LOL

Ez. A. Film. Címe. Tökéletesen jellemzi is a helyzetet. Nem érdekel, hogy remake, nem azért szar, hanem csak úgy magában. Most komolyan, Miley Cyrus a főszereplő, ezzel már mindent elmondtam, a lázadó tinik sem érnek többet ennél a pár szónál. Büntet az anyag.

human
írta
2012. 01. 10. 03:24
megjelenés
32
hozzászolás


32 hozzászólás a “LOL” bejegyzéshez

  1. LOL. Most valahol egy marketinges elismerően csattint, hogy ma is jó dolgot csinált.
    Éljen, lesz benne shoppingolos, mindentfelpróbálós montage.

    Amúgy mi a sztorija? Mert nem jöttem rá.

  2. LOL. Már a trailer láttán pofán vágtam volna az összes szereplőt…egyszerűen irritál az egész!

  3. dharmaaaaa!:)
    de most komolyan, én már azt nem értem hogy a kölykök mit bírnak ezen a csajon?
    lapát fogak, borzalmas mimika.
    gyerekkoromban nem vettük volna be a mikrobi örsbe az tuti!:D

  4. Sosem értettem az ilyen szennyeket minek kell leforgatni. Tizenkettő egy tucat tiniborzalom. És valaki ezt még finanszírozta is. A láma.

  5. Azt várom, hogy egyszer egy bemutató (ha más nem legalább öniróniából) úgy induljon, hogy; “In a world, where Twilight somehow became a success…” Legalább azonnal lehetne tudni, hogy milyen színvonalra számíthat az ember.

  6. Az eredeti is gáz volt. A rendezőnő végéig nem tudta eldönteni, hogy most humoros vagy drámai filmet akar csinálni így a végeredmény elég semmilyen lett. A sztori tele volt érdektelen eseményekkel. És a végén amikor kiírták, hogy “A film igaz történet alapján készült.” akkor kibukott belőlem, hogy “És?!” Ez olyan mintha egy dokumentum film végére írnánk, hogy a valóságot mutattuk be.

  7. Demi Moore meg hogy kerül Miley Cyrus mellé? Nem gondoltam volna, hogy ennyire nem talál magának semmilyen munkát… A film sztoriját én sem értettem annyira, akkor most a fele Párizsban játszódik, vagy mi van?
    És a “kölykök”, mint a Miley Cyrust bírók köre elég tág kifejezés, maradjunk annyiban, hogy a 8-10 éves kiscsajok, akik valami furcsa, ennyi idősen kialakuló kórnak hála végig tudják ülni, és még élvezik is a Hannah Montana-sorozatot. Aztán felrakják a telefonjukra ezeket a “hihetetlenül jó” számait a csajnak, és jó előre bevésik a naptárba a maminak, hogy; “Ebben a filmben benne van a Hannah Montana, és majd menjünk el megnézni!” Most mondjátok azt, hogy ez nem tök jó üzlet…

  8. Egy Példakép.
    Nem vicc.

    Régi tinédzser példaképeket: Madonna, Brooke Shields, Molly Ringwald, Alicia Silverstone…

    Mostaniak: Demi Lovato, “Hanna” Cyrus, Selena Gomez, Kristen Stewart…

    A régieket azért lehetett szeretni mert viccesek, dögösek, megalkuvás nélküli vagányak voltak.

    A mostaniakat azért szeretik, mert depresszívek, öncsonkítók, zenével büntetnek és trendi ostobaságukat twitteren hirdetik.

    A régiek nőiessége, szexualitása egyértelmű és néha elég fékevesztett volt.

    A mostaniaké kétséges, gyereklányos és álszent egy tisztaság gyűrűvel fémjelezve, ami hamar leesik az ujjukról és egyértelművé válik milyen mocskos szerepe van a marketingnek a normalitás felett.

  9. Isten és az összes rajongó (mármint Miley fan) bocsássa meg nekem, de >>>
    Miley maga egy büntetés.

  10. symor: Sokmindenben egyetértek amit írtál, de azért nem száz százalékban. Alicia Silverstone pl miben volt jobb, mint a mostaniak? Ővele kezdődött meg a plázacicák kora (hahó: Spinédzserek) A másik meg, hogy mondjuk Demi Lovato és Selena Gomez mennyiben számít depresszívnek és öncsonkítónak? A zenéjüket lehet nem szeretni (bár nekem zeneileg sincs velük kifejezetten bajom, a popzene mindig is a fülbemászó dallamokról és nem a mögöttes tartalomról szólt. Az olyasmire ott volt a Queen, Stones, Beatles, az persze már nagyobb baj, hogy most ez utóbbiaknak nincsenek jelenkori megfelelőik) A tisztasággyűrű sem egy mai találmány, illetve a gyűrű igen, de amit sugároz az nem. Már a kilencvenes évek elején is ez ment a Beverly Hills 90210-ben (Tori Spelling karaktere által, meg ne kérdezd, hogy a sorozatban hogy hívták) aztán ugyanerről papolt Toni Braxton is, aki pedig a Disney triójának (Selena, Demi, Miley) simán az anyja lehetne. Szóval ez sem újkeletű. A popkultúra már hosszú ideje nem az őszinteségről szól, ezt el kell sajnos fogadni.

