Mi történt a poszterekkel

Remek összefoglalása annak a helyzetnek, hogy régen jobbak voltak a poszterek. Legalábbis kreatívabbak, míg most veszettül egyformák és kékek sárgák hátulról nézősek.

human
írta
2014. 01. 07. 10:52
megjelenés
20
hozzászolás


20 hozzászólás a “Mi történt a poszterekkel” bejegyzéshez

  1. Abban mindenképpen van valami, hogy több régebbi poszterrel van úgy az ember, hogy még a szereplők arcára sem kell jobban ránézni, rögtön tudni, hogy melyik film poszteréről van szó. Míg a maiaknál gyakran még a címet is el kell olvasni, annyira tucat.

    És persze a legtöbb mai ötlet a régebbiekre épül, kevés egyedi azért még akad, de vajon mennyi egyedi dolgot lehet kitalálni? Hiszen maguk a filmek is többnyire egymást ismételgetik felváltva.

    Én mondjuk a túl minimalista posztereket annyira nem csípem, a legtöbbtől befordulok, szóval nem abban a technikában keresném a poszterek jövőjét.

  2. az van hogy a megfelelő pocizókban sehol nem olyan emberek ülnek akik odavalók és kreatívak hanem azok akik benyalták magukat meg a rokon meg a haver elintézte nekik a helyet……az igazi művészek meg a gyárakban dolgoznak a sorok mellett és imádkoznak, hogy otthon ne szarjon be semmi mert nincs pénz újat venni.

    a buta tömeg meg megeszik mindent amit elé-raknak és a sokadik ‘szürke-kocka’ után már csak olyat gyártanak mondván a többi is ‘szürke’ meg a többi is ‘kocka’…..

  3. Leszarják a postereket! Ott legyen a cím meg hogy kik szerepelnek ha nagyobb nevek vannak benne.

    A trailer a lényeg! Amivel meg jól átbasznak!

  4. Én a marvel filmek poszterénél várnék valami újat egyszer. Mindig ez a klasszikus háromszög kompozíció van, sok fejjel meg warriorral meg epic háttérrel.
    Wolwerine alternatív poszterei pl egész kellemesek voltak.

  5. Felemás a felhozatal, mer van ami nagyon tetszetős, van ami meg elég lófasz. Nekem pl a régi kézzel rajzolt enyhén képregénybeütésű cover artok, poszterek nem annyira jönnek be /lásd Bud Spencer+Terrence hill filmek zöme/ vagy akár az Indiana Jones artok sem tetszenek.

    Jobban szeretem a fénykép alapú montázsos kompozíciókat, a floating headesek pl tetszenek, ha jól összerakják őket. Nekem ez a kék+homoksárga szín összeállítás is nagyon bejön.
    Amit nagyon útálok, azok pont a minimál dizáyn rajzolt poszterek /lásd X-men árnyképes/ förtelmesen igénytelenek.
    Thor, Iron man, Avengers féle zsúfolt karakterposzterek nagyon szépek, nekem bejönnek. Inkább az mint a minimál fos.
    Amúgy a legemlékezetesebb poszterei a Jaws filmeknek voltak, az már a 90 es évek elején nagyon megfogott a videótékában. Elm-street filmek is jók egyébként attól függetlenül,hogy rajzolt jellegűek. De a legfaszább még mindig szerintem a Terminator 1-é.

  6. Grafikusként tanulok és foglalkoztunk ilyenekkel. Röviden annyi, hogy minden kornak, évtizedeknek meg van a maguk felhozatalai, stílusai. Ma a photoshoppolt cuccok a menők, és igen, vannak olyanok amik fertelmes rondák, de vannak nagyon szépek is, kreatívak, pl. nekem tetszik most Walter Mitty titkos élete plakátjai, szépen ki vannak dolgozva. Régebbi koroknak is meg voltak a maga ocsmányságai, néztem már párat és néhányra rámondtam hogy mipöcs ez. Sok helyen grafikai hibák, béna kidolgozás, stb van, de ahogy mondtam régen is voltak. Meg hát ami mindig is volt és lesz, relatív kinek mi jön be, emberfüggő. Pl. Terror tarol is mondja, hogy Terminator 1 plakátja jó. Ha arra gondol ahol swarzi néz és ki van gombolva a kabátja és látszik a szőrtelen mellkasa, hát nem a legjobb…de ezaz, hogy ízlések és pofonok.

