Elkezdődött az Interstellar forgatása

Kanadában dolgoznak rajta, 35mm és IMAX film kamerákat használva. Nolan megengedheti magának. A hivatalos történet szerint pár felfedező egy közelünkben nyílt féregjáratot kihasználva hágja át az emberi űrutazás eddigi határait.

30 hozzászólás a “Elkezdődött az Interstellar forgatása” bejegyzéshez

  1. látom megint trollkodsz. Úristen, human várni mer egy sci-fit Nolantől, azt a Nolanbuzi fajtáját.

  2. Nem tudom hányan vannak, akik eddig csalódtak Nolan filmjeiben.A tökéletes trükk,Mementó mind nagyon jó filmek, az Eredet óta pedig aki látott jobb sci-fit, az ajánlhatná nekem:) Már ennyi infó után is elég várós szerintem. Főleg, ha az idei sci-fi felhozatalt nézzük. De biztos én is elfogult vagyok,mert a Sötét Lovag trilógiai is tetszett:))

  3. Egyébként ennyire előre talán még a Transcendence várós, bár ha jól tudom, ahhoz is van valami köze a rendezőnek.

  4. Bár, a Batman filmjei annyira nem jöttek be, a Tökéletes trükk, Eredet, Mementó nálam is nagy kedvencek mind a mai napig. Várom ezt is.

  5. Majd ha lessznek képek meg előzetes, addig várunk. Nem ártana már egy ütős scifi… :)

  6. Play, igen… sajnos lemaradtál.

    Ma az a f*sza gyerek, aki a leghangosabban és a leggusztustalanabbul fikázza és gyűlöli Nolan-t.

    Hiába na, mindig van valami eszement divat.

  7. Tökre kár, hogy nem a filmről beszéltek – amit szerintem mindenki vár – hanem divatrendezők divattündökléséről. Nolanban szerintem az az érdekes, hogy ha valamire ráérez, azt kegyetlenül jól össze tudja rakni (Tökéletes trükk, Első két Batfilm, Memento) de marha nagy homályokat is simán összehoz ugyanezzel a lendülettel. Szóval a lehetőség mindig benne van egy újabb szuper filmben, várjuk, várjuk.

  8. Én egy dolgot nem egészen értek.

    Az miért jó, hogy IMAX mellett 35mm-ben forgat? Én nem láttam a TDKR-t IMAX-ben, de azt mondják, hogy IMAX-ben nagyon elüt egymástól a kettő.

    Értem én a praktikusságot, de akkor miért nem “sima” 70mm-ben forgatja (ha már az IMAX-hez úgy is be van rendelve jó pár kilométernyi belőle), vagy ha már nagyon muszáj 35mm-ben, akkor miért nem VistaVision-ben?

    Remélem majd kameraman megmondja :)

  9. Vajda Gábor
    A rises-ben pl egy csomó jelenet képaránya is más az eltérő kamerák miatt.

  10. Nem Nolan-fikázás, de látott már bárki bármilyen érdemleges anyagot a filmből? Előzetes, jó néhány kép, részletes sztori, koncepciók? Van megítélési alapnak egy “bármi lehet belőle” alapötlet, amit már elsütöttek egyszer-kétszer, ettől kellene hasra esni? Oké, hogy az eddigi Nolan filmek nem okoztak csalódást, de azért a térdre borulás előtt talán nem ártana kissé több részlet a produkcióval kapcsolatban, vagy netán a film megtekintése után véleményt formálni. Ez így előre: Juj, Nolan film, istenkirály! – meglehetősen alsótagozatos szint…

    Ütős sci-fit hiányolt korábban valaki. Nos, ha igazi sci-fit akarsz, akkor Europa Report, a régebbiek és kevésbé ismertek közül pedig a Cargo. (Én is csak mostanában láttam és hát nagy kár, hogy eddig nem volt hozzá szerencsém.)

  11. Puffin

    Hát a képarány még hagyján, egy idő után megszoktam (TV-n meg nem jön át, hogy most IMAX vagy 35mm, amikor még a 4K is kb. a 35mm által nyújtott felbontás alatt van), de mondjuk IMAX-ben nézve kb. olyan lehet a különbség, mintha elindítanám a filmet egyszerre VHS-en, CRT TV-n, meg mellette BD-n, HD-ben és úgy nézném felváltva.

  12. Na jó, jobban átszámolva inkább olyan mintha DVD-t és BD-t néznék felváltva.

  13. “Ez így előre: Juj, Nolan film, istenkirály! – meglehetősen alsótagozatos szint… ”

    Hát nem tudom, szerintem meg egyáltalán nem alsótagozatos szint az, hogyha valaki vár egy filmet egy JÓ rendezőtől és az eddigi munkáiban nem csalódott. Mert én pl ilyen vagyok.

    Egyébként a storyt meg Kip Thorne írja, aki Wiki szerint a kétirányú féreglyukak elméleti alapjait ő és diákjai dolgozták ki 1985-ben.

    Plussz ugye a cast se piskóta.