  11. Giggsy:
    1. Alicia Silverstone egy öntudatos, lázadó szexikon volt a ’90-es évek elején, köszönhetően annak a karakternek, amit az Aerosmith videókban megtestesített. Az, hogy később mivé vált és a Spinédzserek minek volt a kezdete egész más tészta(hozzáteszem az emlegetett maiakhoz képest az a film egy “mestermű”!). Ha így vesszük Madonna mi a korábbi énjéhez képest például most?

    2. Lovato és Gomez, Cyrus-szal együtt egy elcseszett gyerek, tele címlapokra kívánkozó függőségekkel, igaz, hogy ez sem újdonság, de régen azért ennek nem kerítettek ekkora divatot. Az önsanyargatásuknak, értsd. hiszti, pia, drogok ma már kultusza, mi több marketingértéke van.

    3. “a popzene mindig is a fülbemászó dallamokról és nem a mögöttes tartalomról szólt”, na igen, de szólt még olyan apróságokról is mint hangzás, ritmikai egység, zenei érzék és mindenek felett jóleső, pillanatnyi örömérzés. Az utolsóra önkívületileg rátalálhat pár botfülű csitri, de az első három egysége híján az egész nem több mint átmeneti zaj.

    Ellenérv:
    Igaz, a tisztasággyűrű “üzenete” nem mai találmány (középkori, hogy pontosak legyünk, kicsit beelőzve az emlegetett 90210-et), de hogy mit közvetít egy szappanopera szereplő (akiről nem mellesleg tudni valójában reszeltek már egy páran) és egy felpumpált mellű négerbaba mit nyivákol (akiről szintén ismert, hogy pár deltajani megtalpalta már a gumitestét) az egész más.

    Hiszen ők az álságos “tisztaság” üzenetüket mindig is a produkciójuk részeként kezelték és nem ők váltak a produkcióvá azzal, hogy hamis önképet mutattak magukról. A szerep és a hazug valóság pedig ebben különbözik.

  12. symor nem tudom honnan vetted, hogy gomez meg lováto piálnak meg drogoznak. Cyrusról pletykálták hasonlót(meg hát mindenki tudja róla hogy egy hatlmas r…nc) de a másik két hölgyet nem kell bemocskolni. Szerintem ők jó példát mutattak a fiataloknak.

  13. symor: én is azt kérdeztem, mint Aang. Miley Cyrus-ról köztudott, hogy viharos léptekkel halad a Lindsay Lohan-né válás útján, de sem Demi Lovato-ról, sem Selena Gomez-ről nincs még csak hasonló pletyka sem. Sem hisztik, sem pia, drogok, vagy önsanyargatás (a Monte Carlo forgatása idején állítólag többen is találkoztak pl az akkor nálunk még totál ismeretlen Selena Gomez-zal és azt mondták, hogy teljesen normális ember módjára viselkedett).

    Alicia Silverstone igen messze állt az igazi szexikontól. Igen voltak erotikus kisugárzású dolgai az Aerosmith videókban, de semmi több. Ettől még nem lesz valakiből ikon. Az igazi hírnevet a Spinédzserek hozta meg neki, az pedig pont a jelenlegi trend egyik első képviselője volt.

    A 90210 előtt is volt persze ez a házasságig őrizzük a szüzességet dolog, de a sorozat hozta újra köztudatba. A 70-es évek szexuális forradalma után, itt tűnt fel először újra ez a tisztaság baromság. És igen, Tori Spelling nem volt a szüzesség mintaképe (konkrétan kibuktak rá, mikor egy interjúban bevallotta, hogy ő bizony nagyon szereti szűk helyeken csinálni… jé, már akkor is voltak ilyenek, ugye?) de attól még a karakter volt a lényeg, mert az emberek vele “találkoznak” nap mint nap, nem a színésszel. Ahogy Neal Patrick Harris-t látva is mindenkinek a nőcsábász Barney ugrik be, és nem az, hogy meleg. Az meg hogy a világ életében lapos Toni Braxton-ból hogy lett neked felpumpált mellű és hogy lett nyivákolás az énekléséből(lehet elítélni, de azt mondani, hogy a hangja nem elképesztően szép, igen durva) már kicsit magas nekem. Amúgy amennyire emlékszem, nem énekelt a tisztaságról, hanem beszélt róla mindenfelé, ami ugyebár SEMMIBEN nem különbözik a maiak szüzességőrzésétől. És persze Britney-vel is ez volt a helyzet. Szóval mondom, nem új keletű a szüzességet szexualitással keverve áruba bocsájtani.

    Amúgy a popzene az általad felsoroltak közül most melyekkel is nem bír? A hangzás, ritmikai egység, kellemes fülbemászó dallam megvan, legfeljebb a te ízlésednek nem felel meg. Mondom, popzenéről beszélünk, nem olyanról, aminek tartalommal és eredetiséggel is kell bírnia.

  14. Demi Lovato vagdoss(t)a magát, és több interjúban, legutóbb Ellen DeGeneresnél beszélt arról, hogy drog és alkoholproblémákkal is meg kellett küzdenie.

