A DGA, a rendezők szervezete is bejelentette a díjátadójának jelöltjeit. Azaz a szakmához értők szerint ezek voltak a legnagyobb durrantások.
Érdekes amúgy megfigyelni, hogy ami az év közepén még simán esélyesnek tűnt mindenhova, és rengeteg “Oscar bait” felkiáltást kapott, az most alig-alig tűnik fel. Konkrétan a Birth of a Nationről beszélek.
Legjobb rendező:
DAMIEN CHAZELLE – La La Land (Lionsgate)
GARTH DAVIS – Lion (The Weinstein Company)
BARRY JENKINS – Moonlight (A24)
KENNETH LONERGAN – Manchester by the Sea (Amazon Studios and Roadside Attractions)
DENIS VILLENEUVE – Arrival (Paramount Pictures)
Legjobb elsőfilmes:
GARTH DAVIS – Lion (The Weinstein Company)
KELLY FREMON CRAIG – The Edge of Seventeen (STX Entertainment)
TIM MILLER – Deadpool (Twentieth Century Fox)
NATE PARKER – The Birth of a Nation (Fox Searchlight Pictures)
DAN TRACHTENBERG – 10 Cloverfield Lane (Paramount Pictures)
A The Birth of a Nation-ről sajnos lehetett tudni már, hogy nem lesz ott sehol nagyon a díjaknál, volt a rendezőnek egy botránya, és amiatt.
Tim Miller? Értem én, hogy 10 évig kellett harcolni a csúnya, gonosz stúdióval mire megengedte, hogy elkészüljön a Dp, és akkor is csak alacsony költségvetésből-de bivalyerős marketinggel, ám a végeredmény középszar, határozottan nem ér fel a Cornetto triológia egyetlen ízéhez sem, a Scott Pilgrim meg egyenesen megeszi villás reggelire!
Oszt merre van Mel bácsi? Most jöttünk haza a Hacksaw Ridge-ről, kiválóan megrendezett film.
Hacksaw Ridge kiváló film, kiváló rendezéssel. Sajnos Gibson bácsinak kvázi megengedik, hogy ne haljon éhen mostanában, miután olyan csúnyán szembesítette a világot a valósággal annó, (amit a ferengik nem nagyon szeretnek ám). Szóval ne is álmodjon róla senki, hogy egy díj közelébe engedik, rendezzen bármi jót is. Max egy jelölés, persze csak ha eleget “mea kulpázott” azóta.