A Golden Globe nyertesek!

Akkor lássuk, hogy ki zsebelték be a szobrocskákat a Golden Globeson (Tv-sek a sorozatjunkien, Brooklyn 99 WOHOO). Akad pár meglepetés? Ez már nem az Oscar előszobája, így ránézésre is úgy tűnik, hogy próbálnak populárisabbak lenni.

Legjobb dráma: 12 Years a Slave
Rendező: Alfonso Cuaron – Gravity
Forgatókönyv: Spike Jonze – Her
Színész (Dráma): Matthew McConaghey – Dallas Buyers Club
Színésznő (Dráma): Cate Blanchett – Blue Jasmine
Legjobb musical vagy vígjáték: American Hustle
Színész (musical vagy vígjáték): Leonardo DiCaprio – The Wolf of Wall Street
Színésznő (musical vagy vígjáték): Amy Adams – American Hustle
Idegen nyelvű film: The Great Beauty (Olasz)
Animációs film: Frozen
Mellékszereplő: Jared Leto – Dallas Buyers Club
Mellékszereplőnő: Jennifer Lawrence – American Hustle
Filmzene: All is Lost – Alex Ebert
Betétdal: “Ordinary Love” a Mandela-ból

human
írta
2014. 01. 13. 05:03
megjelenés
65
hozzászolás


65 hozzászólás a “A Golden Globe nyertesek!” bejegyzéshez

  1. Na meg még mit ne.. és akkor DiCaprio megint ne kapjon Oscart. GG után most látok egy kis esélyt rá, hogy végre megkapja azt a megérdemelt Oscarját.

    Ezen kívül nálam a legnagyobb öröm az, hogy a Her megkapta a legjobb forgatókönyvnek járó díjat, bár ez várható volt, de ezek után már alig bírom kivárni azt a Február 6.-át.

  2. Nyilván én vagyok avatatlan kategória-ügyben, de egy picit fura hogy az American Hustle “musical vagy vígjáték”. Musicalnek nem musical és bár vannak benne poénok, nem nevezném vígjátéknak sem.
    Vagy csak nem fértek be a (z egyébként díjazandó) jelöltek a dráma kategóriába?

  3. Legjobb mellékszereplő Jared Leto. Teljesen jogos. Nagyon jó volt a Dallas Buyers Club-ban. Talán Oscar bácsi is csak megjön :D

  4. DiCaprionak örülök, de persze Oscaron nem lesz esélye idén sem.
    A többi díjazott szerintem nem nagyon volt meglepetés, esetleg a rendező kategória lehetett egy kicsit húzós.

  5. Bejöttek a tippjeim, szinte az összes, igy lenne kettesem a lottón….
    12 év rabszolgaságnak nagyon örülök mert zseniális, legjobb férfi főszereplő papírforma, az oscaron is Matthew McConaghey fog nyerni nem dicaprio, Dicaprio nem fog oscar szobrot nyerni idén sem, mármint ott nem lesz kettészedve hogy vígjáték főszereplő… alfonso cauron is megérdemelte rendezőként, mert amit levezényelt a gravitiben, zseniális rendező.
    Legjobb musical vagy vígjáték: American Hustle, david o russel minden évben felülmúlja magát…
    Az oscar díj átadásra kiváncsi leszek, lehet hogy megint megosztva lesz az év filmje és a legjobb rendező, volt már rá példa.

  6. Annyira tudtam, hogy Cuaron kapja a díjat… és lefogadom, hogy Oscaron is megszórják majd egy két szobrocskával a Gravity-t… Egyszerűen nem értem ezt az egészet, az év legtúlhypeoltabb filmje, ami valójában egy tök kiszámítható, klisés, középszerű valami. :/ Persze, mindenki benyalta, és imádja, de szerintem semmi extra. Dehát nagyon jól tudjuk, hogy minden évben van egy film, amire Hollywood-ban azt mondják, hogy “gyerekek, ez jó” , és mi el is hisszük nekik. DiCaprio-nak örültem, annak meg pláne örülnék, ha Oscart is kapna végre, de érzésem szerint ez megint nem lesz így. A Rush pedig sehol nincs, ami pedig az év legjobbja… :/

  7. ezt így emeljuk át Oscar-ra és oké. bár lesznek erős vesztesek, de ez ilyen minden évben.

