Podcast: Nyilvános vetítés 533: Megérkezett

A kihagyások miatt újra másfél órás adás, és rengeteg filmről szó lesz benne.

533youtubekep

Last of Us
Beauty and the Beast
Ghost in the Shell
Valerian
Before I Fall
Skull Island
Szarok a Marvel filmek színei?
Az új Marvel logót végre vásznon is láthattuk

Letöltés, RSS, iTunes

A tovább mögött helyben is hallgatható.

23 hozzászólás a “Podcast: Nyilvános vetítés 533: Megérkezett” bejegyzéshez

  1. A hell or high water basszus tipikus, amikor halogatok egy filmet, és amikor már nincs mit nézni, hát oké megnézem, és egy jó film volt.Tetszett nagyon. A Jason Bourne tényleg vérszegény volt.
    Jó volt az adás, ne hagyjátok abba! ;)

  2. Új podcast, szuper! :)
    Viszont most amikor amúgy is meg kell állítanom írom is az addigi kommentjeimet mert el fogom felejteni :) Pedig még csak a harmadánál tartok.
    – a marvel színekről már úgyis írtam a hír alatt, azt nem ismétlem meg
    – élőszereplős rajzfilmfeldolgozások: én ugyan csak keveset láttam (a Dzsungel könyvét még pont nem sikerült megnéznem, pedig mintha az nem is lenne rossz) , a Demóna mint film az szerintem nem volt erős de annak a látványvilága az emlékszem hogy nagyon tetszett, szóval az amiatt megérte. A Hófehér első része, hát azt még valahogy végignéztem, de a második… az már átpörgetve is szenvedés volt. Nyilván nem várom a Szépség és a Szörnyeteget sem.
    Viszont. Ezt a cégen belül is valószínűleg úgy fogják fel mint egy befektetést, ezzel nem hiszem hogy bárki is a világot aakrná megváltani (tehát hogy mi szükség van rá meg ennek most mi értelme meg miért nem inkább valami eredetit) A Disneynek van erre embere, filmjogai na és legfőképpen pénze, és kb. ez ott egy pénzügyi, termelési kérdés: befektetünk 100-200 millió dollárt, és (még a különböző kreatív könyvelési trükkök nélkül is) ha erre hozza azt az X % amcsi államkötvény feletti hozamot, akkor meglépjük, mert ez anyagilag így racionális. Erre megvan a kidolgozott munkafolyamat, tényleg olyan mint hogyan kell belőle államkötvényt venni, csak többet hoz, tehát ezt választják, ennyi.
    – a Ghost in the Shell viszont szerintem azért más ügy mert én pl. sosem voltam nagy anime fogyasztó. Aztán még az Avatar előtt (tehát az már akkor inkább 8 éve) be lett lengetve hogy aztán a Cameron majd a Battle Angel Alitá-t fogja megcsinálni, és neki én elhittem hogy az majd jó lesz. Aztán ez a dolog késett (majd elvileg most már lesz belőle valami, Cameron majd producerkedik, stb), és az Alitát azóta sem néztem meg, de hogy a GitS az tényleg igazi kult státuszban van, és akkor hát az is már jópár éve volt, megnéztem. És én tényleg értem hogy ez miért kult, és igazából tetszett, de sajnos nem tudok elvonatkoztatni hogy nekem ezek az anime filmek mint filmek egyszerűen nagyon nem az én világom. (pedig az animációs filmeket amúgy nagyon szeretem. De hát ez ugye más, ez anime :)
    Szóval én várom hogy remélem tudnak mellé egy igazán ütős látványvilágot letenni, mert amúgy a sztori az megvan.
    (és csak egy példa: a Tron 2 az haláli rossz egy film, de zeneileg-látványilag mégis vannak benne olyan részek hogy néha ha van egy negyed órám akkor csak amiatt aztokat a részeket újranézem. Szóval én nagyon várok egy olyan filmet ami sztoti oldalon is rendben van és egy sajátos vizualitás is átjön rajta (mondjuk a Matrix 1 volt ilyen anno)
    – viszont amit human mond a trailer zene kapcsán, a GitS kapcsán nem akarome z megvédeni mert ugyan bajom sem volt vele de igazából semmi különös.
    Ellenben a Westworld-ben a Paint it Black (igen, az Stones) feldolgozás az nálam nagyon betalált, maga a feldolgozás is qrvajójó volt, de szerintem pont hogy nagyon ütött ott arra az akciójelenetre és nagyon jó volt vele összevágva! Szerintem az bizony csillagos ötös volt!
    (és nekem amúgy az is tetszett hogy azóta az a rablásos jelenet ugye kb még vagy háromszor volt, és mindig más feldolgozást tettek alá, szerintem tök jó, szóval nekem tetszik :)

