Blockbuster watch: mellélőttek!

A hétvégén megérkezett az őszi blockbuster szezon (vagy akármi is legyen az) első nagyszabású(bb) mozija, a nyári trendekhez igazodva a várakozásokat némileg alulmúlva, illetve fű alatt még egy animációs mozi is becsusszant egyből a második helyre.

magnificent-seven

A Hét mesterlövész legfrissebb installációja 34.7 milliós kezdést tudott Amerikában és ha megnézzük kik is rittyentették ezt össze, egyedül a rendezőre (Antoine Fuqua) húzhatja az ember a száját kicsit, de amúgy teljesen rendben van az egész pereputty. A két író közül egyedül talán Richard Wenket érdemes bemutatni, aki a főszereplő–rendező kombóval dolgozott már együtt az Equalizerben, de ami fontosabb, hogy ő pattintotta 10 éve a 16 Blockst, ami elhanyagolható véleményem szerint az elmúlt évek egyik legfontosabb akciófilmje. A szkript másik felelőse pedig az a Nic Pizzolatto, akinek a True Detective-et köszönhetjük, de csak egy részéért vagyunk hálásak.

Hozzájuk csapódott még a mindig stabil Denzel (sokszor felmerült a piacképes színészek listája itt is, ő valahogy mindig lemaradt, mert ugyan orbitális kasszasikereket nem termel, de ritkán bukik nagyot), bármibe nyúlok manapság arany lesz Chris Pratt, és még jó pár ismerős arc, akiknek box office vonatkozása nincsen, de örülsz a fejüknek. Na de akkor a lényegi elem – legalább is ha eltekintünk attól, hogy mennyire filterez a stúdió – Antoine Fuqua nem éppen a legmegbízhatóbb figura sem a pénztáraknál, sem az ítészeknél. A fickó a vakszerencsének és azzal együtt az Olympus has fallennek köszönheti még, hogy egyáltalán számításba kerül Hollwoodban, a váratlan sikerrel kozmetikázta a Tears of the Sun, a King Arthur és a Shooter zakóit, azóta viszont az Equalizer és a Shooter is szépen muzsikált.

Őszi szezon ide, vagy oda, azért ettől a gárdától nem lehetett volna idegen otthon a 150 millió sem és a 90-es befektetés mellett kellemes lesz a 100 millión feltehetőleg pont átbucskázó bevétel, pláne erős nemzetközi hátszéllel, de azért lehetett volna ez kicsit erősebb.

Nick Stoller a Neighbors 2 nyári csalódása után rendezett gyorsan egy animációs filmet is, őszintén szólva a Storksról én elég keveset hallottam és nem is vagyok a mérleg nyelve (pláne nem kint), de a 21.3 millió egyáltalán nem tűnik rossznak (hiába került 70-be a végén).

A Sully most már meg sem áll 120 millió környékéig, a 13.5-ös hétvége után már 92-nél tart, a múltheti gyenge trió ahogy várható volt neccesen tartja magát, a Bridget Jones, Blair Witch, Snowden hármas esetlenkedésére még mindig a Suicide Squad és a Don’t Breathe reflektált szép esésekkel, Harley Quinnék végül alig pár millióval maradnak le otthon a BvS-től, azt is ki gondolta volna.

A hétvégi amerikai bevételek:

  1. The Magnificent Seven (2016) – $34,703,397 – össz: $34,703,397
  2. Storks – $21,311,407 – össz: $21,311,407
  3. Sully – $13,537,270 – össz: $92,100,717
  4. Bridget Jones’s Baby – $4,656,690 – össz: $16,594,365
  5. Snowden – $4,056,229 – össz: $15,050,455
  6. Blair Witch – $4,053,785 – össz: $16,232,480
  7. Don’t Breathe – $3,773,226 – össz: $81,084,034
  8. Suicide Squad – $3,108,351 – össz: $318,131,694
  9. When the Bough Breaks – $2,515,605 – össz: $26,628,954
  10. Kubo and the Two Strings – $1,124,384 – össz: $45,975,957
abelh
írta
2016. 09. 28. 04:20
megjelenés
22
hozzászolás


22 hozzászólás a “Blockbuster watch: mellélőttek!” bejegyzéshez

  1. Azon rágódtam az előbb, hogy most talán végre hagyják a béna remake-eket a fenébe, de aztán rájöttem, hogy csak nemrég ébredtem, és még félálomban vagyok.