  8. Rush az év legjobbja:) Na ezen lehetne vitatkozni, szerintem sehol nincs a többi jelölt filmhez képest, a leggyengébb film volt a jelöltek közül.
    Gravity meg nem túl hypolt mostanában ez nagyon divatos szóhasználat lett, azért kapta mert nagyon ritka az ilyen film, én nem is láttam még ennyire megrendezett űrbéli filmet, a film első 15 perce ahol snitt nélkül van felvéve a film, sandra bullock sisakjába bemászó kamera… nagyon meg van csinálva.
    Ha megnézed a Dallas Buyers Club filmet, amit leművel Matthew McConaghey, totális nyerő.

  9. Az emberek jobban szeretik az űrbéli lebegést, illetve azt , hogy szadiznak egy négert. Rush nem gyenge.. Zseniális alkotás elejétől a végéig. :))

  10. aki a Gravity-t túlértékeltnek tartja, az egyszerűen nem érti a mozit, mint műfajt. megint egy film, ami nem ostoba, nem akar semmit, csak elmesélni egy történetet, és olyan képi eszközöket használ, melyekért érdemes bemenni a moziba. nem is kell most a gyászoló anyát, meg az újjászületést, satöbbit – ami kicsit szájbarágós lett, de legalább nem cikis – idekeverni. anélkül is áll.

    jó film, jó színészek, jó rendező, jó látvány. erre is csak azt tudom mondani, hogy minimum ilyennek kellene lennie minden blockbusternek.

  11. Én nem tudok eltekinteni a Gravity harmatgyenge forgatókönyvétől, még ha a többi része nagyon is rendben van. Szerintem az őt dráma közül a Phillips kapitány a legjobb.

  12. Annyi bajom van a Gravityvel , hogy 0 történet. Oké most kint vannak és beüt a tragédia és bumm . ennyi :D

  13. Phillips kapitány nyerhetett volna. Az eleje nem nagy eresztés , de a néger főszereplő ( nem jut eszembe a neve) első színészi alakítását nyújtotta ami nem kis teljesítmény. Tom Hanks meg amit a végén levág .. azt a totális összeomlást. Hihetetlen volt ..

  14. Rush-t nem fogják jelölni sehol sem. Amerikát jobban érdeklni a látvány , illetve a feketék szenvedése. Mostanában ez a dolog divatba jött. Lehet ez csúnyán hangzik , de sajnos így van..

  15. Végre van egy film, ami művészi szinten hozza el a MOZGÓKÉPET, kihasználva a 3D-t is, erre jöttök itt a sztorival. Arra ott a forgatókönyv díja. Azt nem kapja meg a Gravity, nem kell fosni.

  16. Nem arról van szó , hogy művészi szinten hozza. Nagy pénzből lehet nagy és művészi filmet csinálni. Hidd el nekem , ezután jönnek majd a Gravity klónok.

  17. Pont ez az, az Oscar zsűri nem díjazta soha azt a szégyenteljes időszakát amerikának amikor rabszolgatartók voltak, ott a legjobb példa spielberg filmje a bíborszín 11 oscar díjra volt jelölve, és nem nyert csak egyet. Tavaly tarantino djangoja nem nyert semmit, helyette nyert az a fos argo. Itt az ideje hogy végre hogy a 12 év rabszolgaság nyerjen, és nem csak azért mert rabszolgákról szól, hanem azért mert tényleg nagyon jó film. Steve McQueen előtt még nagy út áll hollywoodban.