    Na majd folyt köv, még csak eddig tudtam hallgatni :)

  3. – Netflix-modell: dede, szerintem ez egy jó modell, tehát hogy egyszerre kizúdítják, pl most néztem a Goliath-ot és örültem hogy így ment. Én a
    És milyen jó lett volna ha a Westworld is így lett volna! :)
    – Ötödik Elem, az tényleg mai napig bármikor. És ez kb nem is öregszik. Viszont ebben az újban a színészeket nekem sem igazán jönnek be – ellenben az ötödik elemben a szereplőgárda is mekkora volt már! Ahogy Ti is mondtátok.
    – ezt a Kong vs (vagy plus?) Godzilla dolgot egyelőre én sem tudom elképzelni (és a Godzilla film ráadásul rohadtul nem is tetszett), viszont ezekben a Kong trailerekben leaglább volt feeling, így kicsit azért várom
    – Born: ez valami rettenet volt…
    – Suicide Squad: az meg valami hi he tet len rettenet…
    – Arrival: szerintem is egyrészt nagyon jó de azért más szempontból meg nem voltam (illetve nem is vagyok) ennyire lelkes, de nem ismétlem meg amit már úgyis leírtam a kibeszélőben.
    (csak annyit ismételnék meg: nekem azért az Interstellar jobban tetszett, jobban i szórakoztatott, pedig jóval hosszabb is volt)
    Abban viszont 100 százalékig egyetértek hogy bár ilyenből lenne ilyenből minden évben három-négy.
    Abba azért nem mennék bele hogy “nincs időparadoxon” :) De a paradoxonra ez nyilván nem megoldás :)
    (a könyvet/novellát nem olvastam, de mintha az a telefonhívásos dolog abban nem lett volna benne és asszem erre írták hogy na ezt kár volt beletenni)
    Annyit azért megjegyeznék: a shapir-whorf tézis az egy dolog hogy nem egészen ez, de ez itt kb. azon a szinten mozgott hogy ha meg tudnék tanulni egy megfelelő nyelvet (mondjuk a madarak nyelvét) akkor tudnék repülni. Ami azért ugye abszurd.
    De mindegy, a film ennek ellenére volt szép, mert számomra ez nem gondolati/filozófiai szinten volt jó.

  4. Azért az a rész baromi vicces volt, hogy miután Béla meg human agyonajnározták az Arivalst, kiderült, hogy csak a film lényegét nem sikerült megérteniük :DDD Az egész pont arra futott ki, hogy az emberek megtanulják a nyelvükön keresztül, hogy az idő nem lineáris, mincsen jelen jövő és mult hanem minden egyszerre van körülöttünk, és azért kell ezt megtanulnunk, hogy majd segítsünk rajtuk a “múltban”. De Wayne legalább levágta.

  5. Nyílméregbéka: de értettük (csak beálltam Béla mellé ebben a vitapontban, mert miért ne?), ezért mondom h a filmen belül működő dolog, viszont nekem emberként, nézőként furcsának érződött a “sorrend”.

  6. Igazából bvr-nek megjegyezném, hogy a Shapir-Whorf tézis pontosan az a szint ami a filmben volt. Ne szó szerint értelmezd, hogy megtanulták a nyelvet és akkor előre-hátra láttak az időben. A lényege a tézisnek, hogy az anyanyelv nemcsak a gondolataink kifejezésére van hanem meghatározza a gondolkodásunkat. Ami azt jelenti, hogy pl.: két ember akiknek más az anyanyelvük másképp látják a világot. Például a Fuji neked egy szimpla hegy de a japánoknak szent hely.
    A filmben nem azt látod, hogy a főszereplő képessé vált az időben előre-hátra nézni. Azt látod, hogy megismerkedett egy másik kultúrával ami teljesen másképp látja világot és mivel elkezdte megtanulni a nyelvet ezért képessé vált arra, hogy a sajátjától eltérő módon is értelmezni tudja a körülötte lévő világot. És mivel az idegenek az idő nem lineárisan látják hanem előre-hátra néznek és ez a nyelvhasználatukban is látszik hisz minden kifejezésüket kör alakú ábrában írják le.

