Blockbuster Watch: dízelmotor

Olyan nulla hétvégét virított az amerikai piac, amire még Január eleje is büszkén döngetné a mellét, miközben a következő heti – szintén lapos – premiereket követően kábé október elejéig szünet nélkül durrogtatja majd mindenki a patront. Most jött 5 széleskörű premier, összesen nem hozták a Furious második hétvégéjének felét sem, amiből így természetesen a régebbiek profitáltak.

Nem úgy Dieselék, akik az elvárásoknak megfelelően némileg 60% felett estek, de persze csont nélkül a dobogó tetején álltak ismét, 38.4 millió dollárral, amivel otthon 163-nál járnak, nemzetközileg, természetesen Kínának köszönhetően főleg meg már 908-nál, ami jövő héten ilyenkor már egy milliárd felett lesz. Az előző rész természetesen behozhatatlan, és anyagilag még mindig az egyik legnagyobb business ez a sorozat (ever), de a hazai bevétel körülbelül csak 60-65%-a lesz az előzőnek, aminek a sikerében ugyan sok minden közrejátszott, szóval azért figyelni kell, hogy a tizedik részre még maradjon puskapor.

Na de akkor az újak: Az állítólag jól sikerült Born in China John Krasinski narrálásával 4.8 milliót tudott, a jobb napokat látott Katherine Heigl, Rosario Dawson duó olcsó thrillerkedése pedig pár tízezerrel kevesebbel, szintén 4.8M környékén húzta be a féket az Unforgettable.

Az alkotógárda neve és nem a minőség apropóján kicsit több szót érdemel a The Promise, ami csodálatosan állt földbe a maga 90 milliós büdzséje mellé bezsákolt 4.1 milliójával. Terry George a 2004-es Hotel Ruanda óta csak 2 filmet rendezett, és valamiért most a Promise tűnt jó ötletnek, amire vagányul aláírt Oscar Isaac és Christian Bale is. A kezdeti gyalázatos kritikák némileg enyhültek az idővel, de az Open Road Films elég sűrűn halmozza a buktákat és alig tesz le pozitív mérleggel mozit (ott lehet szokásosan gyanakodni a könyvelésre gondolom.)

A Phoenix Forgotten 2.8 millióból forgott sci-fi-horrorocska, ami a hétvégén 1.8 milliót fialt és Ridley Scott produceri státusza miatt szerepel csak nagyjából a felsorolásban.

És ami úgy igazán fáj, az a Free Fire orbitális buktája, mivel még az 1000 dolláros mozinkénti átlagot sem hozta, és 994.000 dollárt tudott csak, miközben végre a sokat hiányolt akció-vígjáték zsánert támogatta volna meg, állítólag nem is rosszul, Sharlto Copley-val, Brie Larsonnal, Armie Hammerrel és Cillian Murphy-vel.

Eközben a Boss Baby jól tartja magát és otthon valahol 150 millió környékén fékez be, nemzetközileg összesen meg úgyis hoz kábé félmilliárdot, a Szépség és a szörnyeteg meg majdhogynem csak Amerikában ugorja ezt meg, de mostani 470 milliójával is már a top 10 legalján van a mindenkori amerikai bevételek listáján (nyilván infláció nélkül). Szépen menetel még a Going in Style, ami akár 40-ig is eljuthat, ezt meg csak Zach Braff miatt, a Fox Searchlight pedig továbbra is hétről hétre adagolja csak a Giftedet, mintha akkora érdeklődés kísérné Mark Webb friss moziját, de az 500 Days of Summer hype-jától ez azért messze van.