    Gomez tényleg nem tüntet a függőségeivel, ellenben régóta köztudott, hogy pánikbeteg, ergo ő sem egészen kerek, de valóban a jobbik eset :)

    Alicia Silverstone bizony, hogy szexikon volt!
    A ’90-es évek kiskamasz közönsége többet recskázott vele az Aerosmith klippekben, mint bárki másra. Ráadásul a csodaszép lázadót testesítette meg az elmékben, egy eléggé ikonizált alaptípust a ’90-es évek derekán. A Spinédzserek már leépítette ezt az imázst és Silverstone-t épphogy lejtmenetre tette a nagy siker ellenére, DE:

    A Spinédzserek nem a jelenlegi trend megteremtője volt, hiszen maga a mozi arról szól, hogy milyen kiüresedett picsaként téves döntések ellenére megtalálni a megfelelő pasit. Nem egy korszakalkotó film az biztos, de mondjuk az említett Monte Carlóhoz (amiben vannak, lazulnak, hazudnak és az ölükbe pottyan minden) egy “műalkotás”.

    Ha szerinted a 90210 hozta vissza ezt a köztudatba ez csak azt bizonyítja mennyire nem ismersz más sorozatokat, merthogy volt egy pár hasonló szemléletű mondjuk az általad említett ’70-es évek és a 90210 sikere között is.

    A különbséget ezek szerint még mindig nem érted aközött, hogy valaki szerepet játszik és aközött, hogy azt mondja ő maga “ilyen”. Nekiveselkedek még egyszer:

    Spelling eljátszhat egy apácát is akár, az csak “szerep” marad a részéről, míg személyes megnyilvánulásaiban azt mondja szereti a fa…
    Tehát a bigottsága sohasem válik igazán térítő jellegűvé, mert a valóság megkülönböztethető a szereptől.

    Ugyanez igaz NPH-re is, aki történetesen egy nagyon szórakoztató figura, de az életét és mondanivalóját nem az határozza meg, hogy éppen mit játszik el, vagy minek nézik. Vagyis nem akar senkit meggyőzni arról valójában arról, hogy puncivadász, mert csupán egy figurát testesít meg, ami sohasem válik azonossá a privát személyiségével.

    Braxton valóban beszélt róla, de nem ezt közvetítette magánéletében, magyarán “vizet prédikált…”. Az önmegtartóztatást mint valami tisztább utat hírdette, amin ő maga persze nem maradt meg. Lehet ez is egyfajta álságosság, de lényegében önmagáról sohasem hazudott.

    És igen, gyönyörű hangja van, ellenben förtelmes számai (a nyivákolást erre értettem).

    Ez a hazug divatkorszak pedig éppen Britney-vel kezdődött, aki a privát élete részévé tette a hazugságot.

    NEM, nem a popzene nem bír egészében a felsoroltakkal, csupán ezek az előadók (Demi stb.) nem képesek ezek kakofóniájában érvényesülni. Magyarán a popzenében van hangzás, ritmika, dallam az említett előadók számaiban ellenben aligha létezik ezek egysége. Nem a műfaj egészéről beszéltem, ezt kicsit félreolvastad :)

  15. symor: én akkoriban voltam kamasz, ráadásul az Aerosmith-t szerettem világ életemben, mégsem testesített meg nekem soha semmilyen szexszimbólumot Silverstone és nem rémlik, hogy más úgy lett volna vele. Amúgy érdekes, hogy ahol a te érveidet támasztja alá, ott egy eljátszott szerep alapján példálozol (ugyebár a klippekben látott lázadó figura, ami és most téged idézlek “egy figurát testesít meg, ami soha nem válik azonossá a privát személyiségével”), máshol meg a valós életben sugárzott képed hozod fel (Disney lánykák, Tori Spelling, NPH). Akkor most melyik számít? Amúgy áruld már el, hogy Gomez pánikbetegségéről hol hallottál, mert a Google úgy az első 10 oldalnyi találat között nem hoz rá példát, ami meg Lovato vagdosását illeti, csak azután tudódott ki, hogy szanatóriumba került. Nem mondom, hogy jó példát sugároz, de legalább azt mutatja, hogy ki lehet jönni az ilyen sötét időkből is. (hogy ez valós vagy sem, más kérdés) És ha megnézed, hát vannak az elmúlt évtizedekből önpusztító ikonok szép számmal, akik soha nem mutatták jelét, hogy ki akarnának jönni a gödörből, ezt tehát durva lenne a számlájára írni.

    Egyébként ha nem a 90210 hozta vissza divatba ezt a tisztaság dolgot, akkor kérlek világosíts fel, hogy mi. Mert nekem rohadtul nem rémlik semmi példa, sőt amennyire emlékszem a 70-es, 80-as évek, sőt még a 90-es évek közepén is a szex meglehetősen szabadon és nyíltan volt ábrázolva a mozikban és sorozatokban. Ha volt is sorozat, ami már korábban ezt a ’tisztaság’ képet sugározta, hát biztos közel akkora sikere nem volt, mint a 90210-nek.

