A szuperhősös filmek ideje nemsokára lejár?

Az X-men: First Class rendezője, Matthew Vaughn szerint simán, mivel annyi készült és készül mostanában, hogy egyszerűen túltelítődik a piac, ráunnak az emberek. Főleg, hogy jó pár film minőségileg sem üt meg semmilyen komoly mércét. Ezt a X-men 3-ra és a Wolverine-re is értette amúgy, mivel szerinte azok elég sokat romboltak a professzorék történetén.

I think we’ve kind of crossed the Rubicon with superhero films. It’s been mined to death and in some cases the quality control is not what it’s supposed to be. People are just going to get bored of it. I think [the opportunity to do one], it’s only going to be there two or three more times. Then, the genre is going to be dead for a while because the audience has just been pummeled too much. It is a crowded room. It’s too crowded.

Még pár évet ad a műfajnak, aztán szerinte majd egy szünet jön, hiszen örökre nyilván nem fognak eltűnni.

human
írta
2010. 08. 08. 15:31
megjelenés
33
hozzászolás


33 hozzászólás a “A szuperhősös filmek ideje nemsokára lejár?” bejegyzéshez

  1. A nagy jövendőmondó! Az a pár év pont Nolan Batman sorozatának a végét, az Avengerst és a többi marvel móka kifutását jelenti a mostani formátumokban, valamint Bay is leteszi a robotokat addigra. Nem kell nagy “jóstehetség”, hogy a jelenleg futó franchiese-ok véget fognak érni. Az a baj, hogy nagyon kell a moziknak. A sokrészes sorozatok, élükön Harry-vel véget érnek. Mi lesz azután?

  2. dave: a batman véget ér, de a pókember újraindul az Avengers és külön hősiben is rengeteg puskapor lenne, meg a többi. mivel képregények nagyon sok éve menne így nyilván van rengeteg utánpótlás még a nagy nevekkel is, ezek bukását jósolja.

  3. Szerintem nem, szerintem olyan lesz, mint a 90-es években. A filmesek elszállnak és azt fogják hinni, minden sz@r nagy bevételt hoz, ami képregényfilm. Így lesz jópár sz@r film.

  4. Szerintem messze van még a képregényes filmek korszakának vége – még előttünk az Avangers csapat bemutatásának fele, maga az Avangers mozi, a Justice League, és ha ezek is lecsengenek, még mindig elő lehet venni olyan nagy crossovereket (vagy miket) mint, teszem azt -és most a hasamra csapok egy nagyot- a Titkos Háború a Marvelnél, vagy az ilyen-olyan Crisisek a DC-nél. Tehát az egyéni szuperhősök kezdenek elfogyni, de jönnek a csapatok. És akkor csak félve merek arra gondolni, hogy voltak DC/Marvel találkozók ….

  5. a jelenlegi batman tényleg véget ér, de nagyon hamar lesz új denevérember filmsorozat, hiszen a Nolan-féle egyáltalán nem illik a Justice League világába, márpedig akkor ziccert nem fognak kihagynio DC-ék. bár megvan a pletyka, hogy batman és superman nélkül készül el a JL, a második filmre biztosan behozzák őket, hiszen ők ketten a legkomolyabb karakterek. szóval még bő 10 évig jönni fognak a képregényfilmek, már csak azért is, mert a Marvel elmondása szerint az Avengers után kisebb kaliberű arcokról is akarnak majd filmeket csinálni (Dr. Strange, Black Panther, Iron Fist, Guardians of the Galaxy stb)

  6. szintén egyetértek
    de egy jóféle-nolan-féle batman kell, én szurkolok vaugh-nak is a first class-hoz bár nekem egy singer x-men-je hiányzik, meg talán kíváncsi leszek egy vasemberre még aztán reccs :)

  7. talan ha nem eroszakolnak meg minden kepregenyadaptacioval az eredetit, akkor nem beszelnenk ilyenekrol.

  8. Human kimondtad a varázsszót! “lenne”
    Nem igazán veszik komolyan ezeket a szuperhősfilmeket.
    A legjobb pl erre a Wolverine movie. Egy leegyszerűsített matiné lett belőle. Még jó, hogy Jackman azt mondta,hogy ki akarja emelni a figura vadságát. Mi lett volna ha nem akarja?
    Valami olyasmit kaptunk volna, mint az a virágszirmos action video amit belinkeltél nekünk. :)

    Tökéletesen egyetértek Vaughn-al!