  7. oké, igazat adok, hogy egy igen jelentős dolgon próbálnak spórolni pár ezer dollárt a sok milliós hülyeséghez képest, de azért kis marketing tapasztalattal a hátam mögött tudom, hogy a célközönség nem a filmbuzi látogatói, hanem a szürke egerek akik remélhetőleg felismernek egy két színészt és csak akkor hallanak egy filmről amikor a mozi előtt álldogálnak és nézegetik a posztereket. Filmbuzi lévén szeretek filmekről beszélni és kicsit ideges leszek, hogy sokan azért néznek meg egy filmet, mert a: kedvenc színészem a Nick Cage vagy a Twillight pasi, ergo nézem, vagy b: hűű milyen poszter, csomó ismert arc rajta és effekt, vagy c: valami horrort akarok nézni, na az a poszter horrornak néz ki és azt mondja “így még soha nem rezeltél be”

    Az átlag ember nem művész, hogy a poszter minőségét nézze, Xment nagyon is vártam, tökmindegy mi volt a poszteren, tőlem egy farkat is rajzolhattak volna rá, nem befolyásol, abból meg kinőttem, hogy falra ragasszam, mert már nem vesznek Bravó magazint az emberek.
    A filmesek sem hülyék, hogy olyat csináljanak ami nem ad el. Egy poszter sok effektel és ismert arcokkal azt sugallja, hogy nagy BlockBuster, szóval nézd meg!

  8. egyáltalán nem hülyék csinálják ezeket a posztereket, meg ismerősök által betolt közepes idióták. Mindegyik azért lett trend, mert működik (narancs-kék, fejek, hátulról fotózzák), a probléma, hogy már meg sem különböztethetőek ezek. Mondjuk pont itt lehet kitűnni, a Mitty pl jó példa, nem volt tökéletes photoshop, de kilógott a 10 marvel poszter közül.

  9. igen és ha tényleg olyan kreatív emberek lennének ott akkor meg tudnák állni, hogy alkossanak valami tömeg cuccot? (és ne gyertek azzal, hogy a főnökeik nem fogadnák el, mert azok még annyira sem értenek hozzá vagy ha igen akkor meg pláne hogy belemennének)

    baj lenne az látnának a laikus nem filmbuzik is olyat ami elgondolkoztatná őket, hogy nézzenek utána jobban? ismerjenek meg valamit bővebben és részletesebben hogy ne maradjanak átlagok?

    a probléma az pont itt kezdődik. hogy még mentegetve vannak a sablon gyártók. ha mindenbe beletörődünk mindig akkor soha nem lesz fejlődés….

  10. nemár… ez munka… nem kreativitás… nem fan art, ez céllal kell a főnökségnek, akik csak tudnak valamit ha már filmgyártással foglalkoznak! Mindenki elmehet a filmstúdiókhoz kreatív posztereket gyártani! meg a filmet akard nézni nem a postert… ez nem festmény :)

  11. Az a gond, hogy ebben is, mint minden másban, Hollywood biztonságos járt utakat keresi. Még ha van is egy kreatív grafikus, aki bedob egy egyedi ötletet a megbeszélésen, a stúdió képviselője valószínűleg csak a fejét rázza, hogy nem-nem, a kék-sárga nagy fejes poszter eddig is olyan jól bevált nekünk, és ha már ennyit fizettünk, hogy megszerezzük azt a sztárt, akkor nem árt ezt reklámozni. Ezt látni mindenhol, a nagy stúdiók egyből rákattannak a trendinek vélt ötletre (képregény, ifjúsági fantasy, stb.), beleölnek egy pár száz milliót a megvalósításba, agyonreklámozzák, aztán várják, hogy kaszáljon. És ennyi reklámmal naná hogy lesznek sikereik, kivéve amikor az anyag annyira ürülék, hogy még a várt közönség sem hajlandó beülni rá. A minőséget senki sem nézi vagy ellenőrzi, itt már senki sem úgy választ filmet, hogy nini, milyen jó ez a forgatókönyv, akkor ezt megvesszük. Az egész a bevált koncepciókon alapszik, mi meg reménykedhetünk, hogy az a sok pénz és korábban bevált forgatókönyvíró / rendező / sztár random összerakásából véletlenül még valami jó is ki fog sülni.

