Podcast: Nyilvános vetítés 019: Ágy alatt hajnalhasadásig

Gondolom feltűnt, hogy odakinn hálaadás van, így kevesebb a hír. Hát igen, hálát kell adniuk, hogy a podcastunk csak magyarul van, így az összes rádiósnak megmarad a munkája, nem vesszük el mindét egyszerre. haha. Komolyra fordítva a szót: ezúttal beszélünk az ágy alatt fekvésről, a hómezőn harcolásról, és arról, hogy a vadász éjszakája.. majd meghalljátok.

Le is tölthető.

iTunesban ha feliratkozol, akkor meg rögtön hallgathatod, amikor kikerül.

14 hozzászólás a “Podcast: Nyilvános vetítés 019: Ágy alatt hajnalhasadásig” bejegyzéshez

  1. Én jobban szerettem amíg volt normális “tartalomjegyzék” hogy mi is van a podcastban…

  2. Hát ezzel a Hunter-es filmmel kapcsolatban teljesen egyet tudok most érteni veletek, valóban eljárt már felette az idő.
    De legalább kárpótolt érte a Mietras Duermes.
    Hiába na, az óvilág filmművészete még mindig képes odatenni magát, szemben a Hollywoodi gicssparádékkal. Szerintem simán lelőhettétek volna a nagy “fordulatot” az Twilight-ban, ezzel is szemléltetve mennyire röhejes és értelmetlen volt az egész sorozat.
    Egyszer régebben már nekiveselkedtem a Network-nak, de túl unalmasnak találtam és nem néztem végig, hát most majd kénytelen leszek megnézni.
    Úgy látszik, hogy nem hiába nem annyira ismertek ezek az imdb-s filmek amiket mostanában választottatok, hiába vannak benne a top 250-ben.

  3. Tony!Könyörgöm..nézd meg a NETWORK-öt…óriási film…..:) évekkel ezelőtt láttam ifjoncként…lenyügöző társadalomkritika…:))) vagyis :((( mert szomoru film…

  4. Jobs-al kapcsolatban elkezdetetek úgy beszélgetni mint akik egy elő prezentációra készülnek tőle és nem a filmre :)

    “Pillangó-hatás”, amikor ezt vetik fel megkérdem, hogy mondjon egy másikat az illető, amiben Kutcher emlékezetes volt. Mert szerintem a Pillangó-hatást is relatíve inkább a sci-fi téma, a felépítés és az ötlet vitte el. Kutcher erénye annyi volt a filmben, hogy korrekt tudott lenni és nem húzta le a mozit. Ha pedig valaki maximum korrekt tud lenni, azzal szerintem még nem válik jó színésszé :P

    Kutchert én ezért is inkább kedvelem, mintsem elismerem. Bár a személyisége sem egy George Clooney-é :D

    A House of Cards szerintem is nagy dobás sem. A trailert nézve az jutott eszembe, ha olyan lesz mint a Boss, hozzáadva Spacey szarkasztikus stílusát, akkor egy zseniális sorozat elé nézünk.

    Az utóbbi évek egyik legjobb sorozata a The Good Wife, nem kábeles, de jónéhány kábelcsatorna nyalhatná a szája szélét a sorozat színvonaláért. Nem sokan nézik, de az elő bizonyítéka annak, hogy egy presztizssorozat a minősége miatt is képes talpon maradni.

    “Talán ők írták a Good Will Huntingot?” – Ja, meg kaptak egy Oscart is érte :D

    A Twilight-ról szólva, az alapanyag valami kurva szar, így a szituációk a párbeszédek és a többi. Nehéz így jót csinálni belőle bárkinek is :P

    Stewart utoljára a Welcome to the Rileys-ban volt jó, az On the Road-ban meg végre élettelinek mutathatta magát, ami tényleg pozitív a sok katatón szerepformálás után.

    Pattinson-t viszont én még nem láttam jól játszani, ugyanazt a bamba, szemmeregető menyétfejét tette oda minden szerepben. Valaki legutóbb a Cosmopolis-ban mentegette, hogy abban jó én meg elküldtem nagyvonalúan a picsába, mert hát nem. Nagyon nem jó a srác! Semmivel sem jobb mint a Bel Ami-ban, vagy amikor az elefántokat ittatta, a csajok meg a könnyeikkel itatták az egereket ugyancsak feleslegesen. Pattinsont én még egy darab szerepben nem láttam jónak, annyit elismerek persze, hogy próbálkozik.

