Amanda Seyfried a Lovelace képeken

A Deep Throat szereplőnőjéről szól majd a Lovelace, ehhez készült az alábbi filmbeli poszter is.

Deep Throat poster in Lovelace

Plusz még van 2 jelenetből is kép.


human
írta
2012. 02. 12. 21:42
megjelenés
6
hozzászolás


6 hozzászólás a “Amanda Seyfried a Lovelace képeken” bejegyzéshez

  1. Remélem azért nem valami poszt-feminim lecsengése lesz a mozinak, hogy a pornó “öl, butít és elkorcsosít”.

    A Boogie Nights azt hiszem korábban nagyon jól kezelte az ipar visszásságait, ami ma már természetesen az akkori képhez képest nagyon átalakult. Eltűnt róla a csillámpor és az internetkultúra megjelenésével inkább az üzleti jellege került előtérbe. Ma már szinte senki sem (már a normálisabbja), hogy ebben az iparban nem az élvezetet keresi senki sem, még ha munkájuk része is annak bemutatása, elérése egyes szereplőinek.

    Az igazi pornócsillagok kora is leáldozott a ’90-es évek végén. Ugyanakkor az is bebizonyosodott, hogy a bizniszben foglalkoztatottak intelligenciája semmiben sem különbözik az átlagtársadalom leképezésénél. A pornó ma már nem a “szakadt kurvák”, a “stiric” és az “analfabéta nagyfarkúak” világa, habár elismerhető, hogy léteznek ilyen kisebbségek. Ma már nem teheti meg senki, hogy ilyen bigott általánosításra törjön.

    De hát ez filmre vett prostitúció, a nők megalázása!
    Kiálthatnak sokan, de valószínűtlen eredménnyel és kétes igazságtartalommal tehetik ezt ma már meg csupán.

    Nevetségesnek hangzik, de a pornó jogilag épp azért nem minősül prostitúciónak, mert mindkét fél “elszenvedője” valamiképp. Magyarán a jog szerint a pornóban nem működik a kényszerítő és kényszerített fogalma, mert ha a felvett szereplők mindegyike beleegyezéssel résztvevője a dolgoknak, hogy azzal nem nyomja el a másikat. A pornó tehát lehet kényszertevékenység, akár a prostitúció, de haszonélvezője és elszenvedője egyszerre mindenki, aki részt vesz benne. Tehát nem úgy, ahogy a prostitúcióban, ahol valaki élvezete kiszolgálójává teszi a másikat, aki ha pénzért és beleegyezéssel is erre rákényszerül.

    Csak amiatt írom mindezt ide, mert maga a Mélytorok mozi és annak főszereplője is ezt a kérdést fogja tárgyalni. Az Amanda Seyfried által megtestesített “művésznő” (ma harcos feminista) elmondása szerint pszichológiai kényszer hatására tette, amitől híressé vált, mi több később fizikai kényszer, fenyegetés miatt egyezett bele mindenbe. Ha ez így volt az mindenképp elítélendő.

    A film egyensúlyára mégis kíváncsi leszek, remélem nem sugall majd rossz következtetéseket, általánosításokat.

  2. symor: mivel a csaj feminista lett idővel, így nem hiszem, hogy nem feminista üzenete lesz az egésznek.

  3. Human:
    Félreértesz a pornó általános elítélése nem egy feminista letétemény. És én a magam részéről nem is ítélem el a feminizmus megnyilvánulását, pláne a mai mozikultúrában.

    Susan Boreman(Linda Lovelace) nézetei azonban enyhén szólva szélsőségesek néha és az egész iparágra kivetíti őket. Nevezhetjük ezt a fajta felindulást persze a személyes “megtisztulási” folyamatának is. Számos pornós él át hasonló megvilágosodást, csak kevesen figyelnek fel ennyire mindenkire.

    A film maga ezért is érdekes, hiszen egyaránt kell tárgyilagosnak maradnia a pornót illetően ugyanakkor Boreman nézeteit is láttatniuk kell, ami saját sorsán keresztül alakult ki benne.

    Magyarán az “egyensúly”, amit a filmnek meg kell valósítani az nem a pornózás és a feminizmus között húzódik, ezek ütköztetése ugyanis legjobb esetben is inkább művi, mintsem valós, rosszabb megnyilvánulásaiban szélsőséges.

    A mozinak tehát azt kell eldönteni magáról, hogy Boreman nézeteinek tükörképe lesz, vagy úgy fogja Susan Boreman sorsát bemutatni, hogy ítéletalkotása csak részét és nem elnyomó egészét képezi a mondanivalónak.

  4. Rita, ugyanez ugrott be nekem is, egy előző képen meg tiszta Emma Stone volt, szegény Amanda mindekire hasonlít, csak magára nem :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.