Duncan Jones a Warcraft folytatásáról

Azt nyilatkozta, hogy ha lesz folytatás, akkor az első részben levő rengeteg alapozás miatt az a sokéves előkészítő munkájának végre a tényleges gyümölcse lehetne. Végre “fun” lenne csinálni. De még nem rendelték be ugye.

warcraft-movie-duncan-jones-travis-fimmel-600x400

Ezen kívül még a neki feltett “lesz rendezői változat” kérdésekre is válaszolt, miszerint a filmből nem készült ilyen verzió. Ennek egyszerű oka van: annyira sok a Warcarftban a CGI, hogy csak a ténylegesen bekerült jelenetek lettek elkészítve, mert egyszerűen túl drága lenne máshogy. A fejében létezik egy másik változat, amivel nekiállt az egésznek és ami a készítési folyamat közben folyamatosan változott, de mint mondta, egyszerűen nincs miből összevágni.

Amúgy a sok apró változtatás eléggé zavarta a stúdió részéről. Mindegyik csak semmiségnek tűnik, de a 3,5 évnyi készítés közben ezek bizony összeadódtak. Szóval Jones nem húzott egy Trankot, de azért utalt rá, hogy belenyúltak a víziójába.

37 hozzászólás a “Duncan Jones a Warcraft folytatásáról” bejegyzéshez

  1. A sok kepregeny es remake kozott udito szinfolt volt ez a film. En varom a folytatast. A CGIvel meg nem volt gond szerintem az egyik legjobb volt iden.

  2. Ja, inkább még több unalmas és felesleges “művészfilmet” mi? ÉN pár Warcraft filmnek jobban örülnék személy szerint. Pláne, ha ilyen CGI-t hoznak össze benne, mint a “kezdetek”-ben. Akkor jöhet garmadával :D

  3. Kicsit talán off, de annyira álszent dolognak tartom a rendezők részéről ezt az állandó nyávogást, hogy a stúdió belenyúl, változtat, rövidebbre vágat, PG-13 – at kér stb, mintha a stúdióknak kéne szégyellniük magukat, hogy nem dobálnak 10-100 millió dollárokat azért, hogy a rendező kiélhesse magát. Ennyi pénz a legritkább esetben van csak úgy egy szerelemprojektre, a rendező pedig tudomásul vehetné, hogy ilyenkor ez a munkája lényege: minél szélesebb kör számára eladható filmet kér tőle a megbízója, max 2 órában (+/-). Ha a rendező pedig akkora művész, akkor ilyen keretek közé szorítva is tud maradandót és stílusosat alkotni, mint ahogy sokaknak sikerült már, elsőre Nolan és az ő Batman-filmjei jutnak eszembe.

    És ha már ennyit fikáztam Duncan Jonest, hadd tegyem hozzá, hogy tökre tetszett a Warcraft (a Moon pedig zseniális), pedig soha egy percet nem játszottam a játékokkal. :) Kicsit túl színes, kicsit túl műanyag, nagyon bénák a színészek, de van egy jól megírt sztorija, működnek a fordulatok, úgy tűnik ez ennyit számít. :)

  4. Kenike: ilyen keretek közé szorítva senki sem tudna jó filmet csinálni, ha meg Nolan ma kezdene a szakmában, és a stúdió úgy állt volna a Batman Beginshez, mint most a BvS-hez, az se lett volna jó film. Az meg, h ez a munkája lényege fogadja el…pfff, mintha csak ez a két véglet lenne, hogy vagy stúdiónyomás és szar film, vagy a művészfilm.

  5. Northop: maradjunk annyiban, hogy fogalmunk sincs, milyen lenne a Batman Begins, ha Nolan most kapná a melót, az pedig egész biztosan nem jelenthető ki, hogy rossz lenne és kész.

    Stúdiónyomás pedig szerintem kb. mindenkin van, csak nem mindenki sopánkodik miatta, ami pláne a bemutató után nagyon nem elegáns dolog. Úgy is lehet, mint pl. Edgar Wright az Ant-mannel, akinek nem tetszett, hogy a stúdió miket változtatna a koncepcióján, ezért még előtte dobta a melót, ez teljesen korrekt hozzáállás.

  6. Ha létezne egy fogadóiroda ahol fogadásokat lehetne kötni egy-egy film garantált bukására akkor már GAZDAG lehetnék! :P

  7. Kenike: ja, persze, lehet dobni az elején, feltéve ha nem menet közben változtat a stúdió az elképzeléseiden, mint az Suicide-nál. De könnyű kommentelni a neten, megélni egy ilyen iparban meg nem annyira. Nehogy már a rendező hibája legyen, h azt merte hinni, h csak azért mert blockbusterhez írt alá, még lehet jó film. De ez sopánkodás kb olyan, mintha egy mesterszakács lennél, de a többiek átvennék az irányítást, megcsinálnának vmi szart, és felszolgálnák. Még jó, h szólsz, h te nem ilyennek képzelted. Azt meg nyugodtan elhiheted, h a BB nem valósulna meg ilyen formában ma.