  18. Shanus: szerintem kap majd jelölést a Rush, de díjat nem, ami nagyon szomorú, mert nekem tényleg az év filmje. A Gravity nekem nem jött be. Szép volt, de ennyi. Ha sima 2D-ben megy, a kutya sem nézte volna meg. De persze, “ha”-val kezdődő mondatokat nem érdemes kiejteni a szánkon. :) Sajnálom Daniel Brühlt, mert egyszerűen zseniális, amit a Rush-ban alakít. A gesztusai, a hanglejtései, az akcentunsa és még a kinézete is művészi volt. A film pedig érzelmileg az egyik legmeghatározóbb volt nekem idén. Szinte átéreztem Lauda szenvedését, vele együtt könnyeztem és teljes ámulatba estem attól az élni akarástól, ami mozgatta őt abban az időszakban. :) Sokat elmond róla, hogy 5-en néztük meg csajok a filmet és közülük csak én nézegetem a F1-et úgy ahogy, de ők is odáig voltak a filmért. :) Nagy kedvenc és valószínűleg még sokáig az is marad.

  19. Úgy látszik hogy csak magyarországon vannak úgy oda a rush filmért, ilyen hype mint itthon, nincs egyik országban sem:)
    Szerintem is gyenge film a rush, a többi jelölt köröket ver rá.

  20. Mindenki a rushal van elfoglalva, közben olyan nagy rendező, és szinész legendák voltak jelölve mint, scorsese, dicaprio, Cate Blanchett, Spike Jonze, david o russel….

  21. Baromság , hogy nálunk nagy a hype. Nézd meg a box office adatokat. Szépen teljesített a legtöbb moziban, illetve imdb is szép értékelés kapott. Mindenhol dícsérték. Ausztriában , illetve Németországban Laudát imádják. Nem hinném , hogy nálunk lenne a legnagyobb rajongó tábor.

  22. A rush, korrekt iparos munka…Nem kell túlmisztifikálni.
    Brühl tényleg nagyon jó volt, de több más alakítás lekörözte őt.

  23. Nekem ez a Gravity-dolog leginkább a Social Netwok-re hajaz: kötelező volt szeretni. Aki más véleményen volt, az nem értett a filmekhez, mozihoz stb. :)

  24. Egyszerűen nem bírom feldolgozni, hogy a Gravity kapott díjat, és a kommentek között még azt kell olvasnom, hogy az egy intelligens film. Sok hibája közül ami miatt nézhetetlen az pont az, hogy hülyének veszi a nézőt. Az Apollo 13 azért működött mert hihető volt, gravitybe erről szó sincs, szó szerint 5 percenként történik valami baki ami miatt égnek áll az ember haja. (pl SPOILER)

  25. De nem értem, mi az istent várnak el sokan egy űrben játszódó túlélős “sci-fitől”? Nem jó a forgatókönyv… Milyennek kéne lennie a forgatókönyvnek, minden másodpercben újabb és újabb csavarok? Persze, vannak benne hülyeségek, de hol nincsenek? Kicsit idegesítő már a sok filmszakértő itt…

  26. Mennyi nagyokos van már megint Gravity témában.

    Nyafogjatok még 3 oldalnyit itt és majd az Oscar posztnál is!

  27. Mert nem akarja senki belatni, hogy csak azert tartjak jonak, mert 3D-s, mert tul van hajpolva. Van benne legalabb feltucat hiba, tul van az egesz dramatizalva. Ilyen egy komoly elismerest kapott film eseten nem fordulhatna elo. Az osszes egyeb film teljesen olyan mint a valosag, 110%-ban.

  28. Az összes gravity hater úgy csinál mintha a film a legjobb forgatókönyv díját kapta volna, komolyan nem értem ezt. A rendezésért igenis megérdemelte a díjat!

  29. Nézzetek utána, hogy hogy készült a Gravity, milyen technikát használt, milyen nehéz volt a színészeknek is de főleg a rendezőnek megcsinálni… Ezért kapta a legjobb rendező díjat… Nem a legjobb filmét, nem a legjobb forgatókönyvét, nem a film kapott díjat, hanem a rendező munkáját ismerték el.