  7. @punyapapa: nézd, én elég sokat és elég komolyan foglalokztam olyan dolgokkal mint a Sapir-Whorf tézis, ami nagyon nem az mint ami a filmben van.
    (innentől ezt nyilván nem lehet 10 sorban egy kommentben elintézni, de amennyiben mégis) A S-W egy neo-kantiánus dolog, szociológiai szinten. Azaz ismeretelméletileg nincs értelme az objektív, önmagában való világnak, hiszen azt csak a nyelvi kategóriákon keresztül tapasztalod meg, és csak így tudsz róla gondolkozni. Ez mondjuk Kant, nagyon lecsupaszítva. Ehhez jön, hogy a nyelv az nem az egyén, hanem a nyelvi közösség sajátja, amibe beleszületsz, abban nevelkedsz. Ez mondjuk a S-W.
    Nade a filmben basszus “megtanulta” ezt a nyelvet és “látta” a “jövőt”, lásd: onnan tudta a kínai tábornok telefonszámát hoyg “előreemlékezett” arra hogy a jövőben milyen számot tudott.
    Érted?
    Erre mondtam hogy ez kb. olyan mintha egy nyelv megtanulásától egyszercsak megtanulnál az emberi testtel repülni.

    Valamint még egyszer hangsúlyoznám: ennek ellenére (tehát hoyg filozófiailag komolyan vehetetlen) a film jó, sőt inkább azt mondanám, a film szép. Mert én azt nem ezen a filozófiai szinten vettem komolyan hanem hogy milyen szép képi és audio eszközökkel teremtett atmoszférát, milyen szépen volt felépítve dramaturgiailag, stb.

  8. Hát, jah… :)
    Más.
    muslincákra tipp: Ha van kinti növényetek, amit télre behoztatok a fagy véget (vagy eleve van bent növény), akkor azoknak a “nedves” földjében megpetézhetnek a muslincák. Ezért kell rá (száraz)takaró réteget rakni és így nem tudnak belepetézni.

  9. nyílméregbéka: Nem teljesen tiszta számomra mire gondolsz az alatt, hogy a pont a lényeget nem értettük… Annyira azért nem bonyolult. De az idegeneken nem a múltban kell segíteni (ahogy írod), hanem a jövőben. 3000 év múlva. Azért adják nekünk a tudást (a nyelvet) hogy egyrészt le legyünk kötelezve nekik, másrészt képesek legyünk ezáltal olyan szintre fejlődni, hogy akkor majd segíthessünk. Nem kötözködni szeretnék, de nem lehetséges, hogy te nem érted? ;)

  10. nem Béla, mert nekik minden a “múlt”, minden megtörtént már. Ezért mondom, hogy a film logikájába illik, hiszen az, hogy megtanítanak minket, az szinte ugyanaz, hogy a kínai csávó a jövőben mondja azt ami a jelenhez kell és ami által a jövőben egyáltalán mondhatja. Ez az emberi 3 dimenzióban furcsa érzés, és írói húzás, de ez a film alapköve.

  11. “ez a film alapköve” – ezzel egyetértek, és ezért írtam (nem itt hanem a filmkibeszélőben) hogy ennél a filmnél tökéletesen indokolt volt az a dramaturgiai megoldás hogy a nézőnek úgy mutatták hogy Amy Admas kisgyerekével ami történt a múlt, és (legalábbis a rendezői szándék szerint) csak a film legvégén derült ki hogy az majd csak a jövő.
    (ezért leszek nagyon kíváncsi hogy ami mostanában fut sorozat (címet nem írok) és az egyik legelterjedtebb elmélet szerint ott is kavarás van az idősíkokkal, hogy ott vajon az csak egy öncélú húzás lesz vagy ugyanilyen fontos dramaturgiai jelentősége van mint itt az Érkezésben)

