Jött a The Batman forgatókönyvének az átírása is

Ben Affleck és Geoff Johns munkáját mostanában átdolgozta Chris Terrio, ami magában semmi extra, a legtöbb filmnél van rewrite, főleg a tényleges forgatás előtt. Elvileg már kész van vele (erről mindjárt). Ez alapból fele-fele hír, hiszen a csávó Oscart kapott az Argo-ért, viszont a Batman v Supermanen is dolgozott miután Afflecket leszerződtették Batmannek. Azt nem tudta megmenteni. Utána a Justice League-ben is közreműködött, ezt meglátjuk ősszel.

És akkor most térünk vissza arra, hogy már kész van a rewrite-tal, amiben a csattanó, hogy elvileg ezt pont Affleck felállása előtt nyújtotta be. Ezt tegyük össze azzal, hogy Affleck csak akkor akarta rendezni a filmet, ha tényleg jó az alapanyag “I’m not going to write and direct anything that I don’t think is good enough to be made.”. Ugye a forgatás kezdete is közeledik, bár egyre valószínűbb a csúszás. Hát 1 + 1 az kettő lesz mégis. Ettől még lehet jó a film, de úgy tűnik a sok PR nyilatkozat mögött Affleck és a stúdió között klasszikus creative differences van.

85th_Academy_Awards_-_Patr_3_tx728_fsharpen

A jelenleg pletykált új rendezők amúgy: Matt Reeves (Planet of the Apes), Gavin O’Connor (The Accountant), Denis Villeneuve (miért is vállalná el?), Matt Ross (Captain Fantastic), és George Miller (Mad Max). Elég furcsa listának tűnik, nem hiszem, hogy tényleg ez a shortlist, mert nagyon eltérő stílusú mind, és egy kész forgatókönyvhöz nem olyanokat akarsz valószínűleg behozni, akik még át akarják szabni a saját képükre. Majd meglátjuk, nemsokára kiderül ez is.

human
írta
2017. 02. 02. 04:23
megjelenés
24
hozzászolás


24 hozzászólás a “Jött a The Batman forgatókönyvének az átírása is” bejegyzéshez

  1. És ezeket e rendezőket mi alapján állították össze?
    Kidobta egy random generátor?

  2. Bakker azért megnéznék Villeneuve-től egy szuperhős mozit, de szerintem is inkább maradjon csak távol a DC univerzumtól. :D Ennél ő többet ér. Mellesleg meg is lepődtem volna, ha nem creative differences van a dolog mögött. Mi más lenne ezeknél a féleszű gyökereknél? :D

  3. Most mér észre kéne venni a stúdiónál, ha beleugatnak, abból csak szarul jöhetnek ki. Inkább adnának szabad kezet.

  4. A következtetés korábbi tapasztalatok alapján lehet logikus, de attól még nem vélik ténnyé. Szeretnék bolhácska lenni a studió minden megbeszélésén, ami ezekhez köthető és akkor konkrét dolgokat tudhatnék. Nekem a Terrio rewrite pl 100-ig tök jó hír, mert imádtam a BvS-t. Ben már korábban felállhatott, de az újraírásos plusz az új casting hírekig nem akarták bejelenteni hivatalosan, hogy legyen mit rászórni.

  5. A DC az “élj a mànak” elvet vallja? Mindig csak a következö filmen jàr az agyuk, hogy az ne bukjon. Ha Marvel-féle univerzumot akar építeni, gondolkodhatnànak ùgy, nagy tàvlatokban.

  6. Ez még semmit sem jelent. Egy átirás lehet jó vagy rossz. Nincs kizárva, hogy jó dolgokat fog irni. Nem kell még előre temetni a projektet.

  7. “Nem kell még előre temetni a projektet.”
    Eltemeti az saját magát.:D
    Kabaré az egész.

  8. Ezt a faszit is úgy vágnám ki mint Goyert. Mit is írt eddig, az abszolút kozépszer Argot, meg a BvSen dolgozott…ide olyan írók kellenek akik tudják a dolgukat, nem ilyen tejfeles szájú balfaszok.

  9. Denis Villeneuve tuti nem adja a nevét ehhez az univerzumhoz. Most tökéletesen megtalálta azt a műfajt, amibe igazán maradandót tud nyújtani. Mondta is, hogy a Blade Runner után egy darabig pihenőre fogja (tekintettel arra, hogy évente adja ki a filmjeit). Utána meg biztos, hogy nagyon el lesz foglalva a Dűnével.
    De George Miller is inkább a Mad Max The Wasteland-re koncentrál.

    Amúgy se tud már érdekelni az egész DC univerzum.

  10. Egyébként egy kicsit elcseszi a filmek élvehetőségét ez a sok háttérinfó. Ilyen csere, olyan csere. Rögtön alakulnak az elvárások, aztán ha nem sikerül, lehet csámcsogni, hogy “nem kellett volna az a személycsere ekkor és ekkor, mert jobb filmet kaptunk volna”.