  8. Hogy maradjunk a példádnál: ez olyan, mintha mesterszakács lennél, és a vezetőség kitalálná, hogy nem ruccolás pandaborjú-bagelt csináltat veled, hanem hamburgert, és azt is megmondja, hogy mennyi sajtot meg uborkát kell beletenned, mert a piackutatásai alapján x gramm sajt és y gramm uborka az, ami a legtöbb embernek bejön. Ha ez sérti a szakmai egódat, nyugodtan mondhatsz nemet is az ajánlatra, és sütheted a Michelin-csillagos csodakajádat ott, ahol erre lehetőséged van.
    Mivel a stúdió nem kultúra mecénását játszik, hanem profit reményében pénzt fektet be, szerintem minden joga megvan beleszólni a folyamatba. Attól függően, hogy ezt a folyamat során mikor és milyen módon teszi, persze ronthat a saját helyzetén is, ők is hozhatnak (és hoznak is) rossz döntéseket, ahogy jókat is. Az az állításod pedig, hogy szerintem csak a két véglet van (szar blockbuster/művészfilm) ott bukik meg, hogy épp azt mondom, hogy vannak rendezők, akik ilyen körülmények között is tudnak egyedit, maradandót alkotni, na ezek lesznek a jó blockbusterek. Nolan csak egy példa, Russo tesók a nagy össznépi Marvel-limonádéban milyen stílusos akcióthrillert hoztak ki az Amerika Kapitányból, pedig oda is beerőltette a stúdió a szokásos Marvel-paneleket, de még nagyon sok ilyen példát lehetne hozni.

    Nehéz megélni ebben az iparban? Boo-hoo, hát mindjárt elsírom magam. :D

  9. Érdekesség, hogy a Deadpool-nál nem pampogott bele a stúdió annyira, mivel a készítők erélyesebbek voltak. Óriási haszon lett belőle.
    Aztán vannak olyan filmek, ahol a stúdiók rohadt sokat belekontárkodnak a műbe, és teszik ezt nem túl acélos szakmaisággal. Ilyenekből lesznek a Warcrafthoz hasonló összecsapott alkotások. Ráadásul anyagilag is bukásnak könyvelhetőek el ezek.
    Végül pedig van a Marvel, ami beleszól mindenbe, de ezt kellő rálátással teszik, és potyognak is a nagyrészt mindenki által elfogadott filmek + dollár milliárdok.

    Tehát arra akarok kilyukadni, hogy aki nem ért hozzá, az ne b@sztassa…

  10. Remélem lesz folytatás, egész jó kis műsor volt. Belenyúlt a stúdió? Ez már szerintem teljesen megszokott. Kicsit olyan mintha az ilyen nagyobb költségvetésű filmeknél a rendező is csak statiszta, aki mindent úgy csinál ahogy mondják. Persze elég logikus, hiszen a tulajdonosok valószínűleg nem tudnak lekoordinálni egy forgatást, nyilván vannak kivételek, és ezért felbérelnek egy rendezőt. Szerintem teljesen igaza van annak aki úgy gondolja, hogy a jó rendező, a stúdió nyomása ellenére is tud jó filmet csinálni, de ha egyszer a főnök azt mondja hogy így legyen akkor úgy kell lennie. Nolant meg pont nem sorolnám ide, mert neki meg kifejezetten hagyják hogy “alkosson”. A rendezők meg természetesen ilyeneket közölnek a jónéppel, mert ha gond van akkor így is, úgy is ők húzzák a rövidebbet. Egyébként a Warcraft meg nem lett annyira elcseszve a stúdió keze által, szórakoztató alkotás volt, véleményem szerint nem a rendezőn múlt az hogy anyagilag nem jött össze nekik, de a film szerintem rendben volt. Remélem folytatják.

  11. Tegnapelőtt megnéztem ezt a filmet. Egyet kell értenem a fanyalgókkal, ez valami borzalmasan gagyi szar. Egyszerűen minden rossz benne, műanyag, rosszul megírt, béna. A játékhoz készült kisfilmek sokkal szórakoztatóbbak, és ebből a hülyeségből kábé elég is annyi.

  12. Kb 400 milla a bevetel vilagszerte, szoval nem hiszem hogy kerdeses a folytatas. Bar Amerikaban eleg nagy bukta volt de azert osszesegeben jo eredmeny ez.

