Blockbuster watch: Tron: Legacy

A jelenleg becsült adat $43.6, millióban. Ennyit hozott a film Amerikában, ami még mindig a legfontosabb adat. A világ többi része hozzátett 22 milliót. Kicsit változik majd, amikor megérkeznek a konkrét hétvégi számok.

Jónak számít ez a bevétel?

Ez inkább a következő hetektől fog függeni, hogy mennyire sikerül további nézőket becsábítania a mozikba. Tavaly az Avatar nyitott ezen a hétvégén, az 77 milliót szedett össze. Csak azért mondom, hogy nem az Iron Man 2 százmilliójához kell mérni. Főleg, hogy ez másmilyen folytatás volt. A kritikák nem a leghízelgőbbek, nem csak a profik, de általatok sem, szóval a Tron számára érdekesek lesznek az ünnepek.

Az biztos, hogy ez nem bukás. Igen, a film 170 millióba került, de már több nézője volt, mint a Tron 1-nek az eredeti bemutatójakor. Mindezt úgy, hogy a filmben található gépi világ eléggé technos-geekes, így a széles tömegeknél hátránnyal indult a film.

20 hozzászólás a “Blockbuster watch: Tron: Legacy” bejegyzéshez

  1. Bukásnak nem bukás, de hiszem, hogy csak ennyit vártak volna tőle, főleg, hogy több ment el a marketingre mint magára a filmre, és ez meg is látszik az eredményen.

  2. az inverz mátrix story nagyon rendben lett volna, ha a filmhez hozzácsapnak még fél órát, és jobban elvegyítik az akciójelenetek közt; itthon a magyar szinkron kaszálta el a filmet még jobban; és azon is csodálkoztam h szegeden premier napon 3/4 részt üres volt a mozi…

    majd blu-ray-en feltornázzák a bevételt

  3. “itthon a magyar szinkron kaszálta el a filmet még jobban;”

    ez butaság, remélem tudod. mivel szinkronos, sokkal többen nézik meg. ha pedig valakinek nem tetszik a szinkron, az csak utólag tudja ezt megállapítani. de a nézők 99,9%-nak nincs vélemény a szinkronról. nekik a szinkron “van vagy nincs” kérdés. nem “jó vagy rossz”.

  4. Winnie, ez így van! Magyarországon csak a filmbuzik mennek el feliratos filmekre, a tömegek pedig inkább a szinkront választják. Másrészt megnézném azt, aki azért nem ajánlja a filmet a haverjainak, mert szar a szinkron!

    Kicsit OFF, de ha már a hétvégi bevételeknél tartunk, akkor csak megjegyzem, hogy human által is leírt “Honnan tudod?” c. film laza 7 millát termelt az amcsiknál. Kár, hogy 120-ba került, mert olyan “sztárok szerepelnek benne, mint Reese Witherspoon, Owen Wilson vagy Paul Rudd! Na az bukta, ez még nem az!

    Hozzátenném még, hogy remélem még a Maci Laci is bukik egy nagyot :D

  5. winnie: Ha valaki szinte érzelem mentesen, hanglejtés nélkül olvas fel egy szöveget szinkron gyanánt, akkor a jó-rossz dolog is megállapítható. Sajnos nem egyszer veszem észre, hogy x mellékszereplő szinkron hangja olyan, mintha utcáról behívott sudribunkótól lenne. De persze az a megállapításod helyes, hogy valakinek az elég, hogy magyarul hadoválnak.

  6. petke: ettől még a többséget nem érdekli. Én elég igényesnek tartom magam, de őszintén ha itt nem lett volna téma a szinkron, eszembe se jutott volna filózni rajta, milyen is volt. Se nem volt jobb, se nem volt rosszabb az átlagnál…

    Különösen rossz szinkron anno a Dragon Ballnak volt. Na az még nekem is megmaradt :)

  7. Hacsak nem következik be 90%-os közönségvesztés simán 250 milliós bevételt vehetünk alapnak, és ennél azért csak több lesz. A film kétes megítélése eredményezhet 60%-os érdeklődés csökkenést az európai piacokon és valamivel kisebbet a fontosabb amerikain, ami viszont még hozhat a konyhára az Ázsia. Pontosabban Japán és a mangavilág vonzáskörzete, ahol a hasonló stílusirányzatot jelentő sci-fik számítanak népmesei ágnak.

    Nem lepődnék meg 400-450 milliós végösszegen, de 300 milla körül biztosan akasztani fog.