  12. Igen, schwarzenegger a lézerpointeres stukkerrel napszemüveg egyik szeme világít, arra a cover artra gondoltam. Szerintem a 80 as évek akciófilmek összes keménységét tökéletesen kifejezi az a kép. Persze akinek nem jön be ez a gyanta-fitnesses stílus, az kiakad rajta. Én kedvelem.

    Szerintem azzal sincs gond, ha a pofákat rakják nagyba a borítóra. Látod,hogy kik játszanak benne, egy színész neve meg igenis garancia a legtöbbszőr arra,hogy nézős e a film vagy sem. A legtöbb “fogyasztónál” működik ez pszichésen.
    Ha megszerettél egykét filmből egy szinészt, akkor “zabáni fogod a többi szarját is amin ott virít a pofája. Erre a semmirekellő közel egykarakteres Bruce Willis a legtutibb példa.

    A borítóképek egyébként megtévesztők is lehetnek, mert nagyon sok Zs-kategoirás filmnek atomjó posztereket csinálnak, az a néhány asylum szintű szemét, amit még sok sok éve véletlenül a jó kép miatt kivittem tékából csak azért került megnézésre. Tudnak trükközni.
    Ellenben jóval átlagabb, semmitmondóbb borítóképekkel is voltak olyan filmek, amire 10/8-9 est toltam IMDB-nem, meg nem mondtam volna,hogy ez ennyire jó lesz.
    Van damme filmeknek vannak még nagyon jó poszterei. AKkoriban 15-20 éve nagyon istenkirályságok voltak ezek.

  13. Érdemes elolvasni Drew Struzan artbookjában a poszterek mellé írt kommenteket. Sokszor félelmetes, amiket mesél, egyszerűen hihetetlen, kik ülnek döntéshozó pozícióban Hollywoodban egy-egy projektnél. Amikor elmeséli pédául, hogyan nyúltak bele kész Star Wars poszterekbe az engedélye nélkül, szétcseszve a szépen felépített kompozíciót, és a képeken látod is, mi történt.

    neeuqder: “em fan art, ez céllal kell a főnökségnek, akik csak tudnak valamit ha már filmgyártással foglalkoznak” Ne hidd, hogy ez mindig így van. Ha így lenne, nem jönne annyi fos film onnan. Másrészt pedig a másik oldalról is igaz: a plakátfestők, -tervezők, grafikusok is csak tudnak valamit, ha már ezzel foglalkoznak. Ne hidd, hogy ez csak a rajzolgatásból áll, a jó grafikusok nagyon jó marketingesek is. Mikor pedig azt olvastam, hogy “ez munka… nem kreativitás”, elcsodálkoztam. Mégis mit várjunk akkor a filmművészettől, ha nem kreativitást?

  14. Zombie: A filmművészettől várhatsz kreativitást, de most a filmiparról van szó. Ott pedig egészen mások a standardok.

  15. Play: szerintem a filmipar alapja a filmművészet. A blockbusterekhez is kell kreativitás. Illetve kellene. Persze értem, mire gondolsz.

  16. Gazdasági emberként azt mondanám, hogy tök mindegy hogy néz ki, hozzon nézőt és hozzon pénzt.

    Zs kategória és sz@r? De el lehet adni? Akkor hol itt a probléma?

    Géza, a megszokott narancs-kék poszter mellett csináltál egy egyedi, szerinted és a kollegáid szerint űberjó posztert? Miért ezt alkalmaznám mikor statisztika szerint a meglévő +5% bevételt fog hozni, mert a bárányok kajálják?

    Ki a franc az a Johhny Depp? Végülis mindegy, mert ha őt belerakjuk akkor +100 millió a nyereség.

    Persze Filmbuziként zavar a dolog, de nem ítélek el senkit, egy dolog a producerkedés és más dolog a művészkedés és a jó film készítés.

    Szerintetek hány producert és stúdiót érdekelt, hogy milyen a Twillight valójában? Addig amíg ez a szirup bevállik és a nézőt becsábítja a moziba addig ezt használják.

    A Mitty picit egyedi, de ugyanúgy a képünkbe nyomják Stillert, mint Rogent az ő poszterein, csak kicsit kicicázva. És őszintén nekem tőle elmegy a kedvem ha ránézek a poszterre, de a fanoknak meg emiatt jön meg. (legyen az Stiller, Rogen, Sandler vagy bárki)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.