Ellenben a The Lost City of Z-ért szinte mindenki oda van, és ott is a szinte teljesen rutintalan Bleeker Street forgalmazó végre adott plusz 610 mozit (az eddigi 4 mellé), de a 3400 dolláros átlag szintén elmarad bármilyen elvárástól.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. The Fate of the Furious – $38,408,415 – össz: $163,304,635
  2. The Boss Baby – $12,712,144 – össz: $136,954,014
  3. Beauty and the Beast (2017) – $9,662,645 – össz: $470,787,029
  4. Going in Style (2017) – $4,910,895 – össz: $31,671,738
  5. Smurfs: The Lost Village – $4,880,377 – össz: $33,418,362
  6. Born in China – $4,790,367 – össz: $4,790,367
  7. Unforgettable (2017) – $4,785,431 – össz: $4,785,431
  8. Gifted – $4,558,508 – össz: $10,773,300
  9. The Promise (2017) – $4,095,718 – össz: $4,095,718
  10. The Lost City of Z – $2,121,540 – össz: $2,270,953

19 hozzászólás a “Blockbuster Watch: dízelmotor” bejegyzéshez

  1. Üdv a klubban abelh!jó volt már olvasni az írásod!
    Oké,hogy nemzetközi piac de akkor is,USA-ban elég nagy bukó a Fast!mit gondolsz?ha marad ez a tendencia a következő részre mi lesz?
    USA nagyon fontos piac.

  2. Üdv újra itt!
    A The Lost City of Z –t miért nem adják minden moziban? Miért éri ez még bárkinek is, hogy csak limitált számban vetítik?

  3. Hagyjuk már, a Fast 8 sehol nem bukás, USA-ban sem, máshol sem. A Free Fire meg csalódás volt (minőségileg)

  4. @Northop lattad a Free Firet? Tenyleg ennyire rossz volt? Nagyon varom vartam pedig.

  5. A The Promise tényleg ennyire rossz? A téma érdekelt, Bale miatt voltak fenntartásaim.

  6. Norhop pedig nem nagyon dicsekednék ezzel az USA eredménnyel majd.30-40 % os az elpártolás az elöző részhez képest!

  7. Némileg offtopic, hiszen magyar “blockbuster”, de valaki segítsen már megérteni ezt a Kincsem-ügyet. Értem, hogy gigasok ember ment el hazai viszonylatban, de a bevétel így bruttó 300 millió körül van a 3 milliárdos büdzsével szemben. 2 milliárd jött a mi pénzünkből, de a többi berántották product placementből? Vagy az RTL Klub utósugárzás ekkora biznisz? Vagy az egésznek mi értelme volt? 1,5 millió nézőre számítottak?

  8. Üdv üdv :)

    Múlt héten nem volt lehetőségem Furious témában felszólalni, ennyi premier mellett meg nem akartam, szóval akkor így kommentben.

    Őszintén szólva, amikor megláttam, hogy lecsúszott a 100 millióról, rekord nemzetközi nyitás ide, vagy oda, én is húztam a számat. bukásról szó sincs, de én is amellett foglalnék állást, hogy némileg csalódás – nem feltétlen ez a mozi, de ha a 10. résszel bezárólag nézzük, akkor azért más a leányzó fekvése.

    – Ha ilyen százalékban lépnek le a nézők, az is megeshet, hogy eladott jegyek tekintetében a sorozat eddigi 7 részéből (a Tokyot nem venném ide bevételi szempontból), csak az 5. helyen zár az amerikai piacon, ergo még a legelső film is előzheti.

    – Persze a nemzetközi bevétel brutális, és még egy darabig kihúzza a csávából, de az is esik, és a következő két részre ki tudja meddig.

    – Az egyenletből én kivenném amúgy az előző részt, ott sok minden bejátszott és tényleg ott peakelt a széria, azt még más franchise-okkal sem fair összehasonlítani, szóval nézzük az 5. és 6. részt:

    1. az amerikai bevétel, vagyis az eladott jegyek nem fognak szignifikánsnak eltérni a három rész között.

    2. a nemzetközi bevétel hatalmasat nőtt, az 5., 6. részhez képest, ez tény.

    3. ellenben a költségvetés szintén 125/160 (190 a 7.) és most már 250
    -> és nem nagy rizikó kijelenteni, hogy a marketing költségek is arányosan csúsztak el.