    A vadász éjszakája (The Night of the Hunter, 1955) konkrétan nekem sem a kedvencem. Elismerem a hatást, amit kelteni akar a rendezés és a történet, viszont a mozi abszolút nem a zsánerem. Emlékszem annak idején, amikor lenyomtunk a barátnőmmel egy “klasszikus pénteket” a Ne bántsátok a feketerigót! mellett néztük meg. És basszus, tűz és víz, ott is a gyerekek szemszögéből látjuk az egészet emiatt tűnt jó párosításnak.

    DE nem így kellett volna, A vadász éjszakáját én nem ajánlom senkinek jó szívvel, ez van, TÉNYLEGESEN ELJÁRT FELETTE AZ IDŐ! – hiába klasszikus.

    Nézzétek meg inkább helyette a Ne bántsátok a feketerigót!, ami máig hatóan zseniális!

    A Hálózat, na az az a film amiben láthatunk egy olyan alakítást Peter Finch-től, mely később több értelemben is filmtörténeti jelentőségűvé vált. Ennyit előzetesen, a többit majd elmondjátok ti, hisz nem akarom elvenni a kenyeretek :)

  5. igen, a good wife az egyedüli példa, amit minőségi drámára tudsz mondai országos tévéről. ez inkább erősíti a kijelentést ám.

  6. Te symor! :) Csak jelezném, hogy a nem kérdeztem, hanem állítottam, hogy ők írták a Good Will Huntingot. A kérdés része a rendezésre vonatkozott, mert abban nem voltam biztos. És igen. Kaptak érte Oscar-t.

  7. The Night of The Hunter

    Először is, az olyan problémák, amik tényleg zavaróak a filmben, mint a hang meg a vágás, azok már akkoriban is feltűnő hibák voltak, bár nem annyira, mint ma.
    A történet, valóban, mai szemmel furcsa. Van egy jó alapötlete, de sokszor logikátlan a szereplők reakciója, mint például a kislány, aki bele van zúgva a gyilkosba, a fiú, aki sír a pap miatt a film végén, vagy például a nő, aki csak reggel hívja ki a rendőröket. Itt viszont azt kell megjegyezni, hogy a művészfilmek, mint ez is, a történetet inkább szimbolikusan használták, mint logikusan. A fiú azért sír, mert újra lejátszódik benne az apja esete, ez az ő fájdalma. A lány vonzalma a főszereplő sármosságát mutatja, a nő meg azért ül puskával a tornácon egész este, hogy lássuk eltökéltségét és szeretetét a gyerekek iránt. Ezek a dolgok tényleg azért nem működnek nekünk, mert ma már elcsépeltek.
    Viszont a rendezés tényleg klasszikussá teszi a filmet. Ahogy arról szó esett, a német expresszionizmus megoldásait használja: erős fekete-fehér kontraszt, sötétség, hegyesre nyúló árnyak (itt például az ablakoknál lehet megfigyelni), falra kivetülő árnyékalakok, álomszerűség.
    Ezek a megoldások létrehoznak néhány rendkívüli jelenetet. Amikor a férfi először megérkezik és alakja a gyerekek szobájának a falára vetül és a fiú megijed, rögtön érezni a veszélyt; az anya holtteste a vízben, ahol a haja pont úgy lebeg, mint a hínár (ezt a halász meg is jegyzi); de a legjobb, amikor a gyerekek elmenekülnek csónakkal, a fiú elalszik, a kislány pedig elkezd énekelni, közben felülről mutatják a csónakot, ahogy átsiklik egy pókháló alatt. Az a jelenet valami eszméletlenül hatásos.
    Szerintem is tény, hogy vannak olyan filmek, amelyek ma már nem nagyon értékelhetőek. Például az 1933-as King Kong, ami technikailag volt akkoriban nagy film, de ma már jobb technikák vannak. A The Night of the Hunter-ben szintén vannak elavultnak ható részek, mint pl. a történetvezetés vagy az alakítások, de igenis van olyan jó a film rendezése és hangulata, hogy a mai napig zseniálisnak számítson. Ez tipikusan az a film, ami nem azért jó, amiről szól, hanem ahogyan szól valamiről. Márpedig ahogy a főszereplő romlottságát és a gyerekek kiszolgátatottságát ábrázolja az rohadtul profi. Csak lehet, hogy valakinek nincs rá affinitása.

  8. Áh, pedig elmondhattad volna, mi van a hajnalhasadás csatájával :D
    Én olvastam a könyvet, szeretem is a könyveket és az első filmet, de még én is vászon felé káromkodtam csalódottságomban XD az a húzás übersz*r. Képzelem mit éreztek azok, akik UTÁLJÁK az egészet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.