    És nem, te nem érted meg, hogy az EMBEREKNEK, úgy mint nagy általános többség a SZÍNÉSZ és a KARAKTER egy és ugyanaz. A többség nem az alapján kedvel valakit, hogy mennyire jó, vagy rossz ember, hanem hogy milyen a karaktere, amivel az emberek agyába ivódott milyen. Tetszik vagy sem, sajnos igen sokan nem képesek különbséget tenni. Soroljam a példákat? Isaura felszabadítására, Esmeralda szemműtétjére gyűjtött pénz, vagy a kevésbé durvák, mint hogy Larry Hagman-t egy világ utálta (és szerette is furcsamód egyidőben) Jockey miatt. Nálunk is volt rá példa, hogy valamelyik napisorozatos színésznőt letámadták, hogy hogy lehet ekkora kurva (és a sorozatban alakított karakterére utaltak) Szóval lehetsz akármekkora köcsög, ha a karaktered szimpatikus, népszerű leszel, és lehetsz akármilyen jó ember, ha a karaktered negatív, nem kedvelnek majd (már ha jól alakítod persze) Ez nem saját vélemény, millió példa van rá.

    És Braxton igenis mondta rendszeresen, hogy ő bizony nagyon és tökéletesen őrzi a szüzességét az esküvőig. Az hogy lebukott vele, hogy ez nem igaz, már részletkérdés.

    Ami pedig a zenéket illeti: oké, te nem szereted a zenéjüket, de attól még nagyon sokan igen. Ettől még nem lesz automatikusan jó, de mivel a popzene a popularitásról szól, bőven teljesíti a kitűzött célt. Ráadásul azért a fent említett három hölgy (kiegészítve Taylor Swift-tel) énekesként tehetséges és vannak kifejezetten hallgatható számaik is, ellentétben pl Justin Bieber-rel.

  16. Gratulálok ahhoz, hogy akkor voltál kamasz, gondolom már ’94-ben is az MTV-generáció része lehettél itt Magyarországon, ezért pontosan tisztában vagy azzal milyen jelentőséggel bírt anno Silverstone.

    A tapasztalattal minek vitatkozzak, hiszen te megélted én csupán olvastam róla. “Nem emlékszel arra”, hogy Silverstone szexszimbólum lett volna, most erre mit írjak? :)

    Klassz, mert ha te nem emlékszel az nem is lehetett így, ezek szerint :)

    Lovato azután vonult rehabra, hogy a Disney szerződésbontással fenyegette meg, mert egyre labilisabbá vált. Mostanában épp a “megtisztulásából” csinál üzletet és milliókat keres a vallomásaival.
    Jól “megmutatja”.

    Gomez legutóbb a Tonight Show után lett rosszul, googlíz tovább.

    A szexszimbolizmust megint kicsit össze akarod mosni egy másik témával :)
    Az önmegtartóztatást és a képmutatás, valamint a vállalt szerepjátszás közötti különbséget még mindig nem egészen tetted tisztába magadban, de tudod mit, rendben van ez is.

    A 90210-ben, amely egyébként szerinted a “tisztaság képét sugározta” szinte mindenki lefeküdt mindenkivel. Volt vagy két évad, ami arról szólt, hogy egy szereplő közvetítette ezt a mentalitást, aztán ő is megugrott egykét bulát. A 90210 egy elég sántikáló példa, a helyedben inkább a Hetedik mennyországot mondtam volna, mely valóban minden porcikájából árasztotta bigott, “családszerető” nézeteit.

    De ha már a 90210-nél húztad meg a határt, íme néhány “jelentéktelen sikerű” sorozat, ami ugyanúgy megtette ezeket a gesztusokat:
    The Cosby Show, The Waltons, Life Goes On, Family Ties (ez utóbbi még vicces is, hisz J. Fox a hippi szüleivel konfrontáltatja a konzervatív nézeteit)

    “És nem, te nem érted meg, hogy az EMBEREKNEK, úgy mint nagy általános többség a SZÍNÉSZ és a KARAKTER egy és ugyanaz.” :)

    Biztos komolyan gondoltad ezt, ahogy azt is, hogy “Isaura felszabadítására, Esmeralda szemműtétjére gyűjtött pénz” egy jó érv az elméleted mellett.

    Mégis azt hiszem azEMBEREK többsége nem hülye. Ha mégis ezt tapasztaltad és ez a fajta “fantázia és valóság”-keverés általános, akkor te szebb világban élsz, mint én, aki úgy tapasztalja ezek a dolgok elkülönülnek :)

    Mint írtad a hülyeségre millió példa van, ezzel viszont nem kötelező azonosulni, ugye?

    Braxtont megdugták, tudta a vőlegény, a sajtó és valószínűleg a pap is. Magánéletét illetően követte el ezt a hazugságot és nem karriert épített rá.

    Klassz ha el tudod viselni őket zeneileg, azt viszont nem értem mi bajod Justin Bieberrel, zenei tehetségét illetően nem különb az említett lányoknál (bár a kis pöcs külsejét nézve valóban idegesítőbb, még dalai mondanivalója is hasonló). Taylor Swift kicsit más tészta, tekintve, hogy a contry-pop műfaján mozog, amihez valamivel több zenei érzék kell, mint az emlegetettek esetében.

