BAFTA-jelöltek

Amíg az Oscarra várunk, addig nézzük meg, hogy az Angolok legrangosabb díjára kik esélyesek.

Legjobb film
12 Years a Slave
American Hustle
Captain Phillips
Gravity
Philomena

Rendező
Alfonso Cuaron- Gravity
Paul Greengrass – Captain Phillips
Steve McQueen – 12 Years a Slave
David O. Russell – American Hustle
Martin Scorsese – The Wolf of Wall Street

Forgatókönyv
Eric Warren Singer & David O. Russell – American Hustle
Woody Allen – Blue Jasmine
Alfonso & Jonas Cuaron – Gravity
Joel & Ethan Coen – Inside Llewyn Davis
Bob Nelson – Nebraska

Legjobb angol film
Gravity
Mandela: Long Walk to Freedom
Philomena
Rush
Saving Mr Banks
The Selfish Giant

Legjobb angol újonc rendező, író vagy producer
Író: Colin Carberry – Good Vibrations
Író: Kelly Marcel – Saving Mr. Banks
Író-rendező: Kieren Evans – Kelly + Victor
Író-rendező: Paul Wright – For Those in Peril
Író-rendező: Scott Graham – Shell

Főszereplő
Christian Bale – American Hustle
Bruce Dern – Nebraska
Leonardo DiCaprio – The Wolf of Wall Street
Chiwetel Ejiofor – 12 Years a Slave
Tom Hanks – Captain Philliips

Főszereplőnő
Amy Adams – American Hustle
Cate Blanchett – Blue Jasmine
Sandra Bullock – Gravity
Judi Dench – Philomena
Emma Thompson – Saving Mr. Banks

Mellékszereplő
Barkhad Adbi – Captain Phillips
Daniel Bruhl – Rush
Bradley Cooper – American Hustle
Matt Damon – Behind the Candelabra
Michael Fassbender – 12 Years a Slave

Mellékszereplőnő
Sally Hawkins – Blue Jasmine
Jennifer Lawrence – American Hustle
Lupita Nyong’o – 12 Years a Slave
Julia Roberts – August: Osage County
Oprah Winfrey – Lee Daniels’ The Butler

Adaptált forgatókönyv
Richard LaGravenese – Behind the Candelabra
Billy Ray – Captain Phillips
Steve Coogan & Jeff Pope – Philomena
John Ridley – 12 Years a Slave
Terrence Winter – The Wolf of Wall Street

Animációs film
Despicable Me 2
Frozen
Monsters University

Dokumentumfilm
The Act of Killing
The Armstrong Lie
Blackfish
Tim’s Vermeer
We Steal Secrets: The Story of WikiLeaks

Idegen nyelvű film
The Act of Killing
Blue is the Warmest Color
The Great Beauty
Metro Manila
Wadjda

Filmzene
John Williams – The Book Thief
Henry Jackman – Captain Phillips
Steven Price – Gravity
Thomas Newman – Saving Mr. Banks
Hans Zimmer – 12 Years a Slave

Fényképezés
Barry Ackroyd – Captain Phillips
Emmanuel Lubezki – Gravity
Bruno Delbonnel – Inside Llewyn Davis
Phedon Papamichael – Nebraska
Sean Bobbitt – 12 Years a Slave

Vágás
Captain Phillips
Gravity
Rush
12 Years a Slave
The Wolf of Wall Street

Production Design
American Hustle
Behind the Candelabra
Gravity
The Great Gatsby
12 Years a Slave

Costume Design
American Hustle
Behind the Candelabra
The Great Gatsby
The Invisible Woman
Saving Mr. Banks

Hang
All Is Lost
Captain Phillips
Gravity
Inside Llewyn Davis
Rush

Speciális effektusok
Gravity
The Hobbit: The Desolation of Smaug
Iron Man 3
Pacific Rim
Star Trek Into Darkness

Make-Up and Hair
American Hustle
Behind the Candelabra
Lee Daniels’ The Butler
The Great Gatsby
The Hobbit: The Desolation of Smaug

Animációs rövidfilm
Everything I Can See From Here
I Am Tom Moody
Sleeping With The Fishes

Angol rövidfilm
Island Queen
Keeping Up with the Joneses
Orbit Ever After
Room 8
Sea View

human
írta
2014. 01. 08. 17:26
megjelenés
28
hozzászolás


28 hozzászólás a “BAFTA-jelöltek” bejegyzéshez

  1. Hát igazából így a BAFTA, és Golden Globe jelölteket látván, én azt vonnám le, hogy vagy a Gravity, vagy a 12 Years a Slave viszi az Oscart… American Hustle jó volt de kétlem,túl amerikai ahhoz… Wolf of Wall Street meg talán cenzúrázott állapotban :P

    De majd 16-án okosabbak leszünk.

