Feldolgozásoknál miért kell lelőni a fordulatokat?

A trailerkészítés ugye külön mesterség, így 2010-ben már szinte kisfilmet kell készíteniük a rájuk bízott anyagokból. Fontos, hogy legyen íve és a többi, hagyva meglepetést azért a nézőknek. Sajnos ez nem sikerül mindenkinek, ezért is született meg a “nézzünk filmet” rovat, amibe a teljes filmet elmesélős trailerek illenek.

Az a durva, hogy ez a kisebb baj velük, szerencsére nem mind olyan.

Jövünk a késsel, féljetek!

Ami engem jobban idegesít, hogy ha feldolgozásról van szó, akkor úgy kezelik, mintha mindenki ismerné az eredetit. Legyen szó remake-ről vagy egy bestseller könyvről. Simán le merik lőni a fordulatokat, tojva mindenkire. Ezzel az a probléma, hogy akkor most kinek is készül a mű? Nem azoknak, akik nem látták vagy olvasták, már ha a Twilightot és a Pottert kivesszük a képletből? És ez kihat a színészekre is. Könyves témában például ott volt tavaly a Time traveller’s Wife, aminek szinte bármelyik interjúját nézted, semmi sem hagytak meg azoknak, akik nem olvasták. Nyilván szól azoknak, akik ismerik a könyvet, de velük még nem lehet kasszasiker. Kellenek más nézők is, rájuk nem gondolnak?

Egy remake kifejezetten az újonc nézőkre épít “ez jó film, ha felújítjuk vagy amerikanizáljuk, akkor tuti siker lesz”. Itt teljes a meghasonlás, hiszen még a Let The Right One In-t sem ismerték a nagy tömegek (te és a barátaid hallottatok róla, tök jó, de nem releváns), akkor miért kell a trailerekben spoilerezni? Vagy a True Grit (bár az könyv is), a hosszú trailerének a végén vagy egy nagyobb kopp, ami már sokaknak nem lesz az.

Az igaz történetes filmek pedig a ráadás. Szintén olyan téma, hogy “áh mindenki hallott róla.” Itt össze is ér a teljes filmeket elmesélő előzetesekkel a történet, hiszen tavalyról a Blind Side tipikusan ilyen trailerrel rendelkezett. Mert úgyis tudja mindenki annak a sportolónak a sorsát, vagy nem, de neki már mindegy. Ai igaz történeten alapuló filmeket végül pont az menti meg ettől a kórtól, hogy eleve így ül neki a film készítője: “a végét ismerve miképp tudom érdekesen elmesélni”. Az érdekesen elmesélés természetesen a többiek szeme előtt is lebeg, de ott a fordulatokra is építenek azért bőven, hogy emelik majd az élményt.

human
írta
2010. 10. 10. 15:56
megjelenés
7
hozzászolás


7 hozzászólás a “Feldolgozásoknál miért kell lelőni a fordulatokat?” bejegyzéshez

  1. na épp az első bekezdésed miatt nem nézem meg mondjuk a monsters második előzetesét, mert szeretném, ha érne még némi meglepetés a moziban.

  2. Teljesen egyetértek. Szinte már csak a teasereket szoktam megnézni, mert általánossá vált, hogy szinte az összes fordulatot és látványos jelenetet eldurrogtatják a trailerben.

  3. szinte minden második film feldolgozás manapság. asszem pont az egy órás star trek filmelemzésben sorolja fel a pasi nagy részüket. néhányat én se tudtam hogy remake.

  4. Teljesen igazad van, nagyon spoileresek.
    Anno a Quarantine-nél a tarilerben ellőtték az eredeti film végét, és még azt is rakták a plakátokra, ügyes húzás volt…

  5. Majd idővel jönnek a kamu-előzetesek !
    Leforgatnak egy spoiler-szintű fordulatot,kifejezetten csak az előzeteshez és a beetetéshez ! PL.: Predators.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.