  9. Tökéletesen igaza van.
    A világért sem akarok kötekedni a rajongókkal, de az átlag mozinézők számára egyre kevésbé elfogadható irányba mennek az újabb karakterek feldolgozásával…

    Spiderman a hétköznapi énjével bírta megfogni a jenkiket (bár sztem már ez is elég béna volt), az Xmen és a Batman meg a viszonylag realisztikus és komoly megközelítésével. Ironmant lényegében Downey személye adta el, a többi szuperhősfilm meg már eddig is gyengélkedett és csak a többi film sikere adta el őket SZVSZ.

    Most meg jönnek ezek a valóságtól egyre jobban elrugaszkodott figurák: viking meg görög istenek, gyűrűs-maszkos arcok, a zöld izomcsávó már eddig se volt menő, Superman is inkább komikus mint magasztos, egy Amerika Kapitány meg a mai gazdasági-politikai klímában legalábbis pengeélen táncol. Aztán most ezeket akarják még egész csordákba terelni, amikor már egyesével is feszegetik a nézők ingerküszöbét (pedig én nagyon bírom Whedont, de sztem akkor is eleve esélytelen egy ilyen pizsamapartinak tűnő össznépi izéből értelmes filmet kihozni).

    Szóval már az alapok is egyre ingatagabbak, pedig közben a rendező-szereplők-forgatókönyv összeállítás is csak minden harmadik-negyedik filmnél sikerül jól. Sőt már két film is eljutott a mítosz romboláshoz (Watchmen, Kick-Ass), ami szintén a telítődésre utal… Idő kérdése, hogy ordenárét bukjon egy nagy költségvetésű film, és hosszú időre elmenjen tőle a kedvük.

    (A CG animációban a Pixarnak köszönhető egyelőre, hogy ez még nem ütött be, bár mostanában paradox módon elkezdték felhozni a Dreamworks színvonalát, miközben ők meg gyengülni kezdtek…)

  10. vargatom: “Idő kérdése, hogy ordenárét bukjon egy nagy költségvetésű film, és hosszú időre elmenjen tőle a kedvük”

    Hát pont ez az! Sajnos az amcsiknál teljesen mindegy hogy mennyire szar volt a film, még a legszánalmasabb próbálkozás is lazán elvergődött 100 millióig. Látványos, agykikapcsolós popcorn mozikra mindig lesz igény. Ez a képregényfilm láz is már közel egy évtizede tart (pedig már öt évvel ezelőtt is sokat temették a műfajt) és nem úgy tűnik, hogy a közönség unná.

    Amíg 10-ből akár csak 1 film is olyan jó lesz, mint a Dark Knight vagy a Watchmen, felőlem a végtelenségig folytathatják a szuperhősfilmek gyártását.

    Ja, és az X-Men 3 kifejezetten jó volt. :)

  11. Nem hiszem hogy bukásra van itélve. Évente max 2-3 szuperhero movie még jöhet. És asszem a többi film is a reálisabb vonalat fogja követni.
    Bukás már volt egy pár
    Hulk
    Superman
    Bár a bevétel nem lett olyan mint amire számitottak föleg a Supermannál…

  12. Szerintem ez baromság! Sokféle ember létezik, mindenkinek más jön be! Nekem pl 1ik kedvenc filmem a X-men3 szerintem a legjobb rész vagy 10x láttam! A Wolverine se olyan rossz 1-2x meglehet nézni! A Dark Knight amit mindenki szeret szerintem unalmas és túl hosszú…
    A Watchmen iszonyat unalom 3x álltam neki mire végignéztem, ennél még az a gagyi hulk1 is jobb, bár azon is szenvedtem! Pókembernek nem tudom hány része van az 1 után még a bemutatókat se követem nyomon a többi résznek! De mindent összevetve én imádom a szuperhősös filmeket.
    A Spawn-ak csinálhatnának már igazán így 10en x év után 2.-részt!

