Podcast: Nyilvános vetítés 207: Hajsza a tinikért

A Bruce rovatot eltoltuk egy héttel, viszont rögtön két filmjével kezdünk akkor. A cserkész és a Hudson Hawk lesz a felhozatal, nézzétek meg jövő hétvégére.

Premierek: Diana, The Babymakers, The Conjuring
Trailerek: Last Days on Mars, Zero Charisma, Vikingdom, Open Windows, Grudge Match, Homefront
Egyebek: Rancho Obi-Wan, Nem lesz Pixar-film jövőre?, Harry Potter spinoff, SW eredetfilmek
Megtekintve: Rush, We’re the Millers

Letöltés, shownotes, RSS itt.

11 hozzászólás a “Podcast: Nyilvános vetítés 207: Hajsza a tinikért” bejegyzéshez

  1. Béla, kérdezősködj körbe Siófok utcáin, hogy kicsoda volt Steve Jobs és Diana, egészen nem meglepő felfedezést fogsz tenni :)

    A Forma 1-es fejtegetést nem egészen értem. Most is kb. ugyanannyi múlik a pilótán mint 40 évvel ezelőtt. Mindenkinek ugyanannyira adottak az esélyek abból a szempontból, hogy tudják a boxban mi történik az autóval.

    Akkor is többnyire azon csapatok pilótái nyertek, ahol a legtöbb pénz volt, ebben semmi meglepő nincsen.

  2. Mondjuk kiegészíteném annyival, hogy a sok pénz nem garancia a győzelemre. Könnyebb sok pénzből szar autót meg csapatot építeni, mint kevésből jót.

  3. Engem általában nem zavar, ha egy-egy film vagy színész neve nem jut eszetekbe, még néha jó is az ilyen kitalálósdi igazából. De az, hogy a 2. vagy 3. adás óta “nem vagyunk elég felkészültek” kiszólás lassan szavajárása legyen a Bélának, felettébb zavaró. Érte kritika és még fogja is ezt a podcastot, de ezek többségére felesleges reagálni vagy tanulni kell belőle kritikától függően.
    Szóval csak azt szerettem volna kérni, hogy ilyen dolgokat próbáljátok elhagyni a podcastban.
    Köszi

  4. Human: Azt hittem, a podcastben valami elfogadható érveléssel alá tudod támasztani a Rush kritikádat, de csalódnom kellett. Egyfolytában csak azt hajtogattat, hogy “túlságosan életrajzi film” így, meg úgy, megragadtál a saját rögeszmédnél, hogy ez “tipikus életrajzi film”. Csakhogy a Rush nemhogy tipikus, de nem is egy életrajzi film. Ez nem a pilóták életútjáról szól, pont hogy nem egy “tipikusan életrajzi film”, hanem egy dráma, egy true story, ami két versenyző rivalizálásának egy évét mutatja be, jellemeik, habitusuk, természetük tükrében, és hogy mi történt abban a legendás 1976 forma1-es idényben Hunttal és Laudával, hogy milyen volt a viszonyuk egymáshoz. Nem az “életükről” szólt, hogy hogyan nőttek fel, jutottak a csúcsra stb, ahogyan azt egy tipikusan életrajzi filmben láthatnánk…
    Azok a dolgok amik szerinted még a film negatívumai voltak (“információátadás”), nem hogy vitatható eszközei voltak a filmnek, hanem szerintem inkább nagyon is szükségesek voltak ahhoz, hogy ne feledjük hogy ez mégiscsak arról szól, hogy ki nyeri a versenyt, így adtak egy kis dokumentarista jelleget a drámához, ami nem hogy kizökkentette a nézőt, hanem inkább helyére tette a dolgokat, nálam legalábbis így működött…

  5. Vajda Gábor (@Gabor_V): Nem a Bélának, hanem Wayne-nek sikerült ezt az orbitális ökörséget elsütnie, hogy “ki a fene az Jobs, érted…”
    Remélem a magyarországi filmforgalmazók ennél értelmesebbek és bemutatják nálunk a filmet, mert én például kíváncsi vagyok egy hagyományos Steve Jobs életrajzi filmre is, meg valószínű a Sorkin félét is megnézem ha elkészül valaha.

