Heti mozibemutatók: március 21.

Animációs filmet világpremierben kapunk a héten, de úgysem az a fő program, kivéve a gyerekkel rendelkező olvasóknak.

  • Croodék (The Croods) – egy semmilyennek tűnő animációs film.
  • Dombokon túl (După dealuri / Beyond the Hills) – egy román filmdráma.
  • Spring Breakers – Csajok szabadon – pár Disney csaj rosszalkodik.
  • Tango libre – Szabad a tánc – nem hiszem, hogy annyi embert érdekel innen Frédéric Fonteyne filmje.
  • Úton (On the Road) – a megfilmesíthetetlen Kerouac regényt mégis elhozták vászonra, kiderül majd milyen.
human
írta
2013. 03. 21. 17:03
megjelenés
6
hozzászolás


6 hozzászólás a “Heti mozibemutatók: március 21.” bejegyzéshez

  1. az úton önmagában nem egy rossz film, csak hát nem az Úton. ha el tudsz vonatkoztatni a könyvtől, egész szórakoztató

  2. După dealuri több tekintetben tipikusan román film. Az utóbbi pár évben a román filmgyártás nagyon megerősödött, sőt, én azt merem mondani, hogy a régió legerősebb filmjeit hozza (miközben a magyar film a béka bizonyos testrésze alatt van). Tipikus, mert provokatív, polgárpukkasztó, néhol már megbotránkoztató akar lenni, ugyanakkor fellelhető szimbolizmusában a rezsim, a bezártság. A szexualitás – ha sokszor átvitten is, de végig jelen van, ez összekapcsolva a vallással érdekes, kissé furcsa elegyet képez a sokszor horror-elemeket beemelő történettel. Nagyon jól építi fel a skizofrén nővér karakterét, de megoldásokat nem igazán kínál, nincsenek feloldások. Ördögűzés, skizofrénia, bezártság, a vallás puritán börtöne és szexualitás adja a film alapját, melyben egy zavart nővér képzelt és valós világába csöppenünk bele egy elzárt kolostorban. Érdemes megnézni szerintem és kicsit kiszakadni a kommersz filmek világából, főleg, mert szerintem nem kell sok idő és közép európa egyik filmhatalmával lesz dolgunk nemsokára románia személyében. Szimbolizmusa számunkra szerintem jobban érthető, mint a nyugati nézőknek, hiszen a zárt, diktatórikus templomban a rendszerváltás előtti román rezsimre is ráismerhetünk. Jól fényképezett film, lassú, gyakorlatilag egy kamaradráma, kevés szereplővel, zárt helyen.

    Tango libre érdekes próbálkozás egy börtönről, szerelemről, hitvallásról, a szabadság különös kereséséről. Mindez úgy, hogy nincs meghintve cukormázzal, egyszerűen érthető, de nagyon jól előadott darab. Szerelmi sokszög egy nő körül, aki a börtönbe jár látogatásra. Aki figyelemmel követi a belga és francia filmgyártást, azt nem lepi meg, hogy milyen könnyedén, minden erőlködés nélkül működik a film, holott sokszor egyensúlyoz az abszurd határán. A táncon keresztül vetül ki a rabok érzelmi világa, hiszen a tangó is patternekre épül, főleg az argentín rabok számára, akik ezt gyakorlatilag életmutatónak, vallásnak élik meg. Ugyanakkor nincs túlerőltetve, tehát nem tipikus táncfilmről beszélünk, hanem egy könnyed filmdrámáról – ha élhetek ezzel az ellentéttel. Érdemes rá beülni, mert remek szórakozás, néhol már-már feelgood mozi.

  3. Az Úton önmagában tényleg nem annyira rossz film, technikai szempontból jó, de a forgatókönyv nagyon nem volt jo, és a film emiatt eléggé zavaros és összefüggéstelen. De Kerouac On the Road versének Tom Waits általi megzenésített verziója is megszólal a film elején (Sam Riley enekli), ami nekem nagyon tetszett.

  4. A Spring Breakers elég különös film lett. Szerintem nagyon nem jó marketinget kapott mert ez nem egy tipikus bulizós akciófilm, valami egyedit akartak összehozni művészi légkörrel de nem sikerült valami jól.
    Az a baj hogy kicsit nehéz beleélni az egész helyzetbe magunkat pedig a fő mondanivaló valószínűleg az lett volna hogy meddig süllyedhetünk ha nem akarunk visszatérni a valóságba.
    De pont olyan karakterekkel akik ha beülnének egy ilyen filmre akkor már a film negyede után jönnének is ki.
    Mégis lehetett volna jól csinálni ha kicsit kontrasztosabb a téma, pl ha már ennyire bulisra vették a film első felét akkor jól jött volna néhány poén, de azt éreztem mintha direkt kerülték volna a vicceket és már az elején olyan hangulatot teremtettek amitől elmegy az ember kedve az ilyen szórakozástól.
    Kíváncsi leszek mi lesz a sorsa. Francotól sem estem hasra, az egyik jelenetben a “mindbe szarok bele gengszter rapper” karaktere szomorúan ül véres kézzel a zongoránál, valahogy ez sem volt túl reális, de persze ez nem a színész hibája.

  5. A croods meglepően jól sikerült, jó 3D effektekkel, szerethető karakterekkel. Régen nem nevettem hangosan moziban, de itt volt miért erőltetni a rekeszizmokat. Nem csak gyerekeknek.

  6. Gurdjieff osztom a véleményedet, szerintem se volt valami jó. Engem megvettek kilóra, a trailerrel, meg a plakátttal de csalódtam. Ha ezt a “művészi” stílust minimálisra csökkentetik és jobban rágyutrtak volna az akcióra és a bulira, meg más véget készítenek hozzá, szerintem elész jó film sikeredet volna beőle. Viszont nem értem, hogy ez a Rachel Korine miért szerepelt a filmben. Az oké, hogy a rendező felesége meg minden, de kb 5 mondat erejéig szólalt meg a filmben, ennyiért kár volt betenni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.