    Tudom, hogy divat mindent fikázni ami a többségnek bejön, de megoldható egy egyszerű “nekem nem tetszett, szerintem nem érdemelte meg”-el, nem kell megtéríteni a népet hogy felnyissák a szemüket hogy ez valójában egy szar film.

  30. hannah kommentjeivel a Gravity-vel (és a Rush-al) kapcsolatban tökéletesen egyet értek. Dehát nyilván itt szubjektív vélemények sorakoznak egymás után… én speciel a Szemfényvesztőket, meg a Gatsby-t is az év legjobbjai közé sorolom (nem fejteném ki miért), ehhez képest a “közvélemény” szerint mindkettő egy felejthető, közepes film. :)

  31. Euphonic, igen, a Prisoners-t zabálta Amerika és aztán elsikkadt a többi film között. Jelölésig sem vitte. Talán már el is felejtették, hogy volt ilyen film. Pedig…

  32. Ax3: kösz a Gravity spoilert a végén, tudod van még,aki nem látta, de nem szeretne mindent tudni róla előre…

  33. Ax3: cseszd meg a Gravity spoileredet a vegen..
    melyik filmet szeretned legkozelebb megnezni? csak hogy tudjak belole spoilerezni..

  34. Ha idén is Lawrance kisasszony nyeri az Oscart, mint legjobb női szereplő kiszaladok a világból… Agyon hypeolt ripacs. Nem tudom miért vannak annyira tőle elájulva…

  35. a gravity végig úgy volt reklámozva, hogy a törölt spoiler nem igazi spoiler.

    és tényleg a rendezőit kapta meg és nem a legjobb drámát vagy forgatókönyvet, aki nem érti miért, mert szerinte “szar a film” azzal nem érdemes vitatkozni. Nyugi, Oscaron szerintem idáig sem jut.

  36. SEAL navy:
    “Tavaly tarantino djangoja nem nyert semmit”

    Azért a legjobb forgatókönyvet és férfi mellékszereplő díját nem nevezném semminek. :)

    A nagy Gravity ellenes felhangokat nem nagyon értem, főleg a fentebb kifejtett dolgok miatt. Valóban nem a forgatókönyve a legerősebb része, na de kit érdekel? Nem is azt jelölték, nem ia az kapott díjat, hanem Cuaron! Akinek mellesleg elég nagy esélye van, hogy az Oscar-t is bezsebelje, teljesen megérdemelten. Ott max. Steve McQueen lehet az ellenfele, sőt őszintén én inkább neki is adnám.

    Matthew McConaghey-n pedig nagyon meglepődnék ha Oscart nyerne,bármennyire is zseniális a Dallas Buyers Club-ban. Mivel a mellékszereplőknél Jared Leto-nak van nagy esélye, nem hiszem, hogy még egy színészdíjat adnának nekik. Persze ki tudja.

  37. human: Ki mondta, hogy szar film? Azért mert mások más véleményen vannak, már tartsák is meg maguknak, mert elsöpri őket a népharag? Néhányunknak nem tetszett, vagy csalódást okozott valamiért, de itt vannak olyanok, akik azért, mert leírják ezt a véleményüket, rögtön nekik ugranak, hogy nem értenek a filmekhez, nem érdemes velük vitatkozni. Szerinten Cuaron elismerését senki nem vitatta. :) Bár, lehet, hogy lemaradtam valamiről, akkor bocs. :)

  38. A probléma a gravityvel,az ,hogy sokan üresnek érezzük(mondanivaló teljes hiánya,vagy amit sokan bele akartak magyarázi az meg nulla).
    Mindig a prisonerst hozom elő,de ha megnézi a két filmet egymásután az ember,akkor a két film üzenete,mélysége között akkora differencia van,hogy borzasztó.
    Amúg tetszett a gravity(lekötött,édekes volt,clooney karaktere zseniális),minőségi alkotás volt,jó hangulattal,de ez sokunknak kevés volt,pláne a várakozásokhoz képest.
    A hannah által említett social network lehetne hasonló kategória,csak az a film mindenben agyonveri a Gravitációt,összehasonlíthatatlanul jobb :D

  39. Igen nyert tarantino djangoja legjobb forgatkönyv díjat, de nem nyert a fő kategóriában legjobb film-rendező.
    De remélem most 12 év rabszolgaság nyerni fog legjobb film és rendező kategóriában az oscaron.