  8. symor
    A 300 milla akasztas buktanak szamit, egy 170 millios koltsegvetesnel. Az 5-os HP-t(150 millas koltsegvetes plusz marketing, 900 milla felett termelt) megis buktanak hoztak ki. Az igaz, hogy ezt senki sem hiszi el, de latszik mekkora elvarasai vannak egy-egy studionak.
    Amugy meg ebbol is leszurheto, hogy mennyire Amerika-kozpontu a vilag. Ott volt a 2012, ami bukta volt Amerikaban, es ugy is emlegettek egy jo darabig, aztan osszeszedett 600 millat csak az USA-n kivul. Errol senki sem beszelt.
    Bocs, ha OFF voltam.

  9. Azért azt lásd be, hogy az elvárások szerinti “bukás” és a számok szerinti nem mindig ugyanazt jelenti :)

  10. symor: pont ezen vitáztál a múltkor is, felesleges megismételni szerintem. Ha világon csak 300 millió, az kevés lesz, ha csak amerikában 300 a vége, az már jobb.

  11. A szupercsapat esetében valóban akadékoskodtam, mivel a marketingköltségeket nem vettem kellően figyelembe a teljes ráfordítás kontra bevétel tekintetében első pillantásra. A tévedésem miatt elnézést is kértem ugyanott utóbb, itt viszont nem erről van szó.

    Ha valaki azt hozza fel példaként, hogy a HP 900 milliója “bukta” a stúdiónak a remélt siker ellenére, azt hiszem nem kotnyeleskedés a részemről az “elvárások” értelmezése egyetlen mondatban.

    Ráadásul a téma kezdeményezőjeként szerintem nem lephet meg ha ugyanarra lyukadunk ki, főleg, ha “Jónak számít ez a bevétel?” kérdést intézel a lehetséges hozzászólókhoz.

    Mert ha mégis meglepne abból az jönne le, hogy válaszolhat, aki akar, de csak olyan vélemény megfogalmazásával, ami nem hasonlít egy másik témában felmerültre. Szabadon kifejtheti bárki a véleményét, de szabjon korlátot magának, bármely vélt, vagy valós igazával kapcsolatban, amennyiben ismerős “játékba” kezd. Ha nem biggyeszted oda a “szerintemet” a részedről, már azt hinném az NMHH-nak dolgozol alkotmánykiegészítőként :)

    Másrészről, a világ és hazai(USA) bevételekről szólva teljesen egyetértek, és ezt egyik hozzászólásom sem vitatta. Az elsőben tippeltem közönségarány és bevétel tekintetében, majd végösszegekre saccoltam, a másodikban a HP felvetésére reagáltam, az, hogy ez mennyire lesz igaz a Tron2 esetében, a jövő kérdése.

  12. symor, ha egy stúdió 300 millát vár és csak 250 jön be , akkor az bukta, mert ezek már cégek és a fejükkel kell gondolkozni, közgazdaságilag. Van egy elvárt hozamuk + azt a 170 milkót+marketinget lekötik kb. 1 évig vagy tovább. Bevétel lassan jön csak, hisz egész világon le kell mennie + nem minden bevétel jár a stúdiónak. Más az elvárás nyereségileg egy 170 milkós budgetű filmnél és más egy 20 milkós budgetű filmnél. Nagyobb kiadás, nagyobb kockázat =ergo magasabb várt hozam, kamatláb + nem elég mondjuk 10% nyerni rajta, hisz ha beteszi a bankba ezt a pénzt 0 kockázat mellett, hozza ugyanezt a belső kamatlábot, szóval jóval felette kell teljesítenie stb. stb ezek VÁLLALATOK. Ha ők azt mondták pl: Tron 2 1. hétvégére 50 felettit vártak (annyit mondtak) a 44 lett, az gyengébb szereplés, mert az 50 nem hasraütészerűen mondták, hanem komoly piacfelmérés, statisztikai adatok, tapasztalat, elvárt nyereség / sacc per kb. “kiszámolták”, hogy nekik ez lenne jó! Sorry a szárazságért, de felkéne fogni, hogy ezek a cégek se 50%-os, meg 100%-os haszonnal dolgoznak, komoly verseny van mint pl: az autoiparban
    Nagyon, de nagyon sok múlik a 2. héten ha 60 % vagy feletit zuhan, akkor bukta és ugrott a trilógia, ha komoly pénzhez akarnak érni 40% körülit kell esnie, 3. héten szintén 40% körölit és ilyen kritikák és nem megygőző nézői vélemények mellet nehéz lesz neki!

  13. Kösz, hogy mindezt leírtad, mivel ezzel kapcsolatban sem vitattam semmit. Tényleg :), egy szóval nem írtam azt, hogy világbevételnél a Tron2 esetében pl. 300 millió nem lenne “bukás” (vagy túl lassú, várható megtérülés). Nem fejtettem ki semmilyen formában ellenkezést, sőt a százalékvesztésben is körülbelül ugyanott tartunk a számításban, ami a filmre adott kritikákból következik.

