Blockbuster watch: nem érdekes a boszorkány egyik filmben sem?

Érdekes premierekkel felpörgött végre a hétvége, vagyi hát csak illett volna neki, mert igazából a Sully a vártnál is könnyebben duplázott az élen, az új trió meg jóformán senkit nem érdekelt.

ew-jones-cover

A legnagyobb reményekkel nyilván a Blair Witch dőlt rá a hétvégére – klasszikus cím, ijesztgetés, talált kamera (egyre ritkábban), low budget horror, ezek a mai napig hasítanak, ezért is várták sokan 20 és 30 millió közé a nyitást, amiből összesen 9.6 lett csupán otthon. Nyilván az eredeti eredményével felesleges összehasonlítani, az 1999-es első ügyes gerillamarketinggel és akkoriban egyedi megvalósításával 60.000 dollárból 140 milliót tudott az amerikai piacon és 248-at összesen, ami manapság közel 400-at érne. A projekt természetesen azóta is az egyetemes bevételi történelem egyik kiemelkedő darabja, ám az egy évvel későbbi folytatás csak 26 milliót termelt, a franchise őrület sem tombolt még akkor, szóval 16 évet pihent a téma.

A kezdeti lelkesítő kritikák relatíve gyorsan fordultak középszerű alá és sajnos Adam Wingard most sem robbantott kasszát (sajnos, mert a You’re Next és a Guest után még mindig az egyik legizgalmasabb fiatal rendező), innen még lehet a 20 millió is nehéz lesz végül.

A következő (harmadik) pozícióban esett be Bridget Jones harmadik kalandja, a Baby 35 millió mellett mindössze 8.2 millióra volt jó az első hétvégéjén, amit szintén legalább 20 környékére taksáltak. A franchise-t ebben az esetben 12 évig jegelték, és hiába hozott a második rész globálisan 262 milliót (222-t csak külhonban), az igazi nagy durranás a legelső volt a maga 71 + 210-es bevételével. Nyilván igény volt az újra és nem is sikerült rosszul, de anno még Renee Zellweger is húzónév volt (egykoron 15 milliós csekkel), most meg inkább egy sajátságos biorobot, akit a mozinézők 2010-ben láthattak utoljára egy horror buktában. A nemzetközi bevétel feltehetőleg most is erős lesz, de otthon maximum 25 körül kiszáll.

A negyedik helyre került a Snowden, Oliver Stone legutoljára 2012-ben mozizott a Savages-szel és most Joseph Gordon Lewittel kínálták meg és 40 milliiós büdzsével, amire csak 8 milliót hozott az első három napján. A végeredmény itt is állítólag felemás, de az Open Road filmsnek az újabb bukta jobban fáj, volt ugyebár náluk egy nagyreményű Triple 9 is, és gondolom itt sem csak kiadást akartak könyvelni.

Szóval a Sully most már 70 milliónál és bérletet váltott a 100-asra, ami Eastwoodtól és Hankstől is szép, a Suicide Squad pedig ismét nagyon kicsit esett, a Kubot valahogy elrugdossák legalább 50 millióig otthon, Bourne meg mindjárt 400-nál összetettben.

Jövő héten meg befigyel az első őszi blockbuster, a Hét mesterlövészből anyagilag még bármi lehet, de első tippre a végére inkább a 100-at picivel fentről karcolászó, nemzetközi piacon kaszálós mozi (amikről a nyár is szólt.)

A hétvégi amerikai bevételek:

  1. Sully – $21,653,017 – össz: $70,194,368
  2. Blair Witch – $9,576,057 – össz: $9,576,057
  3. Bridget Jones’s Baby – $8,571,785 – össz: $8,571,785
  4. Snowden – $8,000,058 – össz: $8,000,058
  5. Don’t Breathe – $5,640,232 – össz: $75,369,013
  6. When the Bough Breaks – $5,483,126 – össz: $22,655,858
  7. Suicide Squad – $4,701,834 – össz: $313,774,166
  8. The Wild Life (2016) – $2,771,443 – össz: $6,785,712
  9. Kubo and the Two Strings – $2,540,031 – össz: $44,272,005
  10. Pete’s Dragon (2016) – $2,152,802 – össz: $72,917,327
abelh
írta
2016. 09. 20. 04:10
megjelenés
20
hozzászolás


20 hozzászólás a “Blockbuster watch: nem érdekes a boszorkány egyik filmben sem?” bejegyzéshez

  1. A hét mesterlövészről azt olvastam, hogy elég felemásra sikeredett. Kissé töketlen, egyszer nézős alkotás lett, amolyan “minek kellett ez” mozi. Persze bármi lehet, egy kritika még nem jelent semmit, de a 100 sztem is csak a nemzetközi számokkal lesz meg. Ezt súgja a pókösztönöm. :D

  2. az elmúlt hetekben azért rendesen kiéhezett a közönség, a régebbi mozik is jól mentek, szerintem kell már nekik egy blockbuster, úgyhogy 40 felett szerintem simán nyithat, csak kérdés meddig tartják meg – én is ilyeneket olvasok, hogy fun, de ennyi (mondjuk az manapság nem szokott gond lenni.)

  3. Mesterlovesz nem fog 100 fole menni amcsiban szvsz, senkit nem erdekelnek a westernek manapsag, lehet akarki a foszereplo.

  4. ezért nyomják sokkal inkább akciófilmnek – és a kritikák alapján az is, a western háttér csak mellékes.

  5. Tegnap este volt szerencsem megnezni a Bridget Jones-t. Annyi szeretnek hozza tenni, hogy a nezo kozosseg 95%-a no volt, 4%-a meleg ferfi, az 1%-a meg en, aki megszivta, hogy a felesegevel es barataikkal mentek el megnezni. Hozzatennem, hogy nem lattam az elso kettot, ennek ellenere azt kell mondjam, hogy egy ket nagyon szanalmas jelenettol eltekintve, sirva rohogos vigjatek. Nehol a konnyem csurgott… Minimalis romanc, maximalis poen aradat. Komolyan tok jo volt…. (aztan lehet megis 5% volt az a meleg ferfi arany csak meg nem ismertem fel… :D)

  6. Zaki: Ez igaz volna, ha nem Denzel lenne a főszereplő. Ő egyedül is sikerre tud vinni egy filmet. Most pedig megkapja maga mellé Ethan Hawke-ot és Chris Pratt-et is. Szerintem biztos jól fog nyitni a film.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.