Erősödik az Oscar-verseny: a rendezők is döntöttek 2013-ról

Alfonso Cuarón nyerte meg a Directors Guild Awardot, avagy a rendezők céhének díját. A szakma szerint ő volt 2013 legjobbja. Múltkor a producerek szerint a Gravity holtversenyben nyert a 12 years a slave-vel, szóval izé, nőttek a Gravity Oscar esélyei.

A képen a tavalyi győztessel, és hopp, csak nem az Argo lett az Oscar győztese akkor.

human
írta
2014. 01. 26. 16:00
megjelenés
18
hozzászolás


18 hozzászólás a “Erősödik az Oscar-verseny: a rendezők is döntöttek 2013-ról” bejegyzéshez

  1. Gravity-utálók felbukkanása 3…2…1…

    Egyébként a rendezés simán megérdemli az Oscart, de nem hinném, hogy a legjobb filmnél komoly esélyei lennének. Azt szerintem a 12 Years a Slave fogja nyerni női mellékszereplővel egyetemben.

  2. Mindenki mondogatja hogy majd úgy is a 12 years a slave fogja vinni. Én is így látom sőt tuti de egyszerűen nem tudom ép ésszel fölfogni miért. Szerintem mindenki itt tudna mondani tavalyról legalább 1 jobb filmet ennél. Én láttam ezt a rabszolgázzunk movie-t de nincs benne semmi plusz. Talán 6 éve menő film lett volna de manapság, pláne egy ilyen állati jó Django után.. Tényleg nem értem kik döntenek erről hogy ki vigye a legjobb filmért járó díjat de hogy a jelöltek közül ez érdemli meg az a Philomena a legkevésbé az tuti.

  3. Tetszetős, hogy ennyire nyitott idén a legjobb film mezőny. Persze, lehet mondani, hogy tulajdonképpen várható volt, hogy a Gravity viszi a DGA-t, ahogy az is, hogy az American Hustle-nak adják a SAG-ot, és ha fogadnék, akkor ennek ellenére továbbra is a 12YAS esélyeire voksolnék én is, de azért nem ártott volna nekik, ha legalább az egyik guildet a kettő közül elviszik, mert így bizony k***ra nem biztos a pozíciójuk. Az a PGA már kellett nekik, de még azt is a Gravity-val osztották (aminek a statisztikai esélye valahol a 0 és a 0.001 közt mozog), úgyhogy én már nem vagyok semmiben sem biztos.

    Vicces lesz látni, hogy az Akadémia hogy dönt ebben az esetben, hisz azok, akik általában csak úgy vállrándítással bejelölik a legnagyobb esélyest, most lehet, hogy gondolkodóba esnek. :)

  4. Osztom az első véleményt,az Oscaron Cuarón lesz a legjobb rendező,a 12 Years pedig a legjobb film.

  5. A djangót meg a 12 év rabszolgaságot nem lehet egy lapon említeni, az egyik igazi blockbuster film, a másik meg egy komoly film, szinte művészfilm. A 12 év rabszolgaság nagyon jó film, megérdemelten nyeri az év filmje díját. A rendezői díjat meg cauron, 100%. Ismét osztva lesz az év filmje és a legjobb film.

  6. Én ezek után nyugodt szívvel teszem emg a kijelentésem, hogy Cuarón viszi a rendezést (meg is érdemli simán), de a legjobb film továbbra is a 12 years a slave lesz. Persze még ha az American Hustle kampányát nagyon megnyomják, beleszólhat, de nem látok nagy esélyt rá. A Gravity mint legjobb film győztes eddig sem fordult meg a fejemben, bármennyire is tetszett, az Akadémia nem szavazná meg, ezért is kapta meg a PGA-t valószínűleg.