    A Tron2 esetében bevételt saccoltam, legkevésbé sem fűztem hozzá, hogy ez most jó vagy rossz a film sikerére nézve, ha akkor csak az általam vizionalizált 300-at gyűjti be minimálisan.

    Egy példára reagáltam, nem a Tron2 sikerére, vagy bukására. Sőt, teljes mértékben egyetértek human véleményével, hogyha a világbevétel csupán ennyi lesz az elég gejl.

    Ennél csak úgy lehetek egyértelműbb, ha leírom: igen, a 300 millió világszerte szerintem is rossz. Igen, a közönségarány valószínűleg meg fog feleződni, az USA-ban viszont 60% alatt fog maradni, Európában pedig akörüli lesz, Ázsia itt kompenzál valamennyit.

    Kevesebbet fognak keresni rajta a reméltnél, még biztosabb, hogy a 3. részre ez nem fog elegendő svungot adni (bár ezt a Narnia trilógia óta nem kiabálom el).

  14. Nem akarok okítani, de elég régóta figyelem a bevételeket:
    – egyik HP film sem bukott, nem is értem ezt a marhaságot (egyébként a bukásokhoz: van DVD, van tévéjog, és – bár ezt filmje válogatja – de van “egyéb” is, játékok, lego, heppimíl, mittomén; Star Wars, HP, de még a Tron esetében is, azokból is csurran-csöppen (csak mozibevételekből sikeressé tenni egy filmet, na abból van piszkosul kevés, a többi bevétel viszont nehezen mérhető).
    – 2012 megin’ más tészta, ott a rendező egészen nevetséges összeget tehetett zsebre a bevételből (nem írom le, de kétjegyű, és nem 1-el kezdődik – százalékban), ezért járta meg vele a Sony.
    – A Trontól többet vártak, hiába a téma, akkor is, de azért ez se katasztrófa; a múlt héten már egyre többet suttogták, hogy nincs benne több.
    Egyébként nem hazafiasság miatt fontos Észak-Amerika (150-200 között fog landolni, nemzetközileg nehéz saccolni, ott még annyira se jön be a Tron témája, viszont a 3D talán népszerűbb (Oroszország mondjuk)). A studiók onnan a bevétel 55%-át kapják, a többi országból 40%-ot(pölö Kínából még annyit se).
    Vagyis 310 milla kéne Észak-Amerikából (USA, a juharlevelesek, meg Puerto Rico), és akkor nullszaldo, aztán a DVD meg a marketing majd lemeccselik egymás között. Vagy mondjuk 250 plusz 150 millió.
    Normál esetben az a bevett hagyomány, hogy amelyik film nem hozza be Észak-Amerikában a gyártási költséget, az bukás (mint ahogy a 100 milliós határ is évtizedek óta megvan, mint a siker mércéje, pedig már rég kinőtték), de ez az egyre nagyobb nemzetközi bevételek miatt közel sincs így.
    Az pedig, hogy melyik studió mit vár… idén nem egy meg nem két film volt, ahol a studiók elvárásai szempontjából a realitás zsákott kapott, aztán a folyóba dobták (itt lehetne még egy zárojeles részt nyitni, de már így se látom át). Dolgozhatnak trillió számmal, csapatnyi statisztikussal, ilyen-olyan piacfelméréssel, aztán mikor be kéne csalogatni a nézőket a moziba, akkor dughatják az eltátott szájukba az egész hóbelebancot.

  15. Csak úgy megjegyzem, h az Avatarnak azért volt az első hétvégén ilyen kevés a bevétele, mert marha nagy havazás volt Amerikában, és nem mozdultak ki az emberek otthonról. Ezért is nem esett a bevétele a 2. hétvégén, mivel azok akik az 1. héten nem tudtak elmenni, megnézték a 2 héten.

    Ami a Tron-t illeti, kijöttek a végleges adatok, összesen 67 millát hozott az egész világon, amcsiban 44-et, ez pedig igenis bukás egy 170 millás filmnél.
    Mivel a kritikák nem voltak meggyőzőek, örülhetnek ha egyeltalán a film- és marketingköltségeket visszahozzák. A DVD-vel biztosan lakasztanak pár millát majd, szóval azért nem kell sajnálni őket:)

  16. Lehet hogy azért hozott csak ilyen keveset, mert az emberek többsége már látta a filmet a 93456 trailer és TV-spot megnézésekor :) …

  17. Elég réteg filmre sikeredett, mert a design és a zene inkább technokratáknak jön be.
    Amerikában olyan 100-120 millára tippelném a végbevételt mozikban.

  18. Úgy tűnik, hogy jóval kisebb mértékben zuhantak a bevételek, mint azt várni lehetett, kb mikortól nem számítana bukásnak?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.