  13. Én pont erről beszéltem asszem egyik Thor-os posztnál, hogy nemsokára, majd mindenki zsigerből kerülni fogja ezeket a filmeket, mert futószalagon gyártják őket és nincs mögöttük semmi komolyabb tervezés, csak bedobnak egy sablonos vázat a képregény eredet mögé aztán hadd szóljon, dőljön a pénz. De nem fog dőlni, legalábbis egy idő után. Ezek a filmek mennek majd egyenesen DVD-re… :D (Vagy még arra sem.)

  14. Hát azért attól hogy évente kijön kábé kettő szuperhősös film még szvsz rohadt soká fog túltelítődni a piac. Plusz érdemes körülnézni boxofficemojo.com-on. Az itt szapult filmek mindegyike visszahozta legalább a gyártási költségei dupláját – míg ez így van szerintem el leszünk látva.

  15. X-men 3 azért szerintem nem olyan szar mint a Wolverine. Az botrány volt. Remélem azért a JLA ( vagy csak a Flash) még befut mielőtt egy időre leállnának ezekkel a filmekkel. Bár sajnálni fogom, de törvényszerű, valamelyik nagyon várt film akkorát fog bukni mint 6 másik és aztán szevasz( lásd: Batmand and Robin ami kinyírta egy jóidőre az ilyen jellegű filmeket)

  16. Tudom, hogy ha nem tetszik ne nézzem, de már várom ezt a pillanatot. Talán több pénz jut értelmesebb filmekre.

  17. Azért, az Avengers-re tuti sokan kiváncsiak lesznek, elvégre sok hős egy filmben nem mostanában volt így együtt. De biztos hogy beleunnak a nézők majd. Mondjuk én vevő vagyok rájuk mindíg, de sajnos a színvonalat kevesen ütik meg. Utoljára talán a Watchmen tetszett igazán.

  18. vargatom: érdekes h pont a két legjobbat szidod (Kick-Ass, Watchmen) sztem az utóbbi időkben ezek sikerültek a legjobban. Mondjuk azzzal egyet tudok érteni h amíg ilyenek jönnek, addig van igény rá, de akkor is jobb lenne ha kevesebb készülne, de azokban legalább ilyenek lennének, mint a fent említett két film. Akkor ok.

  19. Lenny: ezek mellett van sok más nagyköltségvetésű lufi, amik sokkal gyengébbek ezeknél( Gyostridernél mondjuk nem :D), nem ezek miatt van pénz az “értelmesebb” filmekre.

  20. Lenny: “Talán több pénz jut értelmesebb filmekre.”

    Épp ellenkezőleg, úgy látszik nem érted ezt az egészet. Szerinted mennyi pénzt termel mondjuk egy Coen, vagy egy Woody Allen film? Hát baromira nem sokat. Hollywoodot az ilyen Transformers meg Pókember stílusú filmek tartják el, hogy legyen pénz a sok “kicsire” is.

    Érdemes megnézni pl. Christopher Nolan két filmjét:

    A Sötét Lovag: 1,001 Millió dollár
    A Tökéletes Trükk: 109 Millió dollár

  21. Ez a képregény hype is le fog csengeni szépen amint valamelyik ilyen produkció hasal mint az ólajtó.
    Pl:
    Háborús hype:
    Ryan közlegény…-Ellenség a kapuknál-Az őrület határán-Hart háborúja.
    Vagy:Szandálos hype:Gladiátor-Trója-Nagy Sándor vonalon vizsgálódunk.

  22. Minden nagy korszak véget ér, ahogy a szuperhősökéi is.
    Előbb utóbb ráununk. Én a pókember 3, Supermen reboot környékén hittem azt, hogy itt a vég. Majd meglátjuk ezt a két évet, de az biztos, hogy a sok Marvel film közt is lesz jó néhány záptojás. 2012 után meg nem érdemes amúgy sem tervezni, hiszen a maják szerint vége a világnak:D

  23. Na persze, méghogy egy nagy korszak véget ér..

    1941 – The Adventures of Captain Marvel
    1943 – Batman
    1948 – Superman
    ….
    ….
    ….
    ….
    2012 – Avengers

    Gondoljatok már bele, közel 60 év telt el, és a szuperhősös filmek és sorozatok mostanra népszerűbbek mint valaha.

    Majd pont egy 1 filmes rendező fogja nekünk megmagyarázni a jövő hollywoodi trendjeit..Ez egy vicc.

  24. Egyetertek, Sztem is jó lesz egy kis pihenő, kéne vmi jó sci-fi trilógia, mondjuk star wars episode 7-9, csak ne a lucas rendezze….