  7. Szerintem meg nem a 12 év fogja megnyerni. Meg is indokolom miért.
    Ugyan a 12 év rabszolgaság az, amin egyértelműen látszik, hogy az Oscar gálára készítették és nyerni akarnak. Minden adott; igaz történet, sok jó ember szenved, erkölcsi magatartás, rasszizmus, az amerikai történelem egyik dicstelen fejezete.
    Pár évvel ezelőtt tutira mondtam volna, hogy ez nyeri, esélye nem lenne az American Hustle-nak vagy a Gravity-nek. Azonban ha megnézzük, hogy az utóbbi években milyen filmek nyertek, az akadémia ízlése hogyan változott, ki lehet következtetni, hogy nem egyértelmű a 12 év győzelme.
    Én az American Hustle-re szavaznék, mégha közel sem olyan emlékezetes a film. Aztán majd meglátjuk. :)

  8. azért az nagy előny, hogy a 12 slave rendezője fekete, ha jól tudom…nyert már fekete rendező? nem mondom, hogy számít, de ki tudja
    ha film nem is, Cuaron megérdemelné az Oscart, azok a snittek odabaszosak!!!

  9. A Producers Guild Awards utan mar latszik, hogy az American Hustle a harmadik helyen van a versenyben. A BAFTA-n szinten nem tenyezo, mert ott tisztan 12 years vs Gravity parharc lesz (vagyis nem lesz, mert a 12 years fogja vinni a legjobb filmet (nagyon tamogatjak/nyomjak az angol rendezot es a foszereplot, stb.)). Az Oscar eseteben szinten 12 years a szinte egyertelmu befuto. Egyresz a PGA miatt az addig AH-re szavazok egy resze valtani fog (sokan a nyero lovon akarnak majd ulni), masreszt pedig a 12 years eseteben marcsak a fontosnak tartott tema is sokakat odavonz (meg akkor is ha a filmet meg se neztek). A Gravity pure cinema, megha valakinel a fenti indok nem is jatszik be, egy esetleges dvd screener-es megnezes akkor is keves.

  10. chacky: Annyira unalmas már, hogy ha jön egy rabszolgás, vagy bármilyen fontos témájú film, a sok önjelölt Oscar-szakértő már jósol, meg ítélkezik… Mint anno a sok nagyokos kocafilmes a Lincolnra esküdött volna, aztán tessék… McQueen NEM az Oscar miatt készítette a filmet, ő marhára nem az a rendező, akit érdekelnének az ilyesmik (Lásd választott témáit: IRA, szexfüggőség, rabszolgaság). A 12 egy tisztán szerzői film, nem a rabszolgaságról szól elsősorban, pusztán mellékes, hogy pont ezen keresztül tolmácsolta McQueen saját témáit… Ha elolvasod a könyvet, rájössz, hogy sok eseményt meg is változtatott, vagy összevont…

    Mindemellett úgy érzem, a Gravity és a 12 közül bármelyik is kapja, megérdemelt lesz a díj. Bár a Gravitynek sokkal jobban drukkolnak sokan, mert könnyebben fogyasztható a nagyközönség számára is… De Mindkét film rendezése hibátlan.

  11. Rendezés tényleg bámulatos volt, de legjobb film, nah. Iegnis van értelme, hogy külön van legjobb rendező és legjobb film, mert hát 12 azértösszeségében tényleg sokkal jobb film volt.

  12. Az, hogy mit definiálsz a legjobb filmként eleve szubjektív, de két olyan film esetén, mint a 12 év és a Gravitáció szerintem lehetetlen objektív ítéletet hozni. Narancsok és almák, ahogy az angol mondaná. Ha meg még bedobod az Amerikai botrányt a mixbe, akkor már kész is a gyümölcssaláta.

    Véleményem szerint a 12 YAS egy gyönyörű zamatos alma, a Gravitáció narancsánál szebbet még nem is láttam, az Amerikai botrány pedig egy olyan gránátalma, amiről megértem, hogy miért szeretik egyesek, attól függetlenül, hogy én mást preferálnék a gránátalmával szemben.

    …és most megyek is enni. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.