    Viszont egy dolog hogy ez dramaturgiailag milyen szép és megsüvegelendő, de túl mélyen azért nem érdemes szerintem ezen elgondolozni mert ettől még ez filozófiailag/tudományosan semmiféle megalapozottsággal nem bír (tehát azt mondani hogy “z emberi 3 dimenzióban furcsa érzés” az egy nagyon-nagyon enyhe és megengedő megfogalmazás :)))

  12. Nade kérem! Hogy lenne már minden a múlt? :) Ennyi erővel nekik minen a jövő is. Minden esetre én nem vagyok heptapod így emberként nekem a jövőben van a’ 3000 év múlva’. A kommentet is emberként írtam. :) Amúgy a heptapodoknak is a jövőben van. Attól, hogy látod mi fog történni, még nem most történik. Főszereplőnőnk is csak látta mi történik (fog történni), nem pedig aktívan cselekedett a ‘vízióiban’.

  13. bvr: igen, de szerintem az érzelmi csúcspontja a filmnek olyan erős, hogy simán megengedő vagyok a húzással. szerintem amúgy az Interstellart többen éltetnék, ha csak simán elfogy Cooper levegője miután üzent a lányának.

  14. “igen, de szerintem az érzelmi csúcspontja a filmnek olyan erős, hogy simán megengedő vagyok a húzással.”

    Persze, teljesen egyetértünk, én is azt gondolom hogy mint film, ez ettől (is) szép!

  15. Éjszakai ragadozók SPOILER!!!

    Human, te mit gondolsz a film befejezéséről? Miért nem ment el Jake karaktere a vacsorára? És neked tetszett hogy így zárták a filmet?

    SPOILER vége

  16. Szerencse, hogy spoileres kritikát adtatok az Arrival c. filmről, így valószínűleg nem hallotta, aki még nem látta és nem itt kellett találkoznia a fillmel. Leragadtatok a történet egy apró szeleténél, kiderült, hogy még csak nem is sikerült megérteni a koncepciót. Nem esett szó a Harmadik típusú találkozások stíluselemeinek mestei alkalmazásáról és a Solaris által vizsgált témáról és melankólikus kilátástalanságáról, Amy Adams játékáról, a nemlineáris törénetvezetésről, a párját ritkító álomképekről…
    Kritikának sajnos nem nevezhető beszélgetés, a felkészülés hiányáról már csak a sokszor előfirduló több másodperces csendek árulkodnak jobban.
    Nektek ez csemege kéne hogy legyen, kihagytátok az év ziccerét.

  17. Szerintem a lényeg épp az lenne, hogy a “múlt” és a “jövő” fogalma értelmezhetetlen, ha nem lineáris az idő. Nincs egy esemény sem előbb, sem utóbb, mint egy másik. Az időt egy masszaként kell értelmezni, és ez esetben a számunkra logikainak vélt hibák is kisimulnak. A film remekül érzékeltette a nő pár másodperces flesseivel, hogy az egész idő “egybe van gyúrva”.
    Tehát a lényeg: A nő nem látta sem a múltat, sem a jövőt, mert olyanok nincsenek is. Az egészet látta, egyben.

  18. Bob: Te miről beszélsz?! :D

    Nem kétlem amúgy, hogy te sokkal jobb podcastokat csinálnál és ha belefogsz esküszöm meg is hallgatom (altatónak jó is lesz valószínüleg), de hogy te minek hallgatod a miénket azt ésszel fel nem foghatom. Mondjuk ezek szerint az Arrival-t sem sikerült, úgyhogy gondolom ez sem meglepő.

    Minden esetre mondandóm lényege az lenne, hogy MI így podcastolunk. Érted. Érted?! ;)

    Most megyek, összekuporodom egy sötét sarokban és számot vetek az életemmel. Viszek magammal mérget is, hogy adott esetben vissza se kelljen már jönnöm érte…

  19. @silver42: Hagyd rá :) Mondjuk tényleg mintha nem hallotta volna a podcastot… viszont úgy látszik ez lesz az a film amiről páran mindig úgy érzik majd hogy csak ők és a beavatott kevesek értették :)
    (ajaj, mondjuk a film kibeszélőjében pont én írtam a Solaris-t, pedig biztos én is a megnemértők között vagyok :))

    Lényeg a lényeg, csináljátok a podcastot úgy ahogy eddig, eddig is tök jó volt, ezután is tök jó lesz, és sokan várjuk! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.