  40. hannah: sokan nem tudják elfogadni h a Gravity bármit nyer, mert szarnak tartják a filmet, sajnos ez van, ne vedd magadra ha te nem tartozol közéjük

  41. Amennyiben a Gravity vmi látvánnyal kapcsolatos díjon kívül kap vmi mást is, be kell zárni az egész Oscar díjátadót, mint intézményt. 2 órán keresztül szerencsétlenkedik benne SB, de olyan szinten idegesítően, h fél óra után azt kívánod, bárcsak nyekkenne meg. Ennek alájátszik GC érthetetlen mártírkodása, ép eszű magyarázat nincs rá.

  42. Lazer

    Erre nincs mit mondani, nem látod a lényegét, nem látod azt a rendezői zsenialitást amit “filmes szemmel” látni kéne benne.

  43. evil9: én csak a körülményekre mondtam, nem a filmre. Abban az évben A király beszéde és a Social Network “versenyzett” és mindenki teljesen ki volt akadva, akinek nem jött be SN. Épp úgy, mint most a Gravityvel. :)

  44. Nem akarok senkit megsérteni, és lehet hogy törlik a hozzászólásomat is, de akiknek a televiziózás csúcsa a szulejmán, és az éjjel nappal budapest… azoknak egyértelmű hogy nem fog tetszeni a gravity, sőt még a többi jelölt film sem!

  45. káprázatos látványvilág, végletekig fokozott feszültség, vegytiszta moziélmény. Kb ennyi!
    De itt a rendezőről van szó, cauron olyat rendezett mint spielberg a ryan közlegény megmentésénél, felülmúlhatatlan.
    De ott a többi jelölt film is, azok is nagyon jók voltak.
    Nebraska, Inside Llewyn Davis, A nő….

  46. Csak engem zavar, hogy Leo musical/vígjáték kategóriában nyert? Már rég kijárt neki ez a díj, de ilyen trükközést kellett bevetni? :S

  47. Káprázatos látványvilág: ennyivel nehéz manapság megvenni egy mozinézőt, hacsak nem egy amőba szintjén mozog. Az Avatar is káprázatos látványvilág.
    Végletekig fokozott feszültség: Nemtom irigyeljek-e vagy sem azért, h te nettó bénázáson/szerencsétlenkedésen izgulni tudsz. Feszültséget éreztem mondjuk az öklömben, h beültem.
    Vegytiszta moziélmény: Ez mit takar pontosan? Szépen ki volt takarítva a terem?

  48. Lazer: Nem tudsz olyan embert elképzelni aki elsősorban szép látványt, jó zenét és mellette minimálisan jó történetet vár el egy filmtől? És ha történetileg akar valami mélyebbet akkor elolvas egy könyvet? Én így vagyok vele. Az olvasás és filmnézés tökéletesen kiegészítik egymást és így egyiktől sem várom el amit a másik alapból nem tudhat vagy nem tudhat olyan jól. Miért kell azt lenézni akinek csak a látvány miatt tetszik egy film? A látványvilág kevesebbet ér mint a történet? Gondolj már bele, hogy miért jött létre a film mint művészeti ág.

  49. SEAL Navy & more:

    ha valaki beül egy filmre és csalódik (ezermillió ok miatt),annak soha nem fogod tudni megmagyarázni,hogy az mégis miért jó.Neked az volt,neki nem,de már bocs,nincs “filmesebb” szebb.Értem én a missziódat,hány filmnél,sorozatnál,színésznél akadtam ki én is,de a filmek sajátja,hogy nincs második esély – olyan nagyon nagyon ritkán fordul elő,hogy valami elsőre nem tetszik,aztán valamiért mégis bejön,hiszen ha eleve nem tetszett,miért néznéd meg újra?(Van ellenpélda,és vannak filmek,amikhez be kell érni,tizennyolc évesen az Amerikai szépséget félbehagytam,tizeniksz évvel később nagyon betalált – bár hozzáteszem elég speciális a mondanivalója,lehet hogy nem a legjobb példa,de aki akarja megérti).