  17. symor: látom veled vitázni nagyon nem érdemes… Egyérszt ha hiszed, ha nem, a kilencvenes évek eleje már erősen szólt az MTV generációról itthon is. Műholdon fogható volt az MTV, VIVA, az évtized közepétől itthon is bontogatta szárnyait az A3 (későbbi nevén MSat) majd a Z+ szóval igen, volt Magyarországon is belátás a külföldön zajló könnyűzenei történésekbe. Silverstone nem volt több, mint egy dögös csaj pár (három) klippből. 94-ben vált ismertebb névvé (ha akkora szexszimbólum lett volna már korábban, vajh miért a Best Breaktrough Performance díját kapta az MTV Movie Awards-on?), majd 95-ben jött a Spinédzserek. Szóval összemosni őt Madonna-val már több mint barokkos túlzás.

    És uram atyám! Selena Gomez rosszul lett a Tonight Show után!? Hát ez már rögtön bizonyítja is, hogy pánikbeteg/drogos/alkoholista/öncsonkító (nem kívánt törlendő) Hogy erre én nem is gondoltam! Megjegyzem a pánikbetegség/önvagdosás kismiska ahhoz képest, amit a régi ikonok csináltak, így kicsit vicces lenne megszólni őket érte.

    Egyébként ahhoz képest, hogy mennyire lenézed a Disney lánykákat, átkozottul nagy tudásanyaggal bírsz róluk. Tudod, ha én valakit ennyire nem bírok, hagyom a francba a róla szóló híreket…

    Az viszont kifejezetten kezd irritálni, hogy úgy beszélsz velem, mintha hülye lennék… TE vagy aki arról beszél, hogy Alicia Silverstone-t egy SZEREP tette szexszimbólummá, aztán azt mondod, hogy NEM SZÁMÍT, hogy Tori Spelling milyen karaktert játszott a 90210-ben, mert az csak egy szerep volt és úgy sem az alapján ítélik meg… Akkor most melyik is a fontos? És olvass vissza kérlek, mert én kihangsúlyoztam már az első HSZ-ben is, hogy TORI SPELLING KARAKTERE ÁLTAL ment ez a tisztaság téma, nem pedig az egész sorozatra vetítve(utálom mikor valaki olyasmit ad a számba amit nem is mondtam). Volt kavarás rendesen a sorozatban, de egyúttal itt jelent meg először ilyen szájbarágósan, ilyen kontextusba helyezve, egy ennyire a tizenévesekre fókuszáló szórakoztatóipari termékben a tisztaság dolog és igen, sokan emiatt imádták a karaktert. Az MTV generációban csak ez után jelent meg a téma, korábban sehol.

    Isaura az már az egészen durva elmebaj kategória volt (egy kurva szóval nem mondtam, hogy általános, azt már megint csak te magyaráztad bele), de attól még tény, hogy az emberek összemossák a színészt a karakterrel. Pont. Ha beraknak egy skatulyába, onnan már az életben nem törsz ki. Ha ez nem így lenne akkor miért van az, hogy sok színészt a karakterük nevén szólítják, mert az után sem tudja megjegyezni a kocanéző az igazit, hogy 150-szer látta kiírva a főcímben? Mondom, nem kell ténylegesen elhinni, hogy valóság ami a TV-ben van, ahhoz, hogy a színészt (KÜLÖNÖSEN egy sorozatszínészt) a karakterével és ne a tényleges egyéniségével azonosítsanak az emberek. Ez nem azt jelenti, hogy azt is hiszik, hogy Larry Hagman a valóságban is egy kőgeci figura, de a tudatalattiba mégis ez épül be.

    Annak nagyon örülök, hogy ki tudtál guglizni néhány olyan sorozatot, amit soha a büdös életbe nem adtak itthon (így kétlem, hogy komolyabb ismeretanyaggal bírnál a bennük zajló történésekről). Ahogy megnézegettem őket, vagy szerves része volt a témának a mély vallásosság/szexuális tisztaság, vagy csak túlzóan hoztad fel példának (Családi kötelékek, ahol az egyetlen gyerekszereplő túl kicsi volt még a szexhez) A Hetedik mennyország pedig később kezdődött, mint a 90210 és nem vált a popkultúra részévé.

    Ami a Disney lányok zenéjét illeti: a szövegeiket és magát a zenét szakmán belül elismert szerzők írják, tehát ha ezt leszólod, leszólod a komplett jelenlegi popszakmát, ez van. Justin Bieber meg már nagyon más téma lenne itt.

  18. Ez a vita kezd kicsit “a motkány és a makk” történetére hajazni, csak még nem dőlt el melyikünk a makk és melyikünk a motkány? :)

    Minden esetre elismerésem, kezdesz lefárasztani ;D

    Itt hungárföldön tányérfogással bontogattad szárnyaid az MTV-generáció tagjaként és már jó korán együtt heherésztél Bévisszel és Butheddel, míg mások legfeljebb a magyar médiapuszta tiszta füvét szagolgatták. Rendben is van :)

    Silverstone nem volt szexszimbólum, nyert ugyan egy MTV díjat (kigooglíztad!), majd a Spinédzserek jelentette számára az elindulást, OKÉ (szereted a nagybetűket, had “értsek veled egyet” hasonlóan ezután).

    Az, hogy történetesen egy sorba tettem Madonnával attól még nem kerültek egy szintre, kivéve a fejedben talán, OKÉ.

    Egyébként Brooke Shields-el és Molly Ringwalddal miért nincs semmi bajod a felsorolásban?
    (googlíz rájuk gyorsan!)

