Podcast: Nyilvános vetítés 5×11: Képregényfilmek és játékfeldolgozások

Béla visszatért, legalábbis ebbe az adásba. Plusz képregényfilmekről dumálunk, meg hasonlókról.

511ytkep

Premierek: X-Men Apocalypse

Wolverine R
Warcraft
Tom Hardy a Star Warsban
Star Wars: Rogue One trailer?
A pokol tüze Hanks-szel

Megtekintve: 10 Cloverfield Lane, In the Heart of the Sea

Letöltés, RSS iTUnes.

A tovább mögött helyben is hallgatható.

13 hozzászólás a “Podcast: Nyilvános vetítés 5×11: Képregényfilmek és játékfeldolgozások” bejegyzéshez

  1. Épp ma jutott eszembe. Szerintem film-szerű játékokból felesleges filmmé visszafejteni a játékot. Max Payne kiváló példa.

  2. sum-blink:

    Gamer perspektívából egyetértek, ilyen szempontból egy WarCraft, de még egy AC filmnek is több létjogosultsága van, mint egy TLOU filmnek. Ha csinálnak egy új sztorit más karakterekkel az lesz a baj, ha meg ugyanaz a történet ugyanazokkal a karakterekkel, mindenki a játékhoz fogja hasonlítani, és annak megint csak nem lesz jó vége. Túlzottan filmszerű, ezért reménykedek, hogy pl a Tomb Raider filmben is valahogy úgy oldják meg a dolgokat, hogy Lara valami új, eddig nem elmesélt kalandba keveredjen.

    Máshonnan nézve viszont: aki a játékot nem ismeri, azt a hasonlóságok nem zavarják, na és persze egyébként is nagy divat manapság rebootolni minden filmet, ez kb ugyanaz, csak itt egy játékot rebootolnak filmmé.

    Az igazi gond talán inkább az, hogy ezekből születnek az ilyen Max Payne féle szörnyszülöttek, amiknek a játékhoz semmi köze, de utána mégis hiába bizonygatod valakinek, aki nem játszik, hogy vannak azért játékokban is jó sztorik, amikből jó filmet lehetne, nem fogják elhinni. És meg is lehet érteni, hogy miért nem.

    Na talán a WarCraft, meg az AC filmek változtatnak majd ezen.

  3. Szerintem teljesen helyén volt a Cloverfield vége, nem értem az osztást, lehet így kevésbé elegáns az összekötés az előző filmmel, de működött (amúgy is a B-movie érzésre utaztak szerintem).

    A podcast pedig…. Elég félrevezető az, hogy beírtok a tartalmi leírásba ami csak tetszik, közben teljesen másről beszéltek, amit ígértek pedig csak említés szintjén jelenik meg a beszélgetésben – értem ezt a 7 alcímről 5-re, elég rossz arány.
    Becsaptatok..

  4. Szerintem a Marvelnél a Civil War pont ezt a kicsit mélyebb vonalat képviselte, nyilván csak a lehetőségeihez mérten. Ettől függetlenül is a MCU-ban amint letudták az előzményfilmeket és megvolt az Avengers kicsit azért próbáltak egyediebbek lenni, vagy némi árnyékot adni a történetnek/karaktereknek, csak ezt ásta alá nem rég az Ultron és úgy tűnik nagyon erős a negatív lecsengése még mindig.

    Szóval némi íve van a dolognak, de elég erősen megkötötték a kezüket a milliárdos bevételekkel, mert ez a pozitív visszacsatolás, hogy jó, amit csinálnak. Ennek ellenére mégsem várják meg a köpködést, nem reaktívan építi az univerzumot, hanem tényleg proaktívan próbálnak kicsi mozgásteret találni maguknak és bejárni a zsánereket. Szerintem ez egy ekkora vállalkozásnál becsülendő, még akkor is, ha az idő nagy részében bejáratott paneleket használnak újra és újra.

    A Last of us esszenciáját meg lehet megfoghatnák 2 és fél órában, de nem biztos, hogy működne. Ugyanúgy, ha a Civil War egy netto 15-20 órás játékidővel bíró game lenne, ahol lehetnél Tonyval és a Kapitánnyal is és a motivációikra felfűzve járnád be a történetet (lelkileg is), valószínűleg sokkal nagyobb élményt adna. És akkor azt mondanánk, hogy ebből aztán igazán jó és mély filmet lehetne csinálni :) Csak ha nagyiparban tolod, a végén úgyis nagy akciójelenetekkel kell feltölteni. Ugyanígy az Uncharted sem a jó karakterekről és történetről szólna két és fél órában, hanem inkább egy baromi izgalmas kaland-látványfilm lenne (de ez meg a Marvelekre is többnyire igaz az éppen felhasznált zsánereikben).