    Arra jöttem rá, mennyivel nagyobb élmény mindig leülni egy független film elé, amiről azt sem tudom, hogy eszik-e vagy isszák. Annál meg nincs is jobb érzés, ha teljesen ismeretlenül egy gyöngyszemre bukkanunk. Mondok egy példát: most így kapásból azt sem tudom, ki rendezte a Green Roomot. Utána kellene néznem IMDB-n. Egy előzetest láttam és megtetszett. Egy este jobb híján megnéztük… és WOW! Fogalmam sincs hányszor írták újra, volt-e rendező vagy színész csere, az égvilágon semmit nem tudtam/tudok róla.

    Gyerekkoromban is ilyen élmény volt egyébként filmet nézni. Hallottam róla ezt-azt, de fogalmam sem volt mit mikor és miért cseréltek benne. Nem is érdekelt, egyszerűen csak a történet előrehaladásával felfedeztem, feltérképeztem magamnak a filmet. Egyféle varázslat ez, ami kiveszni látszik a filmkultúrából. Mindig mindenről tudni szeretnénk. Lehetőleg azonnal.

    Elképzelem a sok kritikust, akik a Warner legapróbb, leglényegtelenebb változtatásával is tisztában vannak. Eleve fanyalogva beülnek a filmre és… nem élvezik, csak keresik a hibát.

    Most a félreértések elkerülése végett: nem a DC-t védem (Az SS volt a tavalyi év legrosszabb filmje szerintem), csupán általánosságban írtam.

  11. bëiz – hát, ha érdekel a filmvilág, akkor az ezzel jár. SW:RO alatt nem azon járt az agyam, hogy miért cserélték le a zeneszerzőt, és miért kellett annyi utóforgatás, de utána amikor leülepedett a felemás élmény, sokkal világosabban láttam mi a helyzet. engem egy film közben nem zavar a sok háttérinfó – ha jó a film, tökmindegy mit kavartak, ha rossz, akkor ad még egy réteget az élménynek és nem kell azt gondolnom, hogy Gareth Edwards hirtelen elfelejtett rendezni, mert tudom, hogy a stúdió baszta szanaszéjjel az egészet.

  12. Lehet csak azért szembetűnő ez, mert a DC-Warner filmeken mintha valami extra figyelem lenne ezen a téren. De valószínűleg minden olyan film megkapja ezt a kitüntetett figyelmet, ami nagy rajongóbázissal bír.

    Magamnak teszem tönkre az élményt egyébként, mert persze én is elolvasom ezeket. Csak az a varázs nincs már, mint amikor gyerekként leültem egy ismeretlen alámondásos film elé, amiben egy aligátor óriásira nőtt a csatornában és kikerekedett szemmel meg sem szólaltam, amíg vége nem lett XD (Mai fejjel valószínűleg egy vacak film lehetett.)

  13. A BvS forgatókönyve bőven rendben volt a körülményekhez képest, az meg nem az (újra)író felelőssége, hogy a mozis vágás megette a sztorit, ld. a hosszabb változat, amiben van pár tök elegáns forgatókönyvírói húzás is (plusz Snyder szimbolizmusának is szépen aláfeküdt, ami ízlés kérdése persze, hogy jó-e, de nekem pl. tetszett, hogy egy ilyen film a szűken vett popkultúrán túlmutató szimbólum-rendszerrel próbál dolgozni, még ha kétségtelenül erőltetett is). Terrio amúgy Affleck háziáriója, ez talán kimaradt, szóval érdekes, hogy éppen az alkotótárs önállósodása vezetett a legnagyobb filmes melójából való kigráshoz. Lehet, hogy naiv vagyok, de én azért azt sem zárnám ki, hogy Affleck egyszerűen azért dobbant a rendezői székből, mert szar éve volt, válik, nem jött be a Live by Night, rendezőként és színészként is vízválasztó időszak jön az életlében és egyébként nagyon ki van a pöcse a folyamatos nyomással. A könyvelő rendezője amúgy szerintem jó lenne, úgyis Affleck projektje ez főleg, vele meg már dolgozott együtt, az pedig egy szerethető film volt.

  14. Azért tudunk ennyit róla, mert elolvassuk! :D 2015-ben nagyjából hetente voltak hírek a Force Awakensről , mai napig nem tudom, hogyan tudtam elkerülni őket, de valószínűleg úgy, hogy akkor pont nem érdekelt a film. Kb annyit tudtam róla, hogy folytatása a Jedi visszatér-nek és van benne egy sith, fura fénykardal meg egy cuki kerek droid.

    Csoda, hogy valakit érdekel a Batman? A BvS iránti várakozás kb 2 évig tartott, mindenki várta, mint a messiást, hogy majd ez lesz a jó, meg az igazi, meg a darkos alternatíva a vidám Marvelre. Nyilván nagyon rossz dolog csalódni, még akkor is ha sokaknak így is bejött a film, mégsem kapta meg azt az általános elismerét, amit elvártak tőle. Az emberek pont Afflecktől várták, hogy megmentse a franchise-t, most persze megint megijedtek.

  15. bëiz: igazságtalan összehasonlítani egy indie filmet a blockbusterekkel, ha olyan szabadsága lenne Bennek, mint a Green Room rendezőjének, akkor tuti nem ment volna sehova, hanem dolgozna a maga “Batman Begins”-kaliberű dobásán.