    Úgyhogy részemről várós.

  14. “In the future, movie studios and distributors across the globe have collapsed, quality movies are scarce, IMAX is no more, and the 20th Century is to blame. A mysterious rip in spacetime opens and it’s up to whatever is left of movie-lovers to explore and offer up hope for mankind.”

  15. Farscape the motion picture :D
    Remélem lesz benne legalább egy Rygel kaliberű karakter.

    Vajda Gábor: nem tudom milyen tv-d van, de az én tv-men elég látványos volt a TDK-ban, amikor simáról imax képre váltott (fekete csíkok eltűntek és teljes képernyős lett, színek is megváltoztak).

  16. a felbontás különbséget tuti nem vetted észre, a 35mm bőven elég a HD tévékhez. Nyilván a képarány más kérdés.

    amúgy meg tuti vannak olyan jelenetek ahol viszonylagos csönd kell, vagy lehet flashback részeket forgat vele és ezzel teszi régiesebbé, vagy iszonyat mozgalmas részek ahova imax kamera be sem fér

  17. Őszintén szívből remélem, hogy egy Hollywood számára is(meh) sikeres film lesz, és soksok pénzt fog hozni, ami arra ösztönzi majd a szakmát, hogy kicsit intelligensebb filmek gyártására kéne törekedni, bár tudom, hogy túl idealista vagyok. És Nolan meg igenis kell nekünk hollywoodba, hogy filmeket gyártson, lehet szeretni lehet utálni, a csávó filmjei megkövetelik a nézőtől, hogy éber legyen, és ugyanakkor ezzel együtt tudja szállítani az epic blockbuster élményt. Kevés ilyen rendező van manapság, az meg pláne egy óriási jó pont, hogy megpróbálja életrekelteni az igazi scifi műfajt, life changing témákkal, KIP FUCKIN THORNE-al. Szerintem az egy és egyedüli, amiben Nolan megbotolhat az maximum a casting, eddigi filmek alapján voltak itt-ott mellényúlások néha. Én inkább ezt nézném, mint az Avatart.

  18. human: Hát pont azt mondom én is, hogy a felbontáskülönbség nem feltűnő TV-n egyáltalán, de azt mondják, hogy IMAX-ben nagyon is az.

    Azért kérdem, hogy akkor miért nem pl. simán 70mm-ben forgatja a csöndet igénylő jeleneteket, nem hiszem, hogy egy sima 70mm-es felvevőgép jelentősen zajosabb lenne mint egy 35-ös.

    Nolan az Eredetről:

    “We shot the film with a mixture of mostly the predominant bulk of the film is anamorphic 35mm, which is the best quality sort of practical format to shoot on by far. We shot key sequences on 65mm [=70mm], 5 perf not 15 perf, and we shot VistaVision on certain other sequences. So we’ve got a negative – a set of negative – that’s of the highest possible quality except IMAX. We didn’t feel that we were going to be able to shoot in IMAX because of the size of the cameras because this film given that it deals with a potentially surreal area, the nature of dreams and so forth, I wanted it to be as realistic as possible. Not be bound by the scale of those IMAX cameras, even though I love the format dearly. So we went to the next best thing which was 65mm. So we have the highest quality image of any film that’s being made and that allows us to reformat the film for any distribution form that we’d like to put it in.”

  19. Vajda Gábor: A mi budapesti imaxünk nem játszik le semmit 2k felbontásnál nagyobba így nem volt a felbontás nagyon problémás, igazából alig látszott a különbség:) Viszont a képarány állandó változása nálam kiütötte a biztosítékot. Ha nálad ez tvn nem volt gond akkor valszeg moziba se foglalkoztál volna vele.

  20. Kár, hogy a 3D helyett nem az IMAX terjedt el a filmkészítés terén.
    Milyen szép is lenne, ha minden mostanában készített filmet teljes képernyőn nézhetne az ember. Ehelyett a felesleges 3D-vel fárasztják a moziba járót, amit az átlag otthoni filmnéző nem is tud kihasználni, a 3D-s TV hiánya miatt.
    Ezek a félmegoldások viszont nem igazán jönnek be nekem. Azt elismerem, hogy a TF2-ben az erdős harcjelenet baromi jól nézett ki, de a másik IMAX-es jelenet a vége felé pocsékul lett megvágva és két teljesképernyős rész között 3 másodpercre bevillant egy “normál” jelenet. A TDKR-ben legalább, ha IMAX jelenet volt, az egybe lement és nem volt belevágva sima jelenetsor.
    Viszont pl az Avengers és a Life of Pi nem IMAX kamerákkal készült, mégis teljes képernyőn megy a tv-n, miért nem minden rendező olyan képarányban forgat?
    Miért jók azok a kib*szottul idegesítő alsó és felső csíkok a filmek többségénél?
    Tudom, hogy az IMAX és a képarány két külön dolog, de végerdményben az átlag csak a fekete csíkok hiányát fogja érzékelni itthoni tv-készülékén.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.