    Engem nem érdekelnek ha ketyósak ezek az emlegetett tinibálványok, mi több “erőt, egészséget” az összesnek. Azzal van csupán egy kis bajom, hogy reklámértékké teszik a saját hülyeségüket, nyavalyájukat, miközben erkölcsi értékekről papolnak. Amellett, hogy fikarcnyi normális világképpel sem rendelkeznek valójában.

    Tulajdonképpen nem nézem le a “Disney lánykákat”, sajnálom őket (állapotaikért, gyermekkoruk elvesztéséért) és valamennyire dühítenek is, többnyire a tehetségtelenségükkel.

    Lenézni a rajongóik nagy részét nézem le :)

    Szerintem ha te “nem bírsz” valakit arról kifejezetten olvasol. Ne érts félre, nem ismerlek, de a 4. (egyre hosszabb!) kommentet írtad meg arról mennyire nem értesz velem egyet :) Most akkor dobjam vissza, hogy minek olvasol, vitatkozol?

    DE tudod mit, igyekszem megfogadni a tanácsodat.

    Silverstone, vagy bárki más nem csupán attól válik szexszimbólummá mert egy szexi szerepet játszik el, inkább attól, hogy ő maga is dögös. Ez ilyen egyszerű.

    ÉS tényleg nem értem a szerep szerinti szexiség miért lenne azonos értelmű félrevezetés, mint egy fennen hirdetett (egyébként hamis) morális elv.

    Ha valaki egy szerepben erkölcstelen embert testesít meg az attól még nem válik azonossá vele és nézeteivel. Ez a fonákjára is igaz.

    Az, hogy valaki “erkölcsösebbnek” mondja magát a nagy átlagnál privát életében, mert pillanatnyilag abban van az üzlet, NA az a hazugság.
    (nem tudom ennél egyszerűbbek lebarkóbázni, és ne is kérdezz rá kérlek engem mi irritál…)

    Most soroltam fel vagy négy sorozatot, ahol előbb jelen volt ez a fajta hozzáállás, erre jössz, hogy te csak az MTV-generáció idejére gondoltál a 90210-el.
    (nem politológiát tanultál véletlenül?)
    Ha nem jutsz túl az érveken, változtass álláspontot!
    (politikai retorika: 1. tétel)

    Ha extrém példákkal akarsz érvelni, de nem gondolod “általánosíthatónak” őket akkor ne akarj tényeket alkotni belőlük.

    Persze, sokan összemossák a szerepet a színésszel, arra a két órára, vagy arra az egyre, amíg tart a műsor és a kikapcsolódás, de az emberek többsége nem egy életszemlélettel azonosítja a színészt, ezt csupán a szereppel fűzi legfeljebb össze.
    (“Gonosz, mint Jockey!” – “Gonosz, mint Larry Hagman!”, melyik hangzik ésszerűbbnek, köznapibbnak?)

    VÉGÜL, had mutassalak be egymásnak titeket:
    Giggsy, Internet! Internet, Giggsy!

    Olyan hasznos dolog ez, amin megtalálsz sorozatokat, amiket “sohasem adtak itthon” (jelzem, a példáim felére ez nem igaz, legfeljebb nem tudsz róluk) sőt kritikusok, szociológusok, bloggerek véleményét is ezekről. Néha csak angolul, persze!

    A Hetedik mennyország tehát azért nem lett volna jó példa, mert későbbi és nem eléggé popkultúrális, nem azért mert egyébként ne lenne igaz rá az állítás:)?!
    (ott a pont!)

    Ez pedig így utoljára, mert annyira szép:
    “Ami a Disney lányok zenéjét illeti: a szövegeiket és magát a zenét szakmán belül elismert szerzők írják, tehát ha ezt leszólod, leszólod a komplett jelenlegi popszakmát, ez van.”
    (no comment)

    Várom mit írsz ötödjére!
    (alig-alig bírom ki…)

  19. Gomeznek gyomor rontása volt, ezért vitték kórházba. Lovátónak meg étkezési és bipoláris zavara van, és soha nem beszélt drogozásról és piálásról(tudtommal). A tisztaság gyűrűt már évek óta nem reklámozzák(mióta felnőtt kórúak lettek). Szal a rossz példát még mindig ez a szájrusz adja, a többivel nincs gond.

  20. Aan nézz utána, tényleg:

    Gomezről elég sok mindent pletykálnak, annyiban igazad lehet, hogy ezek mindeddig vele kapcsolatban igazolódtak be a legkevésbé (szóbeszédek persze gyakran válnak később igazzá).

    Lovato már több interjúban elismerte, hogy drog és alkoholproblémákkal is küzdött, legalább annyit tegyél meg, hogy megnézed a már említett Ellen DeGeneres-beszélgetést.

    “Mióta felnőtt korúak lettek”(!!!) – ezt nagyon szépen fogalmaztad meg :)

    Tulajdonképpen örülök, hogy ennyi támogatója van ezeknek a lányoknak. Hisz cselekedeteik eddigi hasznával és bevételeiket illetően eredményes zenekarrierjükkel ezt a legmesszebbmenőkig kiérdemelték :)

    Nem károsították meg magukat számos formában és nem hazudtak saját példamutató magánéletükről sohasem, mert ha meg is tették az már mindig a bocsánatos “múlt” és sohasem a “jelen”.