  2. Én pont hétfőn néztem, szerintem teljesen korrekt, szórakoztató film volt, a casting szerintem nagyon el lett találva, bár a hét mesterlövészből olyan 3-4 volt kidolgozottabb, főként a Washington-Pratt-Hawke trió, ők szerintem marhajók voltak. :)

  3. A mai remake forgatagban ez azért jóval igényesebb lett, azért pl egy Robocop, vagy egy Total Recall remake, nem egy utcában játszik ezzel. Mint akciófilm szintén rendben van, végre nem rángatja senki a kamerát, totál élvezhető szerintem is, James Horner egyik utolsó munkája mint a filmzene is tetszetős, a színészek meg nagyon rendben vannak. (Ethan Hawke, mint Goodnight csillagos ötös)
    Talán ott is kereshető a dolog, hogy a western még mindig nem egy sláger zsanra manapság, pedig van még jó western (Csontok és Skalpok, Megváltás, csak, ami most eszembe jutott egyből) Szóval a műfajt meg az a jól megrendezett akciót, nálam abszolút megérte támogatni egy mozijeggyel. De hogy nem lett volna szükség a filmre az is tény.

  4. Én a Southpaw-t bírtam Antoine Fuqua-tól. Az amúgy, hogy muzsikált a pénztáraknál? Az is bukó volt vagy olyan Equalizer szint?

  5. ” két író közül egyedül talán Richard Wenket érdemes bemutatni, aki a főszereplő–rendező kombóval dolgozott már együtt az Equalizerben, de ami fontosabb, hogy ő pattintotta 10 éve a 16 Blockst, ami elhanyagolható véleményem szerint az elmúlt évek egyik legfontosabb akciófilmje.”

    Még az emlitett Shooter is sokkal jobb, mint a 16 Blocks. Az elmúlt 10 évben készült a Taken, a Die Hard 4, a John Rambo, a Fast 5, a Mad Max, The Expendables, The Raid, a Skyfall, a John Wick. Ezekhez képest sehol sincs a 16 Blocks.

  6. Northop: a true det egy részéért vagyunk hálásak, avagy az első évadjáért, nem egy epizódjáért.

  7. A Shootert a szerző a csalódások és a jól menők között is említi. Akkor most melyik?

    boxofficemojo.com/movies/?id=shooter.htm

    Szerintem ez alapján ez combos bukta.

    Egyébként, a Hét mesterlövész nekem csalódás eddig, azt hittem 55 millióval fog nyitni… Persze, a film ettől még lehet remek, a napokban szeretném is moziban látni.

  8. Human: jó, értem én, h nem epizódokról van szó, de csak arra akartam utalni, h a második évad miatt is le lehet borulni Pizzolatto előtt.

  9. Ha januárban azt mondta volba nekem valaki: “te figyu szerintem a Suicide Squad megszorongatja a BvS-t otthon” biztos elküldöm orvoshoz.. :D

  10. majd ha egyszer sor kerül rá, egy releváns posztban kifejtem, hogy szerintem miért annyira fontos film a 16 blocks az akció zsánernek :)

  11. abelh:

    Szerintem sem rossz film a 16 utca. Willis utolsó értékelhető és jó filmjeinek egyike. (Sajnos.)
    Amúgy, teljesen okés a film, mondjuk nem világverő szerintem, de pl. ebben még akart alakítani is Willis, meg volt egy értelmes sztorija is filmnek. Igaz, ez utóbbi gyakorlatilag félig koppintása Clint Eastwood Vesszőfutásának…

    imdb.com/title/tt0076070/?ref_=ttrel_rel_tt

    Ennek a filmnek szerintem a 16 utca a nem hivatalos remake-je.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.