  25. denver: annyit mondott, hogy a nagy lehetőségeknek egy időre vége lesz. és igaza is van, elég csak 90-es évekre gondolni, amikor nem vették komolyan a szuperhősös filmeket a stúdiók, vagy a Burtonös batman előttre. 60 évet mondtál, de abból mennyi volt tényleg sikeres kor?

  26. human, idézek a cikkból:

    “…A szuperhősös filmek ideje nemsokára lejár?

    Matthew Vaughn szerint simán, mivel annyi készült és készül mostanában, hogy egyszerűen túltelítődik a piac, ráunnak az emberek…”

    Ez alapján azt állítja, hogy átmenetileg a teljes korszak ér véget, amiben természetesen téved, hiszen az elmúlt 60 év alatt mindig meg tudtak újulni a szuperhősök.

    Pont hogy a CGI miatt akár egy komplett Titkos Háború-t vagy egy Végtelen Világok Krízise-t is le tudnának már forgatni több részben az eddig be nem mutatott Marvel/DC szuperhősökkel és szuperbűnözőkkel. Ezt egy pár éven belül akár színészek nélkül is megtehetik, lásd Avatár.

    Amúgy én nagyon szívesen felidézem a 90-es éveket, ugyanis igen sok számomra értékes szuperhősös alkotás született akkoriban:

    1990 – The Flash TV Series
    1992 – Batman Returns
    1994 – The Shadow
    1994 – The Crow
    1994 – The Mask
    1998 – Blade
    1998 – The Mask Of Zorro

  27. “Majd pont egy 1 filmes rendező fogja nekünk megmagyarázni a jövő hollywoodi trendjeit..Ez egy vicc.”

    Nem tudom, szerintem azért egy Hollywood-ban dolgozó filmrendező jobban belelát talán a hollywoodi eseményekbe, mint te vagy én így talán jobban meg tudja mondani, hogy mi várható a jövőben.

    “A legjobb pl erre a Wolverine movie. Egy leegyszerűsített matiné lett belőle. Még jó, hogy Jackman azt mondta,hogy ki akarja emelni a figura vadságát. Mi lett volna ha nem akarja? ”

    Hát igen, de a Wolverine film azért lett olyan, amilyen (nekem egyébként tetszett, de az most lényegtelen igazából), mert a stúdió mindenáron PG-13-as filmet akart. Össze is vesztek Gavin Hood rendezővel a forgatás alatt.
    Szóval Jackman lehet, hogy tényleg ki akarta emelni a figura vadságát, csak nem biztos, hogy megkérdezték, hogy ő mit szeretne…

  28. denver: akkor most lássuk a 90-es évek előtt, a nagy 60 éves múlt, mindig voltak mélypontok, én továbbra is csak ezt mondom. A felsoroltjaidból a BR kivételével melyik készült tényleges blockbuster költségvetéssel? Hulk ára? Iron Man ára? Watchmen ára? Ezek mind drága filmek, minél több hasonló bukik annál kevésbé fektetnek be a következőbe ugyanennyit. Pl egy Watchmenhez hasonló nagyszabású realista R-t több mitn 100 millából most nem fognak megfinanszírozni ám már. Bizonyos szempontból ez jó, hiszen kevesebb pénzből de nagyobb szabadsággal is jó filmek jöhetnek majd, de X-men First class kaliberű pénzből már nem lesz sokáig, pl azokra amiket említettél. Szerinte.

  29. human: természetesen mindig voltak mélypontok az elmúlt 60 évben (pl. lásd a 2005-ös Elektrát) de most akkor azon megy a vita, hogy mennyibe került egy szuperhősös film elkészítése vagy azon, hogy az emberek ráuntak-e a szuperhősös filmekre? Egyelőre ugyanis nincs jele annak, hogy a közönség ráunt volna (ahogy azt Matthew Vaughn tévesen elképzeli), hiszen mind az általad, mind az általam felsorolt filmek világszinten bőven nyereségesek voltak, vagyis az érdeklődéssel nincs gond.

    Márpedig ha valami nyereséges Hollywood-ban, az folytatódni fog.

  30. A filmek lekerekített egységként jelentenek értéket, ezt nem tudják megérteni a franchise-isták.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.