Véres filmek PG tizenhármasítva

Az Atlantic egy érdekes cikke a Verhoeven remake-ekről. Levezetik, hogy miért is ilyen bennük az erőszak, bár a végkövetkeztetésükhöz pont ezek a filmek rossz példák, mivel a Robocop és a Total Recall is megbukott.

What people want now is violence that is clean and quick, provoking no questions.

Át kéne írni: What studios want now… Persze az emberek ki tudja mit akarnak. A véres Dredd bukta, a PG13 Total Recall szintén, de a véres Taken 1 siker. Talán valódibb hihetőbb karaktereket akarunk? Igazából tojunk a besorolásra és rohanunk a Dark Knightra, mert a sok logikátlanság ellenére is érdekes figurák lepik el a vásznat? Várjuk a Guardians of The Galaxy-t mert egy kicsit idézi a régebbi űrwesternek lazaságát?

Ezekbe persze mindjárt bele is köt valaki, hiszen tényleg nem tudni, mit akarunk, ezen izzad Hollywood a sok fókuszcsoportos agyonsikált szart kitermelve. Lehet csak annyit akarunk, hogy ne mindenkinek szóljon minden nagyobb film?

human
írta
2014. 02. 23. 21:05
megjelenés
14
hozzászolás


14 hozzászólás a “Véres filmek PG tizenhármasítva” bejegyzéshez

  1. Én azt birom amikor kihoznak egy olyan 18 karikás filmet, amiről már messziről bűzlik,hogy nem lesz akkora közönsége és amikor bekukik ők széttárják a karjukat,hogy “na látjátok…mi 18 karikás filmet adtunk nektek…de ti leszartátok!”

    Melyik film vonzana be több embert egy moziba: Egy 18 karikás Wolverine vagy egy 18 karikás tini horror…?

  2. Én a “hangulatért” szoktam filmeket nézni. Ha az olyan, ami magával ragad, akkor felőlem lehet pörgős akciófilm, vagy háromórányi montázs nyugodt tájképekkel. Viszont, éppen ezért, ha az oda nem illő a látvány, a zene, vagy amikor a történet ellentmond a saját logikájának kizökkent ebből, akkor nálam bukta.

  3. Ja, igen, szóval ugyanez a pg13-ra. Addig, amíg a film működik így is, nincs gond, de amikor látszik, hogy xy-jelenetet csak azért oldották meg így, hogy beleférjenek a korhatár besorolásba, akkor menjenek a k*rva anyjukba. És ez R-es filmek remakejeinél rendszerint még az ember arcába is van tolva.

  4. “de amikor látszik, hogy xy-jelenetet csak azért oldották meg így, hogy beleférjenek a korhatár besorolásba, akkor menjenek a k*rva anyjukba”

    Erről a jelenségről mindig a Sziget szögbelövős jelenete ugrik be.

  5. Nekem a RoboCop remake-ben zavaró volt hogy nem volt súlya Murphy halálának, sem újraalkotásának robotként. Mostantól

    SPOILER

    hiába ment vissza a családjához, nem éreztem hogy neki rossz, a halála meg egyszerűen semmilyen volt, a régiben nyers és indulatkeltő volt hogy gyakorlatilag szarrálőtték, ittmeg robbant egyet, csók… Az egyetlen megrázó rész az volt mikor megmutatták neki mi maradt belőle. Az elődje ettől volt szerintem kultfilm, hogy nyersen és pg13 nélkül mutatta be az erőszakos Detroit-ot

  6. Vicces, hogy itt is előjön a TDK logikátlan dolgai. Mondjatok egy filmet is amibe nem lehet akármilyen logika alapon belekötni. Tudom most jön az, hogy én csak egy Nolanbuzi vagyok azért mondom…:D Pont azért volt jó az a film, mivel a karakterek jól kidolgozottak, a sztori meg olyat nyújtott amit eddig még soha egy filmben se csináltak, akármilyen logikátlan is volt (mint pl. a Mátrix is), ezért film a film, mivel a képzelet szülötte (abban meg mi a logikus?). Úgy gondolom olyan filmek jönnek be a népnek, amik elragadják, amik adnak olyan plusz dolgot, amit még nem látott, legyen az sztori, látvány, hangulat, akármi, és persze ezeknek a kivitelezése, mivel az is sokat számít.

  7. zotty: azzal csak megelőztem a tipikus TDK oltást, én is imádtam a filmet, hiába volt Joker némelyik terve túl specifikus ahhoz hogy működjön

  8. sztem az mindent elmond a mai filmekről, imdb robocop fórumon olvastam valakitől
    Detroit 85%-a fekete, de minden gonosz ember fehér
    halivúd ma már nem “művészfilmeket” gyárt hanem sablon szerint, centire kimért tömegtermékeket…pg13, polkorrekt, fókuszcsoportozott, bérrendezős szarokat
    pl: a 2014 robocopban a genyát és az embereit így nyírta ki Murphy: shaky cam+sötét+hőkamera+ ezek egymásba vágba másodpercenként, 1: szarul is nézett ki 2: ki látott valamit azegészből (pedig gondolom nem 2 Ftba került, akkor nem is értem???)3: volt súlya annak, hogy kinyírta a genyát? NEM

  9. sandor8206: Köszi hogy megkíméltél attól hogy megnézzem a rebootot , majdnem elkezdett érdekelni a film, de ez meggyőzött az ellenkezőjéről.:D Köszönöm :D
    On: Én is azt mondom, hogy nem kell a filmnek feltétlenül véresnek lennie. Az öncélú erőszak pont hogy a b filmes feelinget erősíti inkább. Persze tud az is szórakoztató lenni, pl raid, meg dredd mostanában…
    De akkor is a sötét lovag-féle erőszakra szavaznék,ott megtalálták a jó egyensúlyt. Persze azért én is szívesen megnéztem volna ahogy bane koponyákat ropogtat, meg hulkot is jó lenne látni ahogy elszabadul, és nem kéne a készítőknek se kamumegoldásokkal mindig visszafogni,de ez lehet ilyen képregényes gyerekbetegség. Nehéz ügy.

  10. Hollywood-ban leginkább az ötlettelenséggel van a baj, ezek a remake-ek kb kivétel nélkül izzadtságszagú fölösleges darabok (kb egyedül az új Dredd tetszett, mondjuk az nagyon) De minek új Conan, új RobCop, új Total Recall amikor a “régiekkel” sincs semmi baj. Nem telik el elég idő. 2-3-4 generáció emlékszik vissza, és szereti a régebbi változatot, és ellenszenvesen viszonyul az újabbakhoz.
    A másik probléma, amit itt már mások is pedzegettek, a hangulat hiánya. Egyszerűen sok film annyira steril, kiszámított, fókuszcsoportozott, ahogy human azt többször említette már, hogy nem érzed magadénak, kicsit sem. Nincs bennük lélek. Nem az embereknek szól, hanem a pénztárcáknak. Amíg ez nem változik, sorra fogják bukni a nagy reménységeiket. Legyen az remake, reboot, vagy új ötlet.

  11. Azért akadt néhány remake ami jobb lett mint az eredeti. King Kong, vagy a Halloween, de ott megtartották azokat, amiktől az eredeti is jó volt. A készülő Terminator is pont azért lesz szar, amiért a Robocop, meg Total Recall is az volt. De hát már leírtátok előttem néhányan hogy mi volt ezekkel a gond. Szerintem szinte semmi remény, hogy újra a régi mederbe visszatereljék ezeket a filmeket. Pedig egy 18 as Terminator azért eléggé ütne.

  12. Sokan írják, hogy oké rosszak az újrázások, de a Dredd tetszett. Na de miért? Azért mert ott az eredeti volt gyenge és nem hű az alapanyaghoz.

    Ezért gondolom azt, hogy nem jó filmeket kellene lebutítani, hanem közepes filmeket felújítani/jobbá tenni.

    Mi a jobb?
    Közepes Dreddből csinálni egy fasza Dreddet vagy egy tök jó Total Recallból csinálni egy jellegtelen semmit. Ez a nem mindegy.

  13. Úgy gondolom, ahogy human a cikkben rákérdez, azaz sztem is hihetőbb, hitelesebb karakterek kellenek. De nekem a zenével is így van, ott is ez számít.

    Egyetértek Watchmennel, csak az a gond, hogy a régi gyenge filmeknek nincs olyan nagy közönségük, amivel visszahozná a belefeccölt pénzt. Inkább egy kurvajó filmnek csináljunk egy rebootot, nem baj ha szar lesz de visszajön a lóvé, ha meg még jól is sikerül, akkor aztán nincs megállás:)
    Nekem a legnagyobb érvágás az lenne, ha a Banshee kapna egy PG13-at:D Többször is felvetődött a podcastokban, h az akciófilmeknek leáldozott, amivel egyetértek. Mostanában csak ez szállítja az igazi tökös akciót és hitelesek a karakterek is mellé! Nálam telitalálat:)

    Más: nem tudom srácok ti hogy vagytok vele … itt van ez a The Dark Knight, Joker szinte minden jelenetére emlékszem, de itt van a nem is olyan régről a Man of steel, és egy árva mozzanat sincs meg a fejemben, nem hogy az akciók .. lehet hogy ennyit számít egy hiteles alakítás? de az is lehet, hogy csak öregszem:)

  14. Azért nagyban elüt másban is a két film. Pl. a forgatókönyv a TDK-nál profi míg a MOS-nél gagyi munka, és ez sokat tesz egy film minőségén. Na meg amúgy is nem a Nolan féle Batman lesz összekötve Supimennel, szóval tökmindegy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.