    Plusz szerintem a kritikusok sosem hibát keresni ülnek be, nem tudom mi ez az elmélet az embereknél. Lehet csak azt olvassátok el, amit láttatok, és többnyire az marad meg amikor nem értetek egyet a kritikussal, ezért negatívnak élitek meg? Ha hiba van akkor észreveszik, ez számukra könnyebb, hiszen több filmet láttak és analitikusabb szemmel ültek elé, mint egy átlagnéző. Aztán az egészet elhelyezik kontextusba.

    Malachi: remek komment!

  16. az hogy egy film mekkora figyelmet kap, a studión is múlik, ugyanis ők döntik el hogy mit szivárogtatnak ki és mit nem…

    a warner meg meglovagolja a negatív reklámokat is…. (vagy szinte csak azokat).
    szerintem kb. leszarják hogy mit adnak ki a kezükből. A negatív reklám is reklám elvén annyi marketinget tolnak ki hogy akit nem érdekel a film is elmegy rá megnézni mert már kíváncsi hogy ebből a sok szarból mit lapátolnak össze.

    Utálom amikor vki dc marvel hasonlítgatást csinál… de tegyük egymásmellé kicsit őket… de ne is a képregényt hanem inkább a studiókat warner és disney…

    Míg a disney-től szinte csak pozitív marketing árad, és nekem az érződik hogy minél szélesebb körben elfogadhatóvá tegyék a produkciót (persze nyilván mindenkinek akkor sem fog tetszeni).

    DC és marvel képregényeket egyaránt szeretem :) ezt muszáj hozzá tenni különben még a végén a sok dc drukker leharapja a fejem :D
    Addig a warnertől folyton a negatív marketing jön, hogy ez vissza lép az vissza lép ezt átírni azt átírni. Toldozgatnak foltozgatnak, de ezek csak tűzoltások, nem pedig megoldás.

  17. Teljesen igazatok van egyébként. Eleve tökön lövés egy filmes blogon “számon kérni” ezt a fene nagy érdeklődést egy film munkálatairól.

    Egy érzést próbáltam körbe írni, ami már nincs meg, mert olyan sok mindent tudok a háttérről XD Elvesztettem a naiv rácsodálkozásomat. Aztán néha ha szembe jön az érzés, annak nagyon tudok örülni. Ennyit próbáltam elmondani, semmi többet.

    Így van rendjén minden, ahogy írjátok.

    Nekem egyébként eszembe jutott a(z egyébként átlagosánál semmi esetre sem jobb) Rouge One nézése közben, hogy az eredeti vég biztos, hogy nem ez volt. Átírták! Újrarendezték! És miért? Hogy ez a hülyeség legyen! Pfujj-pfujj. :D

  18. Szerintem jobban jarnanak, ha megprobalkoznanak par kepregenyirojuk ugymond atnevelesevel.DC-nel jelenleg rengeteg tehetseges arc dolgozik.A Rebirth esemeny ota nagyon magas a kepregenyeik szinvonala.Igaz ott van Johns de ot nem titkoltan a sajat Feige-juknek szeretnek.
    Mondjuk ezzel a rendezo valsag nem oldodna meg de talan lennenek epkezlab forgatokonyvek.Batman, Flash projekt romokban, Wonder Womanrol is szivarogtak mar elkeserito pletykak..

  19. “Csak az a varázs nincs már, mint amikor gyerekként leültem egy ismeretlen alámondásos film elé, amiben egy aligátor óriásira nőtt a csatornában és kikerekedett szemmel meg sem szólaltam, amíg vége nem lett XD (Mai fejjel valószínűleg egy vacak film lehetett.)”

    Ez amúgy a net ártalma. Mindenről tudni mindent, régen közel sem jött szembe ilyen infóáradat, volt a Cinema meg még egy-két újság, és kész.
    Én csak nagyon ritkán olvasom el a híreket, mert tényleg befolyásolja az ember elvárását, és a rossz hírek többnyire többségben vannak, és nem szeretem, ha elveszik a kedvem. Tény, hogy azon nem változtat, hogy jó vagy rossz a film, de a filmnézés élményén mindenképpen.
    No de én trailert is szinte alig nézek, mert pont azt az ismeretlenül ülök le a film elé érzést szeretem, amit én is élveztem régen, amikor minden pillanat meglepetést tartogatott, ahelyett, hogy előre tudom, hogy semmi baja nem lesz a karinak, mert láttam a trailerben egy valszeg később jövő jelenetben.

    Amúgy az Alligator című film volt az, Robert Forsterrel.

  20. Matt Reeves? Na annak örülnék. De George Miller is remek választás lenne részemről. Kár hogy nem rajtam múlik:(

  21. Akinek egy kevés esze is van, az közelébe nem megy a DC-nek (illetve a WB-DC párosnak), mert abból semmi jó nem sül ki.

    Villeneuve-öt meg hagyjuk. Neki ott lesz a Dűne és őszintén remélem, hogy az utána következő filmje egy horror lesz.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.