  5. Jó kis adás volt. Amit sajnálok, hogy a Blockbuster, komoly, komolytalan, “ennnek ilyennek kell lennie” témát nem beszéltétek meg rendesen. Az a téma szerintem igen érdekes, főleg az miatt amit ti is mondtatok az adásban, hogy Hollywood ma már a pénzre hajt elsősorban. Illetve volt még egy nagyon jó mondtat az elején, amit szintén nem folytattatok, az az , hogy a “Blockbusternek milyennek kell kellie”. Teljesen egyetértek azokkal akik azt gondolják hogy azért mert Blockbuster, attól még lehet más, és lehet komoly is.

    abelh:
    Szépen levezetted amit a marvell tesz mostanában. Látod, és ez a legelszomorítóbb az egészben hogy egy ilyen csapat, aki ennyire összeszedetten, és rendezetten tudja ezt tenni az nem mer lépni szinte sehova. Nagyon bánom hogy nem merik elengedni a kezüket, visszafogják őket a bevételek, pedig tudnának ők ha akarnának, de mégsem teszik. Nyitott voltam eddig erre a világra, de teljesen elment a kedvem a marvell-től. Az embereknek kellenek az új dolgok, előbb utóbb meg fogják unni. Ami szerintem már el is kezdődött. Nyilván akkor majd változtatnak rajta, de ha egy hajó léketkapott akkor már igazából mindegy. Nem azt mondom hogy most itt tart, de szerintem ha ezt az utat követi, és nem mer változtatni, akkor…..

    Gyermekkoromban sokat játszottam számítógépes játékokkal, de az az érdekes hogy egyetlen egy filmnél sem éreztem azt hogy ebből kéne egy játék, viszont több olyan játék is van amit szívesen megnéznék a vásznon. Mai napig kedvelem a játékokat, hála istennek időm nincs már rá, de ha lenne akkor véletlenül sem venném meg a CW játékot. Nem azért mert nem tetszett a film, hanem mert egyszerűen nem elég érdekes.

  6. Dody:

    én nem érzem úgy, hogy ez most hirtelen egy gonosz új stúdiórendszer lenne, Hollywoodban már nem egyszer reformálták hirtelen, mert az adott minta nem működött. most ebbe ne menjünk bele, de vázlatpontosan történetileg érdemes átszaladni rajta hogyan is alakult ott a világ az elmúlt 100 évben.

    és ehhez köthetően én pl. már kiskoromban is rosszul voltam egy ET-től, ami inflációval kalkulálva a mindenkori egyik legnagyobb siker, ugyanazok a panelek, ugyanaz a giccs – de profi formában tálalva.

    szerintem két dolog változott az elmúlt 10 évben:

    1. nem bizonyos zsánerek dominálnak egy-egy korszakban, hanem ezek a moziverzumok. ezek tudnak sokszínűek lenni műfajukban (amivel a MCU is próbálkozik), de nagyjából kiszámítható a dramaturgiájuk, és egyáltalán a világ teljes építkezése, mivel lehet az űrben, a földön, nagyjából ugyanazt a gonoszt kapod, ugyanolyan karakter és történeti íveket.

    ezzel szemben régebben egy váratlan zsánerfilm sokkal nagyobb siker tudott lenni, mert akkor még valamennyire egyedi volt (pl. Exorcist, Jawws, régen a Sound of the Music, Gone with the wind stb.).

    És ebből jön a kettes pont ->

    2. manapság túl nagy a kínálat és miközben régebben a fentebb emlegetett E.T. ugyanolyan közhelyes volt és triviális témákat boncolgatott, addig manapság ugyanarra a tematikára, sovány mondanivalóra (pláne ugyanabban a zsánerben) kapsz 5-6 filmet.

    Régen jött X évente egy Star Wars, egy Indy film, nem untál rá. Most évente csak Marvel jön két darab, de pont ezért szerintem 5-6 év múlva (ahogy Wayne is említett az adásban) ugyanúgy tekintünk majd az SW világra, hogy na még egy, hiába rakják össze profin.

    Most ez van, mennek a képregényfilmek és cserébe a kereslet is hatalmas, de még mindig az MCU a totál monopol (teszem hozzá joggal, mivel megvalósításban profik, de nincsenek rákényszerítve, hogy nagyot változtassanak. DE ismétlem magam, próbálkoznak a saját korlátaikon belül és ez értékelhető. Ugyanúgy ahogy pl. a Rogue One-nal egy olyan SW filmet is kapunk, amit még feltehetően nem nagyon láttunk.)

  7. abelh:
    mindennel egyetértek ami írtál. Ugyan azt a kenyeret esszük már rég óta, csak máshogy néz ki. Viszont most már eljutott arra a pontra hogy ugyan úgy néz ki, és ez kiábrándító számomra.