  2. Egyértelmű hogy a 12 év rabszolgaság fog nyerni. Meg is érdemli mert zseniális. Viszont eléggé vegyesen fogadták a filmet, sokan túl lassúnak vélik, és az erőszak bemutatása néhány embernek túl sok volt. Szerintem meg túl kevés…

  3. Gravitáció mint legjobb forgatókönyv?! :D Angolok jobban benyalnak az amcsiknak, mint ők saját maguknak. Elég gáz egy lista.

  4. dudyka: Ha jól látom, az angolok a saját kutyájuk kölykének tekintik a Gravityt, hiszen a “legjobb angol film” kategóriában is jelölve van. De hogy miért, azt meg nem mondom, az IMDB színtisztán amerikai filmként jegyzi.

  5. A Gravitáció forgatókönyv jelölése azt jelenti, hogy nagyon akarják szeretni. Nem csúnya ez annyira, csak átlátszó. Már csak ezért sem tartom egyértelműnek a 12 év rabszolgaság tarolását. + az Amerikai botrány lehet, hogy itt nem igazából veszélyes, de tekintve, hogy az Akadémia legnagyobb hányadát a színészek csoportja teszi ki, nem lepődnék meg, ha az Oscarnál belerondítana a 12 vs. Gravitáció levesbe…

    De hogy Oprah mit keres itt… Az a film egy az egyben felmondta az amcsik történelemkönyvet, az összes karakter mű volt, nem hiszem el, hogy a britek képesek voltak bedőlni neki.

  6. A Metacritic 2006 óta nem adott filmnek ilyen magas osztályzatot: 12 Years a Slave = 97%!Szerintem tarolni fog,Ejiofor úgy tíz éve a kedvenc afro színészem (nem,nem Denzel,és nem is Don Cheadle,pláne nem Samuel L. “mindenszartelvállalok” Jackson).

    Íme az elmúlt tizenhárom év topjai – highest scoring movie of each year since 2000:

    2013 – 12 Years a Slave 97%
    2012 – Zero Dark Thirty 95%
    2011 – A Separation 95%
    2010 – The Social Network 95%
    2009 – The Hurt Locker 94%
    2008 – 4 Months,3 Weeks and 2 Days 97%
    2007 – Ratatouille 96%
    2006 – Pan’s Labyrinth 98%
    2005 – The Best of Youth 89%
    2004 – Sideways 94%
    2003 – The Lord of the Rings: The Return of the King 94%
    2002 – Spirited Away 94%
    2001 – The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 92%
    2000 – Crouching Tiger,Hidden Dragon 93%

  7. A végső befutó szerintem is a 12 years a slave vagy a Gravití lesz, bár én inkább az előbbire fogadnék.
    Van néhány érdekes pontja a listának, de egy valamin eléggé kiakadtam: Woody Allen Blue Jasmine-ja,mint original screenplay? kac-kac… Max. adapted-ba elment volna.

  8. Forgatókönyv – Gravity – mi? Gyakorlatilag nem is volt sztori. Ami meg volt, arról inkább ne is beszéljünk. A fényképezést/vágást megérdemli.

  9. Haha, a 12 Years a Slave mint legjobb filmzene:D Hans Zimmer magat plagizalja benne (The Thin Red Line, Inception).

  10. SEAL navy

    Talan azert fogadtak nehol nem annyira jol, mert bizony tobb sebbol verzik. Kezdjuk a filmet a tortenet kesobbi reszebol egy kis reszlettel. Igaz itt semmi ertelme es hasznalni se tudjak rendesen a keszitok, dehat mindenki ezt csinalja. Benne van a cimben a 12 ev, de szinte semmit nem erezni ebbol. Pakoljuk be Brad Pitt karakteret feher Jezuskent es adjunk a szajaba szentimentalis szoveget, megha ez gyakorlatilag a film addigi reszenek total ellentmond. Na meg az is erdekes volt, hogy a film masodik feleben Epps erdekesebb es kidolgozottab karakter mint maga a foszereplo. Ezt persze megprobaljak szinpadias jatekkal tompitani.

  11. Hans Zimmer tényleg magát másolta. Sőt, szerintem sokszor akkor ment a zene, mikor nem volt odaillő.

  12. Én Daniel Bruhlnek szurkolok! :) És persze, a Rush-nak. :) Ami nekem fura, hogy Legjobb hang kategóriában Gravity. Most ez mi ez? Mármint, nem sok hang volt benne, kivéve az ugatás részét meg néhány apróbb jelenetet. Ami még kicsit furi, az az, hogy a Rush-t nem jelölték Smink kategóriában. Pedig basszus, Lauda maszkja meg úgy egyáltalán, ahogy a film elejétől kezdve Bruhl Lauda volt, simán megérne egy jelölést szerintem.