    Ez mind nagyon szépen hangzik, nem is úgy mintha kilábaló kamaszokról beszélgetnénk, hanem valami figyelemmel követendő bálványokról, akiknek ha “elítéljük” teszem azt néha magánéleti és zenei inkompetenciáját tucatnyi követő érzését sértjük, mi több máris a popszakma egészét nem értjük meg.

    Apropó elítélni inkább jelenségeket szeretek, és az itt leírtak nem is a szóba került sztárocskákról szólnak, inkább a köréjük épített fantáziakép ostobaságáról.

  21. symor: figyuzz én befejezem a veled való vitát, mert rohadt unalmas és nem vezet sehova. Csak pár dolog lezárásként:
    Brooke Shields szexszimbólum volt a maga idején, Molly Ringwald-ról viszont még soha nem hallottam, ennek ellenére nem tartom kizártnak, hogy volt idő, mikor szexbálvány volt (ha igen, akkor túl rég, hogy begyűrűzhessen ide) Egyébként TE emlegetted őket egy szinten Madonnával, ergó az jött le, hogy te így gondolod…

    Amúgy a drogról, piáról kurvázásról éneklő ikonok (sok van) SOHA nem tették reklámértékké a káros szokásaikat, ugye? Ahogy Madonna sem tette reklámértékké a szexet, vagy Elton John sem a túlcsorduló érzelmeket. Ezzel együtt, honnan veszed, hogy pl Selena Gomez nem gondolja komolyan a szüzesség a házasságig dolgot? Igen, a popszakma egy nagy hazugság, mindig is az volt, de attól még egyáltalán nem tűnik légbőlkapottnak, hogy egy hívő keresztény családban felnőtt tini valóban hisz ebben (bármekkora marhaság is legyen a mi megítélésünk szerint) És mi lenne a normális világkép? Az amit te annak ítélsz?

    Az eljátszott szerep nem azonos a valóságban sugárzott hazugságokkal, ez igaz. Valójában mindegy is, hogy milyen egy karakter, mert az semmilyen befolyással nincs a nép (különösen a legbefolyásolhatóbb gyerekek és tinédzserek) erkölcsi fejlődésére. Ezért is van olyan sok korhatár nélküli sorozat, aminek a főhősei gyilkosok, nemi erőszakolók, kurvák, stb. Vagyis, várjunk egy percet…

    A kommentjeid neked is egyre hosszabbak (hosszabbak mint az enyém, így kicsit vicces pont ebbe belekötni) Az, hogy valaki után nem érdeklődök, nem egyenlő azzal, hogy ha valami idegesítő megnyilvánulást látok, szó nélkül hagyom. Nem értünk egyet, sőt idegesít a hozzáállásod, és részint épp ezért eszembe sem jutna beleásni magam a magánéletedbe, ahogy te teszed a Disney lányokéval.

    A félremagyarázáshoz aztán nagyon értesz. Valami ott sincs, de te odakombinálod. Nem mondtam, hogy az MTV generáció idejére gondoltam, azt mondtam, hogy a 90210 előtt nem volt szüzesség mánia a popszakmában. Nem ugyanaz. Lehet volt más sorozatban is (akár az általad említettekben) de azoknak egészen más volt a célközönsége.

    Igen, képzeld el ismerem az internetet, sőt valószínű több itthon ismeretlen filmet, sorozatot láttam mint te (többhöz magyar feliratot is fordítottam), ettől függetlenül eszembe nem jutna az általad említett sorozatokat letölteni, és erősen kétlem azt is, hogy te megtetted volna, ismerve a véleményed a bigottság álságosságáról.

    Mivel a Hetedik Mennyország megjelenése idején már ment a szüzesség mánia semmiképp sem tekinthető a dolog kiváltójának, így rossz példa volt. Nem értem mit nem lehet ezen érteni.

    És mi az a no comment duma? Nézz utána, nem egy dalukat olyanok szerezték, akik együtt dolgoztak Celine Dion-nal, Madonna-val, stb, ergo elismertek a popszakmán belül, még ha a rajongók nem is ismerik a nevüket. Amúgy akár Miley Cyrus-t, akár Demi Lovato-t, akár Selena Gomez-t tehetségtelen énekesnőnek nevezni nem kicsit durva dolog. Lehet nem szeretni a zenéjüket, de azt mondani, hogy tehetségtelenek már durva botfülűségre utal.

    Ezzel én le is zártam a témát, mert nem érdekel a továbbiakban. Úgy sem jutunk előre, mert szemmel láthatóan megvan a berögzült véleményed és képtelen vagy azzal mércével mérni ezeket a lányokat, mint amivel a régi ikonokat nézed, márpedig így semmi értelme a vitának.

  22. Ahhoz képest, hogy fáraszt elég sokat írtál megint, de nézzük sorban.

    “figyuzz”:
    Molly Ringwald nem hallani, amikor te annyira benne lógtál az MTV-generációban, csodálkozom :)

    Madonna az egyetlen az említettek között aki énekesnő, az összes többi színésznő, tehát elég furcsa lett volna az odagondolt = jel köztük.

    A “a drogról, piáról kurvázásról éneklő ikonok” ugyanúgy reklámértékké tették a mondanivalójukat, hozzáteszem általában nem térítő jelleggel, vagy legalábbis nem követendő példát támasztva.

