Blockbuster watch: DiCaprio jól hoz

A heti Star Wars cikksorozatot folytatva most újdonságként hathat, hogy sikerült lenyomni az amerikai piacon az Avatart, sőt elsőként a 800 milliót is megugrották, a jövő heti Martin Luther King hosszú hétvégének köszönhetően pedig a 900 is meglesz, valamint Kína is beugrott 2 nap alatt 53 millióval, hogy 1.734 milliárdra lője az eddigi összbevételt. To be continued…

a4219cbbbd80b385b3e3ddb52f99fe83bf131aaa

Némi szubjektív felhanggal megkínálva az írást előzetesen bedobnám a közösbe, hogy a Revenant hiába kapott erős hype-ot és visszhangot már fél éve, nyeltem egyet, hogy mi lesz a leharcolt Leo – Hardy kombóval, mert a 135 milliós költségvetés egy ránézésre inkább szerzői R rated mozinál elég combos indításnak, még akkor is ha a mindig menő bosszú toposz mentén definiálja magát a film.

Bátortalanságomban 25 millió körül tippeltem, reménykedve, hogy később erős nézői visszajelzések és a díjszezon hátszelén dagadó vitorlákkal egy lélektani százasig is talán evickélhet. Na erre olyannyira sikerült rácáfolni, hogy még Leo aranycsillámporos CV-jében is a 4. Legjobb nyitást kanyarintotta magának a Revenant a maga 39.8 milliójával, ami a csütörtöki Oscar jelölések bejelentése, és a négynapos hétvége után könnyedén már 80 magasságában lehet, hogy végül akár a másfélszáz se legyen neki túl nagy falat az amerikai piacon.

DiCaprio mellett ez Hardynak is jó alapozás az évre, és a Legendet feledtetve a Mad Max szintjén kapja el újra a fonalat, a Fox pedig lepacsizhat önmagával, hogy Inarritunak volt értelme 135 milliót szavazni a Birdman csinos sikerecskéje után. A pozitív nézői visszajelzések, és az Oscar-díjakra egyre inkább vérbőséggel reagáló nemzetközi bevételek miatt nehéz belőni hol lesz a vége, de egy globális 350-400 millió egyelőre nem tűnik túlzásnak.

És ha már a vérbőség képe betolakodott az írásba, könnyű átkötni a manapság meglehetősen kultivált Natalie Dormerre, aki esélyt kapott arra, hogy egy kőkemény PG-13-as horrorban villantson tudást – a pocsék kritikák ellenére a nézők kiéheztek már egy jó(?) kis horrorra(?) és 12.7 millióval támogatták első hétvégéjén a Forestet és benne a sajátságosan mosolygó szőkeséget. A 10 milliós költségvetés mellett a várható 30-as a végén kecsegtető, a nem rég felélesztett Gramercy stúdiónak pedig bőven kielégítő.

A top 10 gyakorlatilag minden tagja jócskán megsínylette az ünnepi időszak végét, ám igazán nagyot égnie, vagy némileg visszafogottabban csalódnia Tarantinonak kellett, a Hateful Eight +464 mozival is 60% környékén esett, és jövő hétvégére ugyan a 44 milliós büdzsé már a kasszában lesz, de QT széleskörű bemutatói közül ez egyértelműen a legutolsó helyre kullog be.

A további izgalmakat tartogassuk a négynapos hétvégére, amikor már az Oscar jelölések nyomán érdemesebb lesz visszakacsintgatni a korábbi bemutatókra, vajon hány mozival merik meglökni még egy hajrára a Carol, Spotlight duót, hogyan reagál Leo, de érkezik Michael Bay a Pain and Gain után ismét egy ésszerűbb költségvetésű és talán dramaturgiájú lövöldözéssel (sztárok nélkül, mindössze 2300 moziban és R besorolással izgi lesz a pénztáraknál) és a két éve ugyanekkor debütáló, Kevin Hartot végleg a vásznakra matricázó Ride Along folytatása is.

abelh
írta
2016. 01. 12. 03:55
megjelenés
16
hozzászolás


16 hozzászólás a “Blockbuster watch: DiCaprio jól hoz” bejegyzéshez

  1. QT filmje nem érte el a szememben a Becstelen B. vagy a Django szinvonalát, mégis elég jó kis “krimi”. Még így is jobb szinte a tavalyi filmek 90%-nál, amit láttam. Igen, még a SW-nál is jobban bejött.

    “PG-13-as horror” WTF, egy horror nem lehet pg13, az már max krimi/thriller. Hülyék ezek az amcsik.

  2. na ja, nehéz lesz Tarantinonak azzal érvelnie hogy a kalózkodás miatt nem nézik a filmjét, ha közben a Revenant meg jól hoz.
    egyszerűen csak jobb filmet kellett volna csinálnia.

  3. Human, a H8-ról mikor lesz várhatóan kritika?
    Már agyfasztkapok, hogy mindenhol csak istenítitk (feltehetően fizetett “kritikákban”), én meg csak állok és nézek, hogy tényleg ez QT legjobb filmje?
    Félre ne érts, nem azt várom, hogy lehúzd, hanme egyszerűen csak a teljesen objektív véleményt és nem valami fizetett reklámszöveget.

  4. Jó filmet csinált quentin, csak a közönsége mást várt.
    Csak örülni tudok a 18+ filmek sikerének, kingsman, madmax , revenant. Az emberek jó lenne ha visszaszoknának arra hogy ilyen filmeket is nézzenek. Deadpoolt se szabad majd cserben hagyni:)

  5. Qpak:

    “Csak örülni tudok a 18+ filmek sikerének, kingsman, madmax , revenant. Az emberek jó lenne ha visszaszoknának arra hogy ilyen filmeket is nézzenek. ”

    ezt az eszmefuttatást valamelyik írásba már bele akartam csempészni, de mindig elfelejtettem.

    szóval elnézve a trendeket, akármilyen meglepő manapság több R korhatáros siker van, mint 10-15 éve, és az elmúlt 5 évben is kb 7-8 esett átlagban minden évre.

    valamiért felütötte a fejét ez a “manapság senki nem csinál széleskörű R filmeket” teória, pedig nincs is sok alapja :) ami valóban igaz, hogy tavaly nem volt olyan kiugró siker, mint az American Sniper (mondjuk a széleskörű sikerét pont 2015-ben érte el), a Hangoverek, vagy pl a Ted, de ettől függetlenül akadt 8 R rated 100+os film, ha a Revenantos is már hozzácsapjuk.

  6. Molroth: nem istenítik a Hateful Eight-et, nézz szét az oldalakon, mindenki mérsékelt véleménnyel van róla.

  7. Az R-es besorolas komolyabb mellozese 2003-2004 utan kezdodott (vagy csak utana lett nekem feltuno). En mondjuk sosem ereztem, hogy ezt ennyire eroltetniuk kene. Mar csak amiatt sem, mert ez ugye egy orszagra vonatkozik es nem azt jelenti, hogy mashol is a kb ennek megfelelot fogja megkapni (sok PG13 film van ami itthon siman 16-os karikas). Nyilvan ez uzlet, szoval ha csak par szazalekkal nagyobb bevetelt remelnek emiatt akkor mar esetleg lepnek ennek iranyaba, de ugye ez sokszor vissza is tud utni. Ha a Lucy majdnem fel milliardot tudott hozni a mozikban akkor ne mondja nekem senki, hogy nem lehetne akar ennek a duplajat osszehozni egy kirobbano sikeru R-es filmmel.

  8. abelh: Nagyon remélem hogy sok ember fejében ott volt hogy ez egy jó tendencia. Örülnék is neki ha kicsit sulykolnátok az írásokban:D
    Másrészt én inkább a korhatáros nem-komédia produkciókra gondoltam, persze az is jó ha egy spy csinál 200 milcsit, de sokkal jobb látni hogy egy komolyan vett film csinál komoly pénzeket.
    Más, kicsi teorizálás:) :
    Mikor tegnap human kirakta a h8 kritikát, pont azon gondolkodtam hogy milyen király lett volna ha a warner bevállalta volna az 18+-os suicide squadot.
    Ha nem is lenne meg úgy a milliárd, azért egy laza 500 milkát összeszedne, még akkor is ha nem akkora gigaprodukció minta bvs, és ha tegyük fel ott is meg itt is sikerülne a lehetetlen és a snyder egy jó filmet hozna össze most márciusban akkor egy rated r SS hatalmasat tudna dobbantani és nagyon felkavarná az állóvizet a comic filmek terén, jobban mint egy szimplán jó pg13 SS vagy egy pg13 CA:CW. És akkor mondjuk a DC ha (nyilván…) visszatérne a továbbiakban a pg13 filmekhez, akkor már meglenne a nagy vízválasztó, hogy ezek _nem_ marvel filmek, pont ami sztm a dc/warnernek kellene szvsz…

  9. Qpak:

    üzleti szempontból szerintem ez kb soha nem lenne kifizetődő. Tegyük fel, hogy sokkal erősebb kritikák, lojálisabb – fix – rajongótábor, és 500-600 milliók a nagyobb event filmenként globálisan, némileg tényleg egyedi mainstream piactényezőként…míg Marvelék még sokáig bármivel félmilliárd körül lesznek, és inkább másfél milliárd környékén globálisan a “nagy” mozikkal.

    arról nem is beszélve, hogy akkor a merchandising is szűkebb réteghez jutna el valamilyen szinten és ez a DC-nek sem tetszene sehogy.

    nyilván elindítana egy másik trendet, és lehet 20 év múlva pont emiatt maradnának még talpon, még a Marvel rágógumijára akkor már senki nem lesz kiváncsi…de ugyanakkor pusztán abból sem élnének meg, hogy R rated. Marvelék ügyesen játszanak már műfajilag is, hiába a dramaturgia még mindig sablon, de szerintem nekik még a korhatár besorolás ellenére is nagyobb a mozgásterük és előhúzhatnak majd ők is egy “R rated franchise spin offot akár” idővel, míg a DC csak most jön be igazán a piacra, és muszáj masszívan megvetniük a lábukat.

  10. abelh:
    Értem, logikus persze, ez az óvatosság is. De olyan meggondolásból írtam ezeket am, hogy szerintem egy mad max-et , deadpoolt és pl egy revenant-ot a stúdiók nem feltétlen a csak pénzcsinálás miatt engednek, hanem kicsit presztízskérdés is ugye a dolog,(jó valószínúleg mind2-őt olcsóbbra várták csak ugye időjárási körülmények…), ami miatt kicsit rájuk skubiz mindenki, és ez a dolog lehetett volna a suicide squad, már feltéve hogy a bvs minden elvárást felülszárnyalt.
    A 18+ pontosan az lehetett volna a dc-nek ami a marvelnek az avengers. Attól a filmtől a nem geekek közül senki se tudta hogy mit várjon és így könnyebb volt nagyot gurítania( mivel ugye addig nem volt igazán mainstream az IM1-2-n kívül a marvel).
    A kíváncsiság kapta el a tömegeket, hogy mi a fene ez a nagy szuperhősextravaganza… egy ilyet húzhatott volna a dc azzal
    hogy az egyik (talán legérdekesebb) filmjét “nem mindenki nézheti meg”.
    Persze nem tudjuk hogy pontosan mekkora filmek szánják a SS-ot, lehet hogy nem kisebb a büdzséje mint a bvs-nek, de abból kiindulva mennyi gázsi fog elmenni a cast-ra, azt gondolom hogy ez egy kisebb film lesz valamelyest,és inkább a karakterekre koncentrálnak ami nagyobb kockázatvállalást is lehetővé tehetett volna azért. Ha már ennyire rohannak a JL filmekhez akkor az ember elvárna egy kicsivel nagyobb magabiztosságot.
    Abban én is egészen biztos vagyok hogy húsz év múlva a marvel már nem ugyanez a marvel lesz, ha van eszük.

  11. Qpak:

    Szerintem ha ötlet szintjén ez fel is merült volna, az alapból alárúg, hogy a DC még bevezető szakaszban van – Batman vs Superman (ha tényleg jó lesz, és elkapja a közönség) mondjuk csinál egy 400-500/700-800 milliót, a SS meg ezt meglovagolva tovább erősíti a piacon őket mondjuk egy globális milliárd környékén a kevésbé ismert karakterek miatt – na erre már lehetne alapozni egy franchise-t. Ha azonban alig fél évvel később már megvágnák az új közönségüket, azzal hamar tökön lőnék magukat. Hiába szurkolnék egy jó R-rated DC mozinak, szerintem ez így egyelőre jó szakmai húzás a WB-től.

  12. “Némi szubjektív felhanggal megkínálva az írást előzetesen bedobnám a közösbe, hogy a Revenant hiába kapott erős hype-ot és visszhangot már fél éve, nyeltem egyet, hogy mi lesz a leharcolt Leo – Hardy kombóval, mert a 135 milliós költségvetés egy ránézésre inkább szerzői R rated mozinál elég combos indításnak, még akkor is ha a mindig menő bosszú toposz mentén definiálja magát a film. ”

    Ezt nem értem.

  13. Abelh:
    Jah, az mondjuk nem lett volna hátrány ha mondjuk a man of Steel makulátlan film lenne, és az meg a bvs között fulelhuztak volna az új batman inkarnaciot a sajat filmjében. Ugy talan működhetett volna.
    Mad Maxet Szerinted miert nem határokat feszegeto pg 13-nak vagtak? Kedvezni akartak a rendezőnek,vagy a regi fanoknak?

  14. A Mad Max eseteben szerintem tul sok kicsi aprosag van ami egyutt atnyomta R-be, nem lett volna azt olyan egyszeru megvagni, hogy a Miller altal hasznalt “show, don’t tell” filozofa es ezaltal a film ne csorbuljon komolyan (gondolom valami csoda folytan ezt egy studio fejes is felismerte). Plusz elvileg George Miller-nek is valoszinuleg komoly beleszolasa volt minden Fury Road-ot erinto dologba (miutan lemondott a Justice League megfilmesitesenek a jogairol a Mad Max-ert cserebe).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.