    Vagy ha már említésre került: nincs bajom Quentinnel,de nekem meg a Django nem jött be,zseniális másfél óra,majd kiszámítható,unalmas és persze hatásvadász egy óra,ahogy Leo megjelenik,game over.Samuel L. meg már úgy globále kezd zavarni,semmiben sem tudom komolyan venni.Mégis megkapta a két Oscart a film,és az egyik igenis FŐ kategória – az öt top: legjobb FILM,RENDEZŐ,FFI főszereplő,NŐI főszereplő,FORGATÓKÖNYV – azért mert te nem tartod annak,attól még az. :-)

    Csütörtökön tudjuk meg az Oscar jelölteket,sejtésem szerint ez Matthew McConaughey éve lesz.

  50. Az idegen nyelvű film díján senki nem lepődött meg?Csak mert a Vadászat toronymagas esélyes volt,talán az est meglepetése,hogy nem nyert.

  51. wildart: Az Adéle élete volt a legesélyesebb és én csalódtam is, hogy nem nyert. Pedig a dán meg az olasz film is jó, na de akkor is. :D

    Az Amerikai szépség meg az egyik legjobb Oscart nyert film.

  52. human-nak totál igaza van az Avatar-ral kapcsolatban. Az még bénább mint a Gravity mégis nagyon népszerű, sajnos.

  53. Eddard 62#: Oké szerintem akkor ezt tegyük tisztába, mert human sztem nem így értette. A két filmnek annyi köze van egymáshoz hogy mindkettő úttörő vizuálisan(=/ dizájn), mindkettőhöz új technológiát kellet felhasználni,+ népszerűek.
    Az a avatar a pénzcsinálás egy újabb foka.(Ezen felül egy korrekt blockbuster is ezt se vitassuk el tőle) Meg aztán Cameron új technológiákat akart vele eladni.
    A gravityhez ellenben egy elég szűk műfajnak (űrhajós scifi) kísérletezett ki egy módszert és négy évet áldozott erre.
    Egy olyan rendszerre aminek a licenceléséből vajmi kevés az esély h meggazdagszik. Aki látta a featuretteket az tudja h milyen bonyolult az egész és hihetetlen időigényes – 4 ÉV mégegyszer- ezt EGY film miatt tette…EZ elkötelezettség, és dícsérendő.
    Majd az idő eldönti persze hogy ez a dolog akkor most mennyire válik majd be de és hogy tömegesen fognake jelentkezni érte, de személyes véleményem, h ez egy egyszeri dolog volt.
    Emellett ne felejtsük el hogy Cuarón _tud_ rendezni.Már az ember gyermeke is botrány, h nem volt jelölve se… Ez átjött még ezen a másfél órás kis túlélő thrilleren is, ahol am esélye se lett volna akármilyen rendezőnek finom jellemábrázolásokra. Ha így néztek a filmre akkor bizony sokkal rizikósabb kísérlet volt ez mint bármely más film a díjszezonban.

    Én így láttam a dolgokat így második megnézés után(sokkal-sokkal +abban mint elsőre).Másoknak is ajánlom az újranézést ha csak csalódott volna első blickre a filmben.

  54. Most néztem meg az amerikai botrányt, és botrányosan rossz!!
    A szereplők parádésak egytől egyig de a film… David o Russel visszafelé fejlődik, tavalyi filmje a napos oldal sokkal jobb, ezerszer jobb! Láttam a wall street farkasát is, és egyszerűen nem értem hogy nem kapta meg a vigjáték kategóriában a díjat, és hogy kaphatta meg ez a dög unalmas film??

  55. Amikor Cuaron felment a színpadra hallottátok ahogy harsány hangján beleordít Sofia Vergara összetéveszthetetlen hangján egy “Bravo” -t? :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.