    Madonna és Elthon John egyenesen mulattató összehasonlítás az említett Disney-lánykákhoz képest, jelzem akik kvalitásaikban meg sem közelítik ezeket a neveket. És nem lehet azt mondani, hogy mondjuk pont-e kettő direkt megmozdulásaikon kívül nem tett le semmit az asztalra.

    A popszakma mindig hazug volt, marad, de ennek is lehetnek elfogadható mértékei.

    Az pedig nem tartozik a szakma “elfogadható” mértékéhez, ha valaki a személyes hitét, fennen hirdetett erkölcsi felsőbbrendűségét teszi ki a kirakatba, mi több tárgyiasítja azt mondjuk egy olyan megkülönböztető jellel, mint ez az ostoba gyűrű.

    Bárki lehet keresztény, amíg nem tekinti saját bigott (és nem feltétlenül keresztényi, csak saját értelmezéséből származó) nézeteit a “tisztább, egészségesebb” útnak. Mert a többiek ugye romlott életvitelűek, istentelenek és “mi” a gyűrűhordozók vagyunk a testi-lelki tisztaság új fiatal ikonjai (Ó, keresztény testvéreink vegyétek gyermekeiteknek a mi albumunkat, termékeinket!)

    Mocskosul nagy egy képmutatásról beszélek ez esetben, ráadásul “feljebbvaló” erkölcsiségbe csomagolva. Ez alatt pedig a bigottság hirdetésével, nem magával a bigottsággal van bajom (ami önmagában elég durva jelző egyébként).

    Nem zavar a kommentjeid hossza, arra hoztam fel példaként ezt, hogy azt tanácsoltad ne olvassak olyanról, ami nem tetszik, pedig te is olvasod tőlem, ami neked nem tetszik és hosszan, sokadszor reagálsz is rá. Ergo eléggé summás tanács, ha magad sem élsz vele.

    Először arról volt szó mondjak 90210 előtti olyan sorozatokat, amelyek ezt a hozzáállást pedzették, aztán, hogy írtam néhányat (ismeretleneket?!) válaszoltad azt, az MTV-generációnak volt egyedülálló a 90210. Előtte ugyan te magad hoztad fel a ’70-es éveket, mintha akkor nem létezett volna mérvadó konzervatív popkultúra, de mindegy ha létezett is (mi több sokkal radikálisabb a mostaninál, hisz nem csupán a szexuális forradalom évtizedéről beszélhetünk akkorról, de tényleg mindegy).

    Most megint ott tartunk a 90210 hozta divatba a szüzesség mániát, tette trendivé (a sorozat kezdete 1990), mintha nem lett volna egy egész konzervatív újhullám a nyugati szociokultúrában a ’80-as években és a
    90210-t a célközönsége tenné origóra (megismétlem a sorozatban röpke 2 évvel később már kefélt mindenki-mindenkivel) és össze sem hasonlítható az az önmegtartóztató divatmajomság, ami a sorozat utolsó éveben (’97-2000) ütötte fel a fejét. Ezért nem is tekintem a 90210-et bármi kezdetének.

    Nem tekintem ezzel együtt a Hetedik mennyországot sem semmi kezdetének, csak azt jeleztem az a sorozat sokkal következetesebben képviselte ezeket a nézeteket, amik a 90210-nek csak egy részét képezték.

    Ha feltétlen bele akarnám gyömöszölni valamilyen kategóriába a 90210-et inkább egy társadalmi folyamat kicsúcsosodása lenne, mintsem valami elindítója.

    Jó hangja és előadói készsége sokaknak lehet, a Disney-lánykákat egy profi gépezet tenyésztette azzá, amik most. Zeneileg, már megbocsáss nem tűnnek ki sokmindenben. Ha azokat a számokat, amiket eddig kiadtak a tehetségük ismérveként akarod értelmezni szíved joga, muzikálisan ellenben nem érnek szinte semmit (és ezzel nem a popműfajt fikázom, amiben igenis vannak érdemes előadók). Ehhez még botfül sem kell, olvass utána ha nekem nem hiszel megjelent már pár hozzáértő és velős zenekritika ezzel kapcsolatban.

    A “no comment” duma azért került oda, mert úgy állítottad be azzal a pár sorral a “véleményemet”, hogyha nem szeretem a Disney-lánykák dallamait egyenesen az egész popszakmát szólóm le. Mivel őket annak legprofibb képviselői állítják színpadra, megjegyzem az említett szakmai neveknek a lánykák gázsimunkáin kívül is vannak popszámaik (sajátok is!) melyek jóval meghaladják a bérmunkáik értékét.

    Sajnálom, hogy nem győztük meg egymást :)

    Egyébként egész jó fordító vagy, kár hogy nem teszed (vagy teheted) gyakrabban.

    Másrészt szeretném megkérni a kezedet!
    Egy fél házasságot már végigvitáztunk, gondolom a következő idők szépek lennének, lettek volna :)

    Viszlát partner!

  23. symor: na annyit még akkor hozzászólok, hogy köszi a fordítással kapcsolatos dicséretet :)

    A házassági ajánlat meg valószínű tárgytalan, mivel valamiért azt gyanítom, hogy te is pasi vagy (ráadásul van menyasszonyom) :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.