A BAFTA győztesek

És akkor átadták az angolok díját, ami talán a második legrangosabb az Oscar mögött. Ezúttal remélem máshogy döntenek az öregek.

Legjobb film – BOYHOOD – Richard Linklater, Cathleen Sutherland
Rendező – BOYHOOD – Richard Linklater

Főszereplőnő – JULIANNE MOORE – Still Alice
Főszereplő – EDDIE REDMAYNE – The Theory of Everything
Mellékszereplőnő – PATRICIA ARQUETTE – Boyhood
Mellékszereplő – J.K. SIMMONS – Whiplash

Forgatókönyv – THE GRAND BUDAPEST HOTEL – Wes Anderson
Adaptált forgatókönyv – THE THEORY OF EVERYTHING – Anthony McCarten

Fényképezés – BIRDMAN – Emmanuel Lubezki

COSTUME DESIGN – THE GRAND BUDAPEST HOTEL – Milena Canonero
PRODUCTION DESIGN – THE GRAND BUDAPEST HOTEL – Adam Stockhausen, Anna Pinnock
MAKE UP & HAIR – THE GRAND BUDAPEST HOTEL – Frances Hannon
Filmzene – THE GRAND BUDAPEST HOTEL – Alexandre Desplat

Animált film – THE LEGO MOVIE – Phil Lord, Christopher Miller
Dokumentumfilm – CITIZENFOUR – Laura Poitras
Idegennyelvű film – IDA – Pawel Pawlikowski, Eric Abraham, Piotr Dzieciol, Ewa Puszczynska
Trükkök – INTERSTELLAR – Paul Franklin, Scott Fisher, Andrew Lockley
Hang – WHIPLASH – Thomas Curley, Ben Wilkins, Craig Mann
Vágás – WHIPLASH – Tom Cross

Angol rövid animációs – THE BIGGER PICTURE – Chris Hees, Daisy Jacobs, Jennifer Majka
Angol rövidfilm – BOOGALOO AND GRAHAM – Brian J. Falconer, Michael Lennox, Ronan Blaney
Legjobb angol film – THE THEORY OF EVERYTHING – James Marsh, Tim Bevan, Eric Fellner, Lisa Bruce, Anthony McCarten
Legjobb elsőfilmes író, rendező vagy producer – STEPHEN BERESFORD (Writer), DAVID LIVINGSTONE (Producer) – Pride

Az összes jelölt itt volt, megnézheted kiket győztek le a nyertesek.

human
írta
2015. 02. 09. 03:49
megjelenés
31
hozzászolás


31 hozzászólás a “A BAFTA győztesek” bejegyzéshez

  1. pföh, bejött amitől tartottál. hiába nem olyan jó film a Boyhood, ráborítanak mindent, mert hú, meg há.

  2. Ezt a boyhoodos dolgot én sem értem.
    Jó volt,de én semmi különlegeset nem találtam benne,tök átlagos filmélmény. Arra lennék kíváncsi ,hogy ha nem így lett volna felvéve,akkor mennyi jelölést kapott volna…….

  3. 2: ha nem így lett volna felvéve…de így lett és kész, a szakma meg a mögötte levő melót díjazza most hangsúlyosan, ez van.

  4. Könyörgöm, csináljanak egy külön díjat a Boyhood-nak, és nevezzék el a leghosszabb forgatási idő-nek, vagy kapja meg a Munka Érdemrendet, de ne a legjobb film díjat adják neki!

  5. Nekem nem a Boyhooddal van bajom, hanem Eddie Redmayne díjazásával nem értek egyet. Olyanok elől halássza el a díjakat, hogy az agyam eldobom. Ráadásul Jake még Oscara sem lett jelölve

  6. Egyikbe sem tudnék belekötni. Baromi erős a mezőny idén. Redmayne szerintem az osarra is erőssen esélyes, meg is érdemelné, de ugyanúgy Keaton és Cooper is. Filmmek közül is az osca-díjas a Boyhood, Birdman, TGBH hármas befutóból lesz az egyik, és bármelyik lesz megérdemli szerintem.

  7. Kinek kellett volna kapnia a fődíjat?

    A Birdmannek, ha egy érdekes progresszív filmet,
    A GPH-nak, ha egy stílusos komédiát
    az Imitation Game-nek, ha egy átlagon felüli moralizálós drámát,
    A Theory of Everythingnek, ha egy lehengerlő színészi alakítást
    tartottak volna a legfontosabbnak.

    Ehelyett a Sráckort díjazták, ami minden létező szempontból hulladék. Csak remélni tudom, hogy az akadémia majd meghazudtolja önmagát.