  13. úgy ültem neki, hogy nevetségesen rossz lesz. de nem az. nem is jó. de megnézném a folytatást.

  14. Ne bassz!Baltának akartam írni hogy hun van az a 400 milla erre csekkolom és tényleg 422 millát hozott össze. Azért még mindig az amerikai piac az ami diktál!
    Film gyenge volt!Nem érdemel folytatást!
    (pedig az előzetesek megvettek kilóra)

  15. “Remélem lesz folytatás, egész jó kis műsor volt. Belenyúlt a stúdió? Ez már szerintem teljesen megszokott. Kicsit olyan mintha az ilyen nagyobb költségvetésű filmeknél a rendező is csak statiszta, aki mindent úgy csinál ahogy mondják.”

    jaja, fogadja el mindenki, és kész. az idei nyár is olyan szuper volt a fókuszcsoport gépezet keze nyomán, felesleges nemtetszést nyilvánítani bárkinek, nyeljünk inkább!

    imádom Nolant, de tényleg nem illik ebbe a vitába, hiszen olyan szabadságot egy kezdő rendező sosem fog kapni, plusz Nolan mindig tartja a költségvetést és a forgatási időt, ami miatt extrán kedvelhetik a stúdiónál — és ugye azért veszik fel a kezdőket mostanában, mert azoknak a munkájába belekontárkodhatnak.

  16. balta: már hivatalosan is vagy 40 milliós bukta a Warcaft, elég kérdéses a folytatás. (ha már a számokat nézed akkor kis segítség: a nemzetközi bevételből még kevesebb csorog a stúdiónak)

  17. Nem kellene folytatni… Inkább a Blizzardnak kellene Last Bastion-féle animációkat gyártani WoW-hoz.

  18. Human: szerintem kicsit sarkítasz. Nem kell (és nem is szabad) csak nyelni és nyelni, de minden kritikának megvan a helye és ideje. Egy rendező kritizálja a rendszert olyankor, amikor épp két film között van, ne olyankor, amikor épp bukik az aktuális (többnyire tényleg ócska) filmjével, mert az utólagos okoskodással és sárdobálással aztán tényleg senkin nem segít, sem a stúdión, sem a filmen és pláne nem önmagán és a karrierén. A legfőbb kritikus pedig legyen a pénzével szavazó néző.

    Amúgy a stúdiók helyében én is szarrá fókuszcsoportoztatnék minden ötletet mielőtt beletolom az irdatlan nagy pénzt, mert egyszerűen rengeteg film készül (szvsz legalább annyi jó, de inkább több mint régen), és magának a mozizásnak sem volt annyi alternatívája még soha, mint manapság (kiváló sorozatok, videójáték, on-demand stb. + más értelemben a torrent is a mozizás alternatívája), egyszerűen ez kell ahhoz, hogy a befektetés nyereséges legyen.

  19. Egyetértenék azzal a vonallal, hogy maga a Blizzard gyártson ANIMÁCIÓS filmeket, vagy akár sorozatokat franchise-jaikból (WoW, Starcraft, Diablo, stb.). Még ha ki is adnák a tényleges kivitelezést másnak, akkor is nagyobb beleszólásuk lenne a kreatív folyamatokba, ami által a játékok világához hűebb, hitelesebb sztorit/prezentációt kapnánk.

    Mondjuk itt jegyezném meg, hogy nekem sokkal jobban tetszett a régebbi, darkosabb képi világ, és sztori vonalak, lásd StarCraft 1+Brood War (az introja hangulatilag az egyik legjobb, amit játékhoz láttam), Diablo 1, WarCraft 1-2-3 (bár a 3-nál már kezdett bejönni ez a színesebb Disney image, de az Arthas sztori a pestissel nagyon adta), és sajnálom, hogy ezt már kukázták a színes-szagos-akciódús PG13 oltárán, de hát már túl sikeresek ahhoz, hogy igazán kockáztassanak.

  20. Kenike: ja, nagyon működik a fókuszcsoportosítás, idén nyáron is olyan jó nyara volt emiatt Hollywoodnak, nem?

  21. Kenike: Akkor most tekintsük ez a helyzetet a következőképpen: Universal a főmulti, Duncan pedig a beosztott. Ha egyszer a főmulti nem képes normális terméket megvalósítani, ami megfelelne mindenki számára, akkor ne a beosztott munkáját szidjuk, miközben mindenki tudja, hogy a beosztott mit akart. Csak éppen a vezetője nagyon is rossz irányba vezette az egész projektet. A te főős-szakács példád eléggé eltér a helyzettől. Mondhatnánk hülyeség a teóriád.