    Ergo ha a 9., 10. rész környékén már 300 felett lesznek (ami a szerződések miatt sem elképzelhetetlen) és folyamatosan csökken a nézettség, otthon mondjuk 170-180 környékén, nemzetközileg ehhez még 700-800, még mindig jó befektetés, de tuti nem olyan no brainer, mint a 7. után és nem biztos, hogy megéri a sok macera a folytatásokkal – nem véletlen most jelentették be a spin offot sem, hogy vágjanak a költségeken, illetve addig üssék a vasat, amíg még meleg és kivegyenek belőle minden pénzt, mielőtt kiég a franchise.

    Ide azért vastagon betennék egy szerintemet a végére, mert lehet tök más a helyzet és csak én látom így.

  9. Samu ezeken a magyar a filmreken csak te meg én bukok mi bukunk.Közpénz!Mi nem profitorientált filmeket gyártunk!
    Senki nem gondolta,hogy a 3 milliárd megis fog térülni,ahoz milliós nézettség kéne.Vicc az egész.

  10. Szerintem nem volt rossz a Free Fire,csak Ben Wheatleys volt.Az hogy nem lett siker inkább annak tudható be szerintem,hogy ezek a színészek még nem számítanak huzónévnek,Brie Larson Oscar-díja ide vagy oda.A legtöbben néző szerintem a nevüket sem tudja,max. ismerősnek tűnik számukra valahonnan.
    Pedig kicsit számítottam rá,hogy ha esetleg siker lesz,akkor az InterCom bemutatja a mozikban.Szívesen megnéztem volna mégegyszer.
    Hammer és Copley alakítása nagyon szórakoztató volt.

  11. persze, ezek a nevek tömegeket megmozgatni nem fognak, de 1000 moziból 1000 dolláros átlagot szinte bármivel össze lehet szedni és még ez sem jött össze. egyszerűen mellé lőttek a marketinggel.

  12. A Kincsem szerintem egy presztízs film. Soha senki sem gondolta, hogy a befektetett költség majd bőségesen megtérül. Szerintem nincs ezzel baj, kell ilyen is. Húszévente egyszer azt mondom, hogy belefér: ha pénzt, paripát adnak egy magyar rendező kezébe, akkor íme, erre vagyunk képesek. Ezek is mind beépülnek a magyar filmművészetbe, gazdagítják a palettát, még ha anyagi haszon nincs is rajtuk. Nyilván demagóg érvek mindig vannak és lesznek, (pl. költhették volna kórházakra is azt a 3 milliárdot), de én mindig azon a véleményen voltam, hogy a kultúrára áldozni kell. Időt is, pénzt is. Nem szabad elsorvasztani ezeket a dolgokat, csak amiatt, mert a hideg realitás és a “józan ész” azt mondja, másra jobban kell a forrás.

    Én nem látok ebben semmi rosszat, csak az ne legyen, hogy most már minden évben készül valami sohasem megtérülő gigaprodukció. (Előbb-utóbb bennem is győzne a demagógia.)

    Egyébként ismerősi köröm dicséri a filmet, a kritikák sem olyan hű de rosszak. Én még nem láttam, ezért nem is tudom igazán értékelni.

  13. Amúgy a Kincsem megy a külföldi piacra is. Onnan is csörög majd valamennyi vissza. De természetesen senki nem számított arra, hogy megtérülne a teljes projekt. Ez nem is feltétlenül baj, bár törekedni azért kellene rá.

  14. abelh: szerintem egyszerűen nem költöttek eleget rá, a viralt meg ugye nem találták el. Plusz valószínűleg kurva nehéz 3 trailert vágni hozzá a felállás miatt is.

  15. Azt értem, hogy a Kincsem presztízs meg minden, nekem csak a matek nem jön ki Ha mind állami pénzből menne, oké. De most ki bukja be az 1 milliárdos difit, hogy legyen egy jó mozija a magyar filmiparnak?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.