  8. A boyhood a kukába való, úgy, ahogy van. Totálisan semmitmondó szar, azon kívül, hogy 12 évig forgatták (de minek?), egy nulla, amit fel tud mutatni. Ha legalább valami érdembib történet lett volna, vagy nem ilyen tányérképű idiótát választanak főszereplőnek… Elképsztően irritáló volt az a gyerek.

  9. Boyhood… Már előre látom, hogy csalódott leszek az Oscar gála után… Emígy nem szidná mindenki annyira azt a szerencsétlen filmet, ha mondjuk fiktív dokumentumfilmnek adták volna el és nem a sima legjobb film kategóriában indulna, hanem a dokuban… vagy nem tudom… Egy átlagos fiú élete… ennyi erővel lassan szappanoperákat is indíthatnak…

  10. Nálam a Boyhood ott vérzett el, hogy legszívesebben szívlapáttal ütöttem volna agyon a főszereplő srácot. Elképesztően idegesítő volt, ami nekem kb. felére vitte a film élvezeti értékét. Patricia Arquette-et sem értem, miért ajnározzák ennyire. Tény, hogy jól játszott, de azért ekkorát nem. Bízom benne, hogy a Birdmna nyer az Oscaron, ha már ez a kettő a nagy esélyes.

  11. Az Oscart már egy ideje nem is követem,de megint látszik,hogy nem a legjobb film nyeri mert a “legjobb film” kategóriát… minden évben ez van,pedig most a jelöltek között vannak nagyon is remek filmek(Whiplash). Sajnálom, de egyre keményebb kritikákat kap az Oscar,egy kicsit tényleg el kéne gondolkodni, vagy valami változtatást végrehajtani.

  12. Dean6: ha nem a whiplash nyer az szerintem teljesen érhető lesz, a középső harmada nem olyan jó szakmailag, még ha a fantasztikus finálé miatt ezt el is felejtik páran. Előre nem temetném az Oscart, mert sokkal insideresebb a Birdman, van esélye, ellenben a Boyhood mellett pedig ott van a 12 éves extra, ami szintén nagy szakmai odaadás.

  13. Engem tényleg a zene ami megdöbbentett… Az egész Interstellart Hans Zimmer zenéje vitte el, a Mountains napokig a fülemben volt utána. Off: Érezzék a pesti népek magukat megtisztelve, ugyanis a kedves forgalmazó nem hozza Győrbe sem a Foxcatchert, sem pedig a Whiplasht úgy néz ki. De a Fos 50 árnyalatára bármikor vehetek elővételben jegyet… “So i got that going for me…which is nice” FÁKK.

  14. Off. Győr sajnos ilyen. Made in Hungaria megy a szinhazban es Transformers a moziban. Kicsit szegyenllem hogy en is onnan jottem.

  15. Én sem akarom fikázni a “Boy”t..de az égvilágon semmi extra….Semmi!DE!A “Birdman”…Nagyon jó film..

    :-) (a “Wiplash” még nem volt meg)

  16. ehh, a boyhood szörnyű volt. értem én az elképzelést, de komolyan van ráció abban, hogy totálisan érdektelen embereket mutatunk be a vásznon?

    valahol írták, és nagyon igazuk volt, olyan a film, mintha a barátok köztből évente felvenne egy részt, majd egybefűzve megnézné.
    semmilyen konfliktus, jellemfejlődés nincs a filmben, dög unalmas karakterek megspékelve egy baromira idegesítő főszereplővel.

    azon kívül, h 12 évig forgatták, semmilyen érdeme nincs a filmnek.
    pedig nagyon szeretem a lassú művész filmeket, pont én lehettem volna a célközönség.

  17. @vitto: Teljesen egyetértek. Ezek a díjak régen nem a legjobbról szólnak, de azért van, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül és az Interstellar mellőzése pont ilyen.

  18. Bár nem szokásom filmeket igazán védeni, meg pont a Boyhood nem szorulna rá, de azért pár saját gondolatot idefirkálnék. És tényleg nem ízélsekről akarnék “vitázni”.

    Szerintem páran ott tévelyedtek el, vagy máshonnan közelítették meg, hogy a Boyhoodtól alapvetően ugyanazt várták el, mint egy átlagos filmtől, holott szerintem ez simán beleillik a kísérleti film “címke” alá.