  6. szerinted nem életrajzi film ami bemutatja Hunt legfontosabb évét és Lauda korai éveit, aztán el is mondja mi lett velük a későbbiekben? beletuszkolva Hunt feleségét akire 2 perc jut, meg ilyenek. Neked az információ rész erősítette a filmet, nekem elvett, mert akár két karakter beleszőhette volna egy párbeszédbe is, hogy mi volt abban az évben, a képernyőre írás helyett, az filmszerűbb, gördülékenyebb. De ezt inkább a kritikánál kéne kibeszélni.

    Wayne nyilván ironizált, hiszen minden cucca Apple :D a nép hangját igyekezett átadni. Elnézve sok kommentelőt, jó sokan tojnak már Jobs életére.

  7. Human: Szerintem kifejtettem miért nem gondolom tipikus életrajzi filmnek, tartom inkább drámának, és legkevésbé hangsúlyosnak a biography aspektusát a filmnek, nem akarom tovább cifrázni.
    Már ne haragudj, de milyen béna megoldás lett volna az, ha egy párbeszédből tudjuk meg az egyes versenyek eredményét?! Így sokkal érdekesebb, feszesebb volt ahogy be-be vágták az infókat, jelezve, hogy itten kérem nem mellékesen egy autóverseny folyik, egy világot bejáró “cirkusz” zajlik, az akkori tévéközvetítéseket nézők szeme előtt.
    Azért ez nem egy olyan klisés megoldás volt, mint amikor a filmeken a pergő naptárlapokkal, vagy beikszelt napokkal jelzik a múló időt…

    Ha Wayne ironizált, akkor nem jött át. Nekem nincsenek Apple cuccaim, csak egy leharcolt iPhone4-es, de azért érdekel Jobs élete, és szerintem olyan nézettsége itt is, mint bárhol máshol Amerikán kívül.

  8. nyílméregbéka

    Pedig pont úgy értettem a dolot én is mint Wayne, hogy “ki a fene az a Steve Jobs?”

    Kb. tízből kilenc ember tudja ki Diana, Jobs-ról viszont jó ha három. Abból a mondjuk háromból meg nagy szerencse, ha egy embert érdekel az élete, még ennél is lényegesen kevesebben lennének akik ezért fizetnének. Ezért nem érdemes behozni.

    Arról nem is beszélve, hogy elég semmilyen film volt (kivételesen én is tudom ki volt Jobs, de pénzt én sem adtam volna rá, utólag a film minősége okán pedig pláne nem – nem hazudik az imdb pontszám).

    Na, a jOBS volt a “tipikus életrajzi film”, nem a Rush, pláne, hogy a Rush nem két emberről, hanem két karakter közti feszültségről szólt. Az kíméletlenül tolta arcba az eseményeket, semmi idő nem marad karakterfejlődésre, egyszer csak azt veszed észe, hogy Ashton Kutchernek már nincs szakálla és üvöltözik.

    A Rushban ehhez képest sztem így is bőven kevés adat volt az “igazság” teljes lefedéséhez (pl. a brit nagydíjon történteket teljesen kihagyja a sztori: a rajtot követő baleset után Huntot először kizárták – mert nem tette meg a teljes kört vissza a boxig -, majd az angol tömeg (!) óbégatására és meglehetős elégedetlenségére visszahelyezték a rajtrácsra. Ez az esemény kb. egy külön film témája lehetne önmagában), de szerintem végeredményben pont elegendő, én nem éreztem sem soknak, sem kevésnek.

    Ja, és a Számító Emberek svsz sokkal jobb film mint a jOBS.

  9. Vajda Gábor (@Gabor_V): A számító emberek tényleg jó volt. A Jobs filmről nem tudok semmit csak egy trailert láttam, de ha ennyien mondják, hogy szar, akkor elfogadom, majd megnézem valamelyik filmcsatornán, biztos adják majd valamelyiken.

    (bocs a dupláért, egyben akartam!)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.