  22. Nem tudom, én úgy sejtem, hogy ha a stúdió még nincs pénzénél, a bluray kiadással már ott lesznek.

    Emellett nagyon sok tényező van, ami bonyolítja a film sikerességének megítélését, de mielőtt belemennék bárkivel is itt egy ilyen költség/haszon vitába (főleg úgy, hogy ezt egyszeri filmnézők inkább csak tippelni/hozzáértőbbek körülbelül belőni tudják), egyezzünk meg abban, hogy a film sem kritikailag, sem anyagilag nem hozta az elvárásokat, ezért a folytatás sorsa erősen kétséges (ha a Blizz, vagy Kína nagyon akarja, akkor azért biztos lesz).

    Ami bíztató, hogy a Legionnal kicsit újra fellendülni látszik a WoW, bár hogy ebben a filmnek mennyi szerepe lehetett, azt nem tudom, de ez alapján a Blizzard láthatja jó ötletnek, hogy komolyan belefogjon a saját kis filmes frencsájzainak építgetésébe. Remélhetőleg bármi is jön tőlük legközelebb, azt már a saját filmstúdiójuk lobogója alatt hegesztik majd.

    A beleszólás vitában tényleg igaz, hogy nem mindig rossz a stúdió beleszólása a dolgokba, biztos van olyan film is, amit ez mentett meg, de amit a WarCraft színfalai mögül össze lehetett kaparni infót, az alapján itt pont az ellentéte történhetett.

    Valamint társulnom kell Human megjegyzéséhez, mi szerint ezek a szarráfókuszcsoportozások annyira jót tesznek a filmiparnak, hogy lassan már alig marad blockbuster, amit ne csesznének el vele.

    A lényeg, hogy Overwatch animációs filmet a népnek mostmár aztán már mostmár már!!!

  23. Kenike: de ez a hibás gondolkodás a fókuszcsoportozás mögött, mert az emberek mióta léteznek a történeteket szeretik, viszont pont a mesélést nyírja ki a túl sok inputos folyamat. nem tudják a határt, nekem ez nem tetszik, hiszen nyilván pár változás simán kellhet egy filmbe, láttunk már szabadon hagyott rendezőket földbeállni, de mostanra tényleg semmi szabadságot nem kapnak látszólag, annyira egyformák a blockbusterek.

    az egyik legegyszerűbb példa az egészre a játékidő, hiszen pár történetben nincs meg a két óra, viszont az kötelező, így a túlhúzással ki is nyírják a filmet.

  24. DeadMan: egy 200 milliós (reklámmal) befektetés után épphogy visszahozni amit betettél = bukás.

  25. human: szerintem ugyanezt fogalmaztam meg én is feljebb, csak finomabban, azzal kiegészítve, hogy a bevétel/kiadás mérce mellé általunk nem teljesen ismert egyéb tényezők is bejátszanak, befolyásolják a lehetséges folytatás(ok) sorsát.

    De ezen már csak azért se veszekedjünk tovább, mert megnéztem a linkelt Brood Wars trailert, és máris inkább StarCraft filmet akarok, természetesen, ahogy már ezerszer el lett mondva, Blizzard keze által :)

  26. Egyik színész mesélte egy videóban, hogy romantikus filmet forgattak épp és egyszercsak előállt egyik producer egy “remek szakmai” ötlettel, hogy legyen egy kard párbaj jelenet a filmben és eleinte azt hitték, hogy csak viccel, úgyhogy nevettek kicsit, de aztán tényleg le kellett forgatni, amivel egész sok idő meg pénz elment aztán a végleges filmbe nem került be, mert nem illett oda, de ezt a rendező tudta már előre mégis kénytelen volt engedni a pénzt hozó személynek.

    A történet tanulsága az, hogy ezek a pénzt hozó emberek nem értenek annyira a szakmához, de mindig bele akarnak szólni, hogy benne legyen a kéznyoma a filmben. Itt most elsősorban nem csak a PG-13-ról van szó meg a szélesebb közönség, hanem egyszerűen a főszakács mesterművébe nem kontárkodik bele az étterem tulajdonosa, ha az nem ért a főzéshez.

  27. Jó lenne, ha folytatnák.
    Ha lehetne, akkor egy 3 részes Arthas storyt csináltatnék.

    1. rész Arthas meggajdul (Játékban: W3:Reign of Chaos)
    2. rész Arthas megdicsőül (Játékban: W3:Frozen Throne)
    3. rész Arthas megmurdel (Játékban: Wow:Fall of the Lich King)

    Ebbe tudják rakni Sylvanast és Illidant is.

  28. Azt sem tudom mi volt benne mar, pedig nem rég láttam. Bizom a folytatásban. LoL De legalább megszedték magukat ujra – valami szarral.

  29. Remélem, folytatni fogják, nekem oltárira tetszett, bár kissé rövid volt és a sztorit is kifejthették volna +1 órában.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.