    A Gravityvel szerintem az lesz, hogy bezsebel egy csomó jelölést, de csak nagyon kevés díjat visz haza.

  13. Én minden tekintetben csak is egy filmnek szurkolok golden,oscar, és még itt is az pedig nem más mint a RUSH. Szerintem igazán megérdemelné, ugyan már 12 years of slave már lehúzott bőr ez a rabszolgásdi, gravitáció is szép szép de áhh engem csak is a RUSH fogott meg nagyon úgy hogy hajrá és zsebeljen be mindent, bár sajnos a sok tahó úgy se fogja nagyon semmire értékelni főleg az Oscarnál…

  14. Pfff, hát az én listám eléggé máshogy nézne ki.

    Miért van az, hogy minden évre jut vmi néger rabszolgás és/vagy szörnyűséges nácis film, és mindig ezek kapják a díjakat?? Tényleg mindig ezek a legjobb filmek?? *csak költői*

    Szerintem a Rush-nak simán ott lenne a helye a legjobb filmek jelöltjei közt. Daniel Brühl pedig valami egészen elképesztőt alakított benne.

  15. kuckuc: te most mégis miről beszélsz? Tavaly nyert Argo, tavalyelőtt Artist, azelőtt Király beszéde, azelőtt The hurt Locker, azelőtt No Country for Old Men. Lássuk a nácikat és rabszolgákat.

  16. Én csak azt nem értem hogy miért van ekkora átfedés a kategóriák között. Nyilván nem teljesen, de miközben olvastam folyton olyan érzésem volt mintha mindig ugyanazt az 5 címet olvasnám. Én csak a Walter Mitty jelölést hiányolom a fényképezés kategóriából. Az a film úgy volt felvéve, hogy majdnem könnybe lábadt a szemem. :D

  17. Ugy latom velem egyutt sokan szeretik meg a Rush-t. Felhaboritonak tartom, hogy a legjobb film kategoriaban meg jelolt sem lett. Ertem en, hogy nem lett nagy kasszasiker, de nem is vartak tole sose. Angol filmnek keszult, es az is lett, izig-verig angol. Nagyon elveztem, es sajnaltam, amikor vege lett.
    A tobbirol nem is beszelek, vannak jo filmek koztuk, de nagyon elfogult vagyok.

  18. human: Nem csak a legjobb filmes kategóriára gondoltam, meg nem csak BAFTA-ra… De volt pl. Django Unchained, The Help, Precious, Inglorious Basterds, Slumdog Millionaire (bár ők indiaiak, de tipikus gettó film), most csak ennyi jut eszembe abból, amit láttam is.

    Amúgy meg nem az a bajom, hogy jelölik őket vagy hogy léteznek, hanem hogy más sokkal jobb filmeket meg nem is jelölnek.

    De végső soron tök mindegy, úgyse BAFTA, Golden Globe vagy Oscar alapján nézek filmeket…

  19. max-pain: ne viccelj, olyan mindenhol van! :) A Rush-ban pl olyan hangok voltak, hogy majd’ összecsináltam magam a gyönyörtől. Tisztára, mintha egy autóversenyen lettem volna, totál bevonzott a film.

    Amity Road-Bermondsey: tegyük hozzá, hogy független film is. :) És közel 100 millió azért nem olyan rossz. Kínában és Japánban pedig még csak most fogják bemutatni. A Rush-t az amerikaiak nem értik, ezt több helyen is elmondták és több fórumon is olvastam, hogy egyszerűen nem tudnak vele mit kezdeni, mert más, mint amihez hozzászoktak. És ez a sportág sem érdekli őket. Voltak olyanok (megdöbbentően sokan), akik Lauda nevét pl. soha nem hallották. Amikor elmondták nekik, hogy kik ők, akkor intelligensen visszakérdeztek, hogy ugyan, miért nézzenek ők egy vén szivarról szóló filmet, aki benn ég az autójában. No comment.

  20. Nálam is a Rush volt a legjobb, kiemelkedő film volt így számomra elég nagy csalódás hogy alig van jelölése. Nyilván nem lett kasszasiker de a nézők többségének tetszett és ami a legjobb olyanoknak is akik nem néznek F1-et.

  21. Wall street farkasa nincs jelölve legjobb film kategóriában? Ez valami vicc?!? Mindent vert és nem csak idén hanem az egész évtizedben…

  22. Megint megnéztem a Rush-t és még mindig baromi jó! Daniel Brühl minden díjat megérdemel ezért az alakításért. Az utolsó filmkockák a narrálással katartikusak voltak. Egészen beleborzongtam. Szurkolok a filmnek és Brühlnek a BAFTA-n, a GLOBE-on és mindenhol, ahol jelölve vannak! Remélem, az Oscar-jelölést is megkapja. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.