito.

  29. Az Inceptionnek nem ez a lényege, vannak még benne bőven jelentésrétegek, azokon sokkal érdemesebb agyalni sztem…

  30. a váróról:

    szó szerint idézve a szinkronos filmből:

    “a váróba kerülünk”-Cobb
    “mi az a váró?!”- Ariadne
    “a strukturálatlan álomtér” – Arthur
    “az micsoda, ott mi van?!” – Ariadne
    “csak az üres parttalan tudatalatti, semmi nincs odalennt, legfeljebb az amit otthagyott egy olyan utitárs, aki már járt ott azelőtt, és van köztünk ilyen, TE Cobb” – Arthur

    tehát a 4. szint a váró egyben, és Saito ezért van ott, és azért van ott az ami, mivel Cobb már járt ott, ahogy helyesen írja Sapira itt pár commenttel előbb.

  31. human: jaja, de ugye saito is azért hal meg mert az első szinten lelőtték és elvérzett :) csak ugye ez kihatott az ebből következő szintekre is így “vizuálisan” a 3. szinten halt meg, de valójában az első szint a tényleges halál helyszíne, amikor a kocsi vizet ért saito már nem élt és ott cobb tényleg később hal meg, megfullad, így eltelhetett limbo időben a kettő közt pár évtized. (azt nem értem ariadne és társai miért vártak vízből kibukkanó cobbot és saitot? egyik már alapvetően meghalt ott, másik meg csak úgy tudja megmenteni társát ha ott megfullad…)

  32. Én most a sok infó olvasása után kb. ugyanannyira értem a filmet, mint az első megnézés után, tehát számomra nagyon is összeszedett és logikus a film, csak mások elmélkedés engemet is eltérített, de sikerült visszatérnem a saját ösvényemre :)

    Én már csak azt nem értem, hogy Mall hogyan jelenik meg a havas tájon lévő bázison, amikor Cob se alany, se álmodó?

  33. Minél több filmet magyarázó kommentet olvasok, annál mélyebb a meggyőződésem, hogy ez egy középszerű mozi. Amit ennyien ennyiféleképp értenek/nem értenek, az csak egyvalamiben lehet kiemelkedő, a közönség összezavarásában.

  34. Van egy teóriám:

    Létezhet 4. szint, mivel Ariadne és Cobb a géppel úgy mennek a váróba, hogy Cobb álmodja azt (azért, hogy felvigyék Fischert). Cobb álma a limbo-ról.

    Közben meghal Saito és ő, mint halott kerül a váróba.
    Cobb felküldni a lányt és Fischert, majd ő is meghal, megfullad a kocsiban és akkor kerül (pár évtizeddel később az ottani idő szerint:)) a japánhoz.

    /Saito szerintem megtestesíti Cobb legmélyebb félelmét, hogy öregen és megkeseredetten fog meghalni – de ez most nem fontos/:D

  35. H82: nem pont az volt, hogy Fisher az alany (akinek az elméjébe belépnek), míg Cobb csupán egy átlag belépő, mint Arthur, Saito, Eames és Ariadne az első szinten, és Cobb egészen végig nem lép elő álmodová, vagy alannyá, tehát az ő projekció nem jelenhetnek meg sehol sem (nyílván a limbo kivétel), de mégis a projekciói a (1.szint) mozdony, a (2.szint) gyerekei, és (3.szint) Mal megjelenik az adott szinten olyan fokon, hogy befolyásolják az álmot.
    Vagy egyszerűenül lehet annyi a magyarázat, hogy Cobbank erősebb az elméje és ezért betörhetnek a projekciói, oda ahova nem szabadna nekik?

  36. Nekem azt magyarázza már el valaki, hogy vannak ezek az idők. Ugye a valóságban repültek úgy 9 és fél órát, mert a végén amikor felébrendek mondja a stewardess, hogy 20 perc múlva földet érnek. A filmben mondták, hogy ami a valóságban 5 perc az az első szinten 1 óra. Ami az első szinten 5 perc az második szinten 1 hét. Már ha jól emlékszem, tovább nem tudom most, meg volt valami hatványozósdi is. Na de ha 9 és fél órát repültek (570 perc ami 114*5 perc), az az első szinten akkor 114 óra, ami 4 3/4 nap, ennyit pedig tuti, hogy nem töltöttek ott. Az az üldözősdi egy nap sem volt. Tovább folytatva a gondolatmenetet, hogyha az első szinten 4 3/4 napot töltöttek (114 óra, ami 1368*5 perc), akkor a második szinten 1368 hetet töltöttek, ez úgy 342 hónap. Folytatni már értelmetlen lenne. Szóval valaki felvilágosítana, hogy hogyan is volt ez? Köszi.

  37. E.Lóránt: Vagy az amit te mondasz, vagy az ilyen erős “traumák” eléggé beleívódnak a tudatalattiba, hogy mozogjanak a tudattal más álmába is, na szaal érted :)
    baker: *20
    v: 10 óra-lvl1: 1 hét-lvl2:6 hónap-lvl3: 10 év-limbo :?? sok-sok évtized.
    namost vszínüleg az van hogy mindenki aki nem saito és cobb a lvl1-en a misszió után elbújdokolt a hét maradékára, saitóékról meg tudjuk mit csináltak, ennyi.

  38. Vegig volt valami kenyelmetlen erzesem, arra gondoltam, hogy ha tenyleg ki akar cseszni a nezokkel Nolan, akkor mindennek a forditottja igaz, vagyis, hogy a noci az, aki valos es valahogy Cobb az, aki az alomban ragadt es az egeszet csak o epiti fel. Ahogy mondja is neki a felesege valahol, hogy ez a bergyilkosos, uldozos dolog teljes hulyeseg… Ha belegondolunk, mar az is baromsag, hogy valaki extractor es almokbol lopni tud, nem?

  39. Szpojler

    Lóránt: az álmot annak a tudatalattija népesíti be projekciókkal, aki “tourist”. Akinek a saját álma, az meg változtatni tud bármit. Gondolj arra, hogy Ariadne a “teszt” álomban feltekerte a várost, amiért aztán Cobb tudatalattija megtámadta (védekező reakció), Mallal az élen. Ott Cobb volt a “tourist”. Ezért kellett a hóeséses álmot is labirintusnak tervezni, hogy Fischer és Cobb projekciói eltévedjenek benne. Az Eames álma volt.
    Fischernek meg nem volt saját álma, mindig más volt az álomgazda.

  40. Spoiler

    Baker: ezt talán túl szájbarágósan is adták elő a filmben, minden részletre kiterjedő magyarázat van. Már sok is volt, tényleg :) Szóval tényleg van hatványozódás, a limbóban az a kilenc óra már ötven év. A film kb. 30%-a abban a két másodpercben játszódott le, amíg az autó az első szinten vízbe zuhan… Szerintem csak Cobb és Saito ébredtek több tíz év után, a többiek addig az első szinten ültek a folyóparton és vártak röpke 30 órát. (Mindegyik álomban volt kick, de a repülőn nem, így ők sem ébredtek fel idő előtt.)

  41. mindenképpen halál a vége, hisz ugyanabban a ruhában vannak a gyerekek és ugyanannyi idősek, mint az emlékeiben…primitív, egyszerű befejezés…

  42. editor: hisz direkt más, idősebb gyerekszínészek alakítják ott a gyerekeit, hogy megmaradjon a vagy-vagy szerkezet. primitív, egyszerű néző…
    (kérlek ne akarj ilyen rohadtokosnak látszani, pláne a dvd release előtt, hogy húú kiszúrtad hogy ugyanaz omg.)

  43. Remélem még valaki olvassa ezt a posztot.

    Most én had kérdezzek párat mit nem tartok logikusnak.

    Szóval azt tudjuk, ha álmodsz és megölnek egy szinttel feljebb kerülsz. Ezt a film elején is mutatták, hogy Cobb lelőtte Arthurt, és a szobába kelt fel, ami szintén álom volt.
    Azt is tudni, hogyha be vagy nyugtatózva akkor kerülhetsz limbóba, tiszta sor.

    Ennek fényében, amikor Fischert a nő megöli egy szintel feljebb, a szobába kellett volna, hogy ébredjen. Újra le kellett volna küldeni egyel lejebb, vissza a havas helyre, és nem egy 4. álomba kellett volna kerülnie, és nem is a limboba.
    A Sato esete tiszta sor, meghalt nyugtatózás alatti szinten és kész, limbo amíg ki nem jön belőle a nyugtató, limbóba sok-sok időnek tűnik. Itt igazából nem kellett volna Cobb-nak visszamennie érte, mert minek? Kimegy a nyugtató belőle, leöntöm egy vödör vízzel és kész, ébren van.

    Az sem tiszta nekem, hogy Cobb és a csaj hogy kerül limbóba, benyugtatózva álmodtak azt álmukban kinyírta valaki őket? Tehát a nyugtató hatását meg kell várniuk a limbóba, aztán öngyilkosság és felkelnek. Az meg már egy másik dolog, hogy nem kellett volna Cobbnak a csajt manipulálni, ha kinyírja magát és felébred, felpofozza a csajt, vagy valami, azt kész.

    Szerintetek?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.