  8. Bob: vagy 30 percben van szó képregényfilmekről és játékfeldolgozásokról, mi a félrevezető?

  9. abelh: érdemes lenne pár max landis interjút megnézned, pont arról beszél, hogy az utóbbi 5-6 év volt a stúdiórendszer beszűkülése, és ezt úgy, hogy közben az egyik legkeresettebb forgatókönyvíró. én továbbra is tartom, hogy rengeteg problémára (néző és stúdió is) megoldást jelentene ha visszatérnének az 50-60 milliós filmek, amik reklám után 200 körül már nem bukták. most is vannak jó indiek, de akár ha képregényfilmen belül maradunk: több kingsman, kisérletezgetés kéne az indie és blockbuster közé.

    de persze idővel meg kell majd újulni hollywoodnak, és ha úgy nézzük, akkor a filmsorozattá alakulás is az, bár klasszikus mozirajongóknak ez nem tetszik annyira, de a közönség igényére válaszoltak vele.

  10. Igazán kereshetnétek egy beugrót, ha Béla nem ér rá!
    Sokkal élvezhetőbbek, ezek az adások, mikor hárman vagytok.

  11. Human:

    A Kingsman egy példának jó, de pl. Kickass és Scott Pilgrim még 10x zseniálisabbak, és mentek a süllyesztőbe. Valahol érthető, ha vonakodva veszik elő a kevésbé konvencionális dolgokat, vagy nem butítják pl. a Wanted szintjére.

    Az 50-60 milliós részét adom, de azért ennek is vannak buktatói. jól hangzik ez az összeg, de manapság ebbe már semmi nem fér bele.

    1. nem tudsz megfizetni egy húzónevet, vagy akár helyszínt, aki/ami bevinné a nézőket, nulláról felépítve egy kreatív ötlet meg nagyon drága marketinggel együtt – szóval a végén ha 200 a vége mindenki boldog, de a többség moziban nem lesz nyereséges, ezért meg felesleges energiabefektetés. max arra jó, hogy kinevelnek pár jó rendezőt, meg elindítanak jókiállású színészeket, de ez sem jellemző :Godzilla, JW, vagy éppen Marc Webb a 500 days után, ők is inkább low budget cuccokból indultak (mint amikor 15-20 éve kliprendezőket kezdtek el felkapni).

    2. rengeteg tech demo, kreatív pénzgyűjtő ötlet van kint az éterben, de amikor egy eljut a megvalósításig, mint pl. a legutóbb Hardcore Henry, lehet a közönségnek egy estére sok. szóval lehet sok innovatív forgatókönyv, de biztos mérlegelik, hogy a befektetés mellett mennyire tölti ki a vásznat + előszedik a fekete listás (vagy mi a neve) szkripteket is, szóval az igény megvan arra, hogy feldolgozzák a jó alapanyagokat, csak ezek hamar kifutnak.

    Ez a lufi pukkadni fog, csak idő kérdése, a BvS már meg is sínylette valamennyire, de meg kell várni, amig lecseng az univerzumépítős trend, aztán meglátjuk merre tovább, lehet akkor kísérletezősebb világ lesz.

    Landist majd megnézem, belsősként biztos vannak jó meglátásai, de szerintem ő amilyen hamar jött, úgy kopik is majd ki, nem igazán jó felé tendál a karrierje. Viszont ha már stúdiórendszer: William Goldman: Mit is hazudtam. Az egyik legjobb “filmes” könyv ever :)

  12. 50-60 visszahozná a zsánerfilmeket, és ha jó a film akkor tudsz szerezni kisebb ismert nevet 1-2 millióért, ez biztos, elég megnézni miket vállalnak el néha, A listást meg felesleges, a sztár státusz igazából halott… persze ez is közrejátszik az új ötletek bukásában, mert régen valami jó forgatókönyvet el tudtak adni a nézőknek sztárokkal.

    a kettes pontra tényleg azt tudom csak mondani, amit egy jelenleg stúdiórendszerben levő ember állít. régen pároldalas pitchekkel is lehetett zöld utat szerezni forgatókönyvre onnan meg filmre, most már nincs ilyen. komolyan azt is mondta, hogy az érdekes ötleted érdemes először képregénynek megcsinálni, hogy utána létezó IP-ként könnyebben egye meg stúdió (Oblivion? haha), hiába volt csak egy limited run pl.. A Harcore-t felesleges idekeverni, olcsó indie film érdekes ötlettel, absz nem ilyen szintűekről beszélek, ez nem hollywood, még ha érdekes is.

    (szerintem a wanted is jó, pont azt sínylette meg h jolie és freeman kellett bele..)

    Amúgy Landis karrierje szerintem rendben van, Blight berendelve, közben egy Dirk Gently sorozat showrunnerje, és elvileg még lesz valami nagyobb cucc vele. Persze közben voltak buktái.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.