Melyik film volt a legjobban fényképezve tavaly?

Lássuk, hogy a fényképezésért Oscarra jelöltek milyen jól elférnek egymás mellett egy montázsban. Vajon Deakins végre hazaviszi a gyönyörű Sicarioval, vagy Ed Lachman kapja a Carolért, Robert Richardson a 70mm-es Hateful Eightért, esetleg John Seale a Fury Roadért… de az is lehet, hogy Emmanuel Lubezki kapja meg zsinórban harmadszor, ezúttal a Revenantért. Tavaly a Birdmannel vitte el, előtte a Gravityvel. Lássuk a videót.

human
írta
2016. 02. 03. 08:00
megjelenés
19
hozzászolás


19 hozzászólás a “Melyik film volt a legjobban fényképezve tavaly?” bejegyzéshez

  1. Én a Revenent és a Mad Max között döntenék, de a Sicario és a Hatefull Eight is gyönyörű volt! Megint csak kurva erős a mező…

  2. Lubezki a mutatványos, az arcodba nyomja már-már parasztvakítás viszont kurva jól néz ki. A Revenantban is megvan ez a faktor de erőteljes a művészi vonal is.
    Deakinst jobban kedvelem mert ő nagyon finoman dolgozik, mondhatjuk minimálnak amit csinál – asszociáljatok a minimál képzőművészetkere vagy a minimál zenére. Kevés eszközzel robbant. Erősebb művészi véna. Már-már olyan érzésem van mintha fotós szemmel nézne egy-egy jelenetet ami nagyon tetszik.
    Viszont a Sicarionál van szebb munkája és mivel Lubezki most a művészibb énjét is beletette én rá szavaznék. De ha Deakins kapja akkor sem leszek csalódott.

    Mad Max inkább technikailag volt nagy szó, semmi extrát nem látok benne.
    Hateful Eightet és a Carlot nem láttam.

  3. Nagyon erős a mezőny szerencsére. Revenant, Max Max, H.E., Sicario. Nagyon ici-pici különbséggel közöttük, de ebben a sorrendben :)

  4. ja hát azt nem mondtam, hogy nekem a Sicario volt a kedvenc ebből a szempontból. de amit Lubezki csinál évek óta… szóval le a kalappal.

  5. Nekem nem tűnt fel a Sicarioban Deakins munkája annyira, mint a Prisonersben…ott inkább neki adtam volna az Oscart. De újra fogom nézni. Egyelőre Revenant.

  6. Számomra Lubezki a világ legjobb operatőre.
    Meg fogja kapni harmadszorra is a Revenant-ért, és teljes mértékben meg is érdemli.
    Noha elismerem, hogy erős a mezőny, de ennek ellenére bármiben fogadni mernék rá.

  7. Lubezki megint nagy volt,de igazából én is sokkal nagyobb érdemnek tartom Deakins munkáját.Jóval izgalmasabb volt a mostanában divatos,látványos megoldások helyett egy ilyen,visszafogottan és klasszikusabb szempontok alapján átgondolt kompozíciókat használó,de mégis bitang erős hangulatot árasztó fényképezés.
    Sokkal többet tett hozzá a történethez,mint Lubezki a Revanant-nál.Deakins inkább mesélt a képekkel,míg Lubezki meg “csak” gyönyörűen ábrázolt.Bár az erdőben az az alsó,amikor valami árokból veszi Leo-t,meg még néhány kivétel persze volt,de ezzel szemben a Sicario nekem végig erős tudott maradni.
    Lubezki nekem utoljára a Tree of Life-nál és a Gravity-nél volt olyan,hogy tényleg plusz dimenziót adott a történet mellé a stílusa,nem pedig csak lenyűgöző technikai megoldásokat.
    A Mad Max meg igazából tényleg csak egy jól felvett akció film volt,annyira én nem ültem seggre tőle.Néhol kifejezetten bóvli volt,viszont maradandó kép néhány azért ebből a filmből is van.
    A másik kettőt sajnos még én sem láttam,de vagyok olyan elfogult,hogy szerintem Deakins mellett voksolnék továbbra is.
    Szóval hajrá Deakins!

    És kicsit off,mert nem fényképezés,de a Sicario zenéje még a másik,amiért izgulni tudok idén.Egyszerűen baromi erős és egyedi volt,azóta is heti négyszer legalább lemegy az album.Ami képeket meg pakoltak mellé…végig rázott a hideg!

  8. @MEd
    Érdekes olvasni, hogy a Sicario zenéjét valaki önmagában hallgatja. Számomra a filmben nagyon ült, talán Trent Reznor hozta be a filmzenékbe ezt a fajta elektronikus bugyborékolást, pulzálást, zörejeket, de én sosem tudta önmagukban értékelni. De ez csak az én véleményem. Én Thomas Newmannak adnám az oscart, nem feltétlenül a Bridge-ért, de úgy most már kijárna neki. Amúgy nem írt rosszat most se.

  9. “Abszolút komolyan gondolom, hogy a Saul fia beférne a mezőnybe.

    a saul fia tényleg nagyon jó.

  10. Bármelyikük nyer az biztos hogy megérdemli…
    Ën John Seale-nek drukkolok, az új Mad Max egyszerűen isteni!

  11. szaul fiát összevetni ezekkel a remekművekkel, jaj az elfogult büszke magyar önérzetetek.

    aljas 8-as meg a visszatérőért sem vagyok oda, de ha valamiért díjazni kell őket akkor az a fényképezés és a komplett operatőri munka, és ezekhez csapnátok hozzá a sault.. ja tudom, a közelik miatt, tudom

  12. Győzzön a legjobb Lubezki! :)
    És hogy reagáljak egy fentebbi kommentre, Lubezki nagyon sokat hozzátett szerintem a történethez, nem csak ábrázolt. Sokszor használ kulcsjelenetekben széles látószögű objektívet, amit én úgy értelmeztem, hogy ilyenkor a visszatérő szemszögéből látunk. A könyvet nem olvastam, szóval lehet hülyeséget látok bele, de nekem úgy jött le, hogy a visszatérő nem Glass, hanem a felesége (?) szelleme, aki segíti Glasst a túlélésben/bosszúban.

    Mindenesetre a rendhagyó, művészi megközelítés miatt neki várom az arany szobrocskát. :)

  13. Revenant nyer, nagyon ráment a marketing is arra, hogy természetes fénnyel dolgoztak és csak 1 jelentben volt világítás… emiatt az apropó miatt tuti nyer. (Kicsit szomorú, de ez persze a brutális teljesítményből nem von le, csak beárnyékolja).

    A Sicarionak adnám, mert Deakins egy ezerszer látott közeget mutatott be teljesen új szemszögből. Zseni az öreg.

    De a többi jelölt is figyelemreméltó. A Hatefulban is van egy olyan snitt, ami gyengébb években simán Oscart érne.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.