Heti mozibemutatók: május 9.

Egy ideig az utolsó pihenő hét? Az biztos, hogy az Iron Man még több pénzt talicskázhat haza, mert akkora ellenfelet nem hoztak neki.

  • Gingerclown 3D – a vidámparkban készült 80-as éveket idéző horror.
  • A hallgatás szabálya (The Company You Keep) – Robert Redford új rendezése
  • Kolibri kód (Hummingbird, Crazy Joe, Redemption) – a sok című Jason Statham-film, amiben akciózik.
  • Mellékhatások (Side Effects) – Soderberg megint egy komoly filmmel jött.
  • A sziget (Ostrov) – orosz filmdráma, tuti jó amúgy, cinizmus nélkül, de 2006 óta már biztos megtalálta a közönségét.
  • Zambézia – dél-afrikai animációs film.
human
írta
2013. 05. 09. 21:51
megjelenés
5
hozzászolás


5 hozzászólás a “Heti mozibemutatók: május 9.” bejegyzéshez

  1. A Mellékhatások kötelező darab lesz a hétvégén, de a Statham filmről is elég jókat olvastam, állítólag nem a szokványos fajta, lehet hogy második filmnek bepróbálom…

  2. na és a Star Trek is megy már egyes helyeken. pénteken meg is nézem imax-ben :)

  3. Ma megnéztem a Gingerclown-t… hú bázzeg. Na jó, kezdjük az elején.

    Haverommal mentem a premier vetítésre, jegyárus csajnak mondom, két jegyet a Gingerclown-ra, erre mosolyra húzódik a szája;
    – Jó kis mozizás lesz kettesben…
    Kérdezem WTF? Premier, első magyar 3D-s horror a mozikban, ennyire nem érdekel senkit? Mondja, hogy nem, most a Kolibri-kód a menő… Na mindegy, lesz ami lesz, engem érdekel.

    Beülünk haverral, fel a szemüvegeket és mehet a móka. (Ketten ültük végig az egész filmet, később se jöttek új nézők)

    Na ugye tudni kell, hogy a színészeken kívül mindenki magyar, a rendező, az egész stáb, de még a helyszín is, ugyanis a Fővárosi Vidámparkban forgatták le az egész filmet. Maga a történet baromi lassan indul be, el van nyújtva az egész, se eleje se vége párbeszédek. Aztán nagy nehezen (kb. a 20. percnél) végre karaktereink bekerülnek a vidámparkba. Itt jegyzeném meg, hogy az operatőri munka a film elején kifejezetten tetszett, hangulatos hátterek, jó kamerakezelés (van egy rész, mikor a csaj lábának mozgását követi a kamera, és azzal együtt imbolyog a kép, az jól meg lett oldva)… de aztán ez a film közben valahogy eltűnik. Minden jelentnél van 1-2 kameraállás, ami jó, ha 2-3 percenként váltakozik és ennyi. A karakterek sablonok, semmi egyedi nincs bennük, a történet nem tart sehova, igazából nagyon cselekmény sincs, egyik helyről bóklásznak a másikba, menekülnek össze vissza, miközben SEMMI sem történik. Olvastam egy interjút a rendezővel, ott azt nyilatkozta, hogy az egész forgatás alatta a szörnyek párbeszédeit élvezte a legjobban, de bazmeg… mintha egy 5 éves gyerek írta volna őket. Na jó, 1-2 beszóláson elröhögtem magam (pl. a David Bowie-s utalás hangosan felnevetős pillanat volt), de aztán az egész elmegy unalmas bazmegolásba, meg… tényleg, semmi értelmük, a semmin vitatkoznak. Színészi játék, mint olyan nincs. Csak úgy vannak. Alapból ugye a 80-as évek horrorfilmjeit akarták megidézni ezzel a produkcióval. A CGI hiányán kívül ebből semmi nem jön le, nem idéztek itt meg semmit, még csak művészinek sem mondanám. Lassan hömpölygő, unalmas, önismétlő részek, értelmetlen párbeszédek, szar fényképezés. Néha olyan sötét a kép, hogy lófaszt sem látni, amikor meg látunk bármit is, akkor sincs semmi, amit nagyon látni kéne. Az egészből árad a low budget feeling, és itt nem a szörnyekre célzok, mert poén, hogy CGI nélkül, maszkokkal, bábukkal keltették őket életre, hanem hogy; esküszöm, nem hiszem, hogy bármelyik jelenet is többször lett volna leforgatva… “Elbasztad a szöveget, jó lesz az úgy is, csak végezzünk estére!” Mintha egy nap alatt dobták volna össze az egészet, forgatókönyvvel, mindennel együtt.
    Ami jó volt, hogy majd minden helyszín felismerhető volt a Vidámparkból, azokon jót mosolyogtam… De ennyi. Annyira bárgyú és bugyuta az egész, és higgyétek el, én szeretném szeretni ezt a filmet, meg a próbálkozást, de olyan egyszerű az egész. Szartak ezek bele a munkába, nemhogy bármilyen erőfeszítést tettek volna egy épkézláb produkcióért.

    Összegezve; a szörnyek jól néznek ki, van egy-két poénos poén, ami tényleg vicces, meg a vidámparkos ötlet is jó. Éééééés… ennyi!
    3/10, ha kurvára unatkozol és már azon vagy, hogy előveszed Karl Marx Tőkéjét, hogy kiolvasd, na AKKOR menj el erre a filmre. Amúgy hagyd a francba az egészet, nem ér annyit. Jó lehetett volna, az alapötletből bármit ki lehetett volna hozni, de úgy érzem, meg sem próbálták. Nagyon sajnálom. :(

  4. Azért most kaptatok rendesen otthon, nem csak bemutatót a hétre, de Marvel filmet ezentúl csak később. Meglett az eredménye a Vasemberes emberkedésnek. Komolyan az ilyen mocskokat, akik torrentre felnyomnak dolgokat .. áh nem is mondom mit kellene velük csináli, mondjuk az is szégyellje magát keményen, aki leszed filmeket.

    Hummingbird WTF? Nálunk még a holdban sincs(!) Na majd ez is megkapja a maga büntetését…

    Idekint nyit a Gatzby, hát lesz róla vita az biztos. Nagyon megosztó film lesz, annak is aki olvata a regényt, és annak is aki nem. Túl idealizált, a regénytől sok helyen hangulatban eltérő, harsány, túl CGI-ozott film lett. Éjjel vitáztunk róla nem keveset. Nem lett harmatgyenge, de nagyon nehéz róla pozitívumokat írni. Túljátszott, a regényt néhol arcul csapó romantikus (értve ezalatt a korszak bemutatását is, idealizált) film lett, de majd bővebben amikor itt is megy majd róla a “vita”, középút szerintem nem lesz, vagy tetszik, vagy nem.

    Side effects viszont kifejezetten jó lett, Soderberg minden jellemzője benne van, erős film, érdemes rá beülni, jól felépített karakterek, az érzelmi síkot is helyén tudja kezelni.

  5. Én azt mondom vegyék be kameraman-t a(z egyszemélyes?)csapatba és írjon ő is posztokat filmekről. Egyrészt érdekel a véleménye és nem árt ha más szemszögből is vizsgálunk filmeket, másrészt kevés a filmes beszámoló és nem mindig a kommentek között szeretnék olvasni a többi filmről.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.