    A Boyhood nem szólni akar valamiről, nem szólni akar valakihez (ami, amúgy hivatalosan az audio-vizuális művészetnek a szerepe lenne valahol, de ugye felcímkéztük a filmet). A Boyhood és imigyen Linklater tetszőlegesen kiválaszott az életből egy elején és végén nyitott inetvallumú periódust, és azt mutatja meg. Nincsen expozíció, nincsennek igazi konfliktusok, nincsen tetőpont(vagyis van, de ezek lehet a szabad asszociáció alá esnek, mivel ugrálunk az időben, nem is látunk mindent és nem is kell). Csak minden folyik a medrében, ahogy az élet és vége sincs, mert az élet sem ért még számukra véget. Szerintem minden kiragadott évben van valami bájos, vagy érdekes, ahogy tippelgetik, hogy vajon lesz-e új Star Wars, vagy amikor megjelenik a Harry Potter könyv, ahogy Crt monitorról LCD-re váltanak, na meg ahogy megjelennek a ráncok a szülőkön, és eltűnik a mutált hang.

    Szerintem igazi célorientált, magasztos, vagy tanulságos történettel nem szolgál a Boyhood. Viszont film még nem mutatta meg, hogy az élet minden pillanata valamilyen élmény. Egy emlék bennünk vagy jelen esetben a filmszalagon.

    Az már csak mellékes, hogy a 12 év tényleg fontos tényező. Ki az, aki egy projektre ennyi időt szán? Aki megmondta Hawke-nak, hogy fejezze be a filmet, ha vele valami történik. Aki még a lányával is komolyan összeveszett, amikor az szabotálni akarta a filmet. Lehet szeretni, vagy nem érteni vagy utálni a filmet, de szerintem dőreség lenne elvitatni a film kritikai sikerét. Ha, valakinek Linklaternek bizony kijár a díj, és az évtizedben végre egy olyan filmet is díjaznának az Oscaron, amely tényleg méltó is rá. Cumi, hogy pont egy ilyen erős évben, ahol csont nélkül odaadnám 3-4 másiknak is.

  19. A Downey Jr. os The Judge hogy hogy sehol nem szerepelt? Olyan gyenge volt az a film, vagy nem volt oscarra gyúrva?

  20. Érdekes, hogy itt sokan pont amiatt szidják és utálják a Boyhoodot, amiért készült. Nyilván nem mindenki szereti az életszagú, totál realista filmeket, amiben tényleg nem történik semmi hű de nagy konfliktus, csak egyszerűen megy az élet a maga útján. Nem mintha ez épp nem lenne elég… Számomra a Boyhood pont azért volt egy fantasztikus filmes élmény, mert a valós életet mutatta be, mindenféle manír és óriási drámázások nélkül, tisztán, egyszerűen. És igen, az külön plusz volt, hogy valós időben láttuk az eseményeket, de ez megint csak Linklatert dicséri.

    Bár 2014 legjobb filmjének én is a Birdmant tartom, 10 évente ha van egy ilyen film, de ettől függetlenül nem sajnálok semmilyen díjat a Boyhoodtól, mert szakmailag teljesen rendben volt, szép, összeszedett munka, és igen, 12 év az 12 év. És ha a Boyohod Oscart nyer (amire még mindig nagy az esély, mert nem tudom elképzelni, hogy csak egy női mellékszerep díjat adjanak neki, más kategóriában viszont nem nagyon van esélye, miközben a Birdman az utóbbi egy hónapban nagyon feljött, sőt, tarolt), akkor abban biztos benne lesz az elismerés a 12 évig tartó elköteleződésért és kitartásért, de nem ezért fog nyerni. (Mint ahogy anno az Avatar sem nyert csak azért mert technikailag mennyire új volt.)

    Ja, és már csak azért sem bánom ha a Boyhood nyer, mert a Before-trilógia kapcsán Linklatert már párszor hanyagolta az Akadémia.

  21. Akos:
    Robert Duvall kapott érte mellékszereplő jelölést Oscaron. A film nem tudom milyen, még nem láttam, de tudtommal nem volt túl dicsérve.

  22. 23. “(Mint ahogy anno az Avatar sem nyert csak azért mert technikailag mennyire új volt.)”

    Az Avatar pont, hogy a technikai díjakban nyert. A legfontosabb Oscarokat (film, rendező stb.) A bombák földjén vitte el. Teljesen megérdemelten, teszem hozzá.

  23. Shannen: Én láttam a héten, és nagyon bejött… Valahogy inkább az, mint a Boyhood… :D Az meg, hogy “ja neked volt pár jó filmed, de azokat nem díjaztuk… Nesze itt egy oscar…” Ez így kicsit erős… Avatar meg nem sok esélye volt egy amerikai díjon, aminek elnyeréséért jelöltek egy hős amerikaiakról szóló filmet is…

  24. Nem értem ezt a nagy népi haragot a Boyhood ellen szerintem nagyon jó film, bár azért idén nekem jobban tetszett a Birdman és a Whiplash is, de megérdemli, hogy megnyerje a legjobb filmet és a legjobb rendező díját is, mert nagyon jó film. Linklater Oscar díja nálam 100% kétszer egymás után nem fogják mexikói rendezőnek odaadni, és Linklater idén megérdemli. Én a Theory of Everything magasztalását nem értem annyira. Szerintem Hawkingról sokkal jobb filmet is lehetett volna készíteni, a díjak inkább szólnak Stephen Hawkingnak, mint a filmnek. Akik látták tegnap a díjátadót láthatták, hogy mennyire szeretik az öreget teljesen megérdemelten. Felállva tapsolta őt az egész nézőtér legalább egy percig.
    Eddie Redmayne tényleg nagyon hitelesen játszotta Stephen Hawkingot, de én jobban örülnék ha Michael Keaton megkapná rég láttam ilyen alakítást pont rá írták a szerepet. Még annak örültem, hogy az Oscarról érthetetlenül kihagyott Lego Movie legalább itt megkapta a díjat.

  25. Watchmen és Csiki:
    Oké, lehet nem írtam egyértelműen, úgyhogy pontosítanám:
    Az Avatart pont arra hoztam példának, hogy ugye az technikailag volt nagy szám (és valóban kapta is érte a díjakat teljesen megérdemelten), de közben azért ment a gondolkodás arról, hogy az Avatar vagy a Hurt Locker nyer (még ha a Hurt Locker is volt fölényben az egész díjszezonban), szóval ott is benne volt a pakliban, hogy “csak” a technikai díjak megnyernék az Avatarnak a legjobb film díjat. Miközben most ha a Boyhood nyerne tuti sokan kiakadnának és a “12 évre” fognák a dolgot. Hozzáteszem persze, hogy én is tudom, hogy azért ez a hasonlóság nem teljesen egyértelmű a két film között, plusz míg az Avatar nálam a sztorin elbukott, a Boyhoodnál pont az fogott meg.

    És én sem azért akarok Linklaternek díjat adni, mert a korábbi munkáit is szerettem (hozzáteszem, nem egyszer fordult már ilyen elő az Oscar történetében), de HA kapna, akkor emiatt sem bánnám. Persze ha nekem kéne szavazni tuti Iñárritura és a Birdmanre voksolnék.

    És azért az sem érv, hogy “egymás után két mexikóinak nem fogják odaadni a rendezői díjat”. Tavaly Cuaron simán vitte a DGA-t és az Oscart is, mint ahogy idén Iñárritu kapta a DGA-t így komoly esélye van az Oscarra is. Sőt! Ugyan előfordult már, hogy más kapta a DGA-t és az Oscart de elég ritkán, és nem hiszem, hogy most egy ilyen év lenne. Plusz a Birdmannek a fényképezésem túl még
    Ezért továbbra is tartom a tippem, hogy a rendezőit a Birdman, a legjobb filmet pedig a Boyhood viszi (mondjuk ilyen megosztásra is ritkán van példa, de ugye tavaly is ez volt).

    A Tehory of Everything meg szerintem csak a BAFTA-n nyújtott kiemelkedőt, Oscaron nem hiszem, hogy Eddie-n kívül más is kapna szobrot, na jó talán a zene kategória lehet esélyes még.

  26. Szerintem a Boyhood-ban baromi jó, hogy úgy akar folydogálni, mint az élet, és nincsenek nagy tetőpontok, illetve drámai konfliktusok benne. Nálam nem emiatt vérzett el, hanem egész egyszerűen a főszereplő miatt. Mindenki végtelenül realista filmnek nevezi, számomra azonban a fő karakter minden volt, csak hihető és életszerű nem. Annyira mesterkélten beszélt, és közben annyira közömbös volt mindennel szemben, ami történt vele, hogy egy pillanatig sem tudta elfelejtetni velem, hogy filmet nézek. Úgy éreztem, nem is karakter, csak egy bábu, abból is egy ritka idegesítő fajta. A Boyhood teljesítménye vitathatatlanul óriási, az alapötlet is remek, hogy a megszokott filmes fordulatok helyett csak pillanatképeket ragadjunk ki az életből, és teljesen hétköznapi embereket mutassunk be, nálam viszont pont ez a realizmus veszett el a főszereplő miatt. Az még hagyján, hogy jellemfejlődése nem volt, de jelleme sem.

  27. Boyhood ide, Birdman oda… nyerjen a Whiplash! Az volt a legjobb!
    (tudom, hogy nem fog…) de számomra az